Cenabet ölen bir insan sorgusuz cehenneme mi gider ya da münafık mı gider?
Engin
Cünüplükte fazla beklememek ve ilk namaz vaktinden önce gusül abdesti almak gerekmektedir. Bir namaz vaktini hiçbir özür yokken cünüp geçiren kimse sorumlu duruma düşer. Çünkü bu şekilde namaz kılamayacağı için namazı kazaya kalmış olur ve buda o kişiyi mesul kılar.
Kişi cünüb olarak ölmesi günah değildir. Bir zaruretten dolayı kişi yıkanmadan defnedilebilir. Nitekim şehitler cünüb de olsa yıkanmadan defnedilir.
Ancak cünüp olarak ölmek ile abdestli ölmek aynı değildir. Bu nedenle her zaman ölme ihtimaline göre abdestli veya en azından gusül abdestli olmaya dikkat etmek gerekir.
Selam ve dua ile…
Cevap: Cenabet ölen bir insan sorgusuz cehenneme mi gider ya da münafık mı gider?
kanaryam
arkadaşlar ben nefsme hakm olamadm cnp oldm ama haz geldi ama döl akmadı pşmanm banyo yapma imkanımda yok banyoyu en erken yarn olablrm çok günah olrmu szce
Cevap: Cenabet ölen bir insan sorgusuz cehenneme mi gider ya da münafık mı gider?
VanLi
banyo yapma imkanı doğurmalısın eğer evde yapamıyorsan hamam’a gidebilirsin mesela.
Cevap: Cenabet ölen bir insan sorgusuz cehenneme mi gider ya da münafık mı gider?
Altundal
< arkadaşlar ben nefsme hakm olamadm cnp oldm ama haz geldi ama döl akmadı >
Kardeş meni gelmeden nasıl cünup oluyorsun.
Cünüplükte fazla beklememek ve ilk namaz vaktinden önce gusül abdesti almak gerekmektedir. Bir namaz vaktini hiçbir özür yokken cünüp geçiren kimse sorumlu duruma düşer.
< banyo yapma imkanı doğurmalısın eğer evde yapamıyorsan hamam’a gidebilirsin >
Kayıtsız Üye
arkadaş meni(döl) akmadıkça cünüp olamazsın
Kayıtsız Üye
Değerli kardeşimiz;
Gelen bu sıvı meni değil vedidir.
Büluğ çağına ermiş kimsenin dört çeşit suyu vardır.
1. İdrar,
2. Meni,
3. Mezî,
4. Vedî.
Bunlardan guslü gerektiren yalnız menidir. Meninin üç özelliği vardır:
1. Sıçrayarak çıkması,
2. Hazzın hasıl olması.
3. Yaş iken hamur kokusunu, kuru iken yumurtanın beyaz kısmının kokusunu vermesidir.
Vedî, idrardan sonra çıkan katı ve beyaz bir sudur. Mezî de beyaz ve ince bir su olup, şehvet hissi galebe çaldığı anlarda meydana gelen bir sudur. Binâenaleyh söz konusu vedi ve mezi den dolayı gusül gerekmez.
Şehvetten dolayı kadından gelen ıslaklığa ise "kazi" denilmektedir. Bundan dolayı sadece abdest bozulur, ancak orucu bozmaz ve gusül gerekmez.
Guslü Gerektiren Haller:
1. Cinsel ilişkide bulunmak: Meni gelmese bile erkekle kadının cinsel organları birbirine kavuşursa gusül gerekir. Resulullah (asm) bu konuda şöyle buyurmaktadır:
"Kadının ve erkeğin sünnet mahalleri birbirine dokunur da kertik kaybolursa, gusül lazım gelir."(1)
2. İhtilam olmak: Erkek veya kadından uyku ya da uyanıklık halindeyken şehvetle meninin çıkması da guslü gerektirir. Resulullah (asm)’a:
"Bir kimse elbisesinde ıslaklık bulsa, ancak ihtilam olduğunu hatırlamasa yıkanması gerekir mi?" diye soruldu. Resulullah (asm):
"Evet gerekir." diye cevapladı. Sonra ihtilam olduğunu görüp de yaşlık göremeyen kimseden soruldu. Resulullah (asm):
"Ona gusül gerekmez." dedi.."(2)
Kişiden gelen sıvı meni ise gusül abdesti alması gerekir; mezi veya vedi ise abdest bozulsa da gusül gerekmez.
Kişinin elbisesine bulaşan akıntının (bu pisliğin), kuru veya yaş bir madde olup olmamasına göre, namazın sıhhatine mâni olan miktar değişir. Şöyle ki: Galiz necaset tabir edilen ağır pislik, kuru bir madde ise, bir dirhem, yani, üç gramdan az olmalıdır. Üç gramdan fazlası, namazın sıhhatine mâni olur.
Eğer yaş bir madde ise, el ayası dediğimiz avuç içinden daha geniş bir alana yayılmamış olması şarttır. El ayasından fazla bir kısmı ıslatmış olan pislik, namaza mânidir. Namaz kılabilmek için bu miktardaki pisliklerden temizlenmek farzdır. Bu miktarlardan aşağı olan pislikler, namazın sıhhatine engel teşkil etmez. Ancak yine de bu miktar pisliğin -eğer mümkünse- yok edilmesi sünnettir.
İnsanların kurumuş olan menileri ise ovalamakla temizlenebilir. Dokunmuş olduğu elbise astarlı olsa da, yine ovalamak yeterlidir. Fakat yaş halde olan meniyi mutlaka su ile yıkamak gerekir. Bununla beraber elbiseye dokunup kurumuş olan bir meni, ovalanmakla temizlendikten sonra, o elbise ile namaz kılınabilirse de, o yer sonra ıslanmış olsa, sahih kabul edilen görüşe göre pislik hali geri döner; onu tekrar kurutup ovalamak veya yıkamak gerekir.
Elbiseye bulaşma durumunda, mezi ve vedi de meni gibidir.
Dipnotlar:
(1) Buhârî, Gusl 28; Müslim, Hayz 87; Ebu Dâvud, Taharet 84; Nesâî, Taharet 129; Ibn Ma’ce, Taharet 111; Muvatta, Taharet 71.
(2) Ebu Dâvud, Taharet 95; Tirmizî, Taharet 82.
Sorularla İSLAMİYET ten alıntı yapılmıştır
cenabet ölmek, cenabetken ölmek, cünüp ölmek