Namazı Huşu ile kılmak için

Namazı Huşu ile kılmak için

mumsema
Namazı Huşu ile kılmak için

Yüce Allah Kur’an’da namazla ilgili olarak; Namazı kıl! Muhakkak ki namaz, (insanları) fenalıklardan ve kötülüklerden alıkoyar buyurmuştur.(ankebut 45/29) Namaz kılanlar kıldıkları namazdan istenilen lezzeti alamadıklarını sürekli dile getirirler. Lezzet alamama onları bazen farz olan bu ibadeti terk etmeye kadar götürmektedir.
Namaz kılan insanın kıldığı namazdan lezzet almasına da huşu diyebiliriz, kısaca…
Huzûr ve huşû’ ile kılınan iki rek’at namaz, gâfil (Allahü teâlâyı unutmuş) bir kalb ile akşamdan sabaha kadar kılınan namazdan hayırlıdır. (Abdullah ibni Abbâs)
Tevâzû, alçak gönüllülük. Hakk’a boyun eğmek. Korku ve sevgiden meydana gelen edepli hale huşu denir.
Cenab-ı Hak MU’minUn süresin de" Muhakkak mü’minler felah buldu, ki onlar namazlarında huşuludurlar. Onlar ki, faydasız işe, boş lafa bakmazlar. Onlar ki, zekâtlarını vermek için çalışırlar," buyurarak, namazlarını huşu ile kılan mü’minlerin felah bulacağını beyan etmektedir. (Muminun süresi Ayet 1-4)
O zaman namazda huşu çok önemli bir mevzudur. Mutlaka sağlanması gerekmektedir.
Namazda huşunun zıddı gaflettir. Gafletle namaz kılanlar, kur’an da tehdit edilmişlerdir.
Yazıklar olsun O namaz kılanlara ki Onlar kıldıkları namazdan gafildirler (Maun suresi)
Kılınan namazın gafletten kurtarılması ; yalnız Allah için kılındığının şuuruna erişmekle mümkündür. ve zikrim için namaz kıl ( taha : 14) ayeti bunu işaret eder. Yani kılınan namaz Allah’ı hatırlatıyorsa istenilen namazdır. İşte o namaz, sahibini gafletten kurtarır; huşuya yönlendirir.
Nitekim Peygamber Efendimiz(S.A.V):" Kul namaza durduğu zaman, ancak Hz. Allah’ın huzurundadır. Sağa-sola iltifat ederse, Hz. Allah; " Kime iltifat ediyorsun ? Benden hayırlısına mı ? Bana dön ey âdemoğlu! Çünkü ben iltifat ettiğin şeyden daha hayırlıyım" buyurur. (Ruhül Beyan cilt 6 sahife 67)
Namazda huşu nasıl sağlanabilir? Namazın dışında huşuyu sağlarsanız o zaman namazda da huşuyu sağlarsınız. Bu nasıl olur diye sorulunca, O da konuya şöyle bir açıklık getirmişti: İnsan kalbini fotoğraf stüdyolarındaki banyo odasına benzetirsek, makine ila çekilen pozlar banyoda tüm detaylarıyla meydana nasıl çıkarsa; Namazda da namaz dışında meşgul olduğunuz şeyler gönlünüze gelir. Sizi meşgul eder. Namazın dışında dünya ile meşgul olur. Zamanınızı boş ve gereksiz şeylerle geçirirseniz, namaza durunca da gönlünüzün, gözünüzün ve diğer azalarınızın yaşadıkları şeyler kalbinize gelir ve sizi meşgul eder. Bu haldeyken namazda huşuyu sağlayamazsınız. Eğer namazın dışında hayırla, hasenatla, iyiliklerle, zikirle vel-hâsıl Allah’la meşgul olursanız; namazda da Allah’la meşgul olur ve istenilen huzuru yani huşuyu yakalamış olursunuz. İşte O namaz, seni Allah’ı anmaya yöneltir. Maksat hâsıl olur .
Behlüldane hazretlerine huşu hakkında soru sorarlar. O da Padişah Harun Reşid’e Getirin bu adama, ağzına kadar doldurulmuş bir tuluk zeytinyağı verin. Birkaç asker verip, Şehrin sokaklarını dolaştırın. Eğer bir damla yağı yere dökerse, başını vurun der. Hikmetini anlamazlar ama mutlaka bizim Behlüldane bir şeyler anlatacak diye, dediğini yapmağa koyulurlar. Adamcağız denildiği şekilde gönderilir. Bir süre sonra adam salimen döner. Behlüldane sorar Anlat bakalım şehrin sokaklarında neler gördün ? Adam cevap verir: Ben tuluktaki zeytinyağından başka hiçbir şey görmedim. Behlüldane tekrar sorar Ama nasıl olur, falan yerde düğün dernek vardı; davullar zurnalar çalıyordu nasıl görmez, nasıl duymazsın Adam Aman efendim bana öğle bir dert verdiniz ki başımın kesilme korkusundan başka bir şey ne duydum, ne de gördüm. Behlüldane Hazretleri hikmetli sözünü kondurur: Namaz kılarken Azrail’in kılıcını başında bekler vaziyette ; Bu namazdan sonra canını teslim alacağını hayal edersen, başka bir şey hatırına gelmez. Sende o zaman huşu içinde namazını kılarsın. Allah’ın huzurundaymış gibi namaz kılmanın yolu, demek ki gayretle bulunabilirmiş. Bize düşen bu bilge insanların tarif etmeye çalıştıkları yollardan giderek namazda huşu haline erişmek olmalıdır.
Allah cümlemize huşu ile namazlar kılmamızı nasip eylesin. Âmin!


Cevap: Namaz kılanlar mutlaka okusun

suara
Allah cümlemize huşu ile namazlar kılmamızı nasip eylesin. Amin!

Amin insAllah hocam !!
namaza baslarken ellerimizi arkaya doğru kaldirmamizdaki dusunce dunyayi arkama attim senin huzuruna geldim Ya Rabbi demektir .sonra rukuya egilmek acizligimizle iki buklum olmak ,sonra secde rabbin onunde egilmek rabbimize en yakin oldugumuz an secde anidir orada rabbim hissetmek .oyle husu içinde namaz kilanlar vardir ki ! tekbir alip namaza durduklarinda karsilarinda kabeyi gorurler . Rabbim bizlerede bu namaz suurunu nasib etsin insAllah .


Yanıt: Namaz kılanlar mutlaka okusun

İnşirah
Allah cümlemize huşu ile namazlar kılmamızı nasip eylesin. Âmin!

Allah razı olsun inşALLAH


Soru: Namaz kılanlar mutlaka okusun

rana
huşu namazın sırrı ve ruhudur. Kur’anı Kerimde "Allah’ın huzurunda tam huşu ve hudu ile durun" buyurulmaktadır. (Bakara, 238)

< Allah cümlemize huşu ile namazlar kılmamızı nasip eylesin. Amin! >

amin amin amin insAllah hocam paylasim için Allah c.c. razı olsun..


maximilian
< Allah’ın huzurundaymış gibi namaz kılmanın yolu, demek ki gayretle bulunabilirmiş. Bize düşen bu bilge insanların tarif etmeye çalıştıkları yollardan giderek namazda huşu haline erişmek olmalıdır. >
< Allah cümlemize huşu ile namazlar kılmamızı nasip eylesin. Amin! >
Allah razı olsun. amin amin


faybar
Allah razı olsun kardeşim….


asooo
çok güzel bir konuyu tam zamaninda acmissiniz mumsema hocam,ben su aralar hicde husu içinde namaz kilamiyorum kafam dalip dalip gidiyor baska yerlere ,bu yüzden namazımı son 45 dakikaya biraktigim bile oluyor ,bu durumuma üzülüyorum, insAllah Allahim bundan sonra husu içinde huzurlu namazlar kilmayi nasip eder.


gözyaşı
Namaz kılarken Azrail’in kılıcını başında bekler vaziyette ; Bu namazdan sonra canını teslim alacağını hayal edersen, başka bir şey hatırına gelmez…

Allah razı olsun mumsema hocam çok güzel bır paylaşım herkesın okumasını tavsıye ederım


yaren
Allah razı olsun dayım çok faydalı bir konu


Mumtehine
Amin…Amin ecmain inşaAllah!
Allahü Teala razı olsun.
Karanlıklar içinde kalmış, taat ve ibadete kavuşmuş olanlar da vardır.Sebebi,yaptıkları ibadetleri görmeleridir.("Ben şu ibadeti yaptım"diye düşünmeleri)
Allahü Zulcelal’ın başarı ihsan ettiğini bilmezler,ya da inayetini sezemezler.Ancak Allahü Zulcelal dilerse,bunların perdesini açar.Açınca,nurla nuru görmeye başlarlar.Gözleri nur,baktıkları şey nur olur.Böyle olunca,Hak’tan başkasını görmezler.
Bir kimse,yaptığı ibadeti ve taati görürse Efendisini bilemez.O’nun bilgisinden mahrum kalır.
Efendisini gören ise başkasını bilemez.
Bir kimse,Allahü Zulcelal’ın yardımı olmadan bir iş yapamayacağını anlarsa,Allahü Zulcelal’ın iyi işleri içinde kendisini kaybeder.Kul,ibadetini görür,Yaratıcısını göremezse,taat tadından mahrum kalır.Bazen bu hal,insanı iyi arzudan da mahrum kılar.Çünkü insanların çoğu iyiliği görünce,o iyilik sahibini unuturlar.Allahü Zulcelal,her şeyden pak ve temizdir,Şubhandır.
Nessaç şöyle demiş;
"Bir kimse ibadet ettiği zaman,nefsini görürse,uçuptan kurtulamaz.
İbadet ettiği zaman halkı gören ve onların görmesini isteyen riyakardır.
İbadetinin çokluğunu görüp,duran kendisini aldatmaktan alamaz.
Sevaba güvenen,Hak katında perdelenmiş olur.
Yalnız Allahü Zulcelal’ı gören,O’nun karşısında tam yerine oturmuş ve sağlam bir dost olur."

Rabia Hatun(ks) da şöyle demiş;
"Dünya,kendisine koşanların kalbine perde olur.Allahü Zulcelal’ın nurunu göremezler.Bilseler,dünyayı bırakırlar.O zaman perde de olmaz,dünyalık da daha iyi gelmeye başlar."


BERRA
ALLAH sizden razı olsun. Bence en basiti okuduğumuz sürelerin anlamını düşünürsek vesveseyide engellemiş oluruz inşAllah.


mumsema
< ALLAH sizden razı olsun. Bence en basiti okuduğumuz sürelerin anlamını düşünürsek vesveseyide engellemiş oluruz inşAllah. >
faydası olur tabi ama günahlar terkedilmedikçe huşu beklenmemeli:(

Allaha sendende razı olsun


cananım
"Namaz kılarken Azrail’in kılıcını başında bekler vaziyette ; Bu namazdan sonra canını teslim alacağını hayal edersen, başka bir şey hatırına gelmez. Sende o zaman huşu içinde namazını kılarsın.” Allah’ın huzurundaymış gibi namaz kılmanın yolu, demek ki gayretle bulunabilirmiş. Bize düşen bu bilge insanların tarif etmeye çalıştıkları yollardan giderek namazda huşu haline erişmek olmalıdır.
Allah cümlemize huşu ile namazlar kılmamızı nasip eylesin. Âmin!

amin amin ALLAH razı olsun hocam …….


mukadder
Esasen namazın huşusu, sahib-ul namazın herşeyini ifade eder. Namaz düzgünse bilinmeliki herşeyi düzgündür. Zira namaz bir takım hareketlerden oluşan eylemlerden ibaret değildir. Bilakis ruh, kalp ve aklın eğitildiği yani Allah potasında eritilmesi egzersizidir. Namaz ile fesad; namaz ile münkerat asla bir arada bulunamaz. Ya namaz vardır ya da münkeratlar. Münkeratlar varsa netice veriyor ki, namazda huşu yoktur. Bundan olacak ki, Namazı " Gözümün nuru…" olarak tarif eden Efendimiz bir hadisinde; "…Namazlarından onlara kalan sadece yorgunluktur." buyurarak işin ehemmiyetini vurgulamıştır. Demek namaz Allah’ın istediği tarzda ikame edilmeli. Miraç anlayışıyla kılınmalı…


şeb-iyelda
Rabbim hepimize huşu içinde namaz kılmayı nasip etsin inşaAllah..


can oğlu
DEĞERLİ ARKADAŞLAR BİR ALLAH DOSTU ŞÖYLE BUYURUYOR; kAİNATTA RABITASIZ HUŞU İCAT EDİLMEMİŞTİR.


engincanbek
Allah razı olsun arkadaşlar çok güzel paylaşım


Dinimizislam
HUŞÛ NE DEMEKTİR

Sözlükte "sâkin olmak, gözünü ve boynunu eğmek", sesini kısmak ve tevâzu göstermek anlamına gelen huşû, din ıstılahında, mütevâzi, sâkin, saygılı, ihlaslı ve itâatkâr olmak, boyun eğmek ve söz dinlemek, Allah’a yönelmek ve ibâdet etmek demektir. Huşû’ sahibine hâşi’ denir. Çoğulu, hâşiûn ve hâşiîndir. Huşû kavramı Kur’ân’da; mü’minleri, dağları ve yeryüzünü övme, âhirette kâfirlerin durumunu bildirme bağlamında kullanılmıştır.

Zekeriya ve Yahya Peygamberler, (Enbiyâ, 21/90) îmân eden kitap ehli (Âl-i İmrân, 3/99) hâşiîn vasfı ile övülmüşlerdir. Kur’ân’da bu vasıf ile, îmân edip itâat eden, Allah’ın emir ve yasaklarına karşı saygılı olan, asla kibirlenmeyen, Allah’a karşı gelmekten sakınan ve korkan, Allah’ın va’d ve vaîdini doğrulayan mü’minler kastedilmiştir.

Huşû’un aslı, kalpte; tezâhürü, bedende olur. Kalp Allah’a boyun eğerse azalar da boyun eğer. Hadîd sûresinin 16. âyetinde "kalbin huşûu", Mü’minûn sûresinin 2. âyetinde "namazda huşû" söz konusu edilmiştir. Kalbin huşûu, imân edip Allah’a saygı duyması, onu övmesi, anması ve ona karşı gelmekten sakınmasıdır. Zıddı katı kalplilik yani dinî değerler karşısında duyarsız, dinî öğütler karşısında vurdum duymaz olması ve İslâmî inanç ve düşünceyi savunmamasıdır. Namazda huşûu, namazı Peygamberin bildirdiği şekilde, farz, vacip, sünnet ve adabına uyarak, kemal-i edep, huzuru kalp ve ihlâsla kılmaktır. "Dağ ve arzın huşûu" (Haşr, 59/21; Fussilet, 41/39); ilâhî yasalara uymasıdır. Dünyada kibirlenip Allah’a boyun eğmeyen, ilâhî emir ve yasaklara uymayan, Allah ve Peygamber’e baş kaldıran kâfirlerin; suçluluğun göstergesi olarak âhirette zilletten boyunlarını ve gözlerini öne eğecekleri ve seslerini kısacakları "huşû" kavramı ile ifade edilmiştir (Kamer, 57/7-8; Kalem, 68/43; Me’âric, 70/44; Tâ-hâ, 20/108; Şûrâ, 42/45). (İ.K.)


ELİZAN
Allah razı olsun..Namazımızın hepsini huşu içinde kılmak hepimize nasip olsun


Berât1
Allah(c.c.) riyadan uzak devamlı huşu içinde namaz kılmamızı nasip etsin+++


esselam.
Kendimi Allah’a karşı suç işlemiş gibi hissediyorum. Aslında öyleyimde namazımı bıraktım ..şimdi yine başlamak istiyorum ama kalbimde tuhaf bir yük var utanıyorum elim seccadeye gitmiyor. Ne yapıcam bilmiyorum… :(:(:(


Star
Allah razı olsun paylaşım için


namazı devamlı kılmanın yolları, namaz

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();