Ebced Hesabı İle Kıyamet Tarihi Vermek
@mir
30-Rum Suresi
1. Elif, Lâm. Mim.
2. Rumlar yenildiler;
3. Yakın bir yerde. Onlar bu yenilmelerinden sonra galip geleceklerdir.
4. Üç ilâ dokuz yıl İçinde… Önünde de, sonunda da emir Allah’ındır. O günde mü’minler sevineceklerdir;
5. Allah’ın yardımı doiayısı ile. O, dilediğine yardım eder. O Azizdir, Rahimdir.
Tirmizi-Bölüm: 31
Ø Rûm Suresini tefsir edilen ayetler
3191- İbn Abbâs (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.), Ebû Bekir’in, Kureyşlilerle yaptığı bir münakaşa ve bahse girişme meselesinde biraz daha temkinli davranarak süreyi uzatmasını istemiş ve Bıd’ı kelimesi üçten dokuza kadar olan süreyi içerir demiştir. (Tirmizî rivâyet etmiştir.)
Tirmizî: İbn Abbâs’ın Ubeydullah’tan ve Zührî’den rivâyet ettiği bu hadis garibtir.
3193- İbn Abbâs (r.a.), Rûm sûresi 1-3. ayetleri hakkında ğalebet ve ğulibet şeklinde okumuştur. Müşrikler; İranlıların, Rumları mağlub etmelerini isterlerdi. Çünkü kendileri de onlar gibi puta tapan kimselerdi. Müslümanlar ise kitap ehli olduklarından Rumların İranlılara gâlib gelmelerini istemekte idiler. Müşrikler bunu Ebû Bekir’e söylediler. Ebû Bekir de Peygamber (s.a.v)’e söyledi ve Rasûlü Ekrem muhakkak Rumlar gâlib gelecektir, buyurdu. Ebû Bekir Peygamber (s.a.v)’in sözünü müşriklere anlattı. Bunun üzerine müşrikler seninle bizim aramızda bir müddet tayin et şayet biz bahsi kazanırsak şu ve şu kadar deve bizim olacak eğer siz bahsi kazanırsanız şu ve şu kadar deve sizin olacaktır, dediler. Ebû Bekir süreyi beş yıl olarak tayin etti. Fakat Rumlar gâlib gelemediler. Durumu Peygamber (s.a.v)’e anlattılar. Rasûlullah (s.a.v.) buyurdu ki: Bu süreyi on yıla kadar uzatsaydın. Ebû Saîd diyor ki: Bıd’ı ondan [10 rakamından] aşağı demektir. İbn Abbâs diyor ki: Bundan sonra Rumlar gâlib geldiler. İşte Allah’ın Rum sûresi 1-5. ayetleri bundan dolayı inmiştir. Sûfyân diyor ki: Rumların, Bedir günü İranlılara gâlib geldiklerini işittim. (Tirmizî rivâyet etmiştir.)
Tirmizî: Bu hadis hasen sahih garibtir. Bu hadisi sadece Sûfyân’ın Habib b. ebî Amre’den rivâyetiyle bilmekteyiz.
3194- Niyâr b. Mükrem el Eslemî (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: 1) Elif, Lâm, Mîm. 2) Bizanslı Rûmlar yenilgiye uğradılar. 3) Bizans ordusu Arapların yurtlarının bulunduğu yakın bir yerde yenildiler. Fakat onlar bu yenilgilerinden sonra, yeniden üstünlük sağlayacaklar. 4) Bir kaç yıl içinde; çünkü karar yetkisi eninde sonunda Allah’a aittir. İşte o gün inananlar sevineceklerdir. Rum sûresi 1-4. ayetleri inince İranlılar bu ayetlerin indiği dönemlerde Rumları yenilgiye uğratmışlardı. Müslümanlar ise Rumların İranlılara gâlib gelmelerini istemekte idiler. Çünkü kendileri de onlar da kitap ehli idiler. Bundan dolayı Allah, Rum sûresi 4-5. ayetlerini indirdi: 4) …İşte o gün inananlar sevineceklerdir. 5) Allah’ın yardımına; çünkü O dilediğine yardım eder. O güçlüdür, gücüne hiçbir güç erişemez, O çok acıyan ve merhamet edendir.
Kureyş ise İranlıların gâlib gelmelerini istiyorlardı. Çünkü Kureyş te İranlılar da ne kitap ehli idiler ne de ölümden sonraki dirilmeye inanıyorlardı. Allah bu ayetleri indirdiği zaman Ebû Bekir çıktı Mekke çevresinde Rum sûresi 1-4. ayetlerini var gücüyle bağırdı. Kureyşten bazı kişiler Ebû Bekir’e bu konu sizinle bizim aramızda olsun sizin adamınız Muhammed, Rumların İranlıları birkaç sene içersinde mağlub edeceğini ilan ediyor. Bu konuda seninle bahse tutuşabilir miyiz? Ebû Bekir: Evet dedi. Bu olay bahse girmenin haram kılınmasından önce idi. Ebû Bekir ve müşrikler bahse girdiler ve belli bir rakamda anlaştılar. Sonra Ebû Bekir’e; Bıd’ı birkaç kelimesini kaç sene olarak tayin edeceksin? Seninle bizim aramızda ortalama bir müddet tayin edebilirsin, dediler. Sonra müddeti altı sene olarak tayin ettiler. Bu altı sene Rumlar zafer kazanmadan geçti müşriklerde Ebû Bekir’in rehinini aldılar. Yedinci sene girince Rumlar, İranlılara karşı gâlib geldiler. Müslümanlar, Ebû Bekrin Altı seneyi tayin etmesini kınadılar. Çünkü Allah; Bıd’ı üçten dokuza kadar zaman birimi buyurmuştu. O zaman pek çok kimseler Müslüman olmuştu. (Tirmizî rivâyet etmiştir.)
Tirmizî: Bu hadis Niyâr b. Mükrem’in rivâyeti olarak sahih hasen garibtir. Bu hadisi sadece Abdurrahman b. ebû’z Zinad’ın rivâyetiyle bilmekteyiz.
[Allah’ın 3 ila 9 yıl içinde kesinlikle gerçekleşeceğini söylediği bir konuda bile ashab ve hatta Rasulullah (SAV) bile kesin bir tarih veremezken; bugün, içinde hiçbir tarihin zikredilmediği ayetlerden, kıyametin tarihini hesab edip verenlere ve onların bu palavralarına inanalara yazıklar olsun. @mir. ]
Cevap: Ebced Hesabı İle Kıyamet Tarihi Vermek
berf
ashab ve hatta Rasulullah (SAV) bile kesin bir tarih veremezken; bugün, içinde hiçbir tarihin zikredilmediği ayetlerden, kıyametin tarihini hesab edip verenlere ve onların bu palavralarına inanalara yazıklar olsun
evet yazıklar olsun
Cevap: Ebced Hesabı İle Kıyamet Tarihi Vermek
@mir
Kur’an’daki bazı ayetlerin bazı kelimelerinin ebced değeri ile
kendi yazdığı kitabın adının ebced değeri aynı diye
Kur’an’ın ta 1000 küsur sene önceden
kendi yazdığı kitabı müjdelediğini iddia edenler de varmış
onu da yeni öğrendim
Cevap: Ebced Hesabı İle Kıyamet Tarihi Vermek
aforizma
bu kitab kabenin üstünde bulunmuştur diyenden, bu kitabı bana Allah yazdırdı diyene, yazdığı kitabı kuranla kıyaslamaya çalışanına kadar, ne insanlar geldi geçti asırlardır. kurandan 1300 yıl sonra yazdığı kitab için , ebcedle müjde bulanların olması hiç ilginç gelmez bana, tebessüm ederim sadece.
karadamlalar
ebcedle said nursi kendini kurana sokuyor(!) kitabında.ebced geniş değil mi,başka ayetlerle biraz ben de uğraşsam evelAllah bir şeyler uydururum,herkes istediği şekilde ebced ile kendisini sokar kurana.yahudiler kendi batıllıklarını Allah katından göstererek saptılar dikkat!
Yazık o kimselere ki kendi elleriyle Kitap yazarlar; sonra « Bu, Allah katındandır.» derler ki, karşılığında az bir bedel alsınlar. Yazık o, kendi elleriyle yazdıklarından dolayı onlara! Yazık onunla kazandıklarına! (Bakara 79)
İLİMCİK
< Allah’ın 3 ila 9 yıl içinde kesinlikle gerçekleşeceğini söylediği bir konuda bile ashab ve hatta Rasulullah (SAV) bile kesin bir tarih veremezken; bugün, içinde hiçbir tarihin zikredilmediği ayetlerden, kıyametin tarihini hesab edip verenlere ve onların bu palavralarına inanalara yazıklar olsun @mir ] >
Kıyametin kesin tarihini kim veriyor?
İLİMCİK
Kıyametin kesin tarihini vermediği halde "kıyametin kesin tarihini veriyor" diye bir mü’mine iftira atanlara yazıklar olsun.
@mir
neden konunun ana fikrini anlamak yerine
bir sözüme
üstelik de o sözümü çarpıtarak takılıyorsun?
ben kimse için < "kıyametin kesin tarihini veriyor" >
demediğime göre
senin < bir mü’mine iftira atanlara yazıklar olsun. >
şeklindeki bedduanın
yine sana dönmeyeceğine emin misin?
bak bu konu yaklaşık 2000 defa okunmuş
kimsenin itirazı olmamış
kimseler üstüne alınmamış
sen neden gocunuyorsun?
İLİMCİK
amir kardeşim, öncelikle ben isim vermedim..Umumi bir dua yaptım..Eğer sen birine "kıyametin kesin tarihini veriyor diye iftira atmamışsan niçin gocunuyorsun anlamadım..
İkinci olarak, şöyle demişsin:
Allah’ın 3 ila 9 yıl içinde kesinlikle gerçekleşeceğini söylediği bir konuda bile ashab ve hatta Rasulullah (SAV) bile kesin bir tarih veremezken; bugün, içinde hiçbir tarihin zikredilmediği ayetlerden, kıyametin tarihini hesab edip verenlere ve onların bu palavralarına inanalara yazıklar olsun @mir ]
Yani, peygamberimiz ve sahabeler kesin bir tarih vermediği halde, kıyametin kesin tarihini verenler var..Bunlar kim merak ettim.
aforizma
Adnan hocanın geleceğini kesin tarih olarak vermiş mesela bediüzzaman, A9 da seyrettim,ben onun yalancısıyım 🙂
@mir
bu başlık altında son kez şahsi cevab veriyorum
ama kardeşlerden ricam
konunun ana fikrine odaklanmalarıdır
< amir kardeşim, öncelikle ben isim vermedim..Umumi bir dua yaptım..Eğer sen birine "kıyametin kesin tarihini veriyor diye iftira atmamışsan niçin gocunuyorsun anlamadım.. >
benim mesajımdan alıntı yapar ve
altına da < Kıyametin kesin tarihini kim veriyor? Kıyametin kesin tarihini vermediği halde "kıyametin kesin tarihini veriyor" diye bir mü’mine iftira atanlara yazıklar olsun. >
yazarsan
bana hitab ediyorsun demektir
bu durumda benim sana cevab vermem normaldir
ebced hesabına göre kıyamet, ebced hesabı kıyamet