Kurandan delil getirmek…
feyza gül
Cevap: Kurandan delil getirmek…
Desert Rose
< Hz. Ali r.a. Haricîlerle konuşmak üzere gönderdiği İbn Abbas r.a.’a şöyle demiştir:
– Onlarla münakaşa ederken Kur’an’dan delil getirme.
– Niçin ey Müminlerin Emiri? Ben Kur’an’ı onlardan daha iyi bilirim. Kur’an bizim hanelerimizde nazil oldu.
– Doğru söylüyorsun, ancak Kur’an ayetleri çok anlamlı bir yapıya sahiptir. Buna göre sen bir ayet okursun, onlar da kendi davalarını destekleyecek bir ayet okur. Sünnetlerden delil getir. Sünnetlerden delil ve tevil yoluyla kaçamazlar.
>
Hay Allah razı olsun senden kardeşim, günlerdir bu formda deveyi hendekten atlattık ama bazı insanlara bunları anlatamadık.Ayetlerden örneklerde verildi ama yinede kalpleri mutmain olmadı, sanırım konuya açıklık getirecek cevap budur sağ olasın kardeş:):)
Yanıt: Kurandan delil getirmek…
feyza gül
ya yardımcı olduysam ne mutlu:) Rabbim sızlerden de razı olsun kardeşler….
Soru: Kurandan delil getirmek…
mızrap
Allah razı olsun kardeşim bu güzel paylaşımın için.
13.savaşcı
< >
Kullardan çekinmeseler Kuran bir işe yaramaz terk edin diyiverecekler.
Allahtan korkun!
Kuranı devre dışı bıraktırmak için kullandıkları isme bir bakın.Hz.Ali.
O Ali ki diğer adı "yürüyen Kuran." dır.
Böyle bir insan nasıl olrda Kurandan delil getirme der_?
< BEN YÜRÜYEN KUR’AN’IM:
Hz.Osman’dan sonra Hz.Ali hilafeti devralmış. Kargaşa, fikir ve ilim dünyasına da yansıyor.Şimdiden yalan hadis rivayet edenler, ümmetin Kur’an-Sünnet konusunda aklını karıştırmak isteyenler ortalıkta kol geziyor. Sahabe içinde ihtilaf baş gösteriyor.İhtilaflar Kur’an ayetlerine kadar uzanınca Ali dayanamıyor ve mescidin ortasına dikilip bir konuşma yapıyor:
-Ey Rasülün Ashabı!.. Kur’an hakkında farklı görüşler çıkmaya başladı. Ayetler ve sureler hakkında kim neyi merak ediyorsa ben buradayım. VAllahi,hangi ayetin hangi olay üzerine, nerede, nasıl indiğini benden daha iyi bilen aranızda yoktur. Ben yürüyen Kur’an’ım… >
OGOG
< Kullardan çekinmeseler Kuran bir işe yaramaz terk edin diyiverecekler. >
Hayır,
aksine. Şahitsinizdir, "Kuran terkedilmesin diye, Kuran varken Sünnete bakılmaz" diyen zihniyet artık Cuma namazlarını terk etti. Adım adım gaflete düşüp Kur’an’dan kopuyorlar da farkında değiller.
İnsan’a akıl verilmiş. Neden akletmez.
Ne gerek var Elçiye demi.. Kuran varken.
Allah cc dileseydi, ayetlerini bir mushaf olarak, bir şekilde kullarına indirmeyi pek ala da becerirdi.
Oysa O "Hakiym" dir, tabi hakim nedir biliyorsanız.
Bu dinin sağını solunu kırpmaya çalışanlar, yazık olacak size, vay halinize.
forumduasi.com/uye/9637-feyza-gul.htmlfeyza gül, güzel bir yazı. Allah razı olsun.
Desert Rose
< Hayır,
aksine. Şahitsinizdir, "Kuran terkedilmesin diye, Kuran varken Sünnete bakılmaz" diyen zihniyet artık Cuma namazlarını terk etti. Adım adım gaflete düşüp Kur’an’dan kopuyorlar da farkında değiller.
İnsan’a akıl verilmiş. Neden akletmez.
Ne gerek var Elçiye demi.. Kuran varken.
Allah cc dileseydi, ayetlerini bir mushaf olarak, bir şekilde kullarına indirmeyi pek ala da becerirdi.
Oysa O "Hakiym" dir, tabi hakim nedir biliyorsanız.
Bu dinin sağını solunu kırpmaya çalışanlar, yazık olacak size, vay halinize.
forumduasi.com/uye/9637-feyza-gul.htmlfeyza gül, güzel bir yazı. Allah razı olsun.
__________________ >
Ogog kardeşim aynen sana katılıyorum Efendimizin Sünnet-i seniyelerini kırpmaya hatta hasır altı etmeye çalışıyorlar ama hiç heveslenmesinler yeryüzünde milyonlarca Ehli-Sünnet varken o biraz zor işte. Bu ümmet Muhammed-i bir ümmet ve kıyamete kadarda Efendimiz (s.a.v) Rabbimizden bize getirdikleri,ve yaşayış tarzı, amelleriyle yani Sünnet-i seniyyeleriyle herzaman aramızda yaşayacaktır kardeşim bu gün peygamber sünnetlerini kırpmaya çalışanlar korkarım yarında
Kur’an-ı Kerim’i tahrib etmeye kalkışacaklardır, aynen yahudi ve hıristiyanların yaptığı gibi ama ben buradan bütün ehli sünnet Müslüman kardeşlerimin adınada kendi şahsım adınada söylüyorum buna asla kimse güç yetiremez çünkü O’ ancak Allah c.c.katında korumadadır bunu kavrayamazlarsa gerçekten de VAY hallerine !….
13.savaşcı
Alıntıdır….
Kitap’ ta hiçbir şeyi eksik bırakmadık.
6-Enam Suresi 38
Allah Kitap’ta eksik olmadığını söylerken, Kuran’ı ölülerin arkasından okunan bir kitap gibi kullanıp, Kuran’ın manasından çok musikisine önem verenler, ne yazık ki bu ayetlerin manasını anlayamıyorlar. Kuran’ın yerine ilmihal kitabını, mana yerine musikiyi, canlılar yerine ölüleri, Kuran İslâm’ı yerine mezheplerin İslâmı’nı ön plana alanlar Kuran’ı, manayı ve canlıları ön plana almadıkça bu ayetlerin açık manasını da anlayamayacak gibi gözüküyorlar.
154- Size ne oluyor, nasıl hüküm veriyorsunuz?
155- Hiç mi hatırınıza getirmiyorsunuz?
156- Yoksa sizin apaçık olan bir deliliniz mi var?
157- Şayet doğru söylüyorsanız kitabınızı getirin.
37-Saffat Suresi 154-157
36- Neyiniz var? Nasıl hüküm veriyorsunuz?
37- Yoksa okuyup, ders almakta olduğunuz bir kitabınız mı var?
38- İçinde keyfinize uyanın sizin olduğu.
68-Kalem Suresi 36,37
Sen de aralarında, Allah’ ın indirdiğiyle hükmet.
5-Maide Suresi 49
Ayetlerden, dini hükümlerin Allah’ın indirdiğine dayanması gerektiğini görüyoruz. Allah’ın indirdiği kitaba dayanmayan hükümler, dinen temelsizdir. Yani dinen bir hüküm oluşturmazlar. Eğer Peygamber’in bir söz veya davranışı Kuran’a ilave bir hükme delil gösteriliyorsa, bilin ki o hadis ya Peygamber’e iftiradır, ya da Peygamber’in şahsi tercihi olan, dinen hüküm ifade etmeyen bir mesele dinselleştirilmiştir. Maide Suresi 49. ayetten anladığımız üzere Peygamber sadece Kuran’la hüküm verir ve sonuç olarak Kuran’da tüm dini hükümler vardır. Bir tek Kuran’ı dini kaynak yaparsak başka bir kaynağa, otoriteye ihtiyaç duymadan dinimizi buluruz.
O yalnızca bir öğüt ve Mübin(apaçık) bir Kuran’dır.
36-Yasin Suresi 69
Kuran’ın sıfatlarından biri olan Mübin, "beyan” kökünden olup apaçık, açık açık gösteren manalarına gelmektedir. Aynı ifadeye 27-Neml 1, 28-Kasas 2, 26-Şuara 2 gibi ayetlerde de rastlarız. Kuran’ın apaçık olduğunu ifade eden bu ayetler, Kuran’ın tek başına anlaşılamaz olduğunu, ancak hadislerle, esbab-ı nuzul hikayeleriyle, mezhep imamlarıyla Kuran’ı anlayabileceğimizi söyleyenlere cevap vermektedir. 27-Neml Suresi 79. ayette ise Peygamberimiz’e "Sen mübin gerçek üzerindesin.” deniliyor. Peygamberimiz’in insanlığa tanıttığı gerçeğin açıklayıcısı Kuran’dır. Bu yüzden Peygamberimiz’e izafe edilen her şey ancak Kuran’dan onay aldığı takdirde geçerlidir. Mübin olan Kuran; hem dini, hem Peygamber’i tanımamızda hepimize tek başına yeterlidir
OGOG
And olsun ki Allah, müminlere kendilerinden, onlara kendi âyetlerini okuyan, onları arındıran ve onlara kitab ve hikmeti öğreten bir Peygamber göndermekle büyük bir lütufta bulunmuştur. Oysa onlar, daha önce apaçık bir sapıklık içindeydiler.
ÂLİ IMRÂN 164
Dilediğine hikmet verir. Kendisine hikmet verilmiş olan bir kimse ise, muhakkak ona birçok hayır verilmiş olur. Ve bunu ancak halis akıl sahipleri tefekkür eder.
BAKARA 269
Allah cc resulunü boşa göndermiş demi.
O Hakiym dir diyoruz, okunmadımı. Akledilmedimi.
Kopyala yapıştır kopyala yapıştır gitsin, okuyarak, anlayarak kopyalayın. Eğer Kitab’a gerçekten bakanlardansanız bunlarıda görmüş olmanız lazım.
Nitekim içinizden size bir peygamber gönderdik. O size âyetlerimizi okuyor, sizi temizliyor, size kitabı ve hikmeti öğretiyor. Size bilmediğiniz şeyleri öğretiyor.
BAKARA 151
Ey bizim Rabbimiz, bir de onlara içlerinden öyle bir peygamber gönder ki, onlara senin âyetlerini tilavet eylesin, kendilerine kitabı ve hikmeti öğretsin, içlerini ve dışlarını tertemiz yapıp onları pâk eylesin. Hiç şüphesiz Azîz sensin, hikmet sahibi Sensin.
BAKARA 129
Ey iman edenler! Allah’a itaat edin, Peygamber’e itaat edin ve amellerinizi boşa çıkarmayın.
MUHAMMED 33
Ey iman edenler, Allah’a ve Resulü’ne itaat edin. İşitip durduğunuz halde onun emirlerinden yüz çevirmeyin!
ENFÂL 20
Her kim Allah’a ve Resulüne itaat eder, Allah’a saygı duyar ve O’ndan sakınırsa, işte asıl bunlar bedbahtlıktan kurtulanlardır.
NÛR 52
Kim peygambere itaat ederse Allah’a itaat etmiş olur. Kim de yüz çevirirse, biz seni onlara bekçi olarak göndermedik.
NİSA 64
Bir de «Allah’a ve Resulüne inandık ve itaat ettik» diyorlar da, sonra bunun arkasından yan çiziyorlar; bunlar mümin değillerdir.
NÛR 47
O gün zalim kimse ellerini ısıracak: «Eyvah!» diyecek, «keşke Peygamberin yanında bir yol tutsaydım!»
FURKÂN 27
De ki; ey insanlar! Ben sizin hepinize Allah’ın resulüyüm. O Allah ki, göklerin ve yerin bütün mülkü O’nundur. O’ndan başka hiçbir ilâh yoktur. Öldüren de, dirilten de O’dur. Bundan dolayı gelin, Allah’a ve resulüne iman edin. Allah’a ve Allah’ın bütün kelâmlarına iman etmiş bulunan o ümmî peygambere, evet ona uyun ki, hidayete erebilesiniz.
A’RAF 158
Bununla beraber Allah ve Resulü bir işe hükmettiği zaman, gerek mümin bir erkek ve gerekse mümin bir kadın için, o işlerinde başka bir tercih hakkı yoktur. Her kim de Allah ve Resulüne âşi olursa açık bir sapıklık etmiş olur.
AHZÂB 36
O gün yüzleri ateş içinde çevirilirken: «Ah keşke Allah’a itaat etseydik, peygambere itaat etseydik!» derler.
AHZÂB 66
Şanım hakkı için muhakkak ki size Resullulah’da pek güzel bir örnek vardır. Allah’a ve son güne ümit besler olup da Allah’ı çok zikreden kimseler için.
AHZÂB 21
13.savaşcı
Resul ve hikmet ne demek açıklarmısın?
OGOG
Hikmet yalın kelime olarak, işi, sözü, davranışı kişiye, ortama, zamana, mekana, olaya göre en uygun olarak yapmak demektir.
Burada hikmet, dini, kullarına en uygun şekilde aktarmak, yaşamak demektir. Yani diğer adı ile hikmet, sünnettir.
Yani
En hikmetli söz O Resul’dedir
En hikmetli yaşam O Resul’dedir
En hikmetli davranış O Resul’dedir
En hikmetli cevap O Resul’dedir
En hikmetli reddiye O Resul’dedir
En hikmetli tepki O Resul’dedir
En hikmetli söz O Resul’dedir
.
.
.
Yani O Resul Kendisi hikmettir.
Dedik ya, sahibi istese Kur’anı mushaf olarak bize her şekilde iniverirdi. Bizde bakar bakar yapardık-mı. Yalnızca koyun gibi bakardık.
Kitap, En hikmetli şekli ile gönderildi.
Yukarıdaki ayetler o kadar açık ki.
feyza gül
yazılanlar apacık tartışmaya gerek yok bence peygamber efendımızı yok sayacak degılız o bızım ornek aldıgımız ınsan kuran ı da hasa yok saymıyoruz ama orda acıkca anlatılmış ıste
< Burada yanlış anlaşılacak şu noktayı da açıklayalım. Kur’an’ın çok anlamlı ve çok boyutlu oluşu, -hâşâ- onun birbiriyle çelişik hükümler içermesi anlamında değildir. Sadece dinimizi yaşamada, sahabe başta olmak üzere, Nebevî anlayış üzere yürümüş olan Selef’i göz ardı ederek, Allah Tealâ’nın muradına ulaşmak mümkün değildir. Buradaki tespit de buna dikkat çekmektedir.”
>
Rabbıme emanetsınız bırbırımızı kırmayalım lutfen…bırlık beraberlık olmalı Müslümanlar arasında aynı dındenız elhamdulıllah…
13.savaşcı
< Hikmet yalın kelime olarak, işi, sözü, davranışı kişiye, ortama, zamana, mekana, olaya göre en uygun olarak yapmak demektir.
Burada hikmet, dini, kullarına en uygun şekilde aktarmak, yaşamak demektir. Yani diğer adı ile hikmet, sünnettir.
Yani
En hikmetli söz O Resul’dedir
En hikmetli yaşam O Resul’dedir
En hikmetli davranış O Resul’dedir
En hikmetli cevap O Resul’dedir
En hikmetli reddiye O Resul’dedir
En hikmetli tepki O Resul’dedir
En hikmetli söz O Resul’dedir
.
.
.
Yani O Resul Kendisi hikmettir.
Dedik ya, sahibi istese Kur’anı mushaf olarak bize her şekilde iniverirdi. Bizde bakar bakar yapardık-mı. Yalnızca koyun gibi bakardık.
Kitap, En hikmetli şekli ile gönderildi.
Yukarıdaki ayetler o kadar açık ki >
Resul ne demektir?
ferdi16
13savaşçı kardeşim sonuna kadar sizi destekliyorum bunu Bilal Hatttab hocamız görse idi cevabını hemen verirdi siz de çok güzel açıklamışsınız Allah razı olsun biz bu kuranı kerimi okuyup öğüt alsınız diye inidirdik yok mu öğüt alan yada nerde öğüt alan?Alah (cc) kuranı kerimin kamer suresinde 15-17-22-32-40 ayetlerinde üzerine basa basa vurgular kamer suresi hepimizin bildiği gibi mekki bir suredir mekki surelerde genel olarak kısa olup islamın genel yapısını şeklini oluşturur.Şimdi bir misal verek açıklamaya çalışalım demek istediğimizi nasıl ki bir öğretmen sınavda soracağı yerin üzerine basa basa vurgular ve gözmüze sokmaya çalışır Allah (CC) öğretmen olarak kabul etsek(haşa Allah her türlü benzetmeden uzaktır) bize bakın bu sizin başınıza gelecek kurandan yüz çevireceksiniz dikkat edin sınavınızda çıkacak siz kurandan öğüt almayı bırakacaksınız diyor olabilir mi zaten 51 ayetinde öğüt almadıkalrı için helak olacaklarını belirtir ilginçtir ki müddesir suresinde son ayetlerinde size ne oluyor da aslandan korkup kaçan yaban eşekleri gibi öğüttten/kurandan yüz çeviyorsunuz diye sorar bu ayetlerin birbiri ardında düşünürsek sorunun ciddiyetini gözler önüne sermiş oluruz.
Not:yaban eşekleri çok ürken hayvanlardır Rabimiz misallerini verirken eb güzelini seçiyor hamd olsun
OGOG
Bildiğiniz şeyi niçin soruyorsunuz?
Risaletle vazifelendirilen, yani Kitap sahibi, yani, yeni kuralların sahibi olan aracılara-elçilere Resul denir.
Yeni kaideler getirmedi ise Nebi denir.
Efendimiz as bir zamana kadar nebi idi, yeni hükümler ile vazifelendirilince resul sıfatını aldı.
< kuranı kerimi okuyup öğüt alsınız diye inidirdik yok mu öğüt alan yada nerde öğüt alan >
Siz yalnızca Kur’anı kerim Okuyup öğüt almaya devam edin.
Ali İmran 31 – De ki, siz gerçekten Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve suçlarınızı bağışlasın. Çünkü Allah çok esirgeyici ve bağışlayıcıdır.
Bunca ayetten sonra başka lafa gerek yok.
13.savaşcı
< Risaletle vazifelendirilen, yani Kitap sahibi, yani, yeni kuralların sahibi olan aracılara-elçilere Resul denir.
Yeni kaideler getirmedi ise Nebi denir.
Efendimiz as bir zamana kadar nebi idi, yeni hükümler ile vazifelendirilince resul sıfatını aldı.
>
[026.124] O vakıt ki kardeşleri Hûd onlara demişti: siz Allahtan korkmaz mısınız?
[026.125] Haberiniz olsun ki, ben size gönderilmiş güvenilir bir resulüm.
[026.142] O vakit ki kardeşleri Salih onlara demişti: Allah’ dan korkmaz mısınız?
[026.143] Haberiniz olsun ki ben size gönderilmiş bir Resulüm, eminim
Hz.Hud ve Hz.Salihin kitapları var mıydı?
Neden kendilerini RESUL olarak tanıtıyorlar?
OGOG
< Bildiğiniz şeyi niçin soruyorsunuz?
Risaletle vazifelendirilen, yani Kitap sahibi, yani, yeni kuralların sahibi olan aracılara-elçilere Resul denir.
Yeni kaideler getirmedi ise Nebi denir.
Efendimiz as bir zamana kadar nebi idi, yeni hükümler ile vazifelendirilince resul sıfatını aldı. >
De ki "kitap sahibi olması" konusunda, anlamında yanıldım (zaten bu bilgi bana ait değil alıntıdır), konuya ne alaka? Sünneti terketmeye ne alaka?
< Haberiniz olsun ki ben size gönderilmiş bir Resulüm, eminim >
Üstelik Hud as, üstelik Salih as bile "Eminim" derken, üstelik Muhammed as Emin olanın ta kendisi iken.
13.savaşcı
Eski resul tanımınızdan vazgeçtiğinize göre Resul nedir?
Bu sorunun cevabını alamadım.
BiLaL HaTTaB
< (Ebubekir Sifil, Muradullah mı, Meal Yazarının Kanaati mi >
Aslında yorumlardan evvel, paylaşımın alıntılandığı, en alttaki kaynak ismi üzerinde biraz düşünseydik, yazıda ne anlatılmaya çalışıldığını belki biraz daha anlayabilirdik…
Muradullah mı, Meal yazarının kanaati mi?
Yani; birileri Kur’an ile delil getirirken, Allah’ın(cc) murad ettiği, anlatmak istediği anlamı mı kullanıyor, yoksa alıntı yaptığı mealin yazarının çıkardığı anlamı mı ?
Rabbimizin ayetlerinde neyi murad ettiğini, Kur’an’ın açıklayıcısı olan Rasulullah’ın(sas) ve ashabının anlayışına havale ederiz. Onlar nasıl anladılarsa, biz de öyle anlarız.
Yani; burada iki uç fikri müşahade ettim okuduğum yorumlardan. Bir taraf, Kur’an ile delil getirilmeli derken, diğer taraf Kur’an ile delil getirilmemeli diyor anladığım kadarıyla. Oysa paylaşımdan benim çıkardığım anlam şudur:
Kur’an ile delil getiririz. "Yaşayan Kur’an" olan Rasulullah(sas) ile de bunu destekleriz…
Günümüzde yapılan meal ve tefsir çalışmalarına göz atarsanız(ki bu sıralar İhsan Eliaçık’ın meal/tefsir çalışmasına takmış bulunuyorum); Allah’ın(cc) muradından çok, felsefeci ve mu’tezile mantıklıların muradlarının bu eserlerde yer aldığını müşahade etmekte zorlanmayacaksınız.
Sifil Hoca da, Haricîlerin de Kur’an’dan ayetler getirerek Müslümanları tekfir etmelerinden yola çıkarak, gayet güzel bir yazıyı istifademize sunmuştur.
Son olarak; Sifil Hoca’nın bahsettiği rivayet, bilinen ve üzerinde ihtilaf vuku bulmamış bir rivayettir. İşine gelmeyen hadisleri eleyenlerin, işine gelmeyen bu tür rivayetleri de elemelerine şaşırmadık doğrusu !
ve’s-selam…
Desert Rose
< 13savaşçı kardeşim sonuna kadar sizi destekliyorum bunu Bilal Hatttab hocamız görse idi cevabını hemen verirdi siz de çok güzel açıklamışsınız Allah razı olsun biz bu kuranı kerimi okuyup öğüt alsınız diye inidirdik yok mu öğüt alan yada nerde öğüt alan?Alah (cc) kuranı kerimin kamer suresinde 15-17-22-32-40 ayetlerinde üzerine basa basa vurgular kamer suresi hepimizin bildiği gibi mekki bir suredir mekki surelerde genel olarak kısa olup islamın genel yapısını şeklini oluşturur.Şimdi bir misal verek açıklamaya çalışalım demek istediğimizi nasıl ki bir öğretmen sınavda soracağı yerin üzerine basa basa vurgular ve gözmüze sokmaya çalışır Allah (CC) öğretmen olarak kabul etsek(haşa Allah her türlü benzetmeden uzaktır) bize bakın bu sizin başınıza gelecek kurandan yüz çevireceksiniz dikkat edin sınavınızda çıkacak siz kurandan öğüt >
Kardeş bizim burda konumuz herhangi bir tarıkat,cemaat ve onlarn kurucuları değil yada kabir ehlinden yardım isteme hiç değil . Peygamber efendimizin Sünnet-i seniyyeleri…. neden konuları birbirine karıştırıyorsunuz Neden hemen Bilal Hattab’ı karıştırıyorsun az önceki bahsettiğim konularda zaten Bilal Hattab’la hem fikirim ama konumuz bunlar değil ki neden konudan konuya atlıyorsun neden Bilal Hattabın arkasına sığınıyorsun sığınıcaksan Allah c.c sığın herkesin hata yapma yanılma payı vardır sonuçta Bilal hattab da herkez gibi bir beşer söyliyeceklerini kimseyi araya katmadan söyle İnsan ya ehli sünnettir yani Efendimizin sünnetlerini uygular bir Muhammedi olarak yaşar yada ben peygamber falan tanımam
sadece Kur’ana uyarım der ve o’nu peygamberin öğretilerini bir kenara atarak kendi aklının aldığınca yorumlar ve öyle yaşar olay budur. ayetlerden örnekler vermişsin fakat Peygambere uyun ona itaat edin diyen ayetlerden nedense hiç haberin olmamış yada yahudilerin,hristiyanların yaptığı bir uygulamayı tatbik etmiş yani işine geleni alıp işine gelmeyeni ekarte et gibi….Maksadınız fitne çıkarmaksa bunu açık,açık yapın vur kaç yöntemiyle değil yada başkalarının gıyabında karar vererek değil….
OGOG
< Eski resul tanımınızdan vazgeçtiğinize göre Resul nedir?
Bu sorunun cevabını alamadım. >
Benim aktardığım yanlış/eksik iken bana niye sorulur?
Tartışılmayacak genel anlamı "Elçi"dir. Yeni/bilinmeyen anlamı varsa biz de öğrenelim.
< Yani; burada iki uç fikri müşahade ettim okuduğum yorumlardan. Bir taraf, Kur’an ile delil getirilmeli derken, diğer taraf Kur’an ile delil getirilmemeli diyor anladığım kadarıyla. >
Benim tarafımda böyle bir şey yok, çoğu kuran kuran diye diye sünneti terkediyorlar, hadisi umursamıyorlar.
Sünnetsiz Hadissiz Kur’an olur zannediyorlar. Bu durum bu günlerde o kadar yaygınlaştı ki, çoğu kendini dini kurtaran islam mücahidi zanneder oldu.
Bu bize bir oyunu, taaki Hariciler’in yaptığını hatırlatıyor. Demekki o zaman bu maya tutmuş aynı lakırdı devam ediyor.
BiLaL HaTTaB
Bu maya hiçbir zaman tutmadı… Ama günümüzde "kıssacı" mantıktan sıkılan insanlar için bir tehlike arz eebilmekte…
Yani aslında insanlar, ifrattan tefrite yol almakta… Değişen ise çok bir şey olmamakta İslam adına…
Rabbim Kur’an’a ve Rasulünün(sas) Sünnet’ine gereği gibi sarılabilmeyi nasib eylesin…