Ailemizden habersiz nikah kıyabilir miyiz?

Ailemizden habersiz nikah kıyabilir miyiz?

BiLaL HaTTaB
Merhaba hocam, ben ailemin yanında kalmıyorum başka şehirde okuyorum ve kız arkadaşım var o da benim gibi ailesinin yanında değil. Yalnız kendisi ile benim bazı çekincelerimiz var; ele ele tutuşmak gibi. Çünkü dinen evli olmadığımız için bunun sakıncaları olabileceğini düşünüyoruz. İmam nikahı kıymak istiyoruz ama ailemize haber veremeyiz. Okulumuz bitmeden izin vereceklerini düşünmüyoruz. İmam nikahı da kıymazsak ele ele tutuşmanın doğru olmadığı düşüncesindeyiz. Şimdi biz ailemizden habersiz nikah kıyabilir miyiz? Ayrıca kıyabilirsek okul bittikten sonra nikah sırasında kıyacağımız imam nikahı geçerli olur mu? Yardımcı olursanız seviniriz….not: ikimizde Hanefi mezhebindeniz ve Hanefi mezhebinde aileden habersiz nikahın dinen sakıncası olmadığını yine sizin sitenizden okudum..

Cevap:

İmam nikahı, yapılacak olan nikahın yetkili bir kişi veya kurumun bu nikahı denetlemesi demektir. Tıpkı bugün nikahların belediyede kıyılması gibi. Dinimize göre bu nikahı denetleme yetkisi olan ilk kişi; kızın ailesidir. Dolayısıyla öncelikle onların rızası alınmak zorundadır. Peygamber Efendimiz şöyle buyurmuştur: “Hangi kız/kadın, velisinin izni olmadan nikahlanırsa onun nikahı geçersizdir!” Fakat aile sebepsiz yere sorun çıkarırsa o zaman denetim, bölgenin yetkili amirine geçer. Yani bugünkü anlamı ile belediyeye.

İmam nikahı için sadece kız ve erkeğin anlaşmaları yeterli değildir. Nikah, bir denetim altında yapılan ve halka ilan edilen bir anlaşma türüdür. Asla gizli ve denetimsiz olarak yapılamaz. Yapılması gereken ilk şey; öncelikle kızı ailesinden istemektir. Razı oldukları taktirde usulüne uygun bir şekilde düğün yapılır, evlilik gerçekleşir. Haksız gerekçelerle buna karşı çıkarlarsa ve kızın yaşı 18 den büyükse Evlendirme Dairesine başvurulur, resmi olarak evlenilir.

Nikah bir sözleşmedir. İmam nikahı kavramı, Hırıstiyanların Kilise Nikahı kavramına karşılık icad edilmiştir. Dinimizde böyle bir kavram yoktur. Nikah, mutlaka “yetkili” birileri tarafından bir kayıt ve “denetim” altında kıyılmalıdır. Bugün bu denetimi belediyeler yapmaktadır.

Hanefi mezhebinde sadece iki şahit ile yetinilen nikahın geçerli oluşu YANLIŞTIR! Bu konuda Hanefi mezhebinin görüşü ile amel edilemez! Kaldı ki Hanefi mezhebi iki şahidi yeterli görmekte fakat nikahın gizli olmasını kabul etmemektedir.

süleymaniyevakfi</B>


Cevap: Ailemizden habersiz nikah kıyabilir miyiz?

Hesna
Ahmet şahin’in “sözüm gençlere”isimli kitabında da konuyla ilgili güzel örnekler,bilgilendirmeler var/tavsiye edebilirim.

nikahın amacı zaten duyurmaktır,bunu bilmeyen cahiliye döneminden kalma kişiler gizli nikah kıyıp birbirlerini helalleri olarak görmeleri gayet doğaldır.
ha!vay o kişilerin haline ki
ALLAh affetsin


Yanıt: Ailemizden habersiz nikah kıyabilir miyiz?

BiLaL HaTTaB
amin kardeşim… Teşekkürler ziyadelerin için…

vesselam…


Soru: Ailemizden habersiz nikah kıyabilir miyiz?

gul_bahcesi
Kardeşim çok güzel bir konu peki ya zina işlemişler ve şuan evlenemiyorlar ise aileden gizli nikah yinede olmuyor mu


iliman
iki tarafta birbirini tamamlamis ne guzel,


gul_bahcesi
Selamun aleyküm kardeşlerim

Bir sorum olacaktı acil cevap istiyorum kardeşlerim…

Şimdi aileden gizli nikah kıymak isteyen birileri üstelik zinada etmişse ve daha evlenemiyorlar ise ne yapmaları gerekir… Kız mutlaka nikah kıymak zorunda zina ettiği kişiyle ama ailesi izin vermez ve şuan evlenemiyorlar ise yine de gizli nikah Allah katında kabul görmez mi… Kız ve erkeğin bu durumda ne yapması gerekir..Bu konu hakkında acil bilgi istiyorum kardeşlerim…


BiLaL HaTTaB
< Şimdi aileden gizli nikah kıymak isteyen birileri üstelik zinada etmişse ve daha evlenemiyorlar ise ne yapmaları gerekir… Kız mutlaka nikah kıymak zorunda zina ettiği kişiyle ama ailesi izin vermez ve şuan evlenemiyorlar ise yine de gizli nikah Allah katında kabul görmez mi… . >
Zinalarına İslamî kılıf uydurmaktan öte bir anlam taşımaz bu yapılan… Allah ile aldatmak demek, böyle bir şey olsa gerek…
< Kız ve erkeğin bu durumda ne yapması gerekir. >
Böylesi bir kişi, dini kendine uydurmak yerine, uçkuruna sahip çıkmalı ve din’e uymalıdır…

Din oyun hamuru değildir ki, kişilerin nefsî isteklerine göre şekil alsın..

vesselam…


Hoca
< Böylesi bir kişi, dini kendine uydurmak yerine, uçkuruna sahip çıkmalı ve din’e uymalıdır >
:):):):):):):):):):):)


ene-zerre
VELİSİZ NİKAH

Soru- Gençler ana-babalarından habersiz olarak nikah kıydırıyorlar. Düzenli bir aile hayatı yaşamıyor, çoğu zaman gerdeğe girmeden ayrılıyorlar. Bu olayı fıkıh ve toplumsal açılardan nasıl değerlendiriyorsunuz?

Cevap- Hz. Aişe radıyAllahu anha’nın bildirdiğine göre Hz. Peygamber sallAllahu aleyhi ve sellem üç kere Hangi kadın velisinin onayı olmadan nikahlanırsa nikahı batıldır. buyurdu.[1]

Ebu Musa radıyAllahu anh’ın bildirdiğine göre Hz. Peygamber sallAllahu aleyhi ve sellem, Velisiz nikah olmaz. buyurmuştur.[2]

Hz. Peygamber sallAllahu aleyhi ve sellem şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir: Veli ve iki güvenilir şahit olmadan nikah olmaz. Bu şekilde kıyılmayan nikah batıldır. Anlaşamazlarsa sultan velisi olmayanın velisidir. [3]

Sultan bölgenin yetkili amiri demektir.

Bugün bildiğimiz kadarıyla velisiz nikah kıyılmamaktadır. Nikahı onaylama yetkisine sahip makam ister Türkiye Cumhuriyetinde olduğu gibi belediye başkanları, ister Hıristiyan dünyasında olduğu gibi kilise olsun onların böyle bir yetkiye sahip olmaları velilik yetkisini kullanmaları demektir. Nikah memurunun gerekli incelemeleri yaptıktan ve tarafların onayını aldıktan sonra Belediye başkanının verdiği yetkiyle sizleri karı koca ilan ediyorum. diyerek evliliği onaylaması bundandır. Bugün anne-babanın onayı, reşit olmayanların evlenmesinde aranmaktadır.

Evlenmek için Hz. Peygamber sallAllahu aleyhi ve sellemin koyduğu veli şartı nikahın, eşler dışında yetkili biri tarafından onaylanması şartı demektir. Eğer veli bulunmaz veya görevini yapmazsa o zaman velilik bölgenin yetkili amirine geçer.

İslâm’da veli yalnızca, bakire kız için aranır. Peygamber sallAllahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: Dulun, kendisiyle ilgili olarak velisinden önceliği vardır. Bakirenin de onayı istenir. Susması kabul demektir. [4]

Dul olan Hansa’yı babası Hizam evlendirmiş ama o bundan hoşlanmamıştı. Peygamber sallAllahu aleyhi ve selleme başvurunca Hz. Peygamber babasının kıydığı nikahı reddetmişti. [5]

Evlilik ciddiyet isteyen bir iştir. Rahatça gezip tozmak için nikah kıyılmaz. Nikah kıyılınca evlilik gerçekleşmiş, karşılıklı hak ve sorumluluklar başlamış olur.

Bugün toplum olarak evlenmenin önüne yığdığımız engeller ve gençleri geç evlendirme alışkanlığı yukarıdaki sıkıntılara sebep olmaktadır. Onları erken evlendirme ve üniversite tahsillerini evli olarak tamamlamaları için ortam hazırlama zorunluluğu vardır.
——————————————————————————–
[1] Ebu Davud, Nikah 20,(2083); Tirmizi Nikah 14 (1102).
[2] Ebu Davud, Nikah 20,(2085); Tirmizi Nikah 14 (1101).
[3] Abdullah b. Yusuf ez-Zeyla’î, Nasb’ur-raâye li ehâdis’il-Hidâye, Nikah, l. hadis Kahire, c. III, s. 167.
[4] Müslim, Nikah bab 9, H.No 66-(1421).
[5] Buharî, Nikah, bab 42.


gul_bahcesi
Haklısınız kardeşim ama bana soruldu ve ben yanlış bilgi vermemek için sizlere sormak istedim…Peki bunlar şimdi ne olucak…Kız daha doğrusu çünkü şuan evlenemiyorlar…Bu kız nasıl nikah ıydırıcak ailelerine söyleyemiyorlar…Beklemesi mi uygun…

Peki şuanda kaçan kızların nikahları da velileri olmadan nikah kıyılıyor… Onların ki de aynı bu şekilde kabul görmüyor mu ?

Cevap verip yardımcı olan kardeşlerimden Rabbim bin kat razı olsun inşAllah…

Bu durumda nikah yapamıyorlar ama daha 2 sene bu şekilde nasıl gezerler çok kötü bir durum çok utanç verici kişiler için bu ayıbın bir çıkışı bir yolu yok mu ?

Açıkcası ben o kişilere ne diyeceğimi bilemedim kafam çok karıştı 🙁


BiLaL HaTTaB
< Peki bunlar şimdi ne olucak…Kız daha doğrusu çünkü şuan evlenemiyorlar…Bu kız nasıl nikah ıydırıcak ailelerine söyleyemiyorlar…Beklemesi mi uygun… >
Zamanında Rabbisine kulak verseydi bunları yaşamazdı. Şimdi başı sıkışınca mı hatırladı Allah’ı? Biz onu bir refaha kavuştursak verdiğimiz cevapla, emin olun yine gerisin geriye döner.

Biraz yakışıksız bir tabir olacak ama en uygun cevap bu sanırım:

Zamanında yediğin hurmalar…

Gerisini siz tamamlayın..

İslam kolaylık dinidir, insanların ihtiyaçlarını fıkıh ilmi en güzel şekilde karşılar; ancak nefse uygun cevaplar da aranmamalı; bu çok yakışıksız bir tavır.

Evlensinler. Evlenemiyorlarsa bundan alacakları dersi alsınlar ve birdaha bulaşmasınlar. Evlenene kadar da görüşmesinler. Zaten bu görüşmeler baştan sakat.

Siz eli ayağı kopmuş birini getirmişsiniz; bunlara el ayak yaratın(haşa) diyorsunuz.
< Peki şuanda kaçan kızların nikahları da velileri olmadan nikah kıyılıyor… Onların ki de aynı bu şekilde kabul görmüyor mu ? >
Bir önceki paylaşımda, bölgenin yetkili amirinin de veli konumuna geçeceği vurgusu vardı. Kaçanlar resmî nikahla nikahlanıyorlarsa eyvAllah; dinî nikahı yeterli görüyorlarsa, orası beni aşıyor, cevap veremeyeceğim.
< Bu durumda nikah yapamıyorlar ama daha 2 sene bu şekilde nasıl gezerler çok kötü bir durum çok utanç verici kişiler için bu ayıbın bir çıkışı bir yolu yok mu ? >
Utanca bulaşmanın yollarını Allah kesmişti oysa “Sakın zinaya yaklaşmayın” buyurarak. “Zina yapmayın” dememiş bizi bizden iyi bilen Allah(cc), yaklaşmayın demiş. Çünkü yaklaşıldığında onu yapmanın kaçınılmaz olduğu aşikardır.

Bu bakımdan, İslam sadece batılı yasak etmez; batıla gidebilecek yolları da kapar. Bu bakımdan flört tarzı ilişkiler zaten baştan yasaklanmıştı. Neden kulak vermediler Şari’ ye?

Nikah yapamıyorlar diye bir şey olamaz. Velev ki yapamıyorlar, o halde yollarını ayırsınlar ve bu utancı taşısınlar.

Kur’an, hevasını ilah edinenlerden bahseder..

Onlar Kur’an’a göre hareket etmemişler, hevalarını ilah edinip şehvetlerine uymuşlar. Başları darda kalınca heva putlarının bir fayda vermediğini görünce mi Allah’ı hatırladılar?

Şayet tevbe ederler ve bundan sonraki yaşantılarını Kur’an’a göre düzenlerlerse, umuyoruz ki Allah(cc) onları affeder. Ayrılsınlar, zamanı geldiğinde adabına/edebine uygun biçimde evlensinler. Yok, hala daha hevalarına uygun cevaplar arıyorlarsa, İslam’ın onlara verebileceği hiçbir şey yoktur.

İslam’ı kullanmayı bıraksınlar.. İmanda pazarlık olmaz…

vesselam…


ene-zerre
İslam fıkhında ğayr-i meşru bir iş,meşru bir fetvaya sebep olmaz.Erkek tarafı gidip istesinler kızı.Tevbe etsinler şimdi de..


gul_bahcesi
Bilal kardeşim çok haklısınız her söylediğinde benim cevabım sizin cevabınız olacak…Benim pek bilgim yoktu evlilikle ilgili ama bir çok şeyi öğrenmiş oldum…Kendilerine bunu anlatıcam…Gerisi onlara kalmış bir durum…Allah yardımcıları olsun çok zor bir durum…İnsanımız çok cahil ne yazık ki bir anlık bir adım hayatlarına son verebilyor…yeterince imana sahip olsalardı bence bunu yapmazlardı…Bunun hakkında da pek yorum yapmak istemiyorum…Çünkü nefis ön plandaymış onlar için yani nefisleri öne geçmiş…Allah affetsin…Tövbe etmelerini mümkünsede nikahlamalarını söyleyecem…

Şimdi aslında ben bu tür şeylere çok kızıyorum ama cahillik işlemişler bir günah çok büyük hemde ama pişmanlıklarını gördüm…Bu yüzden yardımcı olmaya çalıştım…

Benim onlara tek diyebileceğim Allah affetsin…

Hepinizden Rabbim razı olsun

Bilal kardeşim yorumların ve yardımların için teşekkür ederim…Allah razı olsun


BiLaL HaTTaB
< Şimdi aslında ben bu tür şeylere çok kızıyorum ama cahillik işlemişler bir günah çok büyük hemde ama pişmanlıklarını gördüm…Bu yüzden yardımcı olmaya çalıştım… >
Pişmanlıklarında samimi iseler, hayatlarını Kur’an’a uydurmak adına çaba sarfetmek zorlarına gitmez. Siz onların tavırlarından ne kadar samimi olduklarını anlayabilirsiniz. Samimi değillerse, bırakın gitsin… Pazarlamacı bir din değil ki dinimiz, kişiye özel fetva verilsin.

Allah(cc) tevbeleri çokça kabul edendir…
< Bilal kardeşim yorumların ve yardımların için teşekkür ederim…Allah razı olsun >
Bir nebze de olsa faydalı olabildiysek hamd ederiz Rabbimize…

Rabbim sizden de razı olsun kardeşim..

vesselam…


ebuyusuf2
s.a sıteye yenı uye oldum da
masaAllah ne müctehit varmış bu zamanda herkes kafasına gore konusuyor ben bı yanlıs su yanlıs hoppala hanı dını kendı ıstek ve arzularımıza uydurmayacaktık bırılerı buna ıyı cesaret edıyor
vesselam

< Hanefi mezhebinde sadece iki şahit ile yetinilen nikahın geçerli oluşu YANLIŞTIR! Bu konuda Hanefi mezhebinin görüşü ile amel edilemez! Kaldı ki Hanefi mezhebi iki şahidi yeterli görmekte fakat nikahın gizli olmasını kabul etmemektedir. >
su ifadeye bakarmısınız ne kadar cesur bır ınsan


Hoca
< s.a sıteye yenı uye oldum da
masaAllah ne müctehit varmış bu zamanda herkes kafasına gore konusuyor ben bı yanlıs su yanlıs hoppala hanı dını kendı ıstek ve arzularımıza uydurmayacaktık bırılerı buna ıyı cesaret edıyor
vesselam >

ve aleykumusselam ve rahmetullah. hoşgeldin kardeş:)
müçtehidlerin olmadığı şu ahir zamanda sitede bulunması ne güzel işte:) işin esprisi tabi…
burda ictihad eden yok kardeş. sadece müçtehidlerin içtihadını tercih var. bende imam şafiinin nikahta veliyi şart koşması isabetlidir. ki, olması gerekende budur.
imam azamın bir içtihadını almamak, müçtehid olmamızı gerektirmez.
Nikahın şartı 5’tir:

  1. Damat
  2. Gelin
  3. veliler
  4. iki adil şahit
  5. sığa (alıp verme sözü)

Allaha emanet ol.


BiLaL HaTTaB
< s.a sıteye yenı uye oldum da
masaAllah ne müctehit varmış bu zamanda herkes kafasına gore konusuyor ben bı yanlıs su yanlıs hoppala hanı dını kendı ıstek ve arzularımıza uydurmayacaktık bırılerı buna ıyı cesaret edıyor >

Değerli kardeşim; sizler gibi mezheb mutaassıbları yüzünden nice Zeyneb’ler yanlarına bir Hüseyin peydahlayıp “kıyam”a kalkışmaktalar…

İlmihâl, “hâl ilmi” demektir. Bugünün “hâl”ine göre alimler hükümler arası “doğru tercih”i yapma; ve hatta gerektiğinde “ictihad” etme yetkisine dahi sahiptirler.

“İctihad kapısı kapanmıştır” fetvasını verebilenler ve bunların sözcülüğünü yapanlar, bu yaptıklarının da çok cesurca bir “ictihad” olduğunun bilincinde olmalılar.

İmam Azam’ın(rh.a) her dediğini kabul etme gibi bir zorunluluğumuz yoktur. Mesela, İmam Azam, “İman ne artar ne de eksilir” demiştir. İmam’ın bu sözü ise, Mâlik, Şafiî, Ahmed, İshak ve Buharî gibi İmam’ların görüşlerine muhaliftir. Doğru olan ise, saymış olduğumuz diğer İmam’ların dediğidir. İmam Azam, bu görüşünde isabet edememiştir; ancak o bu halde de ecir sahibidir. İbn Abdilber ve İbn Ebi’l İzz’in dediklerine göre İmam Azam bu görüşünden sonradan vazgeçmiştir. V’Allahu âlem…

Daha sakin ve mutedil olunuz kardeşim.. Ki; ciddiye alınasınız…

vesselam…


imam
Nikahta Veli ve önemi

Veli, isteyip istemediğine bakmaksızın, bir başkasını bağlayıcı karar alma ve uygulama yetkisini elinde bulunduran kişidir. Bu yetkiye velâyet denir[1].
Daha önce görüldüğü gibi âyetler nikâhın, marufa uygunluk açısından denetlenmesini öngörmektedir. Hz. Peygamberin sözleri, bu denetimi velinin yapacağını gösterir. O, şöyle demiştir:
Velisiz nikâh olmaz[2].”
Hangi kadın, velisinin izni olmadan nikâhlanırsa onun nikâhı batıldır, onun nikâhı batıldır, onun nikâhı batıldır. …….[3].”
_________________
[1]- Şemsuddin es-Serahsî, el- Mebsût, XVI/124, Babü men la tecuzü şehadetühü; Kasım b. Abdullah Ali, Enîs’ul-fukahâ, s. 148.
[2]- Et -Tirmîzî, Nikâh, bab 14, hadis no 1101; İbn Mâce, Nikâh, bab 15, hadis no 1880; Ahmed b. Hanbel, Müsned c. VI, s. 260.
[3] – Ebû Dâvûd, Nikâh, bab 20, Hadis no 2083; Tirmîzî, Nikâh, bab 14, hadis no 1102; İbn Mâce, Nikâh, bab 15, hadis no 1879; Ahmed b. Hanbel, Müsned c. VI, s. 66.


Kayıtsız Üye
Hanifi mesebine gore veliden izin almaya gerek yok dier 3 meshep içinse izin şarttır..yoksa dini nikahları geçerli olmaz Hanefi mezhebinde de böyle bisey yokmuş gibi davranan hocalar var bu hacalarimizda bazı şeylerin önüne geçmek için bunu yapıyorlar sadece dini nikahla olmaz ülkemizde burda sayılamayacak kadar çok skinti var bu konuda hoca efendilerimiz bu durumun önüne geçmek isterler .. En doğrusu önce remi nikah kıymak 18 ini geçmiş biri olacak tabiki buda daha sonra hanifi mesebinde gizli dini nikah kıyılır dier meseblerde kıyılmaz..ben bu konuyu çok araştırdım evlenecek bir kız arkadaşım yok ama ilgimi çekti bu konu durum böyle hoca efendiler de keşke birbiri ile çelişen değilde uyusan şeyler yazsalar biri dior böyle oburu dior şöyle hangisi doğru isbatli anlatın araştıralım bizde öğrenelim ne neymiş bu arada hocalarımız alinmasin ben böyle gördüğün sitelere hep yorum yapıyorum ki halk biraz bilgilendirme


Kayıtsız Üye
Slm aleyküm ben dul bir bayanim bir buçuk yıl dir da beraber oldugum ayni evi paylaştığım birisi var hayatımda beraber oldugum kişi evli ve biz imam nikahi kiymak istiyoruz Allah katinda helalim olmasi için ama ne arkadaşım nede ben ailelerimize soyleyemiyoruz gizli imam nikahi yaptirirsak Allah katinda kabul olumu


arifselim
Aleykum selam. Birincisi bu yaptığınız haramdır asla caiz değilidir. Nikah açık olan ve ilan edilen bir durumdur. Gizli olarak yapılan nikah geçersizdir gizli nikah kıyamazsınız.


Muslim
arifselim, gizli nikahtan kastın nedir? cumhura göre gizli nikahın tarifi; sahitsiz, ya da 1 erkek 1 kadın ya da 0 erkek 1000 kadın vb dir. cumhurun görüşü budur. 2 şahit ve kızın velisinin izni olunca nikah olur. yani bu 2 şahit olunca zaten gizlilik kalkıyor. sahitsiz nikah olmaz tabii. cumhura göre gizli nikah, sahitsiz olan nikâhtır. araştırıp da yazalım kardeşim.


arifselim
Müslim kardeşim. hatırlatman için teşekkür ederim. Elbette araştırarak yazmak hepimizin görevidir. Gizli nikah için illaki bir fetva aranacaksa elbette bir yolu bulunur. Fetvalara istismar ederek adeta Mut’a nikahı gibi nikahlar kıyan ve zina eden insanlar hızla yayılmaktadır. Nikah alenidir ve gizlenemez. Bu hadisi şerifte geçmektedir. Bir şahit, kıyılan nikaha olan şehadetini gizleyecekse bunun şahitliği sahih olmaz bu bir kaidedir. Şahitliğinde şartları vardır. Önüne gelen iki kişinin yanında bir erkek kadına sen benim hanımsın kadında sende benim kocamsın diyerek nikah mı olur Allah aşkına. Herşeyin bir kuralı vardır.


Muslim
kardeşim işte bak bir fetvasını alıpta atarsan böyle olur. burada da böyle demiş;

ama video da cübbeli kaynaklarıyla anlatıyor.


Kayıtsız Üye
Merhaba hocam ben daha öncede bir evlilik yaptım 3 sene önce hem dinen hem resmi olarak bosandık simdi bir erkek arkadaşim var evlenmek istiyoruz ama benim ailem daha önceden evlenip ayrıldıgım için izin vermiyorlar kesinlikle evlenemezsin o hakkın bitti diyor zaten ailemlede kavgaliyiz biz ve erkek arkadaşim askere gidicek gitmeden önce dini nikah kıydırmak istiyoruz acaba dini nikah kıydıgımız zaman nikahımı kabul olurmu


arifselim
Merhaba. O hakkın bitti demeye hakları yoktur. Boşanmış ise başka birisi ile evlenme hakkın vardır. Ancak bir nikah gizli olarak kıyılamaz bu caiz değildir.


Kayıtsız Üye
Iyı gunlr.ben evlendım bosandım küçük bır kız cocugum var.su zamanda bosanmıs bır kadın olarak kendımı korumaya calısıyorum hatalarımda oldu ama kendımı korumak ıcım çok caba sarfettıgım zamanda.nefsıme uymak ıstemıyorum.karsıma bırı cıktı esınden ayrılmayı dusundugunu soylerken tanıstık.yanı ayrılıgı benlık degıl.seneyede ayrılacak.cocugunun sınavını beklıyoru.bız bırbırımızı çok sevdık kolluyor kanat gerıyor.fakat asla harama dusmek ıstemıyoruz.dını nıkahlanmak ıstedık.ımam bır kadın bır erkek sahıdı onayladı.ama tam ogrendım ko ıkı bayan gerekıyormus.su an camılerde resmı nıkahsız dın ınıkah kıydırmakda zorlanıyoruz.nıkah durumaktır bılıyoruz.su an bu olayı bız dısında 3 kısı daha bılıuor.nolur yardım edın.durumumu haramdan korkumu basımda bır erkegı ıstıyorum….evet nefısten korunmak ıcın oruc tutmalı ıbdadet etmelı vb ama sevdık ve basımda bu erkegın olmasını çok ıstıyorum ıntıyacımda var.bu nıkah sahıtler tam oldugunda gecerlıdır degıl mı?


mum
Tavsiyemiz adam tam boşanmadan nikah kıymayın çünkü kişi ile yaşamdan gerçek yüzünü göremezsiniz art niyetli de olabilir işinizi sağlama alın.
Ve kıydığınız nikah geçersizdir. Gizli kıymanız da çabası


Kayıtsız Üye
Kaçma olayı oldu ve erkek arkadaşım beş sene denetim yedi şuan üç senesi kaldı 17 yaşındayım ve seneye resmi nikah kıymak istiyoruz yaşımı doldurduğum için nikah kıyabilir miyiz ama annemgilin haberi olmadan çünkü ailemgil görüşmemizi istemiyorlar ve erkek arkadaşımın ailesi beni istemeye gelmek istiyorlar ama babam gelmesinler diyor biz nikah kıysak kabul olur mu?


mumsema
< biz nikah kıysak kabul olur mu? >
Kızın babası izin vermeden nikah kıyılmaz, kıyılan nikah geçersizdir


Kayıtsız Üye
Selamun aleyküm din kardeşim ben evlenip ayrıldım 4 sene geçti ayrılalı biriyle tanıştım 2 senedir görüşüyoruz oda evlenip ayrılmış fakat ailesi istemiyor evlenip ayrıldığım için kendimde görüştüm istemediklerini söylediler ayrılamadık çokta seviyoruz birbirimizi ben ailesinin rızası olsun istiyorum o kaçalım diyor istemiyorum ki aileme yapamam bunu sorun şu ben ibadetlerimi elimden geldiği kadar yapmaya çalışıyorum görüştüğümüzde elimi tutuyor çekiyorum yaklaşmıyorum yanına oda nikah kıyalım diyor madem ailem engel oluyor nikahımız olsun diyor
bende ailemden habersiz bunu yapmak istemiyorum sizce hem ailesi açısından hemde nikah açısından ne yapmalıyım.. Allah razı olsun hayırlı günler ?


Tevbe
Gizli nikah olmaz. 2 senedir görüşüyorsunuz sonuçlandırmayacaksanız bitirin. Evlenecekseniz de dini nikah ile birlikte resmi nikahınızı kıyın ve herkese artık birlikte olduğunuzu bildirin. Çocuk değilsiniz bu sizin kendi kararınız.


mum
< görüştüğümüzde elimi tutuyor çekiyorum yaklaşmıyorum yanına oda nikah kıyalım diyor madem ailem engel oluyor nikahımız olsun diyor >
Gizli nikah nikah kıymanın tek amacı var gizlice zina yapmak, yaptı işi kötü işine sözde kılıfına uydurmak
Sakın kanmayın


imam nikahını kimler kıyabilir, dini nikahı kimler kıyabilir, imam nikahını kim kıyar

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();