Büyük Günahları İşleyenler Müslüman mıdır?
Kayıtsız Üye
Lütfen hariciler böyle düşünüyor, ehli sünnet böyle düşünmez demeyin. Şunu merak ediyorum. Şimdi bir insan eğer büyük günahları işliyorsa (öldürmek, zina yapmak, faiz, dedikodu …) bu kişide iman zayıflığının olduğu zaten bellidir. Çünkü bu günahlar silinmesi zor günahlar. Ve Allah ciddi bir şekilde uyarmış. Geleceklerinin nasıl olacağını söylemiş. Buna rağmen bir kişi bu günahları işliyorsa imani sıkıntı vardır. Şimdi bazılarınız diyecek her kul hata yapar. Ama imanı güçlü olan birisi bu hatayı yaşayacağını hissediyorsa hemen kesip atar. Hala devam ediyorsa yeterince Allah’tan korkmuyordur. Yani bu kişilere müslümandır ama mümin değildir mi diyeceğiz yoksa dinden çıktı çıkacak gözü ile mi bakacağız?
Yorum: Büyük Günahları İşleyenler Müslüman mıdır?
emirhan uysal
Asla öyle bir gözle bakmayacağız şimdi sana sahih bir hadis nakledeceğim.
"Sizden önce yaşayanlar arasında doksan dokuz kişiyi öldüren bir adam vardı. Bir ara yeryüzünün en bilgin kişisini sordu. Kendisine bir râhib tarif edildi. Ona kadar gidip, doksan dokuz kişi öldürdüğünü, kendisi için bir tövbe imkânının olup olmadığını sordu. Râhib: ‘Hayır yoktur!’ dedi. Herif onu da öldürüp cinayetini yüze tamamladı."
"Adamcağız, yeryüzünün en bilginini sormaya devam etti. Kendisine âlim bir kişi tarif edildi. Ona gelip, yüz kişi öldürdüğünü, kendisi için bir tövbe imkânı olup olmadığını sordu. Âlim: ‘Evet, vardır, seninle tövben arasına kim perde olabilir?’ dedi. Ve ilâve etti: ‘Ancak, falan memlekete gitmelisin. Zîra orada Allah’a ibadet eden kimseler var. Sen de onlarla Allah’a ibadet edeceksin ve bir daha kendi memleketine dönmeyeceksin. Zira orası kötü bir yer.’"
"Adam yola çıktı. Giderken yarı yola varır varmaz ölüm meleği gelip ruhunu kabzetti. Rahmet ve azab melekleri onun hakkında ihtilâfa düştüler. Rahmet melekleri: ‘Bu adam tövbekâr olarak geldi. Kalben Allah’a yönelmişti.’ dediler. Azab melekleri de: ‘Bu adam hiçbir hayır işlemedi.’ dediler."
Onlar böyle çekişirken insan suretinde bir başka melek, yanlarına geldi. Melekler onu aralarında hakem yaptılar. Hakem onlara: ‘Onun çıktığı yerle, gitmekte olduğu yer arasını ölçün, hangi tarafa daha yakınsa ona teslim edin.’ dedi. Ölçtüler, gördüler ki, gitmeyi arzu ettiği (iyiler diyarına) bir karış daha yakın. Onu hemen rahmet melekleri aldılar."
Bir rivayette şu ziyade var: "Bir miktar yol gidince, ölüm gelip çattı. Adamcağız yönünü sâlih köye doğru çevirdi. Böylece o köy ehlinden sayıldı." [Buharî, Enbiya 50; Müslim, Tövbe 46, (2766); İbnu Mâce, Diyât 2, (2621).]
Kardeşim hiç bir zaman geç değildir.Kimi affedeceği Allah’a kalmıştır.Kötü sandığın kişiler bir zaman sonra değişirler.Güneş batıdan doğmadıkça ve kabre girmedikçe kapı kapanmaz.
Peygamberimiz buyuruyor ki :
Sizin günah işleyenlerinizin en hayırlısı tövbe edenlerinizdir.Tabii ki bu tövbe samimi olmalı.
Yorum: Büyük Günahları İşleyenler Müslüman mıdır?
Kayıtsız Üye
Bu hadisi biliyordum. Ama ben bunu sormadım. Günahlara tabi ki tövbe edilir. Ama sorun büyük günahları işleyenlerin iman zayıflığı var mıdır yok mudur?
Yorum: Büyük Günahları İşleyenler Müslüman mıdır?
vel Fecr
< Bu hadisi biliyordum. Ama ben bunu sormadım. Günahlara tabi ki tövbe edilir. Ama sorun büyük günahları işleyenlerin iman zayıflığı var mıdır yok mudur? >
evet iman zayıflığı vardır.
şeytan ve nefis her zaman vesvese verecek. ama o vesvese anında kulun orada verdiği ilk tepki imanının seviyesini gösterir.
günaha sebep olabilecek durumlara bile setti zerai çekmeye çalışıyorsa bazı şeyler oturmuş demektir.
bir hadiste. kişi günah işler ve her bir günahta kalbe bir siyah nokta vurulur. kişi günahlarına devam ettikçe bu siyah noktalar birikir ve kalp kapkara olur.
ve o kalbe artık mühür vurulur.
yani şeytan direk zina yap demese bile sizi zinaya götürecek ortamlara gitmenize teşfik edebilir.
taksimde yılbaşı kutlanacak. git ya ne olacak yılda bir kere oluyor. maksat ne eğlenmek. ee oraya gittiğin zaman bir çok haram konularla başbaşa kalıyorsun ve belki zinaya dahada yakınlaşıyorsun. işte mesele bu. eğer sen en başta seni günaha götürebilecek durumları tespit edip. o günahları kendinden olabildiğince uzaklaştıramaya çalışıyorsan. imanında birşeyler oturmuş demektir. bu imanın kendiside ilim ile, amel ile haf ve reca ile olur.
imanında ve teslimiyetinde Allah korkunda ne kadar eksiklik varsa, günaha meyletmen o kadar kolay olur.
iman artar azalır. alimlere görede bir kişi mümin dememesi yerine inş müminim demesi daha doğru olur.
mümin vasıflarından 3 tanesi.
1- Göründüğünde Allahı hatırlatır.
2- konuştuğunda hakkı konuşur ( kuran ve sünnet )
3- bulunduğu yerden ayrılınca, orada kendinden islam adına eser bırakır.
ayrıca mümin dediğimizde islamın ve imanın şartlarına iman etmiş ve hayatını bu şartlara göre teslim edendir.
kadere inanıyorum diyip, yaşadığı en ufak musibette kaderine isyan ediyorsa, buradan birçok mesele çıkar.
iman etmek demek. islamın ve imanın şartlarını bilmek demek değildir. hayatını ona göre tanzim etmektir.
bir kişi islamın şartı 5’tir 2. namaz kılmaktır diyip, çalışan bir adam üzerim pis diye namaz kılmamayı bahane ediyorsa burada ciddi sıkıntılar vardır.
inş biz iman edenlerdeniz ve hidaye bulmuşlardanızdır. inş. hak üzere ölüm bizi alır.
Kayıtsız Üye
Allah razı olsun, çok tatmin edici bir cevap oldu.
Kayıtsız Üye
Eğer büyük günah işleyen Müslüman değilse. Net söylüyorum kimse Müslüman değil. Bizim bilmediğimiz bir sürü büyük günah var. Belirtilmiş olanlar dışında…. Mesela bilindik en büyük günah namazsızlıktır. Hanbeli mezhebine göre namazını bir vakit mazeretsiz ( bu mazeretler uyuyakalmak ve unutmak) kılmayan dinden çıkar. Ama diğer 3 mezhebe göre fasık olur ama kafir olmaz. Yani namazsızlıktır için bile alimler kesin kafir olur dememiş. İman zayıflığı vardır denebilir ama kafir demek ağır bir itham..
emirhan uysal
İmanın güçlü olduğunun en güzel belirtisi Allah’a olan teslimiyettir.İman zayıflığının göstergesi de herkes yapıyor zaten diyenlerdir.
Kayıtsız Üye
Allah’a teslim olan birisi büyük günah işleyemez ki. Teslim olmuştur çünkü. Yoksa onu dışındakiler zayıf bir imana sahiptir.
Ebû Mansur
Büyük günah işleyenin kâfir olmadığının delillerinden bazılarını vereceğim mesela şu rivayet:
Sahâbîlerden Ebû Zer el-Gıfârî’nin anlattığına göre, Hz. Peygamber: "Al- lah’tan başka hiçbir Tanrı yoktur deyip de bu inancı üzere ölen kimse cen- nete girer" buyurmuş, Ebû Zer, "O kişi zina yapsa, çalsa da mı?" diye sor- muş, "Evet, zina yapmış, hırsızlık etmiş de olsa cennete girer" cevabını ver- miştir. Ebû Zer soruyu üç kez tekrar edip aynı karşılığı alınca, dördüncü sorusunda Allah elçisi, "Ebû Zer bu durumdan hoşlanmasa bile o kimse cennete girer" buyurmuştur (Buhârî, Tevhîd , 33; Rikak , 16; Müslim, Îmân , 40; Tirmizî, Îmân , 18). Bu hadis apaçık şekilde büyük günahları işleyenlerin cennete gireceğini (cezasını çektikten sonra) delilidir.
Bazı âyetlerde de büyük günahın imanla birlikte bulunabileceği ifade edilmiştir. Bunlardan birinde: "Eğer müminlerden iki grup birbirleriyle vuru- şurlarsa aralarını düzeltin…" (el-Hucurât 49/9; ayrıca bk. el-Bakara 2/178; et- Tahrîm 66/8) denilmiş, büyük günah sayılan öldürme fiilini işleyerek ameli terkeden kişilerden "müminler" diye söz edilmiştir.