Örtülü çıplaklar
ebuturab
.
BİRAZ UZUN AMA OKUYUN LÜTFEN
Sokaklar Podyum Gibi
Tesettür kelime anlamı olarak kapanmak, gizlenmek anlamına gelir. Zaten İslam’a göre tesettürdeki gaye ve hikmet, âlimlerimizin ittifakı ve ümmetin icmâsı ile; kadının yabancı erkeklere karşı cinsi cazibesini gizlemektir. Yüzyıllardır İslam âleminin bütün coğrafyasında Müslüman hanımlar, sade, koyu renkte ve bol kıyafetleriyle Yüce Allah’ın tesettür emrini yerine getirdiler. Ama ne yazık ki günümüzde acayip, sulandırılmış, yozlaştırılmış bir tesettür anlayışıyla karşı karşıyayız. ‘Tesettürlülerin sayısı artıyor’ diyor ve seviniyoruz ama sanki caddelerimiz ‘örtülü mankenler’in yer aldığı podyumlara dönüşmektedir. Tesettürün amacı olan gizlilik yerine, sanki günümüzün tesettür anlayışı; kendini gösterme, dikkat çekme, cazibeyi artırma gibi farklı anlamlara kaydırılmaktadır.
Müslüman hanımların nefis ve şeytan destekli, gizli bir niyet taşıyıp taşımadıklarını kendilerine sormaları gerekiyor: Benim giymek istediğim kıyafetteki niyetim ve kıyafetimin özellikleri; benim avret ve ziynetlerimi gizlemeye ve başkalarının bakışlarını engellemeye mi yöneliktir? Yoksa: Hey erkekler ben buradayım baksanıza, Ben güzel miyim? Var mı benim gibi güzel olan? Bu kıyafetlerimin çok özel olduğunu bilin, renklerin uyumu için çok para ve çok uğraş verdim. Bana bakın, bana bakın!…” İşte, bu niyetle düşünen ve öylece giyinen bir kadının örtüyü cıvıklaştıran, sulandıran, ucubeleştiren, yozlaştıran bir amaç taşıdığını söyleyebiliriz.
Sulandırılmış Tesettür Örnekleri
Toplum içinde gördüğümüz bazı yozlaştırılmış, sözde tesettür manzaralarından örnekler sunarak konumuzun daha iyi anlaşılacağını düşünüyoruz.
Kimileri; başörtüsü başında ama dudakları rujlu, gözleri sürmeli, üzerlerinde parfüm kokusuyla yabancı erkeklerin arasına çıkmaktadırlar.
Kimileri giydiği dar kıyafetlerle göğüs, bel ve diğer vücut hatlarını yabancı erkeklere teşhir etmektedir.
Kimi bayanlar kâküllerini başörtülerinin ucundan çıkarmakta, kimileri saçlarını başörtüsünün altından omzuna sarkıtmaktadır.
Kimilerinin üzerinde kıyafet var, ama özellikle beyaz giydiği kıyafetle güneşe çıktığı zaman, bacaklarının rengi ya da iç çamaşırlarının rengi bile dışardan gözükmektedir.
Kimi örtülü hanımlar kaşlarını inceltmekte, yüzlerini pudralayıp, allanıp pullanıp sokaklara çıkmaktadır.
Kimi bayanlar örtülü olmalarına rağmen toplum içinde gülmesi, seslerini inceltmesiyle, kırıtarak yürüyüşüyle, hatta ayakkabısını yere vurdurarak erkeklerin gönüllerine şehvet tohumu ekmektedirler.
Kimi başörtülü kızlarımız konserlerde alkış ve ıslıkla yetinmeyip dans eder gibi hareketlerle tempo tutup sanatçının ezgisine/şarkısına eşlik etmekte, ya da kaset imzalatmak için sanatçı denen kişilerin üzerine üşüşerek, cıvık ve yılışık vaziyette etten duvarlar örmektedir.
Bazı başörtülü bayanlar, deniz kenarlarında, park ve pastanelerde bazen kol kola bir yabancı erkekle fingirdeşmektedir.
Kimileri de başında başörtü olduğu halde, yırtmaçlı eteğiyle baldırlarını elaleme teşhir etmekte.
Vesaire, vesaire… Maalesef, bunlar günümüzde sık sık rastlanan uygunsuz manzaralardır. Ve elbette baydığımız durumların hiç birisi, İslam tesettür anlayışına uymamaktadır.
Tesettürün Şekli Ayetlerle Bildirilmiştir
Bu gibi hareketleri yapanların İslam’ın kıyafet konusunda istenilen emrini tam anlamadıklarını ve hatta Kur’an ve hadisin özünü çiğneyerek şeytan vesvesesine düştüklerini söyleyebiliriz. Koyu bir gaflet hali…
Yüce Rabbimiz örtünme ilgili ayeti kerimelerinde şöyle buyurur: “Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve mü’minlerin kadınlarına dış elbiselerinden üstlerine giymelerini söyle. Bu onların tanınıp, kendilerine sarkıntılık edilmemesi için daha uygundur. Allah çok bağışlayan ve çok merhamet edendir.” (33/Ahzâb; 59)
Mümin kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar. Ziynetlerini kocalarından yahut babalarından yahut kocalarının babalarından yahut oğullarından yahut üvey oğullarından yahut erkek kardeşlerinden yahut erkek kardeşlerinin oğullarından yahut kız kardeşlerinin oğullarından yahut Müslüman kadınlardan yahut sahip oldukları kölelerden yahut erkekliği kalmamış hizmetçilerden yahut da henüz kadınların mahrem yerlerine vakıf olmayan erkek çocuklardan başkalarına göstermesinler. Gizledikleri ziynetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, hep birlikte tövbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz! (Nûr Suresi, 31)
“… Eğer (Allah’tan) korkuyorsanız, (yabancı erkeklere karşı) çekici bir edâ ile konuşmayın; sonra kalbinde hastalık bulunan kimse ümide kapılır…” (33/Ahzâb, 32)
Ayette geçen ‘ziynet’ kelimesi, kadını güzel gösteren saç, makyaj, parfüm, takı, mücevherat ve elbise gibi şeylere işaret ettiğinden, hanımların yabancı erkeklere karşı bu ziynetlerini gizlemesi emredilmektedir.
Cennete Giremez, Kokusunu Alamazlar
Peygamber Efendimiz de hadislerinde şöyle buyurmaktadır: “Cehennemliklerden iki sınıf vardır ki, ben onları görmedim (ileride görülecektir).
Birincisi; yanlarında bulunan öküz kuyruğu gibi kırbaçlarla halkı (haksız yere) kırbaçlayan (zalim) kimselerdir.
İkincisi ise giyinmiş çıplaklardır (kalçasını oynatan, salınarak yürüyen, ince elbise giydikleri için göğüsleri kolları ve boyunları açık olan) kadınlardır. Bunların başları salınan deve hörgücü gibi kadınlardır. Bunlar cennete giremezler, onun (cennetin) kokusunu da alamazlar; hâlbuki onun kokusu mesafelerin ötesinden alınır.” (Müslim, Libâs 125, hadis no: 2128)
“Ümmetimin son dönemlerinde giyimli fakat çıplak bir takım kadınlar olacak, bunların başlarının üstü deve hörgücü gibi bulunacaktır. Bunları lanetleyin, çünkü onlar lanetlenmişlerdir.” Başka bir rivayette; “onlar cennete giremez ve cennetin kokusunu bile bulamazlar” ilavesi vardır. (Müslim, Libas, 125, Cennet, 52; Ahmed b. Hanbel, II, 223, 356, 440)
“Resûlullah (sav) hafif bir elbise giyip tamamen vücut hatlarını örtmeyen elbiseler giyen kadınlara ‘Onlar adı örtülü ama gerçekten çıplaktırlar’ buyurmuştur. (Süyûtî, Tenvîru’l-Havâlif, c. 3, s.103)
Yazımızda yer verdiğimiz hadislerde bir şekilde kınanan ve Cennetin kokusundan mahrum kalacak bu örtülü çıplaklar kimlerdir? Bunlar İslam’ın koyduğu ölçülere uymayan, yani ince, dar ve uzuvları gösteren elbiseler giyen ya da vücudunda örtmesi gereken yerleri örtmeyen kadınlardır. Kadınların bu şekilde giyinmesi, küçük günahlardan olsaydı, elbette Peygamberimizin mübarek ağzından bu derece ağır şekilde tehdit etmezdi. Peygamberimizin hadisinde yer alan ‘teberrüc’ ifadesini kimi âlimlerimiz ‘giyinik çıplaklık’, ‘başörtülü açıklık’, ‘örtülü çıplaklık’, ‘tesettürsüz örtü’, ‘Teşhircilik’ gibi ifadelerle Türkçeleştirmeye çalışmışlardır. Yine, Peygamberimiz gösteriş ve şöhret için giyinenleri şu hadisleriyle uyarmaktadır: “Kim dünyada şöhret için elbise giyerse, Allah ona kıyâmet gününde zillet elbisesi giydirir. Sonra da onu cehennemin alevli ateşlerinde yakar.” (Ebû Dâvud, Libas 5, h. No: 4029, 4030).
‘Şöhret elbisesi’nden maksat, başkalarına câzip görünmek ve fors satmak için giyilen elbisedir. (Şevkânî, Neylü’l-Evtâr, c. 2, s. 94)
İbnü’l-Esir ise ‘şöhret elbisesi’nden maksat, insanların arasında göz alıcı elbiseler giyerek büyüklük taslamak, kibirli tavra bürünmektir, diye belirtir. Başka bir hadis-i şerifte Efendimiz şöyle buyurmuşlardır: “Kim (dünyada, dikkatleri üzerine çeken) şöhret elbisesi giyerse, Allah, alçaltacağı gün alçaltıncaya kadar, o kimseden yüz çevirir (rahmet nazarıyla bakmaz).” (Kütübi Sitte Tercüme ve Şerhi, İ. Canan, c. 17, s. 465)
Sakınılması Gereken Davranışlar
Yukardaki ayet ve hadislerden yola çıkarak şunu söyleyebiliriz ki, İslâm’a göre; ince ve dar elbise giymek, cinsel organları, göğüsleri ve vücudu belirginleştirici elbiseler giymek, göze batar renkte elbiseler giymek, bacakları öne çıkarıcı etek giymek, makyajlı olarak namahremlerinin huzuruna çıkmak, başkalarının hissedeceği kadar parfümlenmek, süs eşyalarını şangırdatarak ve kırıtarak caddelerden geçmek, fantezi çorap giymek, ayakkabıları yere vurup dikkat çekerek yürümek, erkeklerle kırıtarak konuşmak, gibi hareketlerin hepsi (yabancı erkeklere karşı) mümin kadınlara yasaklanmış ‘teberrüç’ hareketleridir.
Teberrüç’ten korunamayan kadınlarla İslâmî bir cemiyet kurulamayacağı için de ilk İslâm toplumunu oluştururken Allah’ın Resûlü, mümine kadınlardan teberrüç yapmayacaklarına dair bey’at (kesin söz) alırdı. Gerçekten de sahabe hanımları da takva üzere örtünürlerdir. Çünkü Müslüman hanımın örtüsü, takvasının bir işaretidir.
Bir âyeti kerime bu husus şöyle açıklanır: “Ey Âdemoğulları! Size çirkin yerlerinizi örtecek giysi, süslenecek elbise indirdik. Takva elbisesi (takva ile kuşanıp donanmak) ise daha hayırlıdır. İşte bunlar, Allah’ın ayetlerindendir. Belki düşünüp öğüt alırlar (diye onları indirdi).” (7/A’râf, 26)
‘Mümine Hanımın Zırhıdır O…’
Daha hayırlı olan ‘takvâ elbisesi’ nedir? Takvâ (din örtüsü) ile kişi, kendini korumaya, dinî hayatına zarar verecek şeylerden sakınmaya çalışır. O örtü ile korunur, o örtü ile temiz fıtratını savunur, o örtü ile edep dışı işlerden kendini muhâfaza eder. O örtü onun için zırh gibidir, sağlam bir kale gibidir, çevresinde onu tehlikelerden saklayan nöbetçiler gibidir. İşte takva elbisesi budur. İnsanın rûhunu giydiren ve doyuran elbise. İnsanın mânevî dünyasını kollayan, yüzünü kızartacak bütün yanlış hareketlerden koruyan bir mânevî giysi, bir örtünüş ve davranış biçimi. Müminin onuruna, kişiliğine, inancı, ahlâkı ve namusuna zarar verecek davranışlardan onu koruyan bir giysidir takva elbisesi. Tesettür; hanımlar için Allah’ın emirlerine uygun olarak örtünme demektir, iman alâmetidir, İslâm şiarıdır. Ruhumuz gibi vücudumuz üzerinde de Allah’ın hâkimiyetini kabul edişin belgesi olan bir ibadettir tesettür. Bilinçli ve takva üzere örtünen Müslüman hanımlar elbisesi ile başkalarına şu mesajı verirler:
“Ben vücudumu sergilemem, ben dişiliğimle değil, kişiliğimle toplumda yer alıyorum. Ben ziynetlerimi ortaya koyarak hem kendimi hem de başka erkeklere günaha sokmak istemiyorum. Şeklinde kibarca mesaj verir. Ne yazık ki günümüzde hanımlarımızın gerçek tesettürden uzaklaştırılıp, yoz bir tesettür anlayışına götürülmek istendiğini görmekteyiz. Bunun değişik sebepleri vardır. Başta şeytan, nefis, moda, tesettür defileleri, kötü arkadaş, çevreye kendini kabul ettirme, beğenilme arzusu gibi hususlar gözümüze çarpmaktadır. Hakiki iman sahibi müslüman hanım, örtüsünü Allah rızası için üzerine alır. O Allah’tan başkasına beğenisine ya da kınamasına aldırış etmez. O’nun amacı takvaya ulaşmaktır.
Şöyle bir soru gelebilir? Peki, hanımlar güzel bir kıyafet giymeyecek mi?
Modaya uymayacak diye de kadınlar için ‘güzel giyinmesinler’ demek istemiyoruz. Tabiî ki tesettürlü giyim, bakanları tiksindirecek, hoşuna gitmeyecek tarzda olmamalıdır. Zaten Müslüman Hanım için eşinin ve derecesine göre diğer mahremlerinin yanında onu sınırlayan ve yasaklayan bir hüküm yok. Ama önemli olan sokakta yabancı erkeklerin dikkatini çekecek, cinselliği öne çıkarıcı, vücut hatlarını belli edici kıyafet olmamasına dikkat etmek gerekir.
Lütfen Hanımlar, örtünmek önemlidir. Ama nasıl bir örtünme? Kastettiğimiz de Kur’an ve Sünnet’in ruhuna, takvaya uygun olan bir örtünmedir. Rabbimizin rahmet ve bereketi üzerinize ve üzerimize olsun.
HASAN ÇALIŞKAN
Gülistan Dergisi
Cevap: örtülü çıplaklar
enbıya
Allah razı olsun
Allah razı olsun
Allah razı olsun
Kardeşim çok faydalı bir konu ders almak isteyene
Yanıt: örtülü çıplaklar
Desert Rose
Ebuturab kardeş Allah razı olsun
Soru: örtülü çıplaklar
ebuturab
sizdende Allah razı olsun kardeslerım daim dua inşAllah
DZALBAY
Rabbim cc razı olsun kardeşim;çok hassas ve önemli bir konu.Ders alınması umuduyla…
ebuturab
sizden de Allah razı olsun kardeşlerim……..daimen abeden inşAllah
ravzanur
kanayan yara’dır günümüzde tesettür(zannımca…)
hanımların dahi dikkatini çekecek derecede giyiniyor bazı hanım kardeşlerimiz.dua etmekten başka bir çare var mıdır bilmiyorum..
Allah razı olsun kardeş,konu güzeldi,yine derin derin ahh…’lar çekildi
ebuturab
bu ahlar dualarla süslesek Rabbim hepimize hidayet nasip etsin inşAllah fiemenilleh
fatma_88
Allah razı olsun.
Emeğinize sağlık.
sekones
Allah razı olsun Emeğinize sağlık.
ebuturab
Allah hepinizinden ayrı ayrı razı olsun inşAllah kardeşlerim
cananım
Utanmak güzeldir ama kadınlarda olursa daha da güzel olur.
(Hz. Muhammed)(s.a.v)
Allah razı olsun rabbim hakkını vererek kapanmayı nasip etsin inşaAllah
enbıya
amiiiiiin kardeşim amiiiin
Ecrinim
çok isabetli bir paylaşımdı Allah sizden razı olsun
ebuturab
Hepimizden Allah razı olsun inşAllah
ŞEHİD
… GÜL AÇILDIKÇA KADIN KAPANDIKÇA GÜZELDİR…
Allah razı olsun Ebuturap kardeş.Emeğine sağlık…
ebuturab
mum
Giyinmiş Çıplaklar – Nureddin YILDIZ
Allah sızdende nureddin hocamdan da razı olsun çok ısabetlı ve kalıtelı tespıtlerı var maşaalah
acaibamca
sadece o mu? bir de dindarım deyip dini yanlış uygulayanlar var. Eş ve yetişkin kız çocukları ve gelinleri ile cemaat kurup onlara imamlık yapmak güzel ancak bunu her kesimden insanın bulunduğu bir parkta ulu orta yerde yapmak ve kadınlarının durumunu ve kadınlarında kendi durumlarını düşünmeden bu dengesiz hareketlere iştirak etmeleri tesettür ve inanç adı altında dini yobazlaştırmaları işte ben buna da yanıyor ve en zayıf olan şekliyle sadece buğz edebiliyorum.
تقاضا
Allah razı olsun.
Fetva Meclisi
Giyinmiş Çıplaklar – Nureddin YILDIZ Görüntülü video
simav
Arkadaşlar paylaşım için sağolun. Ne yazık günümüzde bu tarz insanlar çoğalıyor bir kaçına soruyorum yapma etme diye bana verilen cevab benimki kapalılık mı sanki donup kalıyorum. İnsanlar neden bu şekilde çıkarına göre kullanıyorlar anlamış değilim.
kibrit
Arkadaşlar örtülü çıplaklar hadisi şerifini duyunca sadece yanlış tesettüre bürünmüş kadınlar veya kızlar mı aklınıza geliyor? Kot pantolon giyip üzerine dar bir tişört giyen açık saçık bayanda örtülü çıplaktır! Kafasını kapamış vücut hatları ortada olanda örtülü çıplaktır. Kısacası kadının vücut hatları belli ise örtülü çıplaktır. Yanlış mıyım?
kadirnrwm
Bence bir tesettür insanin iyi bir müslamin bayan oldugu demek degildir.Yüregin bozuk olduktan sonra istersen bütün her tarafini kapatsin insanin içinde gercek iman müslümanlik aski olmadiktan sonra neye yarar tesettür.Kimi kadin vardir normal hanim hanim giyer o rujlu tesettürlü kadindan belki daha iyidir.Insanin imani kara carsaftan ve tesütterden ibrae degildir.
Aynisidi erkekler için gecerli , 5 vakit namaz kilar camiden cikar disardaki kadinlara bakar küfür eder.Evdeki hanimini köle gibi görür.Baskasinin hakkini yer fakiri fukarayi ezer.Milyonlarca parasi vardir ama bir kurus yardim etmez.Birde bunun yaninda simdi kurban modasi var .Bir vatandas kurban keser 100 de 90 nini kendi buzluguna atar gerisini gösteri amacli kurban kestim diye dagitir.Benim yasadigim Almanyada nice aileler görürüm kurban kestik derler mubarek eti buzlugu atip aylarca yerler.Sözde kurban kestik.Yani bunun gibi nice seyler var sözde Müslümanlik adi altinda yapariz.Hz Peygamerimiz s.a.v bir vaazi var yanilmiyosam , zaman gelecek der Peygamber efendimiz camide namaz kilan dolu müslüman olacak ama iclerinden 1 tane doğru müslüman olmacak der.Nice insanlar gördüm adam hacca gitti geldi eskisinden daha beter oldu.Yani O mubarek kutsal Hacilik bile sadece göstermelik oluyo.Ben hasa çok bilgili müslümanligi iyi bilen bir müslüman degilim.Ama malesefki okudugum mubarek Kurani Kerimde ve insanların yaptigi seyler tam tersi.Icinde o güzellik olmadiktan sonra 50 metre carfa girsen ne olur.
kibrit
Kadir bey bu bir propagandadır. “Hümanizm” oyunundan ibaret laflardır. Bunlara kanmamanızı isterim. Verdiğiniz hadis doğrudur ancak bir kelime ve cümle ile izah edilemez. İnsanlar tamamen sapıtmış durumdalar. Allahın sakındırdıkları, ilim bilip kendine sahip çıkanlar müstesna. Bir bayanın tesettürlü olup ruj sürmesi örtülü çıplaklar sınıfına dahil eder onu, kendisini teşhir etmesi haramdır! Allah katında tesettürlü bayan tesettürsüz bayandan daha efdaldir demek için tüm hareketlerini analiz etmek lazım. Tesettürlü bir bayan zina yapıyorsa ona zina günahı verilir. Tesettürsüz bir bayan zina işlemiyorsa ona tesettürsüz olduğu günahı yazılır.
Kıyaslama yapmak çok yanlış bu konularda. Bizim kıstasımız ayetler ve hadisler olmalıdır. Bizi el alem ilgilendirmez. O kapalıymış her haltı yiyormuş, sonuç: kapalılık kötü bir şey? Bu çok çok yanlış bir düşünce. bizim kıstasımız günahlara batmış o kapalı kadın değil kuran ve sünnet olmalıdır. Hacca giden ve bozulan adam kıstasımız olamaz, hacca gidip düzelen adamda kıstasımız olamaz!
simav
kadirnrwm katılmamak elde değil.
kadirnrwm
Sayin Kibrit kimin günah oldugunu yaradan bilir ne sen ben biliriz.
Benim yazmak istedigim, sadece kara carsaftan ibaret degildir müslümanlik.Sen yada ben yada hepimiz Kurani Kerime uyuptami yasiyoruz.Neden faize para yatirir insanlik neden hala ülkemizde hala o kadar fakir fukara var.Neden sadece bir Ramazan ayinda sevap yapmaya kalkariz.Onun hariçinde yemek dagitmayiz fakirlere.Bizim Sevabimiz senede bir Ay içinmi dir.Kac kisi komsusu acken yatmazda komsusuna el uzatir.Birakin bir kadin kapancaksa kendi istegiyle kapansin koca baba zorlamasiyla degil.Burda almanyada düsünün kapanan türk kizlarini.Benim okulumda sinifimda nice almanlar dalga gecti onlarla.Istemeden baba zoruyla kapatilip okula gönderildiler.Bizim Dinimiz Kibrit Bey Diretme dini degildir benim için .Bizim dinimiz Gönül Dini dir yani Gönülden seveceksin o Islam Dinini.Bana kimse demesin Basörtü Carsaf diye.Bir kadin Hanim Hanim giydikten sonra orasi burasi belli olmadiktan sonra iyidir.Ama kapancam diyende kapanir.
Teminki yazdigim gibi Kibrit bey Kurani kerimde haniminizi hos tutan yani insan yerine koyun.Adaletli olun yaziyo.Bu zamanda bizde bu normalmi.Hz Peygamber s.a.v hayitinda yazmazmi ne güzel hanimlarina davranirmis onlari kirmazmis.Onlara deger verirmis.Bu zamanda kaç tane erkegin isine geliyor bunlar?
Bir tesetürlü olmayan kadinin günahker oldugunu yani tesettürlü olmadigi için düsünmek kimsenin haddine degil.Onun yüregine acipta baktinizmi kardesim.Imanin ve Paranin kimde oldugunu Yaradan bilir.Bir insani dine yakinlastirmak Hz Mevlananin sözleri gibi güzel olun. Ne olursan Gel Tövbeni kaç defa bosdun ise gel.Sen Kurani Kerimde Hepsine uyuarmisin?Uyarsan helal olsun sana.
kibrit
< Sayin Kibrit kimin günah oldugunu yaradan bilir ne sen ben biliriz >
Kimin günah olduğu değil, kimin günahkar olduğu yada neyin günah olduğunu sende bende biliriz, kimin affedilip affedilmeyeceğini ise Allah bilir.
Gene aynı şekilde konuşmaktasınız. Ben içki içersem günahkar olurum ama beni rabbim affederse orası başka. Ben zina edersem günahkar olurum, bir bayanda açık olursa günahkar olur, ayet var hadis var. Hümanist laflar pek bir yere götürmez insanı! Tekrar yineleyim; Günahlar bellidir, gizli veya açık bellidir yapanlar günahkar olur, affeden rabbim sonradan affeder bunu ise ne sen ne ben bilebiliriz… Bir facebook yazısı;
Müslümanlar 6 ya ayrılır;
1)tüm zamanlı müslüman
2)cumadan cumaya
3)ramazandan ramazana
4)bayramdan bayrama
5)benim kalbim temiz
6)benim dedem hacı
Sanırım anlamışsınızdır 🙂
Altundal
< Sayin Kibrit kimin günah oldugunu yaradan bilir ne sen ben biliriz.
Benim yazmak istedigim, sadece kara carsaftan ibaret degildir müslümanlik.Sen yada ben yada hepimiz Kurani Kerime uyuptami yasiyoruz >
Kadirnrwm kardeş neyin günah neyin de helal olduğunu Allah kur an ı kerimde ve peygamberimiz (sav) aracılığıyla bize bildirmiştir .Tesettürü bu kadar hafife alman da çok yanlış konuyla ilgili aşağıdaki yazıyı okursan islamda tesettürün önemini anlarsın. bir de kurban olayını böyle dile getirmen her kurban bayramında sözde alim diye televizyona çıkan kişilerin yorumu gibi çok yanlış.İslam dininde hacca gidersin namaz kılarsın oruç tutarsın kurban kesersin bunların karşılğı olan sevabı kazanırsın bunları yaptıktan sonra günah işlersen de günahkar olursun ne yaparsan karşılığını görürsün ne mutlu bir hata günah işledikten sonra tövbe edip bir daha o günahı işlemeyene …
MÜSLÜMAN KADININ GİYİMİ NASIL OLMALI
Müslüman kadının giyiminde esas mesele, tesettürü sağlamasıdır. Eli ve yüzü dışında bütün vücudunu örtmesi, açık kalmamasıdır. Giyilen bir elbisenin tesettüre uygun olması için de altını göstermeyecek şekilde kalın ve avret yerlerini örtecek kadar uzun olmalıdır. Bunun için altını gösterecek şekilde ince ve şeffaf olan bir elbise ile örtünme gerçekleşmiş olmaz.
Kadınların yüzleri ile ellerinden başka bütün bedenleri avrettir. Yüzleri ile elleri namazda ve namaz dışında fitne korkusu olmadıkça avret değildir. Ayaklarının avret olup olmaması ihtilaflıdır. Sahih kabul edilen görüşe göre kadınların ayakları da avret değildir. Diğer bir görüşe göre namazda kadının ayakları avret sayılmazsa da namaz dışında avret yeri sayılır. Bu ihtilaftan kurtulmak için ayaklarını örtmeleri iyi olur. Sahih olan görüşe göre kadınların kolları kulakları ve salıverilmiş saçları da avrettir.
Bu meseleye esas teşkil eden hadis-i şeriflerin meali şöyledir:
Hz. Âişe’nin rivayetine göre, kız kardeşi Hz. Esma bir gün Peygamberimizin huzuruna gitti. Üzerinde altını gösterecek şekilde ince bir elbise bulunuyordu. Resulullah (a.s.m.) onu görünce yüzünü çevirdi ve şöyle buyurdu: “Ya Esma, bir kadın buluğ çağına erinceyüzünü ve ellerini göstererekbunlardan başka bir tarafının görünmesi sahih olmaz.” (Ebû Dâvud, Libas 31)
Sahih-i Müslim’de Ebû Hüreyre (r.a.} tarafından bir rivayette Peygamberimiz, giyindiği halde açık olan, yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınların Cehennemlik olduklarını, Cennetin kokusunu bile alamayacaklarını bildirirler. (Müslim, Libas,125)
Alkame bin Ebi Alkame annesinin şöyle dediğini rivayet eder:
“Abdurrahman’ın kızı Hafsa’nın başında, saçını gösterecek şekilde ince bir başörtüsü olduğu halde Hz. Âişe’nin huzuruna girdi. Hz. Âişe başından örtüsünü alarak ikiye katladı, kalınlaştırdı. (Muvatta’, Libas:4)
Hz. Ömer (r.a.) ise, cam gibi şeffaf olmasa da, giyindiği zaman altını iyice belli eden elbisenin kadınlara giydirilmemesi hususunda mü’minlere ikazda bulunmuştur. (Beyhaki, Sünen, 2/235)
İmam Serahsî bu nakilden sonra, kadının giydiği elbise çok ince de olsa yine aynı hükmü taşır, şeklinde bir açıklama getirir. Daha sonra da, “Giyindiği halde açık” olan mealindeki hadisi kaydeder ve şöyle der: “Bu çeşit bir elbise şebeke (ağ) gibidir, örtünmeyi temin etmez. Bunun için yabancı erkeklerin bu şekilde giyinmiş bir kadına bakması helâl olmaz.” (el-Mebsût, 10/155)
Elbisenin şeffaf olmasındaki ölçü, tenin rengini belli etmesidir. Dışarıdan bakıldığı zaman elbisenin altından insanın teni görünüyorsa, elbise ince de olsa, kalın da olsa böyle bir elbise ile örtünme gerçekleşmiş olmaz. Bu mesele Halebî-i Sağir’de şöyle belirtilir: “Elbise altını, tenin rengini belli edecek şekilde ince olursa, bununla avret yeri örtülmüş olmaz. Fakat kalın olsa da, uzva yapışsa ve uzvun şeklini alsa (uzvun şekli görünür hale gelse), bu durumda örtünme hasıl olduğu için men edilmemesi gerekir, namaz caiz olur. (Halebî-i Sağır, s.141)
ASYA2806
malesef sokaklar bu tur hanimlarla dolu ya bilmiyorlar yada islerine oyle geliyor Allah doğru yolu gostersin
kadirnrwm
Ben size anlatamam bu Carsafi siz istediginiz gibi anliyorsunuz.Carsafin önemi yaziyor Kurani Kerimde ben okudum biliyorum.Demek istedigim illede Carsaf olsun demem.Siz cogunuz bilmessiniz Kara carsaflilara nasıl bakiliyo Aurupada.Kücük kizlar okula kafasi baglanip yollaniyo.Siz o kücük kizlarin okulda neler cektini bilmessiniz.Ben millet hasa baldir bacak dolassin demem istemem de ama tutunki yaradana karsi sadece o carsaf yada takmayan bayanlar sadece onun hesabini vermek durumunda kalsin.Kul hakki ile hesap vermektense birisini öldürmektense zina sucundan gitmektense namuslu kadina yada bir beye iftira atip gitmektense o cezalan gitsin.Ben size anlatamiyorum hemserim.Benim icimde Iman Allah korkusu olduktan sonra carsafli olsamda olmasamda öteki yüz kiziartaci seyler yapmadiktan sonra birakin kimi haniminda o günahi olsun.Benim demek istedigim bizler bütün müslümaniz deyen kadinlara carsaf tessetür giydiremeyiz.Allah askina hepiniz Kurani Kerimde yazan ayetleri biliyoruz.Bana Allah askina söyleyin siz bütün o ayetlerde yazan emirleri uyuyormusunuz be kardesim.Ben bir adam icki iciyo diye o adama kötü gözle bakmam belki adam baska yönden o kadar iyilik yapmistirki Rabbim onu ictigi icki için de affeder.Ben tutu icki için demiyorum.Biri kumar oynuyosa onun isi ama ben onu yargilamam , kim yada kimler bilebilir oadam iyi bir insan degilde.Kacimiz icki icmedik yada baska hatalar yapmadik.Simdi biz Tövbe ettik ise Kurani Kerim okuyup yada Namaz kiliyorsak garantisi varmi Cennete gitcegimiz.Kim Allahü Teala dan baskasi bilebilir.Herkes biliyor icki yaska haram yemek yasak ben kesinlikle tavsiye etmem etsem ne olur Rabbimin Yasaklari.Bana Düsmez Insani Yargilamak.Ama yapan hakkindada o kadar kötü düsünmeyin.Elinizden gelirse Insancana yargilamadan hor görmeden anlatin.Bizim buralarda bir Cami dernegi var adini vermeyim oranin Hocasi ve Yöneticileri haftada bir Diskotekten yada Kumarhanelerden gencleri toplayip orda olanlari davet ederler kendileri gidipte tabi.Buyrun dernegimize geln sicak yemek var sohbet var diye.Inanin 20 yada 30 sorulan gencten 5 yada 10 genc tamam der o aksam Hocalarla gider Dernege.Bu isler kimi insan çok tuhaf gelir orda kimi sorar napcaniz bu diskocu kumarci gencleri diye.Hoca der hep biz bunlardan Allahin izniyle 1 yada 2sini doğru yöne islami sevdirebilirsek ne mutlu bize derler.Degmezmi bir insani batikliktan kurtarmaya?Ben onun için derim Insanlari korkutmayin .Islamin Güzelligini anlatin o kisi o güzelligi sizin ve Rabbimin izniyle tatarsa zaten icki icmez kumar oynamaz yada cibidak gezmez.
InsAllah Anlatabilmisimdir
Birde sorum Kibrit Beye Müslümanlar 6 yi ayrilir diye örnek vermis . Kibrit Bey sen o 6 katagörüde hangisi isin merak ettim.
Ben kendim o 6nin içinde degilim ben elhamdüllüha müslümanim ama iyimi kötümü orasini tek Rabbim bilir
saygilarimla
kibrit
< Kul hakki ile hesap vermektense birisini öldürmektense zina sucundan gitmektense namuslu kadina yada bir beye iftira atip gitmektense o cezalan gitsin >
Abicim gitmesin onunla da gitmesin, niye gitsin ki, neden kendini bile bile zor duruma soksun ki?
Ben sizin demek istediklerinizi anladım, ama siz benim demek istediklerimi anlamadınız! İçki içen bir insana kötüdür demedik, demeyiz de hiç bir zaman. Sadece günah işlediği sabittir ve günahkardır ama ona kötü müslüman yaftası yapıştıracak kadar cahil değiliz çok şükür. Çünkü; gönüller Allah’ın elindedir, belki onu çevirip tövbesini kabul ederde onu aşağılayan bir kimseyi daha kötü duruma sokar! Ama biz hakkı söylemekle mükellefiz!
Daha önceki mesajlarım da tesettürlü bayan ile tesettürsüz bayanın kıyaslamasını yaptığımdan dolayı bir daha o konuya dönmeyeceğim. İlla kıstas aranacaksa Kuran ve Sünnet yeterde artar bile!
İnsanları mutlu edeceğiz diye, el alem ne der diye Allah’ın kanunlarından taviz vermek ne derece doğru? (okula giden kızlar) Siz tesettür konusunu çok hafife alıyorsunuz demedi demeyin! İnanılmaz şekilde önemli bir mevzudur. Hadisi şerifte cennetin kokusunu dahi alamayacaklar buyruluyor. Nedenini düşündünüz mü hiç?
“Ey ademoğulları! Sizi de şeytan bir fitneye dişürmesin, nasıl ki ana ve babanızı, onların çirkin yerlerini göstermek için onların örtülerini çekip atarak kendilerini cennetten çıkardı. Şüphe yok ki, o şeytan ve onun gürûhu sizi, sizin onları göremeyeceğiniz bir taraftan görürler. Muhakkak ki Biz şeytanları, imân etmeyen kimseler için dostlar kılmıştık.”
Şimdi ise herkesin görülmemesi gereken yerleri milletin ağzının içine kadar girmiş durumda. Benim sizden ricam bir emri, ki bu emir muazzam bir öneme sahip, kendi aklınıza göre küçük görmemenizdir. Biz insanlara kapan lan zorla deyip silah tutmuyoruz ama bunları söylemek üzerimize görevdir. İsteyen alır istemeyen almaz.
Son olarak; Benim hangi kategoriden olduğumun bir önemi yok sizi de meşgul etmesin bu soru, herkes kendisine baksın. Onu yazmamın nedeni; bu günlerde Şeytanın müslümanlara hediye ettiği popüler bir parça; “Benim kalbim temiz” 🙂
ebuturab
< Son olarak; Benim hangi kategoriden olduğumun bir önemi yok sizi de meşgul etmesin bu soru, herkes kendisine baksın. Onu yazmamın nedeni; bu günlerde Şeytanın müslümanlara hediye ettiği popüler bir parça; “Benim kalbim temiz” 🙂 >
müslümanları kategorilere ayırmak malesef ciddi bir ayıp..onun şanı bellidir,MÜSLÜMAN Alllah’a ve Resulune iman eden yasaklarından kaçınıp emirlerini yapan dosdoğru bir din üzeri yaşamaktır islam..
Herkes elbette kendınden sorumludur lakin Allah cc bakara suresınde evlerimizi kıblegah edininiz diye buyuruyor..O halde biz kendı evımızden başlamamız lazım işe…gerisi gelir inşAllah.
Kalp temizliği ne gelince Allah affetsin seytanın verdiği bu müthiş slogan malesef müslümanların ağzına tabiri caizse sakız olmuştur...
Dizi şişene kadar ibadet eden bir peygamberin ibadetsiz kalbi temiz bir ümmeti haline gelmişiz…yorumdan çok faydalı olucak paylaşımlar yapmak temennısı ıle..çünkü çok zamanımız yok her an bu misafirhaneden göçebiliriz..
Fazla söze ne hacet
vesselam..dua ile
kibrit
Kişi kişi ayrılmıyor orada. Hizip hizip ayırmış ve esprili bir dille yapmış bunu. Asıl mesaj kalbim temizciler, ve dedesi hacılar hedef alınarak verilmiş. Kuranda dahi vardır. Onlar namaz kılarlar zekat verirler diye ve diğer ayetlerde onlar namaz kılmazlar ve oruç tutmazlar ve yoksulu doyurmazlar diye. Umarım yanlış anlaşılma olmamıştır. Hepimizin amacı iyi bir mümin olmak. Selametle.
@hmet
Musluman kizlatin cogu msalesef ottunfuklri halde sanki ciplaklar
Mariye
Çok beğendim Keşke yola gelebilseler. Allah razı Olsn inş.
hazal
Allah hepsini ıslah etsin
örtülü çıplaklar, kapali ciplaklar, kapalı çıplaklar