Haram Yiyen, İçenlerin Duası Ve İbadetleri Kabul Oluyor Mu?
Kendinibulanadam
1-Peygamber efendimiz haram yeyip, haram içmek konusunda söyle buyurmuştur:"Haram lokma yiyenin ne farzı kabul olur, ne nafilesi." Yani haram lokma yiyenin farzı kabul olmuyor, nafile ibadetleri de kabul olmuyor. Kaynak: "Tam ilmihal – Saadet-i edebiyye 2- "Ebülleys-i Semerkandî buyuruyor" Üç kimsenin duası kabul olmaz. Haram yiyen, gıybet edenin, haset edenin." Kaynak:"Namaz kitabı-hakikat kitap evi" 3- "Satın alınan bir gömleğe verilen paranın onda dokuzu helâl, onda biri harâm olsa, bu gömlekle kılınan nemâzı, Allahü teâlâ kabul etmez." Kaynak"Her kese lazım olan iman kitabı – Hakîkî bir müslimân olmanın şartları konusu" Bu kaynaklardan alınan bilgilere göre, haram yiyip içenlerin ne namazı, ne duası, nede diğer ibadetleri kabul olmuyor. Yani Hakîkî müslimân olamıyor. Gömlek bile helal para ile alınması gerekiyor.
Yorum: Haram Yiyen, Içenlerin Duası Ve Ibadetleri Kabul Oluyor Mu?
Kendinibulanadam
Rızkı haramdan olan kimseler, namaz kılar ise namazı, dua ederse duası kabul olur mu?
Rızık haramdan da helaldan da olur. Namaz kılıyor ise mesuliyet ortadan kalkabilir. Dua ederse dua ibadeti yaptığı için mesuliyet ortadan kalkabilir. Ama sevap alamayabilir. Ayrıca ibadetten huşu duymaz. İbadetlerden sevap almak ve huşu duymak için rızkın helaldan olmasına dikkat edilmelidir. Rızık haramdan olunca kırk gün boyunca vücuda verdiği kötü etki geçmez.
Yorum: Haram Yiyen, Içenlerin Duası Ve Ibadetleri Kabul Oluyor Mu?
gimsangoksel
Bence asıl konu muhatap olanın önce bundan uzaklaşması onu terk etmesi olarak ele alınmalı. Şimdi bu forumu okuyan birisi yeis içine girmemelidir. Haram olmaması gereken bir eylemin adı. Günümüzde değil her zaman var olan bir handikap. Ve bu gerçekle kulluğun aynı oranda devam etmesinin insana vereceği zararın ne miktarda olacağı bilinmeli kişi öncelikle haram nedir bunu algılamalı ki önce normal sandığı bir çok amelin aslında doğru olmadığını anlaması açısından önem arz eder. Haram, bana ait olmayanın benimle olması ama buna münhasır yolları insan kendine uygun sanarak elde ederse bu haram olmaz mı, bu sanının mutlaka ciddi olarak ele alınması gereken bir husus olarak kayda alınması gerekir ki kişi önce bununla birlikte olsun. Örneğin masum olarak sıklıkla o niyetle söylenmiyor sanılan "yarattım-yaratıcı ol" kelimelerinde gizli şirk vardır, ama söyleyen bunu şirk için söylemez, ona bunun gerçek anlamdaki değerini anlatıldığında o hala ben kullanırım bu cümleyi derse şirke(gizli) devam etmiş olur. İşte haram dediğimiz şeyler nelerse ve onların ne olduğu nasıl olduğu tam hakkıyla bilinirse öncelik ondan kurtulma ile olur. Ve verilen örnekte üç kişinin duası kabul olmaz denmiş gıybet-haset-haram her biri devamlılığı konusunda ısrarla devam edilirse anlamlı bir ifadeye döner büyük zatların sünnete dair söylevlerinin bir öncesi ve bir sonrasına göre konuyu ele almak ve ona göre konuyu okumak lazımdır. Yoksa gıybet ettim iş bitti, değil gıybetin yapılmaması yada neler gıybettir onun bilinmesi olaya çözüm açısından değer katar. Yoksa her bir olumsuz ameli işleyen tükenmişliğe doğru gitmemelidir. Din nasihattir demiş Allah CC Resulü SAV o nasihate mutlak sığınalım ki ruhumuzu vesvese ve tükenmişliğe kurban etmeyelim.