Kürtaj yaptırmak caiz midir? (Kürtaj yaptıran kişi Allah cc huzurunda cinayetlemi yargılanacak?)

Kürtaj yaptırmak caiz midir? (Kürtaj yaptıran kişi Allah cc huzurunda cinayetlemi yargılanacak?)

imamhatipli42
Arkadaşlar sonuç ne olursa olsun kürtaj bir cinayettir. Çocuk doğarsa annenin yaşama şansı kalmaz falan filan. Allah (cc) buyurmuyor mu mallarınız ve evlatlarınız birer imtihandır diye. Ne olacaksa Rabbimizin rızası ile olsun. O en güzel vekildir işlerini kendisine bırakanın işini en güzel şekilde yapandır.[/B]

[B]Görelim Mevla neyler,
Neylerse güzel eyler


Cevap: Kürtaj yaptırmak caiz midir?

Abdullatif
Rahimdeki sakat çocuk

Eskiden yayınlanmış yazılarımı yeniden yayınlama gibi bir âdetim yok; ama aynı mesele hakkında ardı-arkası kesilmeyen soruların varlığı bu mevzuda beni farklı düşündüreceğe benziyor. Bu sorulardan bir tanesi de rahimde sağlıksız olduğu varsayılan, öngörülen veya kesin olan çocuk meselesi.
Bu köşenin daimi takipçileri hatırlayacaktır umarım; bundan bir yıl kadar önce iki yazı ile bu meseleyi etraflıca incelemiş ve anne sağlığı böyle bir hamilelik sebebiyle hayatî bir tehlikeye maruz kalmadığı müddetçe çocuğun alınmasının caiz olmadığını ifade etmiştik. Bu hükmün bir ilavesi daha olduğunu da özellikle belirmiştik, o da şu: Söz konusu hayati tehlikenin bertaraf edilmesi ancak çocuğun alınması ile mümkün olacak. Zaten böylesi bir durumda anne rahmindeki çocuğun sağlıklı veya sağlıksız olması, hamileliğin ilk ayları ile doğuma saatler kalması arasında bir fark yoktur hüküm açısından. İsteyenler o yazılara arşivden tekrar bakabilirler.
Pekala neden tekrar gündeme aldın bu meseleyi, diyecek olursanız; hadiseye kader planında yeniden bakmak, iman ve vicdanlara sil-baştan hitap etmek için. Şunu bir kez daha ifade etmek lazım ki bir Müslüman’ın, yani varlığı Allah, kâinat ve insan menşurundan rasat eden bir hikmet insanının, eşya ve hadiseleri yorumlaması, hayatın zorlukları karşısındaki duruşu, daha hususi konuşacak olursak, sakat bir çocuğa sahip olacağına dair aldığı haber karşısındaki tutumu başkalarının tutumundan çok farklıdır.
"Farklıdır" sözü olanı ve olması gerekeni özetleyen bir ifade. Ama yukarıda bahsettiğim gibi aynı mevzu hakkında mütemadi soruların varlığı, maalesef ki olması gereken manzaraya mutabık değil. O zaman ‘farklıdır’ yerine şöyle diyelim: farklı olmalıdır.
Evet, farklı olmalıdır; çünkü Allah’a imandan ahirete, kadere, imana uzayan bütün inanç esasları bunu emretmektedir.
Farklı olmalıdır; çünkü iman ettiği bu değerlerden nebean eden hukuki ahkam, çocuk anne rahmine düştüğü andan itibaren ona müstakil bir hüviyet tanımakta, et parçası, kan pıhtısı olarak bakmamaktadır.
Farklı olmalıdır; çünkü yine bu değerlerin oluşturduğu dünya görüşü, başkalarından farklı olmayı gerektirmektedir. Müslüman için dünya hayatı bir tarladan ibarettir. Benzetme tarla merkezli olunca, Müslüman da o tarlada çiftçidir. Çiftçi nasıl tarlasına ektiği tohumun, bakım-görüm şartlarına uyduğu takdirde meyvesini mevsimi geldiğinde devşiriyorsa, Müslüman da bu dünya tarlasına ekmiş olduğu amellerin hasılasını ahirette devşirecektir.
Farklı olmalıdır; çünkü mümin vicdanı böylesi bir ihtimal durumunda çocuğun alınmasına evet diyen vicdandan farklıdır. Yapraktan böceğe, kâinatta bulunan canlı-cansız her şeye nazar-ı merhametle bakan bu vicdan, anne rahmindeki o çocuğa, daha az bir merhametle bakamaz. Bu mevzuda "eğer çocuğum sakat olursa, hayat düzenim bozulacak, yaşam standardım altüst olacak, hastanelere, doktorlara, ilaçlara vereceğim paranın had ve hesabı olmayacak" gibi mazeretler, Hak nezdinde geçerli ve meşru mazeretler olamaz. Bu
ve benzeri mazeretler hikmetinden sual olunmayan Allah’ın hikmetini itham manası taşır.
Farklı olmalıdır; çünkü Müslüman’ın elinde dua gibi bir silahı, bir sığınağı vardır. Candan, gönülden bir yalvarış, bir yakarışla Allah olmazları olur, olurları olmaz eder. Zira "O’nun ol dediği şey hemen olur, olmamasını dilediği şey de olmaz". Nitekim tıp dünyasını şaşkınlıkta bırakıp literatüre giren nice vakıalar vardır ki bunların sebepler planında izahı, duanın dışında başka bir şeyle yapılamamaktadır.
Hasılı; bu dünya inanan insanlar için bir imtihan dünyasıdır. İnsanın ne ile, ne zaman, nerede ve nasıl imtihan edileceğini ise sadece İlahi irade belirler.
Yazımızı her Müslüman’ın imanın şartları mesabesinde bildiği hakikatleri hatırlatarak bitirelim: "Allah adildir; kullarına zulmetmez" ve "Allah, kullarına takatlarının üzerinde yük yüklemez."

Ahmet KURUCAN
ZAMAN


Yanıt: Kürtaj yaptırmak caiz midir? (Kürtaj yaptıran kişi Allah cc huzurunda cinayetlemi yargılanacak

Hoca
Kürtaj mecbur olmadıkça/doktorlar mecbur tutmadıkça/Hayati tehlike olmadıkça başvurulmaması gerekir.
Teşekkürler kardeşler.


Cevap: Kürtaj yaptırmak caiz midir? (Kürtaj yaptıran kişi Allah cc huzurunda cinayetl

Fetva Meclisi
Kürtaj yaptırmak caiz midir?
kürtaj yaptırmak günah mı

Hayatın korunması, dinin korunmasını emrettiği beş temel değerden biridir. Yaşama hakkı, kadın yumurtasının erkek spermi ile döllenmesiyle başlar. Bundan itibaren, annenin hayatının korunması, yahut birden fazla döllenme olması halinde ceninlerden birine müdahale edilmediği takdirde diğerlerinin de öleceği durumlar dışında her hangi bir yöntemle gebeliğe son vermek caiz değildir. Hz. Peygamber (s.a.s.)’in, ruhun cenine dört aylık iken üflendiğini bildiren hadisinden (Buhârî, Bedü’l-Halk, 6) hareketle bu süreden önce ceninin kürtaj edilebileceği yönünde bir görüş varsa da bu isabetli değildir. Çünkü bu yoruma göre, ruhun üflenmiş olması ceninin müstakil bir kişilik kazanması konusunda ölçü alınmakta, ruh üflenmeden önce cenin bir et parçası sayılmış olmaktadır. Oysa cenin daha döllenmenin gerçekleşmesi ile potansiyel bir insan haline gelmektedir ve dokunulmazdır. Dokunulmazlığı ruhun üflenmesi ile değil, potansiyel insan konumundaki canlı bir varlık oluşundan gelmektedir. Eğer ruh taşımayan canlı bedeni imha etmek aciz olsa idi, uykudaki insanı öldürmek caiz olurdu. Zira Allah Teâlâ uyku halinde insan ruhunun bedenden ayrıldığını haber vermektedir (En’âm 6/60; Zümer 39/42 ).


Kayıtsız Üye
diyelim di benim iznim olmadan hamile kaldım bu 40 gün o zaman geçerli mi peki o zaman kürtaj olunabilir mi?


Kayıtsız Üye
Ne olursa olsun kürtaj cinayet bunun günahı çok buyuk… Ama pisikolojisi bozulmus ve bazi rahatsizliklari olan bir kadinin kurtaj olmasinin hukmu nedir ? Surekli kavgali huzursuz bir aile ve ileriye dönuk korkulari buyuk. Yinede günahı buyukmudur?


Kayıtsız Üye
10 haftalik hamileyim kurtaj yaptirmayi düşünüyorum bazi konulardn mecburum buna aslinda cokda mecburiyetim yok işin kolayina kacmak bizimkisi ben istemiyorum boyle bisey ama yapmazsamda cokda iyi olmucak yardim edin kafam çok karisik eşim baska yerde ben baska yerdeyim olmuyor mecburen bunun gunahinada girmek istemiyorum heleki kalbinin sesini duyduktan sonra


Kayıtsız Üye
Acaba ne yaptiniz uzerinden çok ay gecmis şuan bende 9 haftalik hamileyim çok caresizim kimse bilmiyor hamile oldugumu ikinci cocugum daaha küçük ve eşim istemiyor ucuncu napacam bir yol bulamadim Allahim affet beni çok gunahkarim


Kayıtsız Üye
Kardesım sakın yapma benım bebegım bır bucuk aylıktı kurtaj yaptırmak zorundaydım ve ozmndan berı kendımı toplayamadım ve ondan sonrada hamıle kaldım bu seferde rabbım aldı ve zor surecler gecırdım eğer kalbıde atıyosa Allah askına yapma o cana kıyma ben kıydım rabbım obur bebegımıde aldı ve ben çok kotu zamanlar gecırdım rabbım sana bır yol gosterır sen merak etme


kürtaj olmak günahmı, kürtaj yaptırmanın günahı, kürtaj yaptırmak günah mı

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();