Kuranı tecvidsiz ezberlesem olur mu ?

Kuranı tecvidsiz ezberlesem olur mu ?

emirhan uysal
Kuranı tecvidsiz okusam ve Tecvidsiz ezberlesem olur mu ?


Yorum: Tecvidsiz Kuran

Omer Faruk
Selamün Aleyküm,

Kur’an’ı arapça okuduğunda anlıyor musun kardeşim? Anlamıyorsan nasıl bir fayda elde edeceksin?

Eğer sevap almak istiyorsan, bunun yolu 1 yıl gibi kısa sürede arapça öğren ve Kur’an’ın başına öyle otur. İşte o zaman sevap alırsın.

Anlamıyorsan, Diyanet mealini, diyanet tefsiri ile birlikte oku. Arapça Kur’an okuyup hiç anlamıyorsan bunun hiç bir sevabı yoktur!

Rasulullah (A.S)’ın Kur’an okuma ile ilgili övücü hadisleri araplara söylenmiş hadislerdir. Kur’an sihir kitabı değildir anlamadan okudukça insana fayda etmez, vesselam!


Yorum: Tecvidsiz Kuran

yıldızım1
Omer Faruk,
Bunu neye dayanarak söylüyorsunuz ? Ben hiçbir yerde sizin dediklerinize rastlamadım da şu ana kadar.
Aşağıdaki hadiste "Arapça bilmek şartıyla" yazmıyor.

Kur’ân-ı Kerim’den tek bir harf okuyana bile sevap vardır. Her hasene on misliyle değerlendirilir. Ben ‘Elif Lâm Mîm’ bir harf demiyorum. Aksine ‘Elif’ bir harf, ‘Lâm’ bir harf, ‘Mîm’ de bir harftir. (Tirmizî, Sevabü’l-Kur’ân, 16)


Yorum: Tecvidsiz Kuran

ixa
Anlamını bilerek okuması olması gereken ama yüzünden anlamını bilmeden okuması da sevaptır..Akıl olarak anlamasa bile,duyan kulağı,kalbi,gözü vs hep şifa bulur..Sevabı yoktur demek yerine sadece arapça okumak anlayış olarak bir şey katmaz,anlamını bilerek okumak daha hayırlı diyebiliriz..Benim annemin okuma yazması dahi yok 50 yaşından sonra kuranı kerim okumayı öğrendi,kadın daha türkçe öğrenememiş,kaldı ki arapça öğrenecek..Şimdi buna sevap yok mu 😀


Omer Faruk
Sevgili kardeşim (!) yine mi sen 🙂

Bak burada yazmayı sevdiğini biliyorum, seni de müslüman olduğun için seviyorum ama bilmediğin konularda konuşuyorsun.

Anlamadan okumanın sevap olduğunu nereden çıkardın? Lütfen bilgin varsa paylaş senden öğrenelim.


ixa
Arapça bilenler sanki anlıyor mu 🙂 Kuran kalplere şifadır,o kalplere nüfuz eder,hayır ve iyilik insana kalbinden gelir.Hislerin dili yoktur,dili zaten kendisidir.Anlamadan okumuş olması sevap için yeterlidir,Anlayarak okuması hem sevap hem anlayış hem de amelde üstünlük getirir. 😀


Omer Faruk
Sevgili kardeşim 🙂 şimdi de vahiy mi almaya başladın.

< Kuran kalplere şifadır,o kalplere nüfuz eder,hayır ve iyilik insana kalbinden gelir.Hislerin dili yoktur,dili zaten kendisidir.Anlamadan okumuş olması sevap için yeterlidir,Anlayarak okuması hem sevap hem anlayış hem de amelde üstünlük getirir. >
Herhalde bu da yeni aldığın "ayet" (!) olmalı. Bak güzel kardeşim İslam adına kafasına esen konuşamaz. Söyleyeceğin bir şey varsa Kur’an’dan ayet, Rasulullah’tan hadis getireceksin yoksa sözlerinin bir değeri olmaz.

Yarım hekim candan, yarım hoca dinden edermiş… Dikkat et bunun bir de ahireti var…


ixa
mesela benim dilim tad alma yeteneğini kaybetmiş,yediklerimin tadını alamıyorum ama yediklerim sindiriltikten sonra bana fayda vermiyor mu ?
Anlayarak ya da anlamayarak okunsa bile okunan Allah kelamıdır..Bu mutlaka fayda verir,her kuran okuyan anlıyor mu öyleydiyse niye ashaplar kuran ile ilgili ayetleri resulullah’a soruyordu.Bu hidayet meselesi,fakat işin sevap kısmı için Allah kelamını temiz bir niyetle söylemiş olmak yeterlidir.Sürekli kanıt,ispat isiyorsun sanki ben batıl şeyler yazıyorum,Kurano kerim ondaki her harf,kural,düzen,diziliş Allah’a ait…Allah harflerin dizilişine kadar kendi ayarlamış,bunun kendi dilimize meali idrak için önemlidir ama sevap ve şifa için arapça okunması yeterlidir.Hem okumasını hem anlamını bilen daha üstündür fakat anlamını bilmeden okuyana sevap yoktur dersen o zaman günah mıdır 😀
Sen aksini kanıtla o zaman abi 😀

< Kur’an-ı kerimi, lisanı Arapça olanlar bile anlayamaz; hatta evliyanın ve ulemanın en büyükleri olan Eshab-ı kiram bile, âyetlerin manalarını Resulullaha sual ederdi. Bir hadis-i şerif meali:
(Kur’an-ı kerim Allahü teâlânın metin [sağlam] ipidir. Manalarının hepsi anlaşılmaz. Çok okumak ve dinlemekle eskimez.) [İbni Mace]

Kur’an-ı kerimin, çok veciz olup, bitmez tükenmez manalarının bulunduğu, bütün manaları bildirilse bile, yazmak için kâğıt ve mürekkep bulunamayacağı bizzat Kur’an-ı kerimde bildirilmektedir:
(De ki, Rabbimin [ilmini, hikmetini bildiren, hayrete düşüren] sözleri için, denizler mürekkep olsa, bir o kadar daha deniz ilave edilse, denizler tükenir, Rabbimin sözleri tükenmez.) [Kehf 109 – Beydavi]

Demek ki, her Arapça bilen, Kur’an-ı kerimi anlayamaz. İmam-ı Gazali hazretleri buyuruyor ki:
İmam-ı Ahmed bin Hanbel, Cenab-ı Hakkın, (Anlayarak da anlamayarak da Kur’an-ı kerim okuyan, benim rızama kavuşur) buyurduğunu bildirmektedir. (İhya)

İslam âlimlerinin en büyüklerinden, Hanbelî mezhebinin reisi imam-ı Ahmed hazretleri böyle buyururken, hâlâ herkesin Kur’an-ı kerimi anlayarak okuması gerektiğini söylemek ne büyük gaflettir! Nasıl olup da, (Kur’anı anlayamıyorsan ezberleme!) denebiliyor? Halbuki Kur’an-ı kerimi ezberlemek, hâfız olmak için manasını anlama şartı yoktur. Kur’an-ı kerimi hıfzetmenin sevabı çok büyüktür.

Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Kur’an-ı kerimi okuyun ve onu ezberleyin! Allahü teâlâ içinde Kur’an-ı kerim bulunan kalbe, azab etmez.) [Şir’a Şerhi]

(Kur’an hâfızları ehl-i Cennetin arifleridir.) [Ebu Nuaym]

(Hafızasında Kur’an-ı kerimden bir şey bulunmayan, harap bir ev gibidir.) [Tirmizi]

(Kur’anı hıfzeden kimse ölünce, Allahü teâlâ toprağa onun etini yememesini emreder. Toprak, "Ya Rabbi, senin kelamın içinde iken ben onu nasıl yiyebilirim?" diye cevap verir.) [Deylemi]

Elbette Kur’an hâfızlarının haramlardan kaçıp ibadetleri yapması gerekir. Aksi takdirde büyük vebal altına girmiş olurlar. Bazı kimseler de, okumasını bilmeyenin evinde Kur’an bulundurmasının uygun olmadığını söylüyorlar. Bunların sözleri de yanlıştır. Çünkü Kur’an-ı kerimi okumasını bilmese de, bereketlenmek için evinde mushaf-ı şerif bulundurmak sevaptır. (Hindiyye) >


Omer Faruk
Güzel Kardeşim,

Dini yeni öğreniyorsun anlaşılan. Naklettiğin bütün hadisler, Rasulullah’ın kendisi gibi ARAP olanlara hitabıdır. Kur’an SİHİR kitabı değildir. Kaldı ki bilmediğin bir şey daha söyleyeyim, Rasulullah (A.S) döneminde iki kapak arasında bir Kur’an mushafı zaten yoktu. Yani bugünkü gibi bir "hatim" geleneği ya da sünneti hiç olmadı.

Allah Kur’an’da, anlamamakta direnen (aslında anlamak istemeyen) müşriklere, benim söylediğim basit hakikati hatırlatıyor:

Zuhruf Suresi 2-3 "Apaçık Kitab’a andolsun ki, iyice anlayasınız diye biz, onu Arapça bir Kur’an yaptık."

Yani Arap olduğunuz halde, Kur’an Arapça olduğu halde niye anlamıyorsunuz ki, biz başka dilde mi indirdik? denmek isteniyor. Ama sen ilginç bir şekilde "Anlamasak da sevaptır" diye ne Hz. Peygamberin söylediği nede Kur’an’ın söylemediği tam ters bir mantık getiriyorsun. Allah aşkına aldığın bir cep telefonunun bile kullanımını anlamak için kullanım kitapçığının anladığın dilde olmasını beklerken, nasıl insanlığın rehberi olan Kur’an’ı anlamasak da iyi bir şey yapmış oluruz diye düşünürsün.

Bir çin telefonu alıyorsun ve yanındaki rehber çince, sen de diyorsun ki, olsun anlamasamda, bilmesem de anlamadan okursam belki telefonu kullanmama faydası olur…

Kur’an Bakara suresinin ilk 5 ayetinde niçin indirildiğini kendisi açıklıyor: "elim lam mim, Bu kitap içinde şek şüphe olmayan ve Allah’ın azabından sakınanlar için YOL GÖSTERİCİDİR…."

Sen dilini bilmediğin bir ülkede sana rehberlik edenin anladığın dilden mi konuşmasını istersin yoksa olsun, dilimi bilmese de olur mu dersin? O zaman adama niye para verip rehber tutuyorsun diye sorarlar?

Güzel kardeşim, mantığını kullanman güzel bir şey ama Kur’an ve tefsir olmadan mantığını kullanman ahiretin için hayırlı sonuçlar doğurmaz. DELİLSİZ İSLAM OLMAZ!!!


ixa
Ben kuranı kerim okumakla ilgili konuşuyorum. onu anlamak,onda delil aramak,ne demek istediği hakkında tefekkür etmek başka kategoriler..Kuranı kerimi okuma eylemi için konuşuyorum.:D toplumumuzda 7-70’e çeşit çeşit kapasite ve anlayışa sahip insan var,Allah her şartı ve her durumu gözeterek muamele eder..Saf inanca sahip insanlara fadlından fazlından verebilir.Anlamadığı halde bir insan okuduğu kurandan şifa alamaz mı ? alıyorsa anlamadan faydasını görüyor demektir.Sen şart koşarak hüküm veriyorken ben sadece iyimser ihtimalleri belirtiyorum ama vahiy alan ben oluyorum 😀


Omer Faruk
ixa

< Kuranı kerimi okuma eylemi için konuşuyorum.: >
Ben ne hakkında konuşuyorum sandın!? Söylediğim ayetleri benim sözlerim zannettin herhalde, oysa sure ve ayet numaralarını da vermiştim.

Allah aşkına ANLAMADAN bir şey nasıl fayda verir!?????


emirhan uysal
Ben tefsirle beraber okuyorum zaten dostlarım.O yüzden soruma hala cevap alamadım.


ixa
Ya niye vermesin,diyelimki sana büyü yapıldı,cin falan bulaştı,sonra sen anlamını bilmediğin halde felak suresini okudun..Bunu duyan cin senden kaçmaz mı ? sen anlamını bilmiyorsun ama cin de mi bilmiyor ya da her ikinizde anlamını bilmiyorsunuz,felak suresiyle yardım gelmez mi,Okuduğun ayetlerde sen anlamını bilmediğin halde Allahı yüceltiyorsa,Allah yardım etmez mi ? Ayetleri gruplandırdığımızda emir ve yasak ayetlerinin tabi ki anlamını bilmek lazım başka türlü yasakları ve emirleri nerden bilicez ona katılıyorum.Ama bazı ayetler kafirler için,bazıları şehitler için,bazıları kıyamet için vs vs ..hasbinAllahu ve niğmel vekil dediği zaman biri anlamını bilmeden söyleyince işe yaramaz mı ?


Omer Faruk
Tecvid yalnızca güzel telaffuzdur, Türkçe konuşurken aksanlı konuşan bir insanı nasıl anlıyorsak ve sorun olmuyorsa aynı şekilde tecvidsiz ezber de mümkündür.

İslami ilimler okumuş bir kardeşiniz olarak "caizdir" ya da "caiz değildir" diye cevapları doğru bulmuyorum. Karşımızdaki insanlara hükmün temel sebeplerini açıklamanın O’nun aklına değer vermek olduğuna inanıyorum.

Çünkü Kur’an’dan hocalar değil her insan birey olarak sorumludur. Dolayısıyla bu kadar uzun cevap vermemizin sebebi: "Siz de okuyarak bunları öğrenebilirsiniz" mesajını vermek içindir. İnsanlarda merak uyandırarak, acaba araştırırlar mı diye uğraşıyoruz. Size de tavsiyem "caizdir" "caiz değildir" cevabı size yeterli olmasın, selametle kalın…


Omer Faruk
ixa lütfen İslamın temel kavramlarını öğren öyle yorum yap. Bu din hocalara inmedi ama okumadan da her insana konuşma hakkı tanınmadı. İşin künhü, ilk inen ayette gizli OKU!

Selametle…


Omer-PC
Kuran’ın okunması için belli kurallar var bunlar tecvidler.
Sen Kuran’ı ezberleyebileceğine inanıyorsan bu tecvidleri öğrenmek sana çok daha kolay gelmesi gerek.
Zaten tecvidleri öğrenince okumak bir hayli kolaylaşıyor.

Eğerki öğrenemediysen sesli Kur’an okuyan kişiler var internentte, onların okuyuşunu takip edip Tecvidli bir şekilde böyle öğrenebilirsin.


yıldızım1
Omer Faruk,
Bunu neye dayanarak söylüyorsunuz ? Ben hiçbir yerde sizin dediklerinize rastlamadım da şu ana kadar.
Aşağıdaki hadiste "Arapça bilmek şartıyla" yazmıyor.

Kur’ân-ı Kerim’den tek bir harf okuyana bile sevap vardır. Her hasene on misliyle değerlendirilir. Ben ‘Elif Lâm Mîm’ bir harf demiyorum. Aksine ‘Elif’ bir harf, ‘Lâm’ bir harf, ‘Mîm’ de bir harftir. (Tirmizî, Sevabü’l-Kur’ân, 16)

İmam-ı Gazali hazretleri buyuruyor ki:
İmam-ı Ahmed bin Hanbel, Cenab-ı Hakkın, (Anlayarak da anlamayarak da Kur’an-ı kerim okuyan, benim rızama kavuşur) buyurduğunu bildirmektedir. (İhya)

İslam âlimlerinin en büyüklerinden, Hanbelî mezhebinin reisi imam-ı Ahmed hazretleri böyle buyururken, hâlâ herkesin Kur’an-ı kerimi anlayarak okuması gerektiğini söylemek ne büyük gaflettir! Nasıl olup da, (Kur’anı anlayamıyorsan ezberleme!) denebiliyor? Halbuki Kur’an-ı kerimi ezberlemek, hâfız olmak için manasını anlama şartı yoktur. Kur’an-ı kerimi hıfzetmenin sevabı çok büyüktür.

Üstelik bizzat bu forumda yetkili hocalardan bulduğum bir diğer cevap ise şu ;
"Kuranı anlamadan okumanın sevabı, her harf için on sevap vardır.
Kuran, anlaşılmadan da okunmalı, imkanlar ölçüsünde meal ve tefsir okuyarak verdiği mesajı anlamaya çalışmalıdır.
Kuranın mesajlarından faydalanmak/anlamak için arapça bilmek güzeldir ama şart değildir.
Türkiye diyanet vakfı meali ve Diyanet tefsiri alıp arada bir de olsa, arapçasını okuduğu sürenin veya sayfanın ne anlama geldiği anlamaya çalışmalıdır. "


Omer Faruk
Sevgili kardeşim, Rasulullah (A.S)ın Türk, hitap ettiği kitlenin de Türkçe bildiğini düşünüyorsunuz herhalde.

< Bunu neye dayanarak söylüyorsunuz ? Ben hiçbir yerde sizin dediklerinize rastlamadım da şu ana kadar.
Aşağıdaki hadiste "Arapça bilmek şartıyla" yazmıyor. >

Üstelik bunları ben söylemiyorum Allah Kur’an’ında söylüyor, siz bu ayetlerden ne anlıyorsunuz;

Düşünüp manasını anlamanız için Biz, onu Arapça bir Kur’ân olarak indirdik.. (K. 12/2)

Apaçık Kitab’a andolsun ki, iyice anlayasınız diye biz, onu Arapça bir Kur’an yaptık. (K. 43/2, 3)

Bu ayetlerde kime hitap ediyor Allah!
Tabii ki kendi dillerinde inmesine rağmen KUR’AN’ı inkara kalkışan ARAPLARA!

Bu kadar basit şeyi ümmetin anlaması zor mu? Tekrar edelim, anlamadığınız bir dilde okuduğunuz bilgi size ne kadar faydalı ve sevap ise, anlamadan okuduğunuz Kur’an da o kadar sevap ve faydalıdır. Bu ayetlere rağmen hala anlamadan okumak sevap diyorsanız, siz okumaya devam edin.

Selametle kalın…


yıldızım1
Evet okumaya devam edeceğim. Herkes "anlamıyorum nasıl olsa" deyip Kur’an-i Kerimi okumayı bıraksa veya hiç öğrenmese sırf anlamıyor diye, yüzde kaç kişi kalır Kur’an-i Kerimi okuyan dünyada hiç düşündünüz mü ?
Dedikleriniz bana hiç mantıklı gelmedi.
Bir görevli/hoca konuya el atarsa sevinirim.


Alettin ve
Manasını bilmeyenden sonra, onun gerçek hayat üzerindeki karşılığını anlamayandan sonra ezberle tabi ki. Ezberle ve tüm gücünü onu unutmamak için kullan.
Çünkü hafız olup da onu unutmak büyük günahmış!

Yahu bu kafadaki müslümanları tabi ki batı sömürür.

Medreselerin eğitim sistemi: Arapça + hafızlık.


hayhuyhay
önemli olan anlam, arapça değil diyenler. Namazı da Türkçe manası ile kılın, ezanı da Türkçe manasıyla okuyun.


vel Fecr
illa bir tarafa yönlendirmede yanlış yapıyorsunuz.

kuran arapça okunur sevaptırda. ama sadece arapçada kalmak eksiklik olur.
kutsal kitabımız diyorsak meallerede bakıp kuranın bize ne anlattığını anlamamız lazım ki biz hayatımızı kuran’a göre şekillendirelim. bir hafız kuranı hıfz etmesi çok değerlidir ama hıfz ettiği kuranı hayatına senkronize etmemişse bu sefer şahit tuttuğu kuran ona mahşerde vebal olarak dönecektir. okumak demek sadece düz mantık okumak değil, hayatına sokmaktır. eksik kaldığımız nokta burası.

türkçe arapça dil bilgisini karşılayamamakta. arapça dil bilgisi türkçeye göre çok gelişmiştir. herşeyide türkçe okumada da gerçek manadan uzaklaşma meydana gelir.
tıpkı ezanı türkçe okuttukları gibi.


tecvidsiz kuran okumak

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();