Kıyamet ve kıyamet gününde kafirlerin halleri
ELİZAN
Kıyamet ve kıyamet gününde kafirlerin halleri
İmam Hakim’in Abdullah ibnu Ömer radiyAllahu anhuma dan rivayet ettiği bir Hadis’i Şerifte Resulullah sallAllahu aleyhi vesellem mealen şöyle buyurmaktadır:Kıyamet gününün hallerine bakmak isteyen Tekvir suresine baksın.Tekvir suresinin manası:1-İźeşşemsu kuvviratManası: Güneşin ışığı söndüğü zaman,2- Ve iźennucumun kederatManası: Yıldızlar yerlerinden düşüp dağıldığı zaman,3- Ve iźel cibalu suyyiratManası: Dağlar yeryüzünden çekildiği zaman.Kıyamet günü dağlar aynı bulutların çekildiği gibi çekilir ve toz olurlar.4- Ve iźel işaru uttiletManası: Doğurmak üzere olan develer, kıyılmaz mallar terk edildiği zaman. (arablarda en kıymetli mal deve idi)5- Ve iźel vuhuşu huşiratManası: Hayvanlar dirilip haşr olunduğu zaman. Kıyamet gününde hayvanlarda haşr olup birbirinden haklarını alacaklardır. Yani boynuzsuz koç boynuzlu koçtan hakkıni alacak. Eğer boynuzlu koç dünyada boynuzsuz koça vurduysa, kıyamet gününde boynuzsuz koça boynuz verilecek ve ona vurarak hakkını alacaktır. Bundan sonra hayvanlar toprak olacaklar. Hayvanlarında ruhunun olduğuna bu ayet delildir.6- Ve iźel biharu succiratManası: Denizler ateşlenip kaynadığı zaman. Kıyamet günü ‘ın istemesiyle deniz kaynayacaktır.bilim adamlarıda suda oksijen olduğunu bildiriyorlar buda denizin yanmasının mümkün olduğunu göstermektedir.7- Ve iźennufusu zuvvicetManası: Müslüman erkeklere cennete huriler verildiğinde. Bir başka tefsir ise şöyledir: İmam Buhari Ömer radiyAllahu anh den rivayet ettiğine göre, kıyamet gününde insanlar dünyada kime uyduysa kıyamet günü onunla haşr olacaktır.8-9- Ve iźel mev udetu suilet-bi eyyi źembin gutiletManası: Canlı canlı gömülen kız çocuklarına, neden öldürüldükleri sorulduğunda. Kız ise kendisinin suçsuz olduğunu söyleyecektir.10- Ve iźessuhufu nuşiratManası: Hesap defterleri açıldığı zaman. Müslüman defteri sağ tarafından aldığında o kadar sevinecek ki; kazananlardan olduğunu görüp te arkadaşlarıda sevinsin diye onlara göstermek isteyecek. İmam Buhari rivayet etti;Ve emma men utiye kitabehu bir şimalihi. El Hakkah 25.Manası: Defterini solundan alanlar, yani kafirler ise defterindeki kötü amelini okuduğunda:"Keşke bana bu kitap verilmeseydi keşke ölseydim" diyecek.Peygamber efendimizin bildirdiği Hadis’i Kutsi nin manası:Cehenneme giren kâfire sorulur:"Bütün dünya senin olsa buranın az bir azabından kurtulmak için onu feda edermiydin?" Kafirde:"Evet" diyecek. ona bildirecek ki: Ben senden bundan daha az bir şey istedim. Sen Ademin sulbunden çıktığında sana bildirdiğimde:"Ben sizin rabbiniz değilmiyim?" sende „Evet sen bizim rabbimizsin" dediğin halde sonra dünyaya geldiğinde verdiğin sözü unuttun ve müşrik olarak yaşadın, sen küfrü seçtin" denilecek. Dünyada sahip çıktığı malıda, başkanlık memurluk gibi mülküde artık ona fayda vermeyecek. ‘u Teala Kur’an-ı Kerim de El Haggah suresi 30. ayette bildirmektedir.Ĥuźuhu fe ğulluh. Śummel cehiyme salluh, śumme fiy silsiletin źer uhâ sebune źirâan feslukuh.Ayet’in manası: ‘u Tealâ cehennemin bekcisi Malik’e emreder: „Onu bağlayıp cehenneme sallayın sonra onu yetmiş arşın (zer’a) zincire vurun". Yani kafirin zincirle elleri omuzlarına bağlanarak cehenneme atılır. Ayeti tefsir eden bazı alimler ise o zincirin ağzından girip arkasından çıktığını haber verdiler.Resulullâh sallallâhu aleyhi vesellem Hadis’i Şerifte mealen bildirdi ki:„Cehennem ateşi bin sene yandı kırmızı oldu sonra bin sene yandı beyaz oldu sonra bin sene yandı siyah oldu". Cehennemin şimdiki rengi siyahtır.Kafirler cehenneme atıldılarında ve cehennem onları yaktıkca onlardan eşşek anırması gibi sesler çıkacak.Daha çok azap çekmeleri için onların bedenleri büyük olacak. Kafirlerin bir dişi uhud dağı kadar olacak ve bir omuzu ile diğer omuzunun arası üç günlük mesafe kadar olacaktır. Dünyadaki büyüklüğünde olsaydı cehennem onu bir anda eritirdi.‘u Tealâ buyurdu:Leyse lehum taamun illa min tari^, lâ yusminu velâ yuğniy min cu^.Ğaşiyeh 6-7. AyetManası: Kafirler ancak Tari^ yiyeceklerdir. Bu yedikleri onların açlıklarnı gidermeyecektir.Tari^ bir ağacın ismidir. Bu ağacın görünüşü çok korkunçtur. Tadı, kokusu, görünüşü çok iğrençtir. Kafirler bu ağaçtan yiyecekelerdir.Bir başka ayette „Zakkum" ağacından haber verilmektedir. Kâfirler zakkum ağacının görüntüsünden korkacaklardır. Onun kokusu dayanılmaz olduğu halde kafirler çok acıktıklarından bundan yiyeceklerdir. Azap melekleri onlara zorla bu zakkum ağaçından yedireceklerdir.‘u Tealâ şöyle buyuruyor:Ve lâ Taamun illâ min ğisliynEl Hakkah 36. AyetManası: Kafirlerin ancak yiyecekleri ğisliyn dir.Ğisliyn: Kafirlerin yandıklarında erimiş olan pis ve rutubetli ciltleridir. Bu onlara içirilir.Nisa suresi 56. ayette u Tealâ mealen bildirdi ki:Kafirlerin cehennemde ciltleri kızarıp yandıkca azabı daha çok tatmaları için Allâh’u Tealâ onlara taze deriler verecektir. Bu şekilde sonsuz azap görecektirler.Bu ayet, "İnsan bir müddet azap çekince artık azaba alışır diyenlere ve " Sinir damarları yandıktan sonra artık acı hissedilmez” diyenlere karşı delil dir.Kâfirlere yeni deriler verilerek sonsuz azap görecektirler.Bazı kâfirler diyorlar ki:” Cehennem aynı hastahane gibi. Kafirler orada azap çektikten sonra çıkıp cennete müslümanların yanına girecekler”. Bu Kur’an’a zıttır ve küfürdür.Bazı insanların dediği gibi:”Cehennem azabına bir müddet sonra insanlar alışır ve artık ferahlık hissederler” sözüde küfürdür.Kafirlerin cehennemde sonsuz azap göreceklerine dair Kur’an-ı Kerimde deliller vardır. Cehennemde kâfirler azablarının dinmesini isteyecekler fakat azaplar dinmeyecektir.cehenneme giren müslümanlar ise kâfirlerin ki kadar şiddetli bir azap görmeyecek ve azab çektikten sonra cennete girecektir.Kafirler ise ebedi cehennemde kalırlar. ‘u Tealâ Nebe’ suresinde bildirdi:İnne cehenneme kânet mirsadâ littağiyne meâbâ labiśiyne fiyhâ ehgabâManası: Kafirler cehenneme girer ve orada haps olur çıkamazlar. Ayette geçen „Ehgabâ"’nın manası: Seksen sene yanar yine seksen sene yanar yine seksen sene yanar böyle sonsuz azap çekerler. Cehennem azabı biter diyen kişi küfre düşer.Ez Zuĥruf suresi 77-78. ayetin açıklamasında şöyle bildirilmektedir:Cehennemdeki kâfirler cehennemin hazini Malik den yardım ister ve derler ki:" Ya Malik, Allâh’a dua et ölelim de artık azap çekmeyelim". Cehennemin hazini olan Malik onların zelilliklerini göstermek için onlara bin sene sonra cevap verip der ki:" Siz burada kalacaksınız ve buradan size çıkış yoktur". Bunu duyunca kafirlerin elemleri dahada artacak.Cehennem azabının şiddetini ögrenen sahabelere Resulullah şu duayı okumalarını bildirdi:Hasbunallâhu ve ni^mel vekil ve aleyhi tevekkelnâ.
( ALINTI
Cevap: Kıyamet ve kıyamet gününde kafirlerin halleri
DuaÇiÇeĞi
dünyada günah dinlemeyip zevk-ü sefa içnde yaşayanların sonu işte
Yanıt: Kıyamet ve kıyamet gününde kafirlerin halleri
R’80’
Aynen ama bende de fark yok pek 16 yaşındayım yaptığımız bir-iki kötü şey var keşke yapmasam neyse.Güzel paylaşım ellerine sağlık.
Yorum: Kıyamet ve kıyamet gününde kafirlerin halleri
Kayıtsız Üye
Hocam eskiden hindular ve budistler suçsuz yere müslümanların elerini ayaklarını kafalarını kesip satırlarla parçalayıp sonra akbabalarına yediriyorladı bunların cehennemdeki durumu ne oldur acaba hocam ???
duzgunomer
Cehennemin en küçük azabı bile bu dünyada yok zaten, hindu ve budistler zaten kafir. O halde sonsuza kadar bu dünyada hiç tatmadıkları, bilmedikleri bir azap tadacaklar.
Dumam
Cehennemde manevi bir azap olduğunu sanıyordum. Bizi ilgilendiren cennet ve cehennem değil Allahın rızası olmalı aslında.
imam
Hindular zaten müşrik müslümanlara zulmetmeselerde ebedi cehennemdedirler. Zulüm ettikçe azap şekilleri artar
kıyamet günü kafirler