Namazı Terkin Dini Cezası
rahmet-i ilahi
Namazı inkar eden kafir olur. Çünkü kat’i delille sabittir. Umursamayarak yani tembelliğinden dolayı kasten namazı terk eden fasık olur. (İbni Abidin, Reddü’l Muhtar, c. 2, s.7).
Farz olduğunu inkar etmemekle birlikte beraber tembellikle namazı kılmaya uygulanacak dünyevi cezanın ne olacağı mezhepler arasında mezhepler arasında itilaflıdır.
Hanefîlere Göre; namazı kılmayan fasıktır. Namaz kılıncaya veya ölünceye kadar hapsedilir ve dövülür.
Mâlikîlere Göre; vaktin sonuna kadar beklenir, bu müddet zarfında kılarsa serbest bırakılır, kılmazsa ceza olarak (kafir sayarak) öldürülür.
Şâfiîlere Göre; vaktin sonuna kadar beklenir, sonra tövbeye davet edilir. Tövbe edip namazını kılarsa, serbest bırakılır. Aksi halde ceza olarak öldürülür. Öğleyi ve ikindiyi terkten dolayı güneş batıncaya kadar, akşam ve yatsıyı terkten fecir, sabahı terkten dolayı da güneş doğuncaya kadar ceza tatbik edilmez. Ancak kendisinden namazı vaktinde eda etmesini istemek şarttır.
Hanbelîler Göre; namazı tembellik göstererek terk eden kimseyi devlet başkanı veya naibi namazı kılmaya davet eder. Eğer sonra ki namazın vakti daralıncaya kadar kılmazsa katli vaciptir. Fakat üç gün kendisi tövbeye davet edilmedikçe ceza infaz edilmez. Mezheplerin her birinin görüşlerini dayandırdıkları akli nakli deliller vardır. Ancak sözü uzatmamak için bu kadarıyla yetindik. (Necati Yeni el, Hüseyin Kayapınar, Sünen-i Ebû Davud Terceme ve Şerhi c. 2, s. 112)
Kaynak: Osman ERSAN, Gözümün Nûru Namaz, Erkam Yayınları.
Cevap: Namazı Terkin Dini Cezası
beylerbeyi
S.a.,
Merakımı bağışlayın, kıt bilgimle sormam gerekiyor. Hakikaten namazlarında gaflette bulunanlar, bunun ızdırabıyla yaşayanlar çoğunlukta değilse de hayli çok. İnkar etmeden böyle bir gaflet halinin cezası katlolunmak mıdır anlayamadım. Neticede ibadetler kul ile Rabbi arasında hükme bağlanacak mahşerde, kul hakkı müstesna. Rabbi dilerse affeder, dilerse cezalandırır, bilahare cennete dahil olur diye biliyorum.
Yanıt: Namazı Terkin Dini Cezası
şuur
< Namazı inkar eden kafir olur. Çünkü kat’i delille sabittir. Umursamayarak yani tembelliğinden dolayı kasten namazı terk eden fasık olur. (İbni Abidin, Reddü’l Muhtar, c. 2, s.7).
Farz olduğunu inkar etmemekle birlikte beraber tembellikle namazı kılmaya uygulanacak dünyevi cezanın ne olacağı mezhepler arasında mezhepler arasında itilaflıdır.
Hanefîlere Göre; namazı kılmayan fasıktır. Namaz kılıncaya veya ölünceye kadar hapsedilir ve dövülür.
Mâlikîlere Göre; vaktin sonuna kadar beklenir, bu müddet zarfında kılarsa serbest bırakılır, kılmazsa ceza olarak (kafir sayarak) öldürülür.
Şâfiîlere Göre; vaktin sonuna kadar beklenir, sonra tövbeye davet edilir. Tövbe edip namazını kılarsa, serbest bırakılır. Aksi halde ceza olarak öldürülür. Öğleyi ve ikindiyi terkten dolayı güneş batıncaya kadar, akşam ve yatsıyı terkten fecir, sabahı terkten dolayı da güneş doğuncaya kadar ceza tatbik edilmez. Ancak kendisinden namazı vaktinde eda etmesini istemek şarttır.
Hanbelîler Göre; namazı tembellik göstererek terk eden kimseyi devlet başkanı veya naibi namazı kılmaya davet eder. Eğer sonra ki namazın vakti daralıncaya kadar kılmazsa katli vaciptir. Fakat üç gün kendisi tövbeye davet edilmedikçe ceza infaz edilmez. Mezheplerin her birinin görüşlerini dayandırdıkları akli nakli deliller vardır. Ancak sözü uzatmamak için bu kadarıyla yetindik. (Necati Yeni el, Hüseyin Kayapınar, Sünen-i Ebû Davud Terceme ve Şerhi c. 2, s. 112)
Kaynak: Osman ERSAN, Gözümün Nûru Namaz, Erkam Yayınları. >
Allah aşkına kardeşim Allah tan,kitabından Peygamberin den olmayan bir sözü buraya asman büyük vebal dir.Allah kullarına zulmetmez.Önce kuranı bilip kuranca düşünmeliyiz.Sizce namazda tembellikle Şirk koşmayı ayrı kefelere koysak hangisi daha ağır bir cezayı hak eder.Ve eğer hayatımızın hiç bir döneminde şirk koşmadık diyorsanız.Heveslerimiz,korkularımız,beklentilerim izi bir daha gözden geçirelim.Şunu da eklemeliyim kuran-ı kerim de namaz lafzı geçmez.Salat diye geçer.Namaz sadece iki yerde geçer geçtiği surede ise farklı anlam yüklenmiştir.O halde peygamber efendimizin gözümün nuru namaz sözünü iyi anlamalı korku değil müjde lütfen.sağlıcakla
Soru: Namazı Terkin Dini Cezası
mumsema
< . Mezheplerin her birinin görüşlerini dayandırdıkları akli nakli deliller vardır. Ancak sözü uzatmamak için bu kadarıyla yetindik. (Necati Yeni el, Hüseyin Kayapınar, Sünen-i Ebû Davud Terceme ve Şerhi c. 2, s. 112) >
< S.a.,
Merakımı bağışlayın, kıt bilgimle sormam gerekiyor. Hakikaten namazlarında gaflette bulunanlar, bunun ızdırabıyla yaşayanlar çoğunlukta değilse de hayli çok. İnkar etmeden böyle bir gaflet halinin cezası katlolunmak mıdır anlayamadım. Neticede ibadetler kul ile Rabbi arasında hükme bağlanacak mahşerde, kul hakkı müstesna. Rabbi dilerse affeder, dilerse cezalandırır, bilahare cennete dahil olur diye biliyorum. >
-hayır kardeşim gaflet içinde olanları tabiki davet edilir öğretilir vs. ama bilerek inkar eden ve inakarında ısrar edenin durumu islam hukukunda böyledir.
-İbadetler Allah ile kul arasında evet ama Allah ve Rasulu (cc-sav) bir ceza belirtmişlerse dünyada uygulanması gerekmez mi?
< Allah aşkına kardeşim Allah tan,kitabından Peygamberin den olmayan bir sözü buraya asman büyük vebal dir.Allah kullarına zulmetmez.Önce kuranı bilip kuranca düşünmeliyiz.Sizce namazda tembellikle Şirk koşmayı ayrı kefelere koysak hangisi daha ağır bir cezayı hak eder.Ve eğer hayatımızın hiç bir döneminde şirk koşmadık diyorsanız.Heveslerimiz,korkularımız,beklentilerim izi bir daha gözden geçirelim.Şunu da eklemeliyim kuran-ı kerim de namaz lafzı geçmez.Salat diye geçer.Namaz sadece iki yerde geçer geçtiği surede ise farklı anlam yüklenmiştir.O halde peygamber efendimizin gözümün nuru namaz sözünü iyi anlamalı korku değil müjde lütfen.sağlıcakla >
1.Kısas zulummüdür yoksa rahmet mi?
2.Kuran sünnetsiz anlaşılmaz. evet Kuran ve sünnete bakmalıyız.
3.Namaz nedir Salat nedir?
4.birde kuranda namaz geçiyor mu geçmiyor mu yada kaç defa geçiyor
son olarak Allah rızası için islami bir hükmü iyice araştırmadan kafamıza göre hüküm belirtmeyelim. bütün müslüman kardeşlerden ricamdır.
hep birlikte araştıralım bu mezhepler neye dayanmış. bakın nakli deliller var denmiş yukarda bunlar nedir bir bakalım.
İslami bir hüküm kafamıza uymayablir sakın kafamıza uymayan hükme islamdan değildir demeyelim.
Allaha menet olun.
beylerbeyi
Mumsema Hocam teşekkür ediyorum vermiş olduğunuz bilgile için. Elbette bu hususlarda varsa dünyada uygulanacak ceza uygulanmalıdır. Zira, öbür tarafa kalmaması daha evla. Ama bu metinde tembellikle kılmayanın da hükmü katl. Buna takıldım. Sade inkar değil. Son olarak: namazdan gaflet eden müminlere Peygamber Efendimiz zamanında verilen cezalar hakkında bilgi almak isterim. Ayrıca yazıdaki ifadeleri ve kaynakları doğrulamak mümkün olursa çok memnun olacağım… Yanlışta kalmamak adına, yanlışa düşmemek adına… Şimdiden teşekkürler…
elçi islam
Rabbim sizlerden razı olsun kardeşim.Çok güzel açıklamışsınız……
Muhammed
Ehli Sünnet mezheplerinin, Namazı Terkin Dini Cezası delillerini merak ettim
Fetva Meclisi
Namazı Terk etmenin Dini boyutu
<
Namazı inkar eden kafir olur. Çünkü kat’i delille sabittir. Umursamayarak yani tembelliğinden dolayı kasten namazı terk eden fasık olur. (İbni Abidin, Reddü’l Muhtar, c. 2, s.7).
Farz olduğunu inkar etmemekle birlikte beraber tembellikle namazı kılmaya uygulanacak dünyevi cezanın ne olacağı mezhepler arasında mezhepler arasında itilaflıdır.
Hanefîlere Göre; namazı kılmayan fasıktır. Namaz kılıncaya veya ölünceye kadar hapsedilir ve dövülür.
Mâlikîlere Göre; vaktin sonuna kadar beklenir, bu müddet zarfında kılarsa serbest bırakılır, kılmazsa ceza olarak (kafir sayarak) öldürülür.
Şâfiîlere Göre; vaktin sonuna kadar beklenir, sonra tövbeye davet edilir. Tövbe edip namazını kılarsa, serbest bırakılır. Aksi halde ceza olarak öldürülür. Öğleyi ve ikindiyi terkten dolayı güneş batıncaya kadar, akşam ve yatsıyı terkten fecir, sabahı terkten dolayı da güneş doğuncaya kadar ceza tatbik edilmez. Ancak kendisinden namazı vaktinde eda etmesini istemek şarttır.
Hanbelîler Göre; namazı tembellik göstererek terk eden kimseyi devlet başkanı veya naibi namazı kılmaya davet eder. Eğer sonra ki namazın vakti daralıncaya kadar kılmazsa katli vaciptir. Fakat üç gün kendisi tövbeye davet edilmedikçe ceza infaz edilmez. Mezheplerin her birinin görüşlerini dayandırdıkları akli nakli deliller vardır. Ancak sözü uzatmamak için bu kadarıyla yetindik. (Necati Yeni el, Hüseyin Kayapınar, Sünen-i Ebû Davud Terceme ve Şerhi c. 2, s. 112)
Kaynak: Osman ERSAN, Gözümün Nûru Namaz, Erkam Yayınları. >
Kayıtsız Üye
Arkadaşlar şimdi nasıl sizler cep telefonu bilgisayar kullanma eskiye göre adam öldürmenin’de korkunç bir durum almasi çagindaysak zamanindaysak o zamanda(tevrat) adam öldürme kiliç kalkan ok ozaman daha çok ve daha korkunç değildi yani siradan birgündü : Allah diyor ki ” biz her toplumun anliyacagi şekilde kitaplari indirdik ” aslinda tek din islamdir tek geçerli olan şey ise kuran-i-kerim’dir zaten Allah’in kanunlari bu sonuncu kitaptir .cezalara bakarsan hepsini yasak etmiş kur’an da da değişiklik yok . O kitaplarin gönderilişleri sadece zaman farkindandir . Ortam hal çag durumudur.
namaz kılmayanın katli vaciptir, namazı terkin dini cezası, kuranda namaz kılmamanın cezası