Kuranda namaz kaç vakit geçmektedir

Kuranda namaz kaç vakit geçmektedir

Hoca
Kuranda namaz kaç vakit geçmektedir


Cenab-ı Hak şöyle buyuruyor:

"Gündüzün iki ucunda ve gecenin bir kısmında namaz kıl. Doğrusu iyilikler kötülükleri giderir." (Hud suresi : 114)

Gündüzün iki ucu akşam ve sabah namazı, bir kısmında da yatsı namazı vardır. Üç vakit bu ayette.

"Güneşin batıya yönelmesinden gece karanlığına kadar namazı kıl. Tanyeri ağarırken de sabah namazını kıl. Zira bu namaz görülmeye değerdir." (İsra Suresi :78)

Güneşin batıya yönelmesinden gece olana kadar kılınan namaz ikindi namazıdır. Sabah namazı tekrar edilmiştir.

"Ey Muhammed! Onların dediklerine sabret. Güneşin doğmasından önce ve batmasından sonra Rabbini tesbih et (namaz kıl) geceleyin ve gündüzün yanlarında da tesbih et (namaz kıl)." (Taha suresi : 130)

Güneşin doğmasından önce sabah namazı, batmasından önce ikindi namazı, geceleyin yatsı namazı, gündüzün yanlarında akşam ve öğle namazı kılınacak. Bu ayetle beş vakit namaz sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı namazları sabit oluyor.

Beş vakit namaz; sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı namazları Kur’an-ı Kerim içinde değişik yerlere serpiştirilerek zikredilmektedir. Bazan ikisi, bazan üçü, bazan dördü değişik bir ifade üslupla anlatılmaktadırlar. Cenab-ı Peygamberimiz, Kur’an-ı Kerim’i hem sözü ve hem de işi ile tefsir etme hakkına sahip olduğu için bu hak kendisine Allah tarafından verilmiştir sözü ve işi namazın beş olduğunu açıklamıştır.


5 Vakit Namaz Vardır

Hoca
5 Vakit Namaz Vardır

Sual:Kur’anda namaz vakitlerinin hangi ayetlerde olduğunu bildirir misiniz (üç vakit mi, beş vakit mi) okumak istiyorum?

CEVAP:Her şey Kur’anda açıkça yazmaz. Kur’an-ı kerim, Peygamber efendimize inmiştir. Muhatabı Odur. Allahü tealanın resulü Odur. Zaten buna inanmak imanın şartlarındandır.

Kur’an-ı kerimde her hüküm var ise de, bunları doğru olarak Resulullah efendimiz açıklamıştır. Resulullaha uymak farzdır. Kur’an-ı kerimde buyuruluyor ki:
(Kur’an-ı kerimi insanlara açıklayasın diye sana indirdik.) [Nahl 44]
(De ki, "Eğer Allahı seviyorsanız, bana tabi olun!") [A. İmran 31]
(Ona tabi olun ki, doğru yolu bulasınız.) [Araf 158]
(Resule itaat eden Allah’a itaat etmiş olur.) [Nisa 80]
Peygamber efendimizin yanlış bir şey söyliyeceğini düşünmek, Allahü teâlânın kelamını inkar olur. Çünkü Allahü teâlâ (Resulüme uyan kurtulur) buyururken, buna inanmamak Allahı inkar etmek olur. Bu husustaki ayet-i kerime meallerinden birkaçı şöyle:
(Allaha ve Onun ümmi nebi olan Resulüne iman edin, Ona tabi olun ki doğru yolu bulasınız.) [Araf 158]
(Kim, Allah’a ve Resulüne itaat ederse, elbette en büyük kurtuluşla kurtulmuştur.) [Ahzab 71]
(Peygamber size neyi verdiyse alın, neyi yasak ettiyse ondan sakının!) [Haşr 7]
(Ey iman edenler, sizi hayat verecek şeylere [dinin emirlerine, Cennete, ebedi doğru itikad ve amellere] davet edince, Allah’a ve Resulüne icabet edin!) [Enfal 24 ]
(De ki "Eğer Allahı seviyorsanız bana uyun ki Allah da sizi sevsin!") [A.İmran 31]
[Bu ayet-i kerime inince, münafıklar, şimdiki müsteşrikler gibi, "Muhammed kendine tapılmasını istiyor." dediler. Bunun üzerine aşağıdaki ayet-i kerime indi. (Şifa-i şerif)]
(De ki, "Allaha ve Peygambere itaat edin! Eğer [Peygambere uymayıp] yüz çevirirlerse, [kâfir olurlar] Elbette Allah kâfirleri sevmez.) [A.İmran 32]
(Ey iman edenler, sizi hayat verecek şeylere [dinin emirlerine] davet edince, Allah’a ve Resulüne icabet edin!) [Enfal 24]
Peygamber efendimiz bize namazın beş vakit olduğunu bildirdi. Yüzlerce hadisi şerif var. Bir şeyi Kur’anda aramak yanlış olur. Anayasada bir kimseyi öldürmenin cezası yazılı değildir bu kanunlarda yazılı olur. Hadisi şerifler kanunlar gibidir. Kur’anda anlamadığımız veya bulamadığımız hükümleri hadisi şeriflere bakarız. Orada da bulamazsak icmaya bakarız bu alimlerin ortak hükmüdür. Orda da bulamazsak kıyas-ı fukahaya bakarız. Bugün her Müslümanın bir hak mezhebe tabi olması gerekir. Mezhepler hükümleri açıkça bildirmiştir. Başka yere bakmaya gerek kalmaz.
Size namaz vakitleri ile ilgili ayetleri bildireyim. Ama anlamanız zordur. Öyle olmasa namaz vakitleri üç derler mi hiç? Onlar peygamberimizin sözlerine inanmaz siz inanırsınız. Size hadisi şerif de yazayım. Bu hususta bir okuyucuya verdiğim cevap şöyle idi:
Sual: Kur’anda beş değil, üç vakit namaz olduğu söyleniyor. Peygamberimiz beş vakit namaz kılmadı mı?
CEVAP
Söylenene değil, dindeki delillere bakmak gerekir. Beş vakit namazın farz olduğu Kitap, Sünnet, İcma ve Kıyas-ı fukaha ile sabittir. Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki: (Namaz, müminlere belli vakitlerde farz kılındı.) [Nisâ 103] (Namaz, belli vakitlerde farz kılındı) buyurulup, ayrıca, beş vaktin hepsi de diğer ayetlerde bildirildiği hâlde, "Beş vakit namaz” ifadesinin geçmeyişi, kutuplarda ve buralara yakın yerlerde, beş vaktin tamamının taayyün etmemesindendir. (N. İslâm) İsra suresinin, (Güneşin kayması ânından, gecenin kararmasına kadar ve sabah vakti namaz kıl) mealindeki 78. ayet-i kerimenin aslında geçen, (Dülûk-üş şems) öğle ve ikindi, (Gasak-ıl leyl) akşam ve yatsı namazı, (Fecr) de sabah namazıdır. (Beydâvî)
Kaf suresinin, (Güneşin doğuşundan ve batışından önce ve gece Rabbini tesbih et) mealindeki 39. ve 40. ayet-i kerimesindeki, güneşin doğuşundan önceki sabah namazı, güneşin batışından önceki öğle ve ikindi namazı, geceki de akşam ve yatsı namazıdır. (Beydâvî)
Beş vakti bildiren ayet
İbni Abbas hazretleri, (Kur’an-ı kerimde beş vakit namazı bildiren ayet hangisi) diye suâl edildiğinde, şu mealdeki ayet-i kerimeyi okudu: (Akşama girerken, sabaha ererken, gündüzün sonunda ve öğle vaktinde Allahı tenzih edin!) [Rum 17,18] Akşama girerkenden maksat, akşam ve yatsı namazı, sabaha ererkendeki sabah namazı, gündüzün sonundaki, ikindi namazı, öğledeki de, öğle namazıdır. (Celâleyn) Nur suresinin 58. ayet-i kerimesinde, (salât-ı fecr = sabah namazı) ve (salât-ı işâ = yatsı namazı) ifadesi açıkça geçmektedir.
Peygamber efendimiz, Bekara suresindeki, (Namazları ve vustâ namazını kılın) mealindeki 238. ayet-i kerimeyi açıklarken, (Vustâ namazı ikindi namazıdır) buyurdu. (İ. Ahmed) Bu ayet-i kerimede, (Namazları ve ikindi namazını kılın) buyuruluyor. Arabî gramere göre, namazlar [salevât] denince, ikiden fazla namaz anlaşılır. Çünkü iki namaz demek için, salevât [namazlar] değil, salâteyn [iki namaz] denilir. İkindi namazı vustâ [orta] namaz olduğuna göre, ikindi hariç, öteki namazların sayısı iki olamaz, ikiden fazla olması gerekir. Üç de olamaz. Çünkü 4,6 gibi çift sayılı olmalı ki, ikindi namazı tam ortada olabilsin. Yani ortadaki namaz ikindi olduğuna göre, ondan önce iki namaz, ondan sonra da iki namaz bulunduğu meydana çıkar. Diğer ayetlerdeki namaz vakitleri de dikkate alınınca, namaz vakitlerinin beş olduğunda hiç şüphe kalmaz. (H. S. Vesikaları)
Kur’an-ı kerimi Peygamber efendimiz açıklamıştır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Büyük günah işlenmediği müddetçe, beş vakit namaz ile cuma namazı, öteki cumaya kadar aralarda işlenen günahlara kefarettir.) [Müslim] (5 vakit namaza devam edin!) [Taberânî] (5 vakit namazla emrolundum.) [Buhârî]
Sünnetten Delil
Peygamber efendimiz, (Beş vakit namazı kılan, Ramazan orucunu tutan, zekât veren ve büyük günahlardan sakınan herkese, kıyamette, cennetin 8 kapısı açılır) buyurup, Nisâ suresinin (Nehyolunduğunuz büyük günahlardan kaçarsanız, küçük kusurlarınızı örter, sizi şerefli bir makama yükseltiriz) mealindeki 31. ayet-i kerimesini okudu. (Hâkim)
(Birinin evi önünde, bir nehir olsa, günde beş defa bu nehirde yıkansa, üzerinde kir kalır mı) sorusuna, eshab-ı kiram, (Hayır ya ResulAllah) dediler. Onlara buyurdu ki: (İşte beş vakit namazı kılanların da günahları böyle kalmaz.) [Buhârî] Kur’an-ı kerimden sonra en sahih kitap olan Buhârî ve Müslim’deki uzun bir hadis-i şerifin bir bölümü şöyle: (Miraca çıktığım gece, elli vakit namaz farz kılındı. Dönüşte Hz. Musa’yı gördüm. Elli vakit namazın ümmetime zor geleceğini, namaz vakitlerinin azaltılması için ricada bulunmamı söyledi. Ben de arzettim. Rabbim beş vakte indirdi.) [Buhârî]
Kitap ve Sünnet’ten sonraki delil İcma’dır. Peygamber efendimiz, eshab-ı kiram ve onlardan sonra bugüne kadar gelen bütün âlimler, beş vakit namaz kılmış, bu hususta kesin bir icma hasıl olmuştur. İslâm âlimleri de, beş vakit namazın nasıl kılınacağını kitaplara yazmışlar, böylece Kıyas-ı fukaha ile de namazın beş vakit olduğu sabit olmuştur. Bu dört delilden sonra, (Namaz, beş vakit değil) demek, (İslâmiyete inanmıyorum) demenin başka şeklidir.
alıntı


Yanıt: Kuranda namaz kaç vakit geçmektedir

Sedanur
Allah cc razı olsun hocam Rabbim namazlarımızı tam ve huşu içinde kılmayı nasip eylesin amin…


Soru: Kuranda namaz kaç vakit geçmektedir

meryemgül1
"Ey Muhammed! Onların dediklerine sabret. Güneşin doğmasından önce ve batmasından sonra Rabbini tesbih et (namaz kıl) geceleyin ve gündüzün yanlarında da tesbih et (namaz kıl)." (Taha suresi : 130)

Rabbim namazlarımızın idrakinde olanlardan eylesin bizleri
Allah c.c.razı olsun hocam


Ecrinim
çok istifade ettiğim bir konu işlemişsiniz hocam,Allah c.c. iki cihanda da razı olsun sizden,emeğinize sağlık
aydınlanmaya devam…


Hoca
Kaç vakit namaz vardır?

İslâm’ın beş temel esasından biri olan namaz, günün belli zaman dilimleri içerisinde yerine getirilmesi gereken bir farzdır. Vakit, namazın şartlarından biri ve farz olmasının sebebidir. Kur’an’da, إن الصلاة كانت على المؤمنين كتابا موقوتا – Şüphesiz namaz, mü’minlere belli vakitlerde eda edilmek üzere farz kılındı (Nisa 4/104) buyurulmaktadır. Bu nedenle, namazların vakitlerinden önce kılınması caiz olmadığı gibi, vaktinden sonraya bırakılması da caiz değildir.

Kur’an-ı Kerim’de beş vakit namazdan söz edilmediği ileri sürülerek, günde beş vakit namazın farz olmadığı iddia edilemez. Belirtmek gerekir ki, sünnet olmaksızın Kur’an’ın doğru anlaşılması mümkün değildir. Kur’an’da namaz vakitlerinin tamamının başlangıç ve bitiş zamanları açıkça bildirilmediği gibi, nasıl kılınacağı da bildirilmemiştir. Namazın nasıl kılınacağı ve vakitleri Hz. Peygamber tarafından belirlenmiştir:

Cebrâil, Hz. Peygamber’e gelerek namazı bir defa ilk vakitlerinde, bir defa da son vakitlerinde kıldırarak namazın vakitlerini göstermiş (Müslim, Salât, 138); Hz. Peygamber de bunları ashabına bildirilmiştir (Müslim, Mesacid ve Mevâdiu’s-Salât, 138). Asr-ı saadetten günümüze kadar da, Hz. Peygamber’in gösterdiği gibi 5 vakit olarak kılınmıştır. Diğer taraftan, namazla ilgili Kur’an ayetleri bir bütün olarak ele alındığında, namazın beş vakit olduğu anlaşılabilir (bk. Bakara 2/238; İsra 17/78; Rum 30/17-18).


Fetva Meclisi
Kuran-ı kerimde Namaz

Belirli şartları taşıyan Müslümanlara günde beş vakit namazın farziyeti Kitap, sünnet ve icma ile sabittir. Beş vakit namazın eda edileceği vakitlere ve ne şekilde eda edileceğineKur’an-ı Kerim’in bir kısım ayetlerinde mücmel olarak işaret olunmuş, bu işaretler Rasalül1ah (s.a.)’in kavli ve fiili sünnetiyle açıklık kazanmıştır. Bilindiği üzere Kur ‘ an-ı Kerim ‘ deki mücmel emir ve hükümleri açıklama yetkisi, Onu insanlara tebliğle görevli olan Peygamber (s.a.) Efendimize aittir. O namazı bizzat kılarak ve Müslümanlara imam olup kıldırarak nasıl kılınacağını öğrettiği gibi bunların vakitlerini de göstermiştir. Gerek kılınış şekli, gerek vakitleri ile ilgili bu uygulama ameli tevatür o1arak, günümüze kadar devam etmiştir.
Kur’an-ı Kerim’ de beş vakit namaza mücmel olarak işaret eden ayetlerden Taha Süresinin 130 uncu ayetinde:
"…Güneşin doğmasından önce de, batmasın dan önce de Rabbını övgü ile tesbih et. Gecenin bazı saatlerinde ve gündüzün etrafında (iki ucunda) da tesbih et ki, rızaya ulaşasın." buyurulmuş; güneşin doğmasından ve batmasından önce , gece saatlerinde ve gündüzün iki ucunda olmak üzere beş ayrı vakitte Cenab-ı hakk’ ı tesbih yani namaz kılmak emredilmiştir.

Bakara Süresinin 238 inci "namazlara ve ayrıca orta namaza devam edin" mealindeki Ayet-i kerimede "namazlar" anlamındaki "salâvat" kelimesi çoğuldur. Arapça da çoğul üçten başlar. "İki” ye tesniye denir ve ”iki namaz” sözü "salateyn” şeklinde söylenir. Demek oluyor ki, ayetteki ”salavat” sözünden en az üç namaz anlaşılır. Ayrıca bir de "orta namaz" var. Çünkü matuf, matuf aleyhten (üzerine atıf yapılandan) ayrıdır. Bu sebeple "orta namaz", "namazlar” ifadesine dahil olmadığı gibi, her iki yanında eşit sayı bulunmadığı için, üç namazın arasında yer alacak bir namaza ”orta namaz” denilmesi de mümkün değildir. O halde, ayetteki "salavat" kelimesi, en az dört namazı ifade eder. Orta namaz buna eklendiğinde beş vakit namaz ortaya çıkar. Orta namazın ikindi namazı olduğu bazı hadislerde açıklanmıştır.

Hüd süresinin 114’üncü ayetinde ise, "Gündüzün iki ucunda ve gecenin (gündüze) yakın saatlerinde namaz kıl…" buyurulmaktadır.
.
Ayet-i celilede ”gündüze yakın saatler" anlamındaki "zülef" kelimesi, "zülfe" nin çoğuludur. Yukarıda belirtildiği üzere en az üç adedi ifade eder. demek oluyor ki, bu ayete göre gecenin gündüze yakın saatlerinde, (akşam, yatsı ve sabah namazı olmak üzere) en az üç namaz var. Ayrıca gündüzün iki ucunda da iki vakit var. Böylece bu ayet-i kerimeden de namazın beş vakit olduğu anlaşılmaktadır.

Bunlardan başka Nisa, 4/103. Hud, 11/114; İsra, 17/78; Rum, 30/17-18; Nur, 24/36; Kaf, 50/39-40; Dehr (İns8n) , 76/25-26 ayet.-i kerimelerinde de beş vakit namaza veya vakitlerine mücmel o1arak işaret eden ifadeler bulunmaktadır. Bu mücmel ifade ve işaretler, Rasulüllah ( s.8. ) , in söz ve uygulamalar ile açıklanmış, onun açıkladığı ve uyguladığı şekilde bütün Müslümanlar tarafından ameli uygulama olarak günümüze kadar devam ettirilmiştir. Asr-ı Saadetten beri her asırda Müslümanlar beş vakit namaz kılmış hiç kimse bunun aksini söylememiştir. Bu itibarla "Kur’an’ da beş vakit namazın bulunmadığı iddiasının ilmi hiç bir değeri yoktur.

Din işleri yüksek kurulu


Kayıtsız Üye
"Peygamber efendimiz bize namazın beş vakit olduğunu bildirdi. Yüzlerce hadisi şerif var. Bir şeyi Kur’anda aramak yanlış olur." Bu cümle size ait. tabi kuranda aramak neden yanlış söyleyeyim. Çünkü kuran tartışmasız doğruları söyleyen bir kitaptır oysa halk arasında ikilik yaratmak ve bölmek için kurana bakma hadis kitaplarına bak yani yalanın riyanın serbest olduğu uydurma pek çok hadisin olduğu bu meydan tamda bizi bölmek isteyenlerin mekanıdır. hadislerin hiç birine güvenemezsiniz çünkü bununla ilgili bir hüküm yok zira kuranda hiç bir hadis ve ya peygamber sözü geçmez. hadislere inanmayalım demiyorum ama kuranda mutlaka açık herkesin kabul edebileceği deliller olmalı.
Benim namaz vakitlerinde anladığım şudur ki Namaz vakitleri güneşe göre belirlendiği için güneş doğarken ve batarken namaz kılmak insanların zamanla güneşe tapmasına sebep olabilir. bu sakıncalı durum olmasın diye belli zamanlarda yani güneş doğarken(sabah namazından sonra) ve batarken(akşam namazından önce) yakın kılınmaz. gecede yatıp uyumamız içindir. doğal olarak namaz vakitler ortaya çıkıyor.
Kısaca şöyle özetlemek istiyorum. namaz vakti başlangıç ve bitiş vakti olan iki zaman dilimi arasında olmalıdır. yani sabah namazı günün ilk ışıklarıyla başlar ve gün doğduğunda biter. görüldüğü üzere iki vakit arası bir namaz vardır o da sabah namazı. akşam namazında da iki vakit arası tek namazdır nedir o da güneşin batmasından itibaren günün iyice kararması yani yatsı vaktine kadar olan namazdır. siz tabi bu arada istediğiniz kadar namaz kılın ama bu namaz tek namazdır ve akşam namazıdır. birde bu iki namazın ortasında olan öğle namazıdır ki bunun da tarifi güneşin tepeden batmaya doğru döndüğü andır ama bunun da bitiş saati ikindi vaktidir yani ikindi vakti namaz kılma değil öğle namazın bırakma vaktidir. zira ikindi vaktinden sonra kılınan namaz güneşin batışına kılınan bir namaz olur ki çok sakıncalar içerir. burada 5 vakit ismi tabi ki geçiyor ama bu vakitler 3 namazın başlangıç ve bitiş vakitleridir. asıl olan 3 vakit namaz vardır bu kanıya da tamamen mantık çerçevesinden yaklaşarak bulmak mümkündür. zira dinimiz akıl ve mantık kuralları içerisinde biz anlayalım ve uygulayalım diye gönderilmiş bir dindir. İslam dini hayatımızı kolaylaştırmak ve rahat bir yaşam için kurallar koymuştur.


Kayıtsız Üye
Hud suresi 114. Ayeti Kerime kuranda namaz kaç vakittir? sorusuna net bir cevap vermektedir. Ayeti kerimede geçen gecenin zülüfleri akşam ve sabah namazlarına işaret etmektedir. Burada şunu hatırlamakta fayda var sabah namazı gündüz namazı değildir. Vakti güneş doğunca çıkar. Ayeti kerime bunu gayet şık ve edebi bir benzetmeyle (Gecenin zülüfleri olarak) bize bildirmektedir. Gercekten de derin ve uzun bir uykudan uyanan o anda dışarı bakarak vaktin sabah yada akşam namazı vaktimi olduğunu beklemedikçe anlayamaz. Bu durumda Ayeti kerimede geçen gündüzün taraflarında anlatılan öğle ve ikindi namazlarıdır.Son olarak namaz vakitleri tek sayıdadır (Bakara suresi 238.Ayeti kerimede orta namaz ve öneminden bahsedilmektedir ve orta ancak 1 hariç tek sayılarda mümkündür). Bu son namaz ise zülüflerinde bile namaz kılınan gece vakti namazı yani yatsı namazıdır.


Herhangibiri
Algınız zayıftır. Oradaki ayette sabah namazı tekrarlanmamıştır. Aksine akşam namazını hangi zaman diliminde kılınacağı ayrıntılanmıştır. İki ayet de aynı anlam taşır. Sadece örneklendirilmiştir. Yüce Allah her ayetini bizlere bu şekilde örnek vermiştir ; o ayetleri toplamak ya da çıkarmak hadsizlik olurdu. Saygılar.


Kayıtsız Üye
Hud 114 ü yanlış çevirmişsin. O ayetin başı sadece sabah ve akşam namazından bahseder ve sonraki bölümde sabah ve akşam vaktinin açıklamasını yapar.gündüzün iki ucu geceye yakın zamanlar ne gündüzdür ne gece. Yani sabah ve akşamdır


Kayıtsız Üye
hocam arabistanda neden uç vakit diye bilinir kurandaki ayette su anda hangi ayet tam emin degilim su sekilde gecmektedir sabah ve aksam ve bu ikisinin arasinda Allahi bolca tesbih et diye arabistanda bu ayetle sabah aksam ve bu ikisinin arasi tam öğle vaktidir diyerek yorumlarlar


Kayıtsız Üye
Allah kuranı peygambere indirmiştir ve tebliğ etmiştir onun dışında Muhammed peygamber ne kendi sözlerini hadis kitap haline getirmemiştir bundan ötesi zaten zan olur.Hadisi dini kaynak olarak şahsım olarak değerlendirmem fakat yararlarınrım kurandaki mesajı nasıl yorumlamış diye din kaynağı olarak algılamam

”Onlara, ‘ALLAH’ın indirdiğine uyun,’ dense, ‘Hayır, biz atalarımızın izlediği yolu izleriz,’ derler. Peki, ataları bir şey düşünemiyen ve doğru yolu bulamıyan kimseler olsalar da mı?!(Bakara 170)

” Onlar ki sözü (kavl) dinlerler ve en güzeline uyarlar. Onlar, ALLAH’ın yol gösterdiği kimselerdir. Onlar akıl sahipleridir”(Zümer 18)

”Yeryüzündekilerin çoğuna uyarsan seni ALLAH’ın yolundan saptırırlar. Onlar ancak zanna uyuyorlar ve onlar sadece tahminde bulunup saçmalıyorlar.” (En’am 116)
”Derler ki, Rabbimiz, sadatlarımıza/şeyhlerimize ve büyüklerimize uyduk; onlar da bizi yoldan saptırdılar.Rabbimiz, onlara iki kat ceza ver, onları büyük bir lanetle lanetle. (Ahzab 67-68)
”Ve Allah size, denetçileri ve peygamberleri rabler (efendiler) edinmenizi de emretmez. Siz müslüman olduktan sonra, size hiç inkârı emreder mi?”(Ali İmran 80)
”Hakkında bilgi sahibi olmadığın hiçbir şeyin taraftarı olma.”(İsra 36)
”De ki: Dinimi yalnız ALLAH’a has kılarak O’na ibadet ediyorum. (Sad 14)


Kayıtsız Üye
hadislerde 11 namaz var deniyor(nafile namazla birlikte).bunlar hangi namazlar?


arifselim
Hadisi şerifi biraz ayrıntılı yazarsan bizde ona göre bir cevap verebilelim kardeşim.


Kayıtsız Üye
Hocam gündüzün ve gecenin aralığında kılın diyor 6 ay gece 6 ay gündüz olan yerler var 23 saat oruç tutan yerler var buralarda ne ye göre kılınacak


Şem’a
< 6 ay gece 6 ay gündüz olan yerler var 23 saat oruç tutan yerler var >
Dünyanın genelinde zaman mefuhumu aynıdır.
Kutuplarda yaşayanlar kendilerine en yakın ülkeyi örnek alıp ibadet ederler.


Kayıtsız Üye
ALLAH azze ve celle razı olsun istifade ettik..


kuranda namaz vakitleri, kuranda namaz, kuranda namaz kaç vakit

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();