Dua ederken elleri ters çevirmek hakkında hadis
Hoca
Dua ederken elleri ters çevirmek hakkında hadis
Peygamber Efendimiz (sav), Allah’tan bir şeyin olmasını istediği zaman ellerinin içini yukarıya çevirirdi. Ancak bir şeyden sakınacağı zaman ise ellerinin içini aşağıya çevirirdi.
(Bu konuyla ilgili Hadisler için bkz: Müsned, Ahmed b. Hanbel 4/56; Mecmau’z- zevaid, 10/168; Cemu’l-fevaid, 2/618; el-Fethu’l-kebir, 2/357; )
Cevap: Dua ederken elleri ters çevirmek hakkında hadis
imamhatipli42
Dua esnasında eller (duanın seması sayılan) yukarıya açık olarak (ayrı) şekilde tutulur. İki elin avuç içi terazinin iki gözü gibi muvazeneli şekilde göğüs hizasında, semadan gelecek Rahmet-i İlâhiyye’ye açık bekler. Ancak, bazı zamanlarda bu iki elin yanyana birleşip, bitişik şekilde tutulması da sünnete aykırı değildir. Resûl-i Ekrem Hazretleri her iki halde de dua yapmıştır. Lâkin çoğu defa ellerini ayrı şekilde tuttuğu anlaşılmaktadır. Nitekim Şafiî mezhebinde duanın korku mânâsına gelen cümlelerinde ellerin içinin yere çevrilip aşağıya tutulduğu gibi. Hanefi’de ise avuç içinin aşağıya çevrilmesi sadece yağmur duasında meşru kılınmış, diğerlerine şâmil olmamıştır. Şafilerin dua ederken musibetten sakınmak için ellerini aşağıya çevirmeleri bazı hadislere dayanmaktadır ki sünnettir. Bu hadislerden birisi şöyledir: "Peygamber Efendimiz Aleyhissalatü vesselam, Allah’tan bir şeyin olmasını istediği zaman ellerinin içini yukarıya çevirirdi. Ancak bir şeyden sakınacağı zaman ise ellerinin içini aşağıya çevirirdi.” (Bu konuyla ilgili Hadisler için bkz: Müsned, Ahmed b. Hanbel 4/56; Mecmau’z- zevaid, 10/168; Cemu’l-fevaid, 2/618; el-Fethu’l-kebir, 2/357; ) Bu nedenle ellerini dua ederken aşağıya çevirenler bu hadislere göre amel etmiştir. Hanefiler ise bu konuda şafileri taklit etmiş oluyor.
Yanıt: Dua ederken elleri ters çevirmek hakkında hadis
Lale
Allah razı olsun güzel bır hatırlatma olmus
Soru: Dua ederken elleri ters çevirmek hakkında hadis
iliman
peki hocam yagmur duası ederken de ellerimizi ters çeviriyoruz bu rahmeti topraga aktarmak anlamina geliyor bildigim kadariyla ikisi arasinda bir degisiklik varmi acaba
Hoca
< peki hocam yagmur duası ederken de ellerimizi ters çeviriyoruz bu rahmeti topraga aktarmak anlamina geliyor bildigim kadariyla ikisi arasinda bir degisiklik varmi acaba >
Hanefiler sadece yağmur duasında çeviriyor, diğer mezheplerde ise bütün şerden sığınma sırasında.
m.deniz
Dua ederken,
Eğer hayırlı isteklerde bulunuyorsak ellerimizi açarız ama bazı kötü şeylerden Allah’a sığınıyorsak ellerimizi ters çevirelim
Estağfurullah
selamunaleykum,
konuyu hortlatıyorum,lakin hadise itibar ile bu konuyu hortlatıyorum.
Kim kötü ve çirkin bir iş görürse onu eliyle düzeltsin; eğer buna gücü yetmiyorsa diliyle düzeltsin; buna da gücü yetmezse, kalben karşı koysun. Bu da imanın en zayıf derecesidir.
Müslim, Îmân, 78; Ebû Dâvûd, Salât, 248
bu hadis aklıma geldi ve üye olup bir iki satır hatırlatma yapmak istedim.yukarda bahsi gecen konu ve hadisleri sanırım kimse araştırma geregınde bulunmamış.bulunsa idi verilen kaynakların zayıf hadisler silsilesinde oldugunu öğrenır bunun için teşekkür etmezdi.
gerçi konu sahibide kaynak göstermiş,lakin kaynağı kendiside bilmiyor galiba.yanlış bilgi vermekten Allah a sıgınırız.sabahın 6 sından beri bu konuyu araştırıyorum.burada yazanlar sahıh degıldır.bahsettıgınız kaynak;
Konuyla ilgili olarak Ahmed b. Hanbel’in Müsned’inde de şöyle bir rivayet bulunmaktadır:
Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem, Allah’tan herhangi bir şey istediği zaman avuç içlerini yukarıya çevirirdi. Ancak bir şeyden sakınacağı zaman avuçlarının dışını yukarı çevirirdi. (Müsned, Ahmed b. Hanbel, 4/56)
Heysemî, her ne kadar bu hadisin isnadının hasen olduğunu söylüyorsa da (Bkz: Mecmau’z-Zevaid, c: 10 s: 168), rivayet zincirinde bulunan İbn Lehîa’dan dolayı bu hadisin zayıf olduğu bildirilmiştir. (Bkz: Şevkânî, Neylü’l-Evtâr, c: 4, s: 10)
bu kaynaklardan doğru olanı bulun.
ayrıca bu konuda bazı yerlerde ibn hacer fethul bari şehrinde 2/518(2 nci cilt 518 nolu sayfayı kaynak göstermiş.lakin bu kitapların 2 nci ciltinde dua ile ilgili bir sayfa bile yok.
bazı şeyleri güzel göstermek adına sahih gibi sunmanız gercekten üzücü.
Abdullah ibni Ömer radiyAllahu anhuma şöyle demiştir:
Her bir bid’at bir sapıklıktır! İsterse insanlar onu güzel görsünler.
İbni Battam el-İbane an Usûli’d-Diyane 2/112/2
Allah a emenat olunuz.Allah korkusu varsa,konuyu silmek ve baltalamak yerine araştıralım.
cihad38
Ebu Dâvud, İstiskâ’ 2 (1171)’deki Enes hadiside; Resulullah (s.a.v) yağmur duasında; ellerini, koltuklarının beyazlığı görününceye kadar uzatmış, avuçlarını da yere doğru tutmuştur.
Nevevî (ö. 676/1277}, alimlerden çoğunun; bir belayı uzaklaştırmak için yapılan dualarda avuçların içinin yere, hayırlı bir şeyi istemek için yapılan dualarda ise ellerin semaya doğru tutulmasının sünnet olduklarını söylediklerini bildirir. Çünkü Allah’tan hayrlı bir şey istenildiğinde, ellerin semaya doğru kaldırılması ile ilgili hadis şu şekildedir: "Allah’tan bir şey istediğiniz zaman, avucunuzun içiyle isteyin. Sirtıyla istemeyin. Duayı bitirince, avuçlarınızı yüzlerinize sürün" B.k.z: Ebu Dâvud, Vitr 23 (1485); ibn Mâce, Duâ 13
birde şu hadise bakın;
Estağfurullah
selamunaleykum,
bu hadisede baktım,lakin bu hadisten dua ederken ellerimizi yere çevirmemiz gerektıgı hukmu cıkmıyor.hadis gayet açık YAĞMUR yağarken dıyor.dua ederken veya namazdan sonra dua ederken dıye sahih bir hadis bulursanız paylaşın Allah rızası için.
ayrıca bana delil olarak göstermiş oldugunuz hadislerin altında,ellerin dua ederken yere doğru cevrılmesının yasak olduguda yazar.
"Allah’tan bir şey istediğiniz zaman, avucunuzun içiyle isteyin Sirtıyla istemeyin Duayı bitirince, avuçlarınızı yüzlerinize sürün" Bkz: Ebu Dâvud, Vitr 23 (1485); ibn Mâce, Duâ 13
ne güzel bır hadıs,anlam ıtıbarı ıle dogru,benımde işime gelen bir hadis olur.bunu bana karşı delil getirmeniz yanlış.çünkü hadis benden yanadır.
ellerinizin sırtıyla bir iştemeyin,yani ne hayır nede şer,elinizin sırtıyla istemeyin.bundan Allah a sığının.
senin imzan güzelmiş mübarek,ben imza ekliyemedim,ekliycek olsam,ya yaradan Allah ın ayetlerinden yada bu dini sana bana tebliğ eden HZ.Muhammed s.a.v efendımızın hadislerinden secerdım.
sırf rum 32 ayetıne muhatap olmayım dıye.
kalın saglıcakla.
cihad38
ince ince yasemince türü yazılar,üslup hiçde yabancı değil, henüz iki mesajı varken aylardır forum üyesi gibi yazmalar, herneyse.
senden yana benden yana muhabbetine erken başlamışsınız.
benden yana dediğiniz hadisten şu da anlaşılır; ”Allah’tan bir şey istediğiniz zaman, avucunuzun içiyle isteyin Sirtıyla istemeyin” yani ellerin içi ile de üstü ile de Allah’tan istenebilir ama; siz bir şey isterken içi ile isteyin,bu cümle tam da bunu anlatır.
bu hadisin sahih olduğuna inanıyorsan ki öyle olmalı benden yana diyorsun.
eğer ellerin sırtı ile dua etmek gibi bir uygulama olmasa peygamberimizin bu sözü (ellerin sırtıyla) hadisde anlamsız olur.böyle bir uygulama var ki peygamber ”birşey isterken” diye başladığı sözünde bu ayrımı yapmıştır.
demek sırf rum 32, ayete muhatap olmamak için Allah ve rasulüne ait olmayan hiç bir söz kullanmıyorsun.aynen öyle devam et.
islamyolu
< "Allah’tan bir şey istediğiniz zaman, avucunuzun içiyle isteyin Sirtıyla istemeyin Duayı bitirince, avuçlarınızı yüzlerinize sürün" Bkz: Ebu Dâvud, Vitr 23 (1485); ibn Mâce, Duâ 13
>
Estağfirullah kardeş. ikisininde kaynağı ebu davuttur. tekine sahih değil diyorsun tekine sahih diyorsun. Sen Ebu davuttan daha mı iyi bileceksin ki onun rivayet ettiği bir hadisi kabul etmiyorsun. Mezhep alimlerimizde neyin ne olduğunu söylemiştir. Ayrıca İmam Nevevi ‘ninde sözünü cihad38 getirmiştir. İmam Nevevi Şafi mezhebinde müçtehid büyük bir Alimdir. Onların var dedigi şeye biz yok diyemeyiz. Hadislerin manasını anlamamız lazım.
İKTİBAS
İkisinin de kaynağı Ebu Davud diyor. Hadisleri okudunuz mu ?
Bak burada yağmur duasından bahsediyor;
"Resulullah (sav) yağmur duasında; ellerini, koltuklarının beyazlığı görününceye kadar uzatmış, avuçlarını da yere doğru tutmuştur" Ebu Davud
Burada da normal duadan bahsediyor;
"Allah’tan bir şey istediğiniz zaman, avucunuzun içiyle isteyin Sirtıyla istemeyin . Duayı bitirince, avuçlarınızı yüzlerinize sürün" Ebu Davud
Ardaki farkı anlayamıyor musunuz? : ))
cihad38
Nevevî (ö. 676/1277}, alimlerden çoğunun; bir belayı uzaklaştırmak için yapılan dualarda avuçların içinin yere, hayırlı bir şeyi istemek için yapılan dualarda ise ellerin semaya doğru tutulmasının sünnet olduklarını söylediklerini bildirir.
Nevevinin dediğinde sizin dediğinizin tersi mi var onu anlamadım.
İKTİBAS
O zaman yani sizin sözünüze göre Ebu Davud sallamış. Öyle ya İmam Nevevi tersini söylemişse biri uyduruyor demektir.
ömerhattab
< O zaman yani sizin sözünüze göre Ebu Davud sallamış. Öyle ya İmam Nevevi tersini söylemişse biri uyduruyor demektir. >
Sana sormam sen dua ederken nasıl dua edersin ?Kuranda duanın nasıl edileceği yazıyor mu?
Estağfurullah
cihad38,
oturdugun erden suizan yapma,beni tanımıyorsun.çünkü ben senı tanımıyorum.aylardır forum uyesı gıbı yazmak nasıl oluyor buna bir anlam veremedım.sanırım doğruları yazmanın bir usulu var forumculukta.erken başladıgımız bir şey yokda,geç kaldıgımız çok seyın oldugunu gördük.
rum32 ayaeti işte sizi anlatıyor,grup grup olmuş cemaatler,her birinin uygulaması dıgerınden farklı olmalar.bir tarafın şeyhi doğru bilir diğerininki farklı bilir.sorsak ikiside Allah dostu.Allahın dostları farklı faklı delıller sunar.negüzel fani dünya.
yine dıyorum,
Ahmed b. Hanbel’in Müsned’inde de şöyle bir rivayet bulunmaktadır:
Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem, Allah’tan herhangi bir şey istediği zaman avuç içlerini yukarıya çevirirdi. Ancak bir şeyden sakınacağı zaman avuçlarının dışını yukarı çevirirdi. (Müsned, Ahmed b. Hanbel, 4/56)
Heysemî, her ne kadar bu hadisin isnadının hasen olduğunu söylüyorsa da (Bkz: Mecmau’z-Zevaid, c: 10 s: 168), rivayet zincirinde bulunan İbn Lehîa’dan dolayı bu hadisin zayıf olduğu bildirilmiştir. (Bkz: Şevkânî, Neylü’l-Evtâr, c: 4, s: 10) HADİS ZAYIF gardaş ZAYIF.
bunu delil getirmişler heryerde,kaynagı degısmısler.
ebu davudun hadisleri sahihtir.yani en azından şuan bu konuda olanları.bu mesajda ebu davud nerde yazıyor.
estağfurullah islamyolu kardeş,
ebu davud kim ben kim biz kim.
ben nerede abu davudun hadisini kabul etmemişim.
"Allah’tan bir şey istediğiniz zaman, avucunuzun içiyle isteyin Sirtıyla istemeyin Duayı bitirince, avuçlarınızı yüzlerinize sürün" Bkz: Ebu Dâvud, Vitr 23 (1485); ibn Mâce, Duâ 13
sahih hadistir dogrudur.
ama bu hadis zayıftır dıyorum,ikisini aynı manaya nasıl alıyorlar hayret.
Ahmed b. Hanbel’in Müsned’inde de şöyle bir rivayet bulunmaktadır:
Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem, Allah’tan herhangi bir şey istediği zaman avuç içlerini yukarıya çevirirdi. Ancak bir şeyden sakınacağı zaman avuçlarının dışını yukarı çevirirdi. (Müsned, Ahmed b. Hanbel, 4/56)
Heysemî, her ne kadar bu hadisin isnadının hasen olduğunu söylüyorsa da (Bkz: Mecmau’z-Zevaid, c: 10 s: 168), rivayet zincirinde bulunan İbn Lehîa’dan dolayı bu hadisin zayıf olduğu bildirilmiştir. (Bkz: Şevkânî, Neylü’l-Evtâr, c: 4, s: 10)
ayrıca islamyolu arkadaşım,
sizlerin yanılgıya düştüğü yer şurası,sizler sanıyorsunuzki alimler hataya düşmez,peygamberlerin hataya düştüğü bu hayatta alimler hayli hayli düşer.tabii bazı kişilerin bu alimleri haşa peygamber gibi yüceltmesınden dolayı gözleri artık bazı şeyleri görmez olmuş.
şimdi peygamberimiz s.a.v benden sonra gelecek 3 kuşağın sözlerine itibar edin demiş,amenna.peki siz bu 3 kuşaktan birinin mesela meshep ımamlarının,yanlış bir konuda fetva verdıgını anladınız,peygamber s.a.v böyle bir hadis nakıl ettı her ne olursa olsun alalımmı dersınız,yoksa kurana ve sünnete bakalımmı dersınız.
bana sanki alırım dersınız gıbı gelıyor.arkadaşlar alimler ulemalar yanlış yapmaz dıye bir şey yok,yaptıkları herseyde yanlış demıyorum,lakin biraz duyarlı olalım.yusuf tavaslının kıtaplarındaki uçuk sayılara itibar edecegınıze peygamber s.a.v naklettıgı hdaislerdeki sayılara ıtıbar edin biraz.
ömerhattab kardeş,
kuranda namazın tarifi olmadıgı gibi duanında tarifi olmayabilir.size kim dedi duaları kuranda arayın diye,yazıları yanlış yere çekmeyin.siz duaları yusuf tavaslının kitaplarından okumaya devam edin.
1000 adet ayetel kürsü okuyup dileklerınızın yerıne gelmesını bekleyın.ama 1000 yapın ıyı sayın.1001 veya 999 olursa tutmaz.
dua edecegımız vakit resuluekrem s.a.v efedımızın sahıh hadislerıne bakarız,şüpheli hadislerden önce kuvvetlileri alırız.
Dua Etmeden Önce, Allah’a Senâ Etmek ve Nebi SallAllahu Aleyhi ve Sellem’e Salât Etmek
Fudale bin Ubeyd (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Sizden biri dua edeceği vakit Rabbine hamd ve sena ile başlasın! Sonra Nebi’ye salât etsin! Sonra dilediği şeyi istesin’ buyurdu.
Tirmizi 3708
Dua Ederken Elleri Kaldırmak
Ebu Musa el-Eş’ari (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) dua etti ve ellerini kaldırdı. Hatta koltuk altlarının beyazını gördüm.
Buhari 6323
Enes bin Malik (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) yağmur duasının dışında dualarından bir şeyde ellerini kaldırmıyordu. O yağmur duasında ellerini koltuk altının beyazı gözükene kadar kaldırır idi.
Buhari 981, Müslim 895/7, Ebu Davud 1171, Nesei 1747, 1512, Darimi 1/361, Darekutni 2/6869, Begavi 1163, İbni Huzeyme 1412, İbni Hibban 2863, Ahmed 3/181
ömerhattab
< "Allah’tan bir şey istediğiniz zaman, avucunuzun içiyle isteyin Sirtıyla istemeyin . Duayı bitirince, avuçlarınızı yüzlerinize sürün" Ebu Davud >
< O zaman yani sizin sözünüze göre Ebu Davud sallamış. Öyle ya İmam Nevevi tersini söylemişse biri uyduruyor demektir. >
< Nevevî (ö. 676/1277}, alimlerden çoğunun; bir belayı uzaklaştırmak için yapılan dualarda avuçların içinin yere, hayırlı bir şeyi istemek için yapılan dualarda ise ellerin semaya doğru tutulmasının sünnet olduklarını söylediklerini bildirir.Nevevinin dediğinde sizin dediğinizin tersi mi var onu anlamadım. >
İktibas Kalkıpta inkarda diretmen senin bol işgemden salladığındanıdır…İlminden değil cühelalığndandır…İdrak sorunu olan birisin Demekki ilmi düzeyde daha yenin yeni ilim öğrenmeye başladığınız kesindir…
Estağfurullah
< İktibas Kalkıpta inkarda diretmen senin bol işgemden salladığındanıdır…İlminden değil cühelalığndandır…İdrak sorunu olan birisin Demekki ilmi düzeyde daha yenin yeni ilim öğrenmeye başladığınız kesindir… >
selamunaleykum,
sayın ömerhattab,şu yazmış oldugunuz yorumdan ötürü,size bu nick in layık olmadıgını düşünüyorum,lütfen nickinizi değiştirip ondan sonra bu şekilde yorum yapın.
benim tanıdığım ömer hattab r.a adalette ve sözlerinde ölçüyü koruyan ve sözün ağızdan çıktıktan sonra ok gibi oldugunu belirten bir nadide sahabelerdendir.
sizin gibi,başkaları hakkında suizan yapan ve kişiyi tanımadan ilmine ve bilgisine söz eden laf eden biri değildi.çünkü bu konuda Allah dan bolca korkan bir sahabe idi.
gerçek ilmin kimde olduğunu sizmi bileceksinizde bu şekilde bir yorum yapıyorsunuz.bunu ancak kıyamet günü Allah ın huzuruna cıktıgımızda görecez.
sizler gibi ilmimizle böbürlenmeyen bizler,size faydalı ilimler dileriz.Allah ilminizi arttırsın.
İKTİBAS
Ve aleykum selam sayın Estağfurullah kardeşim, bırakın istediklerini yazsınlar.
Bunlar kopyala-yapıştırı ilim zannediyorlar. Cahil bir insan kendisi bilmediği için ilk doğru gördüğü yere saplanır kalır. Sonra da onu mutlak doğru olarak görür ve onu canla başla savunmaya başlar. Bunlar da aynısını yapıyorlar. Başka delillere bakmazlar, hadisin sahih olup olmadığını ve diğer hususları bilmezler. Alimlerin sözleri onlar için mutlaktır, yanılmazlar, hata etmezler. Onların hata edebileceğini söylemek bize düşmez derler. Halbuki ismet/masumiyet sıfatı sadece Peygamberlere ait bir özelliktir ki onlar da Vahyin kontrolü altındadırlar.
Sıkışınca, işin içinden çıkamayınca cevap vermek yerine itham daha kolay bir cevap verme yöntemi oluyor bunlar için. Mesela mezhepsiz diyorlar, hadis inkarcısı diyorlar, fitneci diyorlar. Olmadı mı? Bir tane daha iftira ekliyorlar.
İlim bilmezler, İrfan bilmezler, Söz bilmezler… bırakın yazsınlar
Estağfurullah
< Ve aleykum selam sayın Estağfurullah kardeşim, bırakın istediklerini yazsınlar.
Bunlar kopyala-yapıştırı ilim zannediyorlar. Cahil bir insan kendisi bilmediği için ilk doğru gördüğü yere saplanır kalır. Sonra da onu mutlak doğru olarak görür ve onu canla başla savunmaya başlar. Bunlar da aynısını yapıyorlar. Başka delillere bakmazlar, hadisin sahih olup olmadığını ve diğer hususları bilmezler. Alimlerin sözleri onlar için mutlaktır, yanılmazlar, hata etmezler. Onların hata edebileceğini söylemek bize düşmez derler. Halbuki ismet/masumiyet sıfatı sadece Peygamberlere ait bir özelliktir ki onlar da Vahyin kontrolü altındadırlar.
Sıkışınca, işin içinden çıkamayınca cevap vermek yerine itham daha kolay bir cevap verme yöntemi oluyor bunlar için. Mesela mezhepsiz diyorlar, hadis inkarcısı diyorlar, fitneci diyorlar. Olmadı mı? Bir tane daha iftira ekliyorlar.
İlim bilmezler, İrfan bilmezler, Söz bilmezler… bırakın yazsınlar >
selamunaleykum,
iktibas kardeş,merhaba.
Allah ın rahmeti ve bereketi üzerine olsun inş.
şimdi mesele senınde belirttiğin gibi,bu kişilerin alimlerin sözlerini farz gibi benimseyip,bunlara karşı sahih bir delil gelse bile kabul etmekten yüz cevırebılıyorlar.nekadarda sahih desek aynen sizinde dediğiniz gibi,biz onu bilemeyiz hangi halde söylediler bilemyiz gibi yorumların arkasına saklanıyorlar.
herzaman derim,bu alimlerede ne oluyorda bizim anlamıycagımız sözler söyluyorlar.
Allah c.c kuranda biz bu kitabı size apaçık bir dilde gönderdikki,anlayasınız diye diyorken,
peygamber s.a.v bize tuvalet adabını,cinsel münasebet adabını acık acık anlatıkrken bu alimlere ne oluyorda bizim anlayamacagımız seyler soyluyorlar.
ben demıyorumki peygamberlerden baska kimselerın sözlerını kabul etmeyın,doğruyu şeytan dahi söylese doğruyu alırsın,doğru oldugunu bildikçe.
bunun için bir kişinin ağzına bakıp herseye evet demek,müşriklerin hahamlara gidip bu helalmi bu harammı sorularına benzetmek gibi oluyor.
Allah ın helal kıldıgına haram haram kıldıgına helal diyor bu sahte hahamlar,kişilerde haham ne derse onu alıp dönüyor.kitaba bakmıyor deftere bakmıyor.işine geleni alıyor.
ben şunu anlamıyorum,bende daha evvel araştırmalar yapıyordum,grupları gezdim.hiçbirinde samimiyet göremedim,biri sakalın yok diye ters baktı,diğeri cübben yok diye ters baktı diğeri takken yok diye ters baktı,kimi senın yerın benım yanım degıl dedı,biri senin hocan olabılmem için benı ruyanda görebılmen gerekır dedi.
ama peygamber s.a.v bunların hiçbirinden bahsetmedi.
bana öyle geliyorki bu kişiler Allah dan değilde bağlı oldukları sevdikleri kişilerden korkuyorlar,belkide haklılar çünkü Allah ın gözeteminden değil hocaların onları sureklı takıp ettıklerınden korkuyorlar.
çünkü onlara bunları aşılıyorlar,eğer birgün biri cıkıp size derseki,o kişilere ınanmayın söyledıklerı ve uyguladıkları sünnete uymuyor dıye,işte onlar fitneci ve fesatcıdır,hemen uzak durun kaçın.
1 numaralı faktör budur.
rum 32 ayetine kıyamet zamanında cümle müslümanlar cevap verecek,tabi gruplara ayrılmayanlar bundan beri olacak.
selamunaleykum
Ebu Muhammed
Imam şafii ye gore Allah’a siginildiginda elleri ters çevirmek sünnettir.
Delili el ezkar kitabında yazılı.
Bence herkes kendi mezhebine uysun
ömerhattab
< selamunaleykum,sayın ömerhattab,şu yazmış oldugunuz yorumdan ötürü,size bu nick in layık olmadıgını düşünüyorum,lütfen nickinizi değiştirip ondan sonra bu şekilde yorum yapın.benim tanıdığım ömer hattab r.a adalette ve sözlerinde ölçüyü koruyan ve sözün ağızdan çıktıktan sonra ok gibi oldugunu belirten bir nadide sahabelerdendir.sizin gibi,başkaları hakkında suizan yapan ve kişiyi tanımadan ilmine ve bilgisine söz eden laf eden biri değildi.çünkü bu konuda Allah dan bolca korkan bir sahabe idi.gerçek ilmin kimde olduğunu sizmi bileceksinizde bu şekilde bir yorum yapıyorsunuz.bunu ancak kıyamet günü Allah ın huzuruna cıktıgımızda görecez.sizler gibi ilmimizle böbürlenmeyen bizler,size faydalı ilimler dileriz.Allah ilminizi arttırsın. >
Doğrusu yazılara şaşı bakmaktan vazgeçin…Amin diyelim…
ömerhattab
< Ve aleykum selam sayın Estağfurullah kardeşim, bırakın istediklerini yazsınlar. Bunlar kopyala-yapıştırı ilim zannediyorlar. Cahil bir insan kendisi bilmediği için ilk doğru gördüğü yere saplanır kalır. Sonra da onu mutlak doğru olarak görür ve onu canla başla savunmaya başlar. Bunlar da aynısını yapıyorlar. Başka delillere bakmazlar, hadisin sahih olup olmadığını ve diğer hususları bilmezler. Alimlerin sözleri onlar için mutlaktır, yanılmazlar, hata etmezler. Onların hata edebileceğini söylemek bize düşmez derler. Halbuki ismet/masumiyet sıfatı sadece Peygamberlere ait bir özelliktir ki onlar da Vahyin kontrolü altındadırlar. Sıkışınca, işin içinden çıkamayınca cevap vermek yerine itham daha kolay bir cevap verme yöntemi oluyor bunlar için. Mesela mezhepsiz diyorlar, hadis inkarcısı diyorlar, fitneci diyorlar. Olmadı mı? Bir tane daha iftira ekliyorlar.İlim bilmezler, İrfan bilmezler, Söz bilmezler… bırakın yazsınlar >
Bu yazınızla tam kendinizi tarif ettiniz… Peygamber Efendimiz (sav), Allah’tan bir şeyin olmasını istediği zaman ellerinin içini yukarıya çevirirdi. Ancak bir şeyden sakınacağı zaman ise ellerinin içini aşağıya çevirirdi. (Bu konuyla ilgili Hadisler için bkz: Müsned, Ahmed b. Hanbel 4/56; Mecmau’z- zevaid, 10/168; Cemu’l-fevaid, 2/618; el-Fethu’l-kebir, 2/357; )
Estağfurullah
< Imam şafii ye gore Allah’a siginildiginda elleri ters çevirmek sünnettir.
Delili el ezkar kitabında yazılı.
Bence herkes kendi mezhebine uysun >
selamunaleykum,
delilin yazılı oldugu kaynağın bilgilerinide paylaşırsanız daha güzel olur,bizler aslı olmayanların peşine gitmiyoruz,aslı varsa tabiki uyarız.
ayrıca ve ayrıca herkez kendi meshebıne uysun demekte ne oluyor.sorgu zamanında sana meshebibnmi sorulacakta böyle bir yorum atıyorsun ortaya.
bunun hesabını Allah a nasıl verirsin.
Allah ın ve resulun hukumleri size yetmıyormu ? meshebe uy dıyorsun.bak bakalım meshep ımamları hangı meshebe uymus.
sonra bırdaha bak hangı meshep ımamı hangı meshepın kurucusu,
sonra bırdaha bakıp o meshep ımamları mı kurmus mesheplerı yoksa onlardan sonra gelenlermi,
siz meshepe uy derken neye uymanız gerektıgını bıle bilmiyorsunuz.
ebu hanife r.aleyh in en meşhur sözüdür,
benim bugün söyledıklerımı bir yere yazmayın,olurda yarın biryerden sağlam bir bilgi alırım,dün söylediğmden vazgeçerim.böyle diyen bir allame,nasıl olurda kitaplar hazırlamış yazmış ve ondan sonra gelecek olanlara bunun pesınden gıdın deıs olabılır.ben bundan ve sızlerın bu yorumlarından Allah a sıgınırım.
imam şafi r.aleyh ; bana bir hadis gelirde ben o hadisin doğrulugundan emin olursam o hadis benim(yolum) meshebım olur.
bu alımler böylesıne duyarlı iken,Allah c.c dan böylesıne korkarken,ondan sonra gelecek olan bizlere bir meshep bırakcak,doğrusu ve yanlışı ile müslümanlar buna uycak hee.
bunun hesabını ne Allah a nede o imamlara veremezsınız.(imama hesap vermıyceksınız,hakkını nasıl ödıyceksınız anlamında)
selamunaleykum
Estağfurullah
< Doğrusu yazılara şaşı bakmaktan vazgeçin…Amin diyelim… >
selamunaleykum,
ben kibirden Allah a sığınıyorum,sizde öyle yapın.
selamunaleykum,
Estağfurullah
< Bu yazınızla tam kendinizi tarif ettiniz… Peygamber Efendimiz (sav), Allah’tan bir şeyin olmasını istediği zaman ellerinin içini yukarıya çevirirdi. Ancak bir şeyden sakınacağı zaman ise ellerinin içini aşağıya çevirirdi. (Bu konuyla ilgili Hadisler için bkz: Müsned, Ahmed b. Hanbel 4/56; Mecmau’z- zevaid, 10/168; Cemu’l-fevaid, 2/618; el-Fethu’l-kebir, 2/357; ) >
selamunaleykum,
ömerhattab kardeş,
neden anlamak istemıyorsun,bu hadis zayıf,vermiş oldugun kaynak hadisin zayıf oldugunun bilgisini veren kaynaktır.neyi verip neyi almaya çalışıyorsun anlamadımki.
selamunaleykum
ayrıca konuya baştan aşağı baktımda,Allah ın selamını birkez olsun ne aldınız ne verdiniz.siz bilgi dağıtmaya devam edin.
Aranızda selamı yayın. Tirmizi 2828
ömerhattab
< selamunaleykum,ömerhattab kardeş,neden anlamak istemıyorsun,bu hadis zayıf,vermiş oldugun kaynak hadisin zayıf oldugunun bilgisini veren kaynaktır.neyi verip neyi almaya çalışıyorsun anlamadımki.selamunaleykum >
Müsned, Ahmed b. Hanbel 4/56;Kaynağı neye dayanarak zayıf olduğu kanısına vardınız açıklarsınız seviniriz?
Estağfurullah
< Müsned, Ahmed b. Hanbel 4/56;Kaynağı neye dayanarak zayıf olduğu kanısına vardınız açıklarsınız seviniriz? >
selamunaleykum,
müsned hadis diyince sızın aklınıza ne gelıyor acaba,sahih mi geliyor.eğer öyle ise yanlış biliyorsunuz.müsnedin anlamı hasen veya zayıf ı da anlatabilir.illa sahih olcak diye bir durum yok.
gelelim zayıf oldugunun nerden geldiğine,senin verdiğin bilgiye görede,
Müsned, Ahmed b. Hanbel, 4/56
Heysemî, her ne kadar bu hadisin isnadının hasen olduğunu söylüyorsa da (Bkz: Mecmau’z-Zevaid, c: 10 s: 168), rivayet zincirinde bulunan İbn Lehîa’dan dolayı bu hadisin zayıf olduğu bildirilmiştir. (Bkz: Şevkânî, Neylü’l-Evtâr, c: 4, s: 10)
İKTİBAS
Ve aleykum selam
Estağfurullah boşuna uğraşma abi, bakın bir hikaye anlatılır, kıssadan hisse işte;
Saz öğrenmek isteyen adamın biri yolda giderken saz eğitimi veren bir dükkan görür, camdaki yazı ilgisini çekmiştir;
– Saz kullanmasını hiç bilmeyenler için : 20TL
– Biraz bilgisi olanlar için : 40 TL
İçeri girer ve sorar; bu nasıl iş üstad der, hiç saz bilmeyen kişinin eğitimi neden bu kadar pahalı da diğeri bundan ucuz.
Adam derki; sazı hiç bilmeyen adamın eğitimi kolay, ben ne verirsem onu alır, ama biraz bilen için daha zor, zira ilk önce o bildikleri yanlış şeyleri unutturmam lazım.
Nasıl ama hikaye cuk diye oturdu değil mi?
Demek ki önce kafaları boşaltmak lazım ondan sonra İslamı anlatmak lazım.
ömerhattab
< selamunaleykum,müsned hadis diyince sızın aklınıza ne gelıyor acaba,sahih mi geliyor.eğer öyle ise yanlış biliyorsunuz.müsnedin anlamı hasen veya zayıf ı da anlatabilir.illa sahih olcak diye bir durum yok.gelelim zayıf oldugunun nerden geldiğine,senin verdiğin bilgiye görede,Müsned, Ahmed b. Hanbel, 4/56Heysemî, her ne kadar bu hadisin isnadının hasen olduğunu söylüyorsa da (Bkz: Mecmau’z-Zevaid, c: 10 s: 168), rivayet zincirinde bulunan İbn Lehîa’dan dolayı bu hadisin zayıf olduğu bildirilmiştir. (Bkz: Şevkânî, Neylü’l-Evtâr, c: 4, s: 10) >
Aleyküm selam Siz şevkaniye göre hareket ediyorsunuz?Heysemî, hadisin isnadına hasen olduğunu söylüyor…Buna nediyeceksiniz?Enes b. Mâlik şöyle rivayet etmiştir: Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem yağmur duası yapmış ve ellerinin arkası ile gökyüzüne işaret etmiştir. (Muslim, Salâtu’l-İstiskâ, 6 (896).Bu hadisi şerh eden İmam Nevevi şöyle diyor: Bizim ulemamız (Şafii mezheb alimleri) ile başkalarından muteşekkil bir grup âlim, kıtlık gibi bir belanın def-i için yapılan dualarda eller kaldırılarak, avuçların sırtlarının semaya çevrilmesi; bunun dışında herhangi bir istekte bulunulduğu zaman ise avuç içlerinin gökyüzüne çevrilmesi sünnettir, demişlerdir. (İmam Nevevî, Şerh-u Sahîh-i Muslim, c: 6, s: 190, hadis no: 896)
Estağfurullah
< Aleyküm selam Siz şevkaniye göre hareket ediyorsunuz?Heysemî, hadisin isnadına hasen olduğunu söylüyor…Buna nediyeceksiniz?Enes b. Mâlik şöyle rivayet etmiştir: Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem yağmur duası yapmış ve ellerinin arkası ile gökyüzüne işaret etmiştir. (Muslim, Salâtu’l-İstiskâ, 6 (896).Bu hadisi şerh eden İmam Nevevi şöyle diyor: Bizim ulemamız (Şafii mezheb alimleri) ile başkalarından muteşekkil bir grup âlim, kıtlık gibi bir belanın def-i için yapılan dualarda eller kaldırılarak, avuçların sırtlarının semaya çevrilmesi; bunun dışında herhangi bir istekte bulunulduğu zaman ise avuç içlerinin gökyüzüne çevrilmesi sünnettir, demişlerdir. (İmam Nevevî, Şerh-u Sahîh-i Muslim, c: 6, s: 190, hadis no: 896) >
selamunaleykum,
yani siz diyorsinizki şafi itikadının uyduğu duruma göre bu durum doğru öylemi ?
diğer 3 meshep nasılsa önemli değil.arkadaşlar neden böyle oluyor,başka zaman adamın biri cıkıp deseki şudurumda şu meshebı taklıt et,siz çıkıp dıyosunkızkı kafanıza gore mezhep taklıt edılmez.şimdi çıkmış Bizim ulemamız (Şafii mezheb alimleri) ile başkalarından muteşekkil bir grup diyorsunuz.
sizlerin yanlış anladığı kısım işte burası !!! arkadaşlar imam şafi hata etmez ebu hanife maliki hambeli hata etmez diye bir şey varmı ?
şimdi siz diyeceksınızkı peygamber s.a.v bende sonraki 3 hulafaya itibarın edin dedi,eyvAllah dedi,dedide.yanlış söylesede kabul edin demedi.
neyse,
Ebu Ümeyye Cumehî (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Üç şey kıyamet alametlerindendir, onlardan biri de ilmin, küçüklerin yanında aranmasıdır!..’ buyurdu.
Taberani Mucemu’l-Kebir 22/361
daha fazla açıklamayı uygun görmüyorum.taraflardan biri haddi aşabilir.
kalın sağlıcakla.
Allah c.c ümmedi Muhammedın ilmini arttırsın inş.kuran ve sahih sünnet üzere inş.
ömerhattab
< selamunaleykum,sizlerin yanlış anladığı kısım işte burası !!! arkadaşlar imam şafi hata etmez ebu hanife maliki hambeli hata etmez diye bir şey varmı ? >
Aleyküm selam…Doğrusu onlar hataya düşmelerini istediğini biliyoruz Hamdolsun onlar hataya düşmemiştir…Hata etcek biri varsa oda sizsizniz…Seni bir girdaba sokmuşlar farkında değilsiniz…Bir konuda görüşler bellidir kalkıp bu görüşü redediyorsanız o sizin sorununuzdur?Birde kendin doğruyu ne kadar idrak edebiliyorsunuz?
Estağfurullah
< Aleyküm selam…Doğrusu onlar hataya düşmelerini istediğini biliyoruz Hamdolsun onlar hataya düşmemiştir…Hata etcek biri varsa oda sizsizniz…Seni bir girdaba sokmuşlar farkında değilsiniz…Bir konuda görüşler bellidir kalkıp bu görüşü redediyorsanız o sizin sorununuzdur?Birde kendin doğruyu ne kadar idrak edebiliyorsunuz? >
peygamberler hata etmişken sen kalkmış alimler hata etmez hamd olsun dıyorsun öylemi.
böyle bir düşüncesi olan kişiyle ben ne konusayım acaba.
eğer birisi bir girdaba girmişse,o kişi sizsiniz.birilerinin boyundurugu altında kalkmaktan kurtulayamacaksınız.
ömerhattab
< peygamberler hata etmişken sen kalkmış alimler hata etmez hamd olsun dıyorsun öylemi.böyle bir düşüncesi olan kişiyle ben ne konusayım acaba.eğer birisi bir girdaba girmişse,o kişi sizsiniz.birilerinin boyundurugu altında kalkmaktan kurtulayamacaksınız. >
Bu Konun görüşü bellidir…Siz hala kalkmış bu konu hatalı olmuş diyorsunuz …Neye dayanarak…Kendi aklına dayanark…Konuşma arkadaş cevapta verme hatalısın işte bana cevap vermeye hala kalkmış birde düştüğün girdabı hatalarınla örtmeye çalışıyorsunuz?Ben sizin gibi ictihat alimli taslasaydım…Şuanda sizin gibi hataları savunur dururdum…islam Alimlerinin hatalı olduğunu idda etceğinize Birde kendi hatalarınıza bakmadan başkalarına laf yetiştireceğinize kendinize baksanız…Herkesin Görüşü kendine Faruk olabilmek erkişi işidir…
islamyolu
< peygamberler hata etmişken sen kalkmış alimler hata etmez hamd olsun dıyorsun öylemi.
böyle bir düşüncesi olan kişiyle ben ne konusayım acaba.
eğer birisi bir girdaba girmişse,o kişi sizsiniz.birilerinin boyundurugu altında kalkmaktan kurtulayamacaksınız. >
Peygamber Allah tarafından korunduğunu bilmiyormusun. Peygamber hata eder mi. Peygamberlerin mahsum olduğu bütün ehli sünnet akait kitaplarında vardır.
4 Mezhep imamı hata eder. Ama onların hatasında günah yoktur bilakis Sevap vardır.
Sahabelerde Hata eder. Ama ne diyor Sahabeler için Hangisine tutunursanız doğru yolu bulursunuz. benden sonra 4 halifenin sünnetine sarılın diyor. Daha neler diyor neler.
eğerki diyorsanız Bizler müçtehidiz. Tımarhaneyi gösteririm sizlere. VAllahi Rasullullah bu durumu bize haber verdi. Ahir Zamanda Sizin gibilerin gelecegini ve hadislerini inkar edecegini bize Sağlam kaynaklarda bildirdi. Sadaka Rasullullah. Rasulullah Muhakkak doğru söyledi.
Ben dua konsunda Ellerin nasıl yapılacagı konusunda. Kim hangi mezhepteyse ona uymasını öneriyorum. zaten olmasıda budur. Mezhepler arası karma birşeyler çıkarıp onun doğrusunu alır bunun doğrusunu alır diye bir şey yoktur. Eğerki o doğruyu yanlışı sizler bulacaksanız Bırakın bir mezhep Kurun kalan 72 fırkanın birisine girin. bize Fırkayı Naciye yeter , bize Selefi Salihin yeter, Bize Ehli sünnet Vel Cemaat yeter.
Estağfurullah
< Peygamber Allah tarafından korunduğunu bilmiyormusun. Peygamber hata eder mi. Peygamberlerin mahsum olduğu bütün ehli sünnet akait kitaplarında vardır.
4 Mezhep imamı hata eder. Ama onların hatasında günah yoktur bilakis Sevap vardır.
Sahabelerde Hata eder. Ama ne diyor Sahabeler için Hangisine tutunursanız doğru yolu bulursunuz. benden sonra 4 halifenin sünnetine sarılın diyor. Daha neler diyor neler.
eğerki diyorsanız Bizler müçtehidiz. Tımarhaneyi gösteririm sizlere. VAllahi Rasullullah bu durumu bize haber verdi. Ahir Zamanda Sizin gibilerin gelecegini ve hadislerini inkar edecegini bize Sağlam kaynaklarda bildirdi. Sadaka Rasullullah. Rasulullah Muhakkak doğru söyledi.
Ben dua konsunda Ellerin nasıl yapılacagı konusunda. Kim hangi mezhepteyse ona uymasını öneriyorum. zaten olmasıda budur. Mezhepler arası karma birşeyler çıkarıp onun doğrusunu alır bunun doğrusunu alır diye bir şey yoktur. Eğerki o doğruyu yanlışı sizler bulacaksanız Bırakın bir mezhep Kurun kalan 72 fırkanın birisine girin. bize Fırkayı Naciye yeter , bize Selefi Salihin yeter, Bize Ehli sünnet Vel Cemaat yeter. >
selamunaleykum,
size neyin bekçiliğini yapıyor neyşn kafasını yaşıyorsunuz anlamadım gitti.
gelmişsiniz bir kaç kişi bir araya,biri çıkıp bir konu hakkında sizin fikriniz dışında bir şey söyleyınce hepberaber zıplayıp egale etmeye çalışıyorsunuz.
yok hadis inkarcısı falan,
direk iftira,bunun hesabını ALlah a veremıyceksınız siz.hadisleri inkar eden sizin gibi olsun,yok yok sizin gibi olmasın,sizin durmunuz onlardanda kötü,onlar en azından yok dıyıp işin içinden cıkıyor,siz doğru yanlış farketmez şeyhim nederse odur cusunuz.
sizler selefi salihsiniz hee,biri cıkıp ben selefıyım dese vahhabı dıye ıftıra atan sızler selefı salıhımmı dıyorsunuz.Allah ıslah etsın sizleri.
kım sıze dedı ben muctehıdım dıe,element uydurmayın kafanızdan.
peygamberlerın masum oldugunu benım 5 yaşındakı kızımda bılıyor efendi.kendıne göre yorum yapma,
Kuran peygamberleri hata etmez varlıklar halinde göstermiyor.Onlar insandırlar ve hata ederler.Bu hatalar, İslam literatüründe zelle (yanılma) diye anılır.
Peygamberlerin farklı tarafı,hatalarının,vahiy ile düzeltilmesidir.
O, ilah ve melek olmadığı için hata eder,fakat Allah tarafından seçilmiş bir resul olduğu için hataları vahiy ile düzeltilir.
sizin alimlerin hatalarını ise sizler örtmeya çalışıyor üstelik kabullenıyorsunuz.
abese süresi
1, 2, 3, 4. (Nebi), âmânın kendisine gelmesinden ötürü yüzünü ekşitti ve çevirdi. (Rasûlüm! onun halini) sana kim bildirdi! Belki o temizlenecek, yahut öğüt alacak da o öğüt ona fayda verecek.
5, 6, 7. Kendini (sana) muhtaç görmeyene gelince, sen ona yöneliyorsun. Oysa ki onun temizlenip arınmasından sen sorumlu değilsin.
birde şu hadise bakın ve sonradan gelen ayete.
"Rasûlullah -sallAllahu aleyhi ve sellem- Bedir günü esirler konusunda insanlarla (ashabı ile) istişarede bulunup: Şüphesiz ki Allah -azze ve celle-, onlara karşı size güç ve kuvvet vermiştir, buyurdu. Ömer b. Hattâb kalkıp: Ey Allah’ın elçisi! boyunlarını vur, dedi. Rasûlullah -sallAllahu aleyhi ve sellem- ondan yüzünü çevirdi. Sonra Rasûlullah -sallAllahu aleyhi ve sellem- dönüp: Ey insanlar! Şüphesiz ki Allah, onlara karşı size güç ve kuvvet vermiştir. Onlar, dün ancak sizin kardeşlerinizdi, buyurdu. Ömer kalkıp: Ey Allah’ın elçisi! Boyunlarını vur, dedi. Peygamber -sallAllahu aleyhi ve sellem- ondan yüzünü çevirdi. Sonra dönüp insanlara aynı sözü söyledi. Ebu Bekir ayağa kalktı ve: Ey Allah’ın elçisi! Uygun görürsen onları affet ve onlardan fidyeyi kabul buyur, dedi. Bunun üzerine Rasûlullah -sallAllahu aleyhi ve sellem-‘in yüzündeki üzüntü ve keder belirtileri hemen gitti. Ardından onları affetti ve onlardan fidye aldı. Bunun üzerine Allah -azze ve celle- şu ayetleri indirdi:
Yeryüzünde üstünlüğünü perçinlemedikçe hiçbir peygamberin esir alması yerinde değildir. Siz geçici dünya malını istiyorsunuz. Oysa Allah sizin hesabınıza ahireti istiyor. Allah üstün iradeli ve hikmet sahibidir.
Eğer Allah’ın daha önce kesinleşmiş (ve bu konuda lehinize işleyen) bir hükmü olmasaydı, esirlerin karşılığında aldığınız fidyeler yüzünden başınıza büyük bir azap gelirdi. (8/6768)
şimdi siz şunu dıyceksınız,çünkü sızın kafanız sadece ona çalışır.
sen peygamberlere (s.a.v) hata etmiştirmi diyorsun,sen peygamberler kusurlumu diyorsun diyceksınız.
ben sizin butür düşüncelerinden Allah C.c a sıgınırım.
sizler bir kalıbın içine girmiş,o kalıbın dışına çıkmaya korkan kişilersiniz.
cihad38 miş,ömerhattab mış,bu din size kaldıysa Allah tüm müslümanları korusun.73 fırkadan biri sizsiniz hee.
illere göre bölersek konya,adıyaman,istanbuldaki evliyaları unuttugunuzu düşünürüm.her biri birer fırka hangisi doğru yolda ?
necm suresi 1-4 ayetleri peygamberlerin hatalarını ve doğrularını zize anlatır.hata yapmışlardır,lakin bu onlardan sonra gelen ümmetleri için ders niteliğindedir.Allah c.c derhal düzeltirki bizlere ibret olsun konu olsun diye.
sizlerin hatasını kim düzeltecek bakalım,
cübbemin altına girin ben sizi ateşten korurum diyen yoktur inş.çünkü her koyun kendi bacagından asılcak.
o gün anne oğlundan kaçarken medet umduklarınız size yetişemiycek,kendi derdinin peşine düşecek.
Allah c.c doğruyu en iyi bilendir.
resulu s.a.v onun kulu ve elçisidir.
ömerhattab
< cihad38 miş,ömerhattab mış,bu din size kaldıysa Allah tüm müslümanları korusun.73 fırkadan biri sizsiniz hee.illere göre bölersek konya,adıyaman,istanbuldaki evliyaları unuttugunuzu düşünürüm.her biri birer fırka hangisi doğru yolda ? >
Bizler sizin gibi dini tekel altına toplanlara karşıyız…Kendi tekeline aldığın dini kafana göre yorumlaman karşıyız…Tarkikatlari bile fırka olarak görmen senin nereye varacağının delilidir…Bütün Ehlisünnet tarikatları doğrudur…Sen mekkeye hangi yoldan gittiğine bağlı istanbul üzerinden gitceksen farklı ama yorumlar ve düşünceler insanın kendi benliğine esir olmasından dolayı taasub haliyle ne dediğin farkında dahi değil …Mesela siz itikadın ne arkadaş onu açıkla haricimisin mürciyemisin yoksa yeni bir ekol ortaya atan bayındırcımısın…
ömerhattab
İslâm dinine hakkı ile vâkıf olmayan bazı kimseler görüyoruz ki, müçtehidane bir tavır ve bir gurur ile her sorulan suale tereddütsüz cevap veriyorlar, şer’i bir esasa istinat etmeden, dini hükümlere layıkıyla vâkıf olmadan İslâm namına, mukaddesat hesabına ahkâm kesiyorlar. Bu ise cahilane bir cürettir. İslâm dinine karşı bir laubaliliktir ve onun kudsiyetini, ulviyetini hafife almaktır. Onların bu hatalarında ısrarları, sözleri, özleri ve izleri hep bu ahval üzere devam etmektedir. İşte bu gafiller zümresidir ki; cehalet onları azdırmış, onlar da insanları azdırıyorlar.
Estağfurullah
< Bizler sizin gibi dini tekel altına toplanlara karşıyız…Kendi tekeline aldığın dini kafana göre yorumlaman karşıyız…Tarkikatlari bile fırka olarak görmen senin nereye varacağının delilidir…Bütün Ehlisünnet tarikatları doğrudur…Sen mekkeye hangi yoldan gittiğine bağlı istanbul üzerinden gitceksen farklı ama yorumlar ve düşünceler insanın kendi benliğine esir olmasından dolayı taasub haliyle ne dediğin farkında dahi değil …Mesela siz itikadın ne arkadaş onu açıkla haricimisin mürciyemisin yoksa yeni bir ekol ortaya atan bayındırcımısın… >
selamunaleykum,
siz bu suianların hesabını veremıyceksınız.
hariciymiş mürciyemiş,sen kimdensin.ben elmahduruıllah hiç bir kimsenin kisvesi altına girmedim.
işbu ya sizde cıkamıyorsunuz.
kopyala yapıştır yapmadan bir şeyler paylaşıver.
cihad38
< elmahduruıllah >
daha elhamdulillah yazamıyorsun da neci olduğunu nerden bilelim.
< hiç bir kimsenin kisvesi altına girmedim. >
evet kardeş haklısın biz birilerinin emri altındayız; önce Allah’ın sonra peygamberimin,sonra ashabın,sonrada sadatların emrindeyiz. aman kardeş sakın sen Allah ve rasulünün ve evliyanın yoluna ve kisvesine girme,mazAllah bizim gibi olursun.
Estağfurullah
< daha elhamdulillah yazamıyorsun da neci olduğunu nerden bilelim.
evet kardeş haklısın biz birilerinin emri altındayız; önce Allah’ın sonra peygamberimin,sonra ashabın,sonrada sadatların emrindeyiz. aman kardeş sakın sen Allah ve rasulünün ve evliyanın yoluna ve kisvesine girme,mazAllah bizim gibi olursun. >
selamunaleykum,
diyorumya sizin kime hizmet ettiğiniz belli değil.kisvesi altında olduklarınızdan medet umar olmuşsunuz.medet yaa falanca kişi demekten nasıl olduda Allah ın adını anar oldunuz tuhaf.
bize Allah sız peygambersiz demek sizemi düştü.durmuşda benım kelime hatama takılmış,forumda kaç adet mesajın var,hangi birinde geçiyor elhamdulillah sözü.hadi ben yanlış yazdım,yaw sen yazmaya bile aciz kalmışsın.
o kadar mesajın var bir tanesınde bu kelime gecmıyor.
Allah ve resulu dıyorsun,Allah ve Resulu neyi emretmiş senın haberın varmı ? ey birilerinin eteği altına saklanmış kişi !
selamı aranızda yayın demiş,hele sen önce bir destur dede,bir selam verde öyle gir konuya,nasipsiz.
ne selam alırsınız ne selam verırsiniz.
gavur verse selamı nasıl hoşunuza gider alırken.bide yağlarsınız.
vealeykumselamverahmaetullah diye.
harf hatası arama düzgünü ile gel.
sizin misyon belli.
biri cıkarda insanların bildiği şeyler hariçinde bir şey derse,bir araya gelin.hemen kötüleyin.
harici diyin,murtezi diyin,mealci diyin hadis inkarcısı diyin vs vs vs.
şükür Allah a ki biz bunların hepsinden beriyiz.
biz Allah ve resulune sizlerden daha bağlıyız elhamdurıllah(iyi bak yanlış yazmış olabılırım düzeltirsin)
insanların kusurularını arayın,neresınden vursak diye bakın.
yaw size peygamber gelse bile,siz kisvelerin altından cıkmazsınız,okadar bihabersiniz.
Allah size doğruyu gösterdiğinde inş biz hatamızı anladık bizi yer yüzüne gönderde hatamızı telafi edelim demezsiniz,ozaman size işte bu konuda dönüşü olmayan bir haldesiniz diye cevap geldiğinde hüsran olanlardan olmazsınız.
ben yinede sizler gibi vijdansız ve kötüleyici itici olamıycam,bende var vijdan.
Allah cümle ümmete hidayet ve iman versin.
ömerhattab
< selamunaleykum,siz bu suianların hesabını veremıyceksınız.hariciymiş mürciyemiş,sen kimdensin.ben elmahduruıllah hiç bir kimsenin kisvesi altına girmedim.işbu ya sizde cıkamıyorsunuz.kopyala yapıştır yapmadan bir şeyler paylaşıver. >
Sizlerin yaptığı sui zanları hesaplasak nasıl hesap vereceksiniz?Bizler hüsnü zanla haraket ederiz inşAllah…
Estağfurullah
< Sizlerin yaptığı sui zanları hesaplasak nasıl hesap vereceksiniz?Bizler hüsnü zanla haraket ederiz inşAllah… >
selamunaleykum,
size karşı yapmış oldugum suizanları yazarmısınız buraya,sürekli olarak ceza alıyorsunuz,bunun sebebi nedir ? benim bildiğim doğru yolda olanlar ve doğruyu söyleyenler ceza almaz.
neyse gerçek anlamda siz ve sizin gibi görüşte olan kişilerle münakaşaya girmemem gerekir,faydadan ziyade zarar olacaktır konuyu okuyanlara.
Allah c.c elbette hak olanı bize gösterecek.
selametle inş.
Kayıtsız Üye
Bu foruma, duada elleri cevirmeyle ilgili Google search yaparken rastladim. Yukaridaki tum arkadaşları oncelikle internetin seviyesizlik ve eracifle dolu dunyasinda pek rastlanilmayan, edepli ve seviyeli fikir teatilerinden dolayi kutluyorum. Bu fikir teatisine bakarak ve mumkun oldugunca objektif kalarak, birkac yorum yapmak isterim:
en basta hadisi veren arkadaş sadece kaynaklarini vermis, sahih oldugu iddia ve yorumunda bulunmamis. Dolayisiyla, hadisi kasden sahih gostermis demek haksiz bir itham olur.
yine de, zayif olan bir hadisi baskasina naklederken zayif oldugunu muhakkak soylemek gerekir. Bu yonden, usulden ziyade esas olabilecek mahiyette bir hata var.
elestiriyi getiren arkadaşin, Internet ortaminda gördüğü bir metne supheyle yaklasip, kendi arastirmasini yapmasi ve çok önemli ayrintilari bu muzakereye kazandirmasi çok onemli. Bazi yorumlarina katilmasam ve ithamlarini haksiz gorsem de kutluyorum kardesimizi. Boyle insanlara daha çok ihtiyac var. Internetten, sefer ayinin ugursuzluguyla ilgili uydurma hadisleri, aslini astarini arastirmadan yayanlarin kulaklarina kupe olsun. (Bu arada, bu yoruma baslamadan, hadisin orjinalini kendim de arastirmam, hatta Arapçasina bakmam gerekirdi. Dolaysiyla, elestirdigim seyi kendim de yapiyorum iyi mi.)
ehli sünnet itikadinda, zayif hadis zayiftir ama hala hadistir. Hadisin nakil zincirindeki, sorun onu mevzu yani uydurma yapmaz. Uydurma hadis ile zayif hadis arasinda daglar, denizler kadar fark var. Ikisini değil ayni kefeye koymek, ayni mizanda tartmak bile, en önce o uydurmalari hadislerden ayiklamaya omurlerini vermis nice buyuk hadis alimine haksizlik olmaz mi.
zayif veya hasen hadise fikhi hukum bina edilemez. Ama bu onlari degersiz kilmaz. Onlari tatbik edenin etmeyeni, tatbik etmeyenin de edeni kinamasi doğru degildir. Sonucta birisi sozun pegamberimize ait olma ihtimaline binaen tatbik ediyor, digeri de olmama ihtimaline binaen terkediyor. Amellerin niyetlere bagli olmasi temel prensibine binaen, her ikisi de temiz niyetlerinin karsiligini alir insaAllah.
bunlarla birlikte, dinimizde musluman toplumun birligi, beraberligi çok onemlidir. Ayrilik gayriliga sebep olmaktansa, nafile veya fazilet olarak yaptigin bir seyi terketmek daha evladir. Camide, cemaatin içinde hanefiye uymak, herkesle birlikte avuclar daima yukari acik, ve de eller ayri sekilde yapmak bence en guzeli. Evinde, dergahinda doğru inandigi gibi yapmasi (sunnet olduguna inandigi için) kinanamaz.
sünnet olup olmadigi ve dayanagi konusunda bilgisi olmadan, sirf seyhini, babasini, abisini, arkadaşini "bir bildigi vardir" diye taklit ederek yapan kimse yoktur zaten diye husnuzan ediyorum. Ki olsa bile o kardesime bir şey soylemekten de haya ederim. Bildigi, ogrenebildigi kadariyla, Allah rizasi için yapiyordur, Kalbi selim sahibidir, Hak teala nezdinde de bu satirlarin sahibinden milyonlarca kat makbuldur. Kim bilebilir.
Ilahiyatci degilim. Bildigim seyi, bildigim kadar, kendi kanaatimi de katarak yazdim. Hocalarimiz, muftulerimiz daha iyisini bilir. Onlardan sormak lazim. Hatali soylemissem, Rabbim bagislasin.
Muzakereye katkim olabilmisse, okuyandan bir "Allah Razi olsun" ne mutlu ederdi beni.
Kayıtsız Üye
Hiç bir şey anlamadım. Çünkü ben namazda dua edilirken hangi dua okunur? Sormuştum. Ama siz başka şeyler anlatıyorsunuz.
ANLADINMI ŞEBELEBETTİN AĞBİ.
Kayıtsız Üye
Tek 5 yıldızı sana veriyorum. Önemli olan
1-ihtilafa düşmemek.
2- Allah’a dua etmek ve Allah’tan istemek.
Diğer taraftan gereksiz ve faydasız 5 sayfa tartışma okumak bana isabet eden zarar.
Kayıtsız Üye
Tesbihattan sonra dua ederken yanlışlıkla ellerimi yere bakacak şekilde çevirdim. Lakin o esnada yapmam gereken bir davranıştı.bunun bir günahı varmı
arifselim
Eğer bir ihtiyaçtan dolayı veya unutarak bir hareketten dolayı olursa Bunun bir günahı yoktur. Duada ellerin içi açık havaya doğru olacak şekilde açık tutulması gerekir. Bu konunun en başında da geçen hadisi şerifte buyrulduğu gibi olmasını dilediğin şeyler için ellerin içini yukarıya çevirirsin. Sakınacağın bir şey için dua ettiğinde de ellerinin içini aşağıya çevirirsin.
Peygamber Efendimiz (sav), Allah’tan bir şeyin olmasını istediği zaman ellerinin içini yukarıya çevirirdi. Ancak bir şeyden sakınacağı zaman ise ellerinin içini aşağıya çevirirdi.
(Bu konuyla ilgili Hadisler için bkz: Müsned, Ahmed b. Hanbel 4/56; Mecmau’z- zevaid, 10/168; Cemu’l-fevaid, 2/618; el-Fethu’l-kebir, 2/357; )
dua ederken elleri ters çevirmek, duada elleri ters çevirmek, dua ederken elleri aşağı çevirmek