Domuz kılıyla yapılan taraklar, fırçalar yada kısaca domuzun organlarını kul günah mı?

Domuz kılıyla yapılan taraklar, fırçalar yada kısaca domuzun organlarını kul günah mı?

sevcan
mrb arkadaşlar,
hemen soruma gecmek istiyorum,
dinimizin belli nedenlerden dolayi domuz etini yasakladigini biliyoruz, yemememiz gerekiyor.
sorum su domuz eti yemek gunah peki domuz kiliyla yapilan taraklar yada kisaca domuzun organlarini kullabilirmiyiz?? (tabikide hicbi sekilde yememek sartiyla).
bilen arkadaşlarım cevaplasin lutfen, bilmeden yazip gunaha girmenizi istemem.
Allaha emanet olun.


Cevap: gunahmi?? bilenler yanitlasin

M_Eminn
domuzla yapılan herşey çok mecbur kalmadımığımız müddetçe günahtır.mesela domuz derisinden yapılmış bir ayakkabılar vardır..mecbur kalırsan giyilebilir fakat giyinmiş olduğun o çorapla ne namaz kılınır ne camiye girilir…


Yanıt: gunahmi?? bilenler yanitlasin

efşan
Daha geniş çapta bir cevap Buyur kardeş:
Eti yenilmeyen hayvanların etinden, hayatî bir zaruret olmadığı müddetçe istifade edilmez. Ancak normal hallerde, ihtiyaç olursa kılından, kemiğinden ve boynuzundan, tabaklandığı zaman da derisinden faydalanmak caiz ve mümkündür. Fakat domuzun eti, yağı ve diğer parçaları hiçbir şekilde temiz olmayıp, yenmesi ve kullanılması caiz değildir.
Zamanımız âlimlerinden merhum Ömer Nasuhi Bilmen, eserinde şöyle bir izaha yer verir:
"İmameyn (İmam Ebû Yusuf ve Muhammed) ile İmam-ı Şâfiî’ye göre, hınzırın kıllarından badana fırçası yapılması ve bununla ayakkabı dikilmesi caizdir. Hattâ bu kıldan bir miktar az bir su içine düşecek olsa, İmam-ı Muhammed’e o suyu temizlikten çıkarmaz. Çünkü bu kılların alelıtlak ((umumî olarak) istifadeye müsaade edilmesi taharetine (temizliğine) delildir. Fakat İmam-ı ebû Yusuf’a göre, bu istimal (domuz kılından yapılan fırçaları kullanmak) hakkındaki müsaade bir zarurete mebnîdir. Suya düşmesi hâline şâmil değildir.”1
Fıkıh kitaplarımızın çoğunda, bilhassa el-İhtiyâr’da İmam-ı Muhammed’in fetvasına yer verilirken, bunu ancak zarurî hallerde, ayakkabıcıların kullanmalarının caiz olacağı belirtilmektedir.2
Bu husustaki görüşleri sıralayan İbni Âbidin ise, son olarak şöyle demektedir: "Dürer’de bildirildiğine göre, İmam-ı Muhammed, domuz kılının temiz olduuna zaruretten dolayı cevaz vermiştir. Çünkü ayakkabıcıların onu kullanmaya ihtiyacı vardır. Allâme Makdisî, ‘Bizim zamanımızda ayakkabıcıların buna ihtiyaçları kalmamıştır. Bundan dolayı temizliğine hüküm vermeye sebep olan zaruret ortadan kalktığı için kullanılması caiz değildir’ demiştir.”3
Her ne kadar İmam-ı Şâfiî ve İmameyn zarurî hallerde domuz kılının kullanılmasına cevaz veriyorsa da, bundaniki asır önce yaşayan allâme Makdisî bu zaruretin ortadan kalktığını söylemektedir. Çünkü o işi görecek başka âletler bulunmuş ve kullanılmıştır.
Zamanımızda ise böyle bir zaruretten bahsetmek ve kullanmak için çare aramak imkânı, hâliyle ortadan kalkmaktadır. Çünkü tekniğin getirdiği yenilikler sayesinde birçok mâmül sun’î maddelerden yapılmaktadır. Bu, her türlü işte kullanılan fırçalar için de söz konusudur.
Bunun için, şüphe ve tereddüte düşmeden, sun’î maddelerden yapılmış olan fırçaları kullanmak en iyisidir. Kıldan yapılan fırçaların bazılarında domuz kılının kullanıldığı bazı imâlatçılar tarafından bildirilmektedir. Bundan dolayı, her türlü fırçalarda, bilhassa sakal ve diş fırçalarında sun’î olanını tercih etmekte fayda vardır. Artık bir zaruretten bahsetmek mümkün olmadığı için, domuz kılından yapıldığı bilinen sakal fırçasını kullanmak uygun olmaz.

1. Büyük İslâm İlmihali, s. 419.
2. el-İhtiyar, 1: 17.
3. Reddü’l-Muhtar, 1: 138.


Soru: gunahmi?? bilenler yanitlasin

mumsema
< mrb arkadaşlar,
hemen soruma gecmek istiyorum,
dinimizin belli nedenlerden dolayi domuz etini yasakladigini biliyoruz, yememiz gerekiyor.
sorum su domuz eti yemek gunah peki domuz kiliyla yapilan taraklar yada kisaca domuzun organlarini kullabilirmiyiz?? (tabikide hicbi sekilde yememek sartiyla).
bilen arkadaşlarım cevaplasin lutfen, bilmeden yazip gunaha girmenizi istemem.
Allaha emanet olun. >

3) Domuz eti: Domuzun eti yenmediği gibi derisi, kılı gibi hiçbir uzvundan yararlanılamaz, haramdır.

< Daha geniş çapta bir cevap Buyur kardeş:
Eti yenilmeyen hayvanların etinden, hayatî bir zaruret olmadığı müddetçe istifade edilmez. Ancak normal hallerde, ihtiyaç olursa kılından, kemiğinden ve boynuzundan, tabaklandığı zaman da derisinden faydalanmak caiz ve mümkündür. Fakat domuzun eti, yağı ve diğer parçaları hiçbir şekilde temiz olmayıp, yenmesi ve kullanılması caiz değildir.
Zamanımız âlimlerinden merhum Ömer Nasuhi Bilmen, eserinde şöyle bir izaha yer verir:
İmameyn (İmam Ebû Yusuf ve Muhammed) ile İmam-ı Şâfiî’ye göre, hınzırın kıllarından badana fırçası yapılması ve bununla ayakkabı dikilmesi caizdir. Hattâ bu kıldan bir miktar az bir su içine düşecek olsa, İmam-ı Muhammed’e o suyu temizlikten çıkarmaz. Çünkü bu kılların alelıtlak ((umumî olarak) istifadeye müsaade edilmesi taharetine (temizliğine) delildir. Fakat İmam-ı ebû Yusuf’a göre, bu istimal (domuz kılından yapılan fırçaları kullanmak) hakkındaki müsaade bir zarurete mebnîdir. Suya düşmesi hâline şâmil değildir. 1
Fıkıh kitaplarımızın çoğunda, bilhassa el-İhtiyâr’da İmam-ı Muhammed’in fetvasına yer verilirken, bunu ancak zarurî hallerde, ayakkabıcıların kullanmalarının caiz olacağı belirtilmektedir.2
Bu husustaki görüşleri sıralayan İbni Âbidin ise, son olarak şöyle demektedir: Dürer’de bildirildiğine göre, İmam-ı Muhammed, domuz kılının temiz olduuna zaruretten dolayı cevaz vermiştir. Çünkü ayakkabıcıların onu kullanmaya ihtiyacı vardır. Allâme Makdisî, ‘Bizim zamanımızda ayakkabıcıların buna ihtiyaçları kalmamıştır. Bundan dolayı temizliğine hüküm vermeye sebep olan zaruret ortadan kalktığı için kullanılması caiz değildir’ demiştir. 3
Her ne kadar İmam-ı Şâfiî ve İmameyn zarurî hallerde domuz kılının kullanılmasına cevaz veriyorsa da, bundaniki asır önce yaşayan allâme Makdisî bu zaruretin ortadan kalktığını söylemektedir. Çünkü o işi görecek başka âletler bulunmuş ve kullanılmıştır.
Zamanımızda ise böyle bir zaruretten bahsetmek ve kullanmak için çare aramak imkânı, hâliyle ortadan kalkmaktadır. Çünkü tekniğin getirdiği yenilikler sayesinde birçok mâmül sun’î maddelerden yapılmaktadır. Bu, her türlü işte kullanılan fırçalar için de söz konusudur.
Bunun için, şüphe ve tereddüte düşmeden, sun’î maddelerden yapılmış olan fırçaları kullanmak en iyisidir. Kıldan yapılan fırçaların bazılarında domuz kılının kullanıldığı bazı imâlatçılar tarafından bildirilmektedir. Bundan dolayı, her türlü fırçalarda, bilhassa sakal ve diş fırçalarında sun’î olanını tercih etmekte fayda vardır. Artık bir zaruretten bahsetmek mümkün olmadığı için, domuz kılından yapıldığı bilinen sakal fırçasını kullanmak uygun olmaz.

1. Büyük İslâm İlmihali, s. 419.
2. el-İhtiyar, 1: 17.
3. Reddü’l-Muhtar, 1: 138. >
Makdisi görüşünde isabet etmiştir. Allah cc razı olsun.


sevcan
< Daha geniş çapta bir cevap Buyur kardeş:
Eti yenilmeyen hayvanların etinden, hayatî bir zaruret olmadığı müddetçe istifade edilmez. Ancak normal hallerde, ihtiyaç olursa kılından, kemiğinden ve boynuzundan, tabaklandığı zaman da derisinden faydalanmak caiz ve mümkündür. Fakat domuzun eti, yağı ve diğer parçaları hiçbir şekilde temiz olmayıp, yenmesi ve kullanılması caiz değildir.
Zamanımız âlimlerinden merhum Ömer Nasuhi Bilmen, eserinde şöyle bir izaha yer verir:
"İmameyn (İmam Ebû Yusuf ve Muhammed) ile İmam-ı Şâfiî’ye göre, hınzırın kıllarından badana fırçası yapılması ve bununla ayakkabı dikilmesi caizdir. Hattâ bu kıldan bir miktar az bir su içine düşecek olsa, İmam-ı Muhammed’e o suyu temizlikten çıkarmaz. Çünkü bu kılların alelıtlak ((umumî olarak) istifadeye müsaade edilmesi taharetine (temizliğine) delildir. Fakat İmam-ı ebû Yusuf’a göre, bu istimal (domuz kılından yapılan fırçaları kullanmak) hakkındaki müsaade bir zarurete mebnîdir. Suya düşmesi hâline şâmil değildir.”1
Fıkıh kitaplarımızın çoğunda, bilhassa el-İhtiyâr’da İmam-ı Muhammed’in fetvasına yer verilirken, bunu ancak zarurî hallerde, ayakkabıcıların kullanmalarının caiz olacağı belirtilmektedir.2
Bu husustaki görüşleri sıralayan İbni Âbidin ise, son olarak şöyle demektedir: "Dürer’de bildirildiğine göre, İmam-ı Muhammed, domuz kılının temiz olduuna zaruretten dolayı cevaz vermiştir. Çünkü ayakkabıcıların onu kullanmaya ihtiyacı vardır. Allâme Makdisî, ‘Bizim zamanımızda ayakkabıcıların buna ihtiyaçları kalmamıştır. Bundan dolayı temizliğine hüküm vermeye sebep olan zaruret ortadan kalktığı için kullanılması caiz değildir’ demiştir.”3
Her ne kadar İmam-ı Şâfiî ve İmameyn zarurî hallerde domuz kılının kullanılmasına cevaz veriyorsa da, bundaniki asır önce yaşayan allâme Makdisî bu zaruretin ortadan kalktığını söylemektedir. Çünkü o işi görecek başka âletler bulunmuş ve kullanılmıştır.
Zamanımızda ise böyle bir zaruretten bahsetmek ve kullanmak için çare aramak imkânı, hâliyle ortadan kalkmaktadır. Çünkü tekniğin getirdiği yenilikler sayesinde birçok mâmül sun’î maddelerden yapılmaktadır. Bu, her türlü işte kullanılan fırçalar için de söz konusudur.
Bunun için, şüphe ve tereddüte düşmeden, sun’î maddelerden yapılmış olan fırçaları kullanmak en iyisidir. Kıldan yapılan fırçaların bazılarında domuz kılının kullanıldığı bazı imâlatçılar tarafından bildirilmektedir. Bundan dolayı, her türlü fırçalarda, bilhassa sakal ve diş fırçalarında sun’î olanını tercih etmekte fayda vardır. Artık bir zaruretten bahsetmek mümkün olmadığı için, domuz kılından yapıldığı bilinen sakal fırçasını kullanmak uygun olmaz.

1. Büyük İslâm İlmihali, s. 419.
2. el-İhtiyar, 1: 17.
3. Reddü’l-Muhtar, 1: 138. >

—>: gunahmi?? bilenler yanitlasin
domuzla yapılan herşey çok mecbur kalmadımığımız müddetçe günahtır.mesela domuz derisinden yapılmış bir ayakkabılar vardır..mecbur kalırsan giyilebilir fakat giyinmiş olduğun o çorapla ne namaz kılınır ne camiye girilir…

Allah hepinizdende razı olsun bilginizi paylastiginiz için çok sagolun!!


asli66
saolun Allah razı olsun…


domuz kılı saç fırçası, domuz kılı tarak

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();