Çok eş istemenin sebebi hakkında yalnızca sizin görüşünüz
אור
Arkadaşlar!samimi soru sormak istiyorum.
Erkeğin çok eşliliği istemesinin sebebi nedir?
Her bir kadından ayrı ayrı tadlar mı almaktadır?
Yoksa ilişki aynı ilişkidir de onu farklı kılan yada daha güzel kılan o kadını diğerine
oranla daha çok sevmek midir?
“””Misal,adam ve kadın birbirlerini sevdiler ve evlenmeye karar verdiler.Birbirleriyle
ilşkilerinden memnunlar vs.
sonra adamın karısına olan aşkı zamanla azalıyor,artık ilk günkü gibi olmasada
seviyorlar tabi birbirlerini.Şu durumda ilişkiden duyulan memnuniyet de azalma olur
mu?”””
Başka bir örnek vermek gerekirse,adamın iki eşi var diyelim,ikinci eşini daha çok
sevmektedir.(nede olsa sevgide adalet sağlanamaz)Şimdi bu adamın gözünü
bağladığımızda,karşısına da en sevdiğin karın bu diyerek,aslında diğer eşini
getirsek.Adamın bu ilişkiden duyduğu haz ne olur acaba?O kişinin en sevdiği eşi
olmadığını ilişki ile anlaya bilir mi?Yok anlayamaz, ilişki de her kadından duyulan şey
aynıdır,onu daha çekici kılan kadına duyulan sevginin fazlalığı mıdır?
Lütfen kendi bildiklerimizi,kendi sözlerinizle izah edin.Çünkü sitedeki neredeyse
bütün yazıları okudum.Ben bu sorunun yanıtını sizden bekliyorum,zira sitedeki
yazılar hep standart,sorularıma bir yerden sonra yetmiyorlar.
Cevap: Çok eş istemenin sebebi hakkında yalnızca sizin görüşünüz
Hoca
çok eşi olanlar cevap verir inşAllah:) çünkü bu sorularına sadece tecrübe sahibi cevap verebilir ki, kendi durumunu yazan olacağını zannetmiyorum.
Allah (cc) dört tane kadın idare edecek gücü/kabiliyeti erkeğe vermiştir. kanaatimce ağır basan şey şehevi itiyaçtır. ama farklı nedenlerden de ikinci evliliklerini yapanlar var.
Yanıt: Çok eş istemenin sebebi hakkında yalnızca sizin görüşünüz
אור
Teşekkürler yorum için,diğer arkadaşlar sizden de bekliyorum yorum.:)
Soru: Çok eş istemenin sebebi hakkında yalnızca sizin görüşünüz
BiLaL HaTTaB
İslam’da çok eşliliğe verilen ruhsatı şehevî dairede düşünmek hoş bir yaklaşım değil bence. Bu ruhsat, bilhassa savaşta eşlerini kaybedip de, savaş sonrası çaresiz kalan kadınlara kol kanat gerilmesi adına verilmiş bir ruhsat olarak görüyorum.
Şahsım adına da, bir taneyi bulamazken, bulup da bir taneyle uğraşabileceğimden tereddütlerim varken, nasıl birden çok birlikteliklere cesaret edebiliyorlar şaşıyorum doğrusu.. Çekilir mi yahu… 🙂
Hoca
< İslam’da çok eşliliğe verilen ruhsatı şehevî dairede düşünmek hoş bir yaklaşım değil bence. Bu ruhsat, bilhassa savaşta eşlerini kaybedip de, savaş sonrası çaresiz kalan kadınlara kol kanat gerilmesi adına verilmiş bir ruhsat olarak görüyorum. >
Allah (cc) razı olsun. elbette ki sahip çıkma/yardım etme de vardır.
rusat sadece dulların çok olmasından değildir/ruhsat geneldir.
bende bir soru sorayım:)
evli olan bir erkek, karısı şehevi ihtiyacını karşılayamıyor diye 2. eşi alması (yani sadece şehvet itiyacı için 2. evlilik) kötü bir şey midir?
BiLaL HaTTaB
< evli olan bir erkek, karısı şehevi ihtiyacını karşılayamıyor diye 2. eşi alması (yani sadece şehvet itiyacı için 2. evlilik) kötü bir şey midir? >
Bunu ikinciyi alacak olan kişinin ilk eşine sorun efenim.. :):)
gun batimi
ben cevap vermek istiyorum bence haksızlık bayan oldugum için böyle düşünüyorum sadakat en güzeli herkes oyle canının istedigini yapmaya kalkışirsa nerde kalır dunya imtihanı hemde birinci eşi çok özülür bu durma hem öyle kolay ikisini birden hoş tutmak 🙂
iliman
bende sôyle sôyliyim; bosanan kadinla erkek ayni gôrûlmûyor maalesef toplumda erkekler daha rahat,bu sundan kaynaklaniyor erkekler sadece kendilerine ayit baska kimsenin dokunmadigi bir hanimla olmak ister,durum bôyleyken bosanma yerine erkek herhangi bir nedenden baska bir kadinla evlenir ve ilk karisida toplumda 2.sinif durumuna dûsmez…ama tabiki gûnûmûzde bu degismeye basladi
nefer
Nerde çokluk orda…Prçalanmış bir ailenin çocuğu olarak yazıyorum
Evlilk çocuk oyuncağı deildir.Eğer gerçekten sevip mutlu olacağını düşüliorsa çiftler evlensinler.Bıraksınlar üstüste eş düşüncelerini.Hz. Muhammetin(s.a.v) zamanı ile günüzdeki koşullar birbirinden çok farklı.Biz ibadetimizi tam olarak yapmaya çalışalım yeter.
saygılar…
kamer3
arkadaşlar bu konuda hep unutulan bir husus var :
taddüdü zevcat ayeti geldiği zaman çok evlilik almış başını gitmişti en az 8 10 evli insanlar vardı
hatta daha fazla olanlar da vardı
bu tabiki kadın için çok kötü bir durumdu.
Allah cc mükemmel adaletiyle kadını korumuştur
zaten çok eşi olanlar 4ten fazlasıyla alakasını kesmişlerdir
ancak evli olmayanlara ise ayeti kerime tek eşi tavsiye etmiş 4e kadar ruhsat vermiştir
yani toplumda tek eş yaygınken bunu 4e çıkarmamıştır
toplumda yaygın olan hadsiz nikahı sınırlamış tek eşi tavsiye etmiştir
şimdi toplumda zaten tek eş adeti yaygın
erkekler malesef bu konuyu dillerine dolayıp aile saadetini bozacak durumlar gelişiyor
duygusal olarak düşünüldüğünde erkek için eşini paylaşmak ne kadar kötüyse kadın için de eşini paylaşmak aynı derecede kötüdür bunun konuşulması ise kadın için çok kırıcıdır bu durumda kadın kendini yetersiz hissedip depresyona girebilir özenti içinde baska seyler yapabilir
ancak mantık olarak neslin saglamlığı acısından düşünülürse erkeğe çok es izni anlaşılır
Efendimiz Hz Hatice ile evliyken tek eşliydi
hz Ali hz Fatma ile evliyken tek eşliydi
neden bunlar örnek alınmıyor
demekki bu konuda fitne cıkarmak şeytanın çok hoşuna gidiyor
inş demek istedimi anlatabilmişimdir
vesselam
אור
Herkese teşekkür ediyorum,yorumlarınız benim için çok değerli.
Çok eşlilik konusunda Müslüman erkeklerin katı olduğunu düşünüyordum ki bu
düşüncem yıkıldı sayenizde.Böyle düşünmemin sebebi belkide çevremdeki İslamdan
kendi nefsine göre anlayan insanların yaptığı evlilikler vs. idi
< ancak mantık olarak neslin saglamlığı acısından düşünülürse erkeğe çok es izni anlaşılır >
Ancak bu söz biraz kafa mı karıştırdı,aklıma şu soru geldi.
Kadının kocası felçliyse ya da çocuğu olmuyorsa……..
– neslin devamı için,
– Kadının cinsel ihtiyaçları için,
– Kadının çocuk isteği,yuva isteği vs. için,
Bu kadın başka bir erkekle evlene bilir mi?
(ilk kocasını boşarsa evet evlene bilir)
ancak
İlk kocasını boşamasa,onun üzerine ikinci bir eş alsa…..
Çünkü böylece hem yardıma muhtaç kocayı bırakmamış ona bakmış olur,
Hem bu ilk eş,kadının ikinci evliliğinden olacak çocuğu kendi çocuğu gibi sevip,evlat
sevgisini tadar vs.
Hani kadının üzerine alınınca böyle oluyor ya,bu erkek için de olsaydı adaletli
olmazmıydı?
Birde diyorsunuz ki,çok eşliliğe savaş gibi durumlarda izin verilmiş.
Ancak benim konuştuğum müslümanlar böyle düşünmüyorlar,bu konuda hangi ayeti
göstere biliriz onlara?
mumsema
tavsiye edilen eş sayısı birdir ama çok evlilik de bir ihtiyaçtır.
Beşeri sistemlere bakın neden meşru kılındığının en güzel hikmetini görürsünüz.
< Hani kadının üzerine alınınca böyle oluyor ya,bu erkek için de olsaydı adaletli
olmazmıydı? >
her insanın kendince bir adalet anlayışı olursa işimiz iş… bir sürü din ortaya çıkar.
Allah cc ve Rasulu’nden (sav) daha adil birileri olabilir mi? (haşa)
Dinimiz böyle bir kapı açmış, dileyen istifade eder dileyen bir tane ile yetinir.
Allah ve Resûlü bir işe hüküm verdiği zaman, inanmış bir erkek ve kadına o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Her kim Allah ve Resûlüne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur.
(Ahzab 36)
אור
Çok eşliliğe ihtiyac vardır deniliyor,nedir bu ihtiyaç bunu anlayamıyorum ben?
İhtiyaç derken ne kastediliyor?
Tek kadınla yetinin deniyor,peki yetinememek nasıl olur?nasıl yetmez?ne yetmez?
İşte her kadın farklı bir haz mı veriyor,kimi az kimi çok mu veriyor?
Bu nasıl bir yetinmekdir?
Bunları anlatırmısınız?Bunları anladığımda mesele benim açımdan çözülecektir.
mumsema
< Çok eşliliğe ihtiyac vardır deniliyor,nedir bu ihtiyaç bunu anlayamıyorum ben?
İhtiyaç derken ne kastediliyor?
Tek kadınla yetinin deniyor,peki yetinememek nasıl olur?nasıl yetmez?ne yetmez?
İşte her kadın farklı bir haz mı veriyor,kimi az kimi çok mu veriyor?
Bu nasıl bir yetinmekdir?
Bunları anlatırmısınız?Bunları anladığımda mesele benim açımdan çözülecektir. >
İslamda bir hükmü öğrenmeye çalışırken yapılan hatalardan biri (haşa) Allah’ı sorgulamak. yukarda ayeti ve numarasını verdim. bu gibi dini hükümlerin hikmetine aklımız ermeyebilir ama tereddütsüz kalbul ederiz/etmek zorundayız..
< Hani kadının üzerine alınınca böyle oluyor ya,bu erkek için de olsaydı adaletli olmazmıydı? >
gibi…
_____________
çok ayrıntılara girmeye gerek yoktur. haz veya himaye altına almak ne fark eder ki..
אור
< Hani kadının üzerine alınınca böyle oluyor ya,bu erkek için de olsaydı adaletli olmazmıydı? >
Bu sözüm biraz ölçüsüz olmuş haklısınız,kusura bakmayın….
Haz veya himaye altına almak çok farklı aslında,
Haz ise kadınında hazları var,
Himaye altına almak ise buna kimsenin diyeceği söz olamaz,
Ancak baktığımızda bu pek himaye altına alınarak yapılan bişey değil yada serbest
bırakılan bir şey değil.
Fıtrat gereği deniliyorsa burada himayeden söz edemeyiz,erkeğin yapısından
hazzından bahsede biliriz değilmi?
Ama buda adaletsizliğe kaçıyor.
Tabiki herkese göre adalet getirilemez.
Her kesin adalet anlayışıda farklıdır ayrıca,
Neyse bu konu dallanıp budaklanıyor.
Ben şu sorularla yetineyim.
(1) Kadının kocası kısır ise yada kadının cinsel ihtiyacını karşılayamaz durumda ise,
kadın kocasını boşamadan ikinci bir eş neden alamaz?
(2) Yapılan çok evliliğin nedeni olarak gösterilen zorluk durumu nedir?(savaş mı-
erkeğin tek kadınla yetinemeyip girdiği bir zorluk mu)
(3) Bu zorluk durumu savaş gibi durumlarda yapılan,serbest bırakılan evlilik ise buna
Kurandan hangi ayetleri delil göstere biliriz?
Şema
< (1) Kadının kocası kısır ise yada kadının cinsel ihtiyacını karşılayamaz durumda ise,
kadın kocasını boşamadan ikinci bir eş neden alamaz? >
kusura bakma ama sorularında haddini aşıyorsun.
bu dediğin islamın bir kuralı ve bütün mezhep/fıkıh kitaplarında yazılıdr/dinimizin emridir.
belki zandır ama sorularından bu emrin hoşuna gitmediği anlaşılıyor.
אור
Hoşuma gidip gitmemesi önemli değil,
Benim bu dine inanmam Allah tarafından isteniyorsa ve bu din hepimiz için gelmişse,
Bana aklını kullanmalısın diyorsa,
O zaman bu dine inanma aşamasın da,
O Merhametlilerin en merhametlisi deniliyorsa,
O Adaletlilerin en adaletlisi deniliyorsa,
O İnsanın fıtratını en iyi bilen ve onun için neyin iyi olduğunu insandan daha iyi bilen
Allahdır deniliyorsa,
O kimseye zorluk çıkarmaz deniliyorsa,
Şu durumda bende,
Onda adalet ararım,
Merhamet ararım,
Eşitlik ararım,
Fıtratım gereği ne ise ona zorluk çıkarmamasını ararım,
erkeğe 4 eş,kadına tekle yetin deniliyorsa,
erkeğin şehveti düşünülüp kadınınkine aldırış edilmiyorsa,
buna eşitlik deniliyorsa,
erkeğin fıtratı gereğidir çok eşlilik denip ona yeşil ışık yakılıyorsa,
kadının fıtratında olan çok eşliliği kabul etmemek göz ardı edilip çok eşliliğe boyun
eğdiriliyorsa,
kadın kısırken adam başka kadından ihtiyacını ve çocuk özlemini giderirken,
eşitlik,adalet burdadır denilen dinde kadının bunları yapamaması,
yapmasına izin verilmemesi vs. oluyorsa
bunları sorgulamaya hakkım vardır,
ta ki
ben bu sorulara,
-adaletli olduğuna
-sadece erkeğin değil kadınında fıtratını düşündüğüne,
-merhametli olduğuna
aklını kullan diyen dinin dediğini yapıp bu sorulara akıllıca cevaplar aldıktan sonra
bu dine girip ona boyun eğene kadar.
ondan sonra evet derim,
bu din de adalet var-merhemet var-eşitlik var
müsade edin de gerçekleri görene kadar haddimi aşayım,
ondan sonra elbet tövbe kapıları bizede açıktır bundan gerekirse istifade ederim.
Ben söylemlerimiz biraz sert olduğunu söylemiş ve sizden özür dilemişken,
keşke bu tür söylemde bulunmasaydınız.
iliman
“tix” kardesim sen kimsenin dedigine bakmaz kendi aklin ile bu yolda ne nasıl olur neden olur gibi sorulari aramaya devam et sana katiliyorum ve destek veriyorum (Allah varmidir nasildir”hasa”…sorular hariç) bende kendimce bu yola bas koydum sayiyorum ve elimden geldigince bütün sorulari aramaya calisiyorum…bu konuya gelince aslinda her zor soruda bôyle tikanikliklar olur çûnki bazen zaman gerekir ,belki gûn gelecek ileriki bir zamanda 4kadin la evlenmek bûyuk bir çôzûm olacak (hastalik olabilir, savas olabilir,…) ne olacakti o zman Allah’in bize tekrar Ayet indirmeyecegine gôre belki bu 4esli konu ileriki zamanlarda anlasilacak
Şema
sence Allah dan daha adil, daha hakim, daha şefkatli daha merhametli biri var mı?
(elbette akıl sahipleri yok diyecektir.) peki en merahmetli en adil en şefkatli olan Yüce Allah bu kuralı koyup kullarını bu şekilde denemek istiyorsa biz kullarına ne düşer? semi’na ve ata’na – işittik ve itaat ettik olmalı değil midir?
sadece bir emrin hikmetini ararız ki bu güzeldir bir sakıncası yoktur. ama hikmetini aramak yerine Allah’ın koymuş olduğu bir emri sorgulamak/Hükmüne razı olmamak imanı tehlikeye atar. Allah korusun
Türkiye Diyanet Vakfı Meali ve İzzahı:
Hayır, Rabbine andolsun ki aralarında çıkan anlaşmazlık hususunda seni hakem kılıp sonra da verdiğin hükümden içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın (onu) tam manasıyla kabullenmedikçe iman etmiş olmazlar. (Nisa Süresi 65)
İman kuru bir sözden ibaret değildir; gönülden bağlanmak, inanmak ve kabullenmektir. Hem “Allah ve Resulü’ne inandım” deyip, hem de hükümlerine razı olmamak tipik münafıklık alametidir. “Şeriatın kestiği parmak acımaz” denilmiştir;acımaz, çünkü müminin kalbinde o acıyı unutturacak kadar büyük bir iman vardır.
iliman
peki herkes sence senin gibi imanlimi senin gibi bu isin egitimini gôrmûs ailesi tarafindan yetistirilmis arkadaş çevresi dûzgûn…su yasadigimiz dûnyada heran iyi bir insan yanlis bir internet sayfasi yûzûnden hayati dûsûnceleri degisebilir Allah’i (hasa) yok saya bilir.
bôyle iken nasıl bir insan’a bunu anlatabilirsin aklina yatmadigi birseyi onu dûzgûn bir sekilde anlayip sonra vay be gerçekten islamda herseye mantikli bir soru varmis diyip daha gûçlû bir sekilde inanmasin…o senin dedigin kural bir nur yûzlû kisinin konusmasindan etkilenip oldugu gibi inanmakla olur sence dûnyada kaç tane ôyle insan var ve kaç kisi onlari taniyip biliyor
Şema
erkek neden 4 tane eş alabiliyor da kadın almıyor?
Kadın evli olduğu halde neden ikinci biri ile evlenemiyor?
eşitlik neden yok gibi sorular yerine:
çok evliliğin hikmeti nedir? deyip soru sorulsa diyeceğimiz bir şey yok ama Allah’ı sorgular gibi aklına ne geliyorsa yazmak hiç hoş bir şey değil.
yer yüzünde kadın ve erkek nufusuna bakın o zaman bu hikmeti daha iyi anlarsınız.
erkeklerin tam 4.25 katı kadındır:)
Şema
< tamam iste bôyle sôyleseydin daha iyi anlardim seni >
başta soru soran kişi bu konuda uyarıldı bende ondan kızdım biraz. herşeyin bir adabı var.
Bilal Hattab Allah razı olsun.
BiLaL HaTTaB
Rabbim sizlerden de razı olsun..
vesselam..
DZALBAY
O soruyu ilk soran kişinin gayrı müslim olduğunu ve art niyetli olduğunu düşündünüz mü hiç?Bende öyle bir intiba uyandırdı da…Hani çamuru at izi kalsın veya suyu bulandır,kafaları karıştır;vatandaş kuyruğunu kovalayan kediye benzesin.Kullanıcı resmi ve adı zaten birşeyler söylemiyor mu?Adını tıx filan diye okumayın ,o ifade ibranice…
Hoca
kalplere bu gibi vesveseler gelebilir ama zan ile hareket edemeyiz değil mi?:)
herhangi bir dine mensup olabilir buna diyeceğimiz bir şey yok. adaba uygun olduğu sürece herkes soru sorabilir.
___________
erkek ve kadın fıtratı aynı değildir bunu kabullenin kardeşler.
_____________
Ey akıl sahipleri!
Beşeri sistemlerin evliliği bir eşle sınırlayıp, umumi evler açıp (affedersiniz) dilediğinizden istifade edebilirsiniz demeleri/uygulamaları mı akla yatkın yoksa islamın bu cevazı mı?
şem’anın dediği gibi dünya nufusuna bakın ve ibret alın. erkeklerin tam 4 katı kadın var hatta daha fazlası. bu durumda Allah’ın hükmü uygulanmazsa, fuhuş alıp başını götürür. hepimiz buna şahidiz.
aklımıza takılan bir islami emri veya yasağını “hikmeti nedir acaba?” deyip bilenlere sorar ve imanımızı kuvvetlendiririz ama hikmetini bilmesekde teslim olmak zorundayız çünkü, biz mü’miniz.
Allah cümlemizi fitneden ve fitnecilerden korusun
BiLaL HaTTaB
İslam’ın suyu öylesine berraktır ki, çamur attıklarını sananlar o çamuru gözlerine çalmaktadırlar aslında; İslam tüm berraklığını muhafaza etmektedir…
İslam ferdi de öylesine bir ferddir ki, İmam Gazzalî’nin dediği gibi, gözünün önünde bir taşı ejderhaya çevirseler o bilgi onda herhangi bir şek ve şüpheye meydan vermez…
Son söz olarak, konuyu açan ve ilginç sorularıyla amacının ne olduğu Allah katında saklı olan kardeş!:
İmam’ın anlattığı bu bilgi, imanla kavranan, teslim olmakla anlaşılan İLAHÎ BİLGİdir! Yani VAHYİN BİLGİSİ!
İlk nesil Müslümanları bilgiyi böyle bildiler, böyle inandılar ve bu hal üzere yaşadılar. Ancak; bilhassa fetihler sonrasında, Müslümanların diğer inanç mensuplarıyla karşılaşmaları ve özellikle de hummalı bir çalışma sonucunda Arapça’ya aktarılan binlerce yıllık felsefe birikimi, anlayışlarda değişikliğe yol açmıştır.
Kur’an, düşünülen ve inanılan şeyleri doğrulamak için değil, doğruyu öğrenmek için okunur güzel kardeşim…
vesselam…
acikgoz
çokeşlilik kendi dairesinde değerlendirilmesi gereken bir konu bence ve hem erkek hembayan açısından bakarsak farklı durumlar ortaya çıkabilir erkek için bakarsak mesele cinsellikde olsa bir hakikatdır harama girmekten iyidir ve şeran cevaz verilmiştir fakat emir değildir selam ve dua ile