İslamda pantolon giymek

Kadının Pantolon Giymesi

hafiz_e
Pantolon giyme hususunda da diyanete baktığınızda giyersiniz takvayı ölçü alırsanız giymezsiniz..

her şeyden uzak sadece çevremizdeki kızları gözlemlediğimizde pantolon giyenlerin çok rahat ve erkeksi tavır sergilediklerini görürüz..

çünkü pantolon giyinmiştir ve rahat hareket edebilir mantığı hakim olmuştur..ister istemez,farkında olur ya da olmaz..

şimdi herkes karşı gelecek bu düşünceye ama bu böyle aksi de olmayacaktır..hala kadınların bu pantolon giyme sevdasını anlayabilmiş değiliz..
ALLAH ıslah etsin ne diyelim..


Cevap: Kadının Pantolon Giymesi

BiLaL HaTTaB
Sâlim b. Abdullah b. Ömer’in(ra) şöyle dediği rivâyet edilmiştir:

"Mescidde İbn Ömer’le oturuyorduk. Derken Şamlılardan bir adam geldi ve ona temettü haccını sordu. İbn Ömer: "Bu, güzel bir şeydir.” dedi. Adam: "Fakat baban bunu yasaklıyordu.” dedi. İbn Ömer adama: "Yazıklar olsun sana! Babam bunu yasaklamış olabilir; ama Resûlullah (s.a.v.) bunu yapmış ve yapılmasını emretmiştir. Şimdi sen Resûlullah’ın emrine mi yoksa babamın yasağına mı uyarsın?” karşılığı verdi. Adam: "Resûlullah’ın emrine uyarım.” dedi. İbn Ömer: "Artık git.” dedi.

Bir tarafta Ömer(ra), diğer tarafta Ömer’in oğlu Abdullah(ra)… İkisi de sahabe. Rasulullah’ın(sas) sözüne karşı bir sahabenin fetvasının dahi geçerliliği yoksa, bir alimin fetvasının hiç geçerliliği yoktur nezdimizde.

Bazı Müslümanlar, Hz. Ebubekir ve Hz. Ömer’in(ra) sözlerini delil göstererek İbn-i Abbas’a(ra) itiraz etmeleri üzerine İbn Abbas(ra) şöyle buyurdu:

"Üzerinize taş inmesinden korkulur. Ben size Rasulullah şöyle buyurdu diyorum. Siz de Ebu Bekr ve Ömer şöyle buyurdu diyorsunuz."

Ben sizlere Allah Rasulü’nün(sas) hadisini söylüyorum, siz kalkmış hadise karşı Esad Efendi’nin sözünü delil getiriyorsunuz.

Bu hep böyle süregelmiştir. Kimin kaybedip, kimin kazanacağını ise Allah(cc) Kitab’ında, Rasulullah(sas) Sünnet’inde açıklamıştır.

Hafız İbn Receb(rh.a.) şöyle demiştir:

"Kendisine, Rasûlullah’ın(sav) emrinin ulaştığı ve onu bilen her insanın yapması gereken ve onun hakkında vacip olan şudur: İleri gelen bir âlimin görüşüne aykırı olsa dahi bu emri halka duyurup açıklamak ve onlara öğüt verip, Hz. Peygamber’in emrini yerine getirmelerini emretmek.

Çünkü Allah Rasûlü‎’nün emri, yüceltilmeye ve uyulmaya, bazı konularda yanılarak sünnete aykırı düşebilen herhangi bir büyük âlimin görüşünden daha lâyıktır. Bu sebeple sahâbîler ve onlardan sonra gelen nesiller, sahih sünnete aykırı davranan herkesi eleştirmişler ve bazen bu eleştirinin dozunu çok yükseltmişlerdir. Bunu ise, o insanlara kin ve nefret duydukları için yapmamışlardır. Aksine onlar, sevip, değer verdikleri insanlardır. Ancak gönüllerinde Hz. Peygamber’in sevgisi daha ileri ve onun emri bütün yaratıkların emrinin üstündedir. Allah Rasûlü‎’nün(sav) emri ile başkalarının emri çatışınca, Allah Rasûlü‎’nün(sav) emri öne alınıp uyulmaya daha lâyıktır. Yanlış içtihadının sorumluluğu bağışlanmış olsa bile, Allah Rasûlü‎’nün emrine muhalif görüş bildiren âlimlere duyulan sevgi ve saygı, Hz. Peygamber’in emrine uymaya engel olamaz!"

Dileyen dilediğini yapabilir. Yollar açık…

ve’s-Selam…


Yanıt: Kadının Pantolon Giymesi

OGOG
Esad Efendi dayanaksız konuşmaz,
O zat 63 yıllık ömrünü Kuran ve Sünnet üzere harcamış. O yolda iken de son nefesini vermiş.

Bilal_Hattab Efendi kaynak getiriyor, Esad Hocaefendi kafasından uyduruyor(!), komedinin alâsı.

Cevaplanacak bir yazı bile değil, ama her neyse.


Soru: Kadının Pantolon Giymesi

BiLaL HaTTaB
< Esad Efendi dayanaksız konuşmaz, >
İnsanlar hata edebilir. Zira hepsi sadece birer "İNSAN"dır. Onları farklı konumlarda değerlendirmek maalesef ümmetin en büyük çıkmazı olmuş.

Süleyman et-Teymî’nin(rh.a) şöyle der:

"Her alimin ruhsatını (ya da her alimin zellesini) alacak olursan, bütün kötülükleri kendinde toplamış olursun.” [Zehebî, Siyeru A’lami’n-Nubela, 6/198; İbn Hazm, el-İhkam, 6/883; Ebubekr el-Hallâl, el-Emru bi’l-Ma’ruf ve’n-Nehyi ani’l-Munker, s:207]

< O zat 63 yıllık ömrünü Kuran ve Sünnet üzere harcamış. O yolda iken de son nefesini vermiş. >
"Onlar bir ümmetti, geldi geçti… Onların kazandığı kendilerine, sizin kazandığınız da sizedir. Siz onların işlediklerinden sorguya çekilmezsiniz." (Bakara/134)

Kıstasımız kişiler değil, Kur’an ve Sünnet’tir. Ömrünü bu yolda harcamış nicelerini gösterebiliriz ki, nice hataları olabilmiştir.

Meseleyi "kişiler"e indirgemeyin; zira çıkmaza girer. Benim hocam senin hocanı döver mantığı ile değil, Kur’an ve Sünnet süzgeçleri ile değerlendirilmelidir meseleler.

Ömrünü bu yola harcamış onlarca alimin de karşı fetvasını burada paylaşabiliriz. Bu ihtilaflar birer renktir, güzelliktir; ancak ihtilafları yani bu renkleri ve güzellikleri savaşa çevirmenin de gereği yoktur. Bize düşen "efendiler"e uymak değil, Kur’an ve Sünnet’e uymaktır. Bana, bunun Kur’an ve Sünnet’ten "giyilebilirliğine" dair bir delil sunabilir misiniz? Zorlama te’villere yeltenmeden sunabilen varsa, bilmediklerimizi öğretsin, dua edelim kendisine…

< Bilal_Hattab Efendi kaynak getiriyor, Esad Hocaefendi kafasından uyduruyor(!), komedinin alâsı. >
Ortada bir komedi varsa, o da sizin şu aşağılayıcı ve ilimden uzak söylemlerinizdir.

Biz kimseye kafasından uyduruyor demedik. Bu, belki farkında olmadan, bana attığınız iğrenç bir iftiradır.

Ve ayrıca, kaynaklarımıza da güveniyoruz. Zira; kaynaklarımız hatadan münezzeh olan kaynaklardır; hata ihtimali olabilecek ictihad ya da kişisel görüşler değil !

< Cevaplanacak bir yazı bile değil, ama her neyse >

Kur’an ve Sünnet’ten delil sunuldu mu insanlara, yüz çevirip gidiyorlar, cevap yazılacak dahi değere sahip görmüyorlar.

Ama filan efendinin uçmalarından bahsetsek almadığımız dua kalmaz.

"Böyle iken Allah bir olarak anılınca âhirete iman etmeyenlerin yürekleri burkulur da, O’ndan başkalarından bahsedilince(putları, hayali güçleri) derhal yüzleri güler." (Zumer/45)

Bu ayet-i kerime her ne kadar Hz. Peygamberin(sas) zamanında yaşanan somut bir olayı anlatmak, müşriklerin kendi ilahlarından söz edildiğinde ferahladıklarını, keyiflerinden dört köşe olduklarını; Tevhid anlayışından söz edildiğinde ise keyiflerinin kaçtığını ve nefret ettiklerini ortaya koyuyorsa da işin aslına bakıldığında çeşitli ortamlarda ve zamanlarda gözlemlenebilecek psikolojik bir durumu sergilediği anlaşılmaktadır.

Evet… İtiraf edilmeli ki, bugün insanlar Allah’ın(cc) ayetlerinden çok, Rasulünün(sas) sözlerinden çok; ya nefislerine ve akıllarına ya da "Efendilerine" kulak vermektedirler.

"De ki: "Ey gökleri ve yeri yaratan, duyular ötesini ve duyular âlemini bilen Allahım! İhtilafa düştükleri konularda kulların arasında hükmü sen vereceksin." (Zumer/46)

Rabbimizden dosdoğru yolunu, evvela kendimiz, sonra tüm kardeşlerimiz için istiyoruz.

"İhdine’s-sırata’l-mustaqîm"

ve’s-Selam…


OGOG
< OGOG kardeş -kendi yazdıklarınız harici-her yazılanı komedi olarak görüyorsunuz farkında mısınız >
Böyle bir şey olmadı. Mahmud Es’ad Coşan’ ı tanıyanlar ki cumhur onu tanır, hassasiyetini, sünnete bağlılığını, sağlam duruşunu bilir. Hata edemezmi, kuldur, elbette eder, ancak hatasının hayati bir hata olması ihtimali Bilal Hattab’ınkinden milyon kere azdır.

< Kıstasımız kişiler değil, Kur’an ve Sünnet’tir. Ömrünü bu yolda harcamış nicelerini gösterebiliriz ki, nice hataları olabilmiştir. >
Evet, böyle ise banane Bilal Hattab’ın yazdıklarından.

Konu ne?
Ashabı Kiram zamanında olmayan pantolon ve benzeri giysinin, günümüzde, tesettür amaçlı, yine görünmeyecek şekilde giyilmesi HŞ ile men edilen "kadının erkeğe benzemesi kapsamındamıdır".

Baktık Kur’anı kerim’e, yok.
Baktık HŞ’e aynı anlamlısı yok.

İlmin yeterli ise otur düşün kendin karar ver, yetersiz ise ilmine güvendiklerine sor. Zaten kendi kafanda konu bir miktar anlam kazanmış ve bir şekil almıştır. Sonrası ilmine güvendiklerin ile istişare etmektir.

Konunun özeti budur. Senin hocan benim hocam ile ne ilgisi var.

< Ortada bir komedi varsa, o da sizin şu aşağılayıcı ve ilimden uzak söylemlerinizdir. >
Alimin fetvası ilimden uzaklaşmak değil ilmi aramaktır ama aşağılayıcı olduğu doğrudur. Kim kendini yüceltirse zelil olur, zelil eden ben değilim, olmayız da inşaAllahu teala.


tuallin
OGOG adlı üyeden alıntı;

Konu ne?
Ashabı Kiram zamanında olmayan pantolon ve benzeri giysinin, günümüzde, tesettür amaçlı, yine görünmeyecek şekilde giyilmesi HŞ ile men edilen "kadının erkeğe benzemesi kapsamındamıdır".

Baktık Kur’anı kerim’e, yok.
Baktık HŞ’e aynı anlamlısı yok.

İlmin yeterli ise otur düşün kendin karar ver, yetersiz ise ilmine güvendiklerine sor. Zaten kendi kafanda konu bir miktar anlam kazanmış ve bir şekil almıştır. Sonrası ilmine güvendiklerin ile istişare etmektir.

Konunun özeti budur. Senin hocan benim hocam ile ne ilgisi var.

"Sizin için en çok korktuğum, saptırıcı olan önderlerdir." [Ahmed b. Hanbel, Müsned, 6/441]


abd-rahman
tuallin kardeş söylediklerine katılıyorum….ve kadın karşıcinsin bakışlarını üzerine çekecek elbiseler dışında ne isterse giysin diyorum..(sadece bu konu için ama)


alpgirayhan
Efendimiz SallAllahu Aleyhi Vesellemin Hanımı Ayşe validemizin elbisesiyle giyinme tarzıyla başının örtüsüyle .. kadının elbisesi birisi gökteki yıldız birisi yerdeki kum tanesi ise sorun var demektir … kadın elbisesini Ayşe validemizinkine benzetmesi gerekir …

Madem O bizim için bir örneklikti kendisi ailesi aile hayatıyla. O halde böyle olmalı öyle değil mi?

Selamün Aleyküm!


abd-rahman
doğru dersin kardeş ama o zamanda binek deveydi şimdi taksi oldu…. 🙂


alpgirayhan
Ben hanımı Hz. Ayşe validemizin Kıyafetine göre örtüsüne göre düzenliyorum sende .. ne istersen onu yap .. ozaman : )bakalım develer taksimi olmuş ozaman zamanı gelince görelim : )


abd-rahman
benim hanımım yok ki:) ALLAHIM daim etsin kardeş ALLAH eşinin yardımcısı olsun.


alpgirayhan
bak ben bunu açıklamaktan dilimde tüy bitti bir kez daha açıklayacağım … şeytan Allah Azze ve Celle’ye dediki "ben ateşten yaratıldım O toprak buna mukabil ben ondan üstünüm ona secde etmem" dedi … burda bir şeytan mantığı görüyoruz bir doğruya istinaden bir bağtılı kabul ettirmeye çalıştı aklınca Allah Azze ve Celle’ye..

ben ateşten yaratıldım o toprak < bu doğru idi .. bak bu doğruya istinaden dolayısıyla ben ondan üstünüm (Hz. Adem’den) ben ona secde etmem <bu bağtılı kabul ettirmeye çalıştı..

şeytan mantığı bu tamam ozamanki develer taksi oldu bu doğru < ama bu doğruya istinaden pantolon bağtılını veya başka bir bağtılı kabul ettirmeye çalışmak şeytan mantığıdır …

hatayı kabul etmek ise Hz. Adem mantığıdır …
Bir insan hatayı kabul ederse aynı zamanda tövbede etmiş olur bir bakıma tövbedir bu …

Selamün Aleyküm!…


abd-rahman
anlatmak istediğimi anlamadın galiba kardeş o zaman ki develer oldu taksi… ve şimdide o zamanki giyilenler yerini pardesüye eşarba bıraktı vs. ben kimseye açıklığı kabul ettirmeye çalışmıyorum. o zamanlarda ayağına keçe giyiyorsan örnek şimdi ayakkabı giyersin ikiside örtünmeyi sağlıyor mu evet peki batıl bunun neresinde anlamadım.hatalıysam ALLAHIM affetsin amin.aleykum selam.
eskiden kılıç kullanılırdı şimdi silahlar kullanılıyor.düşün kılıçla mertçe savaşırsın ama silahla uzaktan bir ateşle düşmanı vurursun…………ama müslümanlar silah kullansa bile namertlik yapmazlar…………örnek çok yani.


alpgirayhan
ben başka bişi diyoruuum sen başka bişi anlatıyorsun : ) sende ne anlamak istiyorsan onu anla o halde : )


abd-rahman
kardeş ben anladımı yazdım kızma lütfen Allah’a emanet ol…


BiLaL HaTTaB
Katkılarınızdan ötürü teşekkürler kardeşlerim..

Rabbim razı olsun..


sema87
kadının pantolon giymesi adlı konu açmmışsınız başka bişey konuşuyorsunuzz…


SameStory
Yani sirval ile kastedilen, kadınların etekleri altına giydiği şalvardırKadınlar cilbab (dış örtü) altına dahi pantolon giyemezlerBu lanete sebep olan bir giysidirAllah ve rasulünün lanet ettiği bir şeyi kadınlar cilbab altına veya evde yalnızken dahi giyemezlerNitekim peruk hakkında da lanet varid olmuşturKadınlar başörtü altından ve ev içinde dahi peruk giyemezlerKadınların pantolon giymesindeki diğer bir sakınca da; onların kendi aralarında da avretlerini örtmekle mükellef olmalarından dolayıdırDış örtüsü altına pantolon giyerek ziyarete giden bir kadın, mahremlerinin veya hanım arkadaşlarının yanında dış örtüsünü çıkardığı zaman vücut hatlarını belli eden pantolon ile avretini muhafaza edemeyecektirDar eteklerde de aynı durum söz konusudur

Kadınların pardesülerinin altına pantolon giymeleri güzel bir şeydirTakvâ bakımından da güzel bir şeydirÇünkü kadının ayağı sürçebilir yere düşebilir; otobüse binerken vasıtaya binerken merdivenlerden inerken çıkarken eteği açılabilir

Buna bir açıklık gertirseniz.. Pardesünün altina giyinmesinin bir sakincasi varmi yokmu ?:o


BiLaL HaTTaB
< Kadınların pardesülerinin altına pantolon giymeleri güzel bir şeydirTakvâ bakımından da güzel bir şeydirÇünkü kadının ayağı sürçebilir yere düşebilir; otobüse binerken vasıtaya binerken merdivenlerden inerken çıkarken eteği açılabilir >
Böyle diyenlere; "o halde eteğinin altından sirval(yani uzun don) giy" diyoruz.

Güzel kardeşim; konuyu okursan, gayet açık zaten. İlle de giyerim diyenin üzerine de bekçi değiliz.

ve’s-selam..


mızrap
Allah razı olsun kardeşim bilgilendirdiğin için.


αѕαвє
Bayağı Uzun konuymuş oku oku bitmiyor maşAllah =)…
Bilgilendirdiğiniz için Allah hepinizden razı olsun


kaser
ALLAH razı olsun …hiç sıkılmadan okudum ve şükürler olsun ki aklımda tek bir soru bile kalmadı…


bureyde07
yİNE DE HERKES KENDİ BİLDİĞİNİ VE ANLADIĞINI YAŞAR… DİNİ ZORLAŞTIRMADAN YAŞMAYA VE YAŞATMAYA bAKMALIYIIZ…


Rayyan Emir
bilal hattab güzel aciklamissin emegine saglik. soru isareti kalmadi kafamda diyebilirim. gunumuzun salvari da bol pantolondur aslina bakarsak


OGOG
Melekler, kadının eteğini kaldırıp bakıyorlar (etek varken altı görünmediği için mecburen kaldırıyorlar);

"pantolon" denilen nesne görürse basıyorlar defterine "günah kaydını", belki de dikim modelini falan beğenmiyor olabilirler(?)

"sirval" denilen nesne görürlerse, basıyorlar defterine sevabı.

"Teseddür" den bu kadar anlıyor hafaza melekleri. Kafan karışmasın kardeşim. Belki de zamanla değişirler.


BİRDÜNYAUMUT
Allah (C.C.) Razı olsun. Hassasiyetle tartıştığınız ve en önemli meselemize ışık tutmaya çalıştığınız için.
İslam alimlerinin açıklamaları ile birbirlerinden bağımsız, doğal bir şekilde ittifak ettikleri gerçek, pardesü, çarşaf ya da bir tesettür giysisi altına pantolon giyilebileceği üzerinedir. İsteyen internete ”Kadınların Pantolon Giymesi” yazıp baksın. Buna göre Pantolon giymeyen bir bacımız azimetle amel etmiş olur. Pantolon giyen bir bacımız ise Ruhsatla amel etmiş olur. Azimeti tercih edenler ruhsatla amel edenlere dinsiz, imansız, günahkar, zındık vb. tabirleri kullanarak itab edemez! Sadece Allah (C.C.) katında amelleri ve sevapları artar. Tarih boyunca bu böyle olmuştur. Alimler ve avam ihtilaflara Rahmet nazarı ile bakmışlar. Güzel güzel geçinip gitmişler. Ne zaman ayete, hadise, İslama aykırı yorumlar, mezhepler çıkar o zaman ölüm pahasına hakkı müdafa edip zindanlara atılmayı, işkencelere uğramayı göze almışlardır.
Burada bakıyorum ki bazen tartışmalar Hakkı ortaya çıkarmayı değil de yenme, kendini ispatlama amacına dönüşüyor. Birbirini tekfir etmeye kadar varıyor. Allah (C.C.) Korusun. Ahiret günü Rabbim birbirini tekfir edenleri, Alimlere dil uzatanları ortaya getirir de: ”Siz yalancısınız. Amacınız Allah(C.C.)’ın dinine hizmet değildi. Ne güzel konuştu! Ne güzel susturdu! Ne biçim yendi! desinler diye uğraşıp bana iftira attınız. Benim ayetlerimle insanların kafasını bulandırdınız girin cehehenneme!” derse halleri nice olur?
Allah (C.C.) Muhafaza eylesin.


yaprak2311
Tüm yorumları okudum islamda bu konuyla ilgili çok açık bir ayet veya kesin , net bir hadis yoktur dolayısıyla içtihad kapısına başvurmak daha doğrudur, eteğin çok çok daha şık olduğunu düşünüyorum ilk kapandığım zamanlar pardesu giymiyordum ve etek giyiyordum fakat pardesu giydikten sonra etek ile çok zor durumlarda kaldığım oldu pardesu altına giydiğim bol etek pardesu içinde yukarı toplanıyor en ufak bir rüzgarda havaya kalkıyor dar giysem otobüse binildiğinde neredeyse dize kadar bacak gözüküyor pardesu altına pantolon etek giyiyorum artık ve misafirliğe gideceksem yanıma etek alıyorum ya da erkeklerin bulunduğu yerde dizin altına kadar inen ferace tunik giyiyorum …islam kolaylık dinidir umarım Allahın da rızası vardır bunda…….


VanLi
Hadis yoktur diyorsun ama var.Yalnız durumunuz hakkında bir şey söyleyemeyeceğim sizin durumunuzla alakalı yazmıyorum sadece hadis var belirtmek isterim.

Abdullah İbni Abbas
(RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:

"Rasûlullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) erkeklerden kadınlara benzeyenlere ve kadınlardan erkeklere benzeyenlere lanet etti.”


yaprak2311
bu kesin olarak pantolon giymemeye yönelik bir hadis değildir arabistanda erkeklerin uzun elbiseye benzeyen kıyafetler giymesi onları kadına benzetmez mesela bir bayan saçını kısa kestirebilir kısa saç erkek içindir diye kesin bir hüküm verebilir miyiz zira sahip olduğu saç modeli kısadır fakat saç kesim tarzı erkek saç kesim tarzından farklıdır toka takar vs. ve erkeğe benzemez demek istediğim bu giydiğim bir pantolonla erkeğe benzetildiğimi sanmıyorum aksine benim giydiğim pantolonu bir erkek giyerse kadına benzer diyebilirim dolayısıyla çizgi burda bellidir

yani ben giydiğim pantolonla erkeğe benzersem erkek benim giydiğim pantolonu giydiğinde erkeğe benzemeli ama bugün bir çok tesettürlü bayanın giydiği bir pantolonu giyen erkek erkeğe benzer mi ?


Hoca
< bu kesin olarak pantolon giymemeye yönelik bir hadis değildir arabistanda erkeklerin uzun elbiseye benzeyen kıyafetler giymesi onları kadına benzetmez mesela bir bayan saçını kısa kestirebilir kısa saç erkek içindir diye kesin bir hüküm verebilir miyiz zira sahip olduğu saç modeli kısadır fakat saç kesim tarzı erkek saç kesim tarzından farklıdır toka takar vs. ve erkeğe benzemez demek istediğim bu giydiğim bir pantolonla erkeğe benzetildiğimi sanmıyorum aksine benim giydiğim pantolonu bir erkek giyerse kadına benzer diyebilirim dolayısıyla çizgi burda bellidir

yani ben giydiğim pantolonla erkeğe benzersem erkek benim giydiğim pantolonu giydiğinde erkeğe benzemeli ama bugün bir çok tesettürlü bayanın giydiği bir pantolonu giyen erkek erkeğe benzer mi ????????? >
Kardeş,
peki benzeme nasıl olur?


yaprak2311
benim giydiğim pantolonu bir erkek giyerse kadına benzer ben giyersem de erkeğe benzeyeceksem ne olacak bu pantolonun hali:) demek istediğim şu ki her pantolon için bunu diyemeyiz etek gibi bol olan bir pantolonu erkek kadına benzeyeceği için giymiyorsa ,bunu kadının giymesinde erkeğe benzeme gibi bir durum söz konusu olamaz diye düşünüyorum anlatabildim mi??


Hoca
< benim giydiğim pantolonu bir erkek giyerse kadına benzer ben giyersem de erkeğe benzeyeceksem ne olacak bu pantolonun hali:) demek istediğim şu ki her pantolon için bunu diyemeyiz etek gibi bol olan bir pantolonu erkek kadına benzeyeceği için giymiyorsa ,bunu kadının giymesinde erkeğe benzeme gibi bir durum söz konusu olamaz diye düşünüyorum anlatabildim mi?? >
Aşırı bol/etek şeklinde olan zaten pantolon değil kardeş.
Bir kaç örnek daha verirmisin?


yaprak2311
aşırı bol olan pantolon değil derken ? pantolondur o da ama erkeğin giydiği pantolondan farklıdır daha kadınsıdır pantolon sadece tek tip dar olacak diye bir kaide yoktur.o zaman gömlek giymek de
erkeğe benzemek sayılır diyebilir miyiz erkek de giyiyor kadında ama ikisinin de tarzı ve çizgisi bellidir yani erkeğe kadına benzemek bu şekilde tek kelimeye indirgenip açıklanamaz pantolon sadece erkeğe özgüdür ve giyersen erkeğe benzersin demek yanlış olur


Hoca
< aşırı bol olan pantolon değil derken ? pantolondur o da ama erkeğin giydiği pantolondan farklıdır daha kadınsıdır pantolon sadece tek tip dar olacak diye bir kaide yoktur.o zaman gömlek giymek de
erkeğe benzemek sayılır diyebilir miyiz erkek de giyiyor kadında ama ikisinin de tarzı ve çizgisi bellidir yani erkeğe kadına benzemek bu şekilde tek kelimeye indirgenip açıklanamaz pantolon sadece erkeğe özgüdür ve giyersen erkeğe benzersin demek yanlış olur >

forumduasi.com/showthread.php?p=650586#post650586Başka kavimlere benzeme (teşebbüh) ve "Kim bir kavme benzerse bizden değildir"…

forumduasi.com/showthread.php?p=650583#post650583Teşebbüh yani kadınların erkelere, erkeklerin de kadınlara benzemesi konusunu…


Amine
İslamda pantolon giymek

Savunduğumuz yukarıdaki kadın pantolonu bu tarzdır bunu iyice bir ayrıt edelim evvela. Sonra pardesü, ferace veya abaya uzun bol her neyse üstü örtülüyorsa .. Bu giyim tarzı erkeğe benzemek değildir.

Eğer daracık hatları belli ediyorsa, üstü örtülmüyor veya kısa bir ceket giyiniliyorsa bu erkeğe benzemeyi geçtik ağıza alınmayacak rezalet bir haldir..

Daha nasıl ifade edelim bilemiyoruz.. Rabbim cümlemizi takvaya bürünenlerden eylesin. Amin.


Darusselam
Kadının Pantolon Giymesi [BiLaL HaTTaB]

Kadının pantolon giymesi yasaktır şeklinde bir cümlenin içini doldurmak zordur. Size kabaca anlatabileceğim bir ölçü vereyim: Kadının kalça ve baldır pozisyonunu, kendisi gibi bir kadının bile görmesi yasaktır. Pantolon, kadının göbekle diz kapağı arasını teşhir ediyorsa tesettür dışıdır. Bu teşhirin erkek veya kadına karşı olması sonucu değiştirmez. Eğer bu teşhir oluşmuyorsa pantolon veya başka bir kıyafetin yasaklılığı yoktur.

Allah’tan, fitneler döneminde ayağımızı sabit kılmasını dileriz.


Kayıtsız Üye
Satın aldığım kaban dar geldi 14 gün değişim hakkım var ancak ben kabanı bir kez kısa süreli giydiğim için kul hakkına girermiyim diye endiseleniyorum kabanda dar geliyor bir büyuk bedeni olması lazım değiştirsem günah olurmu


Sabır
Değiştirme hakkı verilmiş ise değiştirebilirsin. Sözleşme geçerlidir.


ayseiclal99
M. Esad Coşan’ın kitabını da okumaktayım,çok hoş bir uslübu ve derin bir bilgisi var.Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim Allah Razı Olsun..


Nastya95
Selam. Benim bir sıkıntım var belkide çoklarına komik gelecektir. Amma söyleyim. Ben bekarken hep pantolon giyerdim ama ahlaklı şekilde giyerdim.nişanlandım her şey değişti. nişanlımın ailesi pantolon giymemi yasakladı. Bundan 3 yıl önce nişanlımla dükkanda dolaşırken ona söyledim ben pantolonsuz yapamam. O da bana şöyle söyledi:ben hep demişim benim eşim pantolon giyemez. Kurana yemin olsun dedi. Pek de dinden anlayan biri değildir. Şimdi sorum odur ki onun ettiği yemin midir? Ve bu yeminden ben sorumlu muyum? Ama şimdi pantolon giymeme bir şey demiyor.ondan yemin etmiş misin diye sordum. Bana yemin etmem dedi Napiyim sizce pantolon hiç bir zaman giyemem mi? Yoksa bunun kefareti var mı


emirhan uysal
Ve aleyküm selam kardeşim

< İslami manadaki yemin, genellikle Allah adına yapılır. Bu da VAllahi, Billahi gibi ifadelerin söylenmesiyle olur. Fakat bu arada başta Kur’an-ı Kerim ve Kabe olmak üzere mukaddesler üzerine yapılan yeminler de yemin mefhumuna girer ve bunlar üzerine yapılan yeminler geçerlidir. >
Bu yemin geçerlidir.Eğer siz kocanızın dediğinin aksini yapar iseniz kocanız yemin bozan sayılır.
Yemini bozmak kefaret gerektirir.Şunu demeliyim ki : Pantolon giyerseniz baş örtüsü takmanın bir anlamı kalmaz çünkü islamda başörtüsü değil tesettür farzdır.Siz tavsiyem kocanızın yeminine hem yardım edin.Hem de pantolon giymeyin.


Omer Faruk
Güzel kardeşim,

Birincisi giydiğiniz pantolon dar ve tesettürü aykırı şekilde Rasulullah’ın "GİYİNEN ÇIPLAKLAR" diye belirttiği bir durum söz konusu ise zaten haramdır.

İkincisi bizatihi pantolon giymenin kendisi haram değildir. Bir şeye haram diyebilmemiz için o konuda herkesin ittifak ettiği açık ve sarih bir NAS olması gerekir. İslam hukukuna delil olacak böyle bir NAS yoktur.

Üçüncüsü, İslam’da aslolan tesettürdür. Tesettürü ne sağlıyorsa o helaldir. Kimse Allah adına renk, şekil, kumaş veya moda dayatamaz. Tesettür ise kadının ve erkeğin belirtilen sınırlar dahilinde vücut hatlarını belli etmeyecek şekilde kendisine haram olana karşı GİYİNMESİDİR.

Dördüncüsü; Eğer giydiğiniz pantolon tesettür sınırlarına uyuyorsa, Allah’ın HELAL kıldığını kimse YEMİN ile başkasına/kendisine haram kılamaz. Böyle olursa Allah’ın Yahudileri kınadığı kendi kafasından HARAM uyduranlar kısmına gireriz.

Beşincisi; eşiniz bu yemin için kefaret ödemeli ve siz de tesettürü uygun her türlü elbiseyi giyebilirsiniz.

Selametle…


Kayıtsız Üye
Her şeyden önce siz kadın olarak eşinizin dediklerini yapmakla mükellefsiniz.
Dedikleri şeyler günaha,küfre ve sirke girmiyorsa yapmak zorundasınız.
Eğer giyme diyorsa giymeyeceksiniz.
Şu an karışmıyor ise sorun yok.
Yemin de onun yemini…
Sizi bağlamaz


Nastya95
eşim kefaret verirse pantolon giymemde sakınca olur mu?bu arada moskovada yaşıyoruz

ben pantolonu uzun gömlekle giyerim. kocam kefaretini verirse acaba günah benden geder mi


Kayıtsız Üye
Konuşmaları okumadın konuyu açana hitaben: pantolon eski Türklerin bulduğu bir kıyafet. Kadınıyla erkeği ile bizim toplum giyerdi. Çünkü kadında ata biniyor erkek de.

1.Erkek kıyafeti olduğunu nereden çıkarmışlar? Önce bunu cevaplasınlar.
2. Eteği eskiden Roma’da askerler giyerdi. O zaman etek erkek kıyafeti, istediğiniz gibi giyin sıkıntı yok.

İşin mantığı kadının erkeğe erkeğin kadına benzememesi.

3. Kadın pantolon giyince onu erkek mi sanıyorsunuz? buna da bir cevap verin.

Kadının giyimiyle ilgili vücut hatlarını belli etmeyecek şeyler giymesi gerekiyor. Bunu da geçtim kendine kıyafetle baktırmayacak. Kusura bakmayın da gözlerini bile kapatarak çarşaf giyen eldiven takan kadına bile bakarlar. Aşırıya kaçıyor çünkü. Aynı şekilde şık giynen türbanlıya da. Kıyafeti bol ama dikkat çekiyor.

4 Şimdi örtünmenin gayesi nedir, onu düşünün bakalım?

Ötrünen kadın kendini korur mantığıyla giden arkadaşlara hitaben: Geçen yıl barka giyen bir kadın Pakistan’da tecavüze uğruyor. Afganıstan’da kapalı bir genç kız tecavüz edilip öldürülüyor. Hiçbir yerini göstermeyen bu kadınlar erkeği nasıl tahrik etmiş olabilir?


hüküm ALLAHIN
Kimin ne giyeceğine yorum yapmak haddimiz değil ama neden bir bayanın pantolon giymeyi kendine bir meziyet edindiğini anlamıyorum. tesettürü şimdiki müslüman kızlar başörtmeden ibaret saydıkları için başını örttüysen sorun yok modundalar. o boyalar makyajlar boylarına eşit giydikleri topuklular. Ne oluyor anlamadım tesettür demek bir bayanın özellikle bilmesi gerek. senin cazibenin karşı cinsi etkilememesidir. bir nevi görünmez olucaksın kardeşim bu kadar basit ve net. peki durum böylemi tam tersi bütün cazibelerini gözümüzün içine içine sokup bana bakan yokmu bak bana diye geziyorlar. Bir toplumu bozmak istiyorsan kadını boz yeter gelen nesil komple bozulur…


Omer Faruk
Güzel kardeşim

< bir nevi görünmez olucaksın kardeşim bu kadar basit ve net. >
< Allah’ın ayetleri açık:
"(Ey Peygamber!) Mü’min erkeklere söyle: Gözlerini (kendilerine helal olmayan kadınlara ve avret yerlerine bakmaktan) sakınsınlar ve (zinâ, eşcinsellik ve avret yerlerini göstermek gibi Allah’ın haram kıldığı şeylerden) ırzlarını korusunlar. Bu onlar için daha temiz bir davranıştır. Şüphesiz Allah, onların yapmakta olduklarından haberdârdır." (Nur Sûresi: 30).

"Mümin kadınlara da bakışlarını kısmalarını ve edep yerlerini günahtan korumalarını söyle! Yine söyle ki mecburen görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Başörtülerini yakalarının üzerini kapatacak şekilde örtsünler. Zinet takılan yerlerini kocaları, babaları, kocalarının babaları, oğulları, üvey oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, mümin kadınlar, ellerinin altında bulunanlar (köleler), erkeklikten kesilip kadınlara ihtiyaç duymayan hizmetçileri veya henüz kadınların mahrem yerlerini anlamayan çocukları dışında kimseye göstermesinler. Saklı zinetlerine dikkat çekmek için, ayaklarını da vurmasınlar. Ey müminler! Hepiniz toptan Allah’a tövbe ediniz ki felaha eresiniz." (Nur, 24/31) >
Ne kadın ortadan yokolacak ne de erkek dönüp bakacak. Allah kadına tesettürü yok olması için değil VAROLMASI için emretmiştir. Bu ayet sınırlarına uyan erkek kadının açıklığını bahane edemez, bu ayet sınırlarına uymayan kadın da erkeğin zina günahına ortaklığından kurtulumaz.

Sonuç olarak; Müslüman erkek bakmayacak, müslüman kadın da tesettür sınırlarına uyarak Allah’ın yasakladıklarını HARAM olan erkeğe göstermeden toplumun içindeki yerini alacak. Camiisine gidecek, pazarına gidecek, okuluna gidecek hasılı Rasulullah (A.S)ın döneminde olduğu gibi hayatın içinde olacak.

Bu iki ayetle amel eden müslüman kadın ve erkeğe Allah rahmet etsin.


pantolon giymek hadis, islamda pantolon giymek, islamda kadının pantolon giymesi

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();