Şeytan taşlama olayı nasıl başlamıştır?

Şeytan taşlama olayı nasıl başlamıştır?

pckoloji
şeytan taşlama olayı nasıl başlamıştır?

HZ.Muhammed şeytanla karşılaşmış ve şeytan HZ.Muhammed’i ayartmaya

çalışmış ancak peygamberimiz onu taşlamış ve böylecede haç sırasında

şeytan taşlama yapılır deniliyor.bu doğru mudur?

kuranda bu konu hakkında hangi ayetler gösterile bilir?


Cevap: şeytan taşlama ??

naqshi
ayet hadis konusunda bilmiyorumda orda taşlanan nefisdir ve seytana lanet edersin seni ayartmaya çalıştığı için.. çünkü önemli olan nefistir nefsini yenersen seytan kolaydır .Efendimiz neden taşlasınki şeytanı uydurmadır böyle şeyler..aklıma manisada geçtiğimiz yılarda yaşanan ufo olayı geldi 🙂


Yanıt: şeytan taşlama ??

imamhatipli42
Selamun aleyküm kardeşim bu linke bakarsan yardımcı olur inşaALLAH.


Şeytan taşlama işi nasıl bir şey Gerçekten şeytan görünüyor mu? Hacılar neden oralarda izdiham yaşıyor ?

mustafaocak61
Selamün Aleyküm!

Kafama şu soru takılıyor. Şeytan taşlama işi nasıl birşey. Gerçekten şeytan görünüyor mu? Hacılar neden oralarda izdiham yaşıyor. Geniş bilgili bir yanıt alabilir miyim?


imam
ŞEYTAN TAŞLAMA CEMRE

Sözlükte "çakıl taşı, kor parçası" gibi anlamlara gelen cemre, bir fıkıh terimi olarak, haccedenlerin kurban bayramı günleri Mina’da, halk arasında şeytan diye isimlendirilen yerlere attıkları küçük taşların her birini ifade etmektedir. Ayrıca taşların atıldığı üç ayrı yere de cemre denmektedir. Cemrelerden Mekke yönündeki ilkine büyük cemre (Cemre-i Akabe), ikincisine orta cemre (Cemre-i Vustâ) ve üçüncüsüne de küçük cemre (Cemre-i Ûlâ) adı verilir. Bu yerlere taş atmaya da remy-i cimar denir. Halk arasında şeytan taşlama olarak da isimlendirilen bu fiil, haccın vaciplerindendir.
Bayramın birinci günü, sadece Akabe cemresine yedi taş atılır. Bu taş atmanın zamanı, tan yerinin ağarmasından başlar, ertesi günün tan yeri ağarmasına kadar devam eder. Bayramın ikinci ve üçüncü günleri, her üç cemreye yedişer taş atılır. Bu iki günde taş atma zamanı, zeval vaktinden başlayıp ertesi gün tan yerinin ağarmasına kadar devam eder. Bayramın ikinci ve üçüncü günü Mina’da kalınması halinde, dördüncü günü de, her üç cemreye yedişer taş atılır. Güneşin batmasıyla taş atma zamanı sona erer.
Atılacak taşların nohuttan büyük, cevizden küçük olması tavsiye edilmiştir. Taşların Müzdelife’den toplanması müstehaptır. Temiz olmayan yerlerden taş alınmamalıdır. Taşlamanın sahih olması için, taşların cemreye el ile atılması; atılan şeyin yeryüzü cinsinden olması; taşların teker teker atılması; atılan taşların taş yığınının üzerine veya yakınına düşmüş olması; gücü yetenlerin taşları kendilerinin atması ve vakti içinde atılması gerekir. Atılan taş yerine ulaşmaz veya uzağa düşerse, yerine başkası atılır. Taşlar vaktinde atılmazsa ceza kurbanı gerekir.
Taşları bizzat atamayacak kadar hasta, yaşlı ve sakat olanlar, uygun kişileri vekil tayin ederek taşlarını attırırlar.
Hacılar birinci gün Akabe cemresini attıktan sonra, kurbanlarını kesebilir, tıraş olup ihramdan çıkabilir, Kabe’yi tavaf ve sa’y etmeye gidebilirler. (İ.P.)


şeytan taşlama olayı, şeytan taşlama nasıl ortaya çıkmıştır, şeytan taşlama nereden çıktı

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();