İmandan sonra küfre düşmeye (mürted) izin verilmeyişinin (yaşama hakkı olmamasının) olası nedenleri nedir?
Kayıtsız Üye
Bir insan mürted olunca ezbere bir sure okuyamayacak,hatta ezberden kelime-i şahadet getiremeyecek duruma gelir zamanla.Dinle dalga geçer,kafire özenir,insanları kafire benzetmeye çalışır,gizli bir şirk hali olabilir, imanlı olanı küçümser, kendi düşünceleri ile değil şeytanın telkini ile konuşur, günah işlememiş gibi davranır ve asla pişman olmaz.Bu nedenle hastayken bile ibadet bırakılmaz.Ölünceye kadar rahmetten ümit kesilmez.Bir vesvese için Anti-depresan kullanmanız yada dua ayetleri (vesvese duası) okuduğunuz zaman yada Felak,Nas suresi(3 kez mübah)okuduğunuzda(Azap ayeti) cin acı duyar uzun süre.Ölmek ister.Kabul etmek gerekirse bu dua ve ayetleri çok okunmaz normalde.Keyif için kullanımı bunların doğru olmaz.Biz dertten kurtulurken cin, şeytan, cin çocukları acı duyar ve azap çeker.Kıyamete kadar azap veren dua ve daha farklı sure ayetlerde olabilir.Yani azap yok zanneden ve günahkar olan aldanmıştır bunları görmediği için.Nasıl olsa affolur diye kendini avutur.Allah vaadinden dönmez.
Yorum: İmandan sonra küfre düşmeye (mürted) izin verilmeyişinin (yaşama hakkı olmamasının) olası nedenleri nedir?
Kayıtsız Üye
Esasında insan gibi görünsede imansız olan insan olmaz tam olarak.İman etmeyen cin yada insan kendisi şeytan sayılır.Cin yada insanın kafiri şeytan sayılıyor.Her ikiside vesveseleri söyler.Tamamen dinden çıkmasada hiç bir günah müslümanken işlenmiyor.Yani günah işlerken, günah süresince iman gidiyor.İnsanlar bir insanı günahkar görürse içine cin yada şeytan girmiş diyebilirler.Ama zaten iman etmiyorsa bir kişi kendisi zaten şeytanlık rütbesi almış demektir.
Yorum: İmandan sonra küfre düşmeye (mürted) izin verilmeyişinin (yaşama hakkı olmamasının) olası nedenleri nedir?
bbgbbg
Aman hocam naptın ? Günah işlerken iman gidiyor olur mu ? Her insan günah işleyebilir.Bu sizin yorumunuz mu yoksa ayetlerden veya sahih rivayetlerden bir deliliniz mi var ?
Yorum: İmandan sonra küfre düşmeye (mürted) izin verilmeyişinin (yaşama hakkı olmamasının) olası nedenleri nedir?
Kayıtsız Üye
"Bir insan günah işlerken iman kalpten çıkarak, tepesinde bir bulut gibi yükselir.Daha sonra tekrar sahibine teslim edilir."Zina, hırsızlık,içki içmek gibi hiç bir günah müslümanken işlenmez.Haram lokma ve harama bakmaktan 40 gün sakınılırsa ibadetler zevk verir.Bundan çok daha uzun süre haramdan sakınılırsa, hidayete erme şansı ancak olabilir.İfritler haramdan sakınmayanı sever.
Kayıtsız Üye
Bir insan günah işlediğinde,iman kalpten çıkarak tepesinde bulut gibi yükselir.Sonra sahibine tekrar teslim edilir.Yani hiç bir günah imanlı iken işlenmez.Daha önce belirttiğim mesajlarla ilgili açıklamalar yapayım.Elimizde çok sınırlı bilgiler olur.Cin, şeytan, küçük yaştaki cinler sure ve ayet okununca eriyor.Bu erimeden kaynaklanan acı devam ediyormudur ayet okunduktan sonra, yada ne şekilde bir etkilenme oluyordur bilemiyoruz.Depresyon önleyici ilaç kullananlarda ise vesvese engelleniyor.Bu ne şekilde olur bilinemez.Belirtinin düzelmesi mi, yoksa cin bu ilacın kullanıldığı anda ayet okunduğu zamanki gibi eriyor mu bilemeyiz.Yani kesin bir yorum mümkün değil.Ama ilaç aniden kesildiğinde sonuç çok kötü oluyor.Büyük ihtimalle tüm düğümler atılıyor ve her şey kapanıyor.Yani büyü yapılmış gibi oluyor.Bu uyarı olsun.Kıyamete kadar azap cin mektubunda oluyor.İnternette genel rukye ayeti denilen ayetler var.Bu ayetlerde belki onlara kıyamete kadar azap ediyor olabilir.Belki öldürür,belki uzaklaştırır.Tedavi yöntemi ne olursa olsun kesin bir şey söylenemez.
Kayıtsız Üye
Mürted olanın öldürülme yetkisi iman verildiği halde inkar ediyor olmasıdır.Ama öldürülme yetkisi verilmiş olsa da zorunlu olmaz yüksek ihtimale.Çok açık bir şekilde inkarcı bir kişi olduğu belli ise ölümüne mahkeme ile karar verilir.Tövbe etme hakkı olur buna rağmen.Peygamberlerin getirdiklerini inkar eden yada beğenmeyenlerin amelleri heba olur.Dinin emrettiği her şey güzel demek gerekli.Küfür kötü demek gerekli.İnsanları kafire özendiren kişilerin ölümü konusunda belirli şartlar doğrultusunda verilir.Ama kesin zorunluluk yoktur.Mahkeme karar verir gerekirse.
Bobur
1-bir müslüman mürted olduğunda bir kaç yılını böyle geçirse müslüman olduğunda günahları silinirmi günahlara ne olur tertemiz olurmu tecdidi iman bir müslüman şarapa helal dediğinde dinden çıkıyor namaz kılsada hacca gitsede kafirdir imanın gelmesi için ne yapmalıdır?
vel Fecr
< 1-bir müslüman mürted olduğunda bir kaç yılını böyle geçirse müslüman olduğunda günahları silinirmi günahlara ne olur tertemiz olurmu tecdidi iman bir müslüman şarapa helal dediğinde dinden çıkıyor namaz kılsada hacca gitsede kafirdir imanın gelmesi için ne yapmalıdır? >
önemli olan ne üzere öldüğüdür. zahiren iman ediyorum diyip amel etmesinden ziyada içinde kalbinde inanç iman yoksa gene küfür üzere ölmüş olur.
kişinin hali başka, içi başka olanın islamda biz yerini biliyoruz.
kişi bütün emir yasakları kabul edip birine karşı gelse gene kafir olur. çünkü islam işine geleni al, işine geleni alma dini değildir. tümüyle imandır.
Şem’a
< imanın gelmesi için ne yapmalıdır? >
Yeniden iman edecek, kelime-i şehadet getirecek ve yaptığı hatadan dolayı tövbe edip pişman olacak.
iman edince sevapları geri gelir
Omer Faruk
Sevgili dostlar,
Mürted öldürülmez, Kur’an’da böyle bir emir yoktur. Tam tersine "Dinde zorlama yoktur." ayeti ile özgürlük tanınmıştır. Ayrıca inkar edenler için de uhrevi ceza öngörülmüştür.
Sizi yaratan O’dur. Sonra kiminiz ayetleri görmezlikten gelir, kâfir olur. Kiminiz de Allah’a güvenir, mümin olur. Yaptığınız her şeyi gören Allah’tır. (Tegabün 64/2)
Yoksa size gelen Elçiye, daha önce Musa’dan istenene benzer bir istekle mi gitmek istiyorsunuz? Kim kâfir olmayı mümin olmaya tercih ederse düz yoldan çıkmış olur. Ehl-i kitaptan birçoğu, inanıp güvenmenizden sonra sizi, Kitab’ı görmeyecek hale getirmek isterler. Bunu, gerçekleri bütün açıklığı ile gördükten sonra, içlerinde oluşan kıskançlıktan dolayı yaparlar. Onlara ilişmeyin, Allah’ın emri gelinceye kadar kendi hallerine bırakın. Her şeye bir ölçü koyan Allah’tır. (Bakara 2/108-109)
Sizi yaratan O’dur. Sonra kiminiz ayetleri görmezlikten gelir, kâfir olur. Kiminiz de Allah’a güvenir, mümin olur. Yaptığınız her şeyi gören Allah’tır. (Tegabün 64/2)
Sana haram ayını, o ayda yapılan savaşı soruyorlar. De ki: O ayda savaş büyük suçtur. Ama Allah’ın yolundan engellemek, o yolu ve Mescid-i Haram’ın kutsallığını görmezlikten gelmek ve halkını oradan (Mekke’den) çıkarmak, Allah katında daha büyük suçtur. O fitne (savaş ateşi) adam öldürmekten beterdir. Güçleri yetse, dininizden çevirinceye kadar sizinle savaşırlar. Sizden, kim, dininden döner ve kâfir olarak ölürse, yaptıkları şeyler dünyada da ahirette de boşa gider. Onlar cehennem ahalisidir, orada ölümsüz olarak kalacaklardır. (Bakara 2/217)
Kötülükleri işlemeye devam eden, ölüm gelip çatınca da; "Ben şimdi tevbe ettim" diyenlerin tevbesi tevbe değildir. Kâfir olarak ölenlerin tevbesi de tevbe değildir. Onlar için elem verici bir azap hazırlamışızdır. (Nisâ 4/18)
Rasulullah (A.S)döneminde öldürülen mürtedler ise İslam ile savaşa girdiği için öldürülmüştür. Bir kişi alenen inkarcı da olsa kimseye zarar vermedikçe öldürülemez, bunun yerine nasihat edilebilir, propaganda yapması önlenebilir ama öldürülemez.
Tevrat ve İncil’de mürted öldürülür, ancak Kur’an’da mürtedin öldürüleceğine dair delil yoktur. Hanefi mezhebinde ictihad kaynaklarından olan Şer’u men gablena (bizden önceki şeriatlar) usulü gereği olarak bu ayetler inmeden uygulanmış olabilir. Ama yine de uygulamalara bakıldığında savaşmayan kadınlara uygulanmadığı görülecektir. Kısaca, Mürtedin öldürülmesi müslümanlara saldırması ile ilgilidir.
Can gibi (geri döndürülemeyecek) önemli bir mevzuda ahad hadisler (Hanefi mezhebine göre zanni delil statüsündedir) ile amel etmek doğru değildir. allah-u A’lem..
vel Fecr
< Mürted öldürülmez, Kur’an’da böyle bir emir yoktur. Tam tersine "Dinde zorlama yoktur." ayeti ile özgürlük tanınmıştır. Ayrıca inkar edenler için de uhrevi ceza öngörülmüştür. >
TEVBE 9/29: Kendilerine kitap verilenlerden, Allah’a ve ahiret gününe inanmayan, Allah’ın ve Râsulü’nün haram kıldığını haram tanımayan ve hak dini (İslam’ı) din edinmeyenlerle, küçük düşürülüp cizyeyi kendi elleriyle verinceye kadar savaşın.
TEVBE 9/73: Ey Nebi kâfirlerle ve münafıklarla cihad et.
Bir insanı zorla müslüman yapamazsın ki zaten hidayet Allahtan ama davet çalışmanı ve cihad çalışmanıda yapman gerekir.
dinde zorlama yok ayetine imanımız tamdır ama bu onlarla mücadele etmeyeceğimiz anlamına gelemez.
yoksa biz sahabelerin bedirde uhudda neden savaştığını anlayamayız. mal mülk için cihad edilmedi değil mi ?
osmanlının derdi toprak kazanmakmıydı ? hayır ilahi kelimetullahı yeryüzüne hakim kılmaktı gayreti.
ayetleri iyi anlayalım, yanlış tevil etmeyelim.
Omer Faruk
Güzel kardeşim,
Müslümanlara saldırmayan, onlara savaş açmayan, ajanlık yapıp müslümanların can ve malına zarar vermeyen hiçbir MÜRTED öldürülemez. Verdiğiniz ayetler zaten bununla ilgili ayetler değil, müslümanların canına, malına kasteden saldırganlarla ilgilidir.
Eğer bu söylediğin ayetler, senin kastettiğin anlama hamledilseydi, Rasulullah (A.S)’ın ilk öldüreceği şahıs meşhur münafık Ubey ibn Selül olurdu.
Hz. Ömer, Münafık olarak nitelediği Abdullah ibn Übey’i öldürmek istemiş, Peygamber de "Onu bırak, Peygamber ashabını öldürüyor, demesinler." demiştir.
Bakara Suresinde AYET ÇOK AÇIK: Dinde zorlama yoktur. Çünkü doğruluk sapıklıktan iyice ayrılmıştır. O hâlde, kim tâğûtu tanımayıp Allah’a inanırsa, kopmak bilmeyen sapasağlam bir kulpa yapışmıştır. Allah, hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir.
< TEVBE 9/29: Kendilerine kitap verilenlerden, Allah’a ve ahiret gününe inanmayan, Allah’ın ve Râsulü’nün haram kıldığını haram tanımayan ve hak dini (İslam’ı) din edinmeyenlerle, küçük düşürülüp cizyeyi kendi elleriyle verinceye kadar savaşın.
TEVBE 9/73: Ey Nebi kâfirlerle ve münafıklarla cihad et. >
vel Fecr
şimdi mürted nedir ? dinden çıkmış kişi.
islamdan ayrılan boynundaki islam yularını çıkarmışmıdır çıkarmıştır.
bu kişi müslüman değil, küfür milletindir. biz biliyoruz ki küfür tek millettir.
Hz. ebubekir r.a , rasulullah sav efendimizin vefatından sonra dinden ayrılanlara ( mürted ) hitaben. ben zekat vermeyenlerle, zekat verene kadar savaşmakla emrolundum, demesi olayı aslında açmaktadır.
Tevbe ; Fakat tevbe eder, namaz kılar ve zekât verirlerse, artık onlar dinde kardeşlerinizdir. Biz, bilen bir kavme âyetlerimizi böyle açıklıyoruz
münafıklar meselesi ise. o münafıkların isimlerini Hz.Ömer r.a biliyordu, öldüredebilirdi ama onları öldürmemesinin bir sebebide. kendi nefsinden onları öldürdüğü zannına ümmet kapılmasın diyedir. çünkü müslüman zahire bakar. müslüman aynı zamanda basiret sahibir. münafıkların hasletlerinide bilir.
evet dinde zorlama yoktura bende iman ediyorum ama bu dinde zorlama yoktur meselesinden sonra küfür ehli olanlara izlenecek yollar vardır.
ben onları söylemeye çalıştım.
peki siz mürted olan birine karşı ne tür bir uygulama yapılmasını gerektiğini savunuyorsunuz ?
Omer Faruk
Bu sorunun cevabını çok açık verdiğimi düşünüyorum. Tekrar cevabıma bakınız. Ayetler çok açık, Rasulullah’ın davranışı çok açık…
< peki siz mürted olan birine karşı ne tür bir uygulama yapılmasını gerektiğini savunuyorsunuz ? >
vel Fecr
"İman etmelerinden, Resulün hak olduğuna şehadet getirmelerinden ve kendilerine apaçık deliller gelmesinden sonra inkarcılığa sapan bir kavme Allah nasıl hidayet nasip eder? Allah zalimler topluluğunu doğru yola iletmez. İşte onların cezası Allah’ın, meleklerin ve bütün insanlığın lanetine uğramalandır. Bu lanete ebedi gömülüp gidecekler. Onların azaplan hafifletilmez, yüzlerine de bakılmaz. Ancak bundan sonra tövbe edip, yola gelenler başka. Çünkü Allah çok bağışlayıcı ve merhametlidir. İnandıktan sonra kafirliğe sapıp, sonra inkarcılıkta daha da ileri gidenlerin tövbeleri asla kabul edilmeyecektir. Ve işte onlar, sapıkların ta kendisidirler. "(Al-i İmran 86,90)
Ebu Hureyre r.a. şöyle anlatır: Resuluilah SallAllahu Aleyhi ve Sellem vefat etmiş, Ebu Bekir halife olmuştu. Bu sırada Araplar’dan bir kısmı irtidad etmişti (dinden çıkmıştı). Bu arada Ömer, Ebu Bekir’e, "Resulullah, "Bana, insanlarla, Allah’tan başka ilah yoktur’ deyinceye kadar savaşmak emredildi. Bu sözü söyleyen kimse, başka haklı bir sebep olmadıkça, malını ve canını benim nezdimde koruma altına almış olur. Hesabı ise artık Allah’a kalmıştır" buyurduğu halde insanlara nasıl savaş açıyorsun ?!" demiştir.
(Hz. Ebu Bekir, Hz. Ömer’e şöyle cevap vermiştir): "Allah’a yemin ederim ki, namazla zekatı ayranlarla (namaz kılıp da zekat vermek istemeyenlerle) savaşacağım. Çünkü zekat, mal üzerindeki bir haktır. VAllahi eğer Resulullah SallAllahu Aleyhi ve Sellem’e verdikleri bir dişi oğlağı bana vermekten kaçınırlarsa bundan dolayı onlara savaş açarım." Bunun üzerine Hz. Ömer, "Bu, Allah’ın Ebu Bekir’in gönlüne koyduğu düşünceden başka bir şey değildir. Anladım ki bu çok doğru bir görüştür" demiştir.
Kaynak: Sahih Buhari. Kuran ve hadisler ile konuyu açmaya çalıştım. islamda bir eksiklik yoktur, eksiklik varsa benimdir. mutlak alim olan Allah tealadır.
Omer Faruk
Rasulullah’ın uygulaması dururken, kimsenin uygulaması örnek değildir. Usul budur;
1- Kur’an
2- Hadis
Sahabe kavli sonra gelir, Hz. Ebu Bekir de olsa…
Rasulullah; İslam’a zarar vermeyen, İslam aleyhine ajanlık yapmayan ve silah kullanmayan hiç bir mürtedi öldürmemiştir, örneği yoktur. Kaldı ki Ubey ibni Selül örneği kapı gibi dururken başka örneğe de ihtiyaç yoktur. Ubey ibni Selül, Uhud savaşında yenilginin en önemli amillerinden birisi olmasına rağmen Rasulullah O’na zarar vermemiştir.
Benim için Hz. Peygamber’in örnekliği yeterlidir.
Hz. Ebubekir’in savaşı kişiler imandan çıktığı için değil o günün şartlarında ZEKAT (vergi) devletin hükümranlığını ifade ettiği için ve devlete isyan ederek kargaşa çıkarmaya çalışanlara karşı yapılan savaştır. Yani söz konusu kimseler devletin en temel kurumsal geliri olan ZEKAT’ı vermekten kaçınmışlardır. Dinden döndüklerini ilan etmemişler herhangi bir İslam’dan çıkış yoktur. Tam tersi, biz Zekatı merkezi hükümete göndermeyeceğiz demişler kendi fakirlerimize vereceğiz demişlerdir. Savaşın sebebi bundan ibarettir.
vel Fecr
Abdullah b. Mes’ûd (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
Allah’tan başka itaat edilecek kimse tanımayan benim de Allah’ın kulu ve elçisi olduğumu kabul ederek Müslüman olan kişinin kanı ancak şu üç şeyden biri ile helal olur;
1- Zina eden evli kimse,
2- Cana karşı can,
3- Dinini terk edip İslam cemaatinden ayrılan kimse.
Diğer tahric: Ebû Dâvûd, Hudud
Tirmizî: Bu konuda Osman, Âişe ve İbn Abbâs’tan da hadis rivâyet edilmiştir.
Tirmizî: İbn Mes’ûd hadisi hasen sahihtir.
İkrime (r.a.)’den rivâyete göre,
Ali (r.a.), İslam’dan dönen bir topluluğu yakarak cezalandırdı. Bu durum İbn Abbâs’a ulaşınca ben olsaydım Rasûlullah (s.a.v.)’in sözü üzerine onları öldürürdüm çünkü Rasûlullah (s.a.v.):
Kim dinini değiştirirse onu öldürün buyurur, Rasûlullah (s.a.v.)’in şu sözü ile
Allah’ın azabı ile azâblandırmayın onları yakmazdım. Bu söz Ali’nin kulağına ulaşınca İbn Abbâs doğru söyledi dedi.
Ebû Umâme, Sehl b. Huneyf (r.a.)’den rivâyete göre:
Osman b. Afvân, öldürülmek üzere evi kuşatıldığında yukarıdan aşağıya bakarak şöyle konuşmuştu:
Allah için söyleyin! Bilmiyor musunuz? Rasûlullah (s.a.v.)’in şöyle buyurduğunu: Müslüman kimsenin öldürülebilmesi ancak şu üç şeyle olur: Evlendikten sonra zina etmek, İslam’a girdikten sonra dinden dönmek veya haksız yere bir adam öldürmek… Allah’a yemin ederim ki ne cahiliyye döneminde nede Müslüman olduktan sonra zina etmedim. Rasûlullah (s.a.v.)’e biat ettiğim günden beri dinimden dönüp irtidat etmişte değilim. Allah’ın haram kıldığı cana da kıymadım, o halde beni hangi sebeple öldüreceksiniz?
Diğer tahric: Nesâî, Tahrimüddem
Omer Faruk
Ayet varken, hadis ikinci sıradadır.
vel Fecr
işin cedele gitmemesi nezdinde, konuyu burada bırakmak hayırlı olacaktır.
Omer Faruk
Kesinlikle kardeşim… Allah’a emanet ol!