Kuzenle Arayı Açmak Mesafe Koymak Günah Mı ?
alonsof1
Selamün aleyküm sevgili dostlarım. Benden 3 yaş küçük bir kız kuzenim daha doğrusu kardeşim diyebilirim kardeşim var. Aramız o kadar yakın iyi ki çok şükür aynı öz kardeşim gibidir bende onun abisiyim.
Ama kendi çok bilmiyorum bilmeden konuşmakta istemiyorum ama, dediğim dedik birisi illa benim dediğim olacak diyor. Ve bu beni çok üzüyor. Hani ben ondan büyüğüm bir kerede tamam abi senin dediğin olsun senin dediğini yapalım demiyor. Oysa hep ben alttan alıyorum büyük olmama rağmen. Sözümü hiç dinlemiyor, yanlış anlamayın bende büyüklük taslamıyorum ama hani beni de dinlesin benimde dediğimi yapsın istiyorum çünkü bir kere bile yapmadı oysa ben her onun dediğini yapıyorum sırf aramız kopmasın diye.
İşte fakat o hep benim dediğim yere gidelim ben bunu istiyorum böyle olacak diyor ve artık zoruma gidiyor.
Sizce artık kuzenimle/kardeşimle arayı biraz açsam 3 ayda bir 6 ayda bir konuşsak görüşsek bana günah olur mu ?
Yorum: Kuzenle Arayı Açmak Mesafe Koymak Günah Mı ?
duzgunomer
Kuzen küçüklüğünden kasıt ne anlamadım ama ergenliğe girmiş ise :
Kuzeniniz kardeşiniz değil! Kuzen namahremdir, kardeş ise mahremdir. Kuzeninizle keyfi olarak konuşmak, keyfi olarak ona bakmak, zaruret(doktor-hasta) olmadan dokunmak haramdır.
Yorum: Kuzenle Arayı Açmak Mesafe Koymak Günah Mı ?
alonsof1
Hocam bilmiyordum. Evet 20 yaşında. Ama bebeklikten bu zamana aynı mahallede büyüdük kendi öz kız kardeşim var ama o da benim kardeşim gibi seviyorum. Kesinlikle haram gibi bakmıyorum ona.
Yorum: Kuzenle Arayı Açmak Mesafe Koymak Günah Mı ?
duzgunomer
Tövbe edin ve kişi ile namahremler arasındaki sınırları okuyun.
Haram gibi bakmamak bu işi caiz yapmıyor. Haram gibi bakmamak caiz olsaydı, elbetteki herkesten temiz kalbi olan Peygamber (sav) de bakardı, o da namahremlere dokunurdu, o da onlarla keyfi olarak konuşurdu. O da namahremlerle konuşurken gözlerine bakardı. Ama yapmadı.
"Sizden birinizin başına demirden bir iğne batırılması, kendisine helal olmayan (yabancı) bir kadına dokunmasından daha hayırlıdır." (Taberânî ve Beyhakî rivâyet etmişler, Elbânî de ‘Sahîhu’l-Câmi’; hadis no: 5045’de hadis sahihtir, demiştir.)
alonsof1
Hocam doğru ya hatırlattığınız bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. Artık arayı açacağım ve gerektiğinde konuşacağım.