Öğrenci hanım hayız halinde Kur’an’ı Kerim okuyabilir mi?
sevdeyag
– Selamun aleykum hocam. Alemlerin Rabb’i olan Allah u Teâlâ’nın rahmet ve bereketi üzerinize olsun. Size bir sorum olacak. Ben öğrenciyim, sınav tarihim çok yakın, yetiştirmem gereken Kur’an’ı Kerim ezberlerim var ve hayız dönemine girmiş bulunmaktayım. Hocalarıma danıştım ancak kimisi bu dönemde ezber yapmamamı kimisi ise zaruret olduğu için ezber yapmamın caiz olduğunu söyledi. Bir de sizlere sormak, fikrinizi almak istedim. Dediğim gibi zaman sıkıntım var. Ezbere devam etmemde mahzur var mı, yoksa hayız günümün bitmesini mi beklemeliyim? Şimdiden sizlere çok teşekkür ederim. Allah Celle Celâluhu sizlerden razı olsun.
– Hocam ben 7. Sınıfa gidiyorum öğretmenimiz 7. Sınıf kuranı kerim ders kitabından ödev verdi bakara suresinden bir kısım ben adetliyim okuyabilir miyim
Yorum: Öğrenci hanım hayız halinde Kur’an’ı Kerim okuyabilir mi?
arifselim
Aleykumusselam ve rahmetullahi ve berakatuhu. Adetli olan bir kadının kuranı kerimi okuması ve dokunması caiz olmadığı hadisi şeriflerle sabittir. Bu konuda şafii, hanbeli ve hanefiler bu görüştedirler. Ancak malikiler eğer kadın kuranı okumaya muhtaç ise okumasına cevaz vermişlerdir. Nitekim eğitim veren ve kuran eiğitimi gören bayanlar içinde böyle bir görüş mevcuttur. Malikiyi taklit ederek eğitimin için okuyabilirsin.
– Peygamber Efendimiz hayızlı, loğusa ve cünübün Kur’an okuması ile ilgili şöyle buyurmuştur; Hayızlı kadın ve cünüp olan kimse Kur’an’dan bir şey okuyamaz buyurmuşlardır.
( Tirmizi, Taharet, 98; İbni Mace, Taharet, ,105; Darakutni, Sünen, 1/117)
– Bu hadislerden hareketle İslam alimlerinin çoğunluğu hayızlı kadının Kur’an’dan, Kur’an okuma maksadıyla bir ayet bile okuyamacağını söylemişlerdir. Aynı zamanda bunlar bu halde iken Kur’an ayetlerini de yazamazlar. Bu konuda Tevrat, İncil ve Zebur da Kur’an gibidir.
(İbn-i Abidin, Haşiyetu Reddi’l-Muhtar, 1/293)
– İmam Malik’e göre hayızlı kadın mazeretli olduğundan ve Kur’an okumaya da muhtac olmasından dolayı cevaz vermiştir. Ancak hayız kanı kesildikten sonra gusl etmeden önce okuyamaz.
(Zuhayli, el-Fıkhu’l-İslamî, 1/471)