Cennet ve Cehennemin Ebediyeti

Cennet ve Cehennemin Ebediyeti

rems
Cennet ve Cehennemin Ebediyeti Selamun aleykum değerli hocam ALLAH’IN selamı sizin ve bu hayatı pratikleşen örnekleşen yaşayan geçmişse ve bugüne kadar bize yüce Mevla’ya bir vesile için çalışan tüm Resuller ve Nebiler çağımızın alimler , selam olsun bir kere değil bin kere bize modern çağın bir Müslüman nasıl yaşayacağı bir ışık olan değerli hocam M. İSLAMOĞLUNA sonsuz teşekkür ediyorum.
Değerli hocam size sormak istediğim bir suali sormak istiyorum sorma amacım size karşı olan sevgim bir meseleden bakış açınızla burukluk yaşadım doğrusu size karşı bu meselede yaklaşık olarak dört sene oldu ancak dayanamadım internet yoluyla sorma ihtiyacım oldu.

Hocam bir gün tefsir dersinde şöyle bir açıklamada bulundunuz:

DEDİNİZ CENNET SONRADAN YARATILMIŞDIR SONRADAN YARADILANI YOK OLMAYA MAHKUMDUR, BAKİ OLAN ALLAHDIR CENNETTE YOK OLACAKTIR bunu söylerken tefsir müdavimleri kıpırdamalar oldu siz dediniz o zamana kadar kalın yeterdir.Anlıyorum size böyle bir açıklamada bulundunuz
Sevgili hocam inanın bunu söylerken benim kafamda bir ton kaynar su gibi dökmüş oldum.
Tefsir bittikten sonra acaba ben mi yanlış anladım inşAllah öyledir ama sordum müdavimlere yok bizde aynı anladı.Sonra ben araştırdım tefsir kitapları bir çok kişide tanıştım ve meğer toplumda M. İSLAMOĞLU cennetin geçici olduğunu hatta bir gün müşterime giderken konu İslam’dan açılırken dedi ki müşterim bana kime takılıyorsun dedim Mustafa İslamoğlu git işine o cennetin geçici olduğunu söylüyor bunu bana söyleyince ikinci şok oldum.

İslam tarihiyle araştırdım sadece bir tane çıktı bunu söyleyen kişi İslam uleması hiç itibar edilmedi. İsmini biliyordum şimdi unuttum. Sevgili hocam bu bakış kişisel bir bakışın mıdır kişisel bir bakışın ise dayanağın nedir. Kur’an da ebedi geçen ayetlere ne demeli. Geçici olan bir cennet ise geçici bir âhiret demek geçici bir âhiret demek geçici bir cehennem demektir. O zaman reenkarnasyona inananları burada hakkı çıkarmak lazım. Kur’an da geçen ebeden ebedi kavramı mecaz mıdır kinayeli midir? Elbette her şey yok olmaya mahkûmdur ama Allah bir şeye ol dediği zaman da oluverir ebedi kal dediğinde ebedi kalacaktır. Buna itiraz eden mi var?
Cevap verirseniz memnun olurum
20/11/2007

Aziz Talib,
Aleyküm selam

1 "Cennet cehennem yok olacaktır" görüşü benim görüşüm değildir. Bir Kur’an talebesi olarak Kur’an’daki "huld" ves "ebed" kelimelerini tahlil ettim. Cennet ve Cehennemin ebediliğinin nasıl anlaşıldığını sahabenin olayı nasıl yorumladığını söyledim. Hz. Ebubekir’in, Hz. Ömer’in, Hz. Abdullah b. Mes’ud başta olmak üzere birçok güzide sahabinin bu konudaki günümüz yaygın kanaatinin aksine olan görüşlerini serdettim. Cehennemin sonsuz olmadığını söylediklerini naklettim. Buna da İbn kayyım el-Cevziyyenin yazdığı Hadi’l-Ervah İla Biladi’l-Efrah adlı eserini kaynak gösterdim. Bu eser arapça olarak piyasada var. Her yerde satılıyor. Bakmak isteyen açıp bakar. İbn Kayyım’ın ilmi yetkinliğinin derecesini siz bilmezseniz bilen birine sorabilirsiniz.
Siz yanlış adrese kızıyorsunuz. Hz. Ebubekir’e, Hz. Ömer’e, Hz. Abdullah b. Mes’ud’a kızmanız, onlara hesap sormanız lazım. Onlara hesap sormanız gerekirken bana hesap sormanız adil değildir. Hak değildir. Zulümdür. Allah razı olmaz.
2. Bakara suresinde Cennet ve nar’ın ilk geçtiği yerde bu konudaki farklı görüşleri bir müfessirin ilim namusu gereği zikrettim. Bir önceki kasette/CD’de başkalarının görüşünü naklettim. Bir sonraki derste kendi görüşümü naklettim. O da şuydu: CENNET VE CEHENNEMİN ZAMANI GAYBİ BİR KONUDUR. BU KONUDA KONUŞMAK ĞAYBI TAŞLAMAKTIR. BUNU ALLAH BİLİR. BİZE DÜŞEN CEHENNEMDEN SAKINMAK CENNETİ HAK ETMEKTİR.
Bu orada şahidim olarak öylece durduğu halde, başkalarının görüşlerini bana yazmamanız ve öyle takdim etmeniz
A. SÖZ EMANETİNE SADAKAT DEĞİLDİR.
B. KUL HAKKIDIR.
C. İFTİRADIR.
3. "Git işine o cehennemin geçici olduğunu söylüyor" diyen esnaf arkadaşınızın bu sözüne "ikinci defa şok oldum". Sizi ömrünü ilme vakfetmiş biri olarak ben şok edemedim. Sahabeden naklettiklerim şok edememiş. Benim bu hizmeti vermem şok edememiş de, arkadaşınızın eminim ki hiç tanımadığı, eserlerini okumadığı bir Kur’an talebesi hakkında söylediği bir cümle mi şok eti? Vah vaaaah. Vah ki vaaah. Benim emeklerime vah. Eğer hayatımı vakfettiğim bu hizmette insanları ölçü alsaydım, şu tavırlarıyla "Bunlara değmez ey Allah’ın Mustafa kulu" deyip susardım. Hele ki Allah’ın ellerine bakıyorum. Hele ki O’ndan bekliyorum karşılığını.
A. CAHİLİN ALİM HAKKINDAKİ ŞEHADETİ KABUL OLUNMAZ der ibn abidin. Doğru söyler.
B. PİYASADA ALEYHİMDE KAPSAMLI, PLANLI VE SİSTEMATİK BİR KAMPANYA OLDUĞUNU BİLİYORUM. Bu işin sünnetinin böyle olduğunu biliyorum.
C. BU KAMPANYAYI YAPANLARIN DA DİN KARDEŞLERİM OLDUĞUNU BİLİYORUM VE DİYORUM Kİ: HASETÇİNİN HASEDİNDEN ALLAH’A SIĞINIRIM.
4. Araştırdım, bir kişiden başka bunu söyleyen bulamadım diyorsunuz. Kendinizi tanıtmadığınız için alim olup olmadığınızı bilmiyorum. Eğer Kur’an’a, sünnete, sahabe kavillerine, islam’ın ana kaynaklarını kendi dilinden okuyup yorumlayacak ve karşılaştıracak bir bilgiye sahip alimseniz, yapacağınız tek şey vardır: GÖSTERDİĞİM KAYNAĞI AÇIP ORADAN NAKLETTİĞİM BİLGİLERİN DOĞRU NAKLEDİLİP ETMEDİĞİNİ KONTROL ETMEK. İşte bunu yapsaydınız ve benim oradan yanlış, yalan, ekik ve çarpık naklettiğimi tesbit etseydiniz;
Ben
A. SİZi TEBRİK EDER, SUZE DUA EDER, SİZİN ELİNİZİ ÖPERDİM BANA BİR YANLIŞIMI GÖSTERDİĞİNİZ İÇİN.
B. BAŞTA KENDİLERİNDEN NAKİLDE BULUNDUĞUM SAHABİLER OLMAK ÜZERE HERKESTEN HELALLİK ALLAH’TAN DA AF DİLERDİM.
C. YANLIŞIMI DÜZELTTİĞİMİ İLAN ETMEKTEN ZERRECE YÜKSÜNMEZ, BUNU BİR ŞEREF BORCU BİLİRDİM.
Eğer bunu yapacak bir ilim, birikim ve yetkinlikten yoksanız
Şu yukarıdakilerden hangisini yapmayı göze aldığınızı merak ediyorum. Eğer bunu yapamadınızsa, nereden araştıracaksınız, kimden soracaksınız ki, araştırdım gibi büyük bir söz ediyorsunuz.
Alim olmamanız durumunda siz şu halinizle ARAŞTIRDIM DA ŞU SONUCA ULAŞTIM" DEME HAKKINI KENDİNİZDE BULACAKSINIZ DA, HAYATINI İLİM YOLUNDA HARCAMIŞ OLAN ALLAH’IN MUSTAFA KULU ARAŞTIRMADAN, SORUŞTURMADAN, BİLMEDEN, İŞKEMBE-İ KÜBRADAN KONUŞMUŞ OLACAK. öyle mi?
Cahilin araştırması araştırma, alimin araştırması "git işine" olacak öyle mi?
Alimlerimizin bin bir emek zahmetle çıkardığı bilgileri onlara kara çalmak için hazır kıta bekleyenlerin ellerinde çamura dönüştürecek ve onları bildiklerini milletle paylaştıkları için analarından emdiğini burnundan getireceğiz, onların yerine cahillerimizin kendinin bile amel edemeyeceği önyargılarını, mahalle dedikodularını, takvim yaprağı bilgilerini esas alacağız öyle mi?
SON SÖZ:
AYIP
YAZIK
GÜNAH.
emeğe saygı Allah’a saygıdır. Allah bile Allah iken emeğe saygı gösterir. Ya şu insanoğlunun emeğe saygısızlığını ne demeli?
Ben size hakkımı helal ediyorum. Fakat bundan böyle ilme ve emeğe saygı göstermenizi, cahilin alim hakkındaki şehadetinin geçersiz olduğunu kabul edeceksiniz. Ve en önemlisi, zaten az olan alimlerinizin arkasından konuşurken yüz kez düşünüp öyle konuşacaksınız.

HasbünAllahu ve ni’me’l-vekil

İslamoğlu.


Cevap: Cennet ve Cehennemin Ebediyeti

poyrazgülü
Allah ım razı olsun kardeşim paylaşım için emeğine sağlık.


Yanıt: Cennet ve Cehennemin Ebediyeti

rems
eyvAllah poyrazgülü gözlerine sağlık


Soru: Cennet ve Cehennemin Ebediyeti

Hoca
< Cennet cehennem yok olacaktır" görüşü benim görüşüm değildir. Bir Kur’an talebesi olarak Kur’an’daki "huld" ves "ebed" kelimelerini tahlil ettim. Cennet ve Cehennemin ebediliğinin nasıl anlaşıldığını sahabenin olayı nasıl yorumladığını söyledim. Hz. Ebubekir’in, Hz. Ömer’in, Hz. Abdullah b. Mes’ud başta olmak üzere birçok güzide sahabinin bu konudaki günümüz yaygın kanaatinin aksine olan görüşlerini serdettim. Cehennemin sonsuz olmadığını söylediklerini naklettim. Buna da İbn kayyım el-Cevziyye’nin yazdığı Hadi’l-Ervah İla Biladi’l-Efrah adlı eserini kaynak gösterdim. Bu eser Arapça olarak piyasada var. Her yerde satılıyor. Bakmak isteyen açıp bakar. İbn Kayyım’ın ilmî yetkinliğinin derecesini siz bilmezseniz bilen birine sorabilirsiniz.
Siz yanlış adrese kızıyorsunuz. Hz. Ebubekir’e, Hz. Ömer’e, Hz. Abdullah b. Mes’ud’a kızmanız, onlara hesap sormanız lazım. Onlara hesap sormanız gerekirken bana hesap sormanız adil değildir. Hak değildir. Zulümdür. Allah razı olmaz.

2) Bakara Sûresi’nde Cennet ve nar’ın ilk geçtiği yerde bu konudaki farklı görüşleri bir müfessirin ilim namusu gereği zikrettim. Bir önceki kasette/CD’de başkalarının görüşünü naklettim. Bir sonraki derste kendi görüşümü naklettim. O da şuydu: Cennet ve cehennemin zamanı ğaybi bir konudur. Bu konuda konuşmak ğaybı taşlamaktır. Bunu Allah bilir. Bize düşen cehennemden sakınmak cenneti hak etmektir.
Bu orada şahidim olarak öylece durduğu halde, başkalarının görüşlerini bana yazmamanız ve öyle takdim etmeniz, >
bu sözlerde "ben naklettim" ve "ebedi olup olmadığını sadece Allah bilir" şeklinde anladım doğru mu?


Abdullatif
Alıntı:
"Bir ayeti anlamak için başka ayetlere bakmak, ayetleri topluca değerlendirmek gerekir. Cennet ve Cehennemle ilgili ayetlerin bazılarında mü’minlerin cennette kâfirlerin ise cehennemde ebedi olarak kalacakları açık bir ifade ile (hâlidîne fîhâ ebeden) belirtilmiştir. (Bkz: Nisa, 4/57, 122, 169; Maide, 5/119; Tevbe, 9/22, 100; Kehf, 18/3; Ahzab, 33/65; Tegabun, 64/9; Talak, 65/11; Cinn, 72/23; Beyyine, 98/8) Allah böyle dediğine göre bize de böyle inanmak düşer. Arapça’da hulûd bir şeyin bozulmadan, olduğu gibi kalacak durumda olmasıdır. Allah Teâlâ şöyle buyurur:

"Hiçbir beşere huld nasîp etmedik; sen ölürsen onlar muhalled mi kalacaklar?

Her nefis ölümü tadacakdır…” (Enbiya 21/34-35)

Ayete göre "huld” ölümsüzlük demek olur. Bu, dünya ile ilgili kullanılınca "uzunca bir süre”, Ahiret ile ilgili kullanılınca da "sonsuzluk” anlamına gelir."

Benim bu konuyu tartışmaya ne ilmim var ne ehliyetim var.Ama bildiğim bir şey varsa, Yüce Allah’ın(cc) sözünden daha mukaddes ve daha hakiki bir söz daha olmadığıdır.Ne İbn kayyım el-Cevziyye ne de Mustafa İslamoğlu.Ne de herhangi birisi.Mesele eğer yorumlama meselesi ise Kuran-ı kerimin pek çok tefsiri var.Tek tek incelemedim ama, anladığım kadarıyla(tepkiler onu gösteriyor) müfessirler bu konuda Mustafa İslamoğlu Hocaefendi ile ters düşüyorlar.Ve maalesef İslamoğlu Hocaefendinin ortaya attığı bir mesele yüzünden yine ben başta olmak üzere -öyle zannediyorum ki- pek çok insanın kafası karışıyor.Yazdıklarım yanlış anlaşılmasın, Onu çok severim ve takip etmeye çalışırım ama sezar ın hakkını sezar a vermek gerekli, eğer ki, Kuran-ı Kerimde ve onca alimin yorumunda Cennet ve Cehennemden ebedi olarak bahsediliyorsa, İbn kayyım el-Cevziyye den çok ekser in görüşüne inanırım..
Mum hocam sizin görüşünüz nedir?
EyvAllah, Mustafa İslamoğlu kendi görüşü olmadığını belirtse bile nitekim belirttiği bir görüş var, "gaybi bir meseledir" diyor..


Hoca
< Mum hocam sizin görüşünüz nedir?
EyvAllah, Mustafa İslamoğlu kendi görüşü olmadığını belirtse bile nitekim belirttiği bir görüş var, "gaybi bir meseledir" diyor..
>

"Cennet ebedi değildir" derse elimizin tersiyle bu görüşü iteriz ama üstü kapalı bir ifade var.
ne demek istediğini bizzat öğreneceğim inşAllah.


meryem hacer
Ne kadarda yazık mustafa islamoğlu gibi ömrünü vahye kur’ana adamış bir alimin emeği, cahil ve bilgisiz insanlarca mahvediliyor. Allah başta beni hepimizi ıslah etsin.


Murad AZERI
Kuranda Cok Yerde Rastlashdıgımız Ayetlerde Allah Soyle Buyuruyor ….onlar Orada Ebedı Kalacaklar…buna Acıklamanız Ne Olacaqdır…?


Abdullatif
< Ne kadarda yazık mustafa islamoğlu gibi ömrünü vahye kur’ana adamış bir alimin emeği, cahil ve bilgisiz insanlarca mahvediliyor. Allah başta beni hepimizi ıslah etsin. >
Amin.Kardeşim lütfen elinizi vicdanınıza koyunuz, bakınız ben de çok severim hoca efendiyi amma bir durup düşünün o kadar tefsir yazmış alim var, Kuran-ı Kerimde açık bir ifade var.Sizin teslimiyetinizi anlamlandıramıyorum.Hiç düşünmez misiniz acaba diğer alimlerin emeklerini "kanlı gözyaşlarıyla" yazdıkları eserlerini?


Hoca
< Ne kadarda yazık mustafa islamoğlu gibi ömrünü vahye kur’ana adamış bir alimin emeği, cahil ve bilgisiz insanlarca mahvediliyor. Allah başta beni hepimizi ıslah etsin. >
Kardeş Mustafa hocayı şahsen tanımıyor olmakla birlikte düzenli takip ederim.
Biz Allah için tüm Alimleri seviyoruz. ama bu demek değildirki bir Alim hata da yapsa doğru göreceğiz. bizzat bu konuyla ilgili ona ulaşmaya çalışıp kendi ağzından dinleyeceğiz inlşAllah.
ondan duymadan asla bir kanıya varmam.


sultanımsın
mum kardeş üç Muhammed adlı kitabını okudunuzmu.


Hoca
< mum kardeş üç Muhammed adlı kitabını okudunuzmu. >
1997 de okumuştum. Mustafa islamoğlu buraya konferans verdi. dinledik ve dinledikten sonra alıp okumuştum.
kendisine sünnimisin? şii misin? diye sorulmuştu aynen şu cevabı vermişti.
"bütün mezhepleri araştırdım, şiiler bazı hatalar yapsalarda kardeşlerimizdir ama en isabetli mezhep ehli sünnet mezhebidir."


meryem hacer
< ama bu demek değildirki bir Alim hata da yapsa doğru göreceğiz. >
Bu konuda haklısınız ama benim tepkim konuyu tam anlamadan ve bizzat m islamoğlu hocaya sormadan yazılan yalan yanlış cümlelere.M.isalmoğluyla konuşmanızı sabırsızlıkla bekleyeceğim.


sultanımsın
zaten sorun burdan kaynaklanıyor sanırım. bazı forum sitelerinde hararetli tartışmalar yapılıyor. vay sen benim hocama sen nasıl dersin vay falan hoca iftira atmaya utanmıyormu diye devam eden kısır döngü bir tartışma av evvel bir arkadaşın bilgisiz ve cahil insanlar diye kullandığı tarzda. kimse hadi isimde verelim ya cübbeli hoca islamoğlunun söylemediği bir sözü ona ithaf etmişmi, hakikatten islamoğlu bunları söylemişmi diye araştırmadan ifttira attın diye yaygara koparıyorlar. veyahut şöyle düşünüyorum bu görüşler ehli sünnet akidesince yanlış olsa bile takip eden arkadaşlar bir sevgi uğruna o inançlaramı inanıyorlar. siz çok güzel bir hüsnü zanda bulunuyorsunuz acaba başka bir şeymi demek istiyor islamoğlu diye ama maalesef bu alıntılar şu an kendi sitesindede mevcut. en son programda ahmet hoca şunu ekledi. kim hangi mezheptense onu yaşasın ve öğrensin ama ehli sünnetim deyip ona aykırı bir inanç sergilersen bu büyük bir aldatma olur. sıkıntıda burdan kaynaklanıyor. lütfen bu konuda hassasiyet gösterin islamoğlunun veya başka birinin yanlış bir inancı varsa bunları yazanları hakaret etmiyorlarsa banlamamanız gerekiyor. özel birde isteğim var değerli babanıza söylediğim kitabı tetkik ettirmenizi ve muhterem büyüğünüzün düşüncelerini öğrenmek isterim.

hacer kardeşime sormak istiyorum yalan yanlış derken islamoğlunun söylemediği hangi cümleyi kullanmışlar bunu belirtmesini istirham ederim.


meryem hacer
size cevap vermeyeceğim. Çünkü Kur’an:
1. Bilmediğin şeyi savunma! Şüphe yok ki kulak, göz ve gönül; bunların hepsi elbet savunduklarından dolayı sorumludur.
2. Bilmiyorsanız zikir/Kur’an ehline sorunuz.
Ben gördüm gönlümde hocamdan yanadır ama kulaklarım duymadı ve bu yüzden sorumluyum.
Ben bir anlık heyacana gelerek hata ettim. Bu yüzden mum’un m. islamoğluyla hocayla görüşmesini bekliyorum.

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();