Abdulkadir Geylani şiir
_aSya_
Muhammed neslinden, Şah-ı Veliden,
Gonca Hüseyin’den, gül Fadime’den,
Zarif ve inceden, nurdan bir beden,
Sultanlar sultanı pir Abdulkadir.
Abidler içinde bir Abdulkadir.
Hasan-el Basri’nin irfan yolundan,
Bağdatlı Cüneyd’in aşkın kolundan,
İrem bağlarının eşsiz balından,
Sultanlar sultanı pir Abdulkadir.
Aşıklar içinde şir Abdulkadir.
Kırklar, Yedilerin sultanı sensin,
Gavslar meclisinin imamı sensin,
İlim deryasının ummânı sensin,
Sultanlar sultanı pir Abdulkadir.
Arifler içinde mir Abdulkadir.
Erenler bezminde dergâh kurulur,
Tüm veliler divanında bulunur,
Hama erlerinden yolun sorulur,
Sultanlar sultanı pir Abdulkadir.
Lütfunla rüyama gir Abdulkadir.
Allah Sevgisi
Şehvetinin esiri olmuş her bir nefis
dizginlerinden boşanmış bir at gibidir
Bu atı kırbaçlayıp şÃ¢hâ kaldıran
sinsi şeytanın ta kendisidir
Dizginleri ele alıp atı durduracak kişi
yalnızca atın seyisidir
Bunu da her zaman için yaptıracak olan
yÜrekten gelen ALLAH sevgisidir
Tanrım
Kelebeği yarattığın için
Ve Ağustos böceğini , arıyı
Anladım bir çiçeğe her canlının
Farklı baktığını
Anladım sevgilinin dudaklarının
Neden gonca bir gül rengi taşıdığını .
Tanrım
Nefreti yarattığın için
Nefret ettim nefretten
İçimdeki çocuğu incitenlerden
Anladım sevginin nefretten
Öylesine güçlü olduğunu
Sevgimin rüzgarıyla nefreti attım içimden.
Tanrım
Çirkini yarattığın için
Bildim güzelliğin değerini
Gördüm çirkinde dahi varolan güzelliği
Anladım gözümle değil
Yüreğimle bakmam gerektiğini,
Her yüreğin başka bir güzeli sevdiğini.
Tanrım
Sevdim bir yürek taşıdığım için
Anladım aşkın tüm evreni kuşattığını
Onun gözlerinde sonsuzluğu
Teninde baharı,gözlerinde gün ışığını
Duyduğum zaman yüreğimde sesinin yankısını.
Tanrım
Yüreğime aşkı koyduğun için
Binlerce teşekkürler sana
Ve Tanrım
Aşkı yarattığın için aşığım sana
Cevap: Abdulkadir Geylani
Baksan
< Kırklar, Yedilerin sultanı sensin,
Gavslar meclisinin imamı sensin, >
Gavs nedir kırklar, yediler nedir Allah aşkına bir araştır.
Kainatı kim yönetiyor ?
Allah diyorsan gavs nedir onu bilmiyorsun.
Yanıt: Abdulkadir Geylani
BiLaL HaTTaB
< Gavs nedir kırklar, yediler nedir >
Batınî Şii memleketin kurmayları…
Mitolojik bir masaldan öteye geçemeyen ve Yüce Allah’ı rububiyet ve uluhiyetten soyutlama amacından başka da bir amaç taşımayan tasavvufun batıl itikadlarından biri sadece…
Buna İman eden’in "Allah(cc)" tasavvuru ile, Kur’an ve Sünnet’in inşâ ettiği muvahhid bir mü’minin "Allah(cc)" tasavvuru bir değildir. Bu yüzden bu iki fırka için, "farklı ilahlara inanıyorlar" demek mümkündür.
Bizim Allah’ımız(cc) mülkünde hiçbir ortağı olmayandır. Oysa bu itikadı taşıyanlar, Allah’a(cc) mülkünde ve iradesinde "gavs" adını verdikleri şeyhlerini ortak etmektedirler.
Rabbim cahilce bu tuzağa düşenleri kurtarsın; bile bile devam edenleri de ne yapacağını en iyi bilen O’dur(cc).
"… Onların Allah’tan başka bir velileri yoktur ve Allah, hiç kimseyi hükmüne ortak etmez." (Kehf/26)
"Halbuki göklerin, yerin ve her ikisinin arasındakilerin mülkü Allah’ındır." (Maide/17)
ve’s-Selam…
Tıkla => forumduasi.com/islamda-tasavvuf/58349-kutup-ve-yardımcılari.html
Soru: Abdulkadir Geylani
OGOG
Bu iş maalasef tartışılıp gidecek, edebli konuşur ve bilmediğimiz noktalarda durabilirsek bir tarafa dökülüp kaybetmeyiz.
İş bilinmezlerle dolu. Kendi anlayabildiğimi dilim döndüğü kadarı ile aktarayım, kabulu kişileri ilgilendirir.
Bütün yaratılmışlar, zat mertebesinin sahip olduğu esma’ların ef’ali yani kesret aleminde açığa çıkmasıdır (tecelliyatıdır). İsimlerin tecellisi ile kesret (çokluk) alemi var olmuştur. Yani bizim gözlemlediğimiz, depreşip durduğumuz melek, cin, ins, uzay, dünya vs yaratılmış herşeye ait olan boyutun alemidir.
Kesret alemi demek sebeplere dayalı düzende yaşamak demektir. Orada her iş bir sebebe dayalıdır. Hiçbirşey mesnetsiz (dayanaksız) olamaz.
Halbuki Allah cc
Enfal Suresi 17
Sonra onları siz öldürmediniz, fakat onları Allah öldürdü; attığın zaman da sen atmadın, lakin Allah attı. Bu da mü’minlere güzel bir imtihan geçirtmek içindi. Gerçekten Allah işitendir, bilendir.
Saffat Suresi 96
Halbuki sizi ve yaptıklarınızı Allah yarattı.
buyuruyor, Fiilin esas sahibinin kendisi olduğunu bildiriyor.
Peki bunu nasıl yapıyor?
Yukarda filanca gezegende bir tanrı oturuyorda elini uzatıp mı yapıyor?
Değil tabiiki, kesretde yapılan her iş insan, cin, melek vasıtası ile olur.
Kesret alemindeki işlerin Failini de Ben değil Biz olarak ifade eder.
Burada Hilafet meselesi ortaya çıkıyor. Yani İşleri Allah adına Halifesi yapmaktadır. Zaten Halife’nin kelime anlamı budur, "O’nun Namına" demektir
Bakara 30
Düşün ki, Rabbin meleklere: "Muhakkak Ben, yeryüzünde bir halife tayin edeceğim." dediği vakit, "Biz seni tesbih ve takdis edip dururken orada fesat çıkaracak ve kanlar akıtacak bir yaratık mı yaratacaksın?" dediler. "Her halde Ben sizin bilmeyeceğiniz şeyleri bilirim!" buyurdu.
Yani bir işin Allah cc adına yapılması durumu hilafet kapsamındadır. Bu işlerin yönetimi için yetkilendirilen insanlarada vazifeli insanlar denmiş. Her devir olan (olmak zorunda olan) insanlar denir.
uyur idik uyardılar
diriye saydılar bizi
koyun olduk, ses anladık
sürüye saydılar bizi
sürülüp kasabaya gittik
kanarada mekan tuttuk
didar defterine yettik
ölüye saydılar bizi
halimizi hal eyledik
yolumuzu yol eyledik
her çiçekten bal eyledik
arıya saydılar bizi
aşk defterine yazıldık
pir divanına dizildik
bal olduk, şerbet ezildik
doluya saydılar bizi
pir sultan’ım haydar şunda
çok keramet var insanda
o cihanda, bu cihanda
ali’ye saydılar bizi
abdulkadir geylani şiirleri, abdulkadir geylaninin şiirleri, abdülkadir geylani nin şiirleri