Kadınların elini sıkmak

Kadınların elini sıkmak

cvallkzs67
Selamun aleyküm bugün okula kıyafet almaya gittim okul müdüresi(emin değilim öyle mi) elini uzattı benim yapabileceğim bir şey yoktu ve elini sıktım ne yapmalıyım hiçbirşey diyemezdim gerçekten


Yorum: Kadınların elini sıkmak

duzgunomer
Tövbe et ve işin ne kadar büyük bir zulüm olduğunu anla.

"Sizden birinizin başına demirden bir iğne batırılması, kendisine helal olmayan (yabancı) bir kadına dokunmasından daha hayırlıdır." (Taberânî ve Beyhakî rivâyet etmişler, Elbânî de ‘Sahîhu’l-Câmi’; hadis no: 5045’de hadis sahihtir, demiştir.)

Gerekirse okuldan kaç, gerekirse ölmeyeceksen camdan atla. Adetlere bağlı ve toplum ne der diyen aileni hiçe say. Onların dediklerini Allah dediğinden önde tutma.

El sıkışmak haram diyerek elini sıkmayacağını söyle.
Ben müslümanım diyerek onu kendi imanından utandır.
Ölümün ölmediğini, herkesin o kabre gireceğini bilerek elini ateşe uzatma.


Yorum: Kadınların elini sıkmak

cvallkzs67
" Onların dediklerini Allah dediğinden önde tutma."Tutmamaya çalışıyorum ancak insanlar beni takıntılı gibi görüyor


Yorum: Kadınların elini sıkmak

mum
< benim yapabileceğim bir şey yoktu ve elini sıktım >
Yapabileceğin her zaman bir şey var, islamda karşı cinsin elini sıkmanın günah olduğunu söylersin, o da bundan sonra herkese el uzatmaz.
< ancak insanlar beni takıntılı gibi görüyor >
Derler büyüklerimiz "Birine deli denmeden ermez" diye
Kim ne derse dersin sen sadece Allah ve Rasulu ne der diye düşün ve öyle amel et.


gizlikullacı
Selamun Aleyküm sınıfında biri var ablam gibi sever sayarım. Benden yaklaşık 10 yaş büyük belkide daha fazla. Eve bazen otobüsle beraber gideriz ayrılma vakti geldiğinde veyahut uzun süre ayrı kaldığımız zaman tatillerde falan buluştuğumuzda elini sıkar sarılır yanaklarından öperim. Haram mıdır bunu yapmak.


duzgunomer
Kardeşin, annenin kardeşi, babanın kardeşi ve diğer mahremler değil ise kesinlikle haram.

"Sizden birinizin başına demirden bir iğne batırılması, kendisine helal olmayan (yabancı) bir kadına dokunmasından daha hayırlıdır." (Taberânî ve Beyhakî rivâyet etmişler, Elbânî de ‘Sahîhu’l-Câmi’; hadis no: 5045’de hadis sahihtir, demiştir.)


vel Fecr
< Selamun Aleyküm sınıfında biri var ablam gibi sever sayarım. Benden yaklaşık 10 yaş büyük belkide daha fazla. Eve bazen otobüsle beraber gideriz ayrılma vakti geldiğinde veyahut uzun süre ayrı kaldığımız zaman tatillerde falan buluştuğumuzda elini sıkar sarılır yanaklarından öperim. Haram mıdır bunu yapmak. >
haramdır. dikakt edin.


Omer Faruk
Kadınların elini sıkmak konusunda ilmi bir cevap istiyorsanız. Hayrettin Karaman’ı okumalısınız.


duzgunomer
Kadına dokunmayı helal yaptı be, genç sevgililer yaşadı öyleyse


Omer Faruk
< Kadına dokunmayı helal yaptı be, genç sevgililer yaşadı öyleyse >
Ya okumadınız ya da okuduğunuzu yanlış değerlendirdiniz. Lütfen ilmi bir cevabınız varsa delilleriyle verin sizden de öğrenmeye hazırız… Eğer sizin delilleriniz daha güçlü ise sizin bilginizi önemseriz. Lütfen ayet, sahih hadis ve ilgili alimlerin yorumlarını bu nazarda bize iletiniz.

Şimdiden gayretiniz için ALlah razı olsun..


Ebû Mansur
Mahrem olmayan kadına bakmak haram olduğuna göre, onlara dokunmak veya tokalaşmak mutlaka haramdır. Peygamber’e (asm) biat eden kadınlar dediler ki: "Ey Allah’ın Resulü, biat ederken elimizi tutmadınız." Peygamber (asm) "Kadınların elini tutup tokalaşmam." buyurdu (Ahmed bin Hanbel, Nesâî, İbn Mâce).

Hazreti Aişe (ra) biat ile ilgili şöyle buyuruyor:

"Allah’a yemin ederim ki Resûlüllah’ın eli bir kadının eline dokunmadı. Sadece sözle onlardan biat aldı." (Buharî, Ahkâm, 49; İbni Mâce, Cihad, 43).

Peygamber (asm) bir hadisi şerifinde şöyle buyuruyor:

"Sizden birinizin başına iğne ile dürtülmesi, kendisi için helâl olmayan bir kadına dokunmaktan daha hayırlıdır." (Taberâni , Mucemu’l-Kebir, 20 / 212)

İslâm dini, kadınla tokalaşmayı yasaklamakla kadını tezyif etmiyor; bilakis şerefini kurtarıyor. Kötü niyetli kimselerin şehvetle el uzatmasına engel oluyor. (Halil GÜNENÇ, Günümüz Meselelerine Fetvalar II. 170)

Bir kadının eli, yabancı bir erkeğin eline değmesi zaruret yokken haramdır.


Omer Faruk
Bu hadislerin sıhhati konusunda bilgi verir misiniz?


Ebû Mansur
Âişe’den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre o şöyle demiştir

"Rasûlullah -sallAllahu aleyhi ve sellem-‘in eli, sahip olduğu kadınlardan başka hiçbir kadının eline dokunmamıştır." (Buhârî; hadis no: 6674)
En sahih kabul edilen kitaptan yetmez mi? Efendimiz( selam olsun ona) o kadar hayalı iffetliyken dokunmuyorda biz günahkar kullar nasıl kendimize bunu helal neuzübiilah kılarız?


Omer Faruk
Sevgili kardeşim,

Hadis değerlendirilirken (CERH ve TA’DİL) içindeki geçtiği KİTAP değil Hadisin KENDİSİ değerlendirilir. Sahih-i Buhari’ ve diğer kütüb-i tis’a içinde yer alan hadis kitaplarında sahih hadisler olduğu gibi zayıf hadisler de vardır. Dolayısıyla verdiğiniz hadislerin SIHHAT derecelerini biliyor musunuz bilmiyor musunuz? Biliyorsanız bizi bilgilendiriniz.

Allah razı olsun.


Ebû Mansur
Buharî’nin Sahih isimli kitabı Kur’an gibi değildir elbette ama sıradan bir kitap da değildir. İçinde zayıf hadis bulunmadığına inanılmaktadır. Zayıf hadis bulunduğu iddiası ileri sürülebilecek bir iki tartışmalı hadis bulunabilir ki bu da ‘Buharî’de zayıf hadis vardır’ sözünü doğrulayacak nitelikte değildir.
Nurettin Yıldız

Zayıf hadis var diyorsun gösterebilirmisin kime göre zayıf?


Omer Faruk
konuştuğumuz konu bu olmamakla beraber şu linkte yazılanları okuyunuz; https://www.yenisafak.com/yazarlar/cemilebayraktar/kutub-i-sittede-zayif-hadis-var-midir-2015961 İmam Buhari hadislerini 600 bin hadisten seçtiğini söylüyor. Nasıl ki o seçmişse O’nun kitabını da alimler çeşitli tenkitlere tabii tutmuşlardır. Bu eleştiriyi yapanlardan birisi İmam Nevevi’dir.

Ben sizden hala "el sıkma" ile ilgili hadislerin SIHHAT bilgisini alamadım.


Omer Faruk
Sahih-i Buharide Zayıf Hadisler:

İmam el-Buhârî, Sahîh’te[5] Zikredildiğine göre Hz. Peygamber (s.a.v) vasiyetten önce borcun ödenmesiyle hükmetmiştir diyerek Hz. Peygamber (s.a.v)’in bir kazasını muallak olarak vermiştir. Ahmed b. Hanbel, et-Tirmizî ve İbn Mâce tarafından muttasıl olarak aktarılmış bulunan[bn Hacer, Fethu’l-Bârî, V, 377.] bu rivayet sened itibariyle zayıftır.[bn Hacer, Fethu’l-Bârî, V, 377.]

Bir diğer örnek, Ebû Ümeyye Abdülkerîm b. Ebi’l-Muhârık’tır. İmam el-Buhârî, Kitâbu’t-Teheccüd de Hz. Peygamber (s.a.v)’in teheccüd namazında okuduğu bir duayı rivayet ettikten sonra şöyle der: Süfyân şöyle demiştir: Abdülkerîm Ebû Ümeyye bu duanın sonunda şöyle bir ziyade rivayet etti:…

Bu zat hakkında cerh-ta’dil otoritelerinin kanaati genellikle menfidir. Bu sebeple İbn Hacer onun hakkında Zayıftır ifadesini kullanmıştır ( İbn Hacer, Takrîbu’t-Tehzîb, 361.)

Bu konuda alıntıladığım Ebu Bekir Sifil’in ilgili yazısını da okuyabilirsiniz: https://www.tahavi.com/2018/04/27/imam-el-buhari-ve-zayif-hadis/


Ebû Mansur
Ben sahih olarak düşünüyorum aykırı deliliniz varsa getiriniz.


Omer Faruk
Delili koyan sizsiniz sıhhatini de siz bilmek zorundasınız. Çünkü uydurma bir hadis paylaşıyorsanız Rasulullah (A.S)’ın (Allah korusun) şu uyarısı ile karşı karşıya kalırsınız: "Bana yalan hadis isnat eden cehennemden yerini hazırlasın" Ben bir söz söyledimç ve bu hadistir, sahih olup olmadığını siz bulun demek ilmi bir tavır değildir.

Eğer Kopyala yapıştır yaptığınız bir yer varsa direk oranın linkini de verebilirsiniz.

Mesela bir tanesinin sıhhatini ben araştırdım buyrun bakın:

Mesela bir tanesinin sıhhatini ben araştırdım buyrun bakın: < ١- [عن معقل بن يسار:] لأن يُطعنَ في رأسِ أحدِكم بمخيطٍ من حديدٍ خيرٌ له من أن يمسَّ امرأةً لا تحلُّ له
المنذري (٦٥٦ هـ)، الترغيب والترهيب ٣/٨٩ • رجال الطبراني ثقات رجال الصحيح • أخرجه الروياني في «المسند» (١٢٨٣) باختلاف يسير، والطبراني (٢٠/٢١١) (٤٨٦)، والبيهقي كما في «الترغيب والترهيب» للمنذري (٣/٢٦) واللفظ لهما >


Ebû Mansur
Kardés uzatmayaĺım selametle…

Ben sıhhati konusunda bilgi edinmem pek zordur. Siz ilimli biri olarak delil olarak gösterdiğim
hadislerin zayıf olduğuna dair delilleri getirin görelim selametle.


Omer Faruk
Size tavsiyem bilmediğiniz bilgiyi paylaşmayın kardeşim. Emin değilseniz, şu şekilde paylaşmanız İslamın ilmi ahlakına daha uygundur: "Paylaştığım biginin doğru olup olmadığnı bilmiyorum ama bundan da faydalanabilirsiniz" bu daha doğru olur..

Arapça bilmeyen, islami ilimler okumamış ama burada paylaşım yapan kardeşlerimiz; MUKALLİD sınıfına girerler.

Mukallid olanlar din tartışamaz, eğer bir şey naklederlerse yalnızca kaynağını verir ama bu konuda fikri mücadeleye giremez görüş belirtemezler. Çünkü naklettikleri konuyu tahkik edecek (doğrulayacak) bilgiye sahip değillerdir.

Muhakkik olanlar ise arapça bilir, usul bilgisine sahiptir ve herhangi bir fetvanın ilmi kaynağını TAHKİK edebilir. Buna göre aynı mezhep içinde farklı görüşlerin birisi konusunda "bunu daha doğru biliyorum" diye paylaşabilir.

Unutmayınız Allah her amelimizden ve sözümüzden bizi sorguya çekecektir. Delile dayanmadan din hakkında konuşmak (eğer paylaşımınız hatalıysa) hatasına sebep olduğunuz kişilerin de günahını yüklenmenize sebep olur. Fetullah’ın peşine takılan müslümanların hepsi de kötü insanlar değildi. Tek problemleri dinlerini öğrenmek yerine dinlerini FETULLAH’a emanet etmişlerdi. O da dünyada onları cehenneme sürükledi. Ahireti Allah bilir… Eğer etrafındakiler onun gibi okusa ve ilme GAYRET etseydi FETULLAH’ın söylediklerini TETKİK edecek bugünkü hale düşmeyeceklerdi, vesselam.

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();