Evvabin Namazı (hadis ve izahı)

Evvabin Namazı (hadis ve izahı)

İnşirah
Evvabin, evvab kelimesinin çoğulu olup, tevbe ve istiğfar ederek Allah Teala’ya çokça yönelen kişi demektir. Evvabi namazı, Akşam namazının sünnetinden hemen sonra, iki rekattan altı rekata kadar kılınır. Fahr-ı Kainat -sallAllahü aleyhi ve sellem-Efendimiz şöyle buyuruyor:
"Bir kimse Akşam namazından sonra hiç konuşmadan altı rekat namaz kılsa, o namaz (sevap bakımından) on iki senelik ibadete denk olur." (Tirmizi, Mevakit, 204)


Cevap: Evvabin Namazı

BiLaL HaTTaB
Şöyle bir göz gezdirdim kaynaklara, bu namazın bahsi geçen yerlerde, hep bu hadis-i şerif baz alınmış. Ancak; bu hadisin senedinde, rivayet edenlerden birisi Ömer b. Raşid adında bir zat.

Bu zat hakkında, İmam Ahmed, Yahya b. Maîn ile Darekutnî şöyle diyor: "O, zayıf bir ravidir."

Yine İmam Ahmed şöyle diyor: "Onun rivayet ettiği hadis hiçbir şeye denk değildir!"

Buharî de şöyle diyor: "Münkeru’l hadistir." Yani Buharî onun hakkında böyle demekle onu zayıf saymıştır.

İbn Hıbban da şöyle diyor: "Onun naklettiği hadisi ancak ondaki zaafı belirtmek için anmak helaldir. Çünkü o, Mâlik, İbn Ebî Zi’b ile diğer sika kimseler adına hadis uydururdu."

Bu namazın sünnet oluşuna dair şüphe duymamaya çalışıyorum; ancak başka bir hadis-i şerif var mı kardeşlerim bu konu hakkında? Varsa bana yardımcı olun… Ben de yarın daha detaylı inceleyim Allah nasib ederse…

vesselam…


Yanıt: Evvabin Namazı

Amenna
Konu için Allah cc. razı olsun

Evvabin Namazı Nasıl Kılınır?

Akşam namazından sonra kılınan sünnet-müstehap olan altı rekatlık namaz. Evvabin kelimesi "evvab" kelimesinin çoğuludur. Evvab, işlediği bir günahtan hemen tevbe ve istiğfar eden demektir. Tevbe ve istiğfar edenlerin namazı demek olan "evvabin namazı" bir çok hadiste çok sevaplı olduğu bildirilip teşvik edilen, altı rekatlık nafile namaz olup, akşam namazından sonra kılınır.

Bu konuda, Ebu Hureyre (ra)den nakledilen bir hadiste, Peygamberimiz (sav) şöyle buyurmuştur: "Kim akşam namazından sonra aralarında kötü bir şey konuşaksızın altı rekat namaz kılarsa, (kıldığı bu altı rekatlık namaz) onun için on iki senelik ibadete denk kılınır." (Tirmizi-Salat, 431) Ayrıca Peygamberimiz (sav)in, akşam namazından sonra altı rekat nafile namaz kıldığı ve "Her kim akşam namazından sonra altı rekat nafile namaz kılarsa, denizlerin köpükleri kadar olsa bile günahları affedilir." dediği nakledilmektedir.(Heysemi, Mecmeuz Zevaid, II, 230; Şevkani, III, 64. Her iki kaynakta Taberaniden nakleder.)

Konuyla ilgili hadis kitaplarında yer alan rivayetlerde bazılarında, Peygamberimiz (sav) in akşam namazından sonra dört rekat kıldığı ve kılmayı teşvik ettiği de yer almaktadır. (Heysemi, Mecmeuz Zevaid, II, 230; Şevkani, III, 64. Her iki kaynakta Taberaniden nakleder.)

Hanefilerden, evvabin namazı, (akşam namazından sonraki namaz), akşam namazının iki rekat müekked sünnetiyle birlikte altı rekat olduğunu söyleyenler, bu rivayeti esas almaktadırlar. Mezhebde tercihe şayan görüşe göre, bu namaz, akşam namazının müekked sünnetinin dışında altı rekatlık bir namaz olup, Hanefi alimleri, bu namazın kaç selamla kılınmasının daha faziletli olacağı konusunda ihtilaf etmişlerdir. Bazıları, altı rekatın tümünün bir selamla kılınmasını daha faziletli görürken, bazısı iki selamla, bazısı da üç selamla kılınmasının daha faziletli olacağını söylemişlerdir. Niyet ettim Allah rızası için evvabin namazını kılmaya şeklinde niyet edilebilir.

İslam Fıkhı Ansiklopedisi Prof. Dr. Vehbe Zuhayli


Soru: Evvabin Namazı

Desert Rose
bilgiler için Allah c.c razı olsun


AlMuallim87
Peygamberimizden bu yana her asırda kılınarak günümüze kadar gelmiş,ve Evliyaullah tavsiye etmişse neden kendinizi zorlayarak Ravilerin sıhhatini araştırıyorsunuz.Tirmizi’de de yazılı olduğuna göre… Tirmizi sizin kadar incelemeden mi koydu yani kitabına…


BiLaL HaTTaB
< Peygamberimizden bu yana her asırda kılınarak günümüze kadar gelmiş,ve Evliyaullah tavsiye etmişse neden kendinizi zorlayarak Ravilerin sıhhatini araştırıyorsunuz.Tirmizi’de de yazılı olduğuna göre… Tirmizi sizin kadar incelemeden mi koydu yani kitabına. >

Bir insan bir şey söyleyeceği zaman önce bir düşünmeli, sonra konuşmalı…

Boşboğazlığın da bu kadarı…

Bu hadisi kitabına alan Tirmizî(rh.a) de şu değerlendirmeyi yapar bu rivayetin akabinde:

"Ebû Hüreyre hadisi garibtir. Bu hadisi sadece Ömer b. Abdullah b. ebî Has’am’dan, Zeyd b. Hubab’ın rivâyetiyle bilmekteyiz. Muhammed b. İsmail’den işittim şöyle diyordu: Ömer b. ebî Has’am bilinmeyen ve hoş karşılanmayan bir kimsedir. Gerçekten o zayıf sayılmaktadır."

Yani bu rivayete göre bu namazın Rasulullah(sas) tarafından kılındığı, sizin iddia ettiğiniz gibi "sahih/sağlıklı" bir bilgi değildir.

Ettiğiniz laflar, dikkat edin boyunuzu geçmesin… Yoksa ezilirsiniz hafazanAllah…

ve’s-selam…


BiLaL HaTTaB
………………. mesaj tekrarı………….


abdullahbiri1
bu namazı kılarsanız sevabını alırsınız kılmaz iseniz yalınızca sevabından mahrum kalırsınız..

yüzyıllardır bu ümmet bu namazı kılıyormu kılıyor şimdi birileri kalkmış yok şöyleymiş yok böyleymiş.

yok hadis zayıfmış… zayıfta olsa hadisi şerif midir bu yeterli..

gerisi lafı güzaf..


AlMuallim87
İnsanların kafasında soru işareti bırakarak hataya düşen sizsiniz.Eğer sünnet olmasaydı diyorum bir zamanda kesikliğe uğrardı bu uydurulan bir bid’at değil ayrıca ebvab dediğimiz insanların 5 vakit namaz dışında günlük atlamadan kıldıkları bir namazdır.
Bilal Hattab Hoca efendi hz.(!) sünnet olmayabilir dedi kılmayalım bundan sonra…


ferdi16
< Bilal Hattab Hoca efendi hz.(!) sünnet olmayabilir dedi kılmayalım bundan sonra… >
lütfen kelimelerinize dikkat edip haddinizi bilin dedliniz varsa sunun yoksa sususun


Abdullatif
< Bilal Hattab Hoca efendi hz.(!) sünnet olmayabilir dedi kılmayalım bundan sonra… >
Esselamü aleyküm,
Kimsenin avukatı değilim öncelikle bunu belirteyim.Ancak hakkı söylemek her mü’minin en azından mü’min olmaya çalışanın görevidir.
AlMuallim87 sevgili kardeşim, Bilal hattab ne demiş bir bakalım,
< Bu namazın sünnet oluşuna dair şüphe duymamaya çalışıyorum; ancak başka bir hadis-i şerif var mı kardeşlerim bu konu hakkında? Varsa bana yardımcı olun… Ben de yarın daha detaylı inceleyim Allah nasib ederse…

vesselam…
>
Bu sözlerde kötü olan ne? Bu namazı kılmayın mı denilmiş? Sadece ortaya koyduğu delillerle, ravinin güvenilir olmadığını söylemiş. Ve yukarıda yaptığım alıntıda da samimi bir şekilde şüphe duymamaya çalışıyorum, bilgisi olan varsa başka bir hadis-i şerif bilen varsa söylesin diyor, bende inceleyeceğim diyor. Gayrısından bahsetmemiş. İnsanlar kılarlar, kılmazlar.. Bu onların takdiri, nitekim ortada bir farizadan bahsetmiyoruz. Bu yüzden Allah rızası için kardeşim gereksiz yere birbirimiz hakkında kırıcı konuşup uhuvvetimizi zedelemeyelim.Selam ve dua ile inşaAllah..


abdullahbiri1
neden? hadis i şeriflere bakıp ordan içtihad yapıp yeni hükümmü verilecek.. Allahım ne olur bizi Affet..


esin-ti
Amanınnnn , namaz konusunda bile tartışma oluşmuş , yazık size , gerçekten yazık!!!:(:(:(


BiLaL HaTTaB
Maksadı anlayan anladı; gerisine boş laflar etmek kaldı…


AlMuallim87
< Bu sözlerde kötü olan ne? Bu namazı kılmayın mı denilmiş? >
Değerli kardeşim eleştiriniz için teşekkür ederim ama haksız olduğunuz yanı belirteyim.Maksadımız kimseyi kırmak falan değil.Her doğru her yerde söylenmez diye bir söz bilir misiniz?Raviler sıhhatli olmayabilir hadis inkisar etmiş olabilir.Amaa neticede bir hadistir ve mevzu bahisi ise Müzlümanların terketmediği bir namazdır.Bu namazın sünnet olduğuna Ehli keşif olan zatlar bildiriyor zaten.Daha bunu böyle ortaya atılıp "Ya böyle bişey buldum ama acaba şöyle mi böyle mi" demenin ne alemi var? Bu namazı inanarak kılan sevabını alır kılmayan da alamaz.Bu şekilde sadece kılan kişi sayısını azaltırsın.Sizin de söylediğiniz gibi bir farzdan bahsetmiyoruz neticede bir nafile.Anlatmak istediğimi umarım anladınız.Allah Razı Olsun.


BiLaL HaTTaB
Ehl-i keşif zatlar, Allah’ın(cc) dininde olmayan daha neler neler bildiriyorlar. Öyle ki, bir haber(hadis) kütüb-i sittede dahi yer alsa, bunlar o hadisin isnadına bakmazlar(çünkü bu ilim ve zahmet gerektirir. Kim bu kadar zahmete girecek?); keşfe müracaat edip, güya Rasulullah’tan(sas) o hadisi sorarlar da öyle "sahih" derler. Ne kolay değil mi?

Nerde ilim ehlinin, muhaddislerin hassasiyeti; nerde bunların keyifleri…

Sahi, ehl-i Sünnet’e göre keşfen hadis tashihi caiz midir? Allah(cc) bu dini kemale erdirdiğini buyuruyor. Rasulullah(sas) Rabbinden gelen birşeyleri eksik mi bıraktı (haşa) ki, Rasulullah(sas) güya bu keşf ehlinin rüyalarına giriyor ve bugün hiçbir hadis eserinde yeri olmayan hadisler "keşfen sahih" denilerek insanlara sunuluyor?

Keşif yoluyla hadisleri doğrulama işlemi bu dinde olan bir şey olsa idi, ashab(r.a.ecmain), tabiîn ve onları takip edenler neden onca zahmetlere katlandılar? Hangi sahabeden buna dair bir rivayet vardır? Hangi tabiînden buna dair bir rivayet vardır? Hangi mezheb İmamından buna dair bir rivayet vardır?

Allah’ın(cc) dininde olmayan şeyleri "ilim" diye, bunları pazarlayanları da "alim" diye sunmak, yeni bir din icat etmekten başka nedir ?

Allah(cc) bizleri de, sizleri de affetsin… Dedikleriniz, altından kalkamayacağınız şeyler. Vebali ağır, telafisi zor. İnsan ne kadar da aceleci ve nankör…

ve’s-selam…


AlMuallim87
Peki mezheblerin koyduğu hükümler varken hala bir hükmün doğru mu değil mi diye Hadis karıştırmak niye.Bu Mezhebsizlikten başka bir şey değildir.Şimdi sen Fatihasız namaz yoktur hadisi şerifine bakıp İmamı Azam’ın Fatiha okumadan namaz kılma yönüneki ictihadını terk edersen katıksız bir mülhid olursun hatta bunu savunuyorsan o zamanda mezhepsiz olursun.Şimdi burada tartıştığımız nafile olabilir ama seni az çok tanıyorum ne de olsa.

Ehl-i Keşf meselesine gelince Buhari hz. keşf ile tashih ettiğini okumadınız mı hiç o zaman ondan niye delil getiriyorsanuz.Tamam ravileri inceliyor ama keşf yaptığı için size göre değeri olmaması lazım artık.

< Rasulullah(sas) Rabbinden gelen birşeyleri eksik mi bıraktı (haşa) ki, Rasulullah(sas) güya bu keşf ehlinin rüyalarına giriyor ve bugün hiçbir hadis eserinde yeri olmayan hadisler "keşfen sahih" denilerek insanlara sunuluyor? >
Bununla nasıl alaka kurdunuz.Bir ravi bir hadisi bildirdiğinde eksikliği mi tamamlamış olur.Var olanı mı ortaya koymuş olur.Yani yazdıklarınıza vakit kaybedip derin incelesem ne saçmalıklar bulacaz daha.

Ayrıca tasavvufa dil uzatarak cevap vermekten vazgeç daha önce başka bir bölümde de belirttiğim gibi;seninle o nu tartışmam…


arbekbey
Evvabin namazını hergün düzenli kılan bir müslümanın aklı karışsa da ,evvabin namazını terketse,buna sebep olanlar yarın mahkeme-i kübrada ne cevap verecekler bilmiyorum.Her ne sebeple olursa olsun namaz kılma diyenlerden olmayın.


BiLaL HaTTaB
< Peki mezheblerin koyduğu hükümler varken hala bir hükmün doğru mu değil mi diye Hadis karıştırmak niye.Bu Mezhebsizlikten başka bir şey değildir. >

SubhanAllah… Sadece kafama bir şey takıldı ve soru sordum. Hem laftan anlamıyorsunuz, hem saöma sapan ithamlarınıza devam ediyorsunuz.

Mezhebler hüküm koyamaz. Hüküm koyma yetkisi sadece Allah(cc) ve Rasulüne(sas) aittir.

Mezhebler, bu iki kaynağa bağlı olarak ictihad ederler. İctihad hatalı da olabilir… Müslümana düşen hatayı taklid değildir; doğruyu aramaktır.

< Şimdi sen Fatihasız namaz yoktur hadisi şerifine bakıp İmamı Azam’ın Fatiha okumadan namaz kılma yönüneki ictihadını terk edersen katıksız bir mülhid olursun hatta bunu savunuyorsan o zamanda mezhepsiz olursun.Şimdi burada tartıştığımız nafile olabilir ama seni az çok tanıyorum ne de olsa. >

İmam Azam’ın(rh.a) ictihadını terk ediyorum diye dinden çıkıyorum öyle mi? Bu ne sapıkça bir anlayış.

Bunu ispatlayan bir delil sunun bakalım. Hangi ayet, hangi hadis, hangi ictihad beni dinsiz etmiş görelim.

Delil sunamazsanız, ki sunamayacaksınız, tevbe edin; Tevhid’inizi yenileyin. Boyunuzdan büyük laflar ediyorsunuz; farkında değilsiniz.

< Ehl-i Keşf meselesine gelince Buhari hz. keşf ile tashih ettiğini okumadınız mı hiç o zaman ondan niye delil getiriyorsanuz.Tamam ravileri inceliyor ama keşf yaptığı için size göre değeri olmaması lazım artık. >
İmam Buharî(rh.a) mi keşf yapmış??? Yuhhh denir sadece!

Allah’tan(cc) korkun!

Hangi eserinde yer alıyor keşf yaptığına dair rivayetler ??? İşiniz gücünüz iftira. Biz de bize iftira ediyorsunuz diye güceniyoruz. Rasulullah’a(sas), İmamlara dahi iftira edenler, bize niye etmesin ki…

< Bununla nasıl alaka kurdunuz.Bir ravi bir hadisi bildirdiğinde eksikliği mi tamamlamış olur.Var olanı mı ortaya koymuş olur.Yani yazdıklarınıza vakit kaybedip derin incelesem ne saçmalıklar bulacaz daha. >
İnceleyin de bulun hadi.. 🙂

Kendi saçmalıklarınızı görseniz, inanıyorum ki ömür boyu susmayı yeğlerdiniz…

Biz keşfe dayanarak, yani rüyada Rasulullahı görerek ondan hadis almaktan bahsediyoruz. Siz ravilerden bahsediyorsunuz. Asıl bunda ne alaka kurdunuz? Keşfen hadis nakleden mi ravi oluyor? Bu ravinin adı hadis usulünde ne olarak geçer madem öyle? Olsa olsa "bid’atu’r-ravi" ya da "kizbu’r-ravi" olur böyle bir ravi…
< Ayrıca tasavvufa dil uzatarak cevap vermekten vazgeç daha önce başka bir bölümde de belirttiğim gibi;seninle o nu tartışmam.. >
İstersen tartış… "Batıl zail olmaya mahkumdur…"

ve’s-selam…


AlMuallim87
< Mezhebler hüküm koyamaz. Hüküm koyma yetkisi sadece Allah(cc) ve Rasulüne(sas) aittir. >
Ben de diyordum ki biz İmamı Azamın dinindeniz (haşa). Hükmü Allah ve Rasülünün sözlerinden koyarlar kendi kafalarından değil.Kelime oyunuyla yazışacaksak boşa uğraşmayalım.

< İmam Azam’ın(rh.a) ictihadını terk ediyorum diye dinden çıkıyorum öyle mi? Bu ne sapıkça bir anlayış. >
Hocam sen yazdığını görüyor musun veya benim yazdığımı.Seni dinden mi çıkarmışım tekrar oku bakalım…Evet ya mezhebsiz olacaksın ya da tabi olduğun mezhebin kaidelerine uyacaksın kafana uyanı alıp uymayanı almayacaksın sonra da çıkıp ben Ehli Sünnetim satacaksın.Bunun ölçüsü vardır belli durumlarda uyulur öyle senin yaptığın veya dediğin gibi kafana göre uymamak olmaz.Dikkat edelim kafir,mürted demiyorum MEZHEPSİZ diyorum.Sana göre mezhepsiz hangi kategoriye giriyorsa o kategoriye sok.

< İmam Buharî(rh.a) mi keşf yapmış??? Yuhhh denir sadece!

Allah’tan(cc) korkun!

Hangi eserinde yer alıyor keşf yaptığına dair rivayetler ??? İşiniz gücünüz iftira. Biz de bize iftira ediyorsunuz diye güceniyoruz. Rasulullah’a(sas), İmamlara dahi iftira edenler, bize niye etmesin ki… >
ElHayaaaü minel İman hadisi şerifinde yaptığı keşf birçok kıraatle alakalı kitapta yazılıdır.Tabi sen şimdi bunca kitabı çöpe sallayacaksın.O yüzden diyorum ki senle münazara faidesiz ötesi. Ya karşı tarafın gösterdiği kitaplardan delillere adam akıllı cevaplar ver yada sus.Öyle yazdığım kitaba onun yazarı şöyle böyle diyerek münazara olmaz… Sen kendini tatmin ediyosun ben ise senin gibi birisinin insanların beynini bulandırdığı için üzülüyorum.Cevap yazıp seni daha çok konuşturduğum için emin ol kendime kızıyorum!!!

Esselamü Ala Men-ittebealHüda


Rüyet-iTaksîr
🙂 yani namazda da tartiscak bir şey bulmussunuz ya ne diyeyim. Su tartisdiginiz vakti tesbihe ayirsaniz belki arza cikacakti. Sahabeler r.a. Allah c.c. yakinlasmak için nerdeyse her firsati kullanirken daha dogrusu igne deliginden fili gecirirken siz namazı tartisiyorsunuz kimin rivayeti olduguna diar. Arkadaslar bosverin hangi mubarek soylemisse yada soylememisse. Hadis zayifmis kuvvetliymis ne fark eder. Siz Miraca cikmak için Hadisin kuvvetli yada zayif oldugunu dusunurmusunuz?

Kardesin biride merak etmis bunu rivayet eden baska biri varmi diye varsa yazin yoksa yok deyin konuyu kapatin nedir bu kadar topic anlamiyorum ki?


BiLaL HaTTaB
< Hocam sen yazdığını görüyor musun veya benim yazdığımı.Seni dinden mi çıkarmışım tekrar oku bakalım…. >
Daha ağzından çıkanın ne anlama geldiğini dahi bilmeyen ve buna rağmen "el-muallim"lik taslayanlarla kaybettiğim vakit için Allah(cc) beni affetsin…

Mülhid; "El-Ha-Da" fiilinden gelen bir ismi faildir. Çoğulu "mülhidun" veya "Melahide" şeklindedir. Mülhid, dine çatan, sapık olan, kâfir demektir. Çoğulu olan "Melahide" ise, "ed-dehriyyun" veya "ed-dehriyye" diye adlandırılan kâfir zümredir. [Şamil İslam Ansiklopedisi]

Boyunuzdan büyük laflar ettiğinizi birkez daha söylemek isterim…

< Evet ya mezhebsiz olacaksın ya da tabi olduğun mezhebin kaidelerine uyacaksın kafana uyanı alıp uymayanı almayacaksın sonra da çıkıp ben Ehli Sünnetim satacaksın.Bunun ölçüsü vardır belli durumlarda uyulur öyle senin yaptığın veya dediğin gibi kafana göre uymamak olmaz. >
"….Nicelerinize, Peygamberinizin bir hadisi ulaşıyor da onunla amel etmiyor ve diyor ki: ‘Benim amelim hadise göre değil, falanın mezhebine göredir.’ Bilin ki, dinde bunun bir kıymeti yoktur. Eğer Peygamberinize inanıyorsanız mezhebe uysun uymasın O’na(sas) tabi olun…" [Şah Veliyyullah Dehlevî(rh.a), Huccetullahi’l-Baliğa]

Kafama uyanı aldığımı nerden çıkardınız? Kafama uyanı alsam, sorgulamam, direk aklımla hareket ederim. Ama bu konu dahil her konuyu sorgular, araştırır ve Sünnet’e en uygunu ile amel ederim. Siz Sünnet’e ittibayı, kafasına göre hareket etmek olarak ya da mezhebsizlik olarak algılıyorsanız, o sizin kendi zavallılığınızdır…

< Dikkat edelim kafir,mürted demiyorum MEZHEPSİZ diyorum.Sana göre mezhepsiz hangi kategoriye giriyorsa o kategoriye sok >
Yukarıda "mülhid" dediğinize şahid olduk.

Bana göre mezhepsiz hiçbir kategoriye girmiyor kardeşim.

"Şam-Emevî devletinin sonlarına kadar hiç kimse, "ben Hanefiyim" veya "Şafiyim" demezdi. Aksine herkes İmamlarının ve üstadlarının yollarını takib ederek hükümleri şer’î delillerden istinbat ediyordu. Irak Abbasî devleti zamanında her taife isim ve lakabıyla anılmaya başlandı. Hatta iş o hadde vardı ki, mensubu bulundukları, taassubla bağlandıkları mezheblerinin fukahasından kendilerine herhangi bir nas ulaşmadıkça Kitab ve sünnet’ten çıkanları şer’î delillerle hüküm vermekten kaçınmak için bahaneler arıyorlardı." [Şah Veliyyullah Dehlevî(rh.a), İzâletu’l Hafâ an Tarihu’l Hulefa]

< ElHayaaaü minel İman hadisi şerifinde yaptığı keşf birçok kıraatle alakalı kitapta yazılıdır.Tabi sen şimdi bunca kitabı çöpe sallayacaksın.O yüzden diyorum ki senle münazara faidesiz ötesi. Ya karşı tarafın gösterdiği kitaplardan delillere adam akıllı cevaplar ver yada sus.Öyle yazdığım kitaba onun yazarı şöyle böyle diyerek münazara olmaz… >
Bu düpedüz bir yalandır !

Bunu ispatlamanız için, Buharî’nin(rh.a) kendi eserinden ya da öğrencilerinin eserlerinden delillendirmeniz gerekir bu iddiayı. Bunu yapabilmeniz de mümkün değildir. Bu gibi saçmalıklar ve YALANLAR, ancak tarikat kitaplarında mevcut olabilir. Zira onlar kendi saçmalıklarını ispat edebilmek için Rasulullah(sas) adına dahi yalan uydurabilmişlerdir ve buna da cevaz vermişlerdir.

"El-Buhârî, hadîs toplamak için birçok ülke dolaşmış, dolaştığı yerlerde karşılaştığı binin üstünde şeyhten hadîs yazmıştır." [Prof. Dr. Talat Koçyiğit, Hadis Usûlü]

Söyler misiniz; madem rüyada Peygamberi görmekle bir hadise "sahih" diyebilecek anlayışa sahip Buharî(rh.a), ne diye o şartlarda ülke ülke dolaşma gereği duymuş?

VAllahi çok yalancısınız, billahi çok yalancısınız. Buna Allah(cc) şahiddir !

el-Firebrî, en-Nesevî ve en-Nesefî(rh.a.ecmain), Sahih-i Buharî’yi bizzat Buharî’den(rh.a) almışlardır. Bu zatların eserlerinden saçmalığınıza delil bulabilir misiniz? Asla bulamazsınız ! Zira bu ilim, bu din, rüyalara indirgenemeyecek kadar asil ve gerçekçi bir dindir. Usûlsüzlükle hiçbir yere varamazsınız. Cehennem hariç…

İmam Buharî(rh.a), söylediğiniz hadisi "keşfen" değil, "isnad" ile nakletmiştir. İsnadı ise şudur:

"…Bize Mâlik ibn Enes, İbn Şihâb’dan; o da Salim ibn Abdillah’den, o da babası Abdullah ibn Umer(R)’den haber verdi ki (şöyle demiştir)…… "

< Sen kendini tatmin ediyosun ben ise senin gibi birisinin insanların beynini bulandırdığı için üzülüyorum.Cevap yazıp seni daha çok konuşturduğum için emin ol kendime kızıyorum!!! >

Allah(cc) da şahiddir, tüm şahid olucular da şahiddir kimin kendisini tatmin ettiğine…

Sen kendine üzül kardeşim.

Kendine de kızma madem. Sus ki; hem kendini incitmemiş, hem de saçmalıklarınla kendini batırmamış ol.

< yani namazda da tartiscak bir şey bulmussunuz ya ne diyeyim. >
Tartışılan namaz değil kardeşim…
< Kardesin biride merak etmis bunu rivayet eden baska biri varmi diye varsa yazin yoksa yok deyin konuyu kapatin nedir bu kadar topic anlamiyorum ki? >
Ben de anlamadım…

ve’s-selam…


AlMuallim87
< Şam-Emevî devletinin sonlarına kadar hiç kimse, "ben Hanefiyim" veya "Şafiyim" demezdi. Aksine herkes İmamlarının ve üstadlarının yollarını takib ederek hükümleri şer’î delillerden istinbat ediyordu. Irak Abbasî devleti zamanında her taife isim ve lakabıyla anılmaya başlandı. Hatta iş o hadde vardı ki, mensubu bulundukları, taassubla bağlandıkları mezheblerinin fukahasından kendilerine herhangi bir nas ulaşmadıkça Kitab ve sünnet’ten çıkanları şer’î delillerle hüküm vermekten kaçınmak için bahaneler arıyorlardı." >
Kitabi olsunda ne yazarsam yazayım diyorsun inan ki.Kitap ve sünnete uymayanı müctehid bulamamış da mukallid mi bulmuş.Kendini baya büyüklüyorsun.Ayrıca "ictihad ictihad ile nakzolunmaz" sen kalkmışsın mezheb imamının ictihadını yanlıs cıkarıp kendi ictihadını öne çıkarıyorsun.Senin ki 4 mezhebi reddedip kendi mezhebiyle hareket etmekten başka nedir.Mezheb imamlarımızın kitab ve sünnete uygunlukta senden çok daha dikkatli olduklarından emin ol.Kaç tane hadis-i şerifi senedleriyle beraber ezbere biliyorsun.HafızulKuran mısın?İctihadın rüknlerini biliyor musun?Nesh ve mensuh nedir hangi ayetler hangilerini nesh etmiştir.Bunları bilsen bile müctehid denilemeyeceğini de biliyor musun.Mezhebe mensubiyet de budur zaten.Mezheblerin kolay olan hükümlerini cem’ edenlerde hep senin gibilerden çıktı.4 mezhebten araştırıyorum adı altında kendine uyanları alanlardan.
Boşuna yazmayı bırak kimin düşünceleri daha hatalı görüyoruz.Mezhebe tabi olma nedir onu öğren.Bana kopyala-yapıştır bilgileri getirme burada.Evvelini ve sonunu okumadığım kitapta ne için söylediğini bilmediğin kitaptan getirip bana delil sunuyorsun.Diğer tarafta ki tartışmayı sonlandırdığım gibi burdakini de sonlandırıyorum..

Esselamü Ala Men-ittebealHüda

Keşif konusuna da değineyim.Benim senin gibi kişilerin işi değil Mukaşefeyi tartışmak.Ulemanın ihtilaf ettiği bir husus ama benim nazarı itibar aldığım İmam Gazali,Fahreddin erRazi gibi isimler keşif ile sabit olacağını söylemişlerdir.Ayrıca Buhari hznin keşif yaptığını söylemek isnad yapmadığı anlamına mı geliyor sence.Elbette keşif ile sabit olduğu yazılmayacak Sahihinde.Sana göre de hak olan tasavvuf yolunun(sen söyledin tasavvufa karşı olmadığını) mutasavvıfların kitabında yazıyor ve ehli iman bunlarla amel ediyor.Sana göre ne olur o beni ilgilendirmez.


abdullahbiri1
< Mezhebler, bu iki kaynağa bağlı olarak ictihad ederler. İctihad hatalı da olabilir… Müslümana düşen hatayı taklid değildir; doğruyu aramaktır. >
doğruyu ararken içtihad mı yapacağız. Edilei Şer iyyenin yani şeriatın delillerinin 4 olduğu
okumuştuk. haşa şimdi 5 diyeceğiz.. kendi aklımız da varya

konu nerelerden nerelere geldi de Buhari şerif te uydurma hadis var mı yokmu çok net söylermisiniz.?


tdm77
Ey kul,etme dünya nazı,kıl namazını,sonra kılarım diyenin,dün kıldık namazını


rhea1
Allah Razı Olsun Kardeşler


Yakut
Allah c.c razı oslun önemli bilgiler için


kbr.
Allah razı olsun.


Fetva Meclisi
Evvabin Namazı (hadis ve izahı) ile ilgili bilgiler
Allah (cc) Razı olsun


Kayıtsız Üye
Türkiyədə 100 illərcə bu namaz qılına bilər, amma mən ilk dəfədir bu namazı eşidirəm.


Kayıtsız Üye
Mezhepler hüküm koymaz zaten. Nasslarda bulunmayan konularda içtihat ederler. Birisi farklı hükme varır. Diğeri başkasına.


BOZOGLU
Paylaşıp Teşvik edenden Allah razı olsun. En azından hafta da bir akşam namazı bile olsa kılmaya gayret gösterelim. Allah Amelleri Zayi etmez. Unutmayalım.


evvabin namazı, evvabin, evvabin namazı hadis

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();