Hazreti Vahşi için inen üç ayet

Hazreti Vahşi için inen üç ayet

Gülehasret
Hazreti Vahşi için inen üç ayet

HEPİNİZ "Vahşi"yi bilirsiniz. Adını duymuşsunuzdur veya en azından belleklerden silinmeyen ve müthiş bir yapım olan "Çağrı" filminde onu izlemişsinizdir. O bir köledir ve iyi mızrak atar. Siyah renkli olan bu köle "Uhud" harbinde Hz. Hamza’yı sinsice takip eder. Görevi bu. Aslında kölelikten kurtulma yolunda bu. Hz. Hamza’yı şehit ederse hürriyetine kavuşacak.

Vahşi, Uhud meydanında saatlerce Hz. Hamza’yı kollar. Mızrağı atacağı ortamı bekler. Nihayet karşısına çıkamadığı Hz. Hamza’yı uzaktan attığı mızrakla şehit eder. Hz. Hamza, Hz. Peygamber’in hem amcası hem de sütkardeşiydi.

Hz. Hamza’yı şehit eden "Vahşi", ismine uygun bir şekilde Hz. Hamza’nın karnını ve göğsünü bıçakla parçalar ve iç organlarını Uhud’un kumlarına döker. Daha kötü ve iğrendiren şeyler de yapar. Ama kalem bu kadarını yazabiliyor. Ötesini yazamıyor.

Uhud sonunda Hz. Peygamber, şehitleri ve yaralıları dolaşır. Kendisi de yaralıdır. O gün çok ağlar. Hele Hz. Hamza’nın başındayken belki ilk kez hıçkırıkları yükseldi. Sadece Hz. Hamza’yı kaybedişine değil, tek başına kaplan avına çıkabilecek kadar yürekli olan bu insana yapılana tahammül edemez. Hatta orada yemin eder, ben de yetmiş kişiye misliyle karşılık vermeye müsaade edeceğim, diye. Ama hemen akabinde inen ayetler bu karşılığı yasaklar (İbni Sa’d, et-Tabakat 3, 5, 13, 14).

İnen ayetler, aşırı gitmeyi yasaklayan ayetlerdir (Neml, 126). Hz. Peygamber bundan dolayı sabretmiş, daha sonra kefaret ödemiştir (İbni Sa’d, et-Tabakat, el Kübra’e, 3, 5, 11). Aslında sadece bu olay Kuran-ı Kerim’in vahiy ürünü olduğunun en açık belgesidir. "Allah’ın Aslanı" olarak anılan Hz. Hamza ve benzerleri hakkında "Allah’ın yolunda öldürülenleri ölü sanmayın" (Ali İmran, 169) ayeti iner.

Aslında bu yazıda anlatacağım konu, bu ayrıntıdan sonraki satırlardır. Ama sanıyorum baştaki satırlar olmasaydı şimdi yazacaklarım tam anlaşılamayabilirdi. Hz. Hamza’nın katili olan "Vahşi", sonradan Müslüman olmak istediğini fakat "şirk yapanların, katillerin ve zinakárların" azaba uğrayacağı şeklindeki ayetlerden korktuğunu iletir. Vahşi’nin hakkında üç ayet arka arkaya iner (Belli bir zaman içinde).

Olay şöyle gelişir: Uhud harbinde Peygamber Efendimizin amcası Hz. Hamza’yı (RA) şehit eden Vahşi, Resulullah Efendimize, "Ben Müslüman olmak istiyorum. Ama Kuran’da ‘Ve onlar ki Allah’ın beraberinde diğer bir ilaha dua etmezler, Allah’ın haram kıldığı nefsi haksız katleylemezler ve zina yapmazlar. Her kim de bunları yaparsa ağır cezaya çarpar’ (Furkan, 6) ayeti beni İslam’dan men ediyor. Zira ben sayılan bu üç günahın hepsini yaptım. Benim için bir tövbe imkánı var mı?" diye Mekke’den bir mektup yazdı.

Bunun üzerine Furkan Suresi’nin, "Ve her kim tövbe edip de salih amel işlerse o muhakkak Allah’a makbul olarak döner" mealindeki 71. ayeti kerimesi nazil oldu. Peygamber Efendimiz (SAV) bu ayeti kerimeyi Vahşi’ye yazıp gönderdi.

Vahşi, "Bu ayette iyi amel yapma şartı var. Ben iyi işleri, amelleri belki yapamayabilirim. Başarılı olabilir miyim bilmiyorum" diye bir mektup daha yazdı.

Bunun üzerine, "Doğrusu, Allah kendine şirk koşulmasını mağfiret etmez, ondan berisini dilediğine mağfiret buyurur" (Nisa Suresi, ayet 48) mealindeki ayeti kerime nazil oldu. Peygamber Efendimiz, bu ayeti kerimeyi de Vahşi’ye yazdı.

Vahşi tekrar, "Bu ayeti kerimede de Allahu Teala dilediğine mağfiret eder şartı var. Allah (CC) beni bağışlamayı diler mi, dilemez mi bilmiyorum" diye yazınca, "Ey nefisleri üzerinde israfta bulunmuş kullarım! Allah’ın rahmetinden ye’se (ümitsizliğe) düşmeyiniz. Şüphe yok ki, Allah günahların hepsini mağfiret eder. Muhakkak ki o çok gafur ve rahimdir" (Zümer Suresi, ayet 53) mealindeki ayeti kerime nazil oldu.

Resulullah Efendimiz, bu ayeti kerimeyi de Vahşi’ye bildirdi. Vahşi bu ayeti kerimede hiçbir şart bulamadı ve Medine-i Münevvere’ye gelip Müslüman oldu.

Hz. Hamza (RA) gibi bir insanı şehit eden bir köleye, insan olduğu için verilen değer. Bu kişi hakkında tam üç ayet iniyor ve Hz. Peygamber, Vahşi’ye engel olmuyor, olamıyor. Çünkü vahiy inince, aradan perdeler, aracılar ve talepler kalkar. Yüce Allah konuşur, emreder. Bu olaydan sonra Vahşi, bizim için Hz. Vahşi’dir. Sahabidir. Saygıyla anılır. İşte bu kadar, ötesi yok.

Bu olay insanlık için başlı başına bir ibret vesikasıdır.

Doc.Dr. Nihat Hatipoglu


Cevap: Hazreti Vahşi için inen üç ayet

şaf_ak
çok güzeldi gülehasret bir solukta okudum Allah yazandanda paylaşandanda razı olsun…


Yanıt: Hazreti Vahşi için inen üç ayet

qanshawue
Bugünlerde Ebu Sufyan ,Muaviye ve Yezid için başlatılan kampanyaya Vahşi de dahil olmuş.Yakında Muaviyenin anası Hz.Hamzayı öldürmek için Vahşiyi kiralayan Hind’de de övgüler dizen yazılar gelir herhalde.

Peygamberimiz "Seni görünce amcam Hamza’yı hatırlıyorum, içim sızlıyor. Bari gözüme gözükme de ne yaparsan yap” ifadesini vahşi için kullanmıştır.Kendisi için 3 ayet indi dediğiniz kişi budur.


Soru: Hazreti Vahşi için inen üç ayet

mematii
< qanshawue: Bugünlerde Ebu Sufyan ,Muaviye ve Yezid için başlatılan kampanyaya Vahşi de dahil olmuş. Yakında Muaviyenin anası Hz.Hamzayı öldürmek için Vahşiyi kiralayan Hind’de de övgüler dizen yazılar gelir herhalde.

Peygamberimiz "Seni görünce amcam Hamza’yı hatırlıyorum, içim sızlıyor. Bari gözüme gözükme de ne yaparsan yap” ifadesini vahşi için kullanmıştır. Kendisi için 3 ayet indi dediğiniz kişi budur >

Ehl-i sünnet çizgisinde olduğunu söyleyen birisi için bunlar ne kadar çirkin ve densiz sözlerdir? Allah’ın avf ve mağfiretine mazhar olmuş kişileri, Resulullah’ın "ashabım" diyerek halkasına aldığı zevatı, İslamdan önceki günahlarıyla yargılamak ve bu şekilde yermek sizin ne haddinize? Hemde hakkında 3 ayet inen bir sahabe için bunlar ne kadar haddi aşan sözlerdir? Senin hakkında kaç tane ayet indi de inenleri beğenmiyorsun bre densiz!.. Bilmezmisin ki, İslam’da bidayetten ziyade önemli olan nihayettir.. Sizin elinizde olsa idi, o kısacık aklınızla hududullahı dahi çiğneyip kimseleri cennete sokmazdınız. Veyl olsun sizin gibilere.. Kimsede sizin gibilere ses çıkarmadığı için meydanı boş bulup habire forumda azgınlık yapıyorsunuz. Allah sizin gibileri ıslah eylesin!.. İnan senin gibiler var ya, Hz.Resulullah zamanında yaşamış olsalardı kesinlikle münkir olurlardı. Rabbim bizleri haddi aşmaktan ve haddini aşan kişilerin şerrinden korusun!..


qanshawue
< Resulullah’ın "ashabım" diyerek halkasına aldığı zevatı >

"Mekke’nin fethinden sonra Mekke’ye gelerek Rasûl-i Ekremi gördüm. Bana dedi ki: "Sen Vahşi misin?" Ben cevap verdim: "Evet" Hamza’yı sen mi öldürdün? buyurdular. "Öyle oldu" dedim. Bunun üzerine Allah Rasûlü buyururdular ki: "bana yüzünü göstermemen mümkün mü? Ben de çıkıp gittim. Rasûlullah’ın vefatından sonra yalancı peygamber Müseyleme ortaya çıktı. Belki bu herifi öldürürüm de günahımı öderim, diye düşündüm. Müslûmanlarla birlikte Yemâme’ye gittim ve bildiğiniz gibi Mûseyleme’yi öldürdüm (Sahihi Buharî, V, 36, 37).

Bu rivayet Vahşiyi ashabım diyerek halkasına aldğını söylemiyor.
Uyduruk bir sahabe tanımına ayet gibi iman ediyorsunuz sonra da Ebu Sufyan,Muaviye gibilerine sahabe diyorsunuz.
Peygamberimizi gören ve müslüman olduğunu söyleyen herkesin sahabe olduğunu nerden çıkarıyorsunuz?
Bu konuda ayet mi var hadis mi ?
Peygamberimizi gören münafıklar da müslüman olduklarını söylüyorlardı.Onlarda mı sahabe?
Değil diyorsan münafık olduklarını nerden biliyorsun?Ki Peygamberimiz bile kimin münafık olduğunu bilmiyordu.

Sahabe diye Mekkede müslüman olmuş,en zor günlerde Ğeygamberimizin yanında canla başla yer almış,her türlü eziyete katlanmış,yerini yurdunu evini barkını malını terk etmek zorunda kalmış,Habeşistana Medineye hicret etmiş,İslamın ölüm kalım-savaşı Bedirde,Uhudda,Hendekte şehit olmuş gazi olmuş o mübarek kişilere denir.
Mekke fethedildikten sonra müslüman olmak zorunda kalmış kişilere denmez.
Ebu Süfyan İslam ordusu Mekke kapılarına dayandıktan sonra oğlu Muaviye ise Mekke fethedildikten sonra babasının tehlike yok mektubunu aldıktan sonra kaçtığı Yemenden dönüp müslüman olduğunu söylemiştir (iç yüzünü Allah bilir.).

Bütün bu gerçekler gözünüzü kulağını tıkayıp Ebu Sufyanı ,Muaviyeyi,Hindi,Vahşiyi ve bilmediğimiz münafıkları Hz.Ebu Hz.Bekire,Hz.Ömere,Hz.Aliye veya Hz.Bilali Habeşiye denk sahabe kabul ediyorsanız da siz bilirsiniz.
Hz.Bilal de köleydi Vahşi de köleydi.
Hz.Bilal bir müslümanı kırbaçlamamak için ölümü göze aldı,işkenceler altında nerdeyse ölüyordu ama bir müslümanı kırbaçlamaktansa ölmeyi tercih etti.Sonra ne oldu?
İslamın ilk müezzini oldu.Kabenin üzerine çıkma şerefine nail oldu.
Diğerine "gözüme gözükme" dendi.Bu ikisi nasıl bir tutulur?


Hasret Rüzgarı
ayetlerle açıklanmış neye inanmıyorsunuz inen ayetleremi ?konuyu iyi okuduysanız açık net belitirmiş

kuranı kerimi aç ayetleri bul oku

bu konularıda bir oku istersen

forumduasi.com/sahabelerin-hayatindan-oykuler/37224-hazreti-hamza-yi-sehit-eden-vahsi-nin-musluman-olusu.html

forumduasi.com/diger-sahabeler/23069-vahsi-bin-harb-in-musluman-olusu-ve-tevbesi.html


mematii
Yalancı peygamber Müseyleme’yi öldüren sahabî: VAHŞİ

Vahşî, Hz. Hamza’nın Bedir savaşında öldürdüğü Tuayme’nin kardeşinin oğlu olan Cübeyr bin Mutim’in kölesi idi. Habeşli olduğu için, el ile ok ve mızrak atmakta usta idi. Uhud savaşında, Cübeyr buna demişti ki:
– Hamza’yı öldürürsen seni azat ederim!

Daha o zamanlar müslüman olmakla şereflenmemiş olan Ebu Süfyan’ın hanımı Hind de, babasının ve amcasının intikamı için, Vahşî’ye mükâfat vâd etmişti.

Niçin lanet etmiyorsunuz?

Vahşî, Uhud’da taş arkasına pusuya girip, yalnız Hz. Hamza’yı gözetirdi. Hz. Hamza sekiz kâfiri öldürüp, saldırırken, Vahşî mızrağını atarak, onu şehit etti. Sonra, gidip durumu Hind’e haber verdi. Hind sevinip üzerindeki zinetlerin hepsini Vahşî’ye verdi. Daha da vereceğini söyledi.

Uhud savaşında Peygamberimiz birkaç kâfire bedduâ etmişti. ”Vahşî’ye niçin lanet etmiyorsun” dediklerinde, buyurdu ki:

– Miracda, Hamza ile Vahşî’yi kolkola, birlikte cennete girerlerken görmüştüm!

Hicretin sekizinci yılında, Mekke fethedildiği gün, Vahşî, Mekke’den kaçtı. Bir zaman uzak yerlerde kaldı. Sonra pişman olup, Medine’de mescide gelip, selam verdi. Resulullah efendimiz selamını aldı. Vahşî dedi ki:

– Ya ResulAllah! Bir kimse Allah’a ve Resulüne düşmanlık yapsa, en kötü, en çirkin günah işlese, sonra pişman olup temiz iman etse, Resulullahı canından çok seven biri olarak, huzuruna gelse, bunun cezası nedir?

Resulullah efendimiz buyurdu ki:

– İman eden, pişman olan affolur. Bizim kardeşimiz olur.

– Ya ResulAllah! Ben iman ettim. Pişman oldum. Allah(cc)ü teâlâyı ve Onun Resulünü herşeyden çok seviyorum. Ben Vahşî’yim.

Resulullah efendimiz, Vahşî adını işitince, Hz. Hamza’nın şehit edilmiş hâli gözünün önüne geldi. Ağlamaya başladı.

Niçin affetmiyorsun?

Vahşî, öldürüleceğini anlayarak kapıya yürüdü. Eshab-ı kiram kılıçlarına sarılmış, işaret bekliyordu. Vahşî, ”Son nefesimi alıyorum” derken, Cebrail aleyhisselam geldi. Allah(cc)ü teâlâ buyurdu ki:

– Ey sevgili Peygamberim! Bütün ömrünü puta tapmakla, kullarımı bana düşman etmeye uğraşmakla geçiren bir kâfir, bir kelime-i tevhid okuyunca, ben onu affediyorum. Sen, amcanı öldürdü diye Vahşî’yi niçin affetmiyorsun? O pişman oldu. Şimdi sana inandı. Ben affettim. Sen de affet!

Herkes, ”Öldürün!” emrini beklerken, Resulullah efendimiz buyurdu ki:

– Kardeşinizi çağırınız!

Kardeş sözünü işitince, saygı ile çağırdılar. Peygamber efendimiz Vahşî’ye, ”affolunduğunu” müjdeleyerek buyurdu ki:

– Fakat, seni görünce dayanamıyorum, elimde olmadan üzülüyorum.

Hz. Vahşî, Resulullahı üzmemek için, bir daha yanına gelmedi. Mahcup, başı önünde yaşadı. Aynı mızrak ve okla yalancı peygamber Müseyleme’yi öldürdü ve büyük hizmet etti.

Hz. Osman zamanında vefat etti.


mematii
Emri Olur!

Geceye katran çal..
acıya hüsran..
ahh.. edersem tutmasın elim..
tutulsun dilim..

ey kemankeş! durma vur..
nasılsa bu sîne vurgun..
nûru düşsün düşlerin, kor olsun..
seni görmesin, kör olsun..

taş bassın yerime dedi gönlüne..
emri olur, başım gözüm üstüne..
bakmasın demiş birdaha yüzüme..
emri olur, inansın bu sözüme..
almasın demiş adımı diline..
vay ben ölem, atsın toprak üstüme..

Not: Hz. Vahşi’nin dilinden yazılmış bir eser Mustafa cihat seslendiriyor…


qanshawue
Vahşi müslüman olmuştur,Peygamber efendimiz de onu affetmiş ve yıllarca müslümanların arasında yaşamıştır.Buna bir şey dediğimiz yok.
Ben bir akımdan şikayetçiyim.
Ebu Süfyan,Muavie,Yezid gibi kişlerin övülerek göklere çıkarılmasına karşıyım.Daha önce de dediğim gibi yakında Hz.Hamzzayı öldürten Hind’in ne yüce bir insan olduğuna dair de yazılar çıkar.
Neden son ana kadar islamla mücadele etmiş sonra çaresiz kalınca müslüman olmak zorunda kalmış bu insanlar en şerefli ashapmış gibi sunulmak isteniyor?
Hz.Bilali Habeşi için destan yazın,hakkıdır.Kimse bir şey demez.


cananım
Hz. Hamza (RA) gibi bir insanı şehit eden bir köleye, insan olduğu için verilen değer. Bu kişi hakkında tam üç ayet iniyor ve Hz. Peygamber, Vahşi’ye engel olmuyor, olamıyor. Çünkü vahiy inince, aradan perdeler, aracılar ve talepler kalkar. Yüce Allah konuşur, emreder. Bu olaydan sonra Vahşi, bizim için Hz. Vahşi’dir. Sahabidir. Saygıyla anılır. İşte bu kadar, ötesi yok.

kardeşim senin derdin ne olduğunu kendin bile bilmiyosun heralde.Burda diğer sahabiler anlatılmıyo bir sahabi üzerine kurulmuş bir konu öteside yok


mematii
< Vahşi müslüman olmuştur,Peygamber efendimiz de onu affetmiş ve yıllarca müslümanların arasında yaşamıştır. Buna bir şey dediğimiz yok.
Ben bir akımdan şikayetçiyim.
Ebu Süfyan,Muavie,Yezid gibi kişlerin övülerek göklere çıkarılmasına karşıyım. Daha önce de dediğim gibi yakında HzHamzzayı öldürten Hind’in ne yüce bir insan olduğuna dair de yazılar çıkar.
Neden son ana kadar islamla mücadele etmiş sonra çaresiz kalınca müslüman olmak zorunda kalmış bu insanlar en şerefli ashapmış gibi sunulmak isteniyor?
Hz.Bilali Habeşi için destan yazın,hakkıdırKimse bir şey demez >

Kardeşim birazcık olsun aklını kullansaydın bilirdin ki, sahabelerin de Allah (c.c) katındaki dereceleri ve faziletleri kendi aralarında aynı değildir. Aralarında fazilet ve derece farkları elbette vardır. Allah (c.c) mutlak adildir ve onların hukukunu senden benden daha iyi korur, merak etmiyesin. Sana bana düşen ise hepsine saygı göstermek ve Resulullah’ın ashabının hukukunu korumaktır! Senin yaptığın gibi haklarında ileri geri konuşmak ise sadece söz sahibini ateşe yaklaştırır, vesselam..


Şema
< Ebu Süfyan,Muavie,Yezid gibi kişlerin övülerek göklere çıkarılmasına karşıyım >
bu site ehli sünnet çizgisindedir ve asla sonra müslüman olsada hiçbir sahabeye hakareti kabul etmeyiz.
yezid zalimi ile Hz.Muaviye (ra)’ı aynı kefeye koyman bile ne durumda olduğu açıkça gösteriyor.

3 gün cezalısın


Kayıtsız Üye
1.si Peybamber aleyhissalatü vesselam,kimlerin münafık olduğunu biliyordu çünkü allah-ü tealanın emri ile Cebrail aleyhis-selam bildiriyordu….2.si bir peygamber ve beşer(ama kainatın ve yaratılışın gelmiş geçmiş en güzel,en latif,en temiz,en iyi huylu,en şefkatli, en cömert ,en doğru,en müşfik,en duygulu,en ciğerpare,en nurlu,en imanlı,en sırlı,en can, en canlardan öte sevilesi,en hayırlı,en şekur,en kıymetli,en fedakar,en vefakar,en dürüst, en cesur,en şerefli,en sevgili,en bilgili,en mütevazi hatemün-nebiyyü beşeri) beşer olarak allah-ü teala’nın emri dışında ki bir tarzda kimseyi reddedemezdi…3. sü,Hz. vahşi yada benzeri sahabe efendilerimizi,birbirinden farklı bir şekilde ağırlayan ve bir takım hitaplarda bulunan peygamber aleyhissalatü vesselamın kendisidir çünkü muhataplık olma makamı (ve de hakkı…yoksa sen kim oluyorsun ki)ona aittir,o, ”gözüme takılmasan” şeklinde sitem edebilir,derecelerine göre sahabi radıyAllahü anhüm ecmaiyn’i sıralayabilir(ama asla kırmaz),bizler ise değil,çünkü hakkımız ve haddimiz değil….4.sü buna delilim; ”Benim sahabimin hepsi gökte ki yıldızlar gibidir,hangisine uyarsanız doğru yolu bulursunuz…sahabimin hiç birini diğerinden ayırt etmeyin…sahabimin hiçbiri hakkında kötü konuşmayın ..v.s.” şeklinde,bizzat kendisinin sağlam (tevatür)derecesinde hadisleri varken,bu konuda yorum ve kalbe menfi fikirler gelmesi şeytanın iğvasıdır,haberin ola,imanın kayar da ancak ölünce anlarsın. …sahi sen,…harici misin!?(hadiste cehennem köpekleri olduğu bildirilen,bir kısmının Fetö yapılanmasında da kısmen bulunduğu, henüz hakkı tam kavrayamamış olan kesim…Haklarında Hz. Ali’nin”-onlar Kur’an’ı doğru okuyup,yanlış yorum-hükmederek,okun yaydan çıktığı gibi dinden çıkarlar”buyurduğu zümre
)…Şu Hz. Ömer ve Ali efendimiz şehit eden meşrep..Zira,Hz.Muaviye dahi,hz. peygamber aleyhissalatü vesselam efendimizin,kayın biraderi, ayrıca vahiy katipliği için Cebrail Aleyhisselam’ın,emin bir kul olduğunu bildirdiği, Huneyn savaşında,herkes panikle gerilerken,hz. peygamberin önünde,kılıcı ile düşmana karşı dikilen mübarektir.Sıyrıl beynini yıkayanların tesirinden.Daha çok cahilsin belli.


hz vahşi için inen ayetler, hz vahşiye inen ayetler, hz vahsi için inen ayet

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();