Yahudiler gibi sallanmayın!
mumsema
Yahudiler gibi sallanmayın!
Sahabelerden Ümmü Ruman (r.a.), namaz kılarken sallanıyordu. Onu bu halde gören eşi Hazret-i Ebu Bekir, öyle bir azarladı ki, Ümmü Ruman neredeyse namazdan çıkacaktı.
Daha sonra Hz. Ebû Bekir, şiddetle uyarmasının sebebini şöyle açıkladı:
Resulullah (a.s.m.) şöyle buyuruyordu: Herhangi biriniz namaza durduğunda her tarafı sakin olsun, Yahudiler gibi sallanmasın. Zira namazda her tarafın sükûnet içinde olması, namazın tamamındandır.
Namazı Yaşayanlar/Said Demirtaş/Nesil Yayınları
Cevap: "Yahudiler gibi sallanmayın!”
mansur
Velhasılı kelam onlar gibi olmayın.Onlara muhalefette bir numara olun….
Yanıt: "Yahudiler gibi sallanmayın!”
Mehmet
Bu konu topluca zikir için geçerlimi diye düşündüm şimdi.Zira malum bir zamanlar görüyorduk toplu zikirlerde başları sallama ile zikir edenleri.Ne kadar olumlu veya olumsuz bilmiyorum ama kalpten gelmeli kalp titremeli bence Ya Allah diye diye.
Soru: "Yahudiler gibi sallanmayın!”
EsMeRyArIm
Allah razı olsun bu güzel paylasimindan dolayi
mumsema
amin Allah cc sizdende razı olsun. Allah cc namzları hakkıyla kılmayı cümlemize nasip etsin
Fatıma-Tuana
Amin Sağolasınız..
remz41
Kardeşler,
Eğer Bu hadis-i Şerif yani "Namazda Yahudiler gibi sallanmayın !" kaydı olan hadis şayet, Kuran okurken ve Allah’ı zikrederken sallananlara da şümüllendirilmek isteniyorsa –ki biz bunun böyle bir niyetle söylendiğini tahmin ediyoruz.– bu niyette olanalra deriz ki ;
allah-u Teâlâ:
"Allah’ı unuttuklarından dolayı Allah’ın da kendilerini kendilerine unutturduğu kimseler gibi olmayın. Onlar fâsıkların tâ kendileridir.”
(Haşr: 19)
Âyet-i celile’si gereğince zikir ve fikirden gafil olan müminleri "Fâsık” kelimesi ile vasıflandırıyor. allah-u Teâlâ’nın bir kulunu sevmesi, muhakkak ki o kulun zikrullahı sevmesi ve iştigal etmesi ile kaimdir. Etmeyenlerin ise cezalandırılacakları vaad ve vaîdinin bir neticesidir.
Aynı şekilde Resulullah -sallAllahu aleyhi ve sellem- Efendimiz Hazret-i Ali -radiyAllahu anh- Efendimize de "Cehrî” zikri talim edip, diğer Ashâb-ı kiram -radiyAllahu anhüm- Hazerâtına telkin etmesini emretmiştir. Yani "Hafî” ve "Cehrî” zikirler bu noktada ayrılıyor. Ashâb-ı kiram -radiyAllahu anhüm- Hazerâtı da öğrendikleri usûl üzere kalbî ve cehrî zikirleri icra etmişlerdir. Hazret-i Ali -radiyAllahu anh- Efendimiz Ashâb-ı kiram -radiyAllahu anhüm- Hazerâtını vasfederken:
"Onlar allah-u Teâlâ’yı zikrederken, rüzgarlı bir günde sallanan ağaç gibi sallanırlardı. Gözleri yaşarırdı, gözyaşları elbiseleri üzerine sel gibi akardı.” buyuruyor. (Ebu Nuaym. Hilye) Bu itibarla zikir ikiye ayrılmış, birincisine "Sıddıkiye”, ikincisine "Aleviye” adı verilmiştir.
Bu nurun, bu ilâhî feyzin kaynağı Resulullah -sallAllahu aleyhi ve sellem- Efendimizdir. "Hafî” olanı Hazret-i Ebu Bekir Sıddık -radiyAllahu anh- Efendimizden, "Cehrî” olanı ise Hazret-i Ali -radiyAllahu anh- Efendimizden intişar etmiştir. Daha sonra ikiden onikiye ayrılmıştır. Her ne kadar oniki imam vasıtasıyla oniki kola ayrılmışsa da aslı birdir. Her biri kendi hâlâtı
üzerine içtihatta bulunmuştur. Bu husus da aynı mezheplerin intişârı gibidir. İçtihad derecesine varmış olan Evliyâ-i kiram’ın içtihadı neticesinde olmuştur. Hazret-i Ebu Bekir -radiyAllahu anh- Efendimizden Bayezid-i Bestâmî -kuddise sırruh- Hazretlerinin zamanına gelinceye kadar bu hafî
yol "Tarikat-ı Sıddıkiye” adı ile anılıyordu. Şâh-ı Nakşibend -kuddise sırruh- Hazretlerinin zamanına geldiğinde ise "Tarikat-ı Nakşibendiye” adı ile anılmaya başlamıştır.
•
Ve bu yol o günden bu güne, Pirân-ı izam -kaddesAllahu esrârehüm- Hazerâtının el ve gönüllerinde zamanımıza kadar teselsülen gelmiştir. Bu silsile-i celile-i âliye tevatür ile sabit olmuştur. Her devirde büyük bir İslâm cemaati tarafından doğruluğu tasdik edilmiştir. İmâm-ı Rabbâni -kuddise sırruh- Hazretleri:
"Tevatür ile dinde sabit olanı inkâr etmek küfürdür.” buyururlar.
ravza 2
< Onlar allah-u Teâlâ’yı zikrederken, rüzgarlı bir günde sallanan ağaç gibi sallanırlardı Gözleri yaşarırdı, gözyaşları elbiseleri üzerine sel gibi akardı” buyuruyor >
RABBİMİZİ zikredelim 24 saat her nefes alışımızda ALLAH AZZE VE CELLE razı olsun
Desert Rose
Namazı Yaşayanlar/Said Demirtaş/Nesil Yayınları
Evet hocam ben bu kitapçığı okudum,
çok faydalı olduğunu düşünüyorum ve kardeşlerimede tavsiye ediyorum.
Nezaman namazda sallanıp duran bir kardeşimi görsem
bu yazıdaki hadis aklıma gelir ve kardeşimi uyarırım.
Ama gözlemlediğim kadarıyla ekseriyesi hanım kardeşlerim olmak
üzere namaz içinde sallanan kardeşlerin
sayısı oldukça fazlahadisi bilmediklerinden dolayı.
Konu paylaşımı için Allah (c.c) razı olsun.
Gezgin
Evet böylelerine şahit oldum ama büyük bir ihtimal bilmediklerinden kaynaklanıyor
Paylaşımiçin Allah razı olsun
Desert Rose
< Kardeşler,
Eğer Bu hadis-i Şerif yani "Namazda Yahudiler gibi sallanmayın !" kaydı olan hadis şayet, Kuran okurken ve Allah’ı zikrederken sallananlara da şümüllendirilmek isteniyorsa –ki biz bunun böyle bir niyetle söylendiğini tahmin ediyoruz.– bu niyette olanalra deriz ki ; >
Kardeşim bu kitabı ben okudum,ama senin
düşündüğün gibi bir ibareye rastlamadım.
Kur’an okurken yada zikir çekerken sallanma hususunda bir şey geçmiyor.
Namaz içerisinde sallanmanın yahudilerin ibadet esnasında
sallandıkları ve onlara muhalefet etmemizi buyurmuş.
Bu çok doğru değilmi ama sen hiç görsel basında yadudilerin
ağlama duvarına dönerek yada Gazze olaylarında israil askerlerinin
Kutsal kitaplarını ayakta okurken beşik gibi sallandıklarını görmedinmi?
ben gördüm şahsen ve hemen bu yazı aklıma geldi.
Bizlerde ibadetlerimizi yaparken,
onlara benzememek için onlara muhalefet adına sallanmamaya
ve sallananları uyarmaya mecburuz dime.
Bu sadece bu hususta değil Efendimiz (s.a.v) Müslüman erkeklerin
saç,sakal rengi,uzatma şekli oturup kalkma ,yiyip içme
Müslüman erkek ve kadınların giyim kuşamları, mezarlıkta
ayakta durmamamız gibi daha birçok konuda yahudi ve Hristiyanlara
muhalefet etmemizi buyurmuş.
Farklı yönlere çekmenin manası yok,sallanmak isteyen sallanabilir.
ama bu yazı hepimize güzel bir uyarı,nasihat.
İster tut ister at ama Peygamber (s.a.v) buyruklarını değiştiremezsin…
Allah (c.c) bu bilgileri günümüze kadar bizlere ulaştıran
Has kullarından razı olsun,mekanlarını cennet ve
Peygamber efendimizin Şefaatine nail eylesineylesin…
Hocalarımızın ve değerli fıkıh yazarlarımızın ilmini artırsın.
gencay713
Allah razı olsun güzel paylaşım
Kayıtsız Üye
Kur’an kerim okurken de sallanmamak gerekiyor Yahudilere benzememek için yahudiler tevrat okurkende sallanırlar
Kayıtsız Üye
Nitekim bu konuya şöyle açıklama verebiliriz; şeyhulislam ibn-i teymiyye bu tür zikir için derki; bunlar sonra dan dine giren hurafelerdir, Allahi anan kalp sakin ve vakarli olur, . Allah hakkiyla islami öğrenebilen hayırlı kullarindan ve bunu insanlara anlatarak islama çağırabilir inşAllah
kuran okurken sallanmak, namazda sallanmak ayet, namazda sallanmak