Benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var ne yapmalıyım
sinop57
benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var.bunları beş vakit namazın sünnetlerini terkederek kılabilirmiyim?bir tarafta sünnet diğer tarafta kazayada kalmış olsa farz var.nasıl yapabilirim bunu?
kısa zamanda bitirmem için her namazdan sonra her vakit için 40-50 rekat kılmam gerekiyor sanırım.
yardımcı olursanınız sevinirim
Cevap: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?
abdullah biri
sa. hanefi mezhebinde sünnet terk edilerek yerine kaza namazı kılınması caiz değildir. Kaza namazları ayrıyetten kılınır.
kılmak istersek İnşAllah kısa zamanda biter. her gün 3 günün kaza namazın eda etsek 3 yılda biter inşAllah.Allah yardımcın ve yardımcımız olsun. selam ve dua ile
Yanıt: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?
Hoca
< benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var.bunları beş vakit namazın sünnetlerini terkederek kılabilirmiyim?bir tarafta sünnet diğer tarafta kazayada kalmış olsa farz var.nasıl yapabilirim bunu?
kısa zamanda bitirmem için her namazdan sonra her vakit için 40-50 rekat kılmam gerekiyor sanırım.
yardımcı olursanınız sevinirim >
Şafii mezhebine göre kaza namazı olanlar sünnet kılamaz.
Hanefi mezhebine göre ise, kaza namazı olanlar sünnet kılabilirler.
bir ömür kılmadığın sünnetlerden hesap sorulmazsın ama tek bir farzı terkten dolayı hesap vereceksin.
sonuç olarak yapman gereken;
kendi uyduğun mezhebi taklid etmendir. diğer mezheplerin görüşünüde almanda bir sakınca yoktur.
< hanefi mezhebinde sünnet terk edilerek yerine kaza namazı kılınması caiz değildir. >
caiz değildir değil kardeş, hanefi mezhebinde kaza ile bilikte sünnetlerin terkedilmemesi sadece bir tavsiyedir.
Soru: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?
halil akyaz
mum hoca konuya ilişkin gerekli cevabı vermiş sağolsun ..biz şahsi yorumda bulunacaz kısa olarak . bir müslüman namazın hesabını yapmamalı ..mümkün olsada her anı namazda geçse..sürekli secdede olsa ..ve secdedeyken ruhunu teslim etse.. namaz borcum var demektense çokca ibadet edip gece namazlarınıda kılıp . namazda fazlalığım var. demek daha güzel olmazmı.?
muhasebeci
her vakıt namazından sonra kaza kıl yeter.bu şekilde 10 yılda tamamlarsın.öyle gunde 3-4 gunluk aza kılayım demek zor.sonra ben bılıyorum sıkılcan hepsını bırakcan
yavaş yavas ama devamlı kıl
esin-ti
< bir müslüman namazın hesabını yapmamalı >
Güzel düşünüyorsunuz tabi ama bu kardeşim kılmadıkları var.İlk önce onları bitirmeli ki sonra da arttırsın inşaAllah.
halil akyaz
< Güzel düşünüyorsunuz tabi ama bu kardeşim kılmadıkları var.İlk önce onları bitirmeli ki sonra da arttırsın inşaAllah. >
haklısın kardeşim biz zaten ters manada söylemedik siz anlamışsınız Allah razı olsun.
Desert Rose
Allah razı olsun Mum hocam çok net bir şekilde açıklamışsınız , Bende şöyle duymuştum Şaafi Mezhebine mensup olan bir kişi eğer tadili erkan sahibiyse namazlarını hiç akstmadan eda ediyorsa insanlık bu ya diyelim 6 vakit namazından az herhangi bir nedenden dolayı kazaya kaldı ise önce kazaya kalan namazlarının kazasını kılması gerekiyormuş kazaları kılmadığı sürece vakit manazları fasid oluyormuş ama 6vakit ve daha fazla kazası olunca ozaman fark etmiyormuş çünkü kişi TADİLİ-ERKAN sahibi olmaktan çıkıyormuş Hocam benim sorum Hanefi Mezhebindede durum böylemi yoksa iştehad değişiyormu değişiyorsa nasıldır. Cevaplarsanız çok memnun olurum Allah c.c razı olsun hocam:)
abdullah biri
Hanefi Mezhebinde
Kaza namazlarını bir an önce kılmak nafile namaz kılmaktan daha önemldir. Fakat farz namazların müekkede olsun olmasın sünnetleri bundan müstesnadır. Yani bu sünnetleri terkederek bunların yerine kazaya niyet edilmesi iyi değildir. Bilakis bu sünnetlere niyet edilmesi daha iyidir. Hatta kuşluk. tesbih namazları gibi haklarınd hadis_i şerif bulunan nafile namazlarda böyledir. Bunlara da böyle nafile olarak niyet etmek daha iyidir. Çünkü bu sünnetler farz namazlarını tamamlar. bunların telafisi mümkün değildir. Kaza namzlarının ise belli vakitleri olmadığı için telafileri mümkündür. Bununla beraber namazları kazaya bırakmak büyük günahtır. Bu günahtan mümkün mertebe kurtulmak için sünnetleri terk etmek münasip olamaz. Böyle bir günahı işleyen kimsenin fazla ibadette bulunarak ilahi affa sığınması icap ederken, hakkında Peygamber Efendimiz(SAV) ‘in şefaatini kazanması na vesile olacak bir kısım mübarek sünnetleri , nafileleri terketmesi nasıl uygun olabilir?
Hem sünnetleri hemde kaza namazlarını kılmaya müsait vakit bulamadıklarını iddia edenler bulunursa, bunlar insaflı bir iddiada bulunmuş sayılamazlar. Boş yere en kıymetli vakitlerini zayi eden insanlar bilmem böyle bir iddiaya ne yüzle cüret edebilirler?
Öyle değilmi MUM hocam
(Şafiiler bu konudaki mezheplerine göre amel ederler. Bu konuda Şafiiler taklid edilemez)
selam ve dua
alper_61
sinop57 kardeş
namazdan önce itikatın sağlam olmalı.
benim itikatım bozuk olarak 35 sene namaz kıldım.
kısaca 50yaşıma kadar olan namazlarım inşAllah geçersizdir.
Allah c.c ye şirk koşarak inanıyordum.şirkin ne olduğunu bilmiyordum.
LailaheillAllahMuhammedunresulillah ı bozduğumu bilmiyordum.
kısaca itikatınız sağlamsa bu andan itibaren namazını kılmaya başla.Allah c.c
geçmiş namazlarını bağışlar . ama şirk koşmanın inşAllah affı yoktur.başı secdeden kalkmayan
şirk koşuyorsa inşAllah cehennemde yeri hazırdır.
malesef Laik dini- Demokrasi dini-kapitalizm dini ne göre amel edip namaz kılıyorsak inşAllah o namaz geçerli değildir.
Allah c.c yardımcımız olsun
sinop57
teşekkür ediyorum yardımlarınızı benden esirgemediğiniz için
halil abi ya da kardeş bilmiyorum yaşınızı ama kim istemezdi ki namaz fazlalığım var diyebilsin.ama okul,sınavlar,üniversite…bunlar mazeret değil bununda farkındayım ama insan o yaşlarda koşuşturmacadan düşünemiyor diyelim.
hanefi mezhebine göre sünnetleri terkedemiyorum doğru anlamışsam.mantık çerçevesinde geriye kalanda hernamaz sonrası kaza kılmak sanırım.inşAllah Allah yardım eder
yardım eden herkesten Allah razı olsun
imamhatipli42
< malesef Laik dini- Demokrasi dini-kapitalizm dini ne göre amel edip namaz kılıyorsak inşAllah o namaz geçerli değildir. >
Biz böyle din veya mezhep bilmiyoruz biraz anlatır mısın biz de öğrenelim ama destekli at da sağa sola kaçmasın olur mu alper_61.
muhasebeci
bunlar hep tembellikten oluyo kardeşim.adamın canı namaz kılmak istemiyo yok bu ülkede kılınmaz diyo.yani mantıklı açıklama bakleme tek neden tembellik
Hoca
< Hanefi Mezhebinde
Kaza namazlarını bir an önce kılmak nafile namaz kılmaktan daha önemldir. Fakat farz namazların müekkede olsun olmasın sünnetleri bundan müstesnadır. Yani bu sünnetleri terkederek bunların yerine kazaya niyet edilmesi iyi değildir. Bilakis bu sünnetlere niyet edilmesi daha iyidir. Hatta kuşluk. tesbih namazları gibi haklarınd hadis_i şerif bulunan nafile namazlarda böyledir. Bunlara da böyle nafile olarak niyet etmek daha iyidir. Çünkü bu sünnetler farz namazlarını tamamlar. bunların telafisi mümkün değildir. Kaza namzlarının ise belli vakitleri olmadığı için telafileri mümkündür. Bununla beraber namazları kazaya bırakmak büyük günahtır. Bu günahtan mümkün mertebe kurtulmak için sünnetleri terk etmek münasip olamaz. Böyle bir günahı işleyen kimsenin fazla ibadette bulunarak ilahi affa sığınması icap ederken, hakkında Peygamber Efendimiz(SAV) ‘in şefaatini kazanması na vesile olacak bir kısım mübarek sünnetleri , nafileleri terketmesi nasıl uygun olabilir?
Hem sünnetleri hemde kaza namazlarını kılmaya müsait vakit bulamadıklarını iddia edenler bulunursa, bunlar insaflı bir iddiada bulunmuş sayılamazlar. Boş yere en kıymetli vakitlerini zayi eden insanlar bilmem böyle bir iddiaya ne yüzle cüret edebilirler?
Öyle değilmi MUM hocam
(Şafiiler bu konudaki mezheplerine göre amel ederler. Bu konuda Şafiiler taklid edilemez)
selam ve dua >
< sa. hanefi mezhebinde sünnet terk edilerek yerine kaza namazı kılınması caiz değildir. >
"caiz değil"in karşılığı, "günah"tır.
sünnetleri terkedin demedim ve asla demem ama caiz değildir diyemezsiniz. biri hayatında hiç sünnet kılmasa günahkar mı olur?
tavsimeyizi tekrarlayayım: herkes taklid ettiği mezhebinnin görüşüne uysun.
alper_61
imamhatipli
öncelikle din konusunun çok ciddi bir konu olduğunu, destekli at atma v s. gibi
sözler müslümana yakışmaz .bu sitede birçok yazım var.al bir tanesini oku.o
yazılarımda atmasyonmu yoksa Kur’an e sünete göremi yazmışım bana söyle.
yanlışlarım olablir.bu yanlışı bana Kur’an ve sünnete göre ispatlarsın beni ikna
edersin. bende Allahım beni affet yanlış anladım yanlış amel ettim.tevbe ederim.
Türkiyenin kapitalizmle idare edildiğini biliyormusun bilmiyormusun?
önce idare edildiğimiz içinde olduğumuz rejimi-sisemi-düzeni bilmeliyiz.
biz şeytanlamı idare ediliyoruz yoksa şeriatla mı idare ediliyoruz.?
bu sistemlerden hangisini alıyoruz hangisini atıyoruz?
şeytanın düzenini atmıyoruz aksine destek mi veriyoruz.?
önce bu soruları anla nerde olduğunu bileyim sonra diğer konuları konuşalım
Allah c.c yardımcımız olsun
alper_61
Muhasebeci
namazı Allah c.c rızası için kılıyoruz.
namaz kılma şartlarınıda Allah c.c belirler.
sen ve ben değil.
buna bir örnek ayet yazayım belki bilmiyor olabilrsin. bende bilmiyordum öğrendim.
Tevbe süresi 108. ayet:
– Orada asla namaza durma. İlk gününden itibaren Allah korkusu temeli üzerine kurulan mescid, içinde namaz kılmana daha lâyık bir yerdir. Orada günahlardan arınmayı özleyen kimseler vardır. Allah günahlardan arınanları sever.
….
amelleri ibadetleri kafamıza göre değil Allah c.c nin istediği gibi yapmak doğrudur.
Allah c.c yardımcımız olsun
imamhatipli42
< imamhatipli
öncelikle din konusunun çok ciddi bir konu olduğunu, destekli at atma v s. gibi
sözler müslümana yakışmaz .bu sitede birçok yazım var.al bir tanesini oku.o
yazılarımda atmasyonmu yoksa Kur’an e sünete göremi yazmışım bana söyle.
yanlışlarım olablir.bu yanlışı bana Kur’an ve sünnete göre ispatlarsın beni ikna
edersin. bende Allahım beni affet yanlış anladım yanlış amel ettim.tevbe ederim.
Türkiyenin kapitalizmle idare edildiğini biliyormusun bilmiyormusun?
önce idare edildiğimiz içinde olduğumuz rejimi-sisemi-düzeni bilmeliyiz.
biz şeytanlamı idare ediliyoruz yoksa şeriatla mı idare ediliyoruz.?
bu sistemlerden hangisini alıyoruz hangisini atıyoruz?
şeytanın düzenini atmıyoruz aksine destek mi veriyoruz.?
önce bu soruları anla nerde olduğunu bileyim sonra diğer konuları konuşalım
Allah c.c yardımcımız olsun >
Senin söylediğin sorunların hepsini biz de biliyoruz şüphen olmasın ama biz bu toprakların suyunu içip ekmeğini yiyoruz şeriat yok diye terk mi edelim şimdi. Ayrıca dünyanın hiçbir yerinde tam anlamıyla şeriat uygulaması yok ki.
Bir de sana tavsiyem ikide bir şu rejim bu rejim kötü deyip durma bu devletin elektriğini, suyunu kullanıp ekmeğini yeyip suyunu içiyorsun bu haksızlık değildir de nedir. Tamam biz şeriat ülkesiyiz demiyorum ama bu topraklardan faydalandığımız nimetlere de nankörlük etmeyelim.
alper_61
İmamhatipli
Bir de sana tavsiyem ikide bir şu rejim bu rejim kötü deyip durma bu devletin elektriğini, suyunu kullanıp ekmeğini yeyip suyunu içiyorsun bu haksızlık değildir de nedir. Tamam biz şeriat ülkesiyiz demiyorum ama bu topraklardan faydalandığımız nimetlere de nankörlük etmeyelim.
—————————-
bu yazını dikkatli oku. burada Allah c.c ye şirk koştuğunu herşeyiverenin Allahc.c yerine devletolduğunu yazarak günah işledin.
herşeyi veren Allah c.c ye bu yazınla nankörlük ettiğini görüyorum.
biz Allah c. c ye nankör olmayacağız.
Allah c.c nin düzenini-sistemini-rejimini sevmeyenleri sevmeyeceğiz onlarla mücadele edeceğiz.
Allah c.c nin Kur’anıyla idare edilene kadar.
imamhatipli42
< bu yazını dikkatli oku. burada Allah c.c ye şirk koştuğunu herşeyiverenin Allahc.c yerine devletolduğunu yazarak günah işledin. >
Şirki senden öğrenecek değilim alper_61.
Herkes hakkını hukukunu bilsin ama haddini hududunu da bilsin.
Ayrıca sana sadece Allah (cc) yardımcın olsun diyorum inşaALLAH rejimle mücadelenle başarılı olursun.
Bu konunun da kapanmasını istiyorum polemiğe girmeye gerek yok sen kendi düşüncelerinle amel et kardeş ben de bildiğimle idare ederim.
halil akyaz
< teşekkür ediyorum yardımlarınızı benden esirgemediğiniz için
halil abi ya da kardeş bilmiyorum yaşınızı ama kim istemezdi ki namaz fazlalığım var diyebilsin.ama okul,sınavlar,üniversite…bunlar mazeret değil bununda farkındayım ama insan o yaşlarda koşuşturmacadan düşünemiyor diyelim.
hanefi mezhebine göre sünnetleri terkedemiyorum doğru anlamışsam.mantık çerçevesinde geriye kalanda hernamaz sonrası kaza kılmak sanırım.inşAllah Allah yardım eder
yardım eden herkesten Allah razı olsun >
can kardeşim önce merakını gidereyim yaşım 45.evli ve 4 çocuk babasıyım tahsil hayatım. ilkokul birinci sınıfa 11 gün devam edebildim ilkokul diplomamı dışardan imtihanlara girerek aldım kendim şöförüm zamanında simit sattığım zamanlarda oldu kolye yüzük sattığım zamanlarda oldu.bu anlattıkların benim için güllük gülüstanlık bir de harabeler var 4 yaşında annesiz kaldım babamla annem ayrıldılar 16 yaşına kadar annemi bilemedim 16 yıl orada burada yaprak gazeli gibi yaşadık 4 kardeşiz 4 de aynı sahneyi paylaştı 16 yaşında annemi buldum evlendik çoluk çocuğa karıştık babam vefaat etti etmeden hayır duasını aldık elhamdülüllah şimdi sıra annemde hiç birimiz anneme karşı saygıda kusur etmiyoruz o duayı bekliyoruz .beklentimiz aslında anne duasında Allahın rızası.biz bunca şeyleri yaşamamıza rağmen ebeveynlerimizi üzmedik bunla beraber hiç bir yaratılmışa hor bakmadık dayıma merhameti ön planda tuttuk bunların eğitimini hiç kimseden hiç bir kurumdan almadık …öylece boşlukta yaşadık ve büyüdük..diyeceksiniz ki bunları neden anlatıyorsunuz.? evet bunlar gerçek yaşamdan kesitler normalde bu hal üzere olanlar genelde katil sapık cani ataist terörist vs
bütün kirlilik içinde anılmakta ve var olmaktalar ama biz olmadık neden
Allah bizi seviyor ve korudu hamdolsun ona sayısız adetce şükrediyorum
eyer bizi korumasaydı ve sevmemiş olsaydı şimdi biz başka bir kulvarda isyankarlığı ve sapıklığı her türlü pisliği yaymakla meşgul oluyor olurduk.
bizim size tavsiyemiz Allah(cc) tür.. ona samimi sevgi ve itaattir……. gerisi tefarruattır…o istemesse hiç bir şey olmaz iyi veya kötü Allah’a emanet ol.
abdullah biri
Mum Kardeşim birbirimize sebeb olmayalım ama 4 hak mezhebte sünnetin terkinin karşılığının ne olduğunu bildiğinizi sanıyorum.
(Yaratılmışların şafaatine muhtaç olduğu Peygamber Efendimiz(SAV) in sünnetlerini terk eden hangi yüzle şefaat talep edebilir.)
Selam ve Dua ile
bizim size tavsiyemiz Allah(cc) tür.. ona samimi sevgi ve itaattir……. gerisi tefarruattır…o istemesse hiç bir şey olmaz iyi veya kötü Allah’a emanet ol.
Halili Akyaz kardeş gerisi tefarruattır derken ne kastediyorsun ?
Hoca
< Mum Kardeşim birbirimize sebeb olmayalım ama 4 hak mezhebte sünnetin terkinin karşılığının ne olduğunu bildiğinizi sanıyorum.
(Yaratılmışların şafaatine muhtaç olduğu Peygamber Efendimiz(SAV) in sünnetlerini terk eden hangi yüzle şefaat talep edebilir.)
Selam ve Dua ile >
kardeş
sünnetin ehemmeyyetini biliyorum. yukarda da kimseye kılmayın anlamında bir şey yazmadım.
mehzeplerin görüşünüde biliyorum ve yazdım. dileyen dilediğini yapar.
< "caiz değil"in karşılığı, "günah"tır.
sünnetleri terkedin demedim ve asla demem ama caiz değildir diyemezsiniz. biri hayatında hiç sünnet kılmasa günahkar mı olur?
tavsimeyizi tekrarlayayım: herkes taklid ettiği mezhebinnin görüşüne uysun. >
yukarda ne yazdığımı yine alıntıladım. oku ve yanıtla kardeş cevabını bekliyorum.
abdullah biri
Mum Kardeş bunun 2 yönlü cevabı vardır.
1.- Cevab :Fıkhi olarak evet sünneti terk eden günahkar olmaz. Amma gayri müekked sünnetleri terk ahirette Rabbimizin Kınamasına , müekked sünnetleri terk Efendimiz(SAV) in şefaatinden yoksun kalmasına sebeb olur.(buda büyük bir cezadır sanırım. Sahabe Kiram Efendimiz den birisi ." Rabbimin neden bunu büyle yaptın diye kınamasındansa yedi gök yukardan yere düşüp parçalanmayı yeğlerim) sözü bizim için ne kadar ibretlidir.
2- Cevab : Sünnetleri terk zamanla farzlarında terk etme tehlikesini getirir. Şeytanın ilk terk ettirdiği edep davranışlarıdır sonra müstehaplar sonra sünnetler sonra farzlar ve sonunda iman dır.
Şu sözde hiç yakışık kalmamış (Dileyen dilediğini yapar.) Bir müslüman dilediği gibi yapamaz. Rabbimiz in istediği gibi ancak yaşayabilir. ) Kendi dilediği gibi yaparsa ahirette karşılığını görür.
Selam ve Dua ile
Hoca
< Cevab :Fıkhi olarak evet sünneti terk eden günahkar olmaz. >
cevap bu işte. ama sen caiz değildir yazmıştın. o hata idi düzeltmiş oldun. sağol.
< gayri müekked sünnetleri terk ahirette Rabbimizin Kınamasına >
bunu neye dayanarak yazdın?
< Şu sözde hiç yakışık kalmamış (Dileyen dilediğini yapar. >
gayet yakışıklı biz söz:)
kardeş, biz sadece tebliğ ederiz. ben iki defa hanefi ve şafii mezhebinin görüşünü yazdım kimin mehebini neyse onu seçer. dileyen dilediği mezhebi seçmekte serbesttir.
sonuç:
Kardeş cevaplarında sanki sünnetleri hafife almışız gibi bir izlenim bırakıyorsun.
asla sünnetleri hafife almayız ve kendim kılarım ve her zaman müslümanları sünnetleri kılmaya teşvik ederim.
ama birileri ben kılmam derse kılmak zorundasın gibi yetkim yok/hatta hiçkimsenin yetkisi yok.
Alllaha emanet ol.
abdullah biri
Mum Kardeş kulağı tersten tutmayalım. Bir müslüman sünnetleri (eğer kabul görecek bir mazareti yoksa) kılmak zorundadır. Bunu bu dinin mensubu olarak söylüyorum.
Zorla kıldırmak gibi bir işimiz yok tabiki.
Hesap gününde neden kılmadının cevabı varmıdır ?
(Dilediğini yapar ile dilediği mezhebi seçer arasında bayağı bir fark kardeş)
Sende ALLAH a emanet ol.
Selam ve dua ile
sinop57
"Sünnetleri terk zamanla farzlarında terk etme tehlikesini getirir. " yazan abi
ben sünneti terkedebilirmiyim derken sünneti önemsemiyorum anlaşılmasın lütfen.sadece bir an önce kaza namazlarımı bitirmek istediğim için sordum.sünnetlerin zorunlu olmadıkça terkedilmediğinin de bilincindeyim.
abdullah biri
eyvAllah güzelim. ama şu var sünnetleri de terk etmeden kaza namazlarını kılmaya çalışan kişi olduki ahirete göç etti. İNŞAALLAH ahirette sünnet namazları kazaya kalmış namazları tamamlayacaktır. Farz ibadetlerin kabulu sünnetlerini ihya ile kabul olur.
Kendim şafii mezhebindenim. şafii mezhebinde kazası olan kişi evet sünnetleri kılamıyor.
bununla beraber şunuda şart koymuş şafii mezheb alimlerimiz kazası olan kişi zorunlu olan hayatı idamesi dışındaki tüm vaktini kazaları kılmakla mecbur etmiştir
Gayret bizden tevfik ALLAH tandır. Allah yar ve yardımcımız olsun
Selam ve Dua ile
halil akyaz
< Zorla kıldırmak gibi bir işimiz yok tabiki.
Hesap gününde neden kılmadının cevabı varmıdır ? >
bir taraftan zorlama yok diyorsunuz diyer yandan şiddetle kılınması gerektiğini terketmenin çok büyük vebal olduğundan bahsediyorsunuz bal gibi zorluyorsunuz. misal öğle namazının 4 rekat farzını kıldın mı ? emri yerine getirdin mesele yok ..kalan 6 rekatı terketmekten bir günah sadır olmaz mesul olduğumuz sadece farzlardır.farzı terketmişsek hesabı elbette sorulacaktır sünneti terkten hesap sorulmaz. bütün bu söylemlerin sonucunda sünneti terketmeli mantığı yürütülmemeli efendimize hürmetten dolayı kılınması icabeder çünki onun yolunda yürüyorum diyeceksin sonra yaptıklarını yapmayacaksın bu samimiyetsizlik olur
hata şurda sünneti farzla eş değer duruma getirmek .bu yanlış olur bir müslümana sünneti farz gibi anlatamayız. anlatılmamalı Mum hoca doğru bilgileri vermiş .hatta meshepler konusunda 4 meshebten hiç birini seçmeyebilirsinde 4 meshebi terkten mesulmü tutulacak bir müslüman ?
abdullah biri
kardeş sen şefaata inanırmısın?
Dinin emirleri ibadet kastıyla yapılır hürmeten yapılmaz. ‘Sünnet’ yapılmasada olur cinsinden ibadetler değildir.
Mezhepler konusuna girmeyeceğim.
selam ve dua ile
halil akyaz
İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki: Farzın yanında nafileler kıymetsizdir. Sünnetlerin farzlar yanındaki kıymeti de, deniz yanında bir damla su gibi bile değildir. mektubat-ı Rabbani 1/29, 260)
kurşun&kalem
Nafile ile Sünnet kavramını iyi ayrt etmek lazım…?!
halil akyaz
< Nafile ile Sünnet kavramını iyi ayrt etmek lazım…?! >
can kardeşim sen şunu bana diyebilirmisin namazda sünnet olan rekatleri kılmadım diye Allah bana günah yazar mı.?..
tarih veriyorum daha anlaşılır olması için
01.01.2009.sabah ögle ikindi akşam yatsı namazlarının farzlarını kıldım ama sünnetleri kılmadım öldüm ve hesaba çekildim defter açıldı.
tarih 01.01.2009.namazı kılmadığım bilgisi söz konusu olabilir mi ?……….emir neyse onu yerine getirmişim…:)
burada doğruyu yapalım derken yanlışı doğurmayalım sünneti farzlaştırmayalım.. sünnet olan rekatler kılnması gereken rekatlerdir. sayısız sevabı vardır…ancak bizim gerçek mesul tutulacağımız sorguya çekileceğimiz namazlar farz olan rekatlerdendir.sünnetlerden deyil.
abdullah biri
kardeş siz bu dini yaşar nuri den veya internettenmi öğrendiniz. ne yapmaya çalışıyorsun
farz başkadır sünnet başkadır tabiki ama sünnet yapılmasada olur değildir.
neden hiç sebeb yokken sünneti terk ettin diye sorulmayacak mı sanıyorsun değilmi
seven sevdiğine uyar. hem sevdiğini söyleyeceksin hemde sünnetini terk edeceksin öylemi
şefaatine muhtaç olduğumuz Efendimiz(SAV) neden sünnetimi terk ettin diye sorar ise ne cevap vereceksin düşündünmü?
selam ve dua ile
halil akyaz
< bir taraftan zorlama yok diyorsunuz diyer yandan şiddetle kılınması gerektiğini terketmenin çok büyük vebal olduğundan bahsediyorsunuz bal gibi zorluyorsunuz. misal öğle namazının 4 rekat farzını kıldın mı ? emri yerine getirdin mesele yok ..kalan 6 rekatı terketmekten bir günah sadır olmaz mesul olduğumuz sadece farzlardır.farzı terketmişsek hesabı elbette sorulacaktır sünneti terkten hesap sorulmaz. bütün bu söylemlerin sonucunda sünneti terketmeli mantığı yürütülmemeli efendimize hürmetten dolayı kılınması icabeder çünki onun yolunda yürüyorum diyeceksin sonra yaptıklarını yapmayacaksın bu samimiyetsizlik olur
hata şurda sünneti farzla eş değer duruma getirmek .bu yanlış olur bir müslümana sünneti farz gibi anlatamayız. anlatılmamalı Mum hoca doğru bilgileri vermiş .hatta meshepler konusunda 4 meshebten hiç birini seçmeyebilirsinde 4 meshebi terkten mesulmü tutulacak bir müslüman ? >
bir alttaki sayfada bir yorumda bulunmuştum siz konuyu okumadınız balıklama daldınız o yorumumu tekrar alıntı yaptım geriye doğru gidersen
geri vites vardır inşaAllah.
abdullah biri
geri vitesi kiraya verdim . hep aynı yerde takılmış gidiyorsun ilk yazılanı oku. adam gibi bilgi yazdım. sen kendince muhasebeni yap.işine gelmiyorsa kafana göre takıl. soruya soruyla karşılık verme
kurşun&kalem
< burada doğruyu yapalım derken yanlışı doğurmayalım sünneti farzlaştırmayalım sünnet olan rekatler kılnması gereken rekatlerdir sayısız sevabı vardırancak bizim gerçek mesul tutulacağımız sorguya çekileceğimiz namazlar farz olan rekatlerdendirsünnetlerden deyil
>
Değerli kardeşim dinimiz akıl değil nakil dinidir. Nakil dini olmasına rağmen akla yatkın tek dindir Elhamdülillah?
Mantık yürüterek konuyu sürdürerek haklı çıkma ısrarı bizim kazancımız değil kaybımız olur?!
< burada doğruyu yapalım derken yanlışı doğurmayalım >
Kimse farz ile nafilelerin yerini değiştirmiyor bundan Rabbi tealaya sığınırız!
Lakin sizden din kardeşiniz olarak istirhamım bu soruyu kalbiniz ile başbaşa kaldığınızda bir de kendinize yöneltiniz lütfen!
Milyarlık arabaları milyonluk lastikleri yürütür.
Asrin idrakine ne oluyorki 1400 senedir KİTABI, SÜNNETİ, İCMAİ ÜMMETİ ile uyugulanarak gelen namaz şekli rekatlardan nakli delili olmayan akli delillerle hali kılınmaya çalışılıyor?!
Şimdi bu fikir sahiplerine soruyorum;mademki namaz sadece farz dan ibaret neden namaz içindeki sünnetleride terkedilmiyor?
Neden Allah Resül’ü masiyetten ve suale çekilmekten masum iken ayakları şişinceye kadar namaz kılardı?
‘De ki, eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyunuz ki, Allah da sizi sevsin.’ (Ali İmran Suresi:31)
‘Andolsun, sizin için, Allah’ı ve ahiret gününü umanlar ve Allah’ı çokça zikredenler için Allah’ın Resûlü’nde güzel bir örnek vardır.’ (Ahzab 21)
‘Haberiniz olsun ‘ bana Kitap (Kur’an) ve onun kadar başkası (Sünnet) verilmiştir. Haberiniz olsun, koltuğuna kurulmuş karnı tok birilerinin şöyle diyeceği gün yakındır: ‘Size Kur’an yeter, helal nevinden onda ne varsa onları helal bilin, haram nevinden onda ne varsa onları da haram kabul edin.’ Böyle diyenden sakının.’ (Kütübi Sitte, c/16, sh:359)
Allah Resul’u ve sahabesi ibadetten arta kalan vakitlerini dünya işleriyle meşgul olurken, günümüz müslümanlığı dünya işlerinden arta kalan vakitlerinden kalan vaktini ibadete ayırıyor.
Hal böyleyken ibadet için ayrılan vakit farzları yerine getirmekten ibretttir mantığı ile sünnetleri terk etmek neredece insaflı olur?!
Sözümü kıymetli üstadımız Ömer Nasuhinin şu ibretli nasihatıyla bitiriyorum;
Kaza namazları ile uğraşmak, nafile namazları ile uğraşmaktan daha iyi ve daha önemlidir. Fakat farz namazların müekked olsun olmasın, sünnetleri bundan müstesnadır. Bu sünnetleri terk ederek bunların yerine kazaya niyet edilmesi daha iyi değildir. Bu niyetlere niyet edilmesi evlâdır. Hatta kuşluk ve tesbih namazları gibi, haklarında nakıl bulunan nafile namazlar da böyledir. Bunlara da böyle nafile olarak niyet etmek evlâdır. Çünkü bu sünnetler, farz namazları tamamlar, bunların yerine getirilmesi mümkün değildir. Kaza namazlarının ise, muayyen vakitleri olmadığı için onların her zaman yerine getirilmesi mümkündür.
Bununla beraber namazları kazaya bırakmak günahtır. Bu günahdan mümkün olduğu kadar kurtulmak için sünnetleri feda etmek uygun olmaz. Böyle bir günahı işleyen kimsenin fazla ibadet ederek Allah’ın bağışlamasına sığınması gerekirken, hakkında Peygamber şefaatinin tecelli etmesine vesile olacak bir takım sünnet ve nafileleri terk etmek nasıl uygun olabilir? Hem bir kısım vakit namazlarını kazaya bırakmak, hem de diğer bir kısım vakit namazlarını, kendilerini tamamlayan sünnetlerden ayırmak iki kat kusur olmaz mı? Buna aykırı olan bazı nakiller geçerli değildir. Bunlar kabul edilen fetvaya aykırıdır. Hem sünnetleri, hem de kaza namazlarını kılmaya elverişli vakit bulamadıklarını iddia edenler bulunursa, bunlar insaflı bir iddiada bulunmuş sayılmazlar. Boşuna yere en kıymetli zamanlarını harcayan insanlar, bilmem böyle bir iddiaya nasıl kalkışabilirler?
(Kaza Namazları ve Eda ile Kazanın Farkları bölümü)
abdullah biri
sevgili kurşun kalem kardeşim ayet meali veya hadis şerif meali öne sürmedik ki olur bu insanlar yanlışlıkla inkar yoluna girip yanlış manaya çekip günaha girmelerine sebeb olmak istemedik.
öğrenmek istemeyene bir şey öğretilmez o ilme ve yazılanlara yazık olur yoksa
selam ve dua ile
kurşun&kalem
Değerli Abdullah kardeşim..
Ayet ve Hadis meali konuyu mantık cümlelerinden çıkarmak içindi.
Konu farz bir ibadet, emir yeri Kitab-ı Kerimde detayı ile uygulanır şekli Resül’ün <a.s.> sünnetinde…
Hal böyle olunca delillerde Kitab ve sünnetten olması kaçınılmazdır ve eklenecek çok olmasına karşın bir iki tanesiyle ittifa ettik..
Sizin görüşünüzüde saygı duyuyor ve teşekkür ediyorum…
sinop57
""Kaza namazları ile uğraşmak, nafile namazları ile uğraşmaktan daha iyi ve daha önemlidir. Fakat farz namazların müekked olsun olmasın, sünnetleri bundan müstesnadır. Bu sünnetleri terk ederek bunların yerine kazaya niyet edilmesi daha iyi değildir. ""
aradığım cevap sanırım buydu.teşekkür ederim cevaplayan herkese.hakkınızı helal edin
10 yıllık namaz borcum var, ne kadar namaz borcum var, kaza namazlari nasıl biter