Bayanlarda ayaklar mahrem midir? namahrem midir.?

Bayanlarda ayaklar mahrem midir? namahrem midir.?

Nursedaa
Yaz gelmekte bayan kardeşlerimiz üstü açık veya ayaklarını neredeyse tamamen ortaya çıkaracak ayakkabılar terlikler kullanacaklar.
şimdi acaba ayaklar mahrem midir? namahrem midir.?
bir müslüman bayan sokaklarda ayaklarını gösteren arkası açık ayakkabı giyebilir mi? ayakların gösterilmesi sakıncalı mıdır degilmidir.?

Avret yerleri, erkek ve kadında örtülmesi farz olup başkalarına gösterilmesi harâm olan uzuvlardır.
Erkeklerde avret yerleri, göbekten diz kapağının altına kadar olan kısımdır.
Kadınlarda ise avret, yüz, el ve ayaklar dışında bütün vücuttur.
Erkeklerin örtülmesi gereken uzuvları göbekleri altından dizleri
altına kadar olan kısımdır. Sağlam görüşe göre diz kapağı da uyluktan olup avret yeri sayılır.
Delil, Hz. Peygamberin şu hadisidir:

"Erkeğin avret yeri göbeği ile diz kapağı arasıdır"
(Ahmed b. Hanbel, II, 187). Diz kapağı avret yerindendir" (Zeylai, Nasbu’r-Raye, I, 297).


Kadınların yüzleriyle ellerinden başka, sarkan saçları dahil bütün bedenleri avrettir. Yüzleriyle elleri ise bir fitne korkusu bulunmadıkça namazda da namaz dışında da
avret değildir. Sağlam görüşe göre, ayaklar da avret sayılmaz.
Çünkü ayaklarla yolda yürünür ve yoksullar için bunları örtme zorluğu vardır. Yine sağlam görüşe göre, hür kadınların kolları ile kulakları ve salıverilmiş saçları da örtülmelidir.

"Kadınlar kendiliğinden görünen yerler dışında, zînetlerini göstermesinler" (en-Nûr, 24/31)

ayetinde kastedilen, zinetlerin takıldığı yerler olup, eller ve yüz bundan müstesnadır
Bu nedenle kadınların çorapsız namaz kılması bazı alimlere göre mekruh ise de yine de namazları geçerlidir.

Kadınların örtmeleri gereken yerleri; el ve yüz hariç diğer uzuvlardır. Sahih olan görüşe
göre ayaklar da avret değildir. Ayakların açık olması veya ayakların göründüğüayakkabının giyilmesi caizdir.

Bayanların ayaklarını gözterecek şekilde açık ayakkabı giyebiliyor ve fakat bazı toplumlarda tahrik edici unsur olan ayakkabı ve terliklerle bayanlar topuklarını veay ayaklarının bir kısmını acıkta bırakabiliyorlar.
acaba bu duruma ne denebilir ?

el ve yüz cinsel iştahı oluşturacak şekilde bir yapıya sahipse nasıl fetva
ile fitne çıkaracak sebebiyle kapanması lazımsa bayanlarda
eğer böyle bir tahrike yol açacak durumdan şüpheleniyorlarsa ayaklarını da kapatmalıdırlar.

Cemiyette fitne veya fitne emareleri görüldüğü zaman, şeriat ruhsatı değil, azimeti esas alır.
Meselâ Ömer Nasuhi Efendi, Büyük İslâm İlmihali’nde,
kadınların tesettürü hakkında:

«Hürre esir veya cariye olmayan müslüman hür kadın olanların yüzleri, ile
ellerinden başka bütün bedenleri avrettir. Yüzleri ile elleri ise ve , ne namazda, ne de bir fitne korkusu bulunmadıkça, namaz dışında avret değildir.» der.
(Büyük İslâm İlmihali sh: 99)

Yani, fitne ihtimali ya da fitne varsa, yüz ve elin açılması yasaklanır.
İşte Nimet-ül İslâm’dan alınan bir önceki parçada,
bu şer’î kaidenin tatbikini gösterip yüz ve elleri de örtmeyi kaydediyor.
Büyük İslâm İlmihali’nden alınan parçada ise,
"fitne ihtimali" kaydını koymakla, bu mevzuda ikisi de "örtme" hükmünde birleşiyorlar.

Zamanımızda ise, "fitne ihtimali"nin en dehşetli derecede bulunduğu apaçık meydandadır.

ayakları da cinsel tema olarak kulanan çorap ve ayakkabılar günümüzde bayanlar tarafından kullanılmaktadır. müslüman bayan bu cinsel obje olabilecek üretilmiş çorap, ayakkabı ve terlikten uzak durmalıdır.
bu konuda seçici olmalıdır.


Cevap: Bayanlarda ayaklar mahrem midir? namahrem midir.?

Desert Rose
Ellerine ve emeğine sağlık Nursedaa kardeşim yeterince açıklayıcı olmuş Allah c.c razı olsun…canım:)


Site editörlerinin dikkatine.

Kayıtsız Üye
Kardeşim bu konuyu çok güzel açıklamışsın bizi aydınlattın bu konuda


Yorum: Bayanlarda ayaklar mahrem midir? namahrem midir.?

Kayıtsız Üye
Burda (ilmihalde) ayakların avret olmadıgı yazıyor ama aynı mumsema sayfasında, onca hadis bulumaktayim, ayakların avret oldugu ve kapanması gerektiği. Örnegin, Hz. Ayşe ra nin sahih hadisi var, Buhari’de ve Hz esma ile hadis var ebü Davud’da.


Kayıtsız Üye
Erkek için dedil var hadisi şerif kadının ayağının tesettüre girmediğini gösteren delil yokken ayağın tesettüre girmediğini söylüyorsunuz tutarsızlık


Kayıtsız Üye
Selamün aleyküm bir kadıin dışarıda ayaklarının gözükmesi caiz midir bunu ayet veya hadis ila açıklar işinizi?


imam
Ayak bileğine kadar avret değildir der imamı azam hanefi mezhebi imamı
imam şafii ise ayakları da avret sayar
ihtiyat açısından örtmek en doğrusudur


Kayıtsız Üye
Ben ten rengini gösteren fakat ayagimin ozelliklerini pek belli etmeyen bir ten corap giyip sandalet giyiyorum disarda. Sizce bu doğru mu


mum
Takva açısından ilgi çekmeyen bir çorap tercih edin.


ayak avret midir, kadinin ayaklari haram mı, kadınların ayakları mahrem mi

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();