Kadının pantolon giyinmesi

Kadının pantolon giyinmesi

ßaran
Konuya farklı açılardan bakanlar farklı hükümler verebilirler. Her açının kendine göre hükmü olması da mümkündür. Ben de arz edeceğim açılardan bakacak, kendi görüşümü netleştirmeye çalışacağım. Takdir size aittir. Uygun bulursunuz, yahut ta yanlış telakki edersiniz. İkisi de mümkündür.

Bugün giyim kuşamda tam bir karmaşa yaşanmaktadır. Ne erkek ne de kadın giyimi geçmişteki gibi net ve tam ayrılmış değildir.

Bunu şunun için arz ediyorum.
Gerçekten de hanımların giyim kuşamında birinci ölçü tesettür ise, ikincisi de erkek giyimi olmaması, erkek giyimine benzememesidir.

Efendimizin ikazı da bunu açıkça ifade etmektedir.
– Erkeklerden kadın giysisi, kadınlardan da erkek giysisi giyerek karşı cinse benzeyenlere.. diye başlayan hadiste lanet bedduası vardır.

Bu ikazı unutmayan hanımlar, giyimlerinde birinci olarak tesettürü esas aldıkları gibi, ikinci olarak ta erkeğe benzememeyi esas alırlar. Kimliklerini korumak isterler.

Toplumun böyle bir kimlik korumasına ihtiyacı da kesindir. Cinsiyet karışımı söz konusu olacak nerdeyse.

Ancak bugün erkek giyimi eskisi kadar kesin belirlenmiş değildir. Pantolon artık sadece erkek giyimi olmaktan çıkıp kadınların da büyük ölçüde giyimi haline gelmiştir.

Nitekim Suudi Arabistanlı erkeklerin de kadın giyimine benzeyen entarilerle dolaştıkları bilinmektedir. Demek ki sabit bir erkek giyimi, tartışmasız mevcut değildir.

Bence bugün kadının giydiği pantolonun erkek giyimi olmasından önce, dar olup olmadığı, üzerini örten bir başka şeyin giyilip giyilmediği esas alınarak konuya bakılmalıdır.

Beden hatlarını belli etmeyecek genişlikteki pantolonun üzerine üst kısmı örten bir şey giyiliyorsa artık bunun erkek giyimi olduğunu düşünmemek gerekir. Çünkü tesettürü daha iyi sağlamak özelliği söz konusudur.

Nitekim Efendimiz aleyhisselam İmam-ı Ali ile (Baki) mezarlığında iken yan yoldan bir kadının, bindiği eşek üzerinde giderken yağışlı hava sebebiyle ayağı kayan eşekten düştüğü görülür. Derhal yüzünü başka tarafa dönen Efendimize:

– Kadın sirval giymiş, bir yeri açılmadı! derler.

Bunun üzerine Efendimizin, bindiği eşekten düştüğü halde bir yerinin açılmasını önleyen sirvali giyen hanımlara dua ettiği duyulur.

Bu anlayış içinde pantolona baktığımızda üzerinde bir giyim olması halinde Efendimizin duasına mazhar olan bir giyim şekli dolduğunu düşünmek yanlış olmasa gerektir.

Çünkü geniş pantolonun da, arabaya binip inerken, merdivenden inip çıkarken, sirval gibi tesettürü temin ettiği bilinmektedir.

Nitekim siyerde Efendimizin sirval satın aldığı kaydı da vardır. Bizzat kendisinin giydiği görülmediğine göre, yakınlarına hediye etmek için almıştır diye düşünmek de mümkündür.

Sirval, Anadolu hanımlarının vücut hatlarını belli etmeyecek bollukta giydikleri şalvarı hatırlatıyor insana. Bu kadar bolluktaki şalvardan kimsenin şikayeti de olmamaktadır.
Ben konuya böyle bakmaktayım.

Siz bu bakışı zorlaştırıcı da bulabilirsiniz, kolaylaştırıcı da görebilirsiniz..
Bu biraz da sizin içinde bulunduğunuz şartlar ve kendi ruh halinizle ilgili olabilir.

Ahmed Şahin


Cevap: Kadının pantolon giyinmesi

minel_ask
pantolunu bu hadisi serifdeki giib düsünürsek faydali olduug kanaatindeyim cünki ,, kadinlar kendilerini pantolunlu daha güvende hissediyorlar en azindan inerken ,cikarken yada düsdügünde filen daha güvenli geliyor pantolon bana ..yani kismen bu böyle bence ,, tesekkürler ..


Yanıt: Kadının pantolon giyinmesi

feyza gül
bende bu dusunceye katılıyorum uzerını orten bır kıyafetle daha rahat pantol…Allah razı olsun..


Soru: Kadının pantolon giyinmesi

Yusuf
Erkek elbisesine benzememesi: Ebu hureyre R.A den rivayet olunur "Rasulullah s.a.v Kadın elbisesi giyen erkeğe, erkek elbisesi giyen kadına lanet etti!” (5)

kaynak:kadın ilmihali/ Rauf Pehlivan
Resulullah (SallAllahu Aleyhi Vesellem) şöyle buyuyor: "Her kim belli eden bir elbise giyerse, Allah da ona Kıyâmet gününde zillet elbisesi giydirir


nimet
dışarda olan bayanlar için daha uygun tabi üzerine testtüre uygun şeyler giymek şartıyla..teşekkürler:)


safa merve
Arkadaşım çok güzel düşünceler.Günümüz kadınlarının bir çok kısmı çalışmaktadır bende çalışıyorum devamlı pantolon ve üzerine uzunca diz altı pardesu giyiniyorum kendimi merdivenlerden inip çıkarken olsun,arabaya binip inerken olsun,oturup kalkarken daha rahat hissediyorum.Fakat dar pantolon giyinipte üzerini örtmeyen veya kısa ceketle çıkan tesettürlü bayanlarımızı da kınıyorum.


fatmaca34.38
sevgili baran kardeşim paylaşımların için Allah senden razı olsun bende senin gibi düşünüyorum


BERAY BEYZA
peygamber efendimiz kadınlara benzeyen erkeklere ve erkeklere benzeyen kadınlara lanet etmiştir…bunun başka bir açıklaması yok arkadaşlar,pantolan giyseniz bile erkek pantolonuna benzemeyecek oda nasıl olur bilmem ve giymek zorunda kalanlarda üzerine pardesü giymek zorunda ama lanetlenen bişeyi giymek ne derece doğrudur tartışılır…


Ecrinim
< Bence bugün kadının giydiği pantolonun erkek giyimi olmasından önce, dar olup olmadığı, üzerini örten bir başka şeyin giyilip giyilmediği esas alınarak konuya bakılmalıdır.

Beden hatlarını belli etmeyecek genişlikteki pantolonun üzerine üst kısmı örten bir şey giyiliyorsa artık bunun erkek giyimi olduğunu düşünmemek gerekir. Çünkü tesettürü daha iyi sağlamak özelliği söz konusudur. >

hay Allah c.c. razı olsun ..
vücut hatlarını belli etmemek şartı ile;

pardesü altına şalvar gibi bol pantolon giyen hanımlara” Ebu hureyre R.A den rivayet olunur "Rasulullah s.a.v Kadın elbisesi giyen erkeğe, erkek elbisesi giyen kadına lanet etti!” ”
hadis-i şerifini hatırlatıp duran,mevzuyu asıl amacından saptıranların kulakları çınlasın!!!

topuklarıma kadar uzanan ve hatlarımı kamufle eden pardesümün altına bol pantolon giyiyorsam bunun sebebi olası (istem dışı) kazalara karşı aldığım bir tedbirdir veSelam.

Kaldı ki altında pantolon mu etek mi olduğu dahi belli olmuyor:)

Kolaylaştırınız, zorlaştırmayınız, müjdeleyiniz, nefret ettirmeyiniz buyuruyor Resulullah Efendimiz(sav)

tesettürün mahiyetini kavramış ve hakkıyla setreden kardeşlerime selam olsun:)

ilgili konu için Allah c.c. razı olsun kardeşim..


YUSUF1
Ya Arkadaşlarr Palşaımların üzerine Kocaman Kocaman Www. Mumsema.com Yazıları Geliyor Notları Okuyamıyorum. Bu Neden Oluyor


gül_gül
Allah razı olsun kardeşim gerçekten de çok güzel bir paylaşım


aynurakgül
< peygamber efendimiz kadınlara benzeyen erkeklere ve erkeklere benzeyen kadınlara lanet etmiştir…bunun başka bir açıklaması yok arkadaşlar,pantolan giyseniz bile erkek pantolonuna benzemeyecek oda nasıl olur bilmem ve giymek zorunda kalanlarda üzerine pardesü giymek zorunda ama lanetlenen bişeyi giymek ne derece doğrudur tartışılır… >
Peygamberimizin yaşadığı zamanda ve coğrafyada pantolon yoktu ve erkekler pantolon değil entariye benzeyen bir giysi giyiyorlardı. Dolayısıyla peygamberimiz pantolonu nasıl lanetlemiş olabilir ki? Onun zamanında erkek giysisi olarak entari benzeri giysi varken kadınlar da entari giymiyorlar mıydı? Kadın entarisiyle erkek entarisi arasında ne fark vardı? Diyelim ki ayrıntıda bazı farklar vardı, ama sonuçta ikisi de etekli entari değil mi?
Erkek pantolonuna benzemeyen pantolon giyin diyen kardeşlerim, erkek pantolonlarına benzemeyen pantolonlar dar oluyor. Oysa ancak erkek pantolonu gibi bol pantolon giyince çok daha kapalı ve güvenli oluyoruz. Entarinin her an açılma saçılma tehlikes varken pantolonun açılma tehlikesi olmuyor. "Pantolonun" lanetlendiği görüşü bence tutarsız. Ayrıca entari eskiden nasıl hem kadın hem de erkek giysisiyse, pantolon da günümüzde hem kadın hem erkek giysisidir. Aynı gömlek gibi. Gömleğin hem kadın hem erkek giysisi olduğu gibi.


_müberra_
aynur hanıma kısmen bende katılıyorum ,şöyleki misal okullarda…etek yerine pantolon daha sade oluyor


zaha
Güzel bir tespit Aynur .. teşekkürler


Desert Rose
< Ayrıca entari eskiden nasıl hem kadın hem de erkek giysisiyse, pantolon da günümüzde hem kadın hem erkek giysisidir. Aynı gömlek gibi. Gömleğin hem kadın hem erkek giysisi olduğu gibi.
>

ama bir kadın gömleğiyle erkek gömleği çok farklı,
Kadın gömleğinde düğmeleri solda olurken erkek
gömleğinin düğmeleri sağdadır…
demekki illaki kadın ve erkeğin giysilerinde farklar var
günümüzde olduğu gibi saadet asrındada vardır.

Bu hadis uydurmamı yada bunu nasıl anlamalıyız…

Oyun için, şaka için de olsa, erkek zaruretsiz kadın elbisesi giymemelidir. Peygamber efendimiz, erkek kılığına girerek mızrak kuşanmış bir kadını görünce, (Erkeklere benzeyen kadınlara ve kadınlara benzeyen erkeklere Allah lanet etsin!) buyurdu. (Taberani)

< Peygamberimizin yaşadığı zamanda ve coğrafyada pantolon yoktu >
Pantalonun Tarihçesi

Pantolon, genellikle belden ayak bileğine kadar uzanan ve her bacağı ayrı ayrı saran, iki parçadan oluşan bir giysidir. Pantolonların boyları uzun veya kısa, bacaklara yapışık veya bol, paçaları dar, geniş, kıvrık veya düz olabilir. Moda pantolonların biçimine büyük değişiklikler getirememiştir. Biçimi ne olursa olsun giyimin başlıca unsurlardan biri olan pantolon daima aynı parçalardan meydana gelir.

Pantolon ismi bir Hıristiyan azizi olan Pantaleone’den gelir. Ruhani kişiliği ile tanınan Aziz Pantaleone üçüncü yüzyılın sonlarında yaşamış ve 303 yılında Roma imparatoru Diocletion tarafından başı kesilerek öldürülmüş bir din adamı, fizikçi ve saray hekimidir. Hekimlerin pirlerinden biri sayılır. Öldükten sonra da Venedik’in baş azizi olarak kabul edilmiştir.

Pantaleone belki de ismi bir giysiye verilerek şereflendirilen yegane azizdir. İsmi ‘tamamıyla aslan’ anlamına gelir (pan = tamamıyla, leon = aslan). Aziz Pantaleone’nin ismi zaman içinde, İtalyan halk hikayelerinde, izahı güç bir şekilde, aziz karakterine tamamen zıt, komik bir soytarının ismi olarak yerleşip kalmıştır.

Efendimiz s.a.v pantolonun icadından sonra 5.Y.Y da dünyaya gelmiştir

Bu tarihleri gözden geçirirsek demekki Efendimiz zamanında da pantolon mevcuttu fakat çöl iklimi şartlarından dolayı kullanılmıyor
yada az kullanılıyordu.


Suheybi rumi
Kesinlikle tüm bayanların okuması gereken çok güzel bir makale.
tıkla..
forumduasi.com/tesettur/150322-musluman-hanimin-kiyafetinin-ozellikleri.html#post603168https://www.forumduasi.com/tesettur/150322-musluman-hanimin-kiyafetinin-ozellikleri.html#post603168


ravza 2
Esselamu aleykum ve rahmetullah bence kadının RABBİMİZİN emrettiği bir şekilde olması lazım ama Efendimiz s.a.v (((sirvaller edininiz ))) diyede söylemiş bu pantolon türü yada bayanlarımızın picama dediği türden bol vücut hatlarını belli etmiyen bir giysidir herhalde demekki daima tesettüre riayet emredilen bu… pardesü bürgü üzerine ne giyiliyorsa mutlaka giyilmesi lazım aklı olan bir bayan bunu idrak eder mutlaka giyinik çıplaklardan olmıyalım lütfen duayla


aynurakgül
Günümüzde adına pantolon dediğimiz bacakları ayaklara kadar örten ve etek gibi açılıp saçılmayan giysi, dize kadar da uzun bir üstlük giyildiği takdirde etekten daha çok tesettüre uygun oluyor. Eteğin en ufak bir kazada açılma ve altını gösterme tehlikesi var. Pantolon ya da adına her ne derseniz deyin (bu giysiye pantolon ismi yerine başka bir isim verirsek herhalde sorun kalmayacak, herkes rahatlayacak) etekten daha güvenli ve kapalıyken yine de açılmaya müsait olan eteği tercih eden bayanlar ve erkekler(!) varsa, herkesin kendi aklına ve vicdanına bırakmak lazım diye düşünüyorum.

Söz konusu hadisin de kimse uydurma olduğunu söylemiyor. Tabiki Peygamber Efendimizin (SAV) bu hadisinde de olduğu gibi erkek giysisi giyen kadınlara biz de lanet ederiz. Ama adına pantolon denen giysinin de artık erkek giysisi olmadığını söylüyoruz. Bayan gömleği erkek gömleğinden nasıl farklıysa, bayan pantolonu da erkek pantolonundan farklı. Dolayısıyla da bu giysi erkek giysisi değildir.


menekse23
bende aynurakgül kardesime katiliyorum.
< dize kadar da uzun bir üstlük giyildiği takdirde etekten daha çok tesettüre uygun oluyor.Eteğin en ufak bir kazada açılma ve altını gösterme tehlikesi var. >
Misal: Otobüse binerken, merdiven cikarken….


Desert Rose
< Söz konusu hadisin de kimse uydurma olduğunu söylemiyor. Tabiki Peygamber Efendimizin (SAV) bu hadisinde de olduğu gibi erkek giysisi giyen kadınlara biz de lanet ederiz. Ama adına pantolon denen giysinin de artık erkek giysisi olmadığını söylüyoruz. Bayan gömleği erkek gömleğinden nasıl farklıysa, bayan pantolonu da erkek pantolonundan farklı. Dolayısıyla da bu giysi erkek giysisi değildir.
>

Karedeşim Müslüman kadının giyim ölçüsü Kur’an ve Sünnetlerle sabittir.
Rasullahhah (s.a.v) in hadislerinde böyle bir uygulama yada tavsiye yoktur.
Aksine Efendimiz (s.a.v) Biz Ümmetini Her konuda Nasıl davranmamız gerektiğini bildirdiği gibi Mü’minelerin içini gösteren şeffaf ve vucut hatlarını
belli eden giysiler giyilmemesi konusunda uyarmıştır.Ahir zaman fitnelerinden,ve Kıyamet alametlerinden bizlere haberler veren Rasul herhalde kadınların şimdiki durumları hakkında da bilgilere sahiptir Çünkü O (S.A.V)Saadet asrından bu günün ve geleceğin tüm zamanların ve İnsanların Rasulüdür.Ben günümüz şartlarında çalışan sosyal bir bayan olarak
pantolon giymesine sıcak bakıyorun rahatlık sağlıyor dersen amenna ama yok
bu giyiniş şekli yasak değil yok ozamanlar pantolon yoktu İslama uygundur demek,kendi şahsi fikirleri dine katmak büyük vebal getirir.
Bütün İslam Alimleri kitaplarında Müslüman kadının giyiniş ve tesettür
fetvaları hemen,hemen aynıdır.Ölçüler bellidir.
Pantolonun tarihi ve adını nerden aldığı belli..
sakın saadet asrında pontolon yoktu deme günümüzdeki gibi kesimler olmasada silvar vardı.Hem Efendimiz (s.a.v)in herşeyde olduğu gibi giyim kuşamdada gayri müslimlere muhalefet etmemizi tavsiyesi dolayısıyla pantolon Mü’mine nin giyim şekli değildir,olamazda…

< Ama adına pantolon denen giysinin de artık erkek giysisi olmadığını söylüyoruz >
Bunu hangi kaynağa dayanarak söylüyorsunuz?
Sünnete ve Hadisten kaynak gösterin ozaman…
Şahsi düşünceler dini bağlamaz,bu sadece kişyi bağlar…
evet günümüzde Kadın erkek birbirine karışmış durumdayken
ve kimin erkek kimin kadın olduğu ayırt edilmeyecek
hale gelmişken Pantolonu kadın giysisi diye savunmanız
normaldir herhalde…
sizin düşüncenizde kadın giysisi olabilir belki
ama kesinlikle Mü’mine giysisi değilllll….


aynurakgül
< Karedeşim Müslüman kadının giyim ölçüsü Kur’an ve Sünnetlerle sabittir.
Rasullahhah (s.a.v) in hadislerinde böyle bir uygulama yada tavsiye yoktur.

Aksine Efendimiz (s.a.v) Biz Ümmetini Her konuda Nasıl davranmamız gerektiğini bildirdiği gibi Mü’minelerin içini gösteren şeffaf ve vucut hatlarını
belli eden giysiler giyilmemesi konusunda uyarmıştır.Ahir zaman fitnelerinden,ve Kıyamet alametlerinden bizlere haberler veren Rasul herhalde kadınların şimdiki durumları hakkında da bilgilere sahiptir Çünkü O (S.A.V)Saadet asrından bu günün ve geleceğin tüm zamanların ve İnsanların Rasulüdür.Ben günümüz şartlarında çalışan sosyal bir bayan olarak
pantolon giymesine sıcak bakıyorun rahatlık sağlıyor dersen amenna ama yok
bu giyiniş şekli yasak değil yok ozamanlar pantolon yoktu İslama uygundur demek,kendi şahsi fikirleri dine katmak büyük vebal getirir.
Bütün İslam Alimleri kitaplarında Müslüman kadının giyiniş ve tesettür
fetvaları hemen,hemen aynıdır.Ölçüler bellidir.
Pantolonun tarihi ve adını nerden aldığı belli..
sakın saadet asrında pontolon yoktu deme günümüzdeki gibi kesimler olmasada silvar vardı.Hem Efendimiz (s.a.v)in herşeyde olduğu gibi giyim kuşamdada gayri müslimlere muhalefet etmemizi tavsiyesi dolayısıyla pantolon Mü’mine nin giyim şekli değildir,olamazda…

Alıntı:
Ama adına pantolon denen giysinin de artık erkek giysisi olmadığını söylüyoruz
Bunu hangi kaynağa dayanarak söylüyorsunuz?
Sünnete ve Hadisten kaynak gösterin ozaman…
Şahsi düşünceler dini bağlamaz,bu sadece kişyi bağlar…
evet günümüzde Kadın erkek birbirine karışmış durumdayken
ve kimin erkek kimin kadın olduğu ayırt edilmeyecek
hale gelmişken Pantolonu kadın giysisi diye savunmanız
normaldir herhalde…
sizin düşüncenizde kadın giysisi olabilir belki
ama kesinlikle Mü’mine giysisi değilllll…. >
Aslında farklı şeyler söylemiyoruz sizinle. Aynı düşüncedeyim ama sanırım tam olarak anlatmak istediğimi anlatamadım. Sünnete ve hadise aykırı bir şey söylediğimi düşünmüyorum ama yanlış anlaşılıyorum herhalde. Siz pantolonun Peygamber efendimiz tarafından lanetlenen bir giysi olduğunu söylüyorsunuz, değil mi? Peki kabul ediyorum, evet öyledir, pantolon giymek haramdır, bir mümine asla giymemelidir. Mümine etek giymelidir. Aman kavga çıkmasın. Tartışma, kavga …vs. sevmem.


_müberra_
deseret hanım ,kesinlikle haklısın,lakin….daha yeni yeni kapanan vede okulda okuyan kızlarımız için .etek ,üzerine dize kadar bir üstlük ,tesettüüre uygun olmayan etekden (!) iyi vede kullanışlı diye düşünüyorum…ki buna rağmen de içim rahat değil .zaman ,o zaman ki bir ikilemde bocalıyoruz
tabii takvanın sınırı yok,


hanne_65
bende size katılıyorum baran bence tam bır nokta uzerınde durmussunuz. güzel… ALLAH razı olsun…


Yetim
< Ben günümüz şartlarında çalışan sosyal bir bayan olarak
pantolon giymesine sıcak bakıyorun rahatlık sağlıyor dersen amenna ama yok

bu giyiniş şekli yasak değil yok ozamanlar pantolon yoktu İslama uygundur demek,kendi şahsi fikirleri dine katmak büyük vebal getirir. >

Bakın zaten size iyice izah etmiş desert.rose abla..Eğer pantolon giymek eskiden yoktu Peygamber zamanında yoktu gibi söylemler ileri sürerseniz işte orda ciddi bir problem vardır. Hadisi inkara kadar gidersiniz. Ama bu zamanda okullarda böyle giyiniliyor ve yahut mecbur kaldığımız için giymek zorundayız derseniz burda zoruret olmuş oluyor.


aynurakgül
< Ben günümüz şartlarında çalışan sosyal bir bayan olarak
pantolon giymesine sıcak bakıyorun rahatlık sağlıyor dersen amenna ama yok

bu giyiniş şekli yasak değil yok ozamanlar pantolon yoktu İslama uygundur demek,kendi şahsi fikirleri dine katmak büyük vebal getirir. Bakın zaten size iyice izah etmiş desert.rose abla..Eğer pantolon giymek eskiden yoktu Peygamber zamanında yoktu gibi söylemler ileri sürerseniz işte orda ciddi bir problem vardır. Hadisi inkara kadar gidersiniz. Ama bu zamanda okullarda böyle giyiniliyor ve yahut mecbur kaldığımız için giymek zorundayız derseniz burda zoruret olmuş oluyor. >

Ben sadece pantolonun bir erkek giysisi değil, artık bayan giysisi olarak da kullanıldığını söyledim. Dolayısıyla Peygamber efendimizin hadisinde bahsettiği erkek kıyafetlerinden biri olarak sayılamayacağı sonucuna ulaştım. Ama tabi en doğrusunu Allah bilir. Benim bu konuda -haşa- fetvam, iddiam vs. olamaz zaten. Kendi şahsi düşüncelerimi belirttim, neden bu kadar tepki gösterdiğinizi anlayamadım. Sanki biraz peşin hükümlü bir tavır içinde olduğunuzu hissettim. Şahsım hakkında su-i zan yaptıysanız da benim için önemli değil, hüküm Allah’ındır.


yusuf5
aynur hanım maşAllah dini kendi kafanıza göre yorumluyorsunuz. siz alimmisiniz, yada müctehitmisiniz,ben böyle anladım,bu sonuca ulaştım yada bana göre veya bence sözleri çok sakıncalıdır.Dinde fetfa verme yetkisi sadece müctehit alimlere aittir. Birkere erkek kıyafeti giyilmemesini yasaklayan hadisi şerifler sahihtir. efendimiz döneminde pantolon giyinilmemiş olabilir lakin efendimiz mucizevi birşekilde bu zamanları işaret ederek, erkek ve kadın kıyafetlerinin biribirine karışmasını yasaklamak ve bunu önlemek için bu hadisi şerifleri buyurmuştur.efendimiz birçok hadisi şerifte kendi döneminde olmadığı halde ahir zamnda yaşanacak bir çok olayı beyan etmiştir..işte kadınların erkek , erkeklerin kadın kıyafeti giymelerini yasaklayan hadisler de böyledir. bu din kişilerin yorumuna göre değil Allah ve Resulünün bildirdiklerine göre yaşanır.

Sual: (Allah size güçlük yüklememiştir) âyet-i kerimesine göre, kolaylık olacağı için, kadınların pantolon giymesinin caiz olacağı anlaşılmıyor mu?
CEVAP
Sizin ve bizim gibilerin bir âyet-i kerimeye mana vermeleri caiz değildir. Kadının pantolon giymemesinin güçlükle ne ilgisi vardır? Benzemek niyeti olmasa da, erkeğin boynuna kolye, koluna bilezik ve kulağına küpe takması kadınlara benzemek olur ve caiz değildir. Kadının da, benzemek niyeti olmadan da, pantolon giymesi caiz olmaz.

(Dinde kolaylık vardır) diyerek bilerek veya bilmeyerek dinde yenilik yapmaya çalışanlar çıkıyor. Dinimizde ifrat ve tefritin yani aşırılığın yeri yoktur. Dinimiz orta yolda olmayı emreder. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(İşlerin hayırlısı vasat olanıdır.) [Beyheki]

[Vasat, ifrat ve tefritten uzak orta yol demektir. İfrat, normalden fazla, tefrit, normalden az demektir. Mesela çok uyumak ifrat, çok az uyumak tefrittir.]

İfrata kaçarak gücünün yetmediği şekilde ibadet etmeye çalışmak, mesela geceleri hiç uyumadan namaz kılmak, gündüzleri hep oruç tutmak, hanımından uzak kalmak, et, süt, tatlı gibi şeyleri hiç yememek, iyi müslüman olmak demek değildir.

Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Kolay bir din ile gönderildim. Dinimizde ruhbanlık yoktur. Et yiyin, hanımlarınızla mübaşeret edin! [Nafile] oruç da tutun! Tutmadığınız günler de olsun! [Nafile] namaz da kılın! Uyuyun da. Ben bunlarla emrolundum.) [Taberani]

(Din kolaylıktır. Dinde aşırı gideni din mağlup eder.) [Nesai]

Şu halde yiyip içmeden, uyumadan ibadet etmek zordur.
Günümüzde ifrata kaçanlar azdır veya hiç yoktur. Fakat tefrite gidenler çoktur. (Dinde kolaylık var) veya (Kolayını yapıyorum) diyerek dini bozmaya çalışanlar çoktur.

Birkaç misal:
Ayaklara mest giyiliyor, üstüne meshediliyor diyerek tırnaklara oje sürüp, üstüne meshetmek caiz olmaz. Yahut bugünkü naylon çoraplara meshetmek caiz olmaz. Çoraba meshetmek kolaylık ise de, dinin emri değişmiş olur, ibadet sahih olmaz.

Su bulunmadığı zaman teyemmüm etmek farzdır. Fakat dinde reformcuların dediği gibi, sular kesilince hemen teyemmüm edin demek, dinde kolaylık değil, dini değiştirmektir. Ramazan yaza gelince tutmayıp, kışa tehir etmek de dini değiştirmek olur.

(Dinde kolaylık var) diyerek namazları vaktinde kılmayıp, hepsini gece yatarken kılmak da dini değiştirmek olur. (Dinde zorluk yoktur, kolaylık vardır) demek, (Dinimizin verdiği ruhsatlardan faydalanın) demektir. Yoksa, (Herkes hoşuna giden şeyleri yapsın, hoşlanmadığı şeyleri yapmasın, ibadetleri keyfine göre değiştirsin, erkek kadın elbisesi giysin, kadın erkek elbisesi giysin) demek değildir. Dinde ufak bir değişiklik yapmaya hiç kimsenin yetkisi yoktur.

Kur’an-ı kerimde de mealen, (Dinlerini oyuncak ve eğlence edinen kimseleri bırak) buyurulmaktadır. (Enam 70)

Sual: Bayanların bayan pantolonu giymesi haram mıdır?
CEVAP
Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
(Kadın elbisesi giyen erkeğe, erkek elbisesi giyen kadına lanet olsun!) [Hakim]

(Erkeğe benzemeye çalışan kadın, kadına benzemeye çalışan erkek bizden değildir.) [İ.Ahmed]

(Kadın gibi davranan erkeğe, erkek gibi davranan kadına lanet olsun!) [Buhari]

(Erkeklere benzeyen kadınlara ve kadınlara benzeyen erkeklere Allah lanet etsin!) [Taberani]

Benzemek niyeti olmasa da, erkeğin boynuna kolye, koluna bilezik ve kulağına küpe takması kadınlara benzemek olur ve caiz değildir. Kadının da, benzemek niyeti olmadan da, pantolon giymesi caiz olmaz. Pantolon erkek kıyafetidir.

Seadet-i Ebediyye kitabında diyor ki:
(Tergib-üs-salât’daki hadis-i şerifte, (Örtülü olan çıplaklara ve erkek gibi giyinen kadınlara ve kadın gibi giyinen, süslenen erkeklere lanet olsun) buyuruluyor. Hele dar pantolon, erkeklere de caiz değildir. Çünkü, kaba yerleri dışardan belli olmaktadır. Bundan başka, kadınların pantolon giymeleri eskiden de, şimdi de İslam âdeti değildir. Dinsizlerden, İslam tesettürünü bilmeyenlerden gelmektedir. Haramlar yayılsa, yerleşseler de, İslam âdeti olamazlar. Kâfirlere benzeyenin, onlardan olacağı, hadis-i şerifte bildirilmiştir. Pantolon, manto altına giyilebilir ise de, mantonun pantolon yokmuş gibi dizleri örtmesi lazımdır.)

Hadis-i şerifte örtülü olan çıplak ifadesi geçiyor. Tayt giyenler örtülü müdür? İçindeki çamaşır belli oluyor. Kaba yerleri dışardan belli olmaktadır. Pantolon da öyledir. Hadis-i şerifte buyuruluyor ki:
(Avret yerlerini açanlara ve başkasının avret yerine bakanlara, Allah lanet etsin!) [Beyheki]

Sual: "Tesettür konusunda önce ne kadarını yapabiliyorsan ondan başla. Sonra da daha iyisini zamanla yaparsın. İşe en mükemmelinden başlamak gerekmez. Kadınlar pantolon giyemez diye bir hüküm yoktur. Kadınlar, arka kabalarını teşhir edecek derecede dar pantolon giymemeli, beden hatlarını belli edecek şekilde görüntü vermemeli. Böylece pantolon erkek giyimi olmaktan çıkar, kadın giyimi haline gelir. Beğendiğin başörtüyü de tak. Bunları ileride istediğin gibi geliştirebilirsin. Çünkü Allah resulü, (Kolaylaştırın güçleştirmeyin) buyuruyor” deniyor.
Bu hususta açıklama yapar mısınız?
CEVAP
Pantolon erkek kıyafetidir. Bol giyinmekle pantolon kadın kıyafeti haline gelmez. Erkeğin kadına, kadının da erkeğe, her ne şekilde olursa olsun benzemeye çalışması caiz değildir. Mesela erkeklerin kolye, bilezik, küpe takmaları kadınlara benzemek olur. Pantolon giyinmek, erkek gibi tıraş olmak da erkeğe benzemek olur. Üç hadis-i şerif meali:
(Kadın elbisesi giyen erkeğe, erkek elbisesi giyen kadına lanet olsun!) [Hakim]

(Kadın gibi davranan erkeğe, erkek gibi davranan kadına lanet olsun!) [Buhari]

(Kendini erkeğe benzeten kadın Cennete girmez.) [Taberani]

Peygamber efendimiz, erkek kılığına girip mızrak kuşanmış bir kadını görünce, (Erkeğe benzemeye çalışan kadına, kadına benzemeye çalışan erkeğe lanet olsun) buyurdu. El ve ayaklarını kınalayıp kadınlara benzemeye çalışan birini sürgüne gönderdi. (Taberani, Ebu Davud)

Dinimiz bu konunun önemini bildirirken, zamanla daha iyisini yaparsın demek yanlıştır. Bize düşen, dinin emrini olduğu gibi bildirmektir. O ne kadar uyabilirse uyar. Tam uyar, yarım uyar veya hiç uymaz. Namaza yeni başlayan birisine, (Beş vaktin hepsini kılmana gerek yok, şimdilik günde bir vakit kılsan da olur, zamanla daha iyisini yaparsın) denir mi? Güya bu ümmete, dinin sahibinden daha çok merhamet göstermek, rahmani mi, yoksa şeytani mi?


yusuf5
Sual: Bayanların bayan pantolonu giymesi haram mıdır?

CEVAP Peygamber efendimiz buyuruyor ki:

(Kadın elbisesi giyen erkeğe, erkek elbisesi giyen kadına lanet olsun!)
[Hakim](Erkeğe benzemeye çalışan kadın, kadına benzemeye çalışan erkek bizden değildir.) [İ.Ahmed]

(Kadın gibi davranan erkeğe, erkek gibi davranan kadına lanet olsun!) [Buhari]
(Erkeklere benzeyen kadınlara ve kadınlara benzeyen erkeklere ALLAH lanet etsin!) [Taberani]

Benzemek niyeti olmasa da, erkeğin boynuna kolye, koluna bilezik ve kulağına küpe takması kadınlara benzemek olur ve caiz değildir. Kadının da, benzemek niyeti olmadan da, pantolon giymesi caiz olmaz. Pantolon erkek kıyafetidir.

Seadet-i Ebediyye kitabında diyor ki:

(Tergib-üs-salât’daki hadis-i şerifte, (Örtülü olan çıplaklara (BURDA ÖRTÜLÜ OLAN ÇIPLAKLARDAN KASIT VUCUT HATLARINI BELLİ EDEN KADINLAR ÖRNEĞİN; KOT GİYEN, BODY GİYEN HANIMLAR) ve erkek gibi giyinen kadınlara ve kadın gibi giyinen, süslenen erkeklere LANET OLSUN !) buyuruluyor. Hele dar pantolon, erkeklere de caiz değildir. Çünkü, kaba yerleri dışardan belli olmaktadır. Bundan başka, kadınların pantolon giymeleri eskiden de, şimdi de İslam âdeti değildir. Dinsizlerden, İslam tesettürünü bilmeyenlerden gelmektedir. Haramlar yayılsa, yerleşseler de, İslam âdeti olamazlar. Kâfirlere benzeyenin, onlardan olacağı, hadis-i şerifte bildirilmiştir..Hadis-i şerifte örtülü olan çıplak ifadesi geçiyor. Tayt giyenler örtülü müdür? İçindeki çamaşır belli oluyor. Kaba yerleri dışardan belli olmaktadır. Pantolon da öyledir. Hadis-i şerifte buyuruluyor ki:
(Avret yerlerini açanlara ve başkasının avret yerine bakanlara, ALLAH lanet etsin!) [Beyheki]

(Kendini erkeğe benzeten kadın Cennete girmez.) [Taberani]
Peygamber efendimiz, erkek kılığına girip mızrak kuşanmış bir kadını görünce, (Erkeğe benzemeye çalışan kadına, kadına benzemeye çalışan erkeğe lanet olsun) buyurdu. El ve ayaklarını kınalayıp kadınlara benzemeye çalışan birini sürgüne gönderdi. (Taberani, Ebu Davud)
Dinimiz bu konunun önemini bildirirken, zamanla daha iyisini yaparsın demek yanlıştır. Bize düşen, dinin emrini olduğu gibi bildirmektir. O ne kadar uyabilirse uyar. Tam uyar, yarım uyar veya hiç uymaz. Namaza yeni başlayan birisine, (Beş vaktin hepsini kılmana gerek yok, şimdilik günde bir vakit kılsan da olur, zamanla daha iyisini yaparsın) denir mi? Güya bu ümmete, dinin sahibinden daha çok merhamet göstermek, rahmani mi, yoksa şeytani mi?
Peygamber (s.a.v) hadisi şerifinde ; Kendini erkeğe benzeten kadina, kendini kadina benzeten erkeğe lanet olsun buyurmuştur. Burada ki kasit bir kadinin saclarini bir erkek gibi kisaltmasi, erkeklere mahsus giyilen seyleri giymesidir. Erkekler içinde bir kadin gibi saç uzatmasi, veya kadinlara mahsus hareketlerde bulunmasidir. Bununla beraber, Kadinlarin şalvar giymesi dinimizde çok hoştur. Bir gun bir kadin deve üzerinde Peygamber (s.a.v) haz. lerinin yakinlarindan geçerken, deveden dusmus ve bacak arasi belli olacak sekilde yerde kalmistir. Fakat bu kadin salvar giydigi için ve mahrem yerleri belli olmadigi için, Peygamber (s.a.v) o kadina ve o tarz giyinen kadinlara soyle dua etmistir. Şalvar giyen kadina Allah’in rahmeti olsun .
(Hadîsi; Ukaylî, Ibn Adîy (Kâmil’de) ve Beyhakî (el-Edep’te) rivâyet etmişlerdir.Buna göre erkek gibi pantolon giyinen bir kadın, avretini örtme emrini yerine getirmiş olsa dahî, erkeğe benzememe emrini yerine getirmediğinden günahtan kurtulamaz. Giydiği pantolon dar olur da vücut hatlarını ortaya koyarsa, fitneye (helâl olmayan cinsel duygulara) sebep olacağı için ayrıca günah işlemiş olur.
Kadının her yeri kapalı amma bir mahrem yerini dahi dar giyinmişse bu tesettürlü değildir.
Resulullah aleyhisselam efendimiz Allah örtülü çıplak kadınlara lanet etsin… buyuruyorlar.
Örtülü amma çıplak… Diğer başka bir hadis-i şeriflerinde cehhennemliklerin çoğunun kadınlar olduğunu gördüm… buyurmuşlardır.
Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
(Kadın elbisesi giyen erkeğe, erkek elbisesi giyen kadına lanet olsun!) [Hakim]
(Erkeğe benzemeye çalışan kadın, kadına benzemeye çalışan erkek bizden değildir.) [İ.Ahmed]
(Kadın gibi davranan erkeğe, erkek gibi davranan kadına lanet olsun!) [Buhari]
(Erkeklere benzeyen kadınlara ve kadınlara benzeyen erkeklere Allah lanet etsin!) [Taberani]
5223 – İbnu Ebî Müleyke anlatıyor: Hz. Aişe radıyAllahu anhâ’ya: Kadın (erkeğe mahsus) ayakkabı giyer mi? diye sorulmuştu:
Resülullah aleyhissalâtu vesselâm kadınlardan erkekleşenlere lanet etti! diye cevap verdi.
Ebu Dâvud, Libâs 31, (4099).
5224 – Hz. Ebu Hureyre radıyAllahu anh anlatıyor: Resülullah aleyhissalâtu vesselâm kadın elbisesini giyen erkeğe ve erkek elbisesini giyen kadına lanet etti.
Ebu Dâvud, Libas 31, (4098).
Hadislerde de görüldüğü gibi Allah Rasulü (s.a.v.) efendimiz böyle ferman buyurmuş.Bize düşen lebbeyk ya Rasulullah demektir. Pantolon erkek kıyafetidir.Nefsimizin sevdiğini değil de Allah Rasulü’nün emrettiğini yaparsak hakkın rızasına ereriz inşAllah.Selam ve dua ile…
14 Asır evvel zamandan günümüze tesettür değişimi ;

ve günümüzde içler acısı tablolar; göbeği ve yüzü silinmiştir

Hadislerde de görüldüğü gibi Allah Rasulü (s.a.v.) efendimiz böyle ferman buyurmuş.Bize düşen lebbeyk ya Rasulullah demektir. Pantolon erkek kıyafetidir.Nefsimizin sevdiğini değil de Allah Rasulü’nün emrettiğini yaparsak hakkın rızasına ereriz inşAllah. Etrafta Sözde Tesettürlü Diye Gezinen Çıplaklar Ayetleri Çarpıtmaya devam Edin Herkez Kendi İşine Nasıl Geliyorsa Öyle Çarpıtmaya Devam etsin Sizlerle Yaradanın Huzurunda Hesabım Var Selam ve dua ile…


Neşem
peki zaruretten dolayı gylr mi ?


ayseezo55
arkadaşlar konuyu okudum aslında benimde bu konuda sıkıntılarım var.halk oyunları vb. çalışmaları etekle yapamıyorum.zira erkek kız karışık ekipler hazırlıyorum sonra etek bazı hareketlerin öğretiminde bedeni yavaşlatıyor.özellikle erkek figürlerinde .okulda sürekli etek giyemiyorum edebe aykırı giyinmekde doğru değil pantolon giydiğim günler mutlaka üzerime doktorların giydiği diz üstü beyaz önlüğümü giyerek derslere katılıyorum.bu konuda imam-hatip veya ilahiyat mezunu kardeşlerimizden yardım istiyorum lüften beni aydınlatır mısınız?


yusuf5
ayşe hanım merhaba. birincisi erkek kız folklör çalıştırılması kesinlikle haramdır. erkeklerle kızların folklör oynarken birbirlerine dokunmaları sizi rahatsız etmiyor mu. bunun haram olduğunu bilmeniz gerekir.söylediğniz şey bir zaruret olamaz. etek neden harektleri yavaşlatsın ki. hem yavaşlatsa ne çıkar, biraz hareketleri yavaş yapsanız da pantol giyinmeseniz doğru olmaz mı? zaruretin ölçüsü vardır zaruret çok zor durumda kalındığı vakit , belli bir süre kaydıyla haramı yapmayı gerktirir.


ayseezo55
muhterem yusuf5 kardeşim siz karadeniz erkek horonu özelliklerde deli horon diye bir horon var hiç izlediniz mi? erkeler ayaklarını nerdeyse baş hizsına kaldırıp sertçe yere vurup tek ses çıkarırlar. sonra bı bahsettiğim çalışma benim ekmek param kız erkek birlikte oynamak zorunda oldukları oyunlarda var.bu bir spor takımı değilki ayırayalım çocukları.milli eğitimin bugün sistemin de böyle bir kolaylık yok


yusuf5
ayşe hanım, özür dilerim bizim işimizden önce Allah’a karşı sorumluluklarımız var. ben sizi yalnızca bana kulluk edesiniz diye yarattım ayetini unutmayalım. dünya işlerini yapacağız diye haram işlemeye devam mı edeceğiz. ozman hayatımızı dine göre tanzim edelim. Allah bize halk oyunlarında hangi oyunları öğrettin diye sormayacak. yüreğimiz sızlıyor mu kızlarla erkekler sarmaş dolaş bir şekilde halk oyunu oynarken. ben dinin emrini söyledim. selametle


Hud112
Sizin ve bizim gibilerin bir âyet-i kerimeye mana vermeleri caiz değildir Yusuf5 adlı üye

Bu fasit fikri bir dini realite gibi müslümanların önüne sürüp, hayat kitabı olan Kuran’ımızla araya mesafa koymaya çalışan mantığı kınıyorum.

Böyle diye diye dinde ruhbanlık icat edildi. İnsanlar kendi dininin cahili bırakıldı. İlla arada bir ‘la yüsel ve la yefal’ konumunda biri olacak ve o söyleyecek…!
Aman yaklaşma, aman dokunma! Sakın sen anlamazsın…

Sen anlamayacaksın ben anlamayacağım da kim anlayacak!? Batılılar mı! Müsteşrikler mi!

Allah aşkına bırakın artık bunları…

Unutmayın. Kurandan hüküm çıkarmak ehlinin işidir, Amma! onu okumak, anlamak ve onunla amel etmek, yaşayarak ona hayat kazandırmak her mü’min üzerine farzdır.

Vesselam.


yeşil sancak
< onu okumak >
mani olan yokki.. buyrun islami ilimler sizi bekliyor öğrenin okuyun ve mana verin…


yusuf5
hud112 nikli kardeş. haşa ayete biz değil ,bu anlamsız ve yanlış tepkinle sen mana vermiş oluyorsun. kadın ve erkeğin biribirlerine dokunmayacağı ayeti kerimlerle sabitken bu hususta onlaraca hadisi şerif varken, çok biliyormuş edesıyla son derce yanlış ve mana dışı bir tepki vererek kendini yalanlanmış oluyorsun. ruhbanlık sınıfı oluşturdu değimi çok yanlış ve basit bir düşünce. biz ayeti kerimenin icabını beyan ettik. kuranı kerimi okumadığın çok aşikar. kuranı okusan ayeti kerimlerde bunu rahatlıkla görebilir ve anlayabilirdin. neyi savunuyorsun. kadın erkek birbirne dokunabilir mi bunumu savunmaya çalışıyorsun. biz kuranı okuruz mealinide okuruz. kurana mana vermek alimlerin işidir. biz alim değiliz ozman herkes kendi kafasına göre kurana hüküm versin.

Kur’an-ı kerimi ancak Peygamber efendimiz anlamıştır. Ehli olan âlimler ise ancak ilimleri nispetinde anlar. Herkes anlayabilseydi, Allahü teâlâ peygamber göndermezdi. Binlerce, milyonlarca hadis-i şerife lüzum kalmazdı. Herkes Kur’anı anlasaydı, kapalı olanları açıklayabilselerdi ve Kur’an-ı kerimden hüküm çıkarabilselerdi, Allahü teâlâ (Resulüm sadece sana vahiy olunanı tebliğ et yeter, açıklamana gerek yok) derdi. Ama öyle demiyor, şöyle buyuruyor:
(Bu Kitabı, insanların ihtilafa düştükleri şeyi açıklayasın diye sana indirdik.) [Nahl 64]


Hud112
Yusuf5 adlı kardeş. Yazmış olduğum yorumumda ben bir ayete mana vermedim ki! Bunu da nereden çıkardınız? Tarafımca yazılanları tekrar okuyun isterseniz.

Yazdıklarım; "Sizin ve bizim gibilerin bir âyet-i kerimeye mana vermeleri caiz değildir" ibaresi özelinde yazılmış, ve buna itirazı içeren, ve sadece buna yönelik bir yazı olduğunu vurgulamak için de söz konusu ibarenin en başa farklı renkteki punto ile alıntılandığı bir ‘itirazname’dir.
Yazımı bu minval üzre tekrar mütalaa ederseniz, konu mecraına oturacak ve tarafıma yönelttiğiniz, peşin hüküm içeren ithamlar hitam bulacaktır. Vesselam.


Zilzal
arkadaşlar ben beden eğ öğretmeniyim ve bende eşofmanla derse giriyorum.islami vazifelerimi yerine getirmeye çalışıyorum.ama günaha girdiğimide biliyorum ne yapmalı görevi bırakmalımı


hanne_65
sonuç ıhtıbarı ıle bende hemsıreyım ve bızde pantolon gıyıyoruz. ben formalarımı ona gore dıktırıyorum yanı formanın ustunu bıraz uzun yapıyorum. sızın de oyle bır sansınız var hatta oyle esofmanlar cıkmıs onlardan deneyebılırsınız.


tamerkarakan
Aaa olur mu esnaf olacaksınız. Tuzunuz kuru olacak. Hemen o işlerinizi bırakın. Hem kadın zaten çalışmaz ki ev de oturur. 🙂

Evet hadisler vardır. Ama milletin işine gelmeyince diyorsunuz ya işte o işine gelmeyen kısım bazen başka taraf oluyor. Mesela Nihat HATİPOĞLUNUN bir yazısında adına(adı geçmiyor ama onun sorusuna binayen iniyor.) ayet inmiş bir kadını anlatıyor. Kadınla Hz. Ömerin yıllar sonra karşılaşmasından bahsediliyor.

Yıllar geçer. İki büklüm bir kadın Medine çarşısında Hz. Ömer’in önüne geçer. Bir şey sorar. Uzun boylu Hz. Ömer eğilir, diz çöker. Ellerini kadının omzuna koyar. Söyle nine der. Kadın dakikalarca konuşur, Hz. Ömer dinler. Medine’nin lider kadrosu ise hayret içindedir. Bu ihtiyar nineye bu kadar zaman feda edilir mi(!). Nihayet kadın anlatacağını anlatır ve gider. Hz. Ömer doğrulur.

Orada bulunanlardan biri, "Ey müminlerin emiri! Şu Kureyş’in liderlerini şu nine için o kadar bekletmeye değer miydi" diye sorunca Hz. Ömer hışımla döner. Herkesin duyacağı bir ses tonuyla: "Ne diyorsun! Yazık sana. Bu kadın Havle’dir. Allah (CC) yedi gök ötesinden onu duydu, hakkında ayet indirdi de Ömer mi onu dinlemeyecek. VAllahi bütün bir gün beni tutsaydı, öylesine duracaktım. Problemini halletmeden gitmeyecektim."

Dikkat edin ninenin omuzuna koyuyor. Kadını tanıyor demek ki yüzü açık. Tabi bu durumda peçe gibi bir şeyin olmadığı ve kadının nikah düşmeyenleri ile temas etmemenin mümkün olduğu görülüyor. Ama bunu birilerine aktarınca kadını tanımasının Hz. Ömerin bir mucizesi olduğunu yüzünü örtse bile tanıyacağını anlıyoruz. Yine bunun gibi bir çok karşılaşma ve tanıma olayları var. Ama bunları peçenin olmadığına örnek gösterince de eskiyi değiştiriyorsun diye olay çıkıyor.

Mesela Peygamber efendimizin ticaret ile ilgili koyduğu kurallar gayet genişten alınıyor ancak başka meselelere gelince konu dar gidiyor. İşimize gelince hadislerdeki kelime anlamları ele alınıyor gelmeyince yorumlanıyor. Ama bunlar hep eskiyi sabit kılmak üzere böyle yapılıyor. Böyle olunca amaç olarak insan sadece tutuculuk yapılmaya çalıştığını düşünüyor.

Din alimi de olsa eskiyi değiştirmeye kalksa o da zaten popülerlikle v.s. ile yargılanıyor. Merak ediyorum ne zaman Nihat Hocaya da saracaklar.

O fotoğraftaki türbanlı hanıma gelince forum kuralları gereği siyaset yapmamak için pek bir şey yazamayacağım malesef

Eskiden türbanlısıda çarşaflısıda dert edilmezdi. Açıklar da kapalılar da kendi halinde mutluydu. Ama şimdi o fotoğrafdaki gibi karma karışık.

Benim bayan arkadaşlara tavsiyem biraz da kendi sorumluluklarını bilmeleri ve hocalara alimlere sürekli topu atmamaları. Biraz kendi bacağınızdan asılacağınızın farkında olun. Peygamber sav efendimiz bile kendisine taklif edildiğinde aklı tercih etmiş. Ama biz istiyoruz ki ahirette sürekli topu ona buna atalım. İyide ya topu attığın hocayı da cehenneme atarlarsa o zaman sende yandın. Sizler yetişkin akıllı bireylersiniz. Rabbim hepimizin içine vicdan denen sürekli doğruya yönlendiren (tabi buna ek olarak birde melekler var.) bir mekanizma oluşturmuş. Yoksa ne ile imtihan edilecektik ne ile yargınacaktık. Buna örnek peygamber efendimiz gelmeden öncede iyilik yapan fakire bakan ahlaklı insanlarda vardı. Bu insanları doğruya ne yöneltiyordu o zaman?!

Örneğin ben bazı hadisleri duyunca böyle bir tuhaf olurdum ve anında soğukluk hissederdim. Sonra birisine bazı hadislerden emin olamıyorum deyince bana peygamber efendimiz benim bir sözümü duyunca hemen kalbiniz redderse o benden değildir demiş dedi. Bu hadisin olup olmadığını bilmiyorum ama şimdi araştırınca o soğukluk hissettim dediğim bazı hadislerin güvenilir olmadığını öğreniyorum. Aklende peygamber efendimiz gibi sakin ve nazik bir insanın bazen (özellikle kadınlar hususunda) böyle birilerini aşşağılayacağını düşünemiyorum.

Sizde bazen kendi kararlarınızı vereceksiniz sonrada yine doğruyu aklınızla ve yardımla (alim v.s.) bulmak için sürekli dua edeceksiniz. Sonuçta risk almamak bence bizi cehennemden korumaz çünkü risk almamak demek çabalamamak demek öğrenmeye çalışmamak demek aklı kullanmamak demek. Bizim önümüzde secde edilmesi ve sorumluluğumuzun ağır olaması hatta başımıza bu kadar iş açılması (yasak meyva cennetten kovulmak v.s.) bizim aklımızın zekamızın olamasıdır.

Eteğin altına pantalon giyiyorum böyle rahatım ve içinde bir endişe yok diyorsanız yapın. Ama baktınız ki ahirette bu günahmış e bu sizin sorununuz. Ama etek giydiniz sağınız solunuz bazen açıldı. Ahirette baktınız ki günah yazılmış ve denmiş ki altına pantalon giyebilirdiniz zaten gözükmezdi ki erkekle kadın karışsın. İşte bu da sizin sorununuz. Sonuçta vekil olarak sizin yerinize ne bie din alimi ne bir hoca ne de bir kafir yakılacak.

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();