Tağut devletinin kanunlarına tabi olmamak için ne yapmalıyım

Tağut devletinin kanunlarına tabi olmamak için ne yapmalıyım

Ziyad Şafi
öncelikle as Salamu aleykum kardeşler (ahi ve uhtiler) !
sorum şu olacak !
biz tagut devletlerinin içinde yaşıyoruz bu bir fakt !
bu kanunlara tabi olmamak için neler yapmalıyım..???
camide imamlar ve hocalar anlatmıyor devlete (tagut sisteine) tabi olun şeklinde tavırlar sergiliyorlar …
hemde ki iki karım olsun istiyorum …ama tagut sisteminde biri yasal oluyor diyeri yasal olmuyor…bu fitneden kurtulmak için ne yapmalıyım ???


Cevap: Tagut devletinin kanunlarına tabi olmamak için ne yapmalıyım ??? ,,

Hoca
Öncelikle tağutun anlamını öğrenmen gerekir. Daha sonra sorun devam ederse sorunu sorabilirsin


Yanıt: Tagut devletinin kanunlarına tabi olmamak için ne yapmalıyım ??? ,,

Ziyad Şafi
Allah razı olun hocam…
gerçekten erimeye devam…


Tağut İle Yönetilen ülkenin Kanunlarına Uymak Küfür Nü?

Kayıtsız Üye
Bir çoğunuz muhtemelen bu tür sorulardan bıkmıştır ama ben de artık bu konular yüzünden yaşamaktan bıktım. Yine tağut meselesi.

Bu sefer de tağut sistem/kanunları olan ülkelere gidip orada yaşayanlar/gezenler, tagutun kanunlarına rıza gösterip dinden çıkıyor diyorlar. Çoğu bu konuda nisa suresi 97 ayeti referans gösteriyor. Islama aykırı olan (haramlara izin verip helalleri yasaklayan ve bunlara uymamızı bazen zorlayan) kanunlar koyan bir ülkede yaşamak ve bu kanunlara uymak o kanunları onaylamak/beğenmek oluyormuş.

Bir de yine nisa suresi 60 ayet’i gösterip Mahkemesine gitmesen bile bir tağut ülkenin koyduğu yasalarına ve kanunlarına uyuyorsun, koydugu kanunlar altında yaşıyorsun ve küfre rıza gösteriyorsun Mesela ben şimdi gidip kredi çeksem, faize kanunen izin veren devletin bu kanununu beyenmiş, rıza göstermiş mi oluyorum?

Allah rızası için biri bana yardımcı olsun, konuyu saat başı düşünmekten kafayı yiyecem. Artık oturduğum avrupa ülkesinde yaşayamaz oldum.


Kayıtsız Üye
Herkes devletin kontrolüne girmiş durumda. Yaşadıgımız dinde İslam dini değil devletin izin verdiği İslam dini. Örneğin siz birine sorun içki içilen masa da oturulur mu? Hayır faiz haram mı? Evet . peki senin yaşadığın anayasal sistem bunlar hakkında ne diyor? İçki serbest faiz haram değil.

Sen bunları bir hocaya sorarsan sana islama göre faiz haram içki haram der. Peki senin tabi olduğun maaşını aldığın savunduğun devlet bunlar hakkında ne diyor de. Susar. Sistemi kabul etmek başka şey bunu meşrulaştırmak başka şey buna karşı durmana rağmen tabi olmak zorunda kalmak başka şey. Biz bunu anlamıyoruz belki de.

Şu an yaşadığı devleti anayasal sistemi milliyetçi duygular ile savunup bu durumu meşrulaştıran her ama her bireyden şikayetçiyim ahirette herkes yaptığı savunduğu bu LAİK sistemin hesabını verecek..


Kayıtsız Üye
Benim asıl öğrenmek istediğim şey şu: Tabi olup ama koydukları, islama aykırı/ters olan kanunlarından zorlama olmadan kendi iraden ile uymak, bunlardan faydalanmak ile ilgili bilgi edinmek istemiştim. Ve örnek verdiğim gibi mesela;

Devlet faize izin veriyor. Ama kredi çekeceksin diye zorlamıyor. Ama ben şimdi misalen hiç ihtiyacım veya zaruri bir durumum yok iken, lüzümsuz bir harcama için bankaya gidip faizli kredi çeksem. Ozaman sadece gunah mı işlemiş olurum? Yoksa bu davranışım, faize izin veren devletin bu kanununu beğenmek mi olur? Yani küfür mü olur?

Bir örnek daha vereyim. Mesela herhangi bir devlet, genel evletin açılmasına ve işletilmesine izin veriyor ise. Ve ben de (Allah korusun) bundan faydalanıp kendi isteyim ile gidip zina yaparsam. O zaman devletin bu kanununu beğenmiş yada desteklemiş mi olurum? Yani tagutu desteklemiş mi olurum? Yoksa sadece zina günahlını mı işlemiş olurum?

Yanı merak ettigim bir devleti koydugu yanlış bir kanundan faydalanmak, sadece günah mı olur, yoksa küfür/şirk mi olur? Yani bu kanunları kalben doğru bulmasak bile


ACİLSERVİS
Sein durumunun devletle tağutla bir ilgisi yok. Devlet bir şey demiyor diye sen faiz yemek zina işlemek istiyorsun. Bunlar devletin değil senin kararların. Bunları yapmak haramdır. Harama girmek ile küfre girmek aynı şeyler değil. Beğenmekten bahsediyorsun bunlarda senin kararların. Bir helali haram etmek yada bir haramı helal saymak küfür olur. Ölçü budur. Gerisine kendin karar ver.


mertjundullah
Kardeşim anlayışın ve dikkatin takdire şayan, hele ki insanların çoğunun önemsemediği bu temel akidevi konulara yönelmen çok güzel.

Aralarında Allah’ın indirdiğiyle hükmet. Onların keyiflerine uyma. Allah’ın sana indirdiğinin bir kısmından seni saptırmalarından sakın. Eğer Allah’ın hükmünden yüzçevirirlerse, bil ki Allah, bir kısım günahları sebebiyle onları musibete uğratmak istiyor. Muhakkak ki insanların çoğu yoldan çıkanlardır. (Maide 49)

Devletteki aleni küfürlere, Allah’ın hükümlerinden tamamiyle tersine hükmeden kanunlara tabi olmamak, onları benimsememek gerekir.

"Onlar hala cahiliye hükmünü mü arıyorlar? Kesin bilgiyle inanan bir topluluk için hükmü, Allah’tan daha güzel olan kimdir?" (Maide Suresi, 50)

Ülkenin ahvali ortadadır 15 yaşında zina yapan kıza müdahale edilmez, özgür ve herkesin yaşam tarzına karışılmadığı, avrupai bir ülkeymişçesine yükseltilmeye çalışılır lakin evlenip namusunu kurtarmak isteyen gençler ise hapise atılır.

Biz Müslimlere düşen şirke düşürecek mevzularda Tağut hükümlerden beri olmaktır. Onun dışındaki haramlara düşmek vs. Allah’ın hangi arzında olursak olalaım biz kullarının imtihanıdır. Biraz kapalı olacak ama ELİNDE HARAMLARI HELAL VEYA HELALLERİ HARAM SAYACAK BİR BELGE , Bu BELGEYi TASDİK NİTELİĞİNDEKİ İMZAN, BU YÖNDE KAVLİ BİR İFADEN, FİİLİN olmadığı sürece haramlara düşmek (kul hakkı yok ise) Allah’a vereceğimiz hesaplardır. ALLAH bizleri şirkten her daim beri kılsın, haramlardan istiğfar ile kendisine yakın kılıp, imanımızda sebat etmek nasip eylesin. (Allahumme Amin.)


Ensar
Kişi başka ülkede yaşayarak Allah cc ye asi olmaz. Allah cc kişiye dinini yaşayabileceği bir yerin kendisine ikame etmesini buyurmaktadır. Eğer kişi ikame ettiği yerde mazlum durumdaysa ve zaruretten dolayı oradaysa herhangi bir sorun yoktur. Ancak dininizi yaşayamayacak bir yerde ve size herdaim zulm altında bırakıyorlar sa orayı terk etmeniz sizin için evladır. Nisa süresinde geçen ;
Kendilerine yazık etmekte iken hayatlarını sona erdirdikleri kimselere melekler "Ne işte idiniz?" dediler, (onlar) "O yerde zayıf görülenlerden idik" cevabını verdiler. Melekler ise "Allah’ın arzı geniş değil miydi, hicret etseydiniz ya!" dediler. İşte onların barınağı cehennemdir ve orası gidilecek ne kötü bir yerdir!
Bu ayet zulüm altında ve dinlerini rahatça yaşayamayan müslümanları hitap almıştır ve zamanımızda da geçerlidir. Eğer kişi herdaim zulüm altındaysa ve islam dinini yaşıyamıyorsa orayı terk etmesi onun için elbette daha hayırlıdır.


Kayıtsız Üye
Şunu açıklamam galiba doğru olacak. Şimdi benim yaşadigim ülkede, camilerimiz var. İnsanlar fitne çıkartmayacak yerlerde, hatta dışarlarda namaz kılabiliyor. İşlerinde oruç tutabiliyor. Çoğu işyerlerinde örtülebiliyor. Yani islamı yaşama konusunda bu açıdan pek bir zulum yahut tehdit yok.
Benim sadece merak etmiş olduğum, beşeri kanunları ve yasaları olan ülkelerin kanunlarına uymak ve bunlardan faydalanmak ile ilgili idi. Mesela burada islama aykırı kanunlar ve inkanlar veriliyor. İçki satmak serbest, faiz almak/vermek serbest. Yani haram olan bazı şeyleri kanunen izin veriliyor. Ben de diyorum ki: Ben mesela, hak görmediğim, bu kanunların sunduğu haram imkanlardan faydalanır isem. Mesela gidip içki satın alır isem. Buna izin veren kanunları ve bunu koyan o devletin bu hükmünü desteklemiş ve küfre girmiş olur muyum? Yoksa sadece günah mı işlemiş olurum. Ya da mesela kanunen izin verilen açıksacık bişey izlersem, sadece günah mı yoksa islama aykırı olan bu kanunu onaylamak mı olur?

Benim vardığım netice sadece günah olduğu çünkü sonuçta o kanunu baştan ben koymadım ve desteklemedim. Böyle bir kanun konulmasını (yasalaştırmayı) istemedim. Sizce yanlışmıyım?


misafir1
küfür imana tercih edilmez. Allah ın kanunlarına alenen aykırı kanunlar; desteklenmez, bunlardan hoşnut ve razı olunmaz. buradaki mesele; desteklemek, razı olmak, hoşnut olmakdır. trabzonlu bir hocadan bahsederler… paşa şapkayı bu hocaya giydirmiş, sen kafir mi oldun şimdi demiş, hoca yok demiş. sonra paşa çıkarmış şapkayı kendi kafasına takmış, peki ben şimdi kafir mi oldum demiş, hoca oldun demiş. mesele şapka meselesi değil. birileri kafana küfrü takıyorda, senin gücün yetmiyor, hoşnut ve razı olmuyor musun yoksa sen mi bu şapkayı insanların kafasına takıyor, küfrü destekliyor veya hoşnut ve razı mı oluyorsun.

ancak bu küfür meselelerinde dolaylı dolaylı anlamlar çıkarıyorsunuz, vesveselere düşüyor veya insanları suçluyorsunuz. küfür meseleleri böyle olmaz. kişi kendisi ikrar etmedikce, herşeyden önce insanın kendisinin bilmesi, ortada bir yanlış anlamanın veya bilgisizliğin olmaması gerekir. sonra uyaran kimsenin otorite olması gerekir ki, uyarılan kimse, sen de kimsin bende bunu böyle biliyorum veya böyle öğrendim demesin. ayrıca dolaylı dolaylı anlamlarda çıkarıyor çetrefillere giriyorsunuz. dediğin gibi olsa, Allah avc nin yerine getirilmeyen her emri veya karşı gelinen her yasağı içinde bu benzer şeyler söylenebilir. hayattaki hemen her şey, sen Allah a karşı mı geliyorsuna bağlanabilir, çetrefillere düşülebilir, işin içinden çıkılamayabilir. yani bunlar insanın aklını başına alması, kendi muhasebesini yapıp kendini düzeltmesi gereken meselelerdir. dolaylı dolaylı anlamlar çıkarılacak, çetrefillere girilecek, insanları suçlayacak meseleler değillerdir.

sonuçda da ne kadar zorlukları olsa da, bu memleket elhamdulillah müslüman diyarı. herkesin dine namaza hürmeti var. insanlar kendi yaşantılarının veya kendi yaptıklarının üstün olduğunun mücadelesini verirler veya yanlışlarını kabul etmek istemezler ancak bu memlekette herkesin dine hürmeti vardır. boşa havaya uğraşmamak, havaya konuşup bunlara saplanıp takılıp kalmamak, kendi eksikliklerimizi veya kendi zaafiyetlerimizi başka alanlara mal etmememiz lazım. sonuçda önemli olan bizim neyle uğraştığımız, bizim neler yaptığımız veya yapmadığımızdır.


Kayıtsız Üye
Ben ilaki türkiyeden bahsetmiyorum sadece kendi durumumu anlattım. İnternet sitelerine girdiğinizde de böyle, beşeri kanunlar altında kulanıyoruz ve bunlara tabi oluyoruz. Sizin demek istediğiniz benim düşüncemin yanlış olduğu mu? Yani örnek verdigim durumlar aksine küfür fiileri mi?


misafir1
helal haram meselesi başkadır, günah işlemek başkadır, iman küfür meselesi başkadır. helallere haram, haramlara helal demedikce, haram işlemek günahdır ve tevbe gerektirecekdir. küfür meselelerinde dolaylı dolaylı anlamlar çıkarılmaz. sonuçda işlenen her haram da Allah ın hududunu aşmak demekdir ve hayattaki hemen çoğu şey Allah a mı karşı geliyorsuna bağlanabilecek küfürle itham edilebilecekdir. ayrıca haram imkanlardan faydalanılmaz, haram faydalanılacak bir şey değildir. hataya düşülür tevbe edilir.


tagut, tağut, tekfitciler

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();