Adetli (regl) İken Namaz Kılınabilir mi?

Adetli (regl) İken Namaz Kılınabilir mi?

Sıraç
Adetli (regl) İken Namaz Kılınabilir mi?
Konuya geçmeden önce öz bir bilgi verelim. Kız çocuklarında ilk menopoz genellikle 12~13 yaşlarında başlar ve menopoza girene dek her 28 günde bir devam eder.
Üretken çağda olan bir bayanda, ortalama 28 günde bir tekrar eden sürece adet olma adı verilir. Halk arasında bu durum değişik ifadelerle adlandırılmıştır. Bunlar arsında en çok kullanılanlar: Aybaşı olmak, adet olmak, regl olmak, menstruasyon görmek, hastalanmak ….vb.
Normal şartlarda adet kanaması ortalama 4 gün sürmektedir. Bir adet süresinde (4 gün), kadının kan kaybı miktarı 20 ~80 mililitredir. Adet hakkında bu kısa tanımlamayı yaptıktan sonra işin Kur’ani boyutuna gelelim. Adet halindeki bir kadının namaz kılıp kılamayacağına oruç tutup tutamayacağına…
Adet halindeki bir bayanın namaz kılıp kılamayacağını anlamak için, abdestli olup olamayacağına bakmak en sağlıklı yol olur kanısındayım. Çünkü abdest sadece namaz için mutlak yapılması gereken bir farzdır. O halde Kur’an abdesti nasıl tanımlıyor ona bakalım.
يَاأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ وَإِنْ كُنْتُمْ جُنُبًا فَاطَّهَّرُوا وَإِنْ كُنْتُمْ مَرْضَى أَوْ عَلَى سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِنْكُمْ مِنَ الْغَائِطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمَّمُوا صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَأَيْدِيكُمْ مِنْهُ مَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُمْ مِنْ حَرَجٍ وَلَكِنْ يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمْ وَلِيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ

5/6 – Ey iman edenler! SALAT/Namaz için kalktığınız zaman, yüzlerinizi ve dirseklere kadar
Ayetten çıkan sonuç şudur: Teyemmüm kolaylığıyla dahi olsa TAHİR olun. Çünkü ayetin vurgusu aynen şudur: Allah size güzlük çıkarmak istemiyor AMA tahir olmanızı istiyor! işte işin can alıcı kısmı budur. Ayrıca temiz olma/cünüplükten kurtulma/abdestli olma hali TAHİR kelimesi üzerine yüklenmiştir. Diğer bir deyimle TAHİR OLMAK işin omurgasını teşkil eder. Bakara 2/222 ayette yine, abdestli olunup olunmadığı veya (manevi anlamda) temiz olunup olunmadığı TAHİR kelimesi ile vurgulanmıştır. Şimdi Bakara/222. ayete bakalım:

وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُوا النِّسَاءَ فِي الْمَحِيضِ وَلَا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّى يَطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللَّهُ
إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِين

2/222 Sana: kadınların aybaşı halini sorarlar. De ki: O, bir rahatsızlıktır/ezadır. Aybaşı halinde kadınlardan ayrılın ve TAHİR Olana kadar/temizleninceye kadar, onlara yaklaşmayın. Eğer TAHİR olurlar ise/temizlenirlerse, Allah’ın size emrettiği yerden onara gidin. Şüphesiz Allah, tevbe edenleri sever, temizlenenleri de sever.
Sonuç olarak her iki ayette de, manevi temizliğin, TAHİR olma halinin = Temiz/abdestli olma anlamını KAPSADIĞINI gördük. Bakara 2/222 ayette "TAHİR Olana kadar/temizleninceye kadar…." vurgusundan anlıyoruz ki; kadınlar regl halinde iken TAHIR değildirler. Dolayısı ile abdest almakla abdestli olamazlar. Tâ ki, adet hali bitene kadar. Abdest namazın bir ön şartı/emri olası dolayısı ile bir kadın adetli iken namaz kılamaz.
Elbette ki; arapların cahiliye döneminde ve uydurma hadislerde kadınların adet dönemindeki döneminde çirkin yakıştırmaları o halde onları maddi olarak da "pis" görmelerini, ahtta yaptıkları yemeklerin bile yenmemesi gerektiği gibi saçmalıklar bizden uzaktır.
Çünkü bu hal Allah vergisidir. Zorunlu durumlarda domuzu yememizi, kanı dahi içmemizi söyleyen Allah, elbette bu dönemde kadının zorunlu/biyolojik nedenle namaz kılamamasından sorumlu tutmuyor ve bunun kazası (Ki Kur’anda normalde namazın kazası yok) gerekmiyor.

ellerinizi yıkayın . Ve başlarınızı , Ve ayaklarınızı topuklarınıza kadar mesh(edin) . Cünüp (oldu) iseniz TAHARETLENİN. Hasta/Rahatsız olduysanız, yada seferde/yolculukta iseniz, yada gaytadan gelmiş iseniz yada kadınlara dokunmuş iseniz, su bulamamış iseniz, hoş(na-hoşluk barındırmayan) bir saide (taş, toprak ve türevleri) ile teyemmüm edin. Yüzlerinizi ve kollarınız dahil ellerinizi onunla mesh edin. Allah size bir güçlük çıkarmak istemiyor, velakin, sizi TAHİR kılmak ve şükredesiniz diye de üzerinizdeki nimetini tamamlamayı diliyor.


Cevap: Adetli (regl) İken Namaz Kılınabilir mi?

find
regl yani adet olan bir kadın kuran okuyamaz ve elleyemez
namaz kılamaz ve camiye giremez.

bunların dışında her ibadeti yapar


Cevap: Adetli (regl) İken Namaz Kılınabilir mi?

Fetva Meclisi
Kadınlar âdetli iken namaz kılabilirler mi?
adetli namaz kılınır mı

Kadınlar âdetli iken namaz kılmazlar, forumduasi.com/hanefi-mezhebinde-oruc/oruç tutmazlar. Âdetli kadının namaz kılmasının ve forumduasi.com/hanefi-mezhebinde-oruc/oruç tutmasının câiz ve sahih olmadığında, yani âdetin bu iki ibadetin ifasına engel bir mazeret sayıldığında fakihler görüş birliğindedir. Âdet süresince terk edilen namazların kazâ edilmesinin gerekmediği, forumduasi.com/hanefi-mezhebinde-oruc/oruçların ise temizlendikten sonra tutulacağı hususlarında da görüş birliği vardır. (Abdurrahman el-Cezîrî, Kitabu’l-Fıkhî ale’l- Mezâhibi’l-Erbea, I, 133) Hz. Âişe (r.a.), Rasûlüllah döneminde kendileri adet gördüklerinde tutamadıkları forumduasi.com/hanefi-mezhebinde-oruc/oruçları kaza etmekle emrolunduklarını, kılamadıkları namazları ise kaza etmekle emrolunmadıklarını söylemiştir. (Buhârî, Hayz, 20 Müslim, Hayz, 15) bu uygulamalar Hz. Peygamber (s.a.s.)’in bilgi ve onayı dâhilinde cereyan etmiştir.


Cevap: Adetli (regl) İken Namaz Kılınabilir mi?

Kayıtsız Üye
Regl dönemini geçirdikten sonra ilk gün olarak hesaplarsak 15 günü geçiyor fakat hastalığın son gününden hesaplarsak 15 günü geçmiyor bir daha hasta olunursa oruç tutulurmu veya namaz kılınır mı yani ilk gününe mi göre hesaplanır yoksa son gününe göre mi


Kayıtsız Üye
Ben 15 gunde bir adet olmaya basladim.bugün orucumu aksam 6.30 a kadar tuttum sonra belirti gibi bir sey oldu.bazi kisiler bu adet sayilmaz orucunu kirma namazını kil dediler ne yapmalıyım


Kafkasyalı
Devam edin .kadınlara kolaylık sağlanmıştır bunu anlamıyorlar mı ister tutar ister tutmazsınız aksini inkar etmek kâfirliğe kadar gider.niyetinizi bozmayın.


Kayıtsız Üye
Kuran da oruç ile ilgili ayette, hasta ve yolcu iseniz tutmamanizda sakınca yoktur. Ama tutar iseniz sizin için hayırlıdır, diyor Rabbim.
Oructa abdest şartı var mı? Yok.
Neden haram deniliyor. Kuranin neresinde hayizli kadın oruç tutmasin diyor?


arifselim
Kadınlar adetli iken namaz kılmaları caiz değildir.


Kayıtsız Üye
Geriye hangi ibadet kaldı?


Kayıtsız Üye
Bakara 222 de tahir kelimesi nerde geçiyor ve kadın eder ken namaz kılamaz nerde yazıyor ALLAH demiyor mu biz kuranda herşeyi en ince ayrıntısına kadar açıkladık diye


Kayıtsız Üye
Adet dönemi belirtisi halinde tam kanama olmayınca namaz kılmaya devam edilir mi


Şema
Adet günleri içerisinde kanama olmasa bile namaz kılınmaz.
Ama adet günleri gecikebilir veya uzayabilir dikkat edelim


Kaptan Yosun
selamunaleykum hocam
bakara 222. ayette ay başı halinin bir eziyet(hastalık) oldugu belirtiliyor.
buradaki temizlenme kelimesi hastalıktan kurtulma (iyileşme) gibi gorunuyor.
yani oradaki temizlik bir pisligi temizlemek değilde hastalıktan kurtulmak olabilirmi.
bu durumda pis sayılmazlar ve namazda kılabilirler
???


Şema
Adetliyken namaz kılınır mı?

Hayız (Ayhali) Ve Hükümleri

222- Sana ay halinden sorarlar. De ki: "O bir ezadır. Ay halinde kadınlardan uzak durun ve temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. İyice temizlendiler mi o zaman Allah’ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın. Gerçekten Allah çokça tevbe edenleri ve çokça temizlenenleri sever.

223- Kadınlarınız sizin için bir tarladır. O halde tarlanıza dilediğiniz gibi varın ve kendiniz için önden (iyi ameller) gönderin. Bir de Allah’tan korkun ve bilin ki her halde O’nun huzuruna varacaksınız. Müminlere müjdele!
BAKARA SÜRESİ
———————-

"De ki: O bir ezadır." Ezâ gibidir, anlamında beliğ bir teşbihtir. Ezâ ise genel olarak pis olan şeylerden kinayedir. Yani ay hali pisliği dolayısıyla insana tiksinti veren, ona yakın kimseye nefret kazandıran, hoşa gitmeyen bir şeydir. O bakımdan ay hali kanı kadının kendisine de başkasına da rahatsızlık verir.

"Onlara yaklaşmayın." buyruğu onlarla ilişki kurmamaktan kinayedir.
——————————————
Nüzul Sebebi

222. ayetin nüzul sebebiyle ilgili olarak Müslim ve Tirmizî, Enes b. Mâ-lik’ten şunu rivayet etmektedirler: Yahudiler kadınları ayhali olduğu takdirde onlarla birlikte yemek yemez ve aynı odada kalmazlardı. Resulullah (s.a.)’ın ashabının Hz. Peygamber’e bu durumu sormaları üzerine Yüce Allah: "Sana ay halinden sorarlar" ayetini indirdi ve: "(Kadınlarınız ay hali iken) cinsi ilişki dışında her şeyi yapabilirsiniz" diye buyurdu.

223. ayetin nüzul sebebiyle ilgili olarak da Buhari, Müslim, Ebû Dâvûd ve Tirmizî’nin rivayetine göre Hz. Câbir şöyle demiştir: "Yahudiler, Erkek hanımına arkadan gelerek cima’ ederse -yani arkadan yaklaşıp ön tarafından cimâda bulunursa- çocuk şaşı olur, derlerdi. Bunun üzerine: "Kadınlarınız sizin için bir tarladır…" ayeti nazil oldu.

Mücâhid der ki: "Ayhalinde kadınlardan uzak durur ve ayhali süresince kadınlara arkalarından yaklaşırlardı. Bunun üzerine bu ayet-i kerime nazil oldu." Hâkimin rivayetine göre de İbni Abbâs şöyle demiştir: "Şu Kureyşliler kadınlarla evlenir ve yüzyüze veya arkalarını çevirmiş olarak onlardan zevk alırlardı. Medine’ye geldiklerinde Ensâr’dan kadınlarla evlendiler. Mekke’de yaptıklarını onlarla da yapmaya kalkıştılar. Ancak Ensar kadınları böyle bir şeye karşı çıktılar ve: Bu bizim daha önce bilmediğimiz bir şeydir, diyerek kabul etmediler. Bu konuda söylentiler oldukça yayıldı, nihayet Resulullah (s.a)’a haber ulaşınca, Yüce Allah da bu hususta: "Kadınlarınız sizin için bir tarladır." ayetini inzal buyurdu.
——————————–

Açıklaması

Bu, "vav" edatı ile atfedilen üçüncü bir sorudur. Çünkü bu sorunun kendisinden önce ve sonrası ile de ilişkisi vardır. Peygamber (s.a.)’e ayhalinin hükmü hakkında soru sorulmuştu. Çünkü Yahudiler; Kirli olduğu günlerde, ayhali olan kadına dokunan herkes necis olur, diyorlar ve ayhali olan kadın ile ilişki konusunda işi alabildiğine sıkı tutuyorlar, önceden de açıkladığımız gibi yemelerini, içmelerini dahi ayırıyorlardı. Hristiyanlar ise ayhali ile ilgili hususlarda işi gevşek tutuyor, ayhali ile sair zamanlar arasında fark gözetmiyorlardı. Ca-hiliye döneminde Araplar da Yahudiler ve Mecusiler gibi idiler. Ayhali olan kadınla aynı yerde kalmıyorlar, birlikte yemek yemiyorlardı. İşte bu farklı durumlar müslümanlara ayhali zarfında kadınlarla birlikte olmanın hükmünü sormaya itmiştir. Yüce Allah da onlara şöylece cevap verdi:

Ayhali erkeğe de kadına da bir eza ve rahatsızlık veren birşeydir. O bakımdan ayhali süresince kadınlarla ilişki kurmaktan uzak durunuz. İlişki kurmanın dışında meselâ öpmenin, baldırlarına dokunmanın -Hanbelîlerin görüşüne göre- bir mahzuru yoktur. Çünkü Ahmed, Müslim ve Sünen sahiplerinin daha önceden kaydettiğimiz rivayet ettikleri hadiste: "Cima’ dışında her şeyi yapabilirsiniz." denilmektedir. Cumhur ise göbek ile dizkapağı arasındaki bölgeden faydalanmayı da haram görmüşlerdir. Çünkü Ebû Davud’un, Hizam b. Hakîm’den, o amcasından rivayet ettiğine göre, amcası Resulullah (s.a)’a: Ayhali iken hanımımdan bana helâl olan nedir? diye sormuş; Hz. Peygamber de: "İzar (peştemal)ın yukarısı senin için helâldir.". Yani göbekten yukarısı, diye buyurmuştur. Diğer taraftan izar altındaki yerlerden faydalanmak kişiyi cima’ tehlikesi ile karşı karşıya bırakır.

Tıp, şeriatın bu doğrultudaki hükmünü desteklemektedir. Doktorlar ayha-li sırasında ilişkinin kadının üreme organlarında aşırı acı ve iltihaplara sebep teşkil ettiğini, aynı şekilde bu kanın erkeğin organının ağzından içeri girdiği takdirde onda da akıntıyı andıran irinli bir iltihaba neden olduğunu, eğer kadında bir hastalık var ise bu hastalığın erkeğe de bulaştığını, hatta bu durumda ilişki kurmanın kadında da erkekte de kısırlık sonucunu verebileceğini ispatlamış bulunmaktadırlar.

Ayhalinden kadınlarınız temizleninceye kadar onlara yaklaşmayınız. Su ile gusletmek suretiyle temizlendikleri takdirde, Allah’ın size emretmiş olduğu ve izin verdiği taraftan -ki o da ön taraftar- onlarla ilişki kurunuz. Çünkü nesil yeri orasıdır. -"Tuhr" ayhali kanının kesilmesi, "tetahhur" ise gusletmek demektir.- Şüphesiz Allah masiyetlerinden tevbe edenleri sever. Meselâ, kadınlara ayhali esnasında veya arka yoldan yaklaşmak ve buna benzer fıtrat ve selim bir tabiat ile çatışan kötülüklerden uzaklaşmak gibi. Allah’ın sevmesi, kulunun sevap kazanmasını dilemesidir. Tevbe ise onun masiyet halinden dönmesidir. Ayet-i kerimede "varmak" ilişki kurmaktan kinaye olarak zikredilmiştir.

Ayhalinden temizlenmiş olan kadınlarınız sizin ekin ekme yeriniz, neslinizin artıp çoğaldığı yerlerdir. Erkeğin nutfesi yere saçılan bir tohum gibidir. Ayhali süresinde kadınlara yaklaşmak helâl değildir. Çünkü o dönemde tarla ekini kabule hazır değildir, arka yoldan yaklaşmak da helâl değildir; çünkü neslin çoğalacağı yer orası değildir. Ayrıca bunun bedene de bir takım zararları vardır.


Kayıtsız Üye
Benim adet donemim 15 gunu gecti kuran okuyabilirmiyim namaz kilabilirmiyim safii mezhebine gore


arifselim
Şafiiye göre 15 günden sonra artık gelen akıntılar özüre girer. Yıkan ve ibadetlerine başla. Hanefilerde ise adetin en uzun süresi 10 gündür.


Kayıtsız Üye
cinsel ilişkide adet kirliliktir,yoksa adetin bir eziyet olduğunu bakara 222 söylüyor,bakara 184.ayette de hasta veya yolcuysanız oruç tutmayın diyor yaratan,yani adetli iken kendini hasta hissedersen tutma,hasta hissetmiyorsan orucu tutabilirsin,adetli iken namaz kılınamıyacağına dair bir ayet yok,sadece cinsel ilişki yasağı var,İBNÜL KELBİNİN KİTABÜL ASNAM eserini okuyun,eski arap adetlerini bize getirmişler


Kayıtsız Üye
Sen ibadet etmek iste yeterki başta tövbe et tesbih çekmekle başla


Rose_love
Hasta rahatsizken ya da seferiyken kismini anlayamadim, hasta olunca ya da yoldan gelince abdest mi almamiz lazim durmadan?


Şem’a
Durmadan abdest alma ifadesi yok yanlış anlaşılmış


Rose_love
O zaman hangi hastalikta abdest yenilenmesi gerek? Ve yoldan gelince de mi abdest yenilenecek? Dogrusunu aciklarmisiniz?


Kayıtsız Üye
Selamlar, sözünüze çok hak veriyoruz.Allah Bakara suresi 222. ayet,Maide suresi 6 ve Nisa suresi 43. ayetlerde herşeyi açık belirtmişken ,kadının bu döneminde ki durumunu neden belirtmesin.Biz kulun görüşünü değil Allah’ın sözü doğrultusunda yaşarız.Baktığımız zaman herkes kendine göre bir fetva veriyor. Kuran insanın ikizi derken ki manayı iyi düşünmek gerek!Nasıl yaşayacağımız derinlemesine zaten anlatılıyor.Bilinmelidir ki Peygamber efendimiz eğer yaptığım ve sözüm Kuran’a uymuyorsa nefsimdendir demiştir.(Tam doğru cümleyi birebir yazamadık,araştırabilrsiniz).Özetle Kuran’ı OKU sana ne anlatıyor bak birde hocaların dediklerine bak doğruyu görmek açık seçik ve net.Çok büyük vebale giriyorlar kadınları ibadeten uzaklaştırıyorlar.Biz Kuran’a göre yaşamaya çalışıyoruz Alim olan Rabbime sığınıyoruz.Allah her daim Kuranla yaşamayı nasip etsin.


Kayıtsız Üye
Nasıl bir meal tefsiri …kadınlar temizleninceye kadar birlikte olmayın ayetini nasıl tutupta namaz kılınmaz’a kadar getiriyorsunuz…insan inanmak istemezse ayeti okur herkes onu anlar ama inanmak istemeyen okuduğu ayeti anlayamaz…Gerçek ben burdayım der, o kişi ise, önünde ki cümleler göremez:(


adetliyken namaz kılınır mı, adetliyken namaz kılınırmı, adetliyken namaz kılınırmi

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();