Allah’a İnanmayan Arkadaşım İçin Kitap Önerirmisiniz???

Allah’a İnanmayan Arkadaşım İçin Kitap Önerirmisiniz???

imtiyaz
Selamun aleyküm kardeslerım benım çok değer verdiğim bir arkadaşım var..ve kendisi ne yazıkki Allah’ın varlığına inanmıyor aslında inanmak istiyor ama ikna olmuyor..‘ben bu arkadaşla çok nadır görusebiliyorum bu sıteyle ilgilenmesini istedım pek yanaşmadı…onunla goruşebılsem fıkrını degiştıtdırebılırdım ama gorusemıyOruz… lütfen bana kitab tavsiye edın onun okuyabılecegı roman tarzı bıldıgınız güzel kıtablar varsa lütfen yardım edın…


Cevap: ALLAH’A İNANMAYAN ARKADASIMmM İÇİN KITAB ÖNERİRMİSİNİZ???

Mutella
Kardeşim bunun için ben Ahmet kalkancı hocamızdan dinlediklerimi tavsiye ederim.

bu tip insanlara Allah ın yokluğunu ispat etmesini isteyin..

elbette bunu başaramıyacaklardır..

Rabbim doğruyu buldursun ve imanı kurtulsun kardeşimizin ..amiin


Yanıt: Allah’a İnanmayan Arkadaşım İçin Kitap Önerirmisiniz???

Hoca
ve aleykumusselam ve rahmetullah

Kur’an ve Kainat ayetleri ışığında İMAN adlı kiat güzeldir. Yazar: Abdul-Mecid Aziz Ez-Zendani


Soru: Allah’a İnanmayan Arkadaşım İçin Kitap Önerirmisiniz???

midnitexpress
ALLAH a inanmayan için hiç bir kitap fayda etmez madem inanmiyor ozaman kendisini evrimlesmis bir hayvan olarak kabul ediyor.halbuki bu dunya ve evren her sey onu anlatiyor gormek isteyene,gorebilene. ALLAH a tapmak yerine onun yarattigi evrene tapiyor ve kendisini evrenin var ettigine inaniyor.boyle insanlar bilim adami bile olsalar zavallidir.her seyi bilimle aciklamaya calisirlar gozleri gorur ama aslinda kordurler.


DZALBAY
midnitexpress kardeşim,neden olaya doğrudan menfi yaklaşıyorsun?Vahiy gelmeden önce de sahabeler inançsız değil miydi?Her peygamber inancın kaybolduğu toplumlara gönderilmemiş midir?

İnsanlar İslam fıtratı üzere doğarlar,onları anne ve babaları yahudi,hristiyan veya ateist yapar(Hadisi şerif).

Sedanur kardeşimiz,Allahın cc varlığını ispatlamada gelmiş geçmiş en güzel örneği vermiş.Rabbim cc razı olsun.

İnsana anlatabildiğiniz oranda onun inanmasını sağlayabilirsiniz;yok hemen pes edip,yaftayı yapıştırırsanız,onu inançsızlığa mahkum etmiş olursunuz.

Yanlış isem lütfen düzeltin.Selam ve dua ile…


hbayramerova
Mehmed ALAGAŞ "TAŞ" kitabını tavsiye ederim.


BiLaL HaTTaB
< Vahiy gelmeden önce de sahabeler inançsız değil miydi? >
İnançsız değillerdi kardeşim. Bunu nerden çıkarıyorsun? Onlar kendilerini İbrahim(as)’ın dini üzere olduklarını kabul ediyorlardı. Ve Allah’ı var ve BİR kabul ediyorlardı. Hiç mi Kur’an meali okumadınız? Rabbimiz demiyor mu;

"(Ey Muhammedi) De ki: "Eğer biliyorsanız söyleyin bakalım yeryüzü ve onda bulunanlar kimindir? "Allah’ındır" diyecekler. "Öyleyse hiç düşünmez misiniz?" de. "Yedi kat göklerin Rabbi ve yüce Arş’ın Rabbi kimdir?" diye sor. "Allah’tır", diyecekler. "Şu halde siz Allah’tan korkmaz mısınız?" de. "Eğer biliyorsanız söyleyin, her şeyin mülkiyet ve yönetimi elinde olan, her şeyi koruyup kollayan, fakat kendisi korunmayan (buna muhtaç olmayan) kimdir?" diye sor. "Bunların hepsi Allah’ındır", diye cevap verecekler. "Öyleyse nasıl aldanıyorsunuz?" de. (Müminun: 23/84-89)

Onlar Allah’a(cc) inanıyorlardı; ancak Allah(cc) ile beraber putlaştırdıklarına da sevgi ve hürmet gösteriyorlar; onları aracı kılıp Allah’a(cc) yakınlaşmaya çalışıyorlardı. Bunu da şu ayet-i kerime ile öğreniyoruz:

"Dikkat et, halis din yalnız Allah’ındır. O’nu bırakıp kendilerine bir takım dostlar edinenler: Onlara, bizi sadece Allah’a yaklaştırsınlar diye kulluk ediyoruz, derler." (Zumer/3)

imtiyaz kardeşimizin sualine cevap vermekten önce, sana cevap vermeyi uygun gördüm. Ve ona kitap tavsiyesi etmeden önce, sana bir kitap tavsiyesinde bulunayım kardeşim:

Hicri 200’lü yıllarda yazılmış, Siyer’in özü sayılabilecek eserlerden olan, İbn Hişam’ın "Sîret-i İbn Hişam" adlı eseri alıp okumanı rica ediyorum.

Tartışmalı ve kaynak olarak kabul etmediğiniz insanların ismini vermedim ki; "hadi ordan vahhabi" demeyesiniz diye…

< Her peygamber inancın kaybolduğu toplumlara gönderilmemiş midir? >
Hayır… İnancın kaybolduğu değil; pak Tevhid inancının bozulduğu zaman ve toplumlara gönderilmiştir. Her Peygamber Tevhid dinine çağırmıştır ümmetini; ondan sonra o ümmetler o dini değiştirmişler ve yeni yeni şeyler sokuşturmuşlardır içerisine. Ve Allah(cc) yine Peygamber göndermiş ve yine pak Tevhid inancını haykırmıştır Allah(cc) elçileri(aleyhumusselam)

Muhammed(sas) şayet son Rasul olmasaydı, bir Peygamber daha gelirdi diye düşünüyorum zamanımızda. Zira karşılaştıracak olursanız, toplum aynı… Aynı cahiliye adetlerine bugün sahibiz malesef…

"Bir daha Peygamber gelmeyeceğine göre, dünya neye gebe?" diye de sormadan edemiyorum tabi kendi kendime…

Gelelim asıl cevaba:

Evvela Kur’an meali tavsiye ederim kardeşim. Dersen ki onu asla okumaz; yine de bir dene derim. Denedikten sonra da kabul etmedi dersen, dili kolay anlaşılır olan ve meselelere güzel eğilen ve okunması açısından da küçük ebatlı bir eser tavsiye edeyim acizane:

Mustafa İslamoğlu – Alemlerin Rabbi Allah adlı eseri..

Allah(cc) yardımcınız olsun. Hidayet O’ndandır…

vesselam, veddua…


DZALBAY
BiLaLHaTTaB kardeş,Lat,Menat ve Uzza da mı İbrahimi dinin gereğiydi?Ben puta ve Allah’a cc aynı anda inanan kişiye inançlı diyemiyorum, kusura bakmayın…
Bana kitap tavsiye edecek yaşta ve durumda olduğunuza da inanmıyorum.İlk hatmimi 4,5 yaşında yaptım ve Kuran ve meal okumalarım yaklaşık elli küsur yıldır devam ediyor.Bazılarının yaptığı gibi bir kısım ayetleri yazıp,insanları olmayacak şeylerle itham etmeyelim.Yazdığınız ayetlerle benim cevabımın ne ilgisi var?Arabistanda insanlar inançlıydı da Resulullah sav neden geldi ve onları imana davet etti ki?
Kaldı ki,La ilahe illAllahü vahdehu la şerike leh…Burada putlar şerik oluyor.Bilmem anlaşılıyor mu?
Ben bu tür çıkışı olmayan ve kırıcı yazışmayı hiç bir zaman sevemedim.
Selam ve dua ile…


BiLaL HaTTaB
Allah’ın(cc) selamı üzerinize olsun. Madem yaşça büyüksünüz, kardeşim değil, abicim diye hitab edelim ve kırıcı yazışmalardan öte yapıcı yazışmalar yapmaya özen gösterdiğimi; ancak çok kaşınan oldumu da kaşımadan edemediğimi de ifade edeyim.

Rabbimizin Kur’an’ı kıyamete kadar koruyacağını beyan buyurması, insanların inancını da koruyacağı anlamına gelmemesine rağmen, Müslümanlarda böyle bir yanlış anlama ve bunun verdiği rahatlık boy göstermiş durumda malesef.

Cevabım biraz uzunca olabilir. Copy/paste yapmayacağım, tek tek elimle yazacağım. Bu emeğimin karşılığı olarak da sizden sadece tamamını Allah’tan doğruya ulaştırmasını dileyerek okumanız olacaktır. Şayet okumazsanız da, canınız sağolsun, hakkım helaldir.

< BiLaLHaTTaB kardeş,Lat,Menat ve Uzza da mı İbrahimi dinin gereğiydi? >
Bunun cevabından önce, Lat, Menat ve Uzza’nın ne olduğuna ve putun ne demek olduğuna bakmamız gerekiyor.

Size tavsiye ettiğim; ancak müstekbir bir eda ile durumumu ve yaşımı analiz edip kabul etmediğiniz eserden alıntılarla çektiğiniz açlığı doyurmak için emek sarfedeceğim inşAllah. Bu eserin müellifi hicri 218’de vefat etmiştir. Kaynak eserlerdendir.

Kıftî, Zehebî, İbn Kesîr, İbnü’l-İmâd, İbn Hallikân ve Sehâvî gibi müellif ve alimler, bu eseri Hz Peygamber’in hayatına dair en sağlam ve en iyi siyer kitabı olarak kabul etmişlerdir, bunu da belirtelim inşAllah.

Evvela putlar Mekke’ye nasıl gelmişlerdir kısaca buna bakalım:

Milattan önce Amr b Luhayy bazı işleri görmek için Mekke’den Şam’a gitti. Bu bölgede insanların puta taptığını gören Amr, merak edip sebebini sormuş, kendisine; tanrıları oldukları, düşmanlarını mağlup edip zafer kazanmak için onlardan yardım istedikleri ve kendilerine yardım ettikleri, yağmursuzluk ve kuraklık zamanlarında yine bunlardan yağmur isteyince, yağmurun yağdırıldığını kendisine söylemişler. Bölgeye yaptığı seyahati sırasında bu durumu gören Amr, dönüşünde Hübel‘i alıp Mekke’ye getirtmiş ve millete ona hürmet etmelerini emretmiştir (Siret-i İbn Hişam, C:1, S:117)

Gelelim putların ne olduklarına:

Hübel, yukarıda zikri geçen en büyük puttur. İnsan suretinde yapılmıştır (age, c:1, S:122)

Lat, Taif’te Sekif’in putu idi. Lat, onlar için bir beytti/evdi. Onu Kabe’nin tazimi gibi tazim ediyorlardı (Siret-i İbn Hişam, C:1, S:84 ve 126)

Menat, Lat ve Uzza’dan daha eskidir. Medine’de Evs ve Hzrec kabilelerinin putu idi (age, C:1, s:126)

Ve Uzza, Kureyş ve Kinane’nin putları idi. Bu put Lat ve Menat’tan daha yenidir (age, c:1, s:124) Uzza’yı ilk put edinen Zalim b Esad idi. Kureyş’e göre putların en büyüğü Uzza idi.

Daha bunlardan başka, her kabilenin kendine has putları vardı. O kadar uzatmaya gerek duymuyorum.

Buraya kadar ki açıklamalar ile bugünü karşılaştırmanızı istiyorum sadece. Onlar putlara tazim ediyor ve saygı sunuyorlar, her kabile kendi putunu daha büyük kabul ediyor ve her sıkıntılarında onların aracılığı ile sıkıntılarını gidermeye çalışıyorlardı. Bugün ise putlar mahiyet değiştirmiş durumda, tek fark bu..

Sorunuza tekrar dönelim: < Lat,Menat ve Uzza da mı İbrahimi dinin gereğiydi? >

Kendisine bağlanılan insanlar da İbrahimî dinin bir gereği olmamasına rağmen, günümüz insanları bu dinin gereği olmayan nice okkaları yutmuyorlar mı? Bunları dindenmiş gibi algılamıyorlar mı? Ve onlara bağlanmayı reddeden bizlere karşı, aynı Arapların Müslümanlara ettikleri gibi, "bunlar sapıttı" demiyorlar mı? Fark ne???

< Ben puta ve Allah’a cc aynı anda inanan kişiye inançlı diyemiyorum, kusura bakmayın >

Sizin deyip dememeniz önemli değil. Kur’an dahi onları inançlı kabul ediyor da siz kim oluyorsunuz???

< Bana kitap tavsiye edecek yaşta ve durumda olduğunuza da inanmıyorum >
Böylesi bir tavır, çok çirkin bir tavır. Ve yaşınızın ve durumunuzun ne olduğunu çok açık gözler önüne sermektedir. İmamlarımız(rh.a) kendilerinden yaşça çok küçüklerden ders almış ve dinlemişler; ancak bundan hiç gocunmamışlardır. Zira ilimde bu tür bayağı ve nefsanî durumların yeri yoktur..

< İlk hatmimi 4,5 yaşında yaptım ve Kuran ve meal okumalarım yaklaşık elli küsur yıldır devam ediyor >
4.5 yaşınızda hatim yapmanız, ilminizin genişliğine bir delil değildir. Şayet bu türlü şeyler delil olacak olursa, size okuduğum kitap listesini gönderirim, kendinizden geçersiniz…

Kur’an ve Meal okuyarak da yeterli ilim elde edilmez, bu da bir delil değildir. Dilerseniz 150 yıl okuyun..

< Bazılarının yaptığı gibi bir kısım ayetleri yazıp,insanları olmayacak şeylerle itham etmeyelim.Yazdığınız ayetlerle benim cevabımın ne ilgisi var? >
Olmayacak ayet demek… Olacağı nedir bunun? Siz kendinizi hangi ayetlere muhatab kabul ediyorsunuz söyler misiniz? Kur’an okunup öğüt alınacak bir Kitab değil midir? Münafıkları anlatan bir ayeti okuduğumuzda onun ilk muhatabı olarak kendimizi görüp, benzer emareleri taşıyor muyum gibi sorularla o emarelerden kendimizi uzaklaştırmaya çalışmamız gerekmiyor mu? Sizin kendi üzerinize aldığınız ayetler sadece ibadetle ilgili ayetler midir? Kur’an "namaz kıl" diyor diye namaz kılıyorsunuz; ancak Kur’an "Allah’tan başkasından medet bekleme" dediğinde, bunu üzerinize almıyorsunuz. Kur’an’ın bir kısmına inanıp bir kısmına inanmayanlardan farkınız nedir o zaman???

< Arabistanda insanlar inançlıydı da Resulullah sav neden geldi ve onları imana davet etti ki? >
Evet, onlar inançlıydı. Kendilerini İbrahim’in(as) dini üzere sanıyorlardı. Ama bunu size anlatabilmem için, evvela sizin "ilmi yaşa indirgeyen" anlayıştan kurtulmanız ve gözlüklerinizi çıkarmanız gerekiyor.

Bakınız aynı eserde "Arapların Putlara Yaptıkları" başlığında şu ibareler geçer:

İbn-i İshak dedi ki: Her bir belde ehli, beldelerinde kendisine tazim ettikleri bir put edinmişlerdir.

Araplar Kabe ile birlikte birtakım tağutlar ittihaz etmişlerdi. Bunlar birtakım evlerdir ki, onlara tazim ederlerdi. Tıpkı Kabe’ye tazim ettikleri gibi… Onların da bakımcıları ve hizmetçileri vardı, onlara hediyeler verirlerdi. Tıpkı Kabe’ye verdikleri gibi…

Fakat Kabe’nin onlardan üstünlüğünü bilirlerdi. Çünkü onlar biliyorlardı ki, orası İbrahim Halil’in beyti ve mescididir (age, c: 1, s:123,124)

Bugünküler de, Kabe’nin, veli türbelerinden ve dergahlarından üstün olduklarını biliyor ve kabul ediyorlar; ancak Kabe’ye tazim eder gibi onlara da tazim etmiyorlar mı? Bu benzerliklere göz kaparsanız, siz neyden dersler çıkarır ve İbrahim(as)’ın hanif, Rasulullah’ın(sas) pak Tevhid dini olan İslam üzere doğru adım atabilirsiniz ki???

Onları kurtarmayan, sizleri mi kurtaracak? Hz. Nuh’un(as) kavmi, salih insanların ölümlerinden sonra putlarını yapıp onlara tazim göstererek Tevhid’den uzaklaşmamışlar mıydı? İslam’da şayet heykeller haram kılınmamış olsa idi, bugünkü salih insanların heykellerini vAllahi yapardılar bugünküler de…

< Kaldı ki,La ilahe illAllahü vahdehu la şerike leh…Burada putlar şerik oluyor.Bilmem anlaşılıyor mu? >
Anlaşılıyor da, anlatılamıyor malesef…

Bakın aynı eserde şu ibareler yer almakta:

İbn-i İshak dedi ki:

Bu durum asırlarca devam etti ve üzerinde bulundukları durumu unuttular, İbrahim ve İsmail’in dinini değiştirdiler. Bununla beraber İbrahim zamanından tutundukları bazı kalıntılar kalmıştı. Beyt’i tazim, onu tavaf etme, hac, umre, Arafat ve Müzdelife’de vukuf ve develeri hedy etmek, Hac ve Umre’ye telbiye getirmek gibi… Bununla beraber ondan olmayan şeyleri de o dinin içine sokmaktan geri durmadılar. Kinane ve Kureyş telbiye getirdikleri zaman şöyle diyorlardı:

"Lebbeyk Allahumme lebbeyk, Lebbeyke lâ şerîke leke illâ şerikun huve leke / Ey Allahım, senin emrine amadeyim. Senin ortağın yoktur. Ancak bir ortağın vardır ki o da senin içindir. Onun ve malik olduğunun malikisin."

Böylece onlar Allah’ı telbiye ile Tevhid ediyorlar, BİR’liyorlar; sonra O’nunla birlikte putlarını sokuşturuyorlardı. (age, c:1, s:118,119)

Bu satırlardan başka da artı olarak bir yoruma ihtiyaç duymuyorum. Hidayet Allah’tandır(cc)…

Asıl konuya verdiğim cevaptan dönüyorum. Önceki cevabımda, Kur’an’dan başka bir eser daha tavsiye etmiştim.

Ona sadece Kur’an meali hediye edin ve okumasını tavsiye edin. Ancak Kur’an’ı okumak istemeyeni de, def edin başınızdan gitsin imtiyaz kardeşim. Kur’an’ın hidayete erdirmediğini, hiçbir Kitap hidayete erdiremez…

vesselam…


DZALBAY
1.
< Size tavsiye ettiğim; ancak ”müstekbir”(?) bir eda ile durumumu ve yaşımı analiz edip kabul etmediğiniz >
Bunu kalbime bakarak mı söylediniz?
2.Benim Siret-i İbni Hişam’a bir yorumum mu oldu ki,o büyük eseri kabul etmediğim kanaatine vardınız?
3. < Kendisine bağlanılan insanlar da İbrahimî dinin bir gereği olmamasına rağmen, günümüz insanları bu dinin gereği olmayan nice okkaları yutmuyorlar mı? Bunları dindenmiş gibi algılamıyorlar mı? Ve onlara bağlanmayı reddeden bizlere karşı, aynı Arapların Müslümanlara ettikleri gibi, "bunlar sapıttı" demiyorlar mı? Fark ne??? >
Bu sizin takıntınız olmalı bence…Allahın cc veli kulları veyahutta kendisine tabi olunan kişiler beni hiç rahatsız etmez oysa.Yeter ki İstikamet üzere olsunlar.Bunu anlamak için de veli olmak gerekmiyor.Bu kanaate nereden mi vardım?Bir başka başlık altında yazıştığımızda da böyle bir ithamda bulundunuz.Siz çok okudunuz diye,sizden az okuyanları ne yargılama, ne de onlara cennet cehennem ikramında bulunma hakkınız yok.Hiç bir tahsili olmayıp evliyaullahtan olan kişi biliyor musunuz?Ben biliyorum.O yüzden,sizin okuduğunuz kitaplar,sizi tartmaya yararÜ;beni veya başkalarını değil…Bu arada, kendisine bağlanılmayıp da,bizi,” bunlar sapıttı” diye itham eden şahıslar da kim ola?
4. < Sizin deyip dememeniz önemli değil. Kur’an dahi onları inançlı kabul ediyor da siz kim oluyorsunuz???
>

Kuran ne zaman inanmayanları inançlı kabul etmiş de ben etmemişim(kuranın bir tek ayetine karşı gelmekten Allah’a cc sığınırım)

Amenu inançlı,iman eden değil mi?
Öyleyse Kurandan bir tek örnek ayet vereyim de sorayım müsaadenizle…Ya eyyühellezine amenu,iza nudiye lissalati min yevmil cum’ati…(ila ahiril ayeh) Cuma suresi Ayet 9.Bu ayet Hristiyan ve Musevileri de mi Cuma namazına çağırıyor?

5. < Böylesi bir tavır, çok çirkin bir tavır >
Bu tavrın nedeni sizin aşağıdaki tavrınızdır.
< Evvela Kur’an meali tavsiye ederim kardeşim. Dersen ki onu asla okumaz; yine de bir dene derim. Denedikten sonra da kabul etmedi dersen, dili kolay anlaşılır olan ve meselelere güzel eğilen ve okunması açısından da küçük ebatlı bir eser tavsiye edeyim acizane:

Mustafa İslamoğlu – Alemlerin Rabbi Allah adlı eseri.. >
Sizin şu ifadeniz bile tek başına bir olaydır.Benim buradan anladığım:Kuranı okumayı da,okuduktan sonra mealini de kabul etmiyor oluşum.Doğru mu anlamışım?Siz beni nereden ve ne kadar tanıyorsunuz da,benim Kuranı kabul etmediğim gibi saçma sapan bir iddiada bulunuyorsunuz?Ben bu olaya tepki verdim.
6. < Kur’an ve Meal okuyarak da yeterli ilim elde edilmez, bu da bir delil değildir. Dilerseniz 150 yıl okuyun. >
Sizin hangi ifadenizi düzelteceğimi bilemiyorum.Benim ilmim Kuran ve mealle mi sınırlıymış? bunu kim söyledi size?Okunacak eserleri bilmek sadece size mi mahsus?Meraklanmayın, sizin okuduklarınız beni hiç te sandığınız gibi kendimden geçirmez.
7. < Olmayacak ayet demek… Olacağı nedir bunun? Siz kendinizi hangi ayetlere muhatab kabul ediyorsunuz söyler misiniz? >
Bu da tam bir demogoji…Olacağı,olmayacağı…ne bunlar şimdi?Ben Kuranın tüm ayetlerine muhatap kabul etmişim zaten kendimi…Sizin örnek verdiğiniz ayetlerle konunun ilgisi olmadığını vurgulamak için yazdığım ifadeyi nerelerden dolaştırıp,boynuma ilmek gibi geçirmeye çalışıyorsunuz..Bir önceki yazınızda verdiğiniz ayetler konuyla ilgili değildi diye yazdığım ifade,benim Kuranı inkar ettiğime mi işaret eder?İlgili değildi, neden mi?Kardeşimiz, Allah’a cc inanmayan arkadaşım için kitap…diyor;siz ayetle
onların inançlı olduğunu ispatlamaya çalışıyorsunuz.Adam kendisi inanmadığını söylememiş mi?Bunu anlamak için kaç kitap,hangi siyeri okuyalım?
8 < Kur’an "namaz kıl" diyor diye namaz kılıyorsunuz; ancak Kur’an "Allah’tan başkasından medet bekleme" dediğinde, bunu üzerinize almıyorsunuz. >
Ben kimden medet beklemişim öğrenebilir miyim? Kendim şahsen bilemiyorum da…Bu ifadeniz Allah cc için söyleyin neyi kastediyor?
9. < Evet, onlar inançlıydı. Kendilerini İbrahim’in(as) dini üzere sanıyorlardı(!!!!!!) >
Evet,ben buradan şunu anlıyorum:Satanist veya ateist biri de ben İbrahimi din üzereyim derse,inançlıdır vesselam!
Gerçekten yoruldum.Boş ve anlamsız yazışıyoruz gibi geliyor bana…Bunun yerine,bu kadar tuşa bastıktan sonra,gri hücrelerimize biraz bir şeyler yükleyebilseydik keşke…

Selametle kalın…


BiLaL HaTTaB
SubhanAllah…

İlle de cevap vermemi isterseniz, cevap vereyim abicim; ancak şahsen gerek duymuyorum. Zira anlatmaya çalıştıklarımla bağlantı göremedim pek. Dediğiniz gibi, boş ve anlamsız bir yazışma oldu…

Allah’a(cc) emanetsiniz..

vesselam..


Kayıtsız Üye
Bilal hattab isimli arkadaş başta olmak üzere yorum yapan tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Ben biraz daha farklı bir öneri de bulunmak istiyorum. Allah’a inanmayana, inansın diye kitap tavsiye edilebilir fakat kitap tavsiye edenin de bence ateizmle ilgili kaynaklara başvurması onları okuması gerekir diye düşünüyorum. Müslüman kesimde genelde böyle bir yanlış var. Kendi doğru bildiklerini mutlak doğru olarak kabul ediyorlar ve rehavete kapılıyorlar. Böylece bakış açıları darlaşıyor ve sığ bir ilmi yapıya sahip oluyor. Mobilden yazdığım için kelimeler bozuk çıkabilir şimdiden özür dilerim. Özet olarak ben, o arkadaşa yaratıcının varlığını kanıtlayan kitaplar önereceğinize siz tarayıcının varlığını red eden kitapları kendimize tavsiye edin ve okuyun. Böylece onu daha iyi anlayabilir ve empati kurabilirsiniz. Tabi tüm bunları sizin yeterince sözünü ettiğim kaynakları kurcalamadığınızı düşünerek yazdım.


Allahainanmayanaokunacakdua

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();