Kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığı

Kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığı

zehrabetül
verdiğiniz bilgiler için Allah ecrinizi versin.Ben bu aralar sık tartışılan ve aralarında süleyman atesin de bulunduğu kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığını sormak istiyorum.Hangi tutum daha dogrudur?tutulması mı yoksa tutulmaması mı?
Slmlr


Yorum: Kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığı

arifselim
Kadınların adetliyken oruç tutmaları caiz değildir. Bu hadis ve icma ile sabit olan ve hakkında ihtilaf olmayan bir konudur. Peygamber aleyhisselamın sahih hadislerinde ve bütün mezhep imamlarımızın görüşü bu yöndedir. Adetli olan kadının oruç tutması ve namaz kılması kesinlikle caiz değildir.


Yanıt: kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığı

sevcan
2- Oruç tutmak. Âdet gören veya lohusa olan kadın oruç tutmaz. Delil yukarıdaki Hz. Âişe hadisidir. Ancak oruç borcu, onların üzerinden düşmez. Kaza etmeleri gerekir.

peki adetli oldugumuz halde etrafimizdakiler yiyemiyor diye tum gun boyunca hiç bisiy yemeden, oruçmusuz gibi durmakta bir sakinca varmidir?


Soru: kadınların adetliyken oruç tutabilecegine dair bilginin neye ve nasıl dayandığı

Hoca
< peki adetli oldugumuz halde etrafimizdakiler yiyemiyor diye tum gun boyunca hiç bisiy yemeden, oruçmusuz gibi durmakta bir sakinca varmidir? >
sakıncası, oruçlu olmadığınız halde susuz ve aç kalmış olursunuz.:)


sevcan
🙂 haklisin mum kardes, bosu bosuna aç kalmis oluyorum yeniden oruçlari tekrarlamam gerektigini bildigim halde, ama neyapicaksin evde kardesler anne aç dolasirken bisiyle alipta gizlidende olsa yemek beni huzursuz ediyo, aslinda yemesem gunah olurmu demek istemistim yani "aç kalmam" hariçinde dini yonden bir sakincasi yoktur insalah


imamhatipli42
(aslinda yemesem gunah olurmu demek istemistim yani)Günah değil kardeşim için rahat olsun.


ene-zerre
1)Kur’an’da ayetin olmaması bu mes’eleyi hadislere tevcih etmemizi engellemez.Allah(c.c.) bir kısım mes’eleyi kendisi beyan etmiş,bir kısım hükümleri de Rasulünün(a.s.m.) lisanı üzere beyan eder.

Mesela Kur’an’da hamile kadının oruç tutmaması gerektigine dair bir hüküm yoktur lakin hamileligi ilerliyen kadının oruç tutmasındaki zorluk apaçıktır.

Şimdi biz bu kadının oruç tutmamasının mubah olduğuna dair hadisleri de mi reddedecegiz?

2)Kıyas ancak ayet-hadis olmayan mes’eleler üzerinde geçerlidir.Şimdi,bu mes’elede hadis yok mudur ki kıyasa başvuralım?

3)Birşeyin haram olmasının illeti Allah’ın emridir.Hayızlı kadının oruç tutmamasının illetinin sırf hastalık olduğu nerden çıktı?

Hastalık onun BİR hikmetidir.Aslolan Allah’ın emridir.İllet ve hikmet bahisleri için usül-ü fıkıh kitaplarına bakılmalıdır.

İslamoğlu "ezen" lafzı hakkında şöyle diyor:

"Kur’an hayız halini "EZEN" (eza) olarak nitelemiştir. Ezen, "Kişiye eziyet veren, onu rahatsız eden hal"dir. Hayızlı bir kadın bu halde iken halsiz, kısmen hastadır. Nadir kadın hayızsız haliyle hayızlı halini ayırdetmez. Fakat bu nadirler bile psikolojik olarak rahatsızdırlar.Ama kahir ekseriyeti yarım hasta, bazıları ise tam hasta olurlar."

Şimdi biz de deriz ki,madem bu durumdaki kadınlar hastadırlar ve rahatsızlık halindedirler,o zaman niçin kendilerini yemeden ve içmeden keserek bu hallerinde eziyetlerini arttırarak kendilerine ceza vermiş oluyorlar?

İSLAM KİŞİNİN KENDİNE EZİYET VERMESİNİ HARAM KILMIŞTIR.

Ben bu durumu yolculuğa benzetenlere şöyle diyorum;

Hz. Câbir Radiyallâhu Anh anlatıyor:

Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem Fetih yılında Mekke’ye yönelerek Ramazan ayında yola çıkmıştı.

Kürâ’u’l-Gamim adıyla anılan yere gelinceye kadar kendisi de, beraberindekiler de oruç tuttular.

Sonra orada bir bardak su istedi ve bardağı kaldırdı. Herkes bardağa baktı. Sonra sudan içti.

Bundan sonra bazıları kendisine, "Halkın bir kısmı oruç tuttu” diye haber verdi.

Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem, "Onlar âsilerdir. Onlar âsilerdir!” buyurdular.

(Müslim, Sıyâm: 90; Tirmizî, Savm: 18; Nesâi, Savm: 49)

EVET,HAYIZLI KİŞİ EZASINI ARTTIRIYOR,O AN VÜCUDU GIDA TAKVİYESİNE MUHTAÇTIR.

İSTESE DE BU HALDE ORUÇ TUTMASI DOĞRU DEGİLDİR.

TABİ BU İŞİN SADECE BİR HİKMETİDİR..Hadis varken bu kadar izaha gerek bile yok zannımca..

VESSELAM kardeşim.


DrLeyla


Guray
Bir kadın Hz. Âişe’ye sordu: "Hayızlı kadının hayızdan temizlendikten sonra hayız zamanında kılamadığı namazları kaza etmesi gerekir mi?”

Hz. Âişe şöyle cevap verir: "Sen Haruriyye misin (Haricilerden misin?). Biz Peygamberin (a.s.m.) yanında hayız âdetini görürdük, sonra temizlenince guslederdik. Peygamber (a.s.m.) namazı kaza etmemizi bize emretmezdi.” (İbni Mâce, Taharet: 119.)

Bizlerden birisi Resul-u Ekrem (s.a.s) zamanında, hayızdan temizlendikten sonra orucunu kaza eder, namazı ise kaza etmezdi." (Fethül-Kadir, I/114)

Hadisler açıktır bazı hocalar yeni yorumlar getirmeye çalışıyor sanırım adet gören kadın oruçta tutamaz namazda kılamaz ayetleride ancak hadislerle anlamaya çalışırsak doğruya ulaşabiliriz.


DrLeyla
Bu hadislerin neresinden açık olarak ‘adetli kadın oruc tutamaz’ hükmünü anlıyorsunuz?? Oysa verdiğiniz fetva öyledir. Bırakın tuta bilen tutsun, tutamayan kaza yapsın. Nasıl yani ‘tutamzsın’. Bu hadislerden o anlaşılmıyor ki…alakası yok. Hadis tamaen başka şeyden basediyor.


Guray
tutmak isteyen bayan olursa kendi bileceği iş o zaman

Not : Hanefi ve Şafii mezheplerinde hayızlı kadın oruç tutamaz eğer bu mezheplerin imamlarından daha bilgili birileri varsa bizide bilgilendirsin.


DrLeyla
< Not : Hanefi ve Şafii mezheplerinde hayızlı kadın oruç tutamaz eğer bu mezheplerin imamlarından daha bilgili birileri varsa bizide bilgilendirsin. >
İtiraf ediyorum, mesheplerden pek anlamam. Mustafa İslamoğlunun samimiyyetine güveniyorum. Dini bilgisinin derinliğine de hayranım.

< peki adetli oldugumuz halde etrafimizdakiler yiyemiyor diye tum gun boyunca hiç bisiy yemeden, oruçmusuz gibi durmakta bir sakinca varmidir? >
İşte tutmak isteyen bir bayan.

< 2- Oruç tutmak. Âdet gören veya lohusa olan kadın oruç tutmaz. Delil yukarıdaki Hz. Âişe hadisidir. Ancak oruç borcu, onların üzerinden düşmez. Kaza etmeleri gerekir. >
İşte ona verilen cevap. Hem de altını çizerek.

< 🙂 haklisin mum kardes, bosu bosuna aç kalmis oluyorum yeniden oruçlari tekrarlamam gerektigini bildigim halde, ama neyapicaksin evde kardesler anne aç dolasirken bisiyle alipta gizlidende olsa yemek beni huzursuz ediyo, aslinda yemesem gunah olurmu demek istemistim yani "aç kalmam" hariçinde dini yonden bir sakincasi yoktur insalah >

Tutmak istiyor ama tutamıyor, kendine eziyyet ediyor, bir de kaza yaptırıyorsunuz kendisine. Halbu ki, tuta biliyorsa tutsun. Saydığınız hadisler tutabileceği halde tutmasını yasaklamıyor açık şekilde.

Ayrıca tutmak isteyen bayan olarak kendimi de örnek göstere bilirim.


Guray
Ben tartışmaya girmeyi sevmem mezheplerin görüşleri , hadisler orda Mustafa İslamoğlunun bu konudaki görüşüde belli biz bildiklerimizi ilettik Allah’ın izniyle. Hz. Aişe anamız hayızlı iken oruç tutmaz sonradan kaza edermiş Efendimiz (S.a.v.) böyle buyurmuş aksini yapmak isteyen kendi bilir Rabbim yardımcımız olsun


DrLeyla
< Ben tartışmaya girmeyi sevmem mezheplerin görüşleri , hadisler orda Mustafa İslamoğlunun bu konudaki görüşüde belli biz bildiklerimizi ilettik Allah’ın izniyle. Hz. Aişe anamız hayızlı iken oruç tutmaz sonradan kaza edermiş Efendimiz (S.a.v.) böyle buyurmuş aksini yapmak isteyen kendi bilir Rabbim yardımcımız olsun >
EyvAllah kardeşim.
Fetva verirken ihtiyatlı olun. Fetva ateşten bir gömlektir…


mumsema
< Degerli mumsema sitesi hocalari, size saygim buyuktur.
Adetli kadinin oruc tutmasi konusunda fikir ayrimindayiz.
Saygilarimla. >

Adetli kadının oruç tutaması konusunda ümmet arasında icma var.
meşhur olan dört mezhep imamının görüşü aynıdır.
Bizim görüşümüzde adet olan kadının tutamayacağıdır.
Dört Mezhep imamını İslamoğlu ve Bayındır hocalara tercih ederiz.
Başka bu görüşte olan hoca yok zaten.
< Hz. Âişe şöyle demiştir: "Biz Rasûlullah (s.a.s) devrinde âdet görüyorduk. Namazı kaza etmekle emrolunmadığımız halde, tutamadığımız orucu kaza etmekle emrolunuyorduk" (Buhârî, Hayz, 20; Ebfı Dâvud Tahâre,104; Tirmizî, Savm, 67; Nesaî, Hayz,17; Siyâm, 64). >
bu delil olarak yetmiyorsa bize sadece susmak düşer.


DrLeyla
Peki, öyle olsun hocam,

Artık bu saatten sonra bu konuda aramızdaki hakim Allah olsun.

Siz beni anladınız, ben de sizi…


Ecrinim
< Degerli mumsema sitesi hocalari, size saygim buyuktur.
>

aynı saygıyı dört mezhep imamının görüşlerine de gösterebilseydiniz pek efdal olurdu

< İtiraf ediyorum, mesheplerden pek anlamam >
şu halde yapmanız gereken konuyu tek bir ağızdan duyup iddia etmek yerine,müctehit imamlarının bu mevzu ile ilgili beyan ettiklerini iyice araştırmaktır. Aksi halde yaptığınız taassuptan öte geçmez VesSelam..


Desert Rose
< Degerli mumsema sitesi hocalari, size saygim buyuktur.
Adetli kadinin oruc tutmasi konusunda fikir ayrimindayiz.
Saygilarimla. >

Fikirler değil İslamın hükümleri geçerlidir.

< EyvAllah kardeşim.
Fetva verirken ihtiyatlı olun. Fetva ateşten bir gömlektir
>

Aynen öyle bu sizin içinde geçerlidir.
Mustafa İslamoğlu hocamız değerli bir alimdir her kul gibi yanılma payı vardır,
ve bu görüşüdende yanılmıştır fakat bir yanlış
bütün doğruları götürmez,Kur’an la Sünnetle sabit olan
hükümler üzerinde ihtilaf olamaz,siz o halinizle tutmak istiyorsanız
tutun sizi bağlar ama dediğiniz gibi ateşten gömleği giymeye çalışmayın
tavsiyedir

Âdetli veya lohusa kadına yasaklanan Şeyler:
1- Namaz kılmak. Âdetli veya lohusa kadının namaz kılması câiz değildir. Hz. Peygamber (s.a.s), Fâtıma binti Ebî Hubeyş’e "Hayız gördüğün zaman namazı bırak ve hayız hâlin sona erince, kanı temizleyerek guslet ve namaz kıl" buyurmuştur. Buhâri’deki rivâyet şöyledir: "Âdetin devam ettiği sürece namazı bırak, sonra boy abdesti al ve namaz kıl" (Buhâri, Hayz, 19, 24, Vüdû, 63; Müslim, Hayz, 62; Ebû Davûd Tâhâret, 109).
Âdetli kadın, kılamadığı namazı kaza etmez, orucu ise kaza etmesi gerekir. Hz. Âişe şöyle demiştir: "Biz Rasûlullah (s.a.s) devrinde âdet görüyorduk. Namazı kaza etmekle emrolunmadığımız halde, tutamadığımız orucu kaza etmekle emrolunuyorduk" (Buhârî, Hayz, 20; Ebfı Dâvud Tahâre,104; Tirmizî, Savm, 67; Nesaî, Hayz,17; Siyâm, 64).
2- Oruç tutmak. Âdet gören veya lohusa olan kadın oruç tutmaz. Delil yukarıdaki Hz. Âişe hadisidir. Ancak oruç borcu, onların üzerinden düşmez. Kaza etmeleri gerekir.


DrLeyla
Benim onları araştırmam seneler sürer. Kim dedi ki araştırmayacağım? Ya o sürece ne yapacağım? Bilgisine güvendiğim birisini dinlerim. O ki zaten o seneleri harcamış araştırmak için. Ayrıca bana delil olarak gösterdiğiniz hadis tutulmadığı halde kaza yapılması hakkındadır, oysa ben tutulmadığı halden bahsetmiyorum. Aişe hz., Peygamber efendimizin insanlar arasında en çok sevdiği idi. Bunu kendisi söylemişti. Öylesine sevgiye laikdi demek ki, dediklerini de elştirmiyorum zaten. Siz onun dediklerini tersinden anlıyorsunuz, onu eleştiriyorum. Anlaşamadık, üzgünüm…


mumsema
< Benim onları araştırmam seneler sürer. Kim dedi ki araştırmayacağım? Ya o sürece ne yapacağım? Bilgisine güvendiğim birisini dinlerim. O ki zaten o seneleri harcamış araştırmak için. Ayrıca bana delil olarak gösterdiğiniz hadis tutulmadığı halde kaza yapılması hakkındadır, oysa ben tutulmadığı halden bahsetmiyorum. Aişe hz., Peygamber efendimizin insanlar arasında en çok sevdiği idi. Bunu kendisi söylemişti. Öylesine sevgiye laikdi demek ki, dediklerini de elştirmiyorum zaten. Siz onun dediklerini tersinden anlıyorsunuz, onu eleştiriyorum. Anlaşamadık, üzgünüm… >

Leyla kardeş,
Adetli iken sahabe hanımlar ne oruç tutarlardı neden namaz kılarlardı.
Oruc senede bir ay olduğu için kaza emri verilmiş ama namaz kazası emrediilmemiş. bu zorluğu için (Allah en iyisini bilendir)


Eşrefoğlu
M. İslamoğlu gibi ”İslama yeni yorum” adı altında faaliyet gösteren ”reformistler” kafaları

karıştırma konusunda bir hayli mesafe almış görünüyorlar!


Desert Rose
< Benim onları araştırmam seneler sürer. Kim dedi ki araştırmayacağım? Ya o sürece ne yapacağım? >
Bencede iyi araştıra dur,bu arada kafana göre takılabilirsin
yalnız sünnete muhalif olma yanlışsa yanlıştır,
doğruysa doğru…Kabullenmek gerek


mumsema
Hayızlı kadın farz veya nafile oruç tutamaz. Bunun delili şu hadîstir: Hz. Peygamber’e ‘Kadının dini neden ek-sik-tir?’ diye sorulunca, Hz. Peygamber ‘Hayızlı olduğu zaman namaz kılamayıp oruç tutamadığı için’ diye cevap vermiştir.[19]
Nitekim bu hususta ictna vardır. Hayızlı bir kadın, hayızdan ötürü tutamadığı orucunu temizlendikten sonra kaza etmelidir, fakat hayızlı iken kılamadığı namazlarını kaza edemez. Hayız kanı kesildikten sonra, gusletmemiş olsa bile oruca başlaması farzdır.
Muaze isimli bir kadın şöyle rivayet ediyor: Hz. Aişe’ye ‘Hayızlı bir kadın neden orucu kaza ediyor da namazı kaza etmiyor?’ diye sordum. Hz. Aişe ‘Biz hayızlı olduğumuzda orucu kaza etmekle emrolunduk, fakat namazı kaza etmekle emrolunmadık’ dedi.[20]
Belki de bunun hikmeti şudur: Namaz çok olduğu için kaza edilmesi zor gelir, fakat oruç böyle değildir.

KAYNAKLAR:
[19] Buharî/298; Müslim/80, (Ebu Said’den)

[20] Buhari/315; Müslim/335


DrLeyla
< Leyla kardeş,
Adetli iken sahabe hanımlar ne oruç tutarlardı neden namaz kılarlardı.
Oruc senede bir ay olduğu için kaza emri verilmiş ama namaz kazası emrediilmemiş. bu zorluğu için (Allah en iyisini bilendir) >


Evet, bunu ben de düşünmüştüm… onların ne ağrıkesicileri verdı, ne de evlerinde klimaları. adetli iken 1 bardak suya muhtacdılar. ilaç kullanmasam ben de yataktan kalkamam… ayrıca bayandan bayana fark eder, kimisi 30ml kan kayb eder, kimisi 300ml. 10 katı fark var.

Senin yazdığın gibi, bu zorluğu için Allah en iyisini bilendir.


Desert Rose
< M. İslamoğlu gibi ”İslama yeni yorum” adı altında faaliyet gösteren ”reformistler” kafaları

karıştırma konusunda bir hayli mesafe almış görünüyorlar!
>
Mustafa İslamoğlunu Y.N.Öztürkle karıştırma:(
sadece bu konuda yanılmıştır.


DrLeyla
< Benim onları araştırmam seneler sürer. Kim dedi ki araştırmayacağım? Ya o sürece ne yapacağım? Bencede iyi araştıra dur,bu arada kafana göre takılabilirsin
yalnız sünnete muhalif olma yanlışsa yanlıştır,
doğruysa doğru…Kabullenmek gerek >

Öyle olsun.
Sünnete muhalif olmak istemem. Ağır geldi kulağa.
Sünneti yanlış yorumladıysam, Allah bağışlasın.


Guray
< Hayızlı kadın farz veya nafile oruç tutamaz. Bunun delili şu hadîstir: Hz. Peygamber’e ‘Kadının dini neden ek-sik-tir?’ diye sorulunca, Hz. Peygamber ‘Hayızlı olduğu zaman namaz kılamayıp oruç tutamadığı için’ diye cevap vermiştir.[19]
Nitekim bu hususta ictna vardır. Hayızlı bir kadın, hayızdan ötürü tutamadığı orucunu temizlendikten sonra kaza etmelidir, fakat hayızlı iken kılamadığı namazlarını kaza edemez. Hayız kanı kesildikten sonra, gusletmemiş olsa bile oruca başlaması farzdır.

Muaze isimli bir kadın şöyle rivayet ediyor: Hz. Aişe’ye ‘Hayızlı bir kadın neden orucu kaza ediyor da namazı kaza etmiyor?’ diye sordum. Hz. Aişe ‘Biz hayızlı olduğumuzda orucu kaza etmekle emrolunduk, fakat namazı kaza etmekle emrolunmadık’ dedi.[20]
Belki de bunun hikmeti şudur: Namaz çok olduğu için kaza edilmesi zor gelir, fakat oruç böyle değildir.

KAYNAKLAR:
[19] Buharî/298; Müslim/80, (Ebu Said’den)

[20] Buhari/315; Müslim/335 >
bu hadisler çok iyi oldu bu görüşün aksi iddia edilemez artık Allah’ın izniyle Rabbim razı olsun paylaşımınızdan ötürü


irem su
Merhabalar, sabahtan beri bu soruyu araştırıyorum. araştırıken forumunuzdaki yorumlarınızı gördüm. Merak ediyorum. sorulan soruya; Kuran-ı Kerim dururken neden hadislerle cevap veriyorsunuz?


imamhatipli42
< Merhabalar, sabahtan beri bu soruyu araştırıyorum. araştırıken forumunuzdaki yorumlarınızı gördüm. Merak ediyorum. sorulan soruya; Kuran-ı Kerim dururken neden hadislerle cevap veriyorsunuz? >
İslamın hükümleri Kuran ve Sünnete göre belirlenir onun için kuran ve sünnete göre cevapların verilmesi gayet normal. Ayetlerde izah edilmeyen yada yüzeysel bulunan konulara hadislerde arayıp hüküm verilmiştir.


irem su
Açıklamanız için teşekkür ederim. Konuyu hala araştırıyorum. İncelediğim başka bir forumdada şu bilgiler vardı. Sizlerle paylaşmak isterim.


Guray
irem su kardeşim
Abdulaziz BAYINDIR adlı kişinin fetvalarına itibar etmemenizi öneririm yoksa aklınız karışabilir


islamyolu
< Abdulaziz BAYINDIR adlı kişinin fetvalarına itibar etmemenizi öneririm yoksa aklınır karışabilir >
Allah razı olsun.. Güray kardeş


Hoca
< KAYNAK: Abdulaziz BAYINDIR, Kur’an Işığında Doğru Bildiğimiz Yanlışlar, Süleymaniye Vakfı Yay., 2. Baskı, İstanbul, 2007, s: 196-199.
>

Bu kitabı okudum ama yarısında attım.
Bir sürü doğrular yanlış gösterilmiş.
Örneğin bu hayız kadının oruç meselesi.
Dört mezhep imamına göre hayızlı kadın oruç tutamaz.
Delillerini merak ediyorsanız ilmihallerine bakınız.

SONUÇ OLARAK:
Dört mezhep imamını A.Aziz bayındıra tercih ederim.


Sophia
merhabalar bu konuyu arastırırken sıtenıze gırdım ve tum yazılanları okudum.Hatta sırf bu konu ıcın uye oldum .Oncelıkle yeterlı bır dını anlamda bılgım yok.Adet donemım zorlu gecmedıgı ıcın.Adet donemınde oruc tutttugum oldu.Bu yuzden gunah ıslemıs olur muyum ? İkinci sorum burda farklı goruslere sahıp din adamları var .Hadislere bakıs acılarıda farklı,ayetleri de farklı yorumluyorlar.Bu farklılık bizim kafamızı karıstırıor.Biz hangısını doğru kabul etmelıyız.:S:S:S


Hoca
< merhabalar bu konuyu arastırırken sıtenıze gırdım ve tum yazılanları okudum.Hatta sırf bu konu ıcın uye oldum .Oncelıkle yeterlı bır dını anlamda bılgım yok.Adet donemım zorlu gecmedıgı ıcın.Adet donemınde oruc tutttugum oldu.Bu yuzden gunah ıslemıs olur muyum ? İkinci sorum burda farklı goruslere sahıp din adamları var .Hadislere bakıs acılarıda farklı,ayetleri de farklı yorumluyorlar.Bu farklılık bizim kafamızı karıstırıor.Biz hangısını doğru kabul etmelıyız. >
Kardeş gereken açıklamlar yapılmış zaten.
Dört mezhebe göre adetli kadın oruç tutamaz.
Siz yeni yetme-hadisleri kabul etmeyen sözde alimlere aldırmayın.

Hayızlı oruç tutmak geçersizdir. Boşuna susuz ve aç kaldınız.


DrLeyla
Her birimiz açık açık kendi fikrini yazmışız, uzatmaya da gerek görmüyorum.
Sadece yine de soruyorsanız şunu ilave edeyim. Dinimizde bazı konularda alimler fikir ayrılığına girmişler. Bu durum Peygamberin aramızdan gittiği günden devam ediyor. Alimler Peygamberlerin yeryüzündeki varisleridir. Bazı konularda alimlerin fikir ayrılığı ise Allah’ın rahmetindendir. Bunu bana hocam anlatmıştı ona meshepleri sorduğumda. Sanırım kafasıkarışmışlar için yeterli bir cevapdır.
Selamlar.


islamyolu
valla mum hocam yeni yetme dedin tam üstüne bastın. Annem kuran kursuna giderken. oradaki hoca demiş hayızlı olsanız dahi kuran okuyabilirsiniz. oradaki kadınlar itiraz edince siz benden iyimi bileceksiniz ben hocayım diyorlar. milleti böyle zor durumda tutuyorlar. ikinci olarakta bir tanıdıgımız vefat etmişti, mezarına fidan dikilecekti. hocalar bırakmadı bu bidattır. fidanın bir faydası olmaz demişti. bazen düşünüyorum nereye gidiyoruz diye..
Abdullaziz bayındır. geçende şefaat mahşerde yok demişti. teravi namazı diye bir şey yok demişti. en sonda azrail diye bir melek yok demişti.. yani anlatacagım dedikodu değil bunlar ben fikirlerini söylüyorum ehli sünnete çok ters görüşleri var üyelerimiz dikkat etsin..


irem su
Konuyla ilgili fazlaca görüş ayrılığı olduğundan araştırma gereği duydum. Açıklamalarınız için hepinize teşekkür ederim arkadaşlar.


Sumame
kadınlar, adetliyken oruç tutamaz


mum
adetliyken oruc tutulurmu?

< mum hocam yeni yetme dedin tam üstüne bastın >
ayağımı kaldırayım

Adetli oruç tutan kadın, boşuna aç ve susuz kalır ve kaç gün adetli tutmuşsa orucunu kaza etmesi gerekir.

adetliyken oruc tutmak, hadislere zıt ve dört mezhebe aykırı hareket etmektir.


musab
Adetli kadın oruç tutar diyenler zaten eski alimlerin icmasını delil kabul etmeyenlerdir.Onların temel delili,yorumu şudur;oruçta temiz olma şartı yoktur.Kişi cünüp olsa bile oruca başlayabiliyor,neden adet görünce orucu bozulsun,ya da tutamasın.

Abdülaziz Bayındır ise,Hz.Aişe hadisini şöyle yorumlar.Orucumuzu kaza eder,namazımızı kaza etmezdik.Tamam bu hadis var.Ama kaza kelimesinin peygamberimizden yaklaşık 150 yıl sonra anlamı değişmiştir.Kaza normalde eda etmek anlamında kullanılırdı diyor.Yani Aişe validemiz,orucumuzu tutar,namazını kılmazdık demek istiyor diyor.

Kaza kelimesininin anlamının değiştiğini söyleyen başka kimse var mı?Ben bilmiyorum.


kaars
Adetli kadının oruç tutabileceğini söyleynler 5. mezheptendirler.
çünkü 4 mezhebin bu konuda ittifakı var


selin
Bu konuda ki iki görüşde doğrudur saygıdeğerdir.Bence oruç tutulmaz ya da tutulur diye kesin bir şey söyleyip diğerini reddetmek doğru değildir.Bu konuda İslamoğlu ve cübbelinin yaptığı iki ayrı yorum tartışmaya açıktır
adresinde yapılan açıklamaları okumanızı tavsiye ederim zira ben okuduktan sonra düşüncelerim ziyadesiyle değişti.

< Adetliyken oruç tutulurmu?
Ramazan ayına gelmek üzereyiz.Malum ramazan ayında kadınlar tarafından en çok merak edilen hadiselerden biridide adetliyken oruç tutmak.Aslında kafa karışıklığın sebebi son zamanlarda bir hayli sayısı artan dini yeniden keşfeden sözde hocalar..Öyle sapıttı ki bu hocalar çıplak namaz kılınabilir tavuktan kurban olur adetliyken oruç tutulabilir gibi kafalarına göre fetvalar veriyorlar..İsim vermeye gerek yok sanırım bunların kim olduğunu gayet iyi biliyorsunuz..Gerçi millet bunlara itibar etmiyor ama yine de bir kafa karışıklığına sebebiyet veriyorlar.Kuranda oruç 11 ayette geçmektedir.Ve Oruç hadisesinin detayları ayetlerle sabittir.Bende adetliyken oruç tutulmayacağını düşünüyorum ancak bu bana göre sana göre olacak iş değil.Biraz araştırma yapınca kafam iyiden iyiye karıştı bazı hocalar oruç tutabilir diyor bazıları tutamaz hatta haramdır diyor aşağıda şimdi tek tek isimlerini ve gerekçelerini yazacağam siz hangisini esas alacaksınız bilmiyorum ama burada teamüllerin çok önemli olduğunu düşünüyorum.Aşağıdaki açıklamalardan sonra adetliyken oruç tutulmaz demek yada tutulur demek kesin buna kesin cevap vermenin çok zor olduğu kanaatindeyim.

Mustafa İslamoğlu
İslamoğlunu dinledikten sonra bu konuda kafam iyice karıştı islamoğlu Kuranda Bakara 184.ayetinde hasta ve yolcuların oruç tutmaması gerektiğini söylediğini kadınların adetliyken hasta sayılmadığını kuranın adetli kadınları Bakara 222.ayette eza yani bir eziyet olarak tarif ettiğini bu da hastalığın bir alt seviyesinde bir anlam taşıdığını bu yüzden kadınların hayizliyken istiyorlarsa ve eğer kendilerini de iyi hissediyorlarsa oruç tutabileceğini ancak kesinlikle namaz kılamayacaklarını söylüyor.Aşağıya Bakara 184 ve 222’nin elmalı hamdi yazırdan yapılmış türkçe meallerini yazdım bakıldığında İslamoğlu haklı gibi duruyor yani adetliyken oruç tutulmaz diye kestirip atmanın doğru olmadığı kanaatine varılıyor ama yine de emin değilim..

Bakara 184.Ayet
Sayılı günler… İçinizden hasta olan veya yolculukta bulunan ise, diğer günlerden sayısınca tutar. Ona dayanıp kalanlar (dayanamayanlar) üzerine de bir yoksulu doyuracak fidye vermek gerekir. Her kim de hayrına fidyeyi artırırsa hakkında daha hayırlıdır. Yine de oruç tutmanız sizin için daha hayırlıdır; eğer bilirseniz.

Bakara 222.Ayet
Sana hayızdan da soruyorlar, deki o bir ezadır, onun için hayız zamanı kadınlardan çekilin ve temizlenene kadar onlara yanaşmayın, iyi temizlendiler mi o vakit Allahın emrettiği yerden onlara varın, her halde Allah çok tevbe edenleri de sever, çok temizlenenleri de sever

Cübbeli Ahmet Hoca
İsmailağa cemaatinin sevilen hocası cübbeli ahmet hoca kadınların adetliyken oruç tutulamayacağını haram olduğunu ancak güne gün olarak başka bir zaman orucu tutarak borçlanacağını söylüyor.Birde gün içinde niyetliyken adet kanaması başlarsa orucun bozulacağını saat kaç olursa olsun isterse iftara 1 dakika önce dahi kanama başlarsa o günün oruçtan sayılamayacağını başka bir zaman borcunu ödemesi gerektiğini söylüyor.Tüm bunları Kuran ayetlerine dayandırmadan buhari hadislere ve peygamberimizden rivayet edilen yasaklara dayandırıyor yani İslamoğlunun Kurandan ayetlerle anlattığı Bakara 184 ve 222 ayetlerinde ki tanımlamalara bir cevap vermiyor.

Peki bu durumda hangisine inanmak gerekiyor ne yapmak gerekiyor bilemiyorum ancak siz hangisine daha çok itimat ediyor gönlünüzden ne geçiyorsa onu yapın derim Allah samimiyetimizi biliyor neye karar verirsek verelim yanlış da olsa yaptığımız şey Allah affedecektir zira Ahir zamanda yaşıyoruz neyin ne olduğunu kestirmeminin çok zor olduğu doğrularla yanlışların iç içe girdiği bir zamandayız. >


@hmet
Selin kardeş
Adetli olan kadının oruç tutup tutmaması olayı, cübbeli ve mustafa İslamoğlu hocaların meselesi değildir.
4 mezhep imamı ve tüm ümmet bu konuda ittifak emiştir.
Gerisi boş laf


Kayıtsız Üye
Merhaba ben de çok merak içindeyim adetliyken oruc tutamazsin namaz kilamazsin der genelde hoclarimiz ama basi hocalar nedense hala israr ediyor adetli kadin oruc tutabilir namaz kilamaz diyor saskinim gercekten herkes baska bisey diyor. Hadis ler gayet acik ve nettir aslinda bende tutulmamasindan yanayim cunup sayiliyoruz peki cunupluyken nasıl olurda niyet ederiz 👋😳


Kayıtsız Üye
Eğer zorluk çekerse tutamayacak duruma gelirse bozabilir.Ancak tutabilirlerse tutsunlar. Ben bunu anlıyorum ve herkes istediğine inanabilir burada akılları karıştırmaya gerek yok.


Kayıtsız Üye
Kadınların adetliyken namaz kılamayacağı ve oruç tutamayacağına kaynak olarak kurandan tek bir ayet getirmemişsiniz.kaynak olarak hadis kitaplarını vermişsiniz.Allah ın yasak etmediğini Buhari Müslim yasak etmiş,bu ne saçmalıktır? Bir tane ayet yazarmısınız kadının oruç tutamayacağına dair ?


Şema
< Allah ın yasak etmediğini Buhari Müslim yasak etmiş,bu ne saçmalıktır? >
Cahil olmasaydın bunu yazmazdın Allah sana akıl fikir versin.
Buhari ve müslimin hayatını oku da adam ol


Kayıtsız Üye
Hayir agri sizin yoksa tutabilirsin ama agrin sizin varsa tutamazsin


Kayıtsız Üye
Yazık yazık yahuu.çok yazık 4 mezhep İmâmının söylediğinin aksine yorum yapılmaz diye bir kanı var bazılarında.mezhep nedir nasıl ortaya çıkmıştır araştırın bir zahmet.peki 4 mezhep imamının yaşadığı dönemde olmayan ama günümüzde ortaya çıkan sorunlara kim cevap verecek?taassup diz boyu.Allah akledin diyor. ..demekki ayetlere aklederek yorum getiremeyecek günümüz alimleri..ne de olsa 4 mezhebin yorumu var


Kayıtsız Üye
Yahu gecenin bu saatinde 5 yıl önceki yazılanları okuyorum ve keşke cevap yazabilseydim dedim ve Allah’ın mucizesi olarak üyeliksiz vs yazabileceğimi gördüm.

Şimdi soruyorum;

Arkadaşlar, her konuda Resulullah’ın o konudaki hadisini aktaran birisini örnek gösteriyorsunuz, tamam çok güzel.. O mantıkla ilerleyelim.. Ve son olarak diyorsunuz ki " keşke 4 imama da saygı duyabilseydiniz" diyorsunuz.

Bende diyorum ki;
Bana Allah Rıza’sı için 1 (bir) tane hadis gösterirmisiniz Resullulah demiş olsun ki benden sonra Kur’an’a değil ortaya çıkan mezhep kurucularına göre dininizi yaşayın demiş olsun?

İslam dini veda hutbesinin okunduğu gün tamamlanmış ve tüm kurallar mühür altına alınmıştır, bu tarihten sonra yapılan her hüküm geçersizdir ve bidat tır.
Saygılarımla


Kayıtsız Üye
Eger sohura 2 saat kala halen çok azda olsa adetin bitmemisse oruc tutulurmu


mum
İmsak vaktinden önce adeti biten kadın oruç tutmalı/tutmak zorundadır.


Kayıtsız Üye
Allah billah aşkına ne kadar az Kur an okuyorsunuz alın size bazı ayeti celileler evet Allahutela kuranda hiçbir şey eksik bırakmış yazmamıştır ama altta yazdığım ayeti celilelerede iman edin yoksa hüsran olmayın ####Kim Resûl’e itaat ederse Allah’a itaat etmiş olur. Yüz çevirene gelince, seni onların başına bekçi göndermedik! NİSA80 ###(Resûlüm! ) De ki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana ((((uyunuz)))) ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah son derece bağışlayıcı ve esirgeyicidir.Ali imran 31### Yanlarındaki Tevrat ve İncil’de yazılı buldukları o elçiye, o ümmî Peygamber’e uyanlar (var ya), işte o Peygamber onlara iyiliği emreder, onları kötülükten meneder, onlara temiz şeyleri helâl, pis şeyleri haram kılar. Ağırlıklarını ve üzerlerindeki zincirleri indirir. O Peygamber’e inanıp ona saygı gösteren, ona yardım eden ve onunla birlikte gönderilen nûr’a (Kur’an’a) uyanlar var ya, işte kurtuluşa erenler onlardır.Araf 157 ####Ve son olarak hani Veda hutbesi demiştik 124bin sahabenin şahid olduğu vakıa olay. Orada Allahın rasulü size iki şeyi bırakıyorum ona sımsıkı sarılırsanız kurtuluşa erersiniz buyurdu malümunuz nedir o iki şey….### Ve ben diyorum ki Kuran da namazın kaç rekat nasıl kılındığını hangi arayla ve sırası üstüne kılındığını kadınların secdede neden kollarını değdirdiği vs vs vs gibi namazla ilgili zekatın nasıl verileceği hacda bir farz olduğu halde bir çok konunun Ayeti celileyle ulaşamadığımız açık bariz belli iken muta nikahı dövme daha uzun uzun sayamayacağım bir çok meseleyi nasıl uyacaz ve hareket edecez tamam hadi Kuran dediniz bu konuda Rasulünllaha itaat Allah’a itaat olduğunu Allahımız belirttiği halde yarın mahşerde biz kurana ters düşmediği ancak Allahtan korkarak bir konu hakkında temkinli ve hassasiyetli davrandığımız halde siz Allahın huzuruna çıktığınızda en sahih rivayetlerle gelen Aişe annemizde sadece yukarıda yazılanlardan ziyade hadisler vardır neden kendi kafanıza göre hareket ettiniz derse ben Rasulümü size bekçi diye mi gönderdim derse ne yapacaksınız??? Ve son olarak yine iki ayeti celile ile bitirmek istiyorum..######……..Peygamber size ne verdiyse onu alın, size ne yasakladıysa ondan da sakının. Allah’tan korkun. Çünkü Allah’ın azabı çetindir.Haşr Suresi7 ##### Ey iman edenler, size hayat verecek şeylere sizi çağırdığı zaman, Allah’a ve Resûlü’ne icabet edin. Ve bilin ki muhakkak Allah, kişi ile kalbi arasına girer ve siz gerçekten O’na götürülüp toplanacaksınız.Enfal Suresi 24 #### Ve soruyorum diyorum ki son ayeti celile ve öncekilerde Allah ve rasulüne icabet edin diye buyruluyor Allah’a icabet Kuranı Hakimse Rasule icabeti Allahımız neden söylemiştir Aziz kardeşlerim ve diyeceksiniz ki yaaa sahih mi eğer Allahutela bizi bizden daha iyi bilmiyor mu ki sahih olarak günümüze kadar gelmişmi ki gelmemiş mi ki BU ŞEKİLDE EMRETMİŞ OLMASIN HAŞA SÜMME HAŞA Rabbim hak ve hakikati anlayıp kavrayıp yaşamayı nasip etsin inşaAllah yoksa aynı bu kişler artık zina yaparken hemen bir uyduruk nikah kurup sonra boşol diyip zinayı bile artık meşrulaştırabilirler Allahımız muhafaza buyursun slm ve dua ile


Kayıtsız Üye
O kadar karışık yazmışsınız ki ne yazdığınız , ne anlatmak istediğiniz belli olmuyor. Keşke ne demek istediğinizi anlayabilseydik.


Kayıtsız Üye
Merhaba ben 1 aydır adet görüyorum doktora gittim tahlil yaptı henüz sebebini bilmiyorum haftaya ogrenicem. Sormak istediğim şu ki akıntı değilde normal kanama oluyor simdi benim orucumu tutmam lazim ozuremi giriyor? Ben tutucaktim özre girer diye herkes normal kanama oldugu için kazasini yapmami soyledi sizce ne yapmalıyım?


arifselim
Merhaba. Adet akıntısı en fazla 10 olur. 10 günü geçen akıntılar adetten sayılmaz. Senin bu durumun artık bir özür olarak sayılır ve adetli olmazsın. Oruçlarını tutman gerekiyor.


Kayıtsız Üye
Merak ettiğim konu şu;10 gün içindeyken kişi, temiz sayılmadığı ve abdest alınmadığı için namaz kılamazken aynı şekilde bu 10 gün içinde bir tür hastalık,zorluk olduğu için oruç tutamazken 10 günden sonra değişen ne oluyor?Neden temiz sayılıyor? Ve bu günler neye göre belirlenmiş?Şafi mezhebine göre 15 gün mesela,bu görüş ayrılığı nerden kaynaklanıyor? Amacım bir şeylere muhalif olmak değil bunlar gerçekten merak ettiğim sorular.(hanefi mezhebindenim)


mumsema
İslam fıkhı ansiklopedisi adlı dört mezhep fıkhı kitabını alın dört imamın bütün delilleri yazılı


Kayıtsız Üye
Tebrik ediyorum çok güzel bir noktaya deginmissiniz


adetliyken oruc tutulurmu, adetliyken oruç tutulur mu, adetliyken neden oruç tutulmaz

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();