Allah Neden Kur’an’da Ben Yerine Biz Diyor? Kuranda Allah’a "O" denmesi neden?
naqshi
1-Kuranda neden Allahtan o diye bahsediliyor araya cebrailin veya başka birinin sözlerimi karsıtı(haşa)?
2-neden bazı yerlerde Allah teala biz diye bahsediyor bunlar kaç kişiler? (tövbe tövbe)
ya bu soruları sorunca cevap veremedim ama nerdeyse elim kana bulanıyordu
Cevap: Ateistin sorusu
kumsaati-7
Ey yüceler yücesi bize öğrettiğinden başka bilgimiz yok gerçekten sen her şeyi bilen hüküm ve hikmet sahibisin…
Yanıt: Ateistin sorusu
ezdli cündep
< 1-Kuranda neden Allahtan o diye bahsediliyor araya cebrailin veya başka birinin sözlerimi karsıtı(haşa)?
2-neden bazı yerlerde Allah teala biz diye bahsediyor bunlar kaç kişiler? (tövbe tövbe)
ya bu soruları sorunca cevap veremedim ama nerdeyse elim kana bulanıyordu >
.Benim de bu sorularla ve buna benzer sorularla karşılaştığım oluyor senin sorularına ayrı bir cevap vericem inş..yalnız bilmediğin bu tip sorularla karşılaştığın zaman biz işittik ve itaat ettik dersin vesselam veddua..
Soru: Ateistin sorusu
Hoca
<
1-Kuranda neden Allahtan o diye bahsediliyor araya cebrailin veya başka birinin sözlerimi karsıtı(haşa)?
2-neden bazı yerlerde Allah teala biz diye bahsediyor bunlar kaç kişiler? (tövbe tövbe) >
naqshi kardeş, soruların "Kuran hakkında makaleler" başlığında olduğu için gözden kaçmış. sorularımızı "sizden gelen sorular" başlığına açalım.
___________________
Allah Neden Kur’an’da Ben Yerine Biz Diyor ?
Burdan okuyabilirsin: forumduasi.com/iman-etmeyenlere-cevaplar/23112-allah-cc-ayetlerde-neden-biz-ve-o-buyuruyor.html
leylaMEVLA
slm arkadaşalr sizden rica bana ALLAH(CC) HAKINDA ÖGRENDİNİZ HER ŞEYİ BANA DEYN MSN ADRESİM
_____________________
dünyada herkezin bir gayesi var çalışma dünyayı sevme hakkı ile.
tutunacak bir dalı dert ortagı dostu vardr.
benm inanınki yok sizden ricam bana yaradanla ilgili bildiniz her şeyi anlatın.
acizlikle sabırla mutlulukla azrailin bana msafir olacagı günü beklemekteyim.
çünkü bir faniyi sevdim dünyamı ona baglayarak oda öldü gitti.
dünyamda öldü.
arkadaşlar YARADANIN yarattına yardım etmek sevapdır yardım ve dularınıza ihtiyacım var.
bana ALLAH(CC) BİZLERİ NASIL SEVİYO onu nasıl zikrederim gibisinde bilgiler verin.
beni ben oldugum için degil..
PEYGAMBER EFENDİMİZ HZ MUHAMMED MUSTAFANIN ÜMMETİ
OLDUGUM İÇİN YARDIM VE DUA EDİN YOKSA BENİ BEN OLDUGUM İÇİN BANA
EN İYİ OLACAK YARDIM (İNANIN ÖYLE BİR YARDIMI DÜŞÜNEMİYOM HİÇBİ YARDIM EDİLECEK Bİ TUTULACAK DALIM YOK ÇÜNKÜ HAK ETMİYOM)
ELLERİNİZİ AÇTINIZDA YARADANA O SONSUZ MERHEMETLİYE KADİR OLAN SEMİH OLAN HAY OLAN ALLAHA(CC) BANA DUA EDİN.
bana dua edeniniz olursa söylesin onun kölesi olayım çünkü düşünürüm ya duası kabul olduda kurtuluşuma sebep oldu diye. selamunaleyküm ya ibadet için yaratılanlar.
çömez
A.S. Kardeşim çokkaramsar bir şekilde yazmışsın, ama bir faniyi sevmenin doğru bir şey olmadığını anlamakta bir meziyettir, bundan sonrasıda sizin dua ve yanlışlıklardan kurtulabilme gayretinize kalmıştır, kişinin kötülüklerden arınabilmesi için kendi iradesini kur’an ve peygamberimiz a.s. mın sünnetine uygun öğretilere uyarlaması için biraz vakit ayırmanız icap ediyor,yazınızda çok günahkarmış gibi ifade kullanmışsınız merak etmeyin Allah c.c. denizlerin köpüğü kadar günah işlemiş olsanızda Allah’ın rahmetinden umudunuzu kesmeyin buyuruyor,benim size tavsiyem gayri islami bütün düşünce ve hareketlerinizden feragat etmeye çalışarak Allah’a tövbe etmeniz onun kitabını mealinden veya mümkünse tevsirinden okumanızdır,boş vakitlerinizde ise içinizden ya Fettah zikrini çekerseniz manen ve maddeten rahatlıyacağınızı umut ediyorum,sizce yazdıklarım yeterli gelmemişse yinede yardımcı olmaya çalışırım eğer isterseniz…………..
zamane
Maalesef hep yanılgı içerisindeyiz yıllardır bu soru hep kafamı kurcalamıştır verilen cevaplar dahada kafa karıştırıcı bu konu hakkında okumadığım kitap kalmadı neredeyse ama gerçekte kimse bu konu hakkında tam emin değil heleki Allahın melekler aracılığı ile yaptırdığı işlerden söz ederken böyle hitap ediyor demek düpedüz şirk oluyor dahada işi karıştırmaktan başka bir işede yaramıyor bilmeden kolaya kaçmak için aklına ilk gelen şeyi söyleyi veriyor insanoğlu örnek olarak hicr suresi 26 da "Andolsun ki biz insanı kuru bir çamurdan, şekillenmiş bir balçıktan yarattık" S.A buradada gördüğümüz gibi yaratma sıfatı yanlızca Allah’a mahsustur araya bir aracı girmesi söz konusu değildir.Gelelim benim hikayeme bir gün bir belgesel izlerken aklım başıma geldi belgesel evrenle ilgiliydi işin özü şuydu biz siz gibi ifadeler izafidir aynı zaman gibi çoğulluk kavramı bize göre çoğuldur aslen temel kavramda çoğul diye bir şey yoktur örneğin dünyadaki denizler tektir ama biz onları çoğullaştırmışızdır evren bir sistemdir ama biz onu tekil olarak karşılarız aslında bir sistem dizisidir zaten bilindiği üzere Allah katında zaman mekan kavramı yoktur bu durumda haşa Allahı çoğullaştıramazsınız çünkü o her şeyi kapsar ondan izinsiz bir yaprak bile kıpırdamaz sözüde bunu açıklar biz kendimizi dev aynasında gördüğümüz için ne kadar küçük olduğumuzun farkına varamıyoruz evrene göre ne kadar küçük olduğumuzu düşünün şimdi Allahın katında ne kadar küçük olduğumuzu aklınıza getirin sonuç olarak kurandaki biz Allahın çoğul olduğunu değil ne kadar büyük ne kadar yüce olduğunu insana anlatması içindir şairinde dediği gibi ;
"cihan-ârâ cihan içindedir ârâyı bilmezler
ol mahiler ki derya içredir deryayı bilmezler"
en büyük mucize kurandır o bize herşeyi anlatıyor fakat anlamamızı engellemek isteyenler var ama şunu asla unutmayın ilk emir "oku" dur okumak farzdır…..
islamyolu
Önce bir hususu belirtelim: Cenab-ı Hak Kur’ân-ı Kerimde, her zaman "ben" yerine "biz" diye hitap etmiyor. Âyetler hep bu şekilde sıralanmıyor. Yerine göre, "Ben", mevzuunun gelişine, meselenin anlatılışına göre hitap tarzları da değişiyor.
Nitekim meallerini vereceğimiz şu âyet-i kerimelere dikkat edilirse bu husus açıkça görülür:
"Ey İsrailoğulları! Size ihsan ettiğim nimetlerimi hatırlayın ve son peygambere iman edeceğinize dair Bana verdiğiniz sözü yerine getirin ki, Ben de size verdiğim sözü yerine getirip mükâfatınızı vereyim. Ve sadece Benden korkun." (Bakara Sûresi, 40-41)
"Kullarım senden Beni sordukları vakit de ki, muhakkak Ben çok yakınım. Bana dua ettiği zaman, dua edenin duasına cevap veririm. Öyle ise onlar da Benim davetime uysunlar. Bana iman etsinler ki, doğru yolu bulmuş olsunlar." ( Bakara Sûresi, 186)
"Bana dua edin, icabet edeyim." (Mü’minûn Sûresi, 60)
"Ben cinleri ve insanları ancak Bana ibadet etsinler diye yarattım" (Zâriyat Sûresi, 56)
Evet, sadece birkaç misal olması bakımından meallerini verdiğimiz bu âyetler gibi daha pek çok âyet-i kerimelerde Yüce Rabbimiz, kendi zâtından "Ben" mânâsına gelen zamirlerle ifade etmektedir. Bu âyetlere dikkat edilirse, "Bana verdiğiniz sözü", "Kabul ederim", "Beni sordukları vakit", "Benden korkun" gibi ifadelerin doğrudan Cenab-ı Hakkın zâtıyla ilgili olduğu ve arada hiçbir vasıta kabul etmeyeceği görülür. İşte Allah’ın "Ben" diye hitap ettiği âyetlerin büyük ekseriyeti hep zâtıyla ilgilidir.
"Biz" diye hitap edilen âyet-i kerimelerde ise, umumiyetle arada bir vasıta vardır. Meselâ Kur’ân’ın indirildiğini haber veren bütün âyet-i kerimelerde "Biz indirdik" buyurulur. Bütün âyetler vahiy kanalıyla indirildiğine göre, burada Allah ile Peygamber (a.s.m.) arasındaki vasıta, bir melek olan Cebrail’dir (a.s.). Yine "Bulutla gölge yaptık" (Bakara Sûresi, 57) gibi âyetlerde işi yaptıran Allah, işi yapan "Allah’ın memurları" mesâbesindeki meleklerdir. Ancak burada, meleklerin "memur" olarak vasıflandırılmasını, insanların işlerini kolaylaştırmak için kullanma zorunda kaldıkları memurlarla kıyaslamaktan kaçınmak lâzımdır. İnsanlar acizliklerinden dolayı memur tutuyorlar; Cenab-ı Hak ise kâinatta hükmeden kudretinin icraatını ilân etmek, onlar vasıtasıyla azametini bildirmek için melekleri istihdam ediyor.
Zaten birçok müfessirimiz, bu çeşit âyet-i kerimelerde Cenab-ı Hakkın kendi azamet ve kudreti, ulûhiyet ve kibriyâsı ile hitap ettiğini bildirirler. Yâni Cenab-ı Hak, Esmâü’l-Hüsnâsı ve sıfatlarıyla birlikte hitap ederek, kendi büyüklüğünü ve celâlini bildirmektedir.
Meselâ, "Kur’ân’ı kesinlikle Biz indirdik, elbette onu yine Biz koruyacağız" (Hicr Sûresi, 9) mealindeki âyet-i kerimenin metninde "biz" mânâsına gelen dört kelime vardır. Burada hem Cenab-ı Hakkın kibriya ve azametinin ifadesi bahis mevzuudur, hem de meselenin ehemmiyeti zamirlerle kuvvetlendirilmektedir.
Müfessir Ebu’s-Suûd Efendi, bu âyetin tefsirinde, "Biz azamet-i şânımız ve uluvv-i cenabımızla Kur’ân’ı indirdik" der.
Kevser Sûresinde geçen "Biz" mânâsına gelen "İnnâ"nın tefsirinde ise Fahrüddin Râzi, "buradaki ‘Biz’den murad, Cenab-ı Hakkın azametini göstermektir" der. "Çünkü Kevser’i Peygamber Efendimize (a.s.m.) hediye olarak veren, yerin ve göğün sahibi olan Cenab-ı Haktır. Hediye edilen şey de verenin büyüklüğüne göre bir kıymet ve azamet kazanır."
Bediüzzaman, Bakara Sûresinin 34. âyetinin tefsirinde "Ben" mânâsına gelen "İnnî" ve "Biz dedik" mânâsına gelen "Kulnâ" kelimelerini ele alır ve şöyle der:
"Cenab-ı Hakkın halk ve îcat fiilinde vasıtanın bulunmadığına, kelâm ve hitabında vasıtanın bulunduğuna işarettir."
Devamında ise Nisa Sûresinin 105. âyetindeki "Biz" mânâsına gelen "nâ" zamirinin tefsirinde şu hususları dikkate verir:
"Bu âyette azamete delalet eden ‘nâ’ zamir-i cem’i vahiyde vasıtanın bulunduğuna işaret olduğu gibi, ‘Allah’ın sana gösterdiği’ mealindeki cümlede müfred hükmünde olan lafz-ı celâl mânâları ilham etmekte vasıtanın bulunmadığına işarettir." (İşaratü’l-îcaz, s. 230)
O halde, Allah’ın bazı âyetlerde "Biz" diye hitap etmesinden, hâşâ, Cenab-ı Hakkın birden fazla olduğu akla gelmemelidir. Zaten gelmez de.
Bazan biz de kendi yaptığımız bir işten bahsederken bile "Biz yaptık" demez miyiz?
İlave bilgiler için tıklayınız:
Kaynak : SORULARLA İSLAMİYET
islamyolu
bir yandan şöyle bir düşüncede geliyor akla.
Allahü teâlânın Ben demesi yüce zatına göre, Biz demesi, isim ve sıfatlarına göredir. İsim ve sıfatlarının çokluğu zatının birliğine zıt değildir. Çünkü isim ve sıfatların hepsi, zata aittir.
naqshi
Aslında işi özünü çözdüm. Çok basit bir gramer konusuymuş bu. hemen hemen Bütün dillerde saygı ifadesi olarak çoğulluk kullanılır,siz biz gibi. Bu tip soruları Bir arap asla sormaz çünkü onun bir gramer kalıbı olduğunu bilir. Bizlerde olmayan gramerimizle karşımıza çıkan ateistlere, kuran ve islam düşmanlarına cevap verirken böyle kalırız. 🙂 vesselam veddua…
fatihbarut
Merhaba,
Kuranda o ve biz ifadeleri şunun için geçer
1- Allah vakar gösterir. Yaptığı işin büyüklüğünü vurgulamak için Ben yerine Biz der
2- Bazı ayetlerde konuşanlar meleklerdir. "Nahnü-ssaffun ve nahnül-müsabbihun" biz saf saf duranlarız ve biz tespih edenleriz" ayetleri bunun en açık göstergesidir. Benzerleri de çokdur. Bazı ayetler direkt melekler tarafından söylenir bu tür ayetlerde melekler Allah’ı O diye niteler veya biz diye kendilerinden bahseder.
Arapçayı bilen cümlenin gelişinden hangisinin hangisi olduğunu rahatça anlar. Art niyetlileler de bilmeyenleri kendileri ile beraber cehenneme götürsün diye kafaları karıştırmak için böyle şeyleri özellikle bulur deşer çıkarır.
Kayıtsız Üye
Kardeş apaçık Kur’an ı Kerim var aç oku kimden ne bilgisi istiyorsun ümmi misin dini ne hale getirdiniz Allah akıl vermiş Kur’an vermiş daha
kuranda biz denmesinin sebebi, kuranda biz denmesi , kuranda neden biz denir