Abdestsiz Kurana Dokunmak

Abdestsiz Kurana Dokunmak

hattab39
Bu konu hakkında günümüzde bazıları abdestsiz dokunmakta hiçbir sakınca olmadığını belirtirler.Acaba durum gerçekten onların iddia ettiği gibi mi? Bunu da öğrenmenin yolu eski devrin alimlerine başvurmak olduğu kanaatindeyiz.Bu dini daha iyi anlamamız için çalışmış büyük alimlerdir. Bakalım onlar ne demişler bu konu hakkında

İlk önce ayetleri zikredelim :

Şüphesiz bu, değerli bir Kur’an’dır, Korunmuş bir kitaptır. Ona ancak temizlenenler dokunabilir. O, âlemlerin Rabbinden indirilmiştir. (Vakia 77- 80)


Cevap: Abdestsiz Kurana Dokunmak

hattab39
Hanbelî mezhebinin görkemli âlimlerinden İmam Muvaffak ed-Din İbn Kudame, rahimehullah, konu hakkında der ki:

"Mesele: (el-iraki) dedi: "Mushafa temiz (abdestli) olandan başkası dokunamaz."
Yani her iki natemizlik halinden (abdestsiz olmak ve cenabetli olmak) tamamıyla temiz olmalıdır. Bu, İbn Ömer, el-Hasan, Ata, Tavus, Şabi ve el-Kasim bin Muhammed’den rivayet olunmuştur ve bu, Malikin, eş-Şafinin ve rey ehlinin görüşüdür. Davud-u Zahiri’den başka onlara muhalif olan başka birini tanımayız ve o, dokunmayı mubah sayardı. O, bunun için peygamberin, sallAllahu aleyhi ve sellem, roma imparatoruna mektubunda Kuran ayetini yazmasını delil getirir. el-Hakim ve Hammad ise elin üst tarafı ile dokunmayı mubah görürler, çünkü insan adeten elin içi ile dokunur ve yasakta burada başka yere değil, sadece elin içine aid edilmelidir.
Bizim için ise Allahu Teala’nın "Ona yalnız temiz olanlar dokunabilir!" sözü ve "peygamberin, sallAllahu aleyhi ve sellem, Amr bin Hazma mektupunda "Kurana yalnız temiz olan dokunur" sözü" delildir. Bu, meşhur bir mektuptur. Ebu Ubeyd tarafından "Fezail el-Kuran" ve başka yerde rivayet olunmuştur. Bu, aynı zamanda el-Esrem tarafından rivayet olunmuştur. Peygamberin, sallAllahu aleyhi ve sellem, roma imparatoruna yazdığı mektuba gelince ise, bu mektuplaşma maksadı ile yazılmıştı ve mektupta ve ya fıkıh kitabında ve ya benzer kitaplarda ayetlerin olması ona dokunmaya mani olmaz ve bu sebeple onlar Kuran olmazlar ve onun için haramlılık sabit olmaz. Lakin eğer tespit edilirse, o zaman bedenin hiçbir yeri ile dokunmak olmaz, çünkü bedenin her bir yeri el gibidir.
Onların "dokunmak burada yalnız elin içi ile dokunmaya özeldir" sözlerine gelince ise, bu sahih değildir. Bir eşya ile temasta olmak ona dokunmak sayılır.

Fasıl: Onu bir askı ile taşımak caizdir ve bu, Ebu Hanife’nin görüşüdür ve el-Hasandan, Atadan, Tavus’dan, el-Kasımdan, Ebu Vailden, el-Hâkimden ve Hammaddan rivayet olunmuştur. el-Evzai, Malik ve eş-Şafi bunu yasaklamıştır. Malik dedi: "(Bu konuda) işittiğim güzel şey şudur ki, biri abdestli olmadığı müddetçe Kurana ne askı, ne de bir örtüde taşımamalıdır. Bu ise onun Kuranı çirkinleştirmesi sebebi ile değil, lakin Kurana tazim etmek sebebiyledir. Delil olarak dediler ki, mükellef olan abdestsiz biri Kuranı taşımayı kastederse, bunu dokunarak taşımasında olduğu gibi caiz olmaz.
Bize göre ise, adam bu halde Kurana dokunmadığı için, onu taşıdığı için yasak değildir ve sanki Kuranı kendi yükünde taşıyan biri gibidir. Çünkü yasak Kurana dokunmaya bağlıdır ve onu taşımak ona dokunmak demek değildir ve bunun için yasak bu hali kapsamaz ve onların kıyasları ise fasittir. Hükmün temelindeki sebep dokunmaktır ve bu, furuda mevcut değildir. Sonra taşımak konusunda hiçbir eser yoktur ve böyle bir sebebi esas getirmek sahih değildir. Buna göre de birinin Kuranı askıda ve ya Kuranla kendi arasında bir mani olduğu halde taşıması daha evvel kayıt ettiğimiz sebeplere esasen caizdir. Onlara göre ise caiz değildir ve her iki mezhebin delil getirme şekilleri takdim olundu. Sonra Kuranı bir çubuk ile sahifelemek ve onunla dokunmak, el ile dokunmadan Kuranı yazmak da caizdir. Onu elbisenin eteği ile sahifeleri çevirmek hakkında iki görüş vardır ve el-Kaziden Kuranın örtüsüne dokunmak ve ya onu askı ile taşımak hakkında başka bir rivayet de vardır: bu caiz değildir. Bu hüküm birinin Kurana elbisesiyle ile dokunmasına esaslanır. Doğru olan ise bunun caiz olmasıdır. Çünkü yasak dokunmaya aittir ve taşımak ise dokunmak değildir.

Fasıl: Tefsir, fıkıh ve diğer kitaplara ve mektuplara – içinde Kurandan ayetler olsa bile – dokunmak caizdir. Bunun delili ise şudur ki, peygamber, sallAllahu aleyhi ve sellem, roma imparatoruna içinde bir ayet olan mektup yazmıştı ve bunun üzerine Kuran adı ait edilmez ve onun hakkında haramlılık hükmü tespit edilmez. Kuran mekteplerinde çocukların içinde Kuranın yazılmış olduğu levhalara dokunmakları konusunda ise iki görüş vardır: Birinci görüşe göre caizdir, çünkü buna ihtiyaç vardır ve eğer biz onlar için abdesti şart koşsak, bu onların Kuranı hıfz etmemelerine sebep olur.
İkinci görüşe göre ise yasaktır, çünkü onlar da ayetin genel manasına dâhildir. Üzerinde Kuran ayetleri yazılmış paralara gelince ise, bu konuda da iki görüş vardır: Birinci görüşe göre yasaktır ve bu, Ebu Hanife’nin görüşüdür. Ata, el-Kasim ve eş-Şabi ise mekruh gördüler, çünkü üzerinde Kuran yazılıdır ve bu, kâğıda benzer. İkinci görüşe göre ise caizdir, çünkü buna da Kuran adı verilmez ve (hükümde) fıkıh kitaplarına benzer. Hem de böyle şeylerden çekinmekte meşakkat (çetinlik) vardır ve bu, (hükümde) çocukların (mektepte istifade ettikleri) levhalara benzer.

Fasıl: Eğer abdesti olmayan biri su bulamadığı halde Kurana dokunmak isterse, teyemmüm ettikten sonra dokunması caizdir. Eğer abdestsiz biri abdest organlarından bazılarını yıkarsa, abdestini tamamlamamış Kurana dokunması caiz değildir, çünkü insan yalnız tam yıkandıktan sonra temizlenmiş sayılır."

"el-Muğni ale Muhtasar, 1/98-99


Yanıt: Abdestsiz Kurana Dokunmak

hattab39
Mustafa temiz olmadan dokunmak konusunda Hanbelilerden Ahmed İbn Teymiyyeye (661-728 h/1263-1328 m) verilen sual ve cevabı:

"Sual: Abdestsiz olarak Mushafa dokunmak caiz mi, yoksa değil mi?

Cevap: Dört imamın mezhebi/görüşü budur ki, ona ancak temiz olan dokuna biler. Neceki, Rasulullah’ın – sallAllahu aleyhi ve sellem – Amr bin Hazma yazdığı mektupta denilir: "Kurana ancak temiz olan dokunur!”
İmam Ahmed dedi ki: Şek yoktur ki, Nebi – sallAllahu aleyhi ve sellem – bunu ona yazmıştı.
Bu aynı zamanda, Salman El Farisinin ve Abdullah bin Ömer’in görüşüdür. Sahabeden bunlara muhalif olan kimse malum değildir.”

Kaynak: Ahmed bin Teymiyye: El Feteva El Kubra: 1/280
Beyrut: Darul Kutubil İlmiyye: 1408/1987


Soru: Abdestsiz Kurana Dokunmak

Fakı
İçinde Arapça ayetlerin olduğu kitaba fakat Kur’an değil bu kitap abdestsiz dokunabilir mi ?


DZALBAY
< Müslüman olmayan ama Kuran okuyup islami ve müslümanligi ögrenmek isteyen bir gayri müslime okuyamazsain yasak önce abdest mi al diyeceksiniz.? >
İslamı öğrenmek isteyen bir gayrı müslim,Mushafı alıp okumaz ki kardeşcağızım…Mesela sen,Mushaftan ne kadar İslamı öğrenebilirsin?

Hadi niyeti o diyelim…O zaman bırakırız öğrenir;öğrenince de bakar ki,hatası var;tövbe ediverir…Soru bu değildi, cevap da bu değil bence…

Cevabı zaten yazmış konuyu açan kardeşimiz…
< Şüphesiz bu, değerli bir Kur’an’dır, Korunmuş bir kitaptır. Ona ancak temizlenenler dokunabilir. O, âlemlerin Rabbinden indirilmiştir. (Vakia 77- 80) >
< İçinde Arapça ayetlerin olduğu kitaba fakat Kur’an değil bu kitap abdestsiz dokunabilir mi ? >
Buna da Kuran denir…Kuran,sadece bir kitabın(mushaf) adı değildir.Kuran;Allah cc tarafından Hz Muhammed sav ‘e gönderilen mesajın adıdır.O halde;Mushaf’tan bir kaç ayeti bir A3 kağıdına yazarsanız,ona da abdestsiz dokunamazsınız…

Selam ve dua ile…


DZALBAY
< Allah ikra diye KURAN-I kerimi demedi.
Birilerinin Risalelerini oku dedi.

siz böylemi anliyorsunuz.?

senin gibi düsünenler KARAN-I kerimi okunmayip
Duvarda dantelli KILIF da yada KiTAPLIKta bekletirler.

insanlari Allahin kitabindan uzaklastirmak yasaklamak için her yola bas vuruyorsunuz.
Dünyadaki her müslüman kendi dilinde tercüme edilmis mealleri okur.
abdest kelimesindeki mana.
NAMAZ ibadet ebdesti degildir
AB = su
Dest = Parmaklar

elleri leke birakmicak sekilde temiz olsun yeterli
önemli olan Kitap lekesiz bir sekilde uzun ömürlü olsun. >
Sen ne kadar çok şey biliyorsun kardeş?Ab’ı da biliyorsun;dest’i de…MaşaAllah…

Biz meal okuyamaz dedik mi?

Şu meşhur karikatür,seni de çok üzmüş anlaşılan.Ama o karikatürdeki ben değilim kardeş…

En çok da şu içtihadına hayran oldum:Analar ne aslan müçtehidler doğurmuş…
< elleri leke birakmicak sekilde temiz olsun yeterli
önemli olan Kitap lekesiz bir sekilde uzun ömürlü olsun.
>

Peki yukardaki ayet sahih mi bari?Bir de onu söyleyiver bize…Yoksa görmedin mi?

Şu risalelerle uğraşmanız inan,kabak tadı bile vermiyor…Nereden çıktı şimdi o laf?

Takıntılarınızı başka bir yerlerde sergileseniz de,biz de burada dini bilgiler paylaşsak diyorum…


DZALBAY
Peki,birisi de çıkıp;bence temizlenmek, gusletmektir derse ne olacak?
Bir başkası,kalbini temizlemek derse…
Bir başkası,şampuanla yıkanmak derse…

Kardeşcağızım,fetvayı verenler vermiş…Biz alıp uyguluyoruz.Varsa daha üst seviyede fetva veren,başımız üzerinde yeri var…Ama hani,nerde?

Kuranı her okuyan tefsire kalkarsa ne olur halimiz?

Selam ve dua…


DZALBAY
< Güzel kardesim senin bu anlayisin ile UZAY da astranot lar, KURAN okuyamaz. >
Senin yaklaşımında hep samimiyet ve iyi niyet aramıştım.İşte samimiyet???

Selametle git yoluna…


DZALBAY
Hee,giden astronotlar hep müslümanmış…


abdestsiz kurana dokunmak, rüyada abdestsiz kurana dokunmak, rüyada kurana abdestsiz dokunmak

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();