Peygamber efendimizin, örtünme konusunda bir hadisi varmış. örtü hadisi hangisi?
HAYRUNİSAGÜLL
Selamün Aleyküm mumsema üyeleri….. Peygamber efendimizin, örtünme konusunda bir hadisi varmış. Onu çok acil, öğrenmem gerekiyo… Lütfen bilen yardımcı olsun LÜTFENNNNNN!! İnanın çok acil…….
Cevap: Peygamber efendimizin, örtünme konusunda bir hadisi varmış. örtü hadisi hangisi
mumsema
< Selamün Aleyküm mumsema üyeleri….. Peygamber efendimizin, örtünme konusunda bir hadisi varmış. Onu çok acil, öğrenmem gerekiyo… Lütfen bilen yardımcı olsun LÜTFENNNNNN!! İnanın çok acil……. >
Hadisi şerifte, Peygamberimiz, "Hür kadının, yüzünden ve iki eli ayasından başka, bütün bedeni avrettir" buyurdu.
"Gözlerin zinası (şehvetle) bakmak, dilin zinası (haramı) konuşmaktır." (Buhari)(Mecmaul-enhür)
"Ya Ali! Harama (tesadüfen) bakışın ardından (kasıtlı) olarak tekrar bakma; çünkü, şüphesiz (tesadüfen olan) birincisi sana (muaf)tır ve (kasıtlı olan) sonuncusu sana muaf değildir." (Tirmizi)
Hazreti Âişe buyurdu ki: Allahü teala, "Mü`min kadınlar başörtülerini yakalarının üzerine salsınlar!" âyetini indirince onlar eteklerinden kesip hemen onunla başlarını örttüler." (Buhari)
"Ebû Bekir`in kızı Esmâ (ki Âişe validemizin ablasıdır) ince bir elbise ile örtülü olarak Resûlullahın huzuruna girdi. Resûlullah ondan yüzünü çevirdi ve kendi mübarek yüzünü ve ellerini işaret ederek; "Ey Esmâ! Kadın ergenlik çağına ulaşınca vücudunun şurası ve burası dışında kalan yerlerinin görülmesi (gösterilmesi) caiz değildir" buyurdu. (Ebu Davud)
Hazreti Âişe bildirir: "Resûlullah efendimiz, "Allah`a ve ahiret gününe inanan bir kadın ergenlik çağına varınca yüzü ve elleri dışında herhangi bir yerini açması helâl değildir!" buyurdu. (Buhari)
Örtülü çıplaklar!
(Müslim) ve (Muvatta) kitaplarındaki hadisi şerifte, "Örtülü çıplak ve başları deve hörgücü gibi yükseltilmiş kadınlar, Cennete girmeyecek. Kokusunu bile duymayacaklardır. Halbuki, Cennetin kokusu, çok uzaklardan duyulacaktır" buyuruldu. Bu hadisi şerif, kadınların ince, şeffaf veya cilde yapışık dar elbise, çorap, baş örtüsü ile örtünmelerini ve saçlarını, başlarının üstünde küme yapmalarını yasak etmektedir. Böyle örtünmek, çıplak gezmek gibidir.
ay_yıldız
Allah razı olsun hocam…
VE hocam kuranı kerimde örtünmeye ilişkin tam olarak ne yazılı onuda yazarsanız memnun oluruz…hangi sure ve hangi ayette…?
NUR SURESİ AYET:31
"Mümin kadınlara söyle: Gözlerini korusunlar, namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere ziynetlerini teşhir etmesinler. Başörtülerini yakalarının üstüne örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları ellerinin altında bulunan, erkeklerden kadına ihtiyacı kalmamış hizmetçiler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına ziynetlerini göstermesinler. Gizlemekte olduklan ziynetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar."
AHZAB SURESİ AYET: 59
"Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlanna (bir ihtiyaç için dışan çıktıklannda) örtülerini üzerlerine almalarını söyle. Onlann tanınmaması ve inciltilmemesi için en elverişli olan budur."
ARAF SURESİ AYET:26
Ey Ademoğulları,biz sizin çirkin yerlerinizi örtecek bir elbise ve size ‘süs kazandıracak bir giyim’ indirdik (varettik). Takva ile kuşanıp-donanmak ise, bu daha hayırlıdır. Bu, Allah’ın ayetlerindendir. Umulur ki öğüt alıp-düşünürler
BEN BUNLARI BULDUM ARKADAŞLAR…
Soru: Peygamber efendimizin, örtünme konusunda bir hadisi varmış. örtü hadisi hangisi
HAYRUNİSAGÜLL
İnanmıyorum… Hocam çok sağolun, şuan ellerim titreyerek bunları yazıyorum… Bende topuz yapıyodum örtünürken, dün camiye teravih için gittiğimde bir abla yanıma geldi ve Peygamberimizin örtünmeyle ilgili bir hadisi var ona bir bak deyip gitti. çok merak ettim, sabahtan beri arayıp duruyorum o hadisi, sayenizde öğrendim… ‘CENNETE GİREMEYECEK, HATTA KOKUSUNU BİLE DUYAMAMAK…’ İnanılmaz acı bişey. Ama durumun vahimiyetini bilmiyodum öğrenmiş oldum… ALLAH razı olsun… Belkide ahiretimi kurtardınız, çok teşekkür ederim!
Rayyan Emir
evet deve horgucunu bende duydum ama cogu insan oyle kapanmakta bogazini sikip arkasini yukseltmekte 🙁 bilmiyolarmi ki acaba
HAMMADUN
Elhamdulillah, Ameller niyetlere bağlıdır. Rabbimin ayetleri ve Resulünün sünnetleri de hak’tır.
Eğer Ameller niyetlere bağlı olmamış olsaydı şu kelime de sizi küfre götürmeye yeterli olabilirdi…..
İnanmıyorum… Hocam çok sağolun
İnanmıyorum…
İnşaAllah TÜRKÇE’ye SOKULMUŞ, böylesi kelimelerden de kendinizi kurtarınız.
İnanıyor ve İMAN ediyorum. Hocam, Allah sizden razı olsun daha yerinde bir cümle olurdu. Allah cümlemizden razı olsun. Amin.
menekse23
Bu üst resimlerde gördükleriniz tam olarak deve hörgücü seklinde baglanmis esarplardir.
Kusura bakmayin ama tam olarak deve hörgücü ne anlama geliyor. Topuzun kendisini belli etmemesinimi? Yoksa Topuzun bas hizasindan daha yüksek yapilmasini…
Yani asagiki resimlerdeki uygunmu?
Cevaplariniz için simdiden Allah razı olsun
zeynep_im
onlarda kesinlikle doğru örtünme biçimi değil.
başörtü örtüldüğü zaman başta kesinlikle bir saç şekli belirtilmeyecek.
saç ensede toplanacak.
ve eşarplar omuzlara sarkıtılacak. göğüs üstüne gelcek yani.
nur ve nisa süresinde böyle geçiyor.
Hz. Aişe’nin huzuruna, ince baş örtülü bir gelin getirilmişti. O, şöyle dedi: "Nur suresine inanan bir kadın bunu örtünmez."
zaman fitne zamanı rabbim yardımcımız olsun..
rabbim cümlemizi doğru yol üzere eylesin inşAllah..
menekse23
Allah razı olsun kardesim…
Ne yazikki islama yönelen herkes ilk önce bu modacilarin örtünme bicimlerine bakiyorlar…
Halbuki yol kuranin yoludur…
cheshdeniz
Insanlar acayip inkarcı olmus madem inanmıyorsunuz gidin bir hastaneye insanlar nelerin mücadelsini veriyor yada bir cenazeye hidayet Allahtandır insAllah biz ıslah oluruz benim merak ettiğim olaydı erkek olmama rağmen günümüzdeki kızlar kısın açamadı diye yaza kadar çatlıyor birde her sene değisik bir yerler ve kıyafetler Allah bu moda denen illetin belasını versin herkeze saygılar deniz erön
Kayıtsız Üye
Selamun aleykum..deve horgucune katsi olan bir kardesiniz olarak bende sunu soylemek isterim..ben hadisin gercekliligi konusunda bir şüphe içindeyim,ne demek cennete giremeyecek kokusuni dahi duymayacak..boyle bir sey olabilirmi ya..Rabbimin merhameti oyle buyukki kafir bile musluman olunca cennete girebiliyorsa nasıl iman etmis bir kisi bir hatasi yuzunden cennetin kokusunu alamayacak..bu çok yanlis geliyor bana..yinede Rabbime siginiyorum ama Resulu ekremin boyle bir şey soyledigine inanamiyorum…bence bu hadis arastirilmali..her duyulan gercek hadis deyildir..cunki çok yalan yanlis hadisler vardir onumuze sürülen….evet deve horgucu çok cirkin duruyor mu’mine hanimda ve bende hiç tasvip etmiyorum ama bir hadis soylerken iyice arastiralim lutfen…selamlarim ile..
su 35
Allah razı olsun örtünme ile ilgili bilgi edindim
halilcan
ayetleri ve hadisleri okuyup kafaya göre yorumlamamak lazım.
LİNK VERMEK YASAKTIR
edrf
ben saç topuzumu hörgüç şeklinde yapmıyordum ama çevremdekiler durmadan topuzumu eleştirdiler o yüzden bende artık topuzuma tülbent sarıyorum ama çok büyük olmuyor günah mı???
enis
Ben yillardir namaza başlamak istiyordum ama bir turlu niyetimi yerinegetirmedim ve en sonunda uc haziran günü kapanarak Allah’a yonelmeye basladim o gün arkadaşlarımin yanina gittim normalde kapali biri olmadigimdan evdede giyinebilecegim teseddurlu fazla kitafet yoktu. Cevreden bakilinca perisan gorunur sekilde disari ciktim ama teseddurluydum ve arkadaşlarımin yanina gittigimde yorumlari pek ic acici olmadi su bahsettiginiz tepeden topuz konusunda tartistik hiç birimizde gunah oldugunu bilmiyoruz tabi neyse bana tepeden toplamasini ogrettiler yapmasini pek sevmesemde beceremesemde dort bes gun oyle gezdim ve en dogruyu bulmak için herkesten yorum aliyordum bugün bir kapali arkadadimla daha konustum sen nasıl yapiyorsun tepedenmi topluyorsun boylemi yapilmasi gerekiyor gibisine ve sağolsun ki arkadaşim bunun doğru olmadigini ve hadislerde aciklandigini bana soyledi bende bugün baktim aradtirdim sizin burdaki paylasimlarinizdan dogruyu tam olarak ogrendim. ALLAH HEPINIZDEN RAZI OLSUN.
Kayıtsız Üye
Hocam benim ortume karsi cikiyorlar.ben ne yapiyom bu durumda çok denedum ama bacarmadim.
Kayıtsız Üye
Sayın misafir;
Lütfen hadisler hakkında öyle düşünmeyin. Birincisi hadis ravilerinin hadis nakletme hakkındaki titizliklerini bilseniz böyle düşünmezdiniz. İkincisi bahsettiğiniz hadis Sahihi Müslim’de geçiyor. Sapık fırkalar bile Müslimdeki hadisleri inkar edemiyor.
Kaldı ki, Sahihi Müslim ve Sahihi Buhari şöyle dursun; Hz. Muhammed s.a.v. sahih ve zayıf bütün hadislerle amel etmemiz gerektiğini yine bir hadisi şerifinde belirtmiştir. Ben zayıf hadisleri kabul etmem diyen birisi Ehli Sünnet çizgisinden ayrılmıştır.
Ey Müslüman Bayanlar kendinizi seviyorsanız;
Allah c.c ve Resulü’nün s.a.v. istediği gibi örtünün. Dar elbise ve deve hörgücünden kaçının.
Allahu Teala perdeyi kaldırırdı ve Muhammed aleyhi salatu selam günümüzdeki her şeyi görürdü.
Yoksa deve hörgücü ve giyinmiş çıplaklığı nereden bilecekti. Nitekim o zamanki islam alimleri, hadis ravileri imam Müslim ve imam Buhari bu hadisi kitaplarına yazarken bile hadisi anlayamamışlar. Demişler ki bir insan nasıl hem giyinmiş hem çıplak olabilir.
Ama 2000 li yıllardaki alimler baş örtülü olup da dar giyinen, pantolon giyinen kadınları görünce o zaman anlamışlar giyinmiş çıplaklığı.
kayitsiz uye
Ümmetimin son dönemlerinde bir takım adamlar olacaktır. Erkekler gibi eğerlerin (bineklerin) üzerine binip cami kapılarına ineceklerdir. Hanımları ise giyinik uryandır, (giyinik çıplaktır), başları üzerinde arık deve hörgücü gibisi vardır. Onalara lanet edin. Zira onlar lanet olunmuşlardır. (Ahmet b.Hambel – müsned nr.6786, Ibn-i Hibban sahih nr:5655-7347)
Kayıtsız Üye
Allah sizlerden razı olur insAllah.cok güzel anlatmişsiniz hadisleri.bilmediklerimide Allahin izniyle ve sizin vasitanizla ogrendim teşekkür ederim
Kayıtsız Üye
Selamın aleyküm AHZAB SURESİ AYET: 59
"Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlanna (bir ihtiyaç için dışan çıktıklannda) örtülerini üzerlerine almalarını söyle. Onlann tanınmaması ve inciltilmemesi için en elverişli olan budur."Aslinda bu ayetten sonra insanların onu bunu soyleyip yeni seyler cikarmasina hiç bir gerek yok ayat acik ve net ayeti iyi okumak gerek ve ayetin şerhini okumak gerek. Zaten ayette taninmamak gerektiyini soyluyor eee sizler yuzunuz acik olarak disari cikarsaniz herkes sizi tanir demek neymiss herkes ayeti iyi okuyacak ce ayette yuzun tamamininda kapatilmasi ve taninmamasi gerektiyini acik acik bildirmistir bizi yaratip bizi yoneten Allah. Burda hadîsin (cennetin kokusunu dahi alamayacaklardan kasıt olayın büyüklüğü vurgulanıyor yani Allah emretmiştir Resul size bunu açıklamış ve sizi böyle bir amel den nehyetmistir artık siz bunun aksini yaparsanız elbette Allah bunun karşılığı olarak dilerse size azap eder dilerse bağışlar Allah merhamet sahibi oldugu gibi Allahin gazabida var bunuda unutmamak gerek. Emir ortada dileyen bunu uygular dileyen Allahın emrine aşı olup yüz çevirir. Kalkıpta ben buna inanmıyorum hadis şöyle oldu böyle oldu demeyin hadis Allah resulunun Allahtan aldığı vahilerdir yani Allah Resulü hiç bir şeyi boş yere söylemez tıpkı bu ayette olduğu gibi. Onun her sözü Vahi iledir Necim 3.4 yani ve şunu da eklemek isterim hayatında şirk ve küfür olmayan herkes cennete girecektir. Ancak şirkin küfrün dışında kalan günahları Allahın dilemesine kalmıştır Allah dilerse azap eder dilerse bağışlar. Kim Allah’a şirk koşarsa onun varacağı yer ateştir. Şüphesiz Allah kendisine şirk koşulan asla bağışlamaz bunun dışındaki günahları dilediyinde bağışlar (Nisa 48.116) kim Allah’a şirk koşarsa Allah ona cenneti haram kılmıştır varacağı yer ateştir. (Maide-72)
Küfredip kafir olarak ölenlere Allah asla bagislamayacaktir (Ali İmran 91)
Şem’a
Tesettürle ilgili ayetler:
"Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle, dışarı çıkarken üstlerine cilbablarını alsınlar. Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar. Allah, Gafûrdur, Rahîmdir." (Ahzab, 33/59).
"Mümin kadınlara da şöyle: Gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. Zinet yerlerini açmasınlar. Bunlardan kendiliğinden görünen kısmı müstesnadır. Baş örtülerini yakalarının üstüne koysunlar. Zinet yerlerini kendi kocalarından, babalarından, kocalarının babalarından, oğullarından, kocalarının oğullarından, kendi erkek kardeşlerinden, kendi kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, kendi kadınlarından, kölelerinden, erkeklik duygusu kalmayan hizmetçilerden veya henüz kadınların gizli yerlerine muttali olmayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizleyecekleri zinetleri bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar. Ey müminler! Hepiniz Allah’a tövbe edin. Böylece korktuğunuzdan emin umduğunuza nail olasınız." (Nûr, 24/31).
"Ay halinden kesilmiş ve evlenme için ümidi kalmamış olan yaşlı kadınlar zinet yerlerini erkeklere göstermemek şartıyla dış elbiselerini bırakmalarında onlar için bir günah yoktur. Bununla birlikte yine de sakınmaları kendileri için daha hayırlıdır." (Nûr, 24/60).
Tesettürle ilgili hadisler:
Umeys’in kızı Esma’dan nakledildi. Dediki:
Resulüllah (s.a.v) bir gün Hz. Aişe (r.anha)’nın evine girdi. Kızkardeşi Esma yanında idi. Üzerinde vücudunun hertarafını örten ve yenleri geniş bir elbise vardı. Resulüllah (s.a.v) onu görünce kalkıp dışarı çıktı. Hz. Aişe (r.anha) kızkardeşine buradan uzaklaş Resulüllah (s.a.v) sende hoşlanmadığı bir şey gördü dedi. Hz. Esma uzaklaştı arkasından Resulüllah (s.a.v) içeriye girdi.Hz. Aişe (r.anha) niçin kalkıp gittiğini sordu. Resulüllah (s.a.v) de elbisesinin yenini sadece parmakları görünecek şekilde ellerinin üzerine çekerek şöyle cevap verdi:
Kızkardeşini görmedin mi? Müslüman bir kadın şurasından başkasını gösteremez." (Mecmeu’zzevâid nr:4168)
Bu hadis-i şerif’ten Hz. Esma’nın giydiği elbisenin bedenini örttüğünü, fakat kollarında açıklık olduğunu bunun üzerine Resulüllah (s.a.v) bu kıyafetinden hoşlanmadığını, ellerinin üstünün parmaklara kadarda örtünmesi gerektiğini islam alimleri anlamışlardır ve de böyle ifade etmişlerdir.
Usame b.Zeyd (r.a) nakletti. Dedi ki:
Resulüllah (s.a.v) Dihye’tül- Kelbi’nin kendisine hediye ettiği mısır kumaşlarından sık dokunmuş bir elbiseyi bana giydirdi, ben de onu hanımıma giydirdim. Resulüllah (s.a.v) daha sonra bana sordu: ne oldu Mısırdan gelen elbiseyi giymiyorsun? Dedim ki, ey Allah’ın Resulü ben onu hanımıma giydirdim. Resulüllah (s.a.v) buyurdu ki, altına pijama türünden bir şey giymesini ona emreyle. Çünkü ben o elbisenin kemiklerinin hacmini belli etmesinden korkuyorum. (Ahmet b. Hambel)
Ibn-i Abbas (r.anhuma)’dan dediki:
Resulüllah (s.a.v) kadınlardan erkeklere benzeyenlere, erkeklereden de kadınlara benzeyenlere lanet etti. (Buhari nr:5751, ebu Davut nr:4098, Ahmet b.Hambel nr:3149, Nesei nr:9161)
Ümmetimin son dönemlerinde bir takım adamlar olacaktır. Erkekler gibi eğerlerin (bineklerin) üzerine binip cami kapılarına ineceklerdir. Hanımları ise giyinik uryandır, (giyinik çıplaktır), başları üzerinde arık deve hörgücü gibisi vardır. Onalara lanet edin. Zira onlar lanet olunmuşlardır. (Ahmet b.Hambel – müsned nr.6786, Ibn-i Hibban sahih nr:5655-7347)
Hz. Âişe’den rivâyete göre, bir gün Hz. Ebû Bekir’in kızı Esmâ ince bir elbise ile Allah Resulunun huzuruna girmişti. Resulullah (s.a.s) ondan yüz çevirdi ve şöyle buyurdu:
"Ey Esma! Şüphesiz kadın erginlik çagına ulaşınca, onun şu ve şu yerlerinden başkasının görünmesi uygun değildir." Hz. Peygamber bunu söylerken yüzüne ve avuçlarına işaret etmişti." (Ebu Davûd, Libâs, 31). "Allah Teâlâ ergin kadının namazını başörtüsüz kabul etmez" (İbn Mâce, Tahâre, 132; Tirmizî, Salât, 160; Ahmed b. Hanbel, IV, 151, 218, 259).
"Erkeğin avret yeri göbeği ile diz kapağı arasıdır." (Ahmed b. Hanbel, II/187). "Diz kapağı avret yerindendir." (Zeylai, Nasbu’r-Raye, I, 297).
Sahih-i Müslim’de Ebû Hüreyre (r.a.} tarafından bir rivayette Peygamberimiz (s.a.s), giyindiği halde açık olan, yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınların Cehennemlik olduklarını, Cennetin kokusunu bile alamayacaklarını bildirirler. (Müslim, Libas.-125.)
Harbın oğlu Züheyr bana anlattı: Bize Cerir Sehl’den o da babasından o da Ebu Hureyre (r.a)’den nakletti. Ebu Hureyre (r.a) dedi ki:Resulüllah (s.a.v) şöyle buyurdu:
"Ateşlik iki sınıf insan ki ben onları henüz görmedim. Yanlarında sığır kuyruğu gibi kamcılar olup insanları onlarla döven topluluk ve biri de bir takım kadınlar topluluğudur ki bunlar giyinik, çıplaktırlar. Görenleri yoldan saptıran ve kendileri de haktan sapanlardır. Başları bir tarafa sarkan deve hörgücü gibi olacaktır. Bunlar cennete giremiyecekler. Kokusu şu kadar, şu kadar yürüme mesafesinden alındığı halde, bunlar cennetin kokusunu da bulup alamıyacaklardır." (Müslim – sahih bab: libas ve’l- zineh hadis nr.3971)
Alkame bin Ebi Alkame annesinin şöyle dediğini rivayet eder:
"Abdurrahman’ın kızı Hafsa’nın başında, saçını gösterecek şekilde ince bir başörtüsü olduğu halde Hz. Âişe’nin huzuruna girdi. Hz. Âişe başından örtüsünü alarak ikiye katladı, kalınlaştırdı." (Muvatta’, Libas:4)
Hz. Ömer (r.a.) ise, cam gibi şeffaf olmasa da, giyindiği zaman altını iyice belli eden elbisenin kadınlara giydirilmemesi hususunda mü’minlere ikazda bulunmuştur. (Beyhakî. Sünen, 2:235)
İmam Serahsî bu nakilden sonra, kadının giydiği elbise çok ince de olsa yine aynı hükmü taşır, şeklinde bir açıklama getirir. Daha sonra da, "Giyindiği halde açık" olan mealindeki hadisi kaydeder ve şöyle der: "Bu çeşit bir elbise şebeke (ağ) gibidir, örtünmeyi temin etmez. Bunun için yabancı erkeklerin bu şekilde giyinmiş bir kadına bakması helâl olmaz." (el-Mebsût, 10:155)
"Kadın örtülmesi gereken avrettir. Dışarı çıktığı zaman şeytan ona gözünü diker." (Tirmizî, Radâ, 18).
Hz. Âişe (R.anhâ)’dan nakledilen;
"Allah Teâlâ erginlik çağına ulaşan kadının namazını başörtüsüz kabul etmez." (İbn Mace, Tahâre, 132; Tirmizî, Salât, 160) hadisi saçları da kapsamına alır.
Hz. Âişe (r. anhâ) ilk başörtüsü uygulamasını şöyle anlatır:
"Allah ilk muhâcir kadınlara rahmet etsin onlar; "Baş örtülerini yakalarının üstüne taksınlar…" (en-Nûr, 24/31) ayeti inince, etekliklerini kesip bunlardan başörtüsü yaptılar."
Yine Safiyye binti Şeybe şöyle anlatır: "Biz Âişe ile birlikte idik. Kureyş kadınlarından ve onların üstünlüklerinden söz ettik. Hz. Âîşe dedi ki:
"Şüphesiz Kureyş kadınlarının birtakım üstünlükleri vardır. Ancak ben, Allah’a yemin olsun ki, Allah’ın kitabını daha çok tasdik eden ve bu kitaba daha kuvvetle inanan Ensar kadınlarından daha faziletlisini görmedim. Nitekim Nûr sûresinde "Kadınlar başörtülerini yakalarının üstüne taksınlar…" ayeti inince, onların erkekleri bu ayetleri okuyarak eve döndüler. Bu erkekler eşlerine, kız, kız kardeş ve hısımlarına bunları okudular. Bu kadınlardan her biri etek kumaşlarından, Allah’ın kitabını tasdik ve ona iman ederek başörtüsü hazırladılar. Ertesi sabah, Hz. Peygamberin arkasında başörtüleriyle sabah namazına durdular. Sanki onların başları üstünde kargalar vardı." (Buharî, Tefsîru Sûre, 29/12; İbn Kesîr, Muhtasar, M. Alî, es-Sâbûnî, 7. Baskı, Beyrut 1402/1981, II/600).
Kayıtsız Üye
Yüce rabbimizin ismine hürmeten "Allah" olarak yazarsanız daha güzel olur diye düşünüyorum. Allah, özel bir isimdir ve ilk harfi büyük yazılır. Yazınızı baştan sona kadar okursanız bu hatayı defalarca yapmış olduğunuzu görürsünüz. Cümle içinde geçen sıradan bir kelime değildir o. Biraz dikkat lütfen…
Kayıtsız Üye
Enaniyetten Allah’a siginirim. Evet canim kardesim. Bende aynen katiliyorum sana. Biricik rabbimiz o kadar merhametli ki, bu hadiste yazilanlar bana çok acimasizca geldi. Bøyle yaparak cogu kisiyi dinden sogutuyorlar, cunku Allahi sevmeyi değil korkmayi øgretiyorlar. Elbetteki Allahtan korkacaksin ve emirlerini yerine getireksin, elhamdulillah muslumaniz. Ama cennete giremez, kokusunu duyamaz søzleri maalesef cogu kiside ters piskoloji yaratiyor.
örtünme ile ilgili hadisler, örtünme ile ilgili ayetler, örtünmeyle ilgili hadisler