Çok eşlilik adaletli olmak
E.A
Bir erkek her eşine ayrı bir ev tutmak zorunda mı yoksa hanımları aynı evde durmak zorunda? Bir de bir erkek 4 tane kadın alırsa başka erkeklerin günahına girmez mi çünkü Türkiye de ve dünyada erkekler kadından biraz fazla. Ve çoğu erkek 4 kadın alırsa o zaman tonlarca erkek evde kalır. Bu kul hakkı değil mi.
Yorum: çok eşlilik adaletli olmak
Omer Faruk
Selamün Aleyküm kardeşim
Birinci olarak Kur’an tek eşliliği tavsiye ediyor. Haddini bilmeyen müslüman, haram olmamakla beraber ömrünü heba etmek, iki arada bir derede kalmak istiyorsa ikinci, üçüncü ve dördüncüyü alıyor. Tabii bunu söylerken, eşini terketmesi eşine zulüm olacağı için bundan dolayı evlenen mazaretli olanları istisna ediyorum. Örneğin, eşi felç, kanser veya kadınlık görevlerini yerine getiremeyecek kadar mağdur hale gelmişse, ayrıca eşinin onu boşaması halinde ömrünün kalan bölümünde hem madden hem manen kötü duruma düşeceği için erkeğin bu şekilde olan eşini yanında tutup, tekrar evlenmesi istisnai bir durumdur. Bu durum aynı zamanda erkek için de geçerlidir. Erkek de bu duruma düşerse kadın için bu bir boşanma sebebidir. İsterse eşinden ayrılarak başka bir erkekle evlilik gerçekleştirebilir. Erkek için ise boşanmak gerekmediği için boşanmadan da ikinci eşi alabilir.
Birinci eşinde hiç bir sağlık problemi olmamakla beraber sırf cinsel çeşitlilik arayan erkeklerin egoist davrandıkları ortadadır. Oysa birinci eşine gerekli görevlerini yerine getirse bir kadın da cinsel olarak bir erkeğe yeter. Zaten ikinci eşe adil davranmak tam bir efsanedir. Ben şu ana kadar (evlilik danışmanı olan bir abiniz olarak söylüyorum) bırakın dördü, iki eşle yaşayan bir erkeğin bile iki eşe adil davrandığını görmedim.
Rasulullah (A.S)ın kızı Fatıma’nın üzerine ikinci eşi kabul etmemesi de ayeti nasıl anladığının en önemli işaretidir. Rasulullah’ın çok eşli olması ise tamamen farklı bir durumdur. Rasulullah’ın Hz. Hatice’den sonra (53 yaşına kadar kendinden 15 yaş büyük bir hanımla yaşamıştır) evlendiği ikinci eşi Hz. Sevde ise kendi yaşıtıdır. Evlendiği kadınların hepsi de cinsel odaklı değil bir maksada matuf evliliklerdir. Tek bakire eşi ise Hz. Aişe annemizdir. O da Hz. Ebubekir’in Hz. Muhammed ile akraba olma ısrarından kaynaklanmaktadır. Hz. Hafsa ise bizatihi babası Hz. Ömer’in ifadesi ile yüz bakımından güzel olmayan bir annemizdir.
Sonuç olarak, sunduğunuz argümanlar da doğru argümanlar olmakla beraber, savaş halinde en çok erkekler ölürler dolayısıyla yeryüzünün tamamında her yerde sulh olmadığı için her zaman kadın nüfusu erkek nüfusundan (toplamda) daha fazladır.
Burada asıl mesele Kur’an’ın mesajını doğru anlamak, eşinizi ve çocuklarınızı mağdur etmeyerek sağlık bir aile inşa etmektir. Eşinize (erkek/kadın) doğru davranırsanız o size hem cinselliğini hem duygusallığını hem de güvenini sunar, vesselam!