Hacerül esved hakkında hadisler
yüksel arslan
Allah’a yemin ederim ki, Cenab-ı Hak kıyamet gününde O’nu gören gözleri ve konuşan dili olduğu halde kendisine ihlas ile el sürüp öpen kimsenin cennetlik olduğuna şahit olarak diriltecektir.
Kıyamet gününde Hacer’ül Esved getirilecek. Konuşan bir dili bulunacak ve kendisini selamlayan herkesin mü’min ve muvahhid olduğuna şehadet edecek.
"VAllahi Allah, onu Kıyamet gününde gören iki gözü ve konuşan bir dili olduğu halde diriltecektir de kendisini hakkıyla istilâm edenler hakkında tanıklık edecektir. (Tirmizî)
Hacer’ül Esved cennetin yakutlarından kıymetli taşlardan bir taştır. Kıyamet gününde iki gözü ve söyleyen dili olduğu halde haşrolacaktır. Kendisine hakkıyla ve sadakatle istilam edenlerin lehine şehadet edecektir.
"Allah kıyamet gününde Hacer-i Esved’i ve Rükn-ü Yemanî’yi, iki gözlü, bir dilli, iki dudaklı olarak diriltecek ve kendilerini istilâm edenler için bir vefa borcu olarak tanıklık edeceklerdir." (Taberani)
"Kıyamet gününde Rükün, bir dili ve iki dudağı olduğu halde Ebû Kubeys dağından daha büyük olarak gelecektir." (Ahmed)
"Kendisini hak ile istilâm eden için tanıklık edecektir. O, mahlûkatıyla musâfaha eden Allah’ın sağı (sağ kolu)dır." Taberânî
Allah ile müsafaha etmek (tokalaşmak) isteyen, Hacer’ül Esved’i istilam eylesin.
Hacer’ül Esved yeryüzünde Allah’ın yeminidir. Yani sağ koludur. Kişi kardeşiyle müsafaha ettiği gibi Allahu Teala da onunla, insanlar ile musafaha eder.
Haceru’l-Esved, cennetten indi. İndiği vakit sütten daha beyazdı. Onu insanların günahları kararttı." (Tirmizi)
"Rükn ve makam iki cennet yakutu idiler. Allah onların nurlarını aldı. Eğer onların nurlarını almamış olsaydı, o ikisi mağrible maşrık arasını aydınlatırdı." (Tirmizi)
Hacer’ül Esved cennetten gelmedir. Kardan daha beyaz idi. Ehl-i şirkin hataları onu siyahlattı.
Kabedeki Hacer’ül Esved ve Makam-ı İbrahim cennet yakutlarından iki yakutturlar. Allah onların ışığını almıştır. Eğer onların ışığını almasaydı, doğu ile batının arasını aydınlatırlardı.
Hacer’ül Esved’e cahiliyet kirlerinden bir şey dokunmasaydı, ona sürülen sakat ve hastalar mutlaka şifayap olurlardı. Yeryüzünde ondan başka cennetten gelmiş hiçbir şey yoktur.
"Rükün ile makam, Cennet yakutlarından iki yakut idi. Allah onların nurunu almıştır, eğer onların nurlarını almasaydı meşrikle mağrip arasını aydınlatırlardı." (Tirmizî)
"Hacer-i Esved, Cennet taşlarından bir taştı. Yeryüzünden Cennet taşlarından ondan başka hiçbir taş yoktur. Billur taşları gibi beyazdı. Eğer ona Cahiliyet kirinden bir şey bulaşmasaydı, elini süren her hasta mutlaka iyileşirdi." (Taberânî)
"Rüknü’l-Esved semadan indi, Ebû Ku-beys dağına beyaz bir billur taşı gibi kondu. Kırk sene orada kaldıktan sonra İbrahim’in temelleri üzerine yerleştirildi." (Taberânî)
"Hacer-i Esved’e, cahiliyet kirliliklerinden hiçbir şey bulaşmasaydı, zalim ve günahkârların pisliklerinden de hiçbir şey değmeseydi, başvuran her hasta iyileşirdi. Bugün de aynen Allah’ın kendisini yarattığı şekilde görülürdü. Siyah ile değiştirmesinin sebebi, Cehennem ehlinin cennet süsünü görmemesi içindir. Ayrıca o, Cennet yakutlarından bir yakuttur ki, Allah onu, Âdem’i yeryüzüne indirdiği zaman, Kabe’nin yerine koymuştur. Yeryüzü o zaman son derece temiz idi. Orada hiçbir günah işlenmemişti. Çünkü orasını kirletecek kimse yoktu. Haremin etrafına Allah, melekleri bir saf olarak sırf onu yeryüzü sakinlerinden korumak için yerleştirmiştir. Yeryüzünün sakinleri o zaman cinlerden ibaretti. Onların onu görmeleri yakışık almazdı. Çünkü Cennetten gelme bir şey idi. Cenneti gören cennete girer. Onun için ona ancak haklarında cennet sabit olanlar bakabilirdi. Melekler sürekli olarak cinleri ondan alıkoydular, göstermediler. Harem’in her tarafını ablukaya aldılar. Bunun için Harem’e «harem (yasak ve mukaddes bölge)» denilmiştir." (Taberânî,)
Allah’a yemin ederim ki, Cenab-ı Hak kıyamet gününde O’nu gören gözleri ve konuşan dili olduğu halde kendisine ihlas ile el sürüp öpen kimsenin cennetlik olduğuna şahit olarak diriltecektir.
Hacer’ül Esved cennetten gelmedir. Kardan daha beyaz idi. Ehl-i şirkin hataları onu siyahlattı.
Kabedeki Hacer’ül Esved ve Makam-ı İbrahim cennet yakutlarından iki yakutturlar. Allah onların ışığını almıştır. Eğer onların ışığını almasaydı, doğu ile batının arasını aydınlatırlardı.
Hacer’ül Esved’e cahiliyet kirlerinden bir şey dokunmasaydı, ona sürülen sakat ve hastalar mutlaka şifayap olurlardı. Yeryüzünde ondan başka cennetten gelmiş hiçbir şey yoktur.
Kıyamet gününde Hacer’ül Esved getirilecek. Konuşan bir dili bulunacak ve kendisini selamlayan herkesin mü’min ve muvahhid olduğuna şehadet edecek.
Allah ile müsafaha etmek (tokalaşmak) isteyen, Hacer’ül Esved’i istilam eylesin.
Hacer’ül Esved cennetin yakutlarından kıymetli taşlardan bir taştır. Kıyamet gününde iki gözü ve söyleyen dili olduğu halde haşrolacaktır. Kendisine hakkıyla ve sadakatle istilam edenlerin lehine şehadet edecektir.
Hacer’ül Esved yeryüzünde Allah’ın yeminidir. Yani sağ koludur. Kişi kardeşiyle müsafaha ettiği gibi Allahu Teala da onunla, insanlar ile musafaha eder.
Cevap: hacerül esved hakkında hadisler
naqshi
Allah c.c razı olsun.. hacer’ül esved taşının bir parçası Edirne’de ki (Allahu alem) eski camiydi sanırım orda bulunmaktadır bir kibrit kutusu kadar büyüklüğü vardır… görmek isteyen arkadaşlara duyurlur 🙂
Yanıt: hacerül esved hakkında hadisler
Ehli Kuran
< "Allah’a yemin ederim ki, Cenab-ı Hak kıyamet gününde O’nu gören gözleri ve konuşan dili olduğu halde kendisine ihlas ile el sürüp öpen kimsenin cennetlik olduğuna şahit olarak diriltecektir.”
"Hacer’ül Esved cennetten gelmedir. Kardan daha beyaz idi. Ehl-i şirkin hataları onu siyahlattı.”
"Kabedeki Hacer’ül Esved ve Makam-ı İbrahim cennet yakutlarından iki yakutturlar. Allah onların ışığını almıştır. Eğer onların ışığını almasaydı, doğu ile batının arasını aydınlatırlardı.”
"Hacer’ül Esved’e cahiliyet kirlerinden bir şey dokunmasaydı, ona sürülen sakat ve hastalar mutlaka şifayap olurlardı. Yeryüzünde ondan başka cennetten gelmiş hiçbir şey yoktur.”
"Kıyamet gününde Hacer’ül Esved getirilecek. Konuşan bir dili bulunacak ve kendisini selamlayan herkesin mü’min ve muvahhid olduğuna şehadet edecek.”
"Allah ile müsafaha etmek (tokalaşmak) isteyen, Hacer’ül Esved’i istilam eylesin.”
Hacer’ül Esved cennetin yakutlarından kıymetli taşlardan bir taştır. Kıyamet gününde iki gözü ve söyleyen dili olduğu halde haşrolacaktır. Kendisine hakkıyla ve sadakatle istilam edenlerin lehine şehadet edecektir.
"Hacer’ül Esved yeryüzünde Allah’ın yeminidir. Yani sağ koludur. Kişi kardeşiyle müsafaha ettiği gibi Allahu Teala da onunla, insanlar ile musafaha eder.”
>
Baştan aşağı putperest bir yazı.Putperestikle şirkle mücadele içi gönderilmiş son peygamber Hz.Muhammedin ağzından yapılan putperestlik propagandası.
Kim benim söylemediğim sözü bana isnad edip söylerse cehennemdeki yerine hazırlansın’ dedi.”
İbni Mace: 35, Müslim: 14, Tirmizi: 2796, Darimi: 244
Soru: hacerül esved hakkında hadisler
naqshi
haklı olabilirsin hadislerde kimden rivayeti yok
yskk
Canlıyı konuşturan ve bazılarına şefaat yetkisi veren Allahü teâlâ, hayvanları ve cansızları konuşturamaz mı? Onlara şefaat yetkisi veremez mi? Kur’an-ı kerimde de canlı-cansız her varlığın tesbih ettiği bildiriliyor. Fakat biz anlamıyoruz diye -hâşâ- Kur’an-ı kerimi mi inkâr etmek gerekir?
Allahü teâlâ dilerse taş da konuşur, ağaç da konuşur, hayvan da konuşur.
Bütün mahlukat Allah’ı zikrediyor. Onlara zikir etme kuvvetini veren Allahü teâlâ onları konuşturamaz mı, onlara şefaat izni veremez mi?
Hacer-ül esved denilen taş, Cennetten gelmiştir. O taşı oraya Allahü teâlâ koydurdu.
Hacer-i esvedi öpmek sünnettir. Hazret-i Ömer, tavaf ederken, Hacer-i esvede karşı, (Sen bir taşsın, bir şey yapamazsın! Ama Resulullah öptüğü, yani sünnet olduğu için seni öpüyorum) dedi. Hazret-i Ali, bunu işitince, Resulullahın, (Hacer-ül esved, kıyamette insanlara şefaat eder) buyurduğunu ben işittim dedi.
[Hazret-i Ömer, Hacer-ül Esvedin Cennetten geldiğini, o taşı öpmenin sünnet olduğunu, taşın şefaat edeceğini elbette biliyordu. Böyle söylemesi, Hazret-i Ali’nin o hadis-i şerifi nakletmesi ve dindeki bir hükmün vesika haline gelmesi içindi.]
Hacer-ül esvedle ilgili çok hadis-i şerif vardır. Bazıları şöyledir:
(Hacer-ül esved, Cennet yakutlarındandır. Kıyamette, iki gözü ve bir dili olduğu halde getirilir. Tazim ve sıdk ile istilam edenin lehinde şahitlik eder. Riya ve alay ile istilam edenin de aleyhine şahitlik eder.) [Tirmizi]
(Hacer-ül esvedi hayırlı işlerinize şahit yapın. Çünkü o, kıyamette şefaati reddedilmeyen bir şefaatçidir. Dili ve iki dudağı olacak ve ona elini sürene şahitlik yapacaktır.) [Taberani]
(Resulullah, Hacer-ül esvedi istilâm ettiklerinde, onu öper ve yüzünü sürerdi.) [İbni Mace]
(Hacer-ül esved, kıyamette insanlara şefaat eder.) [İbni Hibban]
(Hacer-ül Esvede cahiliye zamanı adamlarının manevi pislikleri bulaşmasaydı, ona dokunup da iyi olmayan dertli kalmazdı.)[Beyheki]
Kayıtsız Üye
Hacerül Esved taşı için yerine yerleştirilmesi ile ilgili bir hadis vardı. Peygamber efendimizi hakem yapmışlardı. Bu olay ne zaman olmuştur. Hadis kitaplarında bir tarih var mıdır?
Şem’a
hacerül esved tarihi
İslam tarihi kitaplarında "hacerül esved kabe hakemliği olayı"nda Peygamberimiz 35 yaşlarındaydı diye kayıtlıdır.
Yıl olarak Miladi 606 yılında
hacerül esved ile ilgili hadisler, hacerül esved, hacerül esved hakkında bilgi