Erkeklerin Kaş Aldırmasının Dinimizdeki Yeri Nedir?
İsmail
Öncelikle Selam Aleyküm..
Sorum şudur.. Hadislerde ve araştırmam sonucu şunu öğrendim.. Yüzündeki kılları aldıran Kadınlara Lanet Edilmiş..
Peki Erkeklerin Kaş aldırması günah mıdır?
Fakat durum biraz karışık.. Erkekte bulunan kaşlar normalinden fazla ise ve çevresinde alay konusu ise ve kişi bundan rahatsız oluyorsa aldırmak istiyor fakat dinimizdeki karşılığını bilmiyor… Bunun dinimizdeki karşılığı ne olur? Günah mıdır? Mekruh mudur? Cevaplarınızı Bekliyorum..
Allah Hepimizden Razı Olsun..
Cevap: Erkeklerin Kaş Aldırmasının Dinimizdeki Yeri Nedir?
Hoca
hastalık durumu dışında caiz değildir/hüküm değişmez.
Cevap: Erkeklerin Kaş Aldırmasının Dinimizdeki Yeri Nedir?
Vamık
Erkeklerin elmacık kemiği üzerindeki kılları cımbızla alması caiz midir?
Erkeklerin bacak, kol, omuz, sırt, kalça, göğüs gibi vücudun diğer yerlerinde bulunan kılları yolmak veya tıraş etmek caiz değildir, (yüzdeki kıllar traş edilebilir ama yolmak caiz olmaz) dini yönden sakıncalıdır Allah insanın vucudunda bir şeyi yaratmışsa illa ki bunun hikmetleri ve faydaları vardır Bunların terbiyesi yapılır ancak tamamen ortadan kaldırmaya çalışmak yanlıştırBunun şuan bilimsel olarak açıklanamasa dahi ilerde mutlaka sağlık açısından zararlarının olduğu ortaya çıkacaktır Allah’ın bir kısım yasaklarının hikmetleri bilimsel olarak da netlik kazanmıştır Dinimizin emir ve yasaklarının hikmetini bilim henüz tam olarak çözememiştir İslamın her emrinin binlerce fayda ve hikmetleri bulunduğu muhakkaktır
Hadis-i Şeriflerde ve fıkıh kitaplarında genelde kadınlar hakkında kılların yolunması konusu geçmektedir Erkekler için de bu durum geçerlidir Eskiden erkeklerin kılları yolması diye bir durum pek olmadığı için buna değinmeye fazla gerek duyulmamış olabilir Bu konuda erkeklerin daha fazla dikkat etmesi gerekir
Hangi bir adam ki, ihtiyarlığını saklamak için, beyaz kıllarını yolar, bu kıllar kıyamet gününde süngü olur ve ona batırılır
Ravi: Hz Enes (ra) (Ramuzul Ehadis)
Benden sonra yakında ümmetimden bir taife zuhur eder ki, Kur’an’ı okurlar ama boğazlarını geçmez Dinden de okun yaydan çıktığı gibi çıkarlar ve avdet de etmezler Onlar, halkın ve mahlukatın en şerlisidirler Alametleri de yüzünü gözünü traş etmeleridir Ravi: Hz Ebû Zerr (ra) (Ramuzul Ehadis)
Amr İbni Şuayb’ın, babası vasıtasıyla dedesinden rivayet ettiğine göre Resûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
"Beyaz saçları yolmayın Zira o beyaz saç, kıyamet günü müslümanın nûrudur" (Ebû Dâvûd, Tereccül 17; Tirmizî, Edeb 56; Nesâî, Zînet 13 Ayrıca bk İbni Mâce, Edeb 25)
Ağaran saç ve sakal tecrübe ve belli bir olgunluğun delilidir Ve müslümanı ahiret amellerine ağırlık vermeye ve kulluğunu artırmaya sevkeder Hayatın normal akışına razı olan müslüman ağaran kılları yolma ve koparma yoluna gitmez, ihtiyarlama alameti olarak ağaran saç ve sakal tellerinin yolunması genç görünmeye çalışmanın bir sonucu olup, bir nevi sahtekarlıktırBoyama işi Yahudilere benzememek için caiz kılınmıştır Koparma işi ise yasaklanmıştır İslamda olmayan bu tür bir adeti yapmak yasaktır ve reddolunmuştur (Abdullah Parlıyan, Açıklamalı Tam Riyazu’s-Salihin Tercümesi: 485)
Elmalı Hamdi Yazır Nisa Suresi Ayet 118-119’un tefsirinde "Allah’ın yaratışını değiştirecekler" ifadesini açıklarken bıyıkların ve sakalların yolunmasını da bu sınıfta değerlendirmektedir
118-119- Allah o şeytana lanet etti Ve o da: "Elbette senin kullarından belirli bir pay alacağım, onları mutlaka saptıracağım, onları boş kuruntulara sokacağım, ve onlara emredeceğim de hayvanların kulaklarını yaracaklar, onlara emredeceğim de Allah’ın yaratışını değiştirecekler" dedi Kim Allah’ı bırakıp da şeytanı dost edinirse, şüphesiz o, apaçık bir ziyana uğramış olur
Öyle bir inatçı şeytan ki Allah onu lanetlemiş, hayır ile ilgisini kesip kendinden uzaklaştırmıştır O da Allah’a yemin ederek demiştir ki elbette ben senin kullarından muayyen, mukadder bir nasib alacağım ve elbette onları haktan şaşırtıp saptıracağım, ve elbette onları kuruntulara düşüreceğim, yani dipsiz emeller, boş ümitler, yalan sevdalar, batıl düşünceler, idealler, umumcamalarla imrendireceğim, ve elbet onlara emredeceğim de hayvanların kulaklarını doğrayacaklar, bu şekilde Allah’ın helal kıldığını haram kılacaklar
Araplar bir dişi deve beş defa doğurur ve beşincisi erkek olursa kulağını dilerler ve artık ondan faydalanmayı haram sayarlardı Bazı tefsirciler de demişlerdir ki, putlara ibadet için kurbanlık nişanesi olmak üzere hayvanların kulaklarını keserler ve bu, bir küfür iken ibadet zannederlerdi
Ve muhakkak emredeceğim de Allah’ın hilkatini değiştirecekler
Yaratılışın şeklini veya sıfatını değiştirerek durumunu başka şekle sokacaklar, fıtratının kemaline götürecek yerde bozacaklar, çığırından çıkaracaklar
Tefsirlerde gelen misallere bakarak kadını erkek, erkeği kadın yapmaya çalışacaklar; kadın yerine erkek, erkek yerine kadın kullanacaklar; bıyıklarını sakallarını yolacaklar, yüzlerini boyayacaklar, kılıklarını değiştirecekler; kulak; burun kesip göz çıkaracaklar, erkekleri iğdiş edip hadım ağası yapacaklar, uzuvlarını yaratılış görevlerinin dışında kullanacaklar; nikâh yerine zina edecekler, temizi bırakıp pisliklere koşacaklar, menfaati bırakıp zararı seçecekler, ciddilikleri atıp eğlenceye heves edecekler, vazifeden kaçıp oyuna gidecekler; doğruluğu budalalık, eğriliği hüner sayacaklar; helâla haram, harama helâl, iyiye kötü, kötüye iyi diyecekler; hayır yerine şer işleyecekler, imar edilmesi gerekeni yıkıp, yıkılması gerekeni imar edecekler; kanun-ı ıstıfa (seçme kanunu)yı kötüye kullanmak sûretiyle yaratılışın zıddına alışkanlıklar edinecekler, yaratılış kanunu zıddına işler yapacaklar, ruhlarının yaratılışındaki selamet ve saflıklarını bozacaklar, hak kanunu "Allah’ın, insanları, kendisine göre yarattığı fıtratı" (Rûm, 30/30) olan kuvvetli dini, doğru yolu, Hakk’a tapmayı bırakacaklar; yaratılanı yaratıcı yerine koyacaklar, tevhidden çıkacaklar, batıl dinler ve fikirler arkasında koşacaklar, şuna buna tapınacaklar, şeytanlık peşinde dolaşacaklar, "Allah’ın yaratmasının değiştirilemez" (Rûm, 30/30) olduğunu bilmeyecekler, bilseler bile tanımayacaklar
O inatçı melun şeytan lanetlenince Allah’a karşı bu beş sözü haliyle veya sözlü olarak yemin ile söyledi! Bu şekilde Allah’ın kullarına musallat olarak onlardan belli bir hisse almaya karar verdi ki, işte şirkin başı ve sapıklığın kaynağı budur Kâinat içinde insanlara düşman olan ve insanların kalbine nüfuz ederek onları hak ve hayırdan şaşırtan melun bir geçici kuvvet vardır ki, Allah’ın emrine ilk isyan eden ve insanların aklını şaşırtan odur Ve o inatçı şeytan Allah’ın lanetini ve bu sözleri söylemek kötülüğünü üzerinde toplayan böyle bir melundur Ve müşrikler dişiye tapmakla veya dişi durumuna düşmekle böyle bir şeytana tapmış olmaktan başka bir şey yapmazlar Halbuki, Allah’ı bırakıp da şeytanı veliyyü’l-emr (amir) edinenler, Allah’ın emrini dinlemeyip şeytana itaat edenler, artık çok açık bir şekilde zarar ederler Zira şeytan onlara devamlı vaadlerde bulunur, arzular verir, ağızlarının suyunu akıtır, fakat o melun şeytan onlara gururdan başka bir şey vaad etmez
(İbn Mes’ûd)’dan şöyle dediğini rivayet etmişlerdir:
"Dövme yapan ve yaptıran – Muhammed’in rivayetine göre – saç ekle-yen, – Osman’ın rivayetine göre – Yüzün kılını yolduran – Her ikisinin ri-vayetine göre – güzellik için dişlerini törpülettiren, Allah Azze ve Celle’nin yarattığı şeyi değiştiren kadınlara Allah lanet etsin"
(Mütenemmisa: "Yüzünün kılını yolduran kadındır Ulema bundan maksadın kaşı aldıran olduğunu söylerler Yüzünün kılını yolan kadınla-ra da Vamisa denilir)
Bu haber, Beni Esad kabilesinden Ümmü Ya’kup denilen bir kadına (Osman, Kur’an okuyan bir kadın, dedi) ulaştı Kadın Abdullah’a geldi ve "senin, döğme yapan ve döğme yaptıran -Muhammed’in rivayetine göre, saç ekleyen, – Osman’ın rivayetine göre, yüzünün kılını yolduran, -Her ikisinin rivayetine göre, dişlerini torpilleten – Osman, güzellik için dişle-rini torpilleten, dedi – Allah’ın yarattığı şeyi değiştiren kadınlara lanet et-tiğini duydum" dediAbdullah:
"Rasûlullah’m lanet ettiği kişiye, ben niçin lanet etmeyecekmişim? Üstelik bu Allah’ın kitabında da var”
Kadın:
"Ben Kur’anın iki kapağı arasına (Kur’anın tamamını) okudum, öyle bir şey bulamadım"Abdullah:
"VAllahi, eğer sen Kur’anı okusaydın onu bulurdun" dedi Sora da;
"Rasûl size ne getirdi ise onu alın, sizi neden nehyetti ise de derhal vazgeçin"(1) ayetini okudu Kadın:
Ben bunların bir kısmını senin hanımında da görüyorum" Abdullah:
"Gir (eve) bak"
Kadın eve girdi, sonra çıktı Abdullah:
"Ne gördün?"
Osman’ın rivayetine göre – Kadın: " Bir şey görmedim" dedi Abdullah;
"Eğer öyle (dediğin gibi) olsaydı o bizimle beraber olmazdı (onu terkederdim)"(2) dedi(3)
_________________________
(1) Haşr, 7
(2) Buharı, Libas 82: Müslim, Libas 120: Nesaî, Zinet 23, 24: Tirmizî Edep 33: İbn Mace Nikah 52
(3) Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 14/239-241
Selam ve dua ile Sorularla İslamiyet Editör
erkeklerin kaş aldırması günah mı, erkeklerde kaş alma günahmı, erkeğin kaş aldırması günah mı