Yurt dışında faiz caiz midir? (darul harb)

Yurt dışında faiz caiz midir? (darul harb)

Gülehasret
İmâm-ı Âzam ile İmâm-ı Muhammed’e göre müslüman olmayan bir memlekette bulunan bir müslümanın, müslümanları aldatıp mallarını çalması veya gasb etmesi caiz olmadığı gibi gayr-i müslimlerin mallarını da çalması veya gasb etmesi caiz değildir. Çünkü İslâm dini müsamaha ve fazilet dini olduğu için hiyâneti, aldatmayı, gayr-i ahlâkî ve çirkin şeyleri her yerde yasaklamaktadır. Ancak küfür diyarında yaşayan bir müslümanın gayr-i müslimden faiz almasında beis yoktur. Çünkü onlara göre faiz almak hiyânet sayılmaz, normaldir. (1)

Diğer mezhebler ile Ebû Yûsuf a göre faiz her yerde yasaktır. Ne İslâm diyarında ne de küfür diyarında onu almak caiz değildir. Alışverişte, ölçüde, tartıda müslümanlara gösterilen muameleyi gayr-i müslimlere de göstermek îcâb eder. (2)

Hatta bir kimse meselâ Avrupa’ya giderse, orada devlete veya şahsa ait bir şey bulursa onu sahibine vermeye mecburdur. (4)

Küfür diyarında gayr-i müslimlerden faiz almak caizdir diyen İmam-ı Âzam ile Muhammed’in sözü daha râcihdir. Çünkü bir müslüman parasını, meselâ bir Alman bankasına yatırsa (ki yatırması doğru değildir) onlar, parasını çalıştırıp bol bol kazanacaklar, para sahibi faizini almadığı takdirde cebine hiç bir şey girmeyecek, üstelik de gayr-i müslimlerin istihzalarına maruz kalacaktır. (Halil GÜNENÇ, GÜNÜMÜZ MESELELERİNE FETVALAR I.243-344)

Not : İmam Azam ve İmam Muhammed ‘e göre küfür diyarında yaşayan bir müslümanın gayr-i müslimden faiz almasında bir sakınca olmadığı hususu: Daru’l-harpte müslüman ile gayri Müslim arasında faiz olmaz hadisi şerifine dayanmaktadır. (Zeylai, Nasbu’r-raye, IV. 44; İbn Hümam, VII. 39)

Yurt dışındaki vatandaşlarımız bu hadisle ve Hanefi mezhebinin görüşü ile amel ettiklerinden yaptıkları helaldir

1- el-Fıkhu ale’l-Mezahebil arba’a, l. 340. Fethu’l-vehhab c. 2 s. 355

2- el-Fetâva’1-Kübrâ c. 2, s. 238, Bedâyi es-Senâyi’ c. 9, s. 4378

3- Hidâye c. 2, s. 66

Selam ve dua ile…
Sorularla İslamiyet Editör


Cevap: Yurt dışında faiz caiz midir? (darul harb)

naqshi
< İmam Azam ve İmam Muhammed ‘e göre küfür diyarında yaşayan bir müslümanın gayr-i müslimden faiz almasında bir sakınca olmadığı hususu: "Daru’l-harpte müslüman ile gayri Müslim arasında faiz olmaz hadisi şerifine dayanmaktadır. (Zeylai, Nasbu’r-raye, IV. 44; İbn Hümam, VII. 39)

Yurt dışındaki vatandaşlarımız bu hadisle ve Hanefi mezhebinin görüşü ile amel ettiklerinden yaptıkları helaldir >
ben bu fetvaya katılmıyorum. yurtdışında darul harb gerçekten su anda varmıdır varsa eğer neden sadece faiz konusunda uyuluyor? eğer varsaki (yok) esir alıp kadınlarını cariye yapıp erkeklerini de öldürebilirler ve mallarını savaş ganimeti olarak kullanabilirler bunu neden yapmıyorlar? bunlarınki minareyi çalıp kılıfını hazırlamak Ancak kendilerini kandırırlar vesselam


Yanıt: Yurt dışında faiz caiz midir? (darul harb)

yakuti
Yaw arkadaş ! Bu yurt dışında yaşayıp ta faiz alış-verişlini mubah görenler ne menem müslümandırlar ki, gayr-ı müslümlerin memleketlerine hem kendi istekleriyle gidiyorlar, hem de orayı "darul harp" kabul edip, faizli alış verişlerde bulunuyorlar ! Herşeyden önce orada senin ne işin var ? Müslüman ülkelerin çivisi mi çıktı ? Bu sorunun cevabını versene ?.. "İş için gittim!" diyorsan bu kez adam gibi orada müslümanlığı yaşasana !.. Yani, bir gayr-ı müslim ülkeye faiz alıp-vermek için gidilir mi ? Var mı böyle bir şey İslâmda ?..Nerde görülmüş ? Müslüman ülkelerde yaşayan milyonlarca insan acından ölüyor mu ? Sen neden bir müslüman ülkede yaşamayı tercih etmedin-etmiyorsun ? Herşeyden önce bu soruların cevabını ver hınzır !


Yanıt: Yurt dışında faiz caiz midir? (darul harb)

farukyazici
Ne desek boş. Bir şeyler yazmaya çalışıcam ama "Koskoca alimler dururken bu işler sana mı kaldı" diyecekler. O yüzden susuyorum.

Körü körüne mezhepçilik yapanlar, mezhebin ne olduğunu anlayamayanlar öbür tarafta nasıl hesap verecekler çok merak ediyorum.

Delil olarak aldıkları hadisin de uydurma olduğu çok açık. Kur’an’da sayısız yerde faizi yasaklayan ayet varken, Veda Hutbesi’nde faizin yasaklandığı tekrardan hatırlatılırken diğer taraftan faize caiz diyen bir peygamber düşünebiliyor musunuz? Peygamber getirdiği kitaba aykırı söz söyler mi?


Kayıtsız Üye
Hepiniz imamı azam olmuşsunuz da bu zatin fetvasini kritik ediyorsunuz size sorsam metni ve membagi ile yani musnedi ile beraber kaç tane hadisi şerif biliyorsunuz haddinizi bilin biraz . Alimlere saygınız olsun. helele sahih bir mezhebin onderini ve kurucusunun muctehid olduğunu unutmayın. Tabi muctehidin ne demek olduğunu biliyorsanız ?


Şema
darul harb de faiz caizdir diyen tüm fetvaları reddediyoruz.


Demirci
Selamu Aleyküm Önce Bir Devletin Dagrul harp olmasi için üc seyin birden tecelli etmesi gerekiyor Hanefi mesebine göre.
1. Can güvenligi olmayacak
2. Dini vecibeleri yerine getirilmesine müsade verilmiyecek
3.komsu ülkelerin Müslüman olmayacak ( sinirdaki devletler)
Almanyada dinimizi büyük ölcüde yasayabiliyoruz türkiyeyle kiyasliyabiliriz, can güvenligimiz saglaniyor demekki Almanya dagrul harp Kategorisine girmiyor. Isin için anlasma oldugu için Dagrul Suhr oluyor. Lütfen Sairin dedigi gibi Yamaladik dünyamizi yirtarak dinimizden, sonunda dünyada gitti dinde elimizden dikkat edelim.


Kayıtsız Üye
İmamı Azam Ebu Hanife hazretlerine göre bir memleketin Darul Harb olması için gereken 3 Şartı yazarsanız böyle bir faizli muamelenin günümüzde dünyadaki birçok ülkede bu şartlarda faizli alışverişin yani Kredilerin CAİZ OLMADIĞINI da görmüş ve anlamış oluruz. Bu konuda bilgi almak isteyen arkadaşlar El fikhul hanefiyyu (Delilleriyle Hanefi Fikhi) ndan bilgi alabilirler. Selametle


Omer Faruk
Selamün Aleyküm Kardeşlerim,

Geçenlerde midye, karides yenilir mi diye bir konu tartışılıyordu. Ben bunlar hangi delile göre yasaklamış deyince 1000 yıl önce yazılmış Kuduri Tercümesinden bir delil getirildi. Ben de bizatihi kitaba baktığımda Hanefi mezhebine göre haram kılınışının sebebinin, "görüntüsünün kötü olması, iğrenç olması gibi" sebeplerle yasaklandığını gördüm. Yani ortada haram kılan ne ayet ne de hadis vardı.

O günün şartlarında bu o alimin değerlendirmesine göre mantıklı görünebilir. Ama bugünün tıp bilgisiyle artık bu ictihadın hiçbir değeri yoktur. Alim o gün değerli bir iş yapmış ilmiyle bir sonuca ulaşmış bugün ise o sonucun tıp önünde hiçbir değeri yoktur çünkü bu deniz ürünlerinin çağdaş tıbba göre insana hiçbir zararı yoktur ve tiksinti duymayan herkesin rahatça yiyeceği ürünlerdir. Nitekim Şafii mezhebinde yenir.

Peki Faiz deyince 1000 yıl öncesi FAİZ ve EKONOMİye göre mi FAİZİ anlamalıyız. Yoksa günümüz dünyasına göre mi anlamalıyız. Bu soruya net cevap 1000 yıl önceki fetva kitaplarında yer alamaz. Çünkü;

1- 1000 yıl önce kağıt para yoktu
2- 1000 yıl önce enflasyon, deflasyon yoktu
3- Bugün varolan ticaret ve ticaret vasıtalarının %90’ı 1000 yıl önce yoktu.
4- 1000 yıl önce para sanal ortamda (bitcoin vs.) işlem görmüyordu.
5- 1000 yıl önce borsa yoktu, bugünkü üretim düzeni yoktu.

Bunları bilmeyen, ekonomi bilimini bilmeyen bir İSLAM ALİMİNİN bu konuda fetva vermesi FACİADIR. Bu konuda Hayrettin Karaman Hoca’nın fetvalarına güvenmenizi tavsiye ederim. Çünkü kendisi bizatihi İslam fıkhının yanında çağdaş ekonomiyi ve işleyişini de araştırmış birisidir, Selametle…


vel Fecr
yurt dışına çıkınca islamı benliğinden mi ayrılıyor bir insan. haşa.

fazi net haramdır. irili ufaklısıda haramdır. ihtiyaç halinde faize girilir diyen hocayı ben ne dinlerim ne takarım. onun derdi ifsadtır.

Bakara Suresi, 275. ayet: Faiz (riba) yiyenler, ancak şeytan çarpmış olanın kalkışı gibi, çarpılmış olmaktan başka (bir tarzda) kalkmazlar. Bu, onların: "Alım-satım da ancak faiz gibidir" demelerinden dolayıdır. Oysa Allah, alış-verişi helal, faizi haram kılmıştır. Kime Rabbinden bir öğüt gelir de (faize) bir son verirse, artık geçmişi kendisine, işi de Allah’a aittir. Kim (faize) geri dönerse, artık onlar ateşin halkıdır, orada sürekli kalacaklardır.

Bakara Suresi, 276. ayet: Allah, faizi yok eder de, sadakaları artırır. Allah, günahkar kafirlerin hiçbirini sevmez.

Bakara Suresi, 278. ayet: Ey iman edenler, Allah’tan sakının ve eğer inanmışsanız, faizden artakalanı bırakın.

Bakara Suresi, 279. ayet: Şayet böyle yapmazsanız, Allah’a ve Resulüne karşı savaş açtığınızı bilin. Eğer tevbe ederseniz, artık sermayeleriniz sizindir. (Böylece) Ne zulmetmiş olursunuz, ne zulme uğratılmış olursunuz.

Al-i İmran Suresi, 130. ayet: Ey iman edenler, faizi kat kat artırılmış olarak yemeyin. Ve Allah’tan sakının, umulur ki kurtulursunuz.

Nisa Suresi, 161. ayet: Ondan nehyedildikleri halde faiz almaları ve insanların mallarını haksız yere yemeleri nedeniyle (öyle yaptık.) Onlardan kafir olanlara pek acıklı bir azap hazırlamışızdır.

Rum Suresi, 39. ayet: İnsanların mallarından artsın diye, verdiğiniz faiz Allah Katında artmaz. Ama Allah’ın yüzünü (rızasını) isteyerek verdiğiniz zekat ise, işte (sevablarını ve gelirlerini) kat kat arttıranlar onlardır.


Omer Faruk
Selamün Aleyküm,

İslam fıkhında farzlar dahil mekan ve zaman değiştiğinde hükümler de değişir. Bu konuda en temel örneklerden birisi Hz. Ömer’in Rasulullah’ın vefatından sonra zekat verilecek gruplar içerisinde bulunan "kalbi islama ısındırılacak gayrimüslimlere" zekat vermeye yasaklamasıdır.

Temel bilgi olmayınca genel ayetler ve hadisleri getirerek hüküm çıkarmak MUKALLİD’in işi değildir. MUKALLİD= ARapça bilmeyen islami ilimleri (hadis fıkıh, tefsir usulüvb.) okumamış kimsedir.

MUKALLİD ayet ve hadis’in bağlamını, semantik yapısını ve hüküm ifadesini bilmediği için yalnızca taklit eder.

Dolayısıyla Faiz konusunda yukarıda saydığımız ekonomik şartları bilmeden, bununla ilgili ayetlerin "illetini" bilmeden (megasıdu şeria) hüküm çıkarmaya çalışmak büyük vebaldir.

MUKALLİD kardeşlerime tavsiyem illa fetva vermek, islami konuları tartışma merakları varsa oturup EMEK versinler. Daha sonra her konuyu tartışabilirler. Ama meallerden kopyaladıkları, ya da internetten buldukları bilgileri burada tartışma konusu yapmaları doktor olmayanların doktor tavsiyeleri ile DOKTORLUK yapmaya kalkışması demektir.

Faiz hakkında hüküm vermek için yalnızca Ayet ve hadisleri bilmek yetmez, günümüz ekonomisini de bilmek gerekir. Sağlığa zararlı bir şey konusunda islama göre hüküm verirken ayet ve hadisleri bilmek yetmez aynı zamanda tıp hakkında bilgiye de sahip olmalısınız. Sigara hakkında haram, mekruh, hükümlerini vermek için ayet ve hadis bilmeniz yetmez aynı zamanda Tıbbi bilgiye de sahip olmalısınız.

Bunlar da yetmez ayet ve hadislerden nasıl hüküm çıkarılacağını da bilmelisiniz. Hangi emirler, farz ifade eder, hangi emirler tavsiye ifade eder bilmelisiniz. Bunun için de ARAPÇA bilmelisiniz.

Sakın yanlış anlaşılmasın islamda DİN ADAMI SINIFI yoktur. Bu tavsiyelerimi okumadan ALİMLİK taslayan kardeşlerime VEBALİ hatırlatmak için yazıyorum. Oturup okurlarsa kendileri de tabii ki İLİM EHLİ olabilirler, vesselam!


vel Fecr
faiz hakkında kıvırmanın anlamı yok. çağ değiştikçe islamın asılları değişmez.
benim kopyaladıklarım ayetin kendisi isteyen açar bakar.
benim temel bilgim kuran ve sünnettir. yukarıda yazdığım ayetlerde benim has kitabımdandır. varsa bundan üstün olduğuna inandığın ( haşa ) sayfalar aç bize göster. yoksa otur en azından ayete iman et.
her konuda olduğu gibi gene arapça biliyorum edasıyla hakkı söyleyen kişileri küçük görmeye devam ediyorsunuz. ayetede muhalefet olacaksanız ben sizin beyanlarınızı bundan sonra dinlemiyorum bilginize.
ben hakkı söylediğim için veballik bir korkum yok. eğer cesaretin varsa. Allahın ayetlerine muhalefet edecek görüşlerin varsa. faiz konusunda kıvıracağına en azından net olmanı öneririm.


Omer Faruk
Selamün Aleyküm,

MUKALLİD Kardeşim yukarıda yazdıklarım senin için idi. Ayrıca "kıvırdı" gibi laflar bir müslümana karşı kullanılmaz. Lütfen kabalaşmayın.

Benim imanımı sorgulamak senin gibi MUKALLİD ilimsizlere düşmez. Arapça bilmezsin, oturup emek vermezsin ama çenen çok. Allah’tan kork ve otur ilim öğren. Kopyacılık ilim değildir.

Senin gibi KASAP olup DOKTORLUĞA soyunan kardeşlerimizi uyarmak görevimiz. Adam gibi oturup ilim öğrenmezsen bunları hep hatırlatacağım. FAİZ hakkında konuşacak en son kişi sensin çünkü hem KİBİRLİSİN hem bilgisizsin.

Onun için alimler "Cahil dindar şeytanın maskarısıdır" derler. Ayrıca "YARIM HEKİM CANDAN, YARIM HOCA DİNDEN" edermiş. Bu sözleri sana hakaret etmek için yazmıyorum. Burada okuyanlar senin ilmi seviyeni görsünler de kayda almasınlar diye yazıyorum, kardeşim.

Allah ıslah etsin, sana ilim ve gayret nasip etsin.


vel Fecr
burada herkes kimin hakkında ne göreceğini gördü sen tasalanma. ortaya konuşmayı bırakıp faizle alakalı delilli konuşacaksan konuş, konuşmayacaksan yazma.


Omer Faruk
Haşr/10 "Onlardan sonra gelenler ise şöyle derler: Ey Rabbimiz! Bizi ve bizden önce iman etmiş olan kardeşlerimizi bağışla. Kalplerimizde, iman edenlere karşı hiçbir kin tutturma! Ey Rabbimiz! Şüphesiz sen çok esirgeyicisin, çok merhametlisin.

İlmi temeliniz olmadığı için yorumlarım içinde geçen cevabı analiz edemiyorsunuz. Bu da sizi bana karşı düşmanlığa itiyor. Yukarıdaki ayeti sizin için dua ediyorum.

Selametle kal kardeşim, Allah kalbini müslümana karşı yumşatsın.


vel Fecr
amin ecmain.

sizden istediğim faize girilebilir halleri anlatmanız. ben sizden bunu istiyorum.


hayhuyhay
Bence Ömer faruk kardeşimizin ayrıca bir site açması lazım. Burda her yorumun altında, herkese; senin ilmin yok, sen sus ve dinle diyor. burası biraz umumi bir site. nevi şahsına münhasır bir site açmalı.


Omer Faruk
Sevgili Kardeşim,

Benim site açıp açmamam ayrı bir konu, bir müslümanın ilimsizce birilerine DİN HAKKINDA FETVA vermesine karşı çıkmam ayrı bir şey. Dolayısıyla meseleyi karıştırmışsınız.

MUKALLİD asla din hakkında ayet, hadis toplayıp insanlara DİN ANLATAMAZ. Çünkü her ayetin ve hadisin hüküm icra etmesi islami ilimlerde usule tabiidir. Tıpkı bir doktorun tedavisi ile internetten bulduğunuz bir tedaviyi uygulamak arasındaki fark gibi.

Kafanıza göre; "ben bir ayet buldum, arapça bilmiyorum, islami ilimleri de bilmiyorum ama mantığıma uygun diye paylaşım yapamazsınız. Yaparsınız da tartışmadan şu kaydı koyarak paylaşırsınız: "Benim islami ilmim yok ben de bunu şu siteden kopyaladım, umarım faydalanırsınız. gibi." Böylece dinini öğrenmek isteyen insanlar sizin ilmi durumunuzu bilir ve daha ihtiyatlı yaklaşır. Ancak burada gördüğüm kadarıyla sizin gibi ilmi olmayan arkadaşlar, herşeyi biliyor gibi kesin cümleler kullanıyorlar.

Ben verdiğim cevaplarda hep geniş ve delilleri hatırlatan cevaplar veririm. Amacım hem insanları ilme teşvik etmek hem de insanların kendi dinini kendilerinin öğrenmesini sağlamaktır. Sizin hoşunuza gitmese de bunu yapmaya devam edeceğim. Çünkü dinde TAKLİT müslümanların kendi potansiyelini kullanmaması demektir. O’nun için Türkiyede 150 binden fazla hafızımız var ama bir tane İmam Şafii, bir tane İmam Ahmet ibni Hanbel veya önceden yaşamış büyük ilim ehline benzer ALİM yok.

Gördüğüm kadarıyla sizin gibi genç arkadaşlar din konusunda konuşmaya çok meyilliler. Bu harika bir şey ama din hakkında konuştuğunuzda aslında insan hayatını etkileyen bir doktor gibi davrandığınızı unutuyorsunuz. O’nun için atalarımız "Yarım hekim candan, yarım hoca dinden eder" demişler.

Buralarda tartışmak yerine, her gün internetten 1 saat arapça çalışsanız 40 derste arapçayı öğrenirsiniz, Aynı şekilde usul kitaplarını okuyarak meselenin usulünü öğrenirsiniz.

buna benzer çocuklarımız kısa sürede arapça öğreniyorlar. Zaten arapçayı öğrendikten sonra önünüz açılır ve diğer islami ilimleri de kaynağından öğrenmeye başlarsınız. Böylece bugün cesurca tartıştığınız pek çok konuda size niçin itiraz ettiğimi anlarsanız.

Allah ilim ve sabır versin kardeşim…


vel Fecr
Neml – 1: Tâ, Sîn. Bunlar, apaçık bir Kitap olan Kur’ân’ın Âyetleri’dir.

bakın bu faiz konusunun arapça bilmekle alakası falan yok. açıkça faizin haram olduğu yazmakta, daha neyin yorumunu arıyorsunuz. yorumada kapalı muhkem bir ayet. ben hevamdan konuşmuyorum. faizi soran kişiye kurandan ayetler söylüyorum ki bilmiyorsa farkına varıp bulaşmasın. faiz konusundada net olamıyacaksak hangi konuda olacağız. bu kadar faizle alakalı ayet varken. siz bu konuda nasıl bir yorum olmasını bekliyorsunuz anlamıyorum. biri geldi size kredi meselesini sordu ona verecek cevabınız nedir onu buraya yazın bizde sizin görüşlerinizi bilelim ona göre sizi biryere koyalım. olay bu. neden anlamak istemediğinizi gerçekten anlamıyorum.


Omer Faruk
Kardeşim bu tartışma başlığı altında faiz konusunda İLMİ açıklamalarda bulundum. Orada herşey mevcut lütfen zamanınızı harcayıp iyi niyetle okuyunuz.Sizin yaptığınız gibi kopyala yapıştır yapmadan İslami temelleri ortaya koyduktuktan sonra bir takım sorular sordum ve bu konuda en önemli uzmanın Hayrettin Karaman olduğunu söyledim. Bilmiyorum demek "ilmin yarısıdır"

Lüften Hayrettin Karaman’ın sayfasına gidip onun bu noktadaki fikrini öğreniniz. Sizin gibi kardeşlirimiz biraz araştırmalı ve okumalı. Nokta atış yok.

Selametle kalın…


vel Fecr
"Faizli kredi ve zaruret" yazısını okudum. faizi ruhsata bağlamak ne kadar doğru sorarım size ?.
hangi duruma geldide bir insan faize bulaştı bunu kendine sorsun. yazıda dikkat ettiyseniz buna dair bir delil yok.

bir kişi faize giriyorsa demek ki onu karşılayacak parasıda var demektir. onu karşılayacak paran varsa faize neden girer bir müslüman ?

bir kişi açlıktan ölme derecesine gelince domuz etini hayatta kalacak kadar yiyebiliyor bu bir ruhsattır. ama gidip keyfi olarak bilerek ev kredisine girmek haramın kendisidir. ev alacak gücün yoksa kirada oturacak gücün varsa kirada oturursun bu kadar basit. yani dinimizde verilen ruhsatı faizle yormak akıl karı değil.
islamın hangi aslını korudukta, faize girecek azimeti kendimizde bulduk herkes aynaya baksın kendisine sorsun.

ehli bida müteşabih ayetleri tevil ederken biz muhkem ayetleri tevil eder olduk Allah muhafaza.


Omer Faruk
Selamün Aleyküm kardeşim,

< "Faizli kredi ve zaruret" yazısını okudum. faizi ruhsata bağlamak ne kadar doğru sorarım size ?. >
Bu sorunun cevabı ilgili yazıda mevcut, delilleri de mevcut. Sizin bilginiz daha iyi ve ilminiz varsa bilginizi, delillerinizi ortaya koyarsınız sizi de dinleriz. Sizin de doğru söyleyip söylemediğinizi değerlendiririz.

Hayrettin Karaman Hoca’nın değerlendirmesine ve delillerine katılıyorum. Lütfen kaynaklarınızı; Kur’an, sünnet, Kıyas icma olarak gösteriniz ve hangi alimden alıntı yapacaksanız onu da kaynağı ile beraber belirtiniz. Alıntı yaptığınız alimin vardığı sonucun ayet, hadis ve fıkıh usulü kaynaklarını da belirtiniz.

Şimdiden emeğiniz için Allah razı olsun, selametle..


vel Fecr
hocam bu faiz konusunun yorumluk bir tarafı inan yok. hakkındaki ayetleri üstte yazdım. sunduğum delillerin içinde kuranı kerim ayetleri açıkça haram ve Allahın hükmüne karşı gelmekten bahsediyor. dahada konuyu uzatıp gereksiz yerlere çekilmemesi adına bir şey yazmayacağım.


Omer Faruk
O zaman son kelam olarak, hanefi alimleri faiz konusunda ayetleri görmemişler ve boşuna tartışmışlar diyeceğiz, vesselam…


Kayıtsız Üye
s.a. fikirlerinin çoğuna katılıyorum. Fakat midye konuşun da araştırma yaptım. midye denizde filtre görevi yapan bir canlı günde 20 lt kadar suyu temizliyor. midye fan sayfasında bile bunu belirtip fazla yemenin zararlı olabileceğini yazıyor. Allah bize temiz planı yiyin diye emrediyor. Yani midyenin temiz olduğu pek söylenemez. kal sağlıcakla


6849
Almanyada müslümanlara piskolijik bir girişim var artı iş yerlerinde ap açık namaz kılamıyorsun yine piskolijikmen baskı var yada iş çıkışına kadar gidebiliyor. İş yerinde cuma namazı vakti çıkıp cuma namazına gidemiyorsun, şimdi ben sorarım sana bilader nerde dinini hürce yaşayabiliyorsun?.
Ve almanya natoya bağlı hemde amerikaya, adamlar müslüman bir ülkeye savaş açıyorsa o ülkede darul harb illa üzerimize bomba yağdırmaya gerek yok müslümanlar bir insanın parçası gibidir parmağın kesildiği zaman tüm vücudunun siniri damarı her yeri bunu hisseder işte Müslümanlık böyle… Eğer benim kardeşimin üzerine bomba yağıyorsa benimde oraya gitme gücüm yok işe bende bulunduğum yerden siyasi bir şekilde karşılık veririm… Yani anlayacağın müslümanların üzerine hangi ülke bomba yağdırıyorsa orası darul harb…


klav
Faiz yeme yolunu açmak için iyi bahane darul harp. Paygamber eğer bir örnek ise peygamber hicret etti. Yurt dışında namazını kılamayan arkadaşım buda bir bahanedir. Hicret yolları açıktır. İşim ailem orada dersen Mekkedeki sahabelerinde malı mülküi ailesi ve çocukları vardı tümünü bırakıp hicret ettiler.


darul harb faiz, darul harbde faiz, darul harpte faiz

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();