İki hadis birbirinin tersi olur mu olmaz ama bu hadisler nasıl böyle?
chapman26
Alıntı:
Allah Azze ve Celle sizden Cennete dahil ettiği her mü’mine yetmiş iki hanım verir. Bunların ikisi hurilerden ve yetmişi Cehennemlik olanların Cennetlik hanımlarındandır.
Bu hadise(!) göre erkeklerin coğu cehenneme kadınlar ise cennete.
Alıntı:
" ey kadınlar topluluğu sadaka veriniz, zira cehennem ehlinin çoğunluğunu sizlerin oluşturduğunu gördüm."
Bu hadise(!) göre ise kadınların çoğu cennete erkekleri ise cehenneme.
Nasıl olacak bu iş?
😎
arkadaşımızın sorusuna katılıyorum cevaplarsanız sevinirim 🙂
Cevap: iki hadis birbirinin tersi olur mu olmaz ama bu hadisler nasıl böyle?
Tüvana
< "Allah Azze ve Celle sizden Cennete dahil ettiği her mü’mine yetmiş iki hanım verir. Bunların ikisi hurilerden ve yetmişi Cehennemlik olanların Cennetlik hanımlarındandır.” >
Peygamber Efendimiz (a.s.m) şöyle buyuruyor:
"Allah Azze ve Celle sizden Cennete dahil ettiği her mü’mine yetmiş iki hanım verir.Bunların ikisi hurilerden ve yetmişi Cehennemlik olanların Cennetlik hanımlarındandır.”1
Hadis âlimi Hişam bin Hâlid, bu hadisin izahında şöyle der:
"Bazı erkekler ebedî olarak Cehenneme girerler. Cennet ehli olan erkekler Cehenneme girenlerin hanımlarını alacaklardır.”
Meselâ, Firavun’un hanımı Hz. Âsiye gibi.
Hz. Âsiye’nin durumunu da yine bir başka hadisten öğreniyoruz:
"Allah, İmran kızı Meryem’i, Firavun’un hanımı Âsiye’yi ve Musa’nın kızkardeşi Gülsüm’ü Cennette bana zevce olarak vermeyi hükmeyledi.”2
Bu hadis-i şeriflerden anlaşıldığı üzere, Cehennemlik erkeklerin Cennetlik hanımlarını Cenab-ı Hak mü’min erkeklere verecek. Cennetin şartları kendine göre olacağı için orada kıskançlık, haset ve benzeri duygular olmayacaktır.
< " ey kadınlar topluluğu sadaka veriniz, zira cehennem ehlinin çoğunluğunu sizlerin oluşturduğunu gördüm." >
"Allah Resülü Ramazan veya Kurban Bayramında musallaya gitmek üzere yola çıktığında kadınlara rastladı ve şöyle dedi:
"Ey kadınlar topluluğu sadaka veriniz, zira cehennem ehlinin çoğunluğunu sizlerin oluşturduğunu gördüm. Kadınlar neden ya Resullullah diye sorduğunda Allah Resulü "Çünkü kadınlar çok lanet ettiler ve kocalarına karşı da nankör oldular, cevabını vermiş ve devamla sizinn kadar eksik akıllı ve eksik dinli birinin akıllı ve dini sağlam bir kimsenin aklını çelebildiğini görmedim" demiştir. Kadınlar: "Aklımızın ve dinimizin eksikliği nedir ya Resullullah" diye sorduğunda Allah Resulu : "İki kadının şahitliğinin bir erkeğin şahitliği yerine geçmesi kadının aklının noksanlığı, hayızlı olduğu zaman namaz kılmaması ve oruç tutmaması da dininin noksanlığıdır, cevabını vermiştir."
İbn-i Hazm, kadının eksikliği ile ilgili hadisten, kadının faziletinin eksikliği gibi bir mana çıkarılamıyacağını söylemektedir. Peygamberimizin dokunduğu iki nokta dışında akılk ve din noksanlığından bahsetmenin mümkün olmadığını belirtmektedir.
Selam ve dua ile.
Yanıt: iki hadis birbirinin tersi olur mu olmaz ama bu hadisler nasıl böyle?
Hoca
< Alıntı:
"Allah Azze ve Celle sizden Cennete dahil ettiği her mü’mine yetmiş iki hanım verir. Bunların ikisi hurilerden ve yetmişi Cehennemlik olanların Cennetlik hanımlarındandır.”
Bu hadise(!) göre erkeklerin coğu cehenneme kadınlar ise cennete.
Alıntı:
" ey kadınlar topluluğu sadaka veriniz, zira cehennem ehlinin çoğunluğunu sizlerin oluşturduğunu gördüm."
Bu hadise(!) göre ise kadınların çoğu cennete erkekleri ise cehenneme.
Nasıl olacak bu iş?
😎
arkadaşımızın sorusuna katılıyorum cevaplarsanız sevinirim 🙂 >
çelişki nerde anlamadım. 1. hadiste erkeklerin çoğu cehenneme ifadesini nerden çıkardın?
cehennneme giden erkeklerin, mü’mine olan eşleri, cennettte giden erkeklere ifadesi var. konuyu çarpıtmayalım
2. hadiste ise, Efendiimiz (sav)’e, Allah (cc) ezeli ilmiyle erkek ve kadınların sayı açısından ne kadarı cehenneme gideceğini bildirmiştir.
sonuç olarak, çelişki anlayıştadır hadislerde değil.
Soru: iki hadis birbirinin tersi olur mu olmaz ama bu hadisler nasıl böyle?
Tüvana
mum hocanın dediği gibi çelişki anlayıstadır hadislerde değil:)
BiLaL HaTTaB
İki hadis birbirine ters olur…
Şayet birisi "uydurma" ya da "zayıf" ise, birbirine zıtlık sözkonusu olabilir. Şayet "uydurma" bir hadis ise, zaten itibar etmek caiz değildir. Sahih’ini kabul ederiz. Şayet zayıf bir hadis ise; ya yine Sahih’e itibar ederiz ya da uygun bir te’vil ile te’vil ederiz.(Te’vil de ulemanın işidir, bizim değil)
Aşağıdaki linki de okursanız, bu konu hakkındaki "soru işareti"nizi gidereceksinizdir inşaAllah.
forumduasi.com/showpost.php?p=377957&postcount=15
ve’s-Selam…
r1dv4n06
Rasûlullah (aleyhissalatü vesselem) Efendimizin ahir zamanla ilgili verdiği haberlerden biri şudur: