Taşıyıcı annelik caiz mi? Değilse nedenleri nelerdir? Tüp bebek yoluyla çocuk sahibi

Taşıyıcı annelik caiz mi? Değilse nedenleri nelerdir? Tüp bebek yoluyla çocuk sahibi

ßaran
Taşıyıcı annelik caiz mi? Değilse nedenleri nelerdir? Tüp bebek yoluyla çocuk sahibi olmak caiz mi?

Şimdiye kadar hemen hemen bütün İslam alimleri, normal yoldan çocuk sahibi olamayan eşlerin, kocanın spermi ile karısının yumurtasının dışarıda döllenerek kadının rahmine yerleştirilmesi; ya da kocanın sperminin mikroenjeksiyon yöntemiyle hanımının rahmine ulaştırılarak çocuk sahibi olmalarının caiz olacağına; tüp bebek uygulaması belirlenen bu standartların dışına çıkıldığı ve araya yabancı unsur sokulduğu; yani sperm, yumurta ve rahimden biri karı-koca dışında başka bir şahsa ait olduğu takdirde caiz olmamaktadır; çünkü meşrû bir çocuğun, gerek sperm ve yumurta, gerekse rahim bakımından nikâhlı karı-kocaya ait olmasında İslam Dini’nin genel prensipleri bakımından zaruret vardır. (Diyanet İşleri Başkanlığı)
Taşıyıcı annelik, İslâm dininin meşru evlilik hukuku ve buna bağlı diğer haklar açısından değerlendirildiğinde, kocayla nikah bağı bulunmayan yabancı bir kadın tarafından gerçekleştirilirse, pekçok sakıncası dolayısıyla meşru ve caiz görülemez. Taşıyıcı anne ile sperm ve yumurtası dışarıda döllenen karı-koca ve doğan çocuk arasında ileride bir takım sakıncalı ilişkiler ve durumlar ortaya çıkabilir. Çocuğun aitliği (nesebi) açısından para ilişkilerine, gönül ilişkilerinden tehdit ve cinayete kadar bir takım başlangıçta hiç mi hiç beklenmeyen, ama zamanla kendini gösterebilecek, arzu edilmeyen ve hatta tehlikeli durumlar ortaya çıkabilir. (Vecdi akyüz)
Bu açıdan bakıldığında yumurta kendisine ait olmasada bir kadının taşıyıcı annelik yapması caiz olmaz.

SİE


Cevap: Taşıyıcı annelik caiz mi? Değilse nedenleri nelerdir? Tüp bebek yoluyla çocuk s

nurol
rahman ve rahim olan rabbim cc adıile ..
bu konu çok önemli bir konu acan kardes sag olsun amac doğruyu öğrenmek mutlaka .
Ancak ne yazıkki içtihadii bir konu malsef son yüz yıla yakın bır zamanda içtihat kapısını kapalı oldugunu söylüyorlardı ama görüyoruz ki bu günlerde birileri içtihat kapısını actılar nedense yıllardır bu konuyu arastırdım
İ randaki müslümanlar içtihat kapısının kapanamayacagını söylerken bideki din adamları seyhler vs kapalı oldugunu söylediler bu konu baska bır konu sımdi gelelim esas konuya – TASIYICI anne /nedemek bu ? bır erkeğin s ipri bir baska kadına veriliyor ve döllnme saglanıyor .hamilelik baslıyor baslıyorda esas konu ve sorunlar burada baslıyor .
Kiminkini kime veriyorsun? bunlar karı kocamı? yanı nikahlı eslermi .öyle ise belki ama istismara acık dogacak bebek nikahsız bır kisilerden alınmıssa veledi zina olmazmı .
Bugun batı da hıristiyanlar bile karsı cıkıyor bu olaya haklı olarak . coçuk sahibi olmak isteyen ler siperm bankasından istedikleri gibi siperm alabiliyorlar nasıl bebek istersen öyle katolag modellerden beyenebiliyorsun ..Bu insanın fıtratında ters neseb denilen insanın soyunu yok edecek tehlikeli bir yaklasım . Günümüz de bizi biz yapan degerlerin temel taslarını yerinden oynatmaga benziyor . İnsanların para için yapmayacakları seyyok . çok sıkı denetim gerekıyor oysa günümüzde bu mümkün deyil
DAHA KÜRTAZIN bile hakkından gelemediler . adeta burun temizlergibi rahim temizliyorlar kürtaj yapıyorlar denetlenemiyor . tasıyıcı anne daha kimlerin bebegini tasıyacak? buda belli deyil . insanlık sorunu aslında bu konu ama çok gec kalınıyor .
Avrupada aile diye bir şey kalmadı bu degerler halkı islam olan ülkelerde muafaza ediliyor .Avrupada neseb kayıp kiminkimden oldugunu insanların cogu bilmiyor buralarda tasıyıcılık bebek özlemi cekenleriçin normal sayılıyor .Ancak işlamda bakısacımız farklı bıze göre olmaz nikah muessesesini calıstırmamız lazım . ALLAH cc evlatlık muessesesini bile kaldırmıstır . cahiliyeden kalma adetlerdir .
Umarım fazla gecikmeden din alimleri -( oryantalislerdiyil) ve devletler bukonuyu saglam bır temele baglarlar .sorun çok boyutlu olup evrenselbir konu . müslünanlar dikkstli olmalı derim


Yanıt: Taşıyıcı annelik caiz mi? Değilse nedenleri nelerdir? Tüp bebek yoluyla çocuk s

Hoca
< İ randaki müslümanlar içtihat kapısının kapanamayacagını söylerken bideki din adamları seyhler vs kapalı oldugunu söylediler >
bu doğru değil kardeş. eğitimim 20 sene sürdü ve hem okulda hemde medresede yüzlerce alim gördüm. hepsi de içtihad kapısının açık olduğunu söylüyorlardı.
sadece çevremde tanıdıklarım değil, tüm cemaatlerden böyle bir söz işitmedim. eğer birileri senin çevrende bunu iddia etmiş ve halkı yanlış bilgilendirmişse bu ehli sünnet Alimlerini bağlamaz.
şia da kim yahu:) boşverin onları


Soru: Taşıyıcı annelik caiz mi? Değilse nedenleri nelerdir? Tüp bebek yoluyla çocuk s

nurol
degerli kardesım MUM Seni selamların en güzeli olan Allah CC adıile selamlarım … yukarıda yazdıgın verdiğin bilgiler yanlıs yada eksik .ricaa etsem sıze acık deyen alimlerin adlarını verirmisin? Bugun acık diyenler var ama bunlar en fazla 30 sene içinde olan değisiklik .iran devriminden önce kapalı oldugunu ben kendim sordum bizimkilere KAPALI cevabı aldım .bugünlerde acık diyenler bır hayli fazla bu iyi bir gelisme tabi… Sunu bilmeni isterim ben fanifi yim . biz bir meshebi erestirmek istemiyoruz .onlarda bizi erestirir bu uygun olmaz müslüman lar kırıcı davranamaz . senin tahsilin 20 yılise ben 35/40 yıl önceden basediyordum . sia için söyledigin e katılmıyorum sia islam dairesi içinde diyilmi? benim meshep imamim ebü hanifi (ra) onu yetistiren alim zat imamı cafer -i-sadık tır ve ebü fanifininde babalığıdır caferi meshebinin imamıdır şianın içindedir dolayısıile mimamlarımıza laf yok bunu kasıtlı yapara insan fitne cıkarmak için yapıyordur .cok tehlikeli ümmeti meshep yolu ile bölmek kırmaktır niyeti . Bakın ırak a hergün camilere mescitlere bombalar atılıyor namazda insanlar oldürülüyor bombalanan camiler de hep sii bu oyunu orada oynuyorlar hindistanda ve parkıstanda oynuyorlar kafirlerin isleri bu bakın ALLAH cc kafırleri dost edinmeyin siz onların dinine tabi olmadıkca onlar sizden hosnut olmazlar ayetini hatırlayalım .bizim dostumuz müslümanlardır . ALLAH CC selamı & rahmeti hidayeti sizinle olsun .. seselamün aleyküm verahmetüllah


Hoca
< benim meshep imamim ebü hanifi (ra) onu yetistiren alim zat imamı cafer -i-sadık tır ve ebü fanifininde babalığıdır caferi meshebinin imamıdır şianın içindedir dolayısıile mimamlarımıza laf yok bunu kasıtlı yapara insan fitne cıkarmak için yapıyordur >
imam caferin ve imam azamın şia ile ne yakından ne uzaktan alakası yok.
istersen biraz ileri gidip imam Ali (kv)ninde şii olduğunu yazın:)
sözün özü;
mu’tedil şiilere hiçbir lafım yok ama ashaba söven şiilere lanet bile okurum.


nurol
muhterem kardesim MUM Yazdıklarımı iyi okumuror olmalısın . Yada bilmiyor olmalısın . neden anlamak istemezsin bunuda ben anlamakta zorlanıyorum . İMAMİ CAFER -İ SADIK -İMAMİ AZAMIM babalıgıdır EBU HANİFİNİN BABASI ÖLÜNCE imamı cafer i azamın annesıile evlenmistir . ve cafer azamı yetistirmistir i.azam içtihat yapmıs cafer yapmamıstır benim dedigim bu .sianın içinde bize en yakın olanda caferilerdir bildiğim akdarıile 4/5 konuda ayrılıyoruz .bunlarıda istersen veririm . hepsıde seckin müslümanlardır . konu tasıyıcı annelik konusu idi okonuyu işleyelim


nurol
slm arkadaşlar yeni bir konu acalım bilgilerimizi paylasalım .
CEMMAATİ İSLAMİ AHMEDİYE kimdir bu cemaat ? tanıyan bilen .varmı ?


halil akyaz
Kadının çeşitli sebeplerle gebe kalamaması halinde, doktorların erkek ve kadından alınan eşey hücreleri (sperm ve yumurta) laboratuarda dölleyerek oluşturdukları cenini, kadının döl yatağına (rahim) zerk etmeleri işlemine halk arasında tüp bebek denir. Bu işlem tıpta yapay dölleme ya da tüpte dölleme olarak anılmaktadır.
Nikâhlı eşler arasında sun’î tohumlama yoluyla çocuk sahibi olmak mümkün ve caizdir. Nitekim eş-Şirbînî, bu konuda şöyle der: "Bir kadın ihtilam olmuş kocasının menisini cinsel organına yerleştirmek suretiyle gebe kalsa, doğan çocuk meşrûdur ve kadın bu işlemden dolayı günahkâr olmaz" (eş-Şirbînî, Muğnî’I-Muhtâc, III, 384). Aşılama ve ceninin gelişmesi aşamalarında tıbbî usullerden yararlanarak çocuk sahibi olmak da bu niteliktedir. Ancak spermin evli olmayan kimselerden alınıp aşılama yapılması veya doğumu gerçekleştirmede aracı bir kadın kullanılması bir çeşit zina olur. Bu durumda çocuğun annesi doğuran kadın, nesebini reddetmediği sürece bu kadının nikâhlı kocası da babası olur.
Kısaca sun’î âşılama veya tüp bebek uygulaması tıbbî bir tedavi yöntemi olup, yalnız karı-koca arasında olmak şartıyla caizdir. Çünkü vücuttaki organların normal fonksiyonlarını yerine getirememesi halinde, tedavi olma hakkı ve görevi vardır. Hz. Peygamber, "Tedavi olunuz" buyurmuştur. Bir erkek veya kadının çocuk sahibi olmaya çalışması hem vazgeçilmez bir hak, hem de bir zarurettir. Çünkü evliliğin en önemli amaçlarından birisi neslin devamıdır. "Zarûretler sakıncalı olan şeyleri mübah kılar" kaidesince, erkek veya kadın tedavi imkânlarını kullanır (bk. eş-Şirbînî, a.g.e., III, 384, IV, 306; Hamdi Döndüren, Delilleriyle Islâm Ilmihali, Istanbul 1991, s. 640; Halil Güvenç, Günümüz Meselelerine Fetvalar, Istanbul 1990, II, 153-156).


Hükümdar
< slm arkadaşlar yeni bir konu acalım bilgilerimizi paylasalım .
CEMMAATİ İSLAMİ AHMEDİYE kimdir bu cemaat ? tanıyan bilen .varmı ? >

Sorunu aşağıdaki bölüme sor burda kimse görmez

forumduasi.com/sizden-gelen-sorular/Sizden gelen sorular


tasiyici annelik gunahmi

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();