Benim şefaatim ümmetimin günah-ı kebair (büyük günah) işleyen kısmınadır hadis-i şe

Benim şefaatim ümmetimin günah-ı kebair (büyük günah) işleyen kısmınadır hadis-i şe

LeoparGS
Benim şefaatim ümmetimin günah-ı kebair (büyük günah) işleyen kısmınadır hadis-i şerifi nasıl anlamalıyız

Peygamberleri insanlar için birer rehber, birer önder olarak gönderen Allah, onları günahsız kılmakla insanlara şu mesajı da vermiş oluyor: Günah işlememeye bütün gücünüzle çalışın!

Sözü edilen hadis-i şerifi bu gerçeğin ışığında değerlendirmek gerek. Bu hadisten; şefaatin ancak büyük günah işleyenlere yapılacağını, küçük günah işleyenlerin bundan mahrum kalacaklarını anlamaya mantıken imkân yok.

Dikkatle incelenirse, bu peygamber kelâmından şu iki büyük mesaj hemen alınabilir:
Birincisi: Bu hadis-i şerif, büyük günah işleyenin küfürle iman arasında kalacağını iddia eden mutezile fırkasına en güzel bir cevap…

Diğer mesaj da şu: Şefaat izninin verilmesinden sonra, başta peygamberler olmak üzere, melekler ve salih kullar müminlerin günahlarının bağışlanması için Allah katında şefaatçi olacaklar. Bu herkesin manevî mertebesine göre gerçekleşecek.. Büyük günahlar ise, Allah katında hatırı en ileri olan peygamberimizin (asm.) şefaatiyle af edilebilecekler.

(Alaâddin Başar (Prof. Dr.)


Cevap: Benim şefaatim ümmetimin günah-ı kebair (büyük günah) işleyen kısmınadır hadi

elif07
Allah razı olsun. Efendimiz (s.a.v)bizdende şefaatçi olur inşALLAH..


Yanıt: Benim şefaatim ümmetimin günah-ı kebair (büyük günah) işleyen kısmınadır hadi

Fatıma-Tuana
Allah Razı Olsun….Resullullah(S.A.V) efendimiz,Şefaatçimiz,Takvaların önderi,Merhametlilerin merhametlisi Hamd-ü Senalar olsun Allah’a…Ve Rabbim Bizleride takva ve ilim ehlinden kılsın İnşaALLAH..


Soru: Benim şefaatim ümmetimin günah-ı kebair (büyük günah) işleyen kısmınadır hadi

LeoparGS
Amin Amin Amin

Allah (Tebareke ve Teala) her ikinizdende razı olsun
teşekkür ederim..


elif şeyma
Allah razı olsun
Peygamber efendimizin şefaatine nail olmak duasıyla


yokya
Allah Asr Süresinde Yemin Ediyor.zamana Yemin Ederimki Insan Hüsran Ve Ziyan Içindedir.ancak Salih Amel Işleyip Iman Edenler Hakkı Tavsiye Edenler Sabredenler Müsnestadır.diyor.Allah Faiz Içinde Kim Ona Bulaşırsa Allah’a Ve Resulune Savaş Açmıstır.bunlar şeytan çarrpmasıyla Kalkarlar Ebedi Cehennemliktir . Diyor.kuranı Okuyup Anlayasınız Diye Indirdik Diyor Allah Cc Okuyun Akledin Allah Tevbe Suresinde Ve çogu Ayettede Tevbe Edein Salih Amel Işleyin Dosdogru Namaz Kılın Zekat Verin Kitaba Uyun Diyor.cenneti Vadediyor.oyleyse Bir Müslüman Ve Mümin Olarak Son Nefesimizi Verelim.Allahım Beni Teslim Ve Razı Bir Halimde öldür.salih Amel Işleyip Takvası Yüksek Olan Kimselerle Dirilt.ahiret Gününde Huzuruna çıkarıldıgımızda Kitabı Sağ Tarafından Verilelnlerden Eyle Rabbim.amin. Sana şükürler Olsun Dünya Ve Ahirette Rızkımızı Verilenlerden Eyle Amin .

Yani Burda Demek Istediğim şuydu.Allah Sizi Ancak Ben Bağışalrım Ben Afederim.ve Kim Benim Nezdimde şefeat Edebilirki Diyor.bakara 285 Ayet Okuyun Semi,na Ve Ata,na ğufraneke Rabbena Ve Ileykel Masir.anlamı Işittik Itahat Ettik.rabbim Senden Bizi Bağışlamanı Dileriz.muhakkak Dönüşümüz Sana Olacaktır.şefaat Ancak şahitlik Olabilir.eğer Herkes Bizi Peygamber Kutaracak Diye Bakarsa Ozaman Nasıl Olsa Peygamberimiz Bizi Kurtarcak Deyip Kimse Allah’a Olan Görevlerini Yapmazlar.kuranı Okumak Lazım.okuyun Anlayacaksınız.anladığınız.dilde Biz Bu Kelamı Arapça Indirdik Okuyup Anlaysanız Diye Bir Ayette Diyorki Eğer Biz Bu Kitabı Arapça Indirmeseydik.derlerdiki Bu Bizim Dilimizde Inmedi.okuyup Anlayamayız Derlerdi Diyor Allah Cc Ozaman Okuyup Anlayalım Kuranı Kerimde Hersey Vardır.ama şimdi Namaz Kılınışı Yok Dersiniz Yok Dersiniz Gerçek Olan Hadislerden Peygamberimiz Nasıl Yapacagını Göstermiştir.eğer Peygamberi Anlamk Istiyorsanız Kuran Kerim Müzzemmilve Müddessir Ayetleri Okuyun.Allah Dualrınızı Kabul Etsin Lütfen Her Denilene Inanmayın Allah Kıyamete Kadar Kuranı Kerim Bizim Korumamız Altındadır Diyor şüphe Etmeyin Okuyun Anlayın Ve Ameleninizi Edin.Allah Bizleri Affetsin Bağışlasın Merhamet Eylsin.anlamanı Bilmediğiniz Bişe Duygusal Yaklasamazsınız Duaların Anlamlarını Bilin Her Rekat Baslagıç Okunanan Fatiha Nın Anlamını Bilin Okuyun Türkçe Anladığınız Dilde Okuyun Akledin Amin


abdullahbiri1
yokya hakikatten yokya..bu kadarda atılmaz. yokya bu kadarda olmaz


yokya
selamün aleyküm ALLAH cc buyuruyorki küçük günahlarınızı ben affederim ancak sizde tevbe edip salih amel işlerseniz büyük günahlarınızı affederim diyor tabi tevbe arkasında durmak şartıyla ben günah işleyeyim gene tevbe ederim ole bişey yok ALLAH tevbe edenin tevbesinin arkasında durmasını emrediyor ancak ozaman tevbesini kabul ederim diyor.şefeat büyük günah işleyenler için deniliyor ancak büyük günah derken ne anlaşılıyor ALLAH ONLAR EBEDİ CEHENNEMLİKLERDİR.ONLAR ORADA EBEDİ KALACAK DİYOR Anlaşılmayan ne var anlamış değilim

abdullah kardeş kusura bakma atma derken anlamadım.Kusura bakmayın ama yazdıklarım kuranı kerimden. Hadis değil kutsi hadis değil sefaat ise hadis asırlar geçmiş çok hadisler elenmiş sizde bilirsin imamı gazali ve imami buhari çok hadis elemiştir.ama KURAN KERİM GERÇEKTİR KIYAMETE KADAR ÖYLE KALACAKTIR ALLAH BİZİM KORUMAMIZ ALTINDADIR DİYOR.ŞİMDİ BİZ KURTARICIMI ARIYORUZ.ALLAH DEMİYORMU BEN SİZİN İÇİNİZDEN GEÇENİ BİLİRİM SAH DAMARINIZDAN YAKINIM DİYORBEN BENCE KARDEŞİM SİZ KURANI KERİM OKUYUN BİDE ATMA DERKEN NEYİ YANLIŞ SÖYLEDİĞİMİ YAZARSANIZ AÇIKLAMA YAPIP ANLATAYIM.ALLAHA ORTAK KOŞANLAR BİR PİSLİKTİR


abdullahbiri1
kardeş ilk Allah Rasulune (SAV) nasıl iman edilir bir öğren ondan sonra yazdıklarında neler var bir bir yazayım.


yokya
Hocam ALLAHA VE (SAV) HZ MUHAMMED MUSTAFAYA CANIM FEDA OLSUN.SEN alayamadın beni hocam ben bütün hayatını okudum.peygamberimizin yani bizim örnek alacağımız peygamberimizdir yaptıklarıdır ancak şefaat farklı bir olay ben istemezmiyim ancak bu farklı bir şey dikkat etmek lazım

bak hoca neyin ne olduğunu yazmanız lazım bukadar atılmaz dediniz oysa ben hiç bişey atmadım kuran kerim den okuduklarım öğrendiklerim nerde yanlışım var sölemeniz lazım böle üstü kapalı olmaz açık açık söleyin paylasalım
anladınızmı ya kuranı hiç okumadınız siteye yazdılarım ayet dir

bide ben size bişey sorcam SEN OLMASAYDIN BEN BU ALEMLERİ YARATMAZDIM MI YOKSA BEN SENİ ALEMLERE RAHMET OLSIN DİYE YARATTIM MI BİRİ HADİS BİRİ KURANDAN.Bilmiyorumbişey anladınızmı


abdullahbiri1
anlayana ikiside aynı.. kardeş hadis şerif ne demek. daha kısa manada hadis ne demek.

bak kardeşim eğer iyi niyetli isen sana güvenilir bir islam aliminin şefaat ile ilgili ayetlerin tefsirini (mealini değil meal yaklaşık anlam demektir o ayetin manası demek değildir.) okumanı tavsiye ederim ama internetten değil mesela elmalılı hamdi yazır hocaefendi olabilir.eğer internette varsa belki olabilir. okurken kalbin boş olsun dolu kalbe bir şey girmez..


yokya
slm kötü niyet diye bişey olamaz burda fikrimi söylüyorum sadece ALLAHIN RAZI KILDIGI KİŞİLER ANCAK GENE ALLAHIN DİLEDİĞİ KİŞİLERE KONUŞURLAR DİYOR SONUÇTA BİZ AHİRET GÜNÜNÜNE VE DİRİLTİLİP ALLAHIN HUZURUNA ÇIKACAGIMIZA İMAN ETTİK İNANDIK.ALLAHA EMANET OL


mevaa
yokya kardeş, yoksa sende Kitap bize yeter, hadise gerek yok diyenlerdenmisin? böyle yazılarla neden insanları ümitsizliğe sürüklüyorsunuz büyük günah işlemiş biri nasıl olsa benim artık affım yok düşüncesiyle günahına devam etse mi daha iyi yoksa inşAllah şefaate mazhar olurum ümidiyle yaşasa mı daha iyi!!! ayrıca verilen hadis sahih bir hadistir.
Enes bin Malik (RadiyAllahu Anh) dan nakledilir:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Şefaatim ümmetimden büyük günah sahibi kimseleredir’ buyurdu.
Ebu Davud 4739 Tirmizi


Vahiyle İnşa
Selamun Aleyküm…
Yazıma ilk önce Yokya nickli kardeşimi tebrik ederek başlıyorum.Allah’ın ayetlerini yazmanız ve insanların günümüzde, yok dediğiniz konuya kalpten inanmalarına rağmen yazmanız beni bir hayli mutlu etti.Aslında Yokya kardeşimiz yazdıklarıya güzel bir cevap verse de en sonyazan kardeşim Mevaa’yı da biraz eleştirme lüzumu gördüm.Ama konuya ilk önce Allah’tan başka hiç bir kimsenin şefaatinin olmayacağı ayetlerle başlamak istiyorum.


(Ayetlerin altında numaralarla yazılmış notlarıma bakmayı da ihmal etmeyin.)



Derken(Allah şöyle buyuracaktır):
‘Sizden hiçbiriniz bir diğerine bugün ne yarar, ne de zarar verecek güce sahip değilsiniz!’
Ve o gün haddini bilmezlere şöyle sesleniriz:’Kendisini yalanlayıp durduğunuz ateşin azabını tadın bakayım!’
Sebe Sûresi 42.ayet
De ki:”Şefaat yetkisi tamamıyla ve sadece Allah’a aittir: Gökler ve yerin mutlak otoritesi(de) O’na aittir: sonunda sadece O’na döndürüleceksiniz.[1]
Zümer Sûresi 44.ayet

O’nun nezdinde, kendisi lehine izin verdikleri dışında hiç kimse için şefaat fayda vermez…[2]
Sebe Sûresi 23.ayet
Siz ey iman edenler! Kendisinde pazarlığın, dostluğun ve şefaatin olmayacağı gün gelmezden önce size rızık olarak bahşettiklerimizden harcayın! Zira nankörler zalimlerin ta kendileridir.
Bakara Sûresi 254.ayet
Hiç kimsenin hiç kimse adına hiçbir şey ödeyemeyeceği, kimseden şefaatin kabul edilmeyeceği, kurtuluş akçesi alınmayacağı ve hiç kimsenin yardım görmeyeceği günün (dehşetinden) korunun!
Bakara Sûresi 48.ayet
Kimsenin kimseye hiçbir fayda sağlamayacağı, kimseden kurtuluş bedeli kabul edilmeyeceği, şefaatin hiçbir yarar vermeyeceği ve hiç kimsenin yardım görmeyeceği günün bilincinde olun!
Bakara Sûresi 123.ayet
Kendilerini O’na karşı savunacak bir dost ya da O’nun katında şefaat edecek birileri olmadan Allah’ın huzuruna çıkmaktan korkanları vahiyle uyar ki, O’na karşı saygıda kusur etmesinler.[3]
En’am Sûresi 51.ayet
Gökleri, yeri ve bu ikisi arasındakileri altı aşamada yaratan, sonra da hükümranlık makamına kurulan Allah’tır;(hesap günü)sizi O’ndan koruyacak ne bir dost ne de bir kayırıcı(şefaatçi) bulamazsınız: peki hâlâ ders almayacak mısınız?
Secde Sûresi 4. ayet
[1]Tüm şefaat ayetleri bu ayet ışığında anlaşılmalıdır.Bu ayet açık ve net olarak şefaati yalnızca Allah’a tahsis etmektedir.
[2]Şefaat, bu güne kadar hep yanlış anlaşıla gelmiş bir konudur. Şefaat, Allah’a ait bir yetkinin kula devri değil, Allah’ın takdir ettiği ödülün sahibine tevdii olduğunu gösterir. Ayetin öncesi de ödülü gerçek sahibi dışında kimseden istememeyi ifade etmektedir.
[3]Bu ayet bağlamı itibariyle Müslüman olsun olmasın, ahirete iman ettiği halde bu imanı problemli olanlara hitap etmektedir.(Taberi, Râzi ve Zemahşerî)——Hz.Fatıma ve Efendimiz(s.a.v.) arasında geçen konuşma

Görüldüğü gibi sanırım bu ayetlerin üstüne bir şey söylenilmez.Şimdi gelelim Mevaa kardeşimin söylediklerine…Demiş ki:"böyle yazılarla neden insanları ümitsizliğe sürüklüyorsunuz. büyük günah işlemiş biri nasıl olsa benim artık affım yok düşüncesiyle günahına devam etse mi daha iyi yoksa inşAllah şefaate mazhar olurum ümidiyle yaşasa mı daha iyi"
İlk önce bu dediğine bir cevap vermek istiyorum.Bu yazıyı yazan arkadaşın şöyle bir sonuç çıkardım ki arkadaş sanırım hiç Kuran okumamış.Çünkü eğer Kuran’ı okuduysa, Allah çook büyüük günahları sürekli tekrar edenleri bile eğer tövbe etselerdi bağışlayacağını söylüyor.Hem de Kuran’da bir çok ayette böyle konular geçiyor.Hatta benim de şaşırdığım ve kesinlikle cehenneme gidecektir dediğim bir adamı bir sonraki ayette tövbe etmesinden dolayı bağışladığını söylüyor.Hem de öyle sıradan günahlar değil.Ve Allah insanı şefaat var mı yok mu ikilemi arasına sokmaz.Bakın arkadaş.Şefaat vardır.Ama bu sadece Allah’ın şefaatidir.Başka herhangi bir yaratılmış o gün o dehşetli gün hiç kimseye şefaat edebilme gibi bir yetkiye sahip olmuyor.Ki bunu da üstteki ayetlerle anlamışsındır inşAllah.Ve şöyle düşünün o gün Allah’ın katında kim çıkarda Allah’ım aslında şu insan iyiydi.Ben kefilim.Sen aslında görmüyordun o an bu adam senin için de çok iyi işler yaptı diyebilir ki?Kim Allah’tan daha fazla şefaatçi olabilir ki?Bu olayı ben fazla ironikleştirsem de bu başka türlü olmaz da onda böyle yazdım.Yokya kardeşim yazısında demiş zaten.Allah’ın küçük ve büyük günahları nasıl affedeceğini.Lütfen bunları bilin.Böyle bir gaflete düşmeyin.Şimdi siz diyeceksinizdir.Bu hadisi de mi yalan ettiniz diye?Sevgili kardeşim ben diğer yazılarımda da hep şunu söylemişimdir.Allah’ın ayetine ters/zıt hiç bir hadis olmaz, olamaz.Varsa ki bundan çok var.Bunlar sahih değildir.Birde şöyle hadisler var.Arapçadan Türkçe’ye çevrilirken hadiste geçen şefaate yakın ama şefaat olmayan bir kelmeyi şefaat olarak çevirirlerse bu da dinimiz içersine şefaat var diye geçiyor.Sonra kurtul kurtulabilirsen.Sevgili kardeşim inşAllah anlaşılır olmuştur.Selamun Aleyküm…


islamyolu
< Allah Asr Süresinde Yemin Ediyor.zamana Yemin Ederimki Insan Hüsran Ve Ziyan Içindedir.ancak Salih Amel Işleyip Iman Edenler Hakkı Tavsiye Edenler Sabredenler Müsnestadır.diyor.Allah Faiz Içinde Kim Ona Bulaşırsa Allah’a Ve Resulune Savaş Açmıstır.bunlar şeytan çarrpmasıyla Kalkarlar Ebedi Cehennemliktir . Diyor.kuranı Okuyup Anlayasınız Diye Indirdik Diyor Allah Cc Okuyun Akledin Allah Tevbe Suresinde Ve çogu Ayettede Tevbe Edein Salih Amel Işleyin Dosdogru Namaz Kılın Zekat Verin Kitaba Uyun Diyor.cenneti Vadediyor.oyleyse Bir Müslüman Ve Mümin Olarak Son Nefesimizi Verelim.Allahım Beni Teslim Ve Razı Bir Halimde öldür.salih Amel Işleyip Takvası Yüksek Olan Kimselerle Dirilt.ahiret Gününde Huzuruna çıkarıldıgımızda Kitabı Sağ Tarafından Verilelnlerden Eyle Rabbim.amin. Sana şükürler Olsun Dünya Ve Ahirette Rızkımızı Verilenlerden Eyle Amin .

Yani Burda Demek Istediğim şuydu.Allah Sizi Ancak Ben Bağışalrım Ben Afederim.ve Kim Benim Nezdimde şefeat Edebilirki Diyor.bakara 285 Ayet Okuyun Semi,na Ve Ata,na ğufraneke Rabbena Ve Ileykel Masir.anlamı Işittik Itahat Ettik.rabbim Senden Bizi Bağışlamanı Dileriz.muhakkak Dönüşümüz Sana Olacaktır.şefaat Ancak şahitlik Olabilir.eğer Herkes Bizi Peygamber Kutaracak Diye Bakarsa Ozaman Nasıl Olsa Peygamberimiz Bizi Kurtarcak Deyip Kimse Allah’a Olan Görevlerini Yapmazlar.kuranı Okumak Lazım.okuyun Anlayacaksınız.anladığınız.dilde Biz Bu Kelamı Arapça Indirdik Okuyup Anlaysanız Diye Bir Ayette Diyorki Eğer Biz Bu Kitabı Arapça Indirmeseydik.derlerdiki Bu Bizim Dilimizde Inmedi.okuyup Anlayamayız Derlerdi Diyor Allah Cc Ozaman Okuyup Anlayalım Kuranı Kerimde Hersey Vardır.ama şimdi Namaz Kılınışı Yok Dersiniz Yok Dersiniz Gerçek Olan Hadislerden Peygamberimiz Nasıl Yapacagını Göstermiştir.eğer Peygamberi Anlamk Istiyorsanız Kuran Kerim Müzzemmilve Müddessir Ayetleri Okuyun.Allah Dualrınızı Kabul Etsin Lütfen Her Denilene Inanmayın Allah Kıyamete Kadar Kuranı Kerim Bizim Korumamız Altındadır Diyor şüphe Etmeyin Okuyun Anlayın Ve Ameleninizi Edin.Allah Bizleri Affetsin Bağışlasın Merhamet Eylsin.anlamanı Bilmediğiniz Bişe Duygusal Yaklasamazsınız Duaların Anlamlarını Bilin Her Rekat Baslagıç Okunanan Fatiha Nın Anlamını Bilin Okuyun Türkçe Anladığınız Dilde Okuyun Akledin Amin
>
ha birde senle uğraşalım şimdi . orada demişsin Allah Kuranı okuyup anlamak için yolladı. sen okumuşsun ama anlayamamışsın. birde anlayarak gel. Orada Bakara 255 i yazmıssın ayetel kürsiyi. ne diyor bakalım.

< kim Benim Nezdimde şefeat Edebilirki >
bu ayeti getiriyorsun kesiyorsun İlla Biiznihi nerede kardeşim. Ancak benim iznim olmadan diyor sonundada .. yani o ayette benim iznim olmadan, Benim Nezdimde kim şefaat Edebilirki.. orada nezdimde diyor. Sizler sadece Allah şefaat eder diyorsunuz. Yav Şefaat demek lügat manasıyla Aracı demek. Tövbe Haşa Allah Aracımı olacak. Peygamberlerin Sıddıkların Alimlerin Şehitlerin Şefaatları haktır.


Vahiyle İnşa
Sevgili kardeşim gelip gelip de en son bir iznihi ye takılman hayret verici doğrusu. Bunu herkes biliyor Allah’ın izni olmadan ne şefaat olur ne başka bir şey.Allah istese ve izni olursa eğer, tabi ki şefaat de olacak.Ama benim yazdığım yeri okudysan Allah ne diyor? Ben izin vermeyeceğim.O kadar ayet yazdım sadece ona takılma.Dediğim gibi Allah izin verirse bu da olur ama Allah en son Kuran’ı indirdiği için bu kuralın değişeceğini sanmıyorum.Kural bu.Böyle bir izin olmayacak.Allah’a emnate ol…


islamyolu
vahiyle inşa sen nerden geldin böyle kaçtane konu açtınsa islama ters ehli sünnete ters. şefaat yok diyorsun ya.

Bütün Ehl-i sünnet âlimleri, ittifakla, hepsi şefaati kabul etmişlerdir Sadece nakilden çok akla tâbi olan Mutezile denilen sapık bir fırka ve Vehhabiler şefaati inkâr etmiştir
Yeni türedi bazı yazarlar da Peygamber efendimize düşmanlık ederek, "Kur’anı getirmekle onun vazifesi bitmiştir Kimseye faydası olmaz, şefaat edemez” diyorlar Onun, âlemlere rahmet olarak geldiğini kabul etmiyorlar, Mutezileye, Vehhabilere inanıyorlar da, şefaatin hak olduğunu bildiren âyet ve hadisleri inkâr ediyorlar
Halbuki Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur) [Nisa 80]
(Allah ve Resulüne itaat eden, en büyük kurtuluşa ermiştir) [Ahzab 71]
(Peygamberin verdiğini alın, yasak ettiğinden sakının!) [Haşr 7]
(De ki; "Bana uyun ki, Allah da sizi sevsin!”) [Al-i İmran 31]
{Bu âyet-i kerime gelince, münafıklar, "Muhammed kendisine tapılmasını istiyor” dediler [Şimdiki mezhepsizler de, "Peygamber, Allah’tan üstün tutuluyor” diyorlar] Bunun üzerine aşağıdaki âyet-i kerime inmiştir (Şifa-i şerif)}
(De ki; "Allah’a ve Peygambere itaat edin! [İtaat etmeyip] yüz çeviren [kâfir olur] Elbette Allahü teâlâ kâfirleri sevmez) [Al-i İmran 32]
Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Allahü teâlâ, şefaat edene ve şefaat edilene izin vermedikçe, hiç kimse şefaat edemez Kalblerindeki müthiş korku giderilince, [şefaat bekleyenler, şefaat edenlere] "Rabbiniz şefaat hakkında ne buyurdu?” diye soracaklar Onlar [şefaat edenler] ise, "Hak olanı buyurdu [şefaate izin verdi]” diyecekler) [Sebe 23]
(O gün, kimse şefaat edemez Ancak Rahman olan Allah’ın izin verdiği ve sözünden hoşlandığı kimse şefaat eder) [Taha 109]
(Rahman olan Allah’ın nezdinde söz ve izin alanlardan başkası şefaat edemez) [Meryem 87]
(Allah’ı bırakıp da, taptığı putlar şefaat edemez Ancak hak dine inanıp ona şahitlik eden kimseler şefaat eder) [Zuhruf 86]
(Onlar, Onun [Allah’ın] rızasına kavuşmuş olandan başkasına şefaat etmezler) [Enbiya 28]
(Sadece Allah’ın dilediği ve razı olduğu kimselere şefaat etmesi için izin verilen, göklerde nice melekler vardır) [Necm 26]
(Allah’ın izni olmadan kim şefaat edebilir?) [Bekara 255]
(Allah’ın izni olmadan hiç kimse şefaatçi olamaz) [Yunus 3]
(Bütün şefaatler Allah’ın iznine bağlıdır) [Zümer 44]
Bu âyet-i kerimelerde görüldüğü gibi, şefaat yetkisine sahip olanlar, (Peygamberler, âlimler, şehitler gibi) ancak Allahü teâlânın izni ile şefaat edeceklerdir
Yukarıdaki âyet-i kerimelerde, Allah’ın izni olmadan kimsenin şefaat edemiyeceği açıkça bildirilmektedir Ancak Allah’ın izin verdiklerinin bundan müstesna oldukları, yani ancak Allah’ın izni ile şefaat edecekleri bildirilmiştir
Kimler şefaate kavuşur?
Kâfirlere şefaatçi olmadığını ve putların şefaat edemiyeceğini gösteren âyetleri vehhabiler Müslümanlara yüklemeye çalışıyorlar, Peygamberler de şefaat edemez diyorlar Şefaate sadece iman ehli kavuşacak, kâfirler şefaatten mahrum kalacaklardır


islamyolu
Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Artık şefaat edicilerin [Peygamberlerin, meleklerin, salihlerin, şehitlerin] şefaati, onlara [kâfirlere] fayda vermez) [Müddesir 48]
(O gün zalimler [kâfirler] için, müşfik bir dost, sözü dinlenecek şefaatçi de yoktur) [Mümin 18]
(Kâfir için dost ve şefaatçi yok) demek, (Müminler için dost ve şefaatçi var) demektir Mesela Mümin suresinin 7, 8 ve 9âyet-i kerimelerinde, meleklerin müminler için dua ettiği bildirilmektedir Meleklerin duası elbette kabul olur
(Kitabın haber verdiği sonuçtan başka bir şey mi bekliyorlar? Haber verilenler ortaya çıktığı
gün, önce onu unutmuş olanlar, "Rabbimizin Peygamberleri elbette bize gerçeği getirmişti, şimdi bize şefaat etsin, yahut geriye çevrilsek [dünyaya tekrar gitsek] de işlediklerimizin başka türlüsünü işlesek” derler Doğrusu kendilerini mahvetmişlerdir, uydurdukları şeyler [putlar] onları koyup kaçmışlardır) [Araf 53]
(Orada putlarıyla çekişerek derler ki: "VAllahi biz apaçık bir sapıklıkta idik; çünkü biz sizi âlemlerin Rabbine eşit tutmuştuk; bizi saptıranlar ancak suçlulardır; şimdi şefaatçimiz, yakın bir dostumuz yoktur; keşke geriye bir dönüşümüz olsa da, inananlardan olsak) [Şuara 96-102]
(Allah’a koştukları) ortaklarından kendilerine hiçbir şefaatçi çıkmayacaktır Zaten onlar, ortaklarını da inkâr edeceklerdir) [Rum 13]
(Ondan başka ilahlar mı edineyim? O Rahman olan Allah, eğer bana bir zarar dilerse putların şefaati bana hiçbir fayda vermez, beni kurtaramaz) [Yasin 23]
Yukarıdaki âyetler, kâfirlere putların şefaat edemiyeceğini göstermektedir Bu âyetleri ileri sürerek, (Müslümanlara Peygamberler, melekler, âlimler, evliya, şehitler, Kur’an-ı kerim şefaat edemez) diyerek cahilce iftira ediyorlar
Kur’anı insanlara açıkla
Eşsiz mucize olan Kur’an-ı kerime uyabilmek için, Kur’anın muhatabı olan Peygamber efendimize uymak ve şerefli sözlerini [hadis-i şeriflerini] kabul etmek lazımdır Allahü teâlâ, Resulüne Kur’anın açıklamasını, hüküm koymasını emredip, iman, itaat ve Kelime-i şehadette de Resulünü kendisiyle birlikte bildiriyor:
(Kur’anı insanlara açıklayasın diye sana indirdik) [Nahl 44]
(İhtilaflı şeyleri insanlara açıklayasın ve iman eden bir kavme de hidayet ve rahmet olsun diye bu Kitabı sana indirdik) [Nahl 64]
(İhtilaflı bir işin hükmünü Allah’tan [Kur’andan] ve Resulünden [Sünnetten] anlayın!) [Nisa 59]
(Aralarındaki anlaşmazlıkta seni hakem tayin edip, verdiğin hükmü tereddütsüz kabullenmedikçe, iman etmiş olmazlar) [Nisa 65]
(Allah ve Resulü, bir işte hüküm verince, artık inanmış kadın ve erkeğe, o işi kendi isteğine göre, tercih, seçme hakkı kalmaz) [Ahzab 36]
(Allah’a ve ümmi nebi olan Resulüne iman edin!) [Araf 158]
(Allah’a ve Resulüne itaat edin!) [Enfal 20]
(Allah’a ve Resulüne inanmayan [kâfir olur] kâfirler için de çılgın bir ateş hazırladık) [Feth 13]
(Size kitabı, hikmeti getiren ve bilmediklerinizi öğreten bir Resul gönderdik) [Bekara 151]
(Yalnız Kur’an) diyenler kesinlikle Kur’an-ı kerime inanmıyorlar İslamiyet’i yıkmak için inanmış gibi görünüyorlar Bunların, Kur’an ve Sünneti kabul etmedikleri için kâfir olduklarını bildiren âyetlerden bazılarını bildirdik
Bu konudaki hadis-i şerifler de şöyledir:
(Cebrail aleyhisselam, Kur’an ile beraber açıklaması olan sünneti de getirmiştir) [Darimi]
(Bana Kur’anın misli kadar daha hüküm verildi) [İ Ahmed]
(Yalnız Kur’andaki helal ve haramı kabul edin diyenler çıkar İyi bilin, Peygamberin haram kılması, Allah’ın haram kılması gibidir) [Tirmizi, Darimi]
(Bana uyan Cennete girer, bana isyan eden ise giremez) [Buhari]
(Bir zaman gelir "Kur’andan başka şey tanımam” diyenler çıkar) [Ebu Davud]
(Kur’ana ve sünnete uyan hiç sapıtmaz) [Hakim]
(Sünnetimden yüz çeviren benden değildir) [Müslim]
(Bir zaman gelir, beni yalanlayanlar çıkar Bir hadis söylenince, "Resulullah böyle şey söylemez Bunu bırak, Kur’andan söyle” der) [Ebu Ya’la]
Yalnız Kur’an diyenler, Kur’andaki İslam diyenler, utanmadan yalan söylüyorlar Sözlerinde zerre kadar samimiyet yoktur Kur’ana inanmalarında samimi olsalardı, âyetlere inanırlardı Kur’anda, (yalnız Kur’ana uyun) denmiyor, (Allah’a ve resulüne uyun) deniyor Resulünü devreden çıkaran, Kur’anın açıklaması olan hadisleri delil saymayan, Kur’anın ifadesi ile kâfir olur
Resulullah efendimiz açıklıyor
Allahü teâlâ, (Ey Resulüm, Kur’anı insanlara açıkla) buyuruyor Resulü de açıklıyor:
(İsra suresinin (yakında Rabbin sana makamı mahmudu verecektir) [mealindeki] âyet-i kerimedeki "Makamı mahmud" bana verilecek şefaat hakkıdır) [Tirmizi]


islamyolu
(Ahirette ilk şefaat eden ve şefaati kabul olan ben olacağım) [İbni Mace]
(Kıyamet günü en önce ben şefaat edeceğim) [Müslim]
(İmanla ölen herkese şefaat edeceğim) [Buhari, Müslim]
(Her Peygamberin, müstecab [kabul olan] bir duası vardır Ben duamı, ümmetime şefaat etmek için ahirete sakladım) [Buhari]
(Ümmetimin yarısının Cennete girmesi ile şefaat etmem arasında serbest bırakıldım Şefaat etmeyi seçtim Çünkü şefaatimle daha çok kimse Cennete girer) [İbni Mace]
(Benden önce hiçbir Peygambere verilmeyen beş şeyden biri şefaattir Şirk üzere ölmeyen [imanla ölen] herkese şefaat edeceğim) [Bezzar]
(Ümmetimden büyük günah işleyenlere şefaat edeceğim) [İmam-ı Ahmed, Nesai, Tirmizi, Ebu Davud]
Peygamber efendimiz, günahkârlara şefaat edeceğini bildirince, Hazret-i Ebüdderda, (İmanı olan hırsız ve zâniler de şefaate kavuşacak mı?) diye sual etti, (Evet, onlara da şefaat edeceğim) buyurdu (Hatib)
(Nefslerine aldananlara şefaat edeceğim) [Deylemi]
(Kıyamette, kum sayısından daha çok kimseye şefaat ederim) [Taberani]
(Ehl-i beytimi sevenlere şefaat edeceğim) [Hatib]
(Eshabımı kötüleyenden başka, herkese şefaat edeceğim) [Buhari]
(Kabrimi ziyaret edene şefaatim vacip oldu) [Buhari, Müslim]
(Kabrimi ziyaret edenin şefaatçisiyim) [Taberani]
(Sırf beni ziyaret için gelen, Allah’ın izniyle şefaatime kavuşur) [Müslim]
(Medine’de ölenlere şefaat ederim) [Tirmizi]
(Medine’nin sıkıntılarına katlanana, şefaat ederim) [Müslim]

Sünnetimi [imanını] elinden kaçıran kimseye [kâfire] şefaatim haram oldu) [Şir’a]
(Şefaatime inanmayan kimse, ona kavuşamaz) [Şir’a]
(Şefaatime kavuşmak isteyen kızını fasıka vermesin!) [Şir’a]
(Şefaatime en layık olan, bana en çok salevat okuyandır) [Tirmizi]
(Cuma günü ve gecesi çok salevat getirene şefaat ederim) [Beyheki]
(Ümmetimden geri kalan olur korkusu ile Cennete girdiğim halde tahtıma oturmam Allahü teâlâya, "Ya Rabbi ümmetim ümmetim" derim Rabbim "Ümmetine ne yapmamı istiyorsun?" buyurur Ben de "Ya Rabbi onların hesaplarını çabuk gör, sıkıntıdan kurtulsunlar" derim Cehennemliklerin listesi bana verilir Onlara şefaat ederim Hatta Cehennem hazini Malik "Ümmetinden cezalanacak kimse bırakmadın" der) [Beyheki, Taberani]
(Rabbin sana [ahirette çeşitli nimetler, şefaat izni] verecek, sen de hoşnut, razı olacaksın) mealindeki Duha suresi beşinci âyet-i kerimesi inince, Resulullah efendimizin, (Ümmetimden bir kişi Cehennemde kalsa razı oldum demem) diye söylediği tefsirlerde bildirilmiştir (Tibyan)
Lütfu ile daha fazla verir
Şuarâ suresinin 100 âyetinde, Cehennemdekilerin, (Bizim için şefaat edici [şefaat etmesine izin verilen] kimse yoktur) dedikleri bildirilmektedir Şurâ suresinin 26 âyetinde ise, (İman edip salih amel işleyenlerin dualarına icabet eder Lütfundan, fazlasını da verir) buyuruluyor Fazlasını verir ifadesi, "Onlara şefaat edici arkadaşlar verir ve beraber Cennete girerler” diye tefsir edilmiştir (İhya)
Hadis-i şerifte de buyuruldu ki:
(Kıyamette Peygamberler, âlimler ve şehitler şefaat eder) [İMace]
Bütün müfessirler, muhaddisler ve fakihler gibi, dört mezhep imamı da şefaatin hak olduğunu bildirmişlerdir Bütün âlimlerin en büyüğü olan imam-ı a’zam hazretleri, (Peygamberler, âlimler ve salihler, günahkârlara şefaat edecektir) buyurdu (Fıkh-ı ekber)
Buraya kadar, şefaatin hak olduğunu bildiren âyet-i kerime ve hadis-i şerifler ile Ehl-i sünnet âlimlerinin yazılarından bazısını bildirdik Kur’an-ı kerimi açıklayan Peygamber efendimiz ve Eshabı ve Ehl-i sünnet âlimlerinin tamamı şefaatin hak olduğunu bildirmiştir Bir hadis-i şerifin Kur’an-ı kerime aykırı olup olmadığını en iyi bilen muhaddisler ve diğer Ehl-i sünnet âlimleridir Bütün muhaddisler, şefaatle ilgili hadis-i şerifleri bildirmişlerdir Onlar, bir hadisin Kur’an-ı kerime aykırı olup olmadıklarını bilemiyor da, Mısırlı, Suriyeli ve yerli türedi mezhepsizler mi biliyor?
Sen razı olana kadar
Putlarla ilgili âyet-i kerimeleri gösterip, (Resulullah müminlere şefaat edemez) demek, mezhepsizliğe has bir taktiktir
Duha suresinin, (Sen razı olana [yeter diyene] kadar, her dilediğini vereceğim) mealindeki 5 âyeti, Allahü teâlânın, Peygamberine bütün ilimleri, bütün üstünlükleri, ahkam-ı İslamiyeyi, düşmanlarına karşı yardım ve ümmetine kıyamette her türlü şefaat ve tecelliler ihsan edeceğini vaad etmektedir Bu âyet-i kerime gelince, Cebrail aleyhisselama bakıp, (Cehennemde bir müminin kalmasına razı olmam) buyurdu
Yine buyurdu ki:
(O kadar çok kimseye şefaat ederim ki, Rabbim Allahü teâlâ, bana, "Razı oldun mu?” diye sorunca, "Evet razı oldum” derim) [Beyheki, Bezzar, Taberani]


islamyolu
(Kıyamette Sırat köprüsünün başında durur, ümmetimin geçmesini beklerim Allahü teâlâ, "Dilediğini iste, istediklerine şefaat et, şefaatin kabul olunacaktır" buyurur Ümmetime şefaatten sonra, yalvarmaya devam ederim Rabbim bana "Ümmetinden ihlasla bir defa "La ilahe illAllah" diyen ve imanla ölen herkesi Cennete koy" buyuruncaya kadar yerimden kalkmam) [İ Ahmed]
(Allahü teâlâ bana, "Ümmetinin üçte ikisini sorgusuz sualsiz Cennete koymamı mı istersin, yoksa şefaat izni mi istersin?" buyurdu Ben de şefaat hakkı vermesini istedim Şefaatim elbette bütün Müslümanlaradır) [Taberani]
(Şirk üzere ölmeyen [imanla ölen] herkese şefaat edeceğim) [İbni Hibban]
Resulullahı vesile edenlerin, onun şefaati ile tevbelerinin kabul olunacağını şu âyet-i kerime de göstermektedir:
(Nefslerine zulmedenler, sana gelip, Allah’tan af diler ve Resulüm olarak sen de, onlar için af dilersen, Allahü teâlâyı, tevbeleri kabul edici ve merhamet edici bulurlar) [Nisa 64]
Resulullah gibi şefaatçi olmasaydı
Kabirden, önce Resulullah efendimiz, üzerinde Cennet elbisesi ile kalkacak Burak üzerinde, elinde liva-ül-hamd isimli bayrakla mahşer yerine gidecek, Peygamberler ve bütün insanlar bu bayrağın altında duracak, hepsi, beklemekten çok sıkılacak, önce Peygamberlerden Hazret-i Âdem, sonra Hazret-i Nuh, sonra Hazret-i İbrahim, Hazret-i Musa ve Hazret-i İsa’ya gidip, hesaba başlanması için şefaat etmelerini dileyeceklerdir Her biri, birer özür bildirerek, Allahü teâlâdan utandıklarını söyleyecekler, şefaat edemiyecekler, sonra Resulullaha gelip yalvaracaklardır
Önce, Onun ümmeti, Sırattan geçip Cennete girecektir Sonra bütün Peygamberler şefaat edecektir (Buhari)
Peygamber efendimizin şefaati şöyle olacak:
1- Makam-ı Mahmud şefaati ile, mahşerde beklemek azabından kurtaracaktır
2- Çok kimseyi, sorgusuz, sualsiz Cennete sokacaktır
3- Azap çekmesi gereken müminleri azaptan kurtaracaktır
4- Günahı çok olan müminleri Cehennemden çıkaracaktır
5- Sevapla günahı eşit olup, Araf’ta bekleyen kimselerin Cennete gitmelerine şefaat edecektir
6- Cennete girmiş olanların derecelerinin yükselmesine şefaat edecektir
Şefaat ile hesaptan kurtardığı yetmiş bin kimsenin her birinin şefaatleri ile de, yetmişer bin kişi sorgusuz, sualsiz Cennete girecektir
İmam-ı Rabbani hazretleri buyurdu ki:
(Peygamberlerin sonuncusu gibi bir şefaatçi olmasaydı, bu ümmetin günahları kendilerini helak ederdi Bu ümmetin günahları çok ise de, Allahü teâlânın af ve mağfireti de sonsuzdur Allahü teâlâ, bu ümmete af ve mağfiretini o kadar saçacak ki, geçmiş ümmetlere böyle merhamet ettiği bilinmiyor Doksandokuz rahmetini, sanki bu günahkâr ümmet için ayırmıştır
Allahü teâlâ, af ve mağfiret etmeyi sever Günahı çok olan bu ümmet kadar af ve mağfirete uğrayacak hiçbir şey yoktur Bunun için, bu ümmet, ümmetlerin en hayırlısı oldu Bunların şefaatçileri olan Peygamberleri, Peygamberlerin en üstünü oldu
Furkan suresi, 70 âyet-i kerimesinde mealen, (Allahü teâlânın, günahlarını iyiliklerle değiştireceği kimseler, onlardır Onun mağfireti, merhameti sonsuzdur) buyuruldu) [C2, m3]
İmanlı ölen herkese şefaat
İmanını muhafaza ederek ölen herkes şefaate kavuşacaktır Şefaate kavuşabilmek için imanlı ölmek şarttır İmanlı ölenler de ebedi kurtuluşa kavuşmuş demektir
Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(O gün Allah, Peygamberlerini ve iman edip onunla beraber olanları rüsvay etmez) [Tahrim 8]
Peygamber efendimiz, (Ya Rabbi, ümmetimin kusurlarını başkalarının duymaması için onların hesaplarını bana ver!) deyince, Allahü teâlâ, (Onlar senin ümmetin ise, benim de kullarımdır Ben onlara senden daha merhametliyim Ne sen, ne başkaları onların kusurlarını bilemez, hesaplarını gizli görürüm) buyurdu (İ Gazali)
(Kıyamette "Ya Rabbi, zerre kadar imanı olanı Cennete koy!” diyeceğim Hepsi şefaatimle Cennete girecek) [Buhari]
Hazret-i Ebu Hüreyre anlatır:
Resulullah efendimizden, kıyamette şefaatine kavuşacak en mutlu kişinin kim olduğunu sordum (Senin hadislerime olan sevginin çokluğunu bildiğim için, böyle bir soruyu senden önce hiç kimsenin sormayacağını tahmin etmiştim O mesut kişi, La ilahe illAllah Muhammedün Resulullah diyerek imanla ölen kişidir) buyurdu (Buhari)

Her mümine şefaat vardır
Sual: Peygamberimizin kızına, (Ahirette sana gelecek azabı benim kurtarma yetkim yok) dediği bildiriliyor Hazret-i Fâtıma Cennetlik değil midir?
CEVAP
Evet, Cennetliktir Resulullah efendimiz, (Allahümme yâ mukallibel kulûb, sebbit kalbî, ala dînik) duasını okuyunca, Eshab-ı kiram, (Ya ResulAllah sen de, dönmekten korkuyor musun?) dediklerinde, (Mekr-i ilahiden kurtulmak için, kim bana teminat [güvence, garanti] verebilir ki?) buyurdu (Levh-il-mahfuz ve Ümm-ül-kitab risalesi)
Bu dua, (Ey büyük Allah’ım! Kalbleri iyiden kötüye, kötüden iyiye çeviren, ancak sensin Kalbimi, dininde sabit kıl, yani dininden döndürme, ayırma!) demektir Kendisi için böyle buyurunca, hepsi Cennetlik olan Eshabı ve yakınları için de, aynı şeyi söylemesi normal değil mi? Bu hadis-i şerif, (Rabbimin lütfu olmadıkça, ben kendi yakınlarıma da şefaat edemem, ancak Rabbimin bana vereceği yetkiye dayanarak şefaat ederim) demektir Bir âyet-i kerime meali:
(Allah’ın izni olmadan kim şefaat edebilir?) [Bekara 255]
Tek yetkilinin Allahü teâlâ olduğu bildiriliyor Bir âyet-i kerime meali de şöyledir:
(Bütün şefaatler, Allah’ın iznine bağlıdır) [Zümer 44]
Peygamber efendimiz, Allahü teâlâdan izin aldıktan sonra, yakınlarına ve imanı olan herkese şefaat edecektir Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
(İmanla ölen herkese şefaat edeceğim) [Buhari, Müslim]


Vahiyle İnşa
Kardeşim yazdıklarını ! zorda olsa 2 defa okudum-Yanlış yapmıyım diye.Kopyala-Yapıştır! yapamadığımdan dolayı bütün yazdıklarınıza inşAllah teker teker cevap vereceğim.Okuduğum da gördüm ki birbirleriyle çelişik o kadar hadis var ki.Bunların cevabını sanırım kısa bir zamanda veremiyecem.Ama en yakın zamanda cevap vermeye çalışacam.Ve yazdığınız ayetlerin de açıklamasını yapacam.Görüşmek üzere…


okuanlauyun
Selam insanlar neden bukadr şefaat ve kabir azabı vs takıldıklarını anlamıyorum.Büyük günahlar belli değilmi Rabbimiz insanlara solemiyormu bunları yapmayın küçüklerinide örteriz sizi şerefli bir yere sokarız diye kim kimi kimden kurtarıyor.Bir kişi müslamanlığı kabul etmiş diyelim ve Allahın kelamına kulak verip kendisinden istenileni yapmıs olsa şefaata ihitiyacı olurmu oyleyse hani diyorsunuz ya diyoruzya müslamınız işte kabul etmişz.Öyleyse öyle yaşa öyle davranmak gerekmezmi sadece ben müslümanım demeyle oluyormu o kitaba çağrıya cevap vermek lazım.Benim yaptıkarımı gizlediklerimi açığa vurduklarımı Rabbim bilir.Ağzımdan çıkmamış bir kelimeyi yazıcı meleklerim bile bilemez Hesap ve ceza günü yanlızca o herşeyin sahibi olan ALLAHIN sözü geçerlidir.


islamyolu
< Selam insanlar neden bukadr şefaat ve kabir azabı vs takıldıklarını anlamıyorum.Büyük günahlar belli değilmi Rabbimiz insanlara solemiyormu bunları yapmayın küçüklerinide örteriz sizi şerefli bir yere sokarız diye kim kimi kimden kurtarıyor.Bir kişi müslamanlığı kabul etmiş diyelim ve Allahın kelamına kulak verip kendisinden istenileni yapmıs olsa şefaata ihitiyacı olurmu oyleyse hani diyorsunuz ya diyoruzya müslamınız işte kabul etmişz.Öyleyse öyle yaşa öyle davranmak gerekmezmi sadece ben müslümanım demeyle oluyormu o kitaba çağrıya cevap vermek lazım.Benim yaptıkarımı gizlediklerimi açığa vurduklarımı Rabbim bilir.Ağzımdan çıkmamış bir kelimeyi yazıcı meleklerim bile bilemez Hesap ve ceza günü yanlızca o herşeyin sahibi olan ALLAHIN sözü geçerlidir >
o şefaat ne kadar önemli olduğunu bir bilsen böyle demezsin. sen kesinlikle şefaata inan. hadisleri inkar edenlere hiç bakma. onların yolu kaymış. Allah hepsine hidayet versin. peygamberin (SAV) şefaatine inanmayan şefaat bulamaz


gökcan
Ağzına yüreğine eline sağlık… Rabbim seni rahmetine peygamber efendimiz a.s sefaatine nail kılsın inşAllah..


Kayıtsız Üye
son yorum atan kardeş,sizde bayağı bir iyimsersiniz. ne var ne yok cennete sokuyorsunuz. zerre kadar imani olan demişiniz.peki öyle ise başına gavurun bombası düşen,zulüm gören ve bu zulümden dolayı isyan dahi etmeyen le,keyfi amel işlemeyen birisini nasıl aynı kefeye koyuyorsunuz.adam demezmi hani Allah adaletli idi. herif kalbinin temizliği ile cennete gideceğini söylerken,ya diğerleri zulmün görmüş onlara adaletsizlik olmazmi. kalbinde iman deyip milyonlarca insan zaten şefaat var diye imanın yanından dahi geçmiyor sayenizde,bunun vebalı ne olacak peki. kalbi temizler kesin cennete gidecekse size göre,öyleyse tevbe süresinde tebukten önce bütün cihazlara katılmış sahabe olan ve sadece tebük gazvesine katılamayan sahabelere ayıp ve haksızlık olmazmi. bir şeyi anlatıyorsunuz fakat kaş yapayım derken gözden ediyorsunuz insanları. Allah’a emanet ölünün.


Ali Karabacak
Bu hadisi çok yanlis anlayan bir güruhda var.Diyorlarki Peygamberimiz Allahdan dahami affedici dahami merhametli.Hadis serifden kesinlikle bu anlasilmaz.Af edilmesine izin verende sefaati kabul eden edecek olanda Yüce Rabbimizdir.Canab-iAllah kendiside af edebilirdi ederde.Ama burada peygamberinin gönlünü aliyor yüce Rabbim onun sanini yüceltiyor insanlar arasinda onun yüksek bir yerinin oldugunuda gösteriyor ayni zamanda.Bir ayeti kerimede byük günahlardan sakinirsaniz kücük günahlarinizi size bagislarim buyuruyor.Belkide aslinda Rabbim kendisi af edecek ama o kisilerin kurtulusunu peygamberine bir hak vererek gerceklestiriyor.


benim sefaatim ummetimden, benim şefaatim ümmetimden, GUFRANEKE RABBENA VE İLEYKEN NASİR

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();