Bir sunni bayan bir şia ile evlenebilir mi?
hasene
bayan sunni ama erkek sia ama namazını falan kilan ole diğer sialar gibi sapkin dusunceleri olmayan biriis evlenbilirmi belki onun sunni olmasina veseile olabilir bunda dinen sakinca varmiidr ne gibi zorluk olabilir acaba? bir arkadaşim için acil lazimda simdide Allah razı olsun
Cevap: bir sunni bayan bir sia ile evlnebilirmi?
uSTa
yaw bende sünniyim ama sizin bu şii düşmanlığınız neye onları kafir ilan ettiniz yaw bişey kalmadı bir şii ile sünni evlenebilirmi diye konu açıyorsunuz Allahtan korkun yaw yazıkkk yazıkkkkk
sanki biri kafir diğeri müslüman diye hitaplar
Yanıt: bir sunni bayan bir sia ile evlnebilirmi?
Hoca
< bayan sunni ama erkek sia ama namazını falan kilan ole diğer sialar gibi sapkin dusunceleri olmayan biriis evlenbilirmi belki onun sunni olmasina veseile olabilir bunda dinen sakinca varmiidr ne gibi zorluk olabilir acaba? bir arkadaşim için acil lazimda simdide Allah razı olsun >
şia sapık fırkalardandır ama müslümandırlar. sapkın konularda mutedil olan yani inancı sağlam ve ibadetini Kur’an ve sünnete göre yapan ile aramızda bir sorun yoktur.
Lakin inancında sapmış olanlardan uzak durmak gerekir.
örneğin sahabeye söven gibi..
kısaca: inancından sapmış olmadıktan sonra sakıncası yoktur.
< yaw bende sünniyim ama sizin bu şii düşmanlığınız neye onları kafir ilan ettiniz yaw bişey kalmadı bir şii ile sünni evlenebilirmi diye konu açıyorsunuz Allahtan korkun yaw yazıkkk yazıkkkkk
sanki biri kafir diğeri müslüman diye hitaplar >
Hz. Ebubekir gibi, Hz. Ömer gibi, Hz. Osman gibi ve Müminlerin annesi Hz. Aişe (radiyalahu anhum) gibi sahabelere sövenlere ne dersin?
bunlaraı gözlerimle gördüm ve kulaklarımla işittim.:(
Soru: bir sunni bayan bir sia ile evlnebilirmi?
uSTa
< Hz. Ebubekir gibi, Hz. Ömer gibi, Hz. Osman gibi ve Müminlerin annesi Hz. Aişe (radiyalahu anhum) gibi sahabelere sövenlere ne dersin?
bunlaraı gözlerimle gördüm ve kulaklarımla işittim.:( >
mum hocam haklısınız sonuna kadar hemde ama kardeşimizin açtığı konu biraz tuhafıma gitti sanki bir yahudi bir müslüman evlenebilirmi gibi.. evet vardır aralarında sapık olanları ama biz sünnilerin içindede sapık fırkalar vardır illaki ama beş parmağın beşi bir değil mum hocam saygılar…
Hükümdar
İbn-i Mesud’dan Dârekutni’nin Süneninde geçen bir hadis-i şerifte şöyle buyrulmaktadır:
“Hiç şüphe yok Allah Taala benim için sahabeler seçti (insan etti.) Böylece onlara ashabım, damatlarım kayın pederim ve ensarım (yardımcılarım) kıldı. Yakında onları noksanlayan, onlara sebbeden (tahkir ve tenzil eden) bir topluluk da gelecek. Eğer siz onlara (onların devrine) ulaşırsanız, onlara kız alıp vermeyin, onlarla birlikte yiyip içmeyin, onlarla namaz kılmayın, (öldüklerinde) üzerleri ne de namaz kılmayın.”
Bu hadis-i şerifte Rasulüllah (SAV) birçok hususa temas etmektedir.
a- Allah onu son peygamber seçtiği gibi, onun için, ona layık ve büyüklüğüne münasip sahabeleri de kendisi için seçmiştir. Hazırlamıştır. Hayr ve hıyara, hayırlı oldu. O hususta kendisine iyi olduğu demektir. İhtiyar intika ve ıstıfadır. Birşeyi diğeri üzerine seçmektir. İhtiyarda hayırlısını, iyisini en güzelini seçmek, ayıklamak ve tercih vardır. Birini diğerine üstün görme söz konusudur. Ashab (RA) bu noktadan Allah tarafından seçilmiş ve Rasulüllah’a münasip lâyık, sahabe, arkadaş edilmiş kimselerdir.
b- Allah onları Rasulüllah’a (SAV) sahabe ettiği gibi, onlar içinden fazilette en büyük Hatem-i enbiya için, damatlar ve kayınpederler de seçmiştir. Sıhr evlilikle yakın akraba olan damad yerine kullanılırsa da(2) hem hanımın hem de kocanın Ehl-i Beyti için “eshâr” denilir.(3) Bu hadis-i şerife göre, Rasulüllahın ashabı Allah tarafından kendisine layık ve münasip seçildiği gibi, Onun esharı, damatları ve kayın pederleri de Allah tarafından seçilmiştir. Öyleyse onun iki kızını arka arkaya alıp Zinnûreyn ünvanını alan Hz. Osman (RA) Allah tarafından seçilip ona damad edildiği, Allah Rasulüllahın damadı olarak müslümanlar içinden onu seçtiği ve beğendiği gibi, en küçük kızı Hz. Fatıma’ya da eş olarak amcası oğlu Hz. Ali’yi layık görmüş ve seçmiştir.
c- Aynı şekilde Rasulüllah’ın zevcelerinin müslümanlıkla şereflenen babaları da, Allah tarafından ihtiyar edilmişlerdir. Hanımı Hz. Aişe’nin babası yaptığı evlilikle ona layık kayınpeder seçildiği gibi, Hz. Hafsa’nın babası Hz. Ömer de Allah tarafından ona kayın peder, sıhr, seçilmişlerdir. Damatlarını kayınpederlerini, sahabelerini Allah secip beğenmişse biz nasıl beğenmeyelim? Allah’ın seçtiğine evet dememek, onun beğendiklerini ve sevdiklerini beğenmemek ve sevmemek olur mu?
d- Hem Rasulüllah (SAV) bir hadis-i şeriflerinde “Ashabım ve sıhrlerim hakkında beni muhafaza ediniz; kim onlar hakkında beni (hukukumu) muhafaza ederse Allah Onu dünya ve Ahirette muhafaza eder. Kim de onlar hususunda beni muhafaza etmezse. Allah ondan yüz çevirir. (veya çevirsin) onu azabla yakalaması da yakındır”(4) buyurmakta, hem esharına hem bütün ashabına karşı tahkir, terzil ve dilleri onlar aleyhine kullanmaktan bizi men etmektedir. Bu sebepten ashabı ve esharı tenkid etmek, hakaret etmek, onlara düşmanlık göstermek ve kin gütmek olmaz. Ashab ve sihrleri hakkında Rasulüllah (SAV) ın hürmeti ancak böyle muhafaza edilebilir. Onun kayın pederi Hz. Ebu Bekir, Hz. Ömer ve Ebû Sufyana (RA) kin adavet beslenemediği, onlara seb ve tahkir edilmemesi gerektiği gibi, damadları Hz. Osman ve Hz. Ali’ye de seb, tahkir, düşmanlık ve buğzedilemez. Bütün ashaba tavrımız da eshârına olan tavrımız gibi olmalıdır: “Kim (ashab ve eshar hakkında) Rasulüllah’ın (SAV) hukukunu muhafaza ederse Allah Onu dünyada ve Ahirette muhafaza edecektir.” Yoksa ondan yüz çevirecek ve onu azabla yakalayacaktır.
e- Ashab devrinden sonra sahabeleri tenkid eden onları noksanlamak isteyen, onlara seb ve tahkirde bulunan, fazilette onlardan geri kalmadığını iddia eden, hatta onları geçebileceklerini ifade eden kimselerin geleceği burada haber verilmektedir.(5) Böyleleri ” …Mutlaka biz (Kuranı) okuduk, anladık. Öyleyse bizden daha iyi kim var?” diyeceklerdir.(6) Rasulüllah (SAV) islamın gerileme devrinde gelecek bu kimseler için: “Acaba onlarda hayırdan bir şey var mı?” hükmünü verir ve ashabına: “Bunlar sizlerden (bu ummet içinden çıkacak) kimselerdir ve bunlar cehennemin yakıtıdırlar” buyurur.(7) Bu hadis-i şerifte de: aynı kimselerden söz edilmekte “yakında onları (ashabı) noksanlayan, onlara sebbeden (küfür ve tahkirde bulunan) bir topluluk da gelecek” buyrulmaktadır.
f- Hadisin son bölümünde, sağlam, sahabeleri, eshârı seven onlara dil uzatmayan ensara muhabbet besleyen gerçek müminlerin Ashaba, eshara, ensara tavır alan, buğzeden onların noksanlıklarını yayan, onlara hürmet ve sevgi duymayanlara karşı almaları gereken tavır gösterilmektedir. Onlarla kız alış verişi yapmamak, Rasulüllahın sahabelerini, ensarı, esharı, sevmeyenlere kız vermemek ve almamak, birlikte olmamak ve birlikte namaz kılmayıp cenazelerine de gitmemek tavsiye ediliyor.
(1) el-Mu’cemu’l-Vasît s. 527; Ayrıca bk. es-Savâiku’l-Muhrika, s. 170-171; Muhammed Sabbân, İs‘afur-Râğıbîn, Mısır, 1375, s. 119
(2) el-Munavî, Abdurra‘uf, Feyzu’l-Kadir, I-IV, Mısır, 1958, II, 512.
(3) Feyzu’l-Kadîr I, 197, II, 512.
(4) Feyzu’l-Kadîr, I, 197, II, 512.
(5) Feyzu’l-Kadîr I, 197.
(6) Bk. Râmûzu’l-Ehâdîs, s. 366 4525. hadis (Tabarani fi’l-kebirden).
(7) Râmûzu’l-Ehâdîs, s. 366, 4525. hadis.
halil akyaz
< şia sapık fırkalardandır ama müslümandırlar. sapkın konularda mutedil olan yani inancı sağlam ve ibadetini Kur’an ve sünnete göre yapan ile aramızda bir sorun yoktur. >
ölçü bu ………….Allah razı olsun.
hasene
Allah razı olsun hocam arkadaşimin ici biraz olsun rahatlayacaktir rabbim herkese hayirli es nasip etsin peki nasıl sunni olacak acaba ? ne yapmasi lazim
Hoca
< Allah razı olsun hocam arkadaşimin ici biraz olsun rahatlayacaktir rabbim herkese hayirli es nasip etsin peki nasıl sunni olacak acaba ? ne yapmasi lazim >
Sünnnilik Kuran, sünnete ve sahabeler yoluna uymaktır:)
en temiz şii de budur bir bak bakalım: forumduasi.com/digerleri-mezhepler/80385-sia-mezhebi-ve-kollari-2.html
uyku_tutmaz
< İbn-i Mesud’dan Dârekutni’nin Süneninde geçen bir hadis-i şerifte şöyle buyrulmaktadır:
“Hiç şüphe yok Allah Taala benim için sahabeler seçti (insan etti.) Böylece onlara ashabım, damatlarım kayın pederim ve ensarım (yardımcılarım) kıldı. Yakında onları noksanlayan, onlara sebbeden (tahkir ve tenzil eden) bir topluluk da gelecek. Eğer siz onlara (onların devrine) ulaşırsanız, onlara kız alıp vermeyin, onlarla birlikte yiyip içmeyin, onlarla namaz kılmayın, (öldüklerinde) üzerleri ne de namaz kılmayın.”
>
Hükümdar hadisin kaynağı nedir?
Okuduğumu hatırlamıyorum ama belki unutmuş olabilirim.
Şema
uyku tutmaz bak 20. madde: forumduasi.com/sahabe-hakkinda-yazilar/91955-sahabeler-hakkinda-kotu-konusmak.html#post362096
VanLi
< yanlışınız var arkadaşlar ben bir şiayım >
birisi senin şia olmadığınımı söyledi?Baktım mesajlara yok öyle bir şey açık konuşun biraz.kimin yanlışı varmış?
edit: mesaj yazdığımda mesaj gelmiş
< siz bize sapıtmış dıyemezsınız ömere abubekıre osmana karşı tepkımız var küfüre karşıyız yapanlarında yanında değiliz ama Allahın paygamberımızın dedıği gibi beygamber ve ehlibeytıne vede islama karşı zulum edene vs kötu şeyler yapana Allah nalet etsin o yuzden bız nalet okuruz ve siz bildiğiniz halde bazı şeylerı ınkar edıyosunuz vede isbatlı olarakda hak kımdı kanıtlarız >
işte gözümüzle görüyoruz sapkınları.Allah (c.c) hidayet versin.
Vesselam.
mumsema
< ömere abubekıre osmana karşı tepkımız var küfüre karşıyız >
Biz sahbe arsında ayırım yapmayız ve tüm sahabeleri severiz sayarız.
Ehlibeyt başımızın tacıdır canlarımız onlara feda olsun.
Hz.Ebu Bekire, Hz.Ömere ve Hz. Osmana (radiyAllahu anhum) tepkisi olanların aramızda işi yok.
Allah cc hidayet versin.
ehli-sunnet
Tabi yanlışımız Neden Var yanlışımız
Gaybı Allahu tealadan başkası bilmez bu hususta bir çok Ayet-i Kerime Var ama siz İmamlar Gaybı bilirler diyorsunuz Bunu kabul etmediğimiz için yanlışımız var demi ?
İmamlar Ne zaman Öleceklerinide bilirler. bunu kabul etmiyoruz diye yanlışımız var demi ?
Hz Peygamberin s.a.v “Ali Şiası”nı övdi diye uydurduğunuz hadisleri kabul etmiyoruz diye yanlışımız var demi ?
Hz Ebubekirii Ömeri Osmanı Muaviye’yi r.a seviyoruz diye yanlışımız var demi ?
Eğer Bunlar Yanlış ise Doğrusu düşünelemez Aksini İspat edebiliyorsanız bekliyoruz 🙂
mumsema
< Tabi yanlışımız Neden Var yanlışımız
İmamlarınız Gaybı bilirler Bunu kabul etmediğimiz için yanlışımız var demi ?
İmamlar Ne zaman Öleceklerinide bilirler. bunu kabul etmiyoruz diye yanlışımız var demi ?
Hz Peygamberin s.a.v “Ali Şiası”nı övdi diye uydurduğunuz hadisleri kabul etmiyoruz diye yanlışımız var demi ?
Hz Ebubekirii Ömeri Osmanı Muaviye’yi r.a seviyoruz diye yanlışımız var demi ?
Eğer Bunlar Yanlış ise Doğrusu düşünelemez Aksini İspat edebiliyorsanız bekliyoruz 🙂 >
Kardeşler tartışma ortamına girmeyelim.
Ne o sünnileşir ne biz şiileşiriz.
Herkesin yolu kendine.
Allah cc bizi hidayetten ayırmasın.
ehli-sunnet
< niye siliniyor benım yazdıklarım kım hak kım hak değil doğrular hakkkında konuşalım >
Yazılarınızı kimse silmemiş
Fâhr-î Kainat efendimizin s.a.v Ehl-i Beyti bizim başımızın tacıdır Ehl-i Beyti sevmek her müslümana Farzdır
Siz imamları sadece kendi imamlarınız oLarak görüyorsunuz 🙂
Mumsema hocanın dediği gibide fazla uzatmaya gerek yok
Ne ben Şii ne siz Sünni oLursunuz
Ayrıca Hz İmam Hasan Hüseyn r.a Gaybı biliyorlarmıydı peki ?:)
ehli-sunnet
< İmam Ali(A.S)
İmam Hasan
İmam Huseyn
İmam Zeynel Abidin
İmam Muhammed Bakır
İmam Cafer Sadık
İmam Musa Kazım
İmam Ali Rıza
İmam Muhammed Cevad
İmam Ali Hadi
İmam Hasan Askeri
İmam Muhammed Mehdi(a >
“Şia imamları Gaybı bilirler, helal ve haram koyarlar, zira onlar günahtan masumdurlar.”(Kaynak Bkz, Kafi sf, 57 baskı hicri 1278)
4 Temel hadis kitaplarınızıdandır ve en önemlisidr
🙂
ehli-sunnet
Bu konudaki birkaç âyet-i kerime meali şöyledir:
(Allah’ın, gaybları en iyi bilen olduğunu hâlâ anlamadılar mı?) [Tevbe 78]
(De ki: Gaybı bilmek Allah’a mahsustur.) [Yunus 20]
(Göklerin ve yerin gaybı Allah’a aittir.) [Hud 123, Nahl 77]
(De ki: Göklerde ve yerde gaybı Allah’tan başka bilen yoktur.) [Neml 65, Hücurat 18]
Ayetler öyle demiyor ama
< Allah ıslak etsın sızlerı doğru yolu bulmanız ıcın >
Amin amin Yanlış yolda oLanı Allah islah etsin Hidayet nasip etsin
ehli-sunnet
Peki buna delilin nedir ?
7- El-Kuleyni, “el-Kâfi” adlı kitabında şöyle der:
“İmamlar ne zaman öleceklerini bilirler. Onlar ancak kendi seçimleriyle ölürler.” [1]
El-Meclisi ise “Biharu’l-Envar” adlı kitabında şöyle bir söz aktarır:
“İmam ya öldürülür ya da zehirlenir.” [2]
Eğer imam, el-Kuleyni’nin dediği gibi gaybı biliyor idiyse, yiyecek ve içecek olarak ona sunulan şeylerde ne olduğunu da biliyor demektir. Eğer zehirliyse onu yemez, bilerek yerse de intihar etmiş olur! Nebi (sallAllahu aleyhi ve selem) kendisini öldürenin ateşte olduğunu haber vermiştir. Şia, kendi imamları için böyle bir şeyden razı mıdır?
[1] Kuleyni usulul-Kâfi, (1/258); el fusulul mühime, (s.155);
[2] (43/364)
ehli-sunnet
Resulullah s.a.v Gadir-i Hum’da Hz Ali’yi halife kılmamıştır Bu sizin uyduruğunuzdan başka bir şey değildir Eğerki Hz Ali’yi halife kılsaydı bunu açıkca derdi ama öyle demedi Şöyle dedi
“Ben kimin dostu isem Ali’de onun dostudur. Allahım ona dost olana dost ol; düşman olana da düşman ol. Ona yardım edene yardım et”1
1. Ahmed b. Hambel, Müsned, IV, s. 368
Değerli kardeşim buda son mesaj oLsun uzatmaya Lüzum yok sanırım oLayın ehli olmadığınız bir gerçek biraz daha araştırsanız o zaman bu konuları tartışabilirsiniz 🙂
Amine
Sahabeleri diline dolayıp sövüp incitenler Allah hidayet etsin sizleri…Müslümanlar arasında tefrika ve bölücülük yapanlarıda RAbbim muvaffak etmesin amin..
VanLi
Ehl-i beyt, Nuh’un gemisi gibidir.Ona binen kurtulur, ondan geri kalan boğulur.(Ahmed b. Hanbel)
Ehli beyt başımızın tacıdır onları sevmek farzdır. alisiasi boşuna forumu kirletme ne dediğini sen bile bilmiyorsun.Allah (c.c) ıslah etsin.(Amin)
yeşil sancak
< Allah Muaviyeyede Oğlu Yezide de yezit Gibi Düşünüp Savunanlara lanet Etsin >
Hz. Muaviye ye kurban ol emi…
şii ile sünni evlenebilir mi, şii ve sünni evlenebilir mi, sunni ile sii evlenebilirmi