Kabir ziyareti esnasında Peygamberimiz (sav) Kuran okumuş mudur?
hasan hüseyin
Selamun aleyküm kardeşlerim,öğrenmek istediğim konu şu,peygamberimiz (S.A.V) kabir ziyeretini tavsiye etmiş ve kendisi de bunu bizzat defaten yapmıştır,lakin bu ziyaretler esnasında kuran-ı kerim okuyup okumadığı ile ilgili rivayet hadis var mı?
Cevap: kabir ziyareti esnasında….
mumsema
< Selamun aleyküm kardeşlerim,öğrenmek istediğim konu şu,peygamberimiz (S.A.V) kabir ziyeretini tavsiye etmiş ve kendisi de bunu bizzat defaten yapmıştır,lakin bu ziyaretler esnasında kuran-ı kerim okuyup okumadığı ile ilgili rivayet hadis var mı? >
ve aleykumusselam ve rahmetullah. hayır kardeşim hiç bir kaynakta, Peygamberimiz (sav) ve Sahabelerinin mezarlıkta Kur’an okuduklarına dair rivayet yoktur.
Yanıt: kabir ziyareti esnasında Peygamberimiz (sav) Kuran okumuş mudur?
Hoca
< – Hanefî mezhebine göre de, bir insan akrabasının veya yakın dostunun kabri başında Kur’an okusa güzel olur(V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 8/49). >
bu kaynak şu an elimde ve öyle bir şey geçmiyor.
< – Malikî mezhebinde ise –şartsız olarak- kişinin, kendi kabri üzerinde Kur’an okunmasını tavsiye etmesi caizdir(V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 8/51). >
bu da yanlış
Soru: kabir ziyareti esnasında Peygamberimiz (sav) Kuran okumuş mudur?
Hükümdar
< bu kaynak şu an elimde ve öyle bir şey geçmiyor. >
Hocam bu yazı Mehmed PAKSU’nundur kendi kafasına göre kitaba ekleme yapamaz herhalde kitap elimde olmadığı için bir şey diyemiyorum ama Sorularlaislamiyet’e sorarız gerçeği öğreniriz
< bu da yanlış >
Bu da yanlış derken açıklarmısınız kitapta böyle bir şey geçmiyormu yoksa başka bir şey mi
Hoca
< Bu da yanlış derken açıklarmısınız kitapta böyle bir şey geçmiyormu yoksa başka bir şey mi >
El-fıkhul islami – Prof.Dr. Vehme zuhaylinin dört mezhep vedelilleri adlı kitap "islam fıkhı ansiklopedisi" olarak bir yayın evi tarafından terceme edilmiş (risale yay).
bu kitapta verilen cilt ve sayfada öyle bir konu geçmiyor.
Arapçası da 4 cilttir. arapçasıda var ama verilen cilt sayısı 8 olduğuna göre tercemeden alıntı yapılmış ve öyle bir konu yok.
başka yayınevi terceme etmiş olsaydı yine farklı kitaptandır diyecektim ama o da yok.
mumsema
< Mâlikîlere göre, öldükten sonra kişi yahut kabri üzerine Kur’an okumak mekruhtur. Çünkü selef böyle bir şey yapmamıştır. >
Ne Rasulullah (sav) nede Sahabelerden (r.anhum) böyle bir şey görülmemiştir..
yukarda imam Malik (rah.a) de bunu söylemiş.
Kuran ve ibadet sevabı gider mi? sorusuna cevap olarak, Ehli Sünnetin geneli gider görüşündedir. bizde bu şekilde inanıyoruz. ama kabir başında asr-ı saadette böyler bir şey olmamıştır, hiç kimse kaynak bulamaz.
elbette hem ölüye he diriye Kur’an fayda verir ama kaynakda vardır derseniz bunu kabul etmiyorum yada bulun.
sadece ölmek üzere olan biri yanında Yasin okuyunuz bu onu rahatlatır hadisi varsada zayıftır.
enginkanat
Üzgünüm ama ben bu konudan pek bir şey anlamadım. Bir yakınımız öldüğünde okuduğumuz kur’an-ı kendisinin ruhunada hediye etmemiz manasız mı yani? Hadis in zayıf olması yalancı hadislerden olduğuna mı işarettir?
Kayıtsız Üye
Peygamber kabir başında kendisi okumamista başkasına yapmadığı şeyi mi tavsiye etmiş Allah akıl versin.kuran ölüler değil diriler kitabıdır.bununla dirileri kurtaralım diye geldi ölüleri kurtaramayiz. Ölüleri kurtarmaya ugrastigimiz kadar dirilerle ugrassaydik ümmet kurtulurdu.
huseymen
Yukarıdaki yazıda peygamber ve sahabeler mezarlık ziyaretlerinde kuran okuduğuna dair bir rivayet yok diyorsunuz alttaki yazıda ise bediuzzamanın görüşlerine göre peygamber adına rivayetler sıralanmış bu peygamberimiz yapılan bir iftira değil midir..ve de kurana göre çelişki kitabımın sen kabirdekilere işttiremessin diyor….
Kayıtsız Üye
Peygamberimizin hayatında ölülere yasin okuma gibi bir uygulaması yokken, nasıl oluyorda ölülerinize okuyun diyor? O ölülere derken, kalbi ölü, hasta, vs gibi olanlara söylüyor. Kur an in ölüye hiç bir faydası yoktur. Biraz daha açayım, bu dünyada herkes kendi hatim i ile gider. Ve bu dünyada adam gibi insan gibi yaşamayanlar bu hurafelerin arkasına sığınarak oradan yırtmaya çalışıyorlar. Boşuna kimse kendi kendini aldatmasin.
Kayıtsız Üye
Simdi benim kafam karisti biri diyor okunmali biri diyor okunmamali kuran bir yasam rehberidir tartisma kitabi degildir acik ve net neyse odur herkes bisey soyluyor insana bildiginide unutturuyor bu hocalar niye camilerde gecmislerimizin ruhlarina okuyorlar ?
arifselim
Okunan kuranı kerimi, edilen duayı ve benzeri bir iyiliği ölülerimize hediye edebiliriz. Ehli sünnet alimlerinin çoğunluğunun görüşü de bu yöndedir. Yukarıda izah edilen kaynak ve bilgilerde de bu yazılmıştır. Kabir başında okunması hakkında daha çok ihtilaf edilmiştir ama kuranın okunup hediye edilme konusu öyle değildir.
Kaptan
Kur’anın ölüye faydası yoktur diye birşeyi HİÇ KİMSE söyleyemez. Din alimleri söylemezken sizin hiçbir şey bilmeden söylemeniz saçmalık ve doğru değil. Ölünün amel defteri dahi kapanmazken ölüye Kur’an okumanın hurafe olduğunu söyleyen birisi benim gözümde CAHİL birisidir.
Meşhur bir hadis-i şerifte ölünün üç şey ile amelinin kesilmeyeceği bildirilmiştir. 1-İnsanların faydalanacağı bir hayır, 2- Hayırlı bir evlat 3- Faydalanılan ilim⦠Hayırlı bir evlat neden ölüye faydalı olsun ki? Ya da arkada bırakılan bir ilim neden ölünün defterine yazılsın? Demek ki hayırlı bir evladın besmelesi, güzel ameli, hayırlı işinden bir hisse ölü ebeveynin amel defterine de yazılıyor. Böyle olduğu halde o evladın okuduğu ve ruhuna hediye ettiği Kurâan nasıl yazılmasın ki?
Ölünün arkasından Kurâan-ı Kerim okunabilir, istiğfar edilebilir, onun adına hayır yapılabilir.
Vuslat79
mezarda yatan birisine Kuran okumanın faydası olmaz demek istiyor arkadaşlar. Yasin suresi 70.ayet in tefsirine bakmanızı tavsiye ederim bir din kardeşiniz olarak
YASİN SURESİ
69. Biz ona (Peygamber’e) şiir öğretmedik. Zaten ona yaraşmazdı da. Onun söyledikleri, ancak Allah’tan gelmiş bir öğüt ve apaçık bir Kur’an’dır.
70. Diri olanları uyarsın ve kâfirler cezayı hak etsinler diye.
peygamberimizin kabir ziyareti, peygamber efendimizin kabir ziyareti, peygamber efendimiz kabirde nasıl dua ederdi