Şafii mezhebinde namazda bazı sünnetler
Ziyad Şafi
Bismillahir-r-Rahmanir Rahim…
1 )Şafiide namaza niyyet edib arkasından tekbir getirdikten sonra Teveccüh okunur. İşte Teveccüh- Veccehtu vechiye lillezi fetares-semavati vel-erda hanifen muslimen vema ene minel-muşrikine inne salati ve nüsuki ve mahyaye ve memati lillahi rabbil-alemine laşerike lehu ve bizalike umirtu ve ene minel-muslimine.
Daha sonra euzü okunur. İşte euzü- Euzü billahi mineş-ş-şeytanir racim.
2) Rükuda okunan zikr ve dualar-işte bu dualar- en azı 3 defa Sübhane Rabbiyel-azyım demek. 5, 7, 9 , 11 defada söylene bilir. Ama daha çok söylemek uyqun deyildir . Münferid olan ( namazı yalnız kılan ) bu zikre şu duayı ilave ede bilir- Allahümme leke reka’tü ve bike amentü veleke eslemtü haşaa leke sem’i ve basari ve muhhi ve azmi ve asabi ve me-stekellet bihi kademi
3) Rukuden kalkarken söylenen zikr– SemiAllahu limen hamidehu
4) İtidalde söylenen zikr- Rabbena lekel-hamdü, mil’es-semavati ve mil’el-ardi ve mil’e ma şi’te min şey’in ba’du.
Münferid ayrıca şunu da söyler:
Ehles-senai vel-mecdi ehakku ma kalel-abdu ve kulluna leke abdun la mania lima a’tayte vela mu’tiye lima mena’te vela yenfeu zel-ceddi mink-elceddu.
5) Secdede okunan zikr ve dualar-işte bu dualar- secdede 3 defa Sübhane Rabbiyel-ala söylenir. 5, 7, 9 , 11 defada söylene bilir. Munferid ( namazı yalnız kılan ) isterse şunude ilave ede bilir Allahümme leke secedtu ve bike amentü ve leke eslemtü secede vechi li-llezi halekahü ve savverehü ve şakke sem’ahü ve basarehü fetebareke-llahü ahsen-ül-halikine.
6) İki secde arasında dua okumak- " Rabbiğ-firli, verhamni, vecburni, verfani, verzuqni , vehdini ve afini "
7) Teşehhüd ve selavattan sonra dua okumak – işte dualar- Allahhumme inni euzü bike min azabil-kabri ve min azabinnari ve min fitnetil-mahya vel-memati ve min fitnetil-mesihid-deccali.
Allahhummeğfir li ma kaddemtu ve ma ehhartu ve ma esrartu ve ma a’lentu ve ma esraftu ve ma ente e’lemu bihi minni entel-mukaddimu ve entel-muahhiru la ilahe ille ente.
Şahıs bu dualardan hangisini iterse okur.
Allahim bize hidayet ver , Allahım bizi koru , Allahım bizi ilimsiz gidip de şeytanın tuzağına düşenlerden etme . Allahım koruyan ve gözeten Sensin ( Amin ).
Cevap: Şafii mezhebinde namazda bazı sünnetler
Şema
Allah razı olsun güzel bilgiler. ama zikirler şafiiye has değil
Yanıt: Şafii mezhebinde namazda bazı sünnetler
Ziyad Şafi
Allah cümlemizi razı olacağı seviyyeye getirsin…
Soru: Şafii mezhebinde namazda bazı sünnetler
Ziyad Şafi
< ama zikirler şafiiye has değil >
niye ? Şafiide namazda bu zikirler okunur.
cemal said
sayın ziyad şafi kardeş bize şafii mezhebinde namaz nasıl kılınır en ayrıntılı şekilde bir anlatırmısın?mesela semiallhü limen hamideden sonra eller kulak hizasına tekrar kaldırılırken Allahü ekber deniyormu vb şeyleri vede elinde mevcut ise resimli anlatım paylaşırmısın veya videolu paylaşım.selam ve dua ile.
Hoca
< sayın ziyad şafi kardeş bize şafii mezhebinde namaz nasıl kılınır en ayrıntılı şekilde bir anlatırmısın?mesela semiallhü limen hamideden sonra eller kulak hizasına tekrar kaldırılırken Allahü ekber deniyormu vb şeyleri vede elinde mevcut ise resimli anlatım paylaşırmısın veya videolu paylaşım.selam ve dua ile. >
şuan bulunduğun bölümde tam 7 sayfa şafiide namaz ve diğer konular var: forumduasi.com/safii-mezhebi
Ziyad Şafi
< sayın ziyad şafi kardeş bize şafii mezhebinde namaz nasıl kılınır en ayrıntılı şekilde bir anlatırmısın?mesela semiallhü limen hamideden sonra eller kulak hizasına tekrar kaldırılırken Allahü ekber deniyormu vb şeyleri vede elinde mevcut ise resimli anlatım paylaşırmısın veya videolu paylaşım.selam ve dua ile. >
es Selamu aleykum va rahmatullahi va barakatuhu,,, elbette güzel abim…bildiyimi anlatırım…ama resimli ve ya videolu bir şey elimde yok. Güzel abim ALLAHIN bu zavallı ve günahkar kulu Şafii mezhebindeyim…Şafiiyi ve Mezhebibini ALLAHIN bana öyrettiyi kadar biliyorum ve yine ALLAH-tan daha çok öyretmesini istiyor ve yalvarıyorum. Bilemedeiymiz bir konu olunca Mumsema, MUM, Bilal Hattab hocamızdan birlikde öyreniriz İNŞaALLAH .ve namaza geçiyoruz. işte Şafiide namazın kılınış şekli…
Güzel Abim abdest alıp Kıbleye karşı dur ve böyle niyyet getir.Allah rızası için bu günkü ( yatsı namazında-bu gecenin ) (mesela)- iki ruketli sabah namazının farzını kılmaya niyyet ettim… Öyle namazı ise öylenin farzına, ikindi ise ikindinin farzına, akşam ise akşamın farzına niyyet et. Niyet, kalb ile yapılır, dil ile söylenmesi sünnettir. Ayrıca niyetin, Tekbiret-ül-ihram ile beraber getirilmesi gerekir. Yani "Allahü ekber” demekle beraber niyetin kalben yapılması gerekir. Yani niyyet biter bitmez hemen tekbir getir.
Tekbir…ALLAHU EKBER…Tekbiret-ül-ihramı alırken, parmaklar normal biçimde açık olarak, başparmak kulak memesinin hizasına gelecek şekilde elleri kaldırmak. Burada elleri goyüs hizasına kadar kaldır.
Sonra elleri göğsün altında, göbeğin az yukarısında hafif sola doğru bağla.
Tam olarak istiftah düası olan Veccehtuyu oku, ve EUZU-yu oku.Arkasından Fatiha oku. Unutma ki, Besmele – Bismillahir Rahmanir Rahim Fatihanın birinci ayetidir. Bu okunmazsa Fatiha olmaz.
Fatihayı bitirince Amin de. Amini sesli okursan sesli de , sessiz okursan sessiz de. Sesli namazlarda Besmele açıkdan okunur.Fatiha bittimi, amin söyledinmi , İşte tam burada Kurandan bir Sure veya Ayet oku. Birinci rekâtta okunan surenin ikinci rekâtta okunan sureden uzun olması ve Kur’an-ı kerimde, sıra bakımından ondan önce olması sünnettir. Sure, sadece ilk iki rekâtte okunur. Yani 3-cü ve ya 4-cu rekatta Fatihadan sonra Sure ve ya ayet okuma.
Sonra eller goyüs hizasına kadar kaldırılır ve tekbir getirilerek Rükuya varılır. Rüku’da üç kere, "Sübhane Rabbiyel Azyım ” de .
Bitirdikden sonra yine eller kaldırılarak itidal yapılır. Yani, "semiAllahu limen hamidehu” diyerek doğrulmaya başlanır. Tam olarak doğrulunca: "Rabbena lekel-hamdü, mil’es-semavati ve mil’el-ardi ve mil’e ma şi’te min şey’in ba’d” söylenir.
Arkasından elleri kaldırmadan tekbir getirilir ve secde edilir. Secdede alın, burun, dizler, iki avucun içi ve iki ayağın parmaklarının içleri yere konuluyor , adeta yere yapıştırılıyor. Önce dizler, sonra eller sonra da alın ve burun yere konur. Secdede üç defa "Sübhane Rabbiyel a’la denir. Sonra tekbir getirilerek baş secdeden kaldırılır ve oturulur. İki secde arasında: "Rabbiğfir li verhamni…” okunur. Sonra ikinci kere aynı şekilde tekbir getirilerek secde edilir.
Sonra tekbir getirilerek ikinci secdeden kalkıp, az otur. Bu oturuşa istirahet oturşu deniyor. Bu oturuş az olmalıdır. Arkasından ellerine dayanarak ayağa kalk.
Ayağa kalktıkdan sonra Tam bir şekilde İKİNCİ REKAT başlamış oluyor.
Euzuyu okudktan sonra ikinci rekâtte Fatiha ve sure okunur. Rüku ve secdeler yapılır ve oturulur. Ama sabah namazında İKİNCİ REKATTA Rukuyu yapdıktan sonra SEMİ- ALLAHU LİMEN HAMİDEH , RABBENA LEKEL HAMD söyledikden sonra ellerin içi , yani avuçların içi goyüs hizasında goye doğru açiliyor ve kunut okunuyor. Kunuttan sonra elleri yüze surmek olmaz. Kunut bittikten sonra tekbir getirilip secdeye iniliyor.
İşte KUNUT düası. "Allahümmeh-dini fi men hedeyte ve afini fi men afeyte ve tevelleni fi men tevelleyte ve barik li fima a’tayte ve kini şerre ma kadayte feinnke takdi vela yukda aleyke ve innehu la yezillu men valeyte vela yeizzu men adeyte tebarekte Rabbena ve tealeyte felekel-hamdu ala ma kadayte estağfirukellahümme ve etubu ileyke ve sallAllahu ala seyyidina Muhammedin ve ala Alihi ve Sahbihi ve selleme.”
Ve namazın sonunda Teşehhud ve Selavat okunması.
Teşehhud . "Et-tehiyyatü el-mübarekâtü es-salevatü et-tayyibatü lillahi. Es-selamü aleyke eyyühen-nebiyyü ve rahmetullahi ve berekâtühü, es-selamü aleyna ve ala ibadillah-is-salihin. Eşhedü en la ilahe illAllah ve eşhedü enne Muhammeden resulullah.”
ve Selavat. "Allahümme salli ala Muhammedin ve ala Ali Muhammed kema salleyte ala İbrahime ve ala Ali İbrahim ve barik ala Muhammedin ve ala Ali Muhammed kema barekte ala İbrahime ve ala Ali İbrahime fil-alemine inneke Hamidun Mecidun.”
ve namazın sonunda bir dua okunması ki bu bir Sünnettir. Ve her iki çiyine başı çevirerek ES SELAMU ALEYKUM VE RAHMETULLAH demek.
Evet Güzel ABİM namazda 3 ve 4 rekatlı nemazlarda ki , ikinci rekattan sonraki ilk oturuşta ifitraş yap ve ilk teşehhudu oku. ve teşehhudun arkasından sadece ALLAHUMME SALLİ ALA MUHAMMEDin de (birinci teşehhudu uzatmamak lazımdır) ve Ellerine dayanarak kalk. Son ouruşta ise teverruk yap ve teşehhudu , selavatı tam olarak ve duayı okuyup bitirdikden sonra selam ver ve nemazı bitir. İstersen arkasından zikr ve düada ede bilirsin. Ve MUM hocamızın verdiyi adrese gir oradan da istifade et ki, İlmi tam kavrayasın.Bu çok güzeldir. işte Bu kadar güzel abim. Mumsema , MUM , Bilal Hattab hocalarımdan şu az ilmimle Cemal said gibi güzel abime cevap yazdığım için haklarını helal etmelerini itiyorum. Es Selamu aleykum va rahmatullahi ve bereketuhu.
Hoca
< Ve MUM hocamızın verdiyi adrese gir oradan da istifade et ki, İlmi tam kavrayasın.Bu çok güzeldir. işte Bu kadar güzel abim. Mumsema , MUM , Bilal Hattab hocalarımdan şu az ilmimle Cemal said gibi güzel abime cevap yazdığım için haklarını helal etmelerini itiyorum. Es Selamu aleykum va rahmatullahi ve bereketuhu. >
ve aleukumusselam. esteğfirullah kardeşim. müsaid bir zamanda okurum yazdıklarını inşAllah
ene-zerre
< Tekbir…ALLAHU EKBER…Tekbiret-ül-ihramı alırken, parmaklar normal biçimde açık olarak, başparmak kulak memesinin hizasına gelecek şekilde elleri kaldırmak. Burada elleri goyüs hizasına kadar kaldır.
Sonra elleri göğsün altında, göbeğin az yukarısında hafif sola doğru bağla. >
Bismillah…Mübarek kardeşim.Hanefiler dışında diğer üç mezhebe göre namazda tekbirleri alırken elleri omuz hizasına kaldırmak vardır.Size İbrahim CANAN hocanın Kütüb-i Sitte şerhinden birkaç parça nakledeyim inşaAllah..
1.(2483)- İbnu Ömer (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) namaza kalktığı zaman, ellerini iki omuzunun hizasına kadar kaldırır sonra tekbir getirirdi. Rükû yapmak isteyince de (ellerini iki omuzu hizasına kaldırmak suretiyle) aynı şeyi yapardı. Rükûdan başını kaldırınca da aynı şeyi yapardı. Ancak bunu, secdeden başını kaldırırken yapmazdı."
Bir başka rivayette: "Bunu, secde ederken yapmazdı" denmiştir.
4. (2486)- Muvatta ve Ebû Dâvud’da gelen bir rivayette de şöyle denmiştir: "İbnu Ömer (radıyallâhu anhümâ) namaz için iftitah tekbiri getirince (namaza başlayınca), ellerini iki omuzu hizasına kadar kaldırırdı, rükûdan kalkınca daha aşağı kaldırırdı."
6. (2488)- Ebû Dâvud’un bir rivayetinde şöyle gelmiştir: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) namaza kalktığı zaman ellerini iki omuzunun hizasına kadar kaldırırdı. Sonra eller o halde iken tekbir getirirdi, rükûa giderdi. Sonra belini doğrultmak isteyince ellerini tekrar iki omuz hizasına kadar kaldırır ve, "Semi’allâhu limen hamideh" derdi.
Secdede ellerini kaldırmazdı. Rükûdan önce getirdiği her bir tekbirde ellerini kaldırırdı ve bu hal namazın bitimine kadar devam ederdi."
Yine Ebû Dâvud’un bir diğer rivayetinde: "Rükûdan doğrulunca, secdeye eğilince (kaldırır), iki secde arasında kaldırmazdı" denmiştir.
7. (2489)- Nesâî’nin rivayetinde şöyle gelmiştir: [Resûlulah (aleyhissalâtu vesselâm)] namaza girdiği zaman ellerini kaldırırdı. Rükûya gitmek istediği zaman, başını rükûdan kaldırdığı ve iki rek’at arasında kalktığı zaman aynı şekilde ellerini iki omuzunun hizasına kaldırırdı." [Buhârî, Ezân 83, 84, 85, 86; Müslim, Salât 22, (390); Muvatta, Salât16, (1, 75, 76, 77); Ebû Dâvud, Salât 117, (721, 722, 741, 743); Tirmizî, Salât 190, (255); Nesâî, İftitah 1, 2,3, (2, 121, 122); İbnu Mâce, İkâmet 15, (858 – 868).]
Nesâî’nin rivayetinde şöyle gelmiştir: "Resülulah (aleyhissalâtu vesselâm) namaza girdiği zaman ellerini kaldırırdı. Rüküya gitmek istediği zaman, başını rüküdan kaldırdığı ve iki rek’at arasında kalktığı zaman aynı şekilde ellerini iki omuzunun hizasına kaldırırdı."
Buhârî, Ezân 83, 84, 85, 86; Müslim, Salât 22, (390); Muvatta, Salât 16, (1, 75, 76, 77); Ebü Dâvud, Salât 117, (721, 722, 741, 743); Tirmizî, Salât 190, (255); Nesâî, İftitah 1, 2,3, (2,121,122); İbnu Mâce, İkâmet 15, (858 – 868).
Ebü Humeyd es-Saidî (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Kendisi, Resülullah
(aleyhissalâtu vesselam)’ın Ashâbından on kişilik bir grupla oturuyor idi.
Resülullah’ın namazını zikrettiler. Bunun üzerine:
"Ben içinizde Aleyhissalâtu vesselâm’ın namazını en iyi bilen kimseyim!" "Nasıl olur. Allah’a yemin olsun, sen O’na bizden daha çok tâbi olmuş bizden önce onun sohbetine katılmış değilsin!" dediler. O:
"Herşeye rağmen!" deyip (ısrar edince):
"Peki (Efendimizin nasıl namaz kıldığını) arzet görelim" dediler. 0 da anlattı:
"Aleyhissalâtu vesselâm, namaza kalkınca kollarını omuzları hizasına kadar kaldırırdı. Bütün kemikleri mütedil şekilde yerlerinde istikrarını bulunca tekbir getirir, sonra kırâatte bulunur, sonra tekrar tekbir getirir, ellerini omuzları hizasına kadar kaldırır, sonra rüküya gider ve el ayalarını dizlerinin üzerine koyar, sonra o durumda mütedil bir vaziyet alır, başını ne aşağı kırar ne de yukarı kaldırır, sonra başını kaldırıp:
"Semi’allâhu li-men hamideh (Allah kendisine hamdedeni işitir)!" der, sonra ellerini tekrar omuzlarının hizasına kadar mutedil şekilde kaldırır, sonra: "Allahu ekber!" deyip yere eğilir, ellerini yanlarına açar, sonra başını kaldırır, sol ayağını büker, üzerine oturur, secde edince ayaklarının parmaklarını açar, sonra secde eder, sonra: "Allahu ekber!" der, başını kaldırır, sol ayağını büker, her kemik yerine gelinceye kadar sol ayağının üzerine oturur. Sonra aynı şeyleri diğer (rek’at)de yapardı.
Sonra iki rek’ati (tamamlayıp) kalkınca, iftitah tekbirinde olduğu gibi tekbir getirir, ellerini omuzlarının hizasına kadar kaldırır. Sonra aynı şeyleri namazın geri kalan kısmında da yapardı.
Selam vereceği son rek’atin secdesi olunca sol ayağını (mak’adının altından sağ tarafına) çıkarır ve sol tarafı üzerine yere çökerek otururdu."
(Onun bu açıklamasını dinleyince yanındakiler:) "Doğru söyledin,) Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm) böyle namaz kılardı!" dediler."
Ebü Davud, Salât 117, (730-735); Tirmizî, Salât 227, (304, 305). Hadis Buhârî’de muhtasar olarak gelmiştir. Ezân 145).
Ellerin nereye kadar kaldırılacağı da rivayetlerde farklıdır. Fukaha da bu hususta ihtilaf etmiştir. Ahmed İbnu Hanbel, Şâfiî ve İmam Mâlik omuzlara kadar kalkacağına hükmetmişlerdir. Hanefîlere göre kulakların yumuşağına kadar kalkmalıdır. Yani baş parmak kulak yumuşağına değmeli, diğerleri kulakla yan yana gelmelidir.
Vesselam kardeşim:)
ezdli cündep
< Nesâî’nin rivayetinde şöyle gelmiştir: "Resülulah (aleyhissalâtu vesselâm) namaza girdiği zaman ellerini kaldırırdı. Rüküya gitmek istediği zaman, başını rüküdan kaldırdığı ve iki rek’at arasında kalktığı zaman aynı şekilde ellerini iki omuzunun hizasına kaldırırdı."
Buhârî, Ezân 83, 84, 85, 86; Müslim, Salât 22, (390); Muvatta, Salât 16, (1, 75, 76, 77); Ebü Dâvud, Salât 117, (721, 722, 741, 743); Tirmizî, Salât 190, (255); Nesâî, İftitah 1, 2,3, (2,121,122); İbnu Mâce, İkâmet 15, (858 – 868).
>
….EyvAllah ene-zerre kardeş yukarıda hadisteki ellerin kaldırılma olayını 50 den fazla sahabe aktarmıştır.
Üzülerek başka bir olayla karıştırmışım 21 sahabeden aktarılmış bunlardan bazıları Ali b. ebu talip, enes b. malik, ibnu ömer, vail b. hucur, malik b. el huveyris, ebu humeyd es saidi, cabir b. abdullah, ebu hureyre,
ene-zerre
< EyvAllah ene-zerre kardeş yukarıda hadisteki ellerin kaldırılma olayını 50 den fazla sahabe aktarmıştır. >
MaşaAllah kardeşim.Nerde geçiyor mezkur bilgi?
Ziyad Şafi
< Bismillah…Mübarek kardeşim.Hanefiler dışında diğer üç mezhebe göre namazda tekbirleri alırken elleri omuz hizasına kaldırmak vardır >
ALLAH razı olsun kardeşim. < Ellerin nereye kadar kaldırılacağı da rivayetlerde farklıdır. Fukaha da bu hususta ihtilaf etmiştir. Ahmed İbnu Hanbel, Şâfiî ve İmam Mâlik omuzlara kadar kalkacağına hükmetmişlerdir. Hanefîlere göre kulakların yumuşağına kadar kalkmalıdır. Yani baş parmak kulak yumuşağına değmeli, diğerleri kulakla yan yana gelmelidir. >
Evet Kardeşim Tam doğruyu söyledin. Ben Azeri Türküyüm Anadolu Türkçesinde omuzla-göyus arasında yalnışlık yapdım. ALLAH seni cennetine alsın. Ne güzel bir kardeşsin sen.
ene-zerre
< Evet Kardeşim Tam doğruyu söyledin. Ben Azeri Türküyüm Anadolu Türkçesinde omuzla-göyus arasında yalnışlık yapdım. ALLAH seni cennetle cezalandırsın. Ne güzel bir kardeşsin sen. >
Allah(c.c.) senden de razı olsun mübarek:)
arafät
slm.alk. arkadaşlar bu sayfada TEŞEHHUD VE SELÂM iyi bir sekilde aciklamislar…
sayfanin son kisminda resimler ile iyi anlamaniza yardımcı olmuslar umarim isinize yarar
vesallam
arafät
< ve EUZU-yu oku.Arkasından Fatiha oku. Unutma ki, Besmele – Bismillahir Rahmannir Rahim Fatihanın birinci ayetidir. Bu okunmazsa Fatiha olmaz. >
Selamun aleykum ve rahmatullahi ve barakatuhû Ziyad kardes,
son haftalar da Safii Mezheb i ile çok arastirmalar yapiyorum, kendim Safii olduguma ragmen çok bilgim yok Allah razı olsun senin ve baska sitelerde okuduklar im la kendimi gelistirmeye calisiyorum..
burda bir kaç sorum olucakti umarim bana yardımcı olursun:
1-) ben simdi Hoca olarak Namaz i Cemat ile kilarsam icimden az ses ile EUZU cekip ama BESMELE(basta) ve AMIN i (sonda) Fatiha gibi yüksek ses ilemi demem lazim? (yani Sabah Aksam ve Yatsi namazlarinda) yoksa euzu, besmele ve amin i sessiz mi demeliyiz…
2-) Diyelim cemat ile ama kendim Hoca ya uyuyorum, Hoca Fatiha okuduktan sonra AMIN i kendim yüksek ses ile demem mi lazim?
3-) Safii mezhebin de biri Hoca ya uyup Namaz kilarsa kendiside içinden Fatiha okumasi lazim.. bazi Arap camilerinde Fatiha dan sonra Hoca kasten bekliyor ve sonra dan Zamli süre okur, ama cogunlukla Hanefi Hocalar bunu yapmiyorlar, benim sorum peki biz Hoca ya uyarken Hangi kisimda Fatiha yi icimizden okumamiz lazim?
bunlar simdilik aklıma gelen sorular..
Allah simdiden senden ve bu sitede yardımcı olanlardan Razi olsun
selam ve dua ile vassallam
ene-zerre
< Üzülerek başka bir olayla karıştırmışım 21 sahabeden aktarılmış bunlardan bazıları Ali b. ebu talip, enes b. malik, ibnu ömer, vail b. hucur, malik b. el huveyris, ebu humeyd es saidi, cabir b. abdullah, ebu hureyre >
Doğru demişsiniz kardeşim,İbn-i Hacer hocasından "50 sahabe" diye naklediyor.:)
Dediginiz doğrudur..:)
Vesselam.
aş_Şafii
< Selamun aleykum ve rahmatullahi ve barakatuhû Ziyad kardes, >
va aleykum salam abi !
< ben simdi Hoca olarak Namaz i Cemat ile kilarsam icimden az ses ile EUZU cekip ama BESMELE(basta) ve AMIN i (sonda) Fatiha gibi yüksek ses ilemi demem lazim? (yani Sabah Aksam ve Yatsi namazlarinda) yoksa euzu, besmele ve amin i sessiz mi demeliyiz… >
kardeş sabah-akşam ve yatsı namazlarında besmeleyi yuksek ses ile soylersin !
ve yine bu namazlarda amini yuksek ses ile dersin
< 2-) Diyelim cemat ile ama kendim Hoca ya uyuyorum, Hoca Fatiha okuduktan sonra AMIN i kendim yüksek ses ile demem mi lazim? >
evet lazim. Amini yusek ses ile dersin !
< Safii mezhebin de biri Hoca ya uyup Namaz kilarsa kendiside içinden Fatiha okumasi lazim.. bazi Arap camilerinde Fatiha dan sonra Hoca kasten bekliyor ve sonra dan Zamli süre okur, ama cogunlukla Hanefi Hocalar bunu yapmiyorlar, benim sorum peki biz Hoca ya uyarken Hangi kisimda Fatiha yi icimizden okumamiz lazim? >
hanefide ictihad farklidir kardeş ! Şafiide cemaat namazında fatihadan sonra bir az beklemek lazim (sunnetdir) !
imam sesli namazlarda fatihani bitirdimi , amini dedinimzi, işte ardina sen fatihayi oku ! hiç bekleme !
sorularini (sizden gelen sorular ) bolumunde sor güzel abi !
forumun ahkamina uymaliyiz ! 🙂
a shunu da ilave edeyim ki, karıştırma olmasın ! ben Ziyad Shafiyim , ama bu sefer çalishma odamdaki bilgisayardan girish yapdim 🙂 ve üye oldum Mumsemaya ! yani şimdi iki nikle giriyorum…duyduk duymadık demeyin
arafät
Allah razı olsun senden Kardes!!! inan her gün senin cevabini beklemekteyim:)
< sorularini (sizden gelen sorular ) bolumunde sor güzel abi ! >
kusuruma bakmayin kardesler yeni kayit oldugumdan bilgim yoktu.. artik ayni hatayi yapmam insaAllah
selam ve dua ile Allah a emanet olun insaAllah
şafi mezhebi, şafi mezhebi namaz kılınışı resimli, şafi mezhebine göre namaz