İlim irfan mektebi sözler ve notlar
kalpteniman
İLİM İRFAN MEKTEBİ
Tasavvuf esrar odasının ilahi sırlarına insanı mazhar eden
bir yoldur. Asıl gaye süzülmektir, Tereyağının süzüldüğü
gibi süzülmek, haddelerden geçmek..
Bu hale gelmek için tasavvuf elzemdir. Ruhu talim ve terbiye, nefsi teskiye sayesinde, insandaki ahlaki zemimeler kötü huylar gider. Emmare olan yani hep kötü
işleri yapmayı emreden ve yaptıran nefs, safiyeye vardığı zaman safileşir, öğülmeye layık olur. Buna da amil
tasavvuftur. Bütün gaye varlğı ifna etmek ve varı bulmaktır. Varlığımız varı bulmaya manidir. Varlık yok edilip Hakiki Var bulunduğu zaman, yapılan her iş h.z.
Allah ile yapılır. Tasavvufun en son sınırı budur ve Tasavvufun özüdür. Zira ancak h.z. Allah ile yapılan
esastır. Bu hale gelmeyen kimselere nefsi müdahele eder
yaptıklarını nefsleriyle yaparlar.
Burada bir sırrı size şöyle arz edelim, Nefsin kalkanı vardır, kelime-i Tevhid söylendiği zaman kalkan tutar ve
o Tevhid tohumunu kalbe düşürmez boşa düşürür. Ve
fakat ince yollardan geçe geçe haddelerden süzüle süzüle
varlık yok edilirse her yapılan iş Allah ile yapılır. Nefsin ve şeytanın attığı iğva taşları ona isabet etmez.
Yok ki isabet etsin. Erimiş yok olmuş varlığını tamamen
ifna etmiş. Bu ince ayrılığı kavrayabildiniz mi?
Yani var olanda nefsin kalkanı var, Kelime-i Tevhidi içeriye düşürmüyor. Yok olanda ise, O var her yaptığını
onunla yapıyor.Nefsin ve şeytanın müdahelesi ona tesir
edemiyor.Tasavvuf işte onu bu noktaya erdirir. Tasavvuf
bir ilim irfan mektebidir. Esrar odasının ilahi sırlarına mazhar olabilmek hakkı anlamak için kurulmuş bir mektep
Bu tahsil sayesinde bütün ilimlerin özüne inilir.
Altı mektep var, her mektebin de sınıfları var.
Bu ilim ve irfanı tahsil edebilmek için, Mürşid-i kâmili
bulmak şarttır ve elzemdir. Hakikat yolunun rehberini
allah-u teala yetiştirmiştir. Onu mahviyetin en aşağı derecesine indirmiştir.Yalnız Allah ve resulünden bahseder.Başka hiç bir şeyden bahsetmez. Hep Onun
varlığını, Onun verdiğini ortaya koyar.Allah yolunu o tarif
eder.
Mürşid-i Kâmil allah-u tealanın ona bahşettiği tasarruf ile
yürütür. Oldukları yerde müridanı tekamül ettirir. Az dersle çok yol aldırır. İstidatları nisbetinde geldikleri
makamlara tekrar çıkarır. Yani misal aleminden gelmişlerdi. Tekrar o aleme kadar çıkarmaya muvaffak olur. Bu bir lütfu ihsandır. allah-u teala ihsan edecek ki,
Mürşid-i Kâmil bunu yapsın. Kalbi bozuk yani cılk yumurta
gibi olan hiç bir şey alamaz. Yani bir insanın dünyaya gelmek birinci turu tamamlamak için anne baba vesile
olduğu gibi, ikinci turu yapıp daireyi tamamlamasına da
allah-u teala Mürşid-i Kâmili vesile kılmıştır.
dikkat edilirse, Mürşid-i Kâmilin anne babadan daha mühim olduğu görülür. Şeyh Muhammed Esad Efendi
kuddise sirruh hazretlerimizin; dünyaya gelmekten murad
Mürşid-i Kâmili bulmaktan ibarettir buyurmuşlardır..
İmamı Rabbani kuddise sirruh hazretleri ise; Şeriat üç şey ile tamamlanır. İlim, Amel, İhlas. buyurmuşlardır.
İlim okumakla Amel çalışmakla elde edilirse de, İhlas ve
ihlasta daimi kalmak ancak tasavvufla elde edilir.
Onlar hıfz-ı himayede tasarruf-u ilahiyede oldukları için,
O ihlası elde ediyorlar.Tasavvuf Allah sevgisine kavuşmaya yegane vesiledir….
__________________
YANLIZ HZ.ALLAH C.C KORK
Akl-ı selim sahibi ol.
Aklını kullan.Yalancı olma,hakikatın hılafını söyleme
‘Ben İzzet ve Celal sahibi Allahdan korkuyorum’diyorsun. Halbuki sen Onun gayrinden korkuyosun.Cinden de,İnsandan da,Melekden de korkma. Gerek konuşan ve gerekse sükut eden canlıların hiçbirinden korkma.
Dünya azabından da korkma,ahiret azabından da korkma.Sadece ve yanlız,azab ile azab edecek olan (ALLAH) dan kork ..
Cevap: ilim irfan mektebi; (sözler ve notlar)
VESLiHAN
ilim irfan öğrenmek dini bir emirdir aslında zira peygamberimize inen ilk vahiyde oku ayetidir ilim öğrenmek isteyen bunu yapabilir bahane üretmeye gerek yok yeterki istensin
ilim irfan sözleri, irfan sözleri, irfan ile ilgili sozler