Okulda sakal
burakin
Bir yerde okulda sakal kesmeye fetva verildiğini duymuştum peki devletin mubah kurallarına uymak vacip olduğu için sakalı kesmek vacip hale mi geliyor bir de evde sakalı kesip okula gitsem o süre zarfında günah işlermiyim?
Cevap: okulda sakal
musab
her hocanın fetvasıyla amel edilmez.ehli sünnet hocayı bulacaksın onu dinliyeceksin.sakal bırakmak farzdır dolayısıyla sakalı traş etmek haramdır.ama 1 numarayla kesilirse haramdan kurtulursun.sünnet olan sakalda bir tutamdır.
Okulda Sakal Bırakma Yasağı ?
Kayıtsız Üye
Çok dert değil sakallarımı kesebilirim hatta umursamadığım için kesmiyordum fakat aklıma şey geldi sakal bırakmak sünnetse ben bu niyetle kesmemeye devam etmem doğru olur mu okul sorarsa sünnet derim …(bunu dedikten sonra beni zorlasalar bile ben sert çıkışıyorum genelde bu konularda çünkü dinime kesinlikle karışma hakları yok hatta o zaman okuldan defol git deseler giderim onlara muhtaç değilim…)
Siz ne düşünüyorsunuz sünnet niyetiyle bırakmaya devam mı edeyim yoksa okulun dediğini mi yapayım ? Düşündüğünüzün nedenini de açıklarsanız iyi olur 🙂
Teşekkürler…
Yorum: Okulda Sakal Bırakma Yasağı ?
Omer Faruk
Bazı bilgisiz kardeşlerimiz sünneti farz kılıyorlar. Sakal farz değildir adı üstünde sünnettir. Sünnet ise yapılması şart bir amel değildir. Dolayısıyla böyle bir didişmeye gerek yok çünkü sakal dinin asli emirlerinden değildir.
Selametle genç kardeşim.
vel Fecr
sakal bırakmaz farz değildir, sünnettir ancak sünneti hafife almakta küfürdür.
sünnet farzları muhafaza eder, bizim yaşayış biçimimiz olması gerekendir.
o sünnettir yapmaya gerek yok, bu sünnettir yapmaya gerek yok anlayışına sahip bir kimse farzlarını muhafaza edemez duruma gelebilir ve helak olabilir.
biz sünnetlerle hayatımızı doldurursak o kadar ehemmiyetli oluruz.
Kayıtsız Üye
emanet imandandır buyurulmuştur. tabi burada bahsedilen emanet, sadakat ahdinde durmak anlamlarındadır ancak insan kendine emanette güvende tutarsa vazifelerini daha iyi yerine getirebilir, çirkinliklerle iç içe yaşamaya da mecbur kalmamış olur. insan eğer kendini emanette tutmazsa Allah korusun çirkinliklerle içiçe yaşamak durumunda kalabilir. insan kaygılarının ve arzularının esiri olup, muhkemlerini esaslarını terkettiği zaman ise böyle yapmasının da bir anlamı kalmamış olacakdır. kendini donat öğren ki, insanlar senin öğrendiklerine mahkum olsunlar. seninle uğraşamasınlar. yok senin donanımın ve bilgin zayıf olursa bu sefer sen kırıla kırıla bu nasıl oluyordu diye yardım istemek durumunda kalırsın ve bırak seninle uğraşamayacakları özgüvenini taşımayı, onların olmanı istedikleri şekilde olmaya kendini zorunlu hissedersin. meslek veya karşılığındaki ücretten de bahsetmiyorum, o işle ilgili donanımdan ve bilgiden bahsediyorum.
okuldan ..vb ayrılmayı göze almak da çeşit çeşittir. notların iyi olur iyi bir üniversiteye girecek olursun şartların iyi olur: hayırdır satın mı aldınız beni demek başkadır, doğrudur demiyorum başkadır. ümidin zaten yokdur, olmuşken böyle olsun demek başkadır. insanda bu ve benzeri durumları karıştırmaya meyyaldir. korkmamak başkadır kaygısızlık başkadır gamsızlık başkadır. insan kendini de yanlışlıklarına rahatlıkla moitve edip, hem kendisine hem çevresindekilere sıkıntı verebilir hem de işlevselliğini ve fayda verme özelliğini kaybedebilir
Kayıtsız Üye
Şimdi Ömer abi gerek yok dedi Fecr abi sünnete uyulmalı dedi :d
Arada bıraktınız beni ?_?
ACİLSERVİS
Sünnet hafife alınmamalı dedi illa yapılacak demedi. Okulu sakal için bırak bir köşeye git otur senin beğenmediğin insanlar gitsin amir öğretmen, mühendis, müdür vs. olsun. Bunu istiyor olmalısın. Sakalını kesecek ve okuluna devam edeceksen. Şuan ikinci bir seçenek yoktur. İslam bir sakaldan ibaret değil şimdilik diğer vazifelerini yerine getir.
Kayıtsız Üye
Abi sakin ol ikisi farklı konuşunca benim kafam karışmıştı …
Ben bu kadar sert konuşsam millet bana trip atar neyse Allah razı olsun saolun 🙃
vel Fecr
ben genel manada bir sünnete bakış açımızın olması gerektiğini koydum ortaya.
illa sakal üzerinden değil. bizim sünnetlere bakışımız böyle olmalı.
kişinin keyfi olarak amaan nasıl olsa sünnet boşver, niyetiyle bir meseleye bakması çok büyük bir anlayış eksikliğidir.
sakal önemli bir sünnettir, müslüman erkeğin nişanıdır.
durumu müsait olan bu güzel sünneti hayatına geçirebilir.
durumu sıkıntılı olan ise kısa tutabilir.
burda devreye zaruriyat ve haciyyat girer artık.
Omer Faruk
< sakal bırakmaz farz değildir, sünnettir ancak sünneti hafife almakta küfürdür. >
Güzel kardeşim,
kafir ilan etmekte ne kadar cüretlisin. Evet Sakal sünnettir, farz değildir diyorum. Peki bu sözle sünneti hafife mi alıyorum. Allah aşkına biraz okuyun. Efali mükellefin (farz, vacip, sünnet, mekruh vs.) arasındaki farkı söylemek ne zamandan beri SÜNNETİ HAFİFE almak oldu. Bak tekrarlayalım.
Farz öncelikli ve yapılması şarttır. Sünnet ise öncelikli değil yapılırsa sevap, yapılmazsa günah değildir. Allah aşkına müslümana karşı biraz HÜSNÜ ZAN ile hareket edin. Burada sorulana cevap vermeye çalışıyoruz bir de nefislerle uğraşmayalım.
Farklı düşünebiliriz ama hemen kafir, münafık kavramları öyle kolayca kullanılacak kavramlar değildir, kul hakkıdır.
Selametle…
vel Fecr
bana kafir demekle iftira atmanızı doğru bulmuyorum.
ben meseleyi ortaya koyarım kim ne alıyorsa kendine alır.
bu düşünce kendini düşüncenizdir beni bağlamaz.
ayrıca kafirdir değil küfürdür yazdım. lütfen karşınızdaki kişiyi anlamaya çalışın.
Omer Faruk
< ayrıca kafirdir değil küfürdür yazdım. lütfen karşınızdaki kişiyi anlamaya çalışın. >
Hangi hakla KÜFÜRDÜR diyorsun. Ya yazdıklarını tekrar okumuyorsun ya da yazdıklarını bilmeden yazıyorsun. Eğer bana cevap yazdıysan SÜNNETİ HAFİFE aldığımı iddia ediyorsun ve KÜFÜR diyorsun. Peki bunu söylersen eğer attığın iftira gibi ben SÜNNETİ HAFİFE almışsam ben ne olurum!
Üstelik bildiğin bir şey de yok. Efali Mükellefini say desem kaynaklarını söyle desem ancak kopyala yapıştır yaparsın.
Allah aşkına biraz düşünerek yaz… Karşında kafir yok senden olsa olsa farklı düşünen bir müslüman var.
vel Fecr
ben mesajımda ömer faruk sünneti hafife alıyor küfre girdi gibi bir beyanda mı bulunmuşum ?
ben sadece meseleyi söylüyorum bir müslüman bir sünneti hafife ALAMAZ.
siz kendi nefsinizde bir sünneti hafife alıyorsunuz yada almıyorsunuz bu benim meselem değil. bu sizinle alakalı mesele.
bana veya foruma bir şey kanıtlamak mecburiyetinde değilsiniz. Allah teala bilsin kalbinizi. önemli olan o.
siz kalbinizi daha iyi bilirsiniz ve Allah ile sizin aranızda ki meseleye ben karışmam.
tekrar ediyorum ben kimseye kafir demedim. bu gibi ithamlara lüzum da yok.
bir ilmi terim yazmışsınız bilme ile alakalı. islamda önemli olan çok bir şey bilmek değil. bildiğin ile amel etmektir.
önemli olan bildiğin meselede amel edip takvandır. burda kimse ilmine göre sınıflandırılmaz.
islamda zaten caiz olan bir mesele değil. müslüman kişi karşısındaki kişiyi küçük göremez. kibirlenemez.
ben bildiğimi söylüyorum. bilmediğim birşeyide biliyormuş gibi anlatmıyorum. üstteki yorumlarımında köküne kadar arkasındayım.
Omer Faruk
< bir ilmi terim yazmışsınız bilme ile alakalı. islamda önemli olan çok bir şey bilmek değil. bildiğin ile amel etmektir. >
Bilmeyenin takvası olmaz!