Çıplak ayak ile namaz kılmak sünnet midir?

Çıplak ayak ile namaz kılmak sünnet midir?

kadd24
sevgili kardeşlerim bu güne kadar çıplak ayakla namaz kılmanın sünnet olduğuna biliyordum ancak geçenlerde bakırkoy müftülüğünün üstündeki yeni mahalle çocuk ve doğum hastanesi nin arka tarafındaki camiye gittiğim de caminin kapısında bir tabela üzerinde (çıplak ayakla camiye girmeyin )yazıyordu. ve zeytinburn dikili taş cami inde cuma vaazında camiye çıplak ayakla gelmemeniz rica ediyorum diyen yıllların imamından duyduklarımdan sonra sizden ricam çıplak ayakla namaz kılmanın sünnet oluşunun delili ile beraber yazınız. ALLAH cc hepinizden razı olsun. selat u selam kulu ve reulu olan hz Muhammed de onun aline ashabıa olsun

Erkekler için sorulmuştur.


Cevap: çıplak ayak ile namaz kılmak sünnetmidir

Rüyet-iTaksîr
Ustume vazife olmadan cevap veriyorum ama sadece biraz dusunursek. Kusura kimse bakmasi ayak kokusundan sebep boyle soyleniyor. Sunnet mi degilmi bilmiyorum buyuk ihtimalle sünnettir. Fakat rahatsizlik veriyorsa (Ciplak ayak gibi) sünneti yapmamak daha hayirlidir…

Bu benim dusuncem ama sen genede verilecek cevabi bekle arkadaşim.


Yanıt: çıplak ayak ile namaz kılmak sünnetmidir

müttaki
ayağını günde 5 kere yıkayanın ayağında koku olmaz diye düşünüyorum(mikrobik bir hastalıktan kaynaklanan durumlar hakkında bilgi sahibi değilim),ama çorabını ne kadar zamanda değiştirir,sadece cumadan cumaya mı ayağını yıkar onu bilemem,adam çorabım pis bu çorapla camiye girmeyeyim der bakar ki camide çoraplı girilmesi gerektiği yazar,iş farklı farklı yönlerden bakıldıkça daha da değişik yorumlar almaya açık

her cumadan önce boy abdesti alınması ve çorapların günlük değiştirilmesi,abdest azalarının iyice yıkanması sorunun çözümü diye düşünüyorum

daha da çözüm eklemek isteyen varsa eklesin lütfen


Soru: çıplak ayak ile namaz kılmak sünnetmidir

Hoca
< sevgili kardeşlerim bu güne kadar çıplak ayakla namaz kılmanın sünnet olduğuna biliyordum ancak geçenlerde bakırkoy müftülüğünün üstündeki yeni mahalle çocuk ve doğum hastanesi nin arka tarafındaki camiye gittiğim de caminin kapısında bir tabela üzerinde (çıplak ayakla camiye girmeyin )yazıyordu. ve zeytinburn dikili taş cami inde cuma vaazında camiye çıplak ayakla gelmemeniz rica ediyorum diyen yıllların imamından duyduklarımdan sonra sizden ricam çıplak ayakla namaz kılmanın sünnet oluşunun delili ile beraber yazınız. ALLAH cc hepinizden razı olsun. selat u selam kulu ve reulu olan hz Muhammed de onun aline ashabıa olsun >
çıplak ayak ile namaz kılmanın hiçbir sakıncası yoktur.
Bazı camilerde bu gibi uygulamalar, cami halısının kokmaması açısındandır. sadece bir önlemdir, kimseyi engelleme hakları yoktur.

DELİLLER:

Nesaî ve Ebu Davud şu hadisi rivayet etmişlerdir:
"Hz. Peygamber(a.s.m) Mekke’nin fetih gününde nalınlarını sol yanına koyarak (çıplak ayakla) namaz kıldı
(bk. Ebu davud,89).
(Nalın: bir çeşit papuç, ayakkabıdır).

Yine sahabilerden bazıları "Biz Hz. Peygamber(a.s.m)’in hem çıplak ayak hem de nalınları giyerek namaz kıldığını gördük” demiştir
(bk. Ebu Davud, a.g.y).

Bu rivayetlerden anlaşılıyor ki, yalın ayakla namaz kılmak mekruh değildir.

İmam Nevevî, değişik görüşlere yer verdikten sonra, " Şafiî mezhebinde en kuvvetli görüşe göre, çıplak ayakla namaz kılmak müstehaptır/sünnettir” demiştir.
(bk. Mecmu, 3/429)
Buna göre erkeklerin çorapsız namaz kılmasının bir sakıncası yoktur.


kadd24
sağol kardeşim ALLAH cc sizlerden razı olsun içimi rahatlattız


sevgiii
kadınlar kılamıyormu çıplak aykla namaz.


fazlikizil
ALLAH Razı olsun. muhterem kardeşlerim,çılak ayakla ve nalinle , peygamber efendimiz namaz kıldığı pek çok hadiste rivayet edilmiştir,Müslüman her zaman temiz olacaktır, hele camiye giderken daha dikkat etmesi lazımdır. Sıhhi yönden çıplak ayakla camide namaz kılmanın mahzurlarının olduğunu biliyorum,kişi abdes alıp ayağını kurulamadan yaş ayakla camiye giriyor ,pek çok insandada ayak mantarı,tırnak mantarı var,o basılan yerlere secde ediliyor.bunlardan dolayı cemaat rahatsız oluyor.Ayağa bir şey(nalin,temiz corap) giymekte sünnettir.Sabah namazlarında eşortmanla camiye gelmekte pek hoş olmuyor,çünkü camiler müminlerin toplandığı yerlerdir.” ALLAH yar ve yardımcınız olsun.”


ferdi16
< kadınlar kılamıyormu çıplak aykla namaz. >
DAha önce bu soruya cevap verilmiş oldğu için alıntı yapayım inşalllah
< Sual: Kadın, çıplak ayakla namaz kılabilir mi?
Cevap:
Namaz etekliği uzun ise, ayaklar görülmüyorsa, bir mahzuru olmaz. Kadınların el ve yüzlerinden başka her yerleri, bilekleri, sarkan saçları ve ayaklarının altı, namaz için Hanefi’de avrettir. Ellerin üstü avret değildir diyen âlimler de çoktur. Bunlara göre, kadınların bileklerine kadar ellerinin üstü açık kılmaları caiz olur. Ama, kitapların hepsine uymuş olmak için, kadınların elleri örtecek kadar uzun kollu namazlık veya geniş baş örtüsü ile elleri örtülü olarak kılmaları, daha iyi olur. Kadınların ayakları namazda avret değildir diyen âlimler de varsa da, bu âlimler de, namazda örtmesi sünnet, açması mekruhtur dedi. (S. Ebediyye)
Kadınların ayaklarının açık olmasında iki kavil vardır. Birinci kavle göre mekruh, ikinci kavle göre namaz bozulur. Kadınlar, ya çorapla veya ayaklara kadar uzun etek veya entari giyerek namaz kılmalıdır. (Mezahib-i Erbea)
Kadının topuk kemiği, bileği veya boynu yahut saçı açık olarak kıldığı namazı sahih olmaz. İnce olup içindeki uzvun şekli veya rengi görünen kumaş, yok demektir. (Umdet-ül-İslam)
Şafii’de kadının iki elinden ve yüzünden başka her yeri her zaman avrettir.
Hür kadının, avuç içinden, yüzünden ve ayaklarından başka bütün vücudu, avrettir. Ayaklarına, avret diyenler de oldu. Nur suresindeki, (Kadınlar ayaklarını yere vurarak yürümesinler ki, ayaklarındaki örtülü ziynetlerin sesleri işitilmesin) mealindeki âyet-i kerime, ayakların avret olduğunu göstermektedir. (Halebi-yi kebir)
Namaz dışında avrettir ve avret değildir diyen âlimler olmuştur. Bu bakımdan namazda ve namaz dışında, ayakları çorapla örtmeli, ayağı açık gezenlere de haram işliyor dememelidir
>


ferdi16
amin inşAllah ….


adilaslan
Yorumlar Ne Kadar Bilgiden Yoksun şekilde Yapılmış. çıplak Ayakla Namaz Kılmak Mekruh. Bu şekilde Olunca Yok Koku Yapıyorsa Sünneti Terketmek Daha Iyidir Gibi Saçma Sapan Yorumlar Yapılıyor.


imamhatipli42
< Yorumlar Ne Kadar Bilgiden Yoksun şekilde Yapılmış. çıplak Ayakla Namaz Kılmak Mekruh. Bu şekilde Olunca Yok Koku Yapıyorsa Sünneti Terketmek Daha Iyidir Gibi Saçma Sapan Yorumlar Yapılıyor. >
Mekruh olduğunun delili nedir? Ayrıca kimseye hakaret etmeye hakkınız yok. Siz de o engin görüşlerinizi belirtin (ama kaynak ve delilleriyle lütfen) biz de doğrusunu öğrenelim.


canat
Sünen-i Ebu Davud
Çeviren: Necati Yeniel / Hüseyin Kayapınar
Şamil Yayınları İstanbul

Namaz – 2.Bölüm

< 652. …Şeddâd b. Evs babasından (Evs’ten); demiştir ki: Resülullah (s.a.) şöyle buyurdu: "Yahudilere muhalefet ediniz. Çünkü onlar ayakkabılanyla ve mestleriyle namaz kılmıyorlar (siz kılınız)! [369]

Açıklama

Yahudiler "Ey Mûsâ, şübhesiz benim ben senin Rabbin, Haydi pabuçlarını çıkar. Çünkü sen mukaddes vadide "Tuva" dasın"[370] emrine uyarak ibâdetlerini yaparken ayakkabılarını çıkarırlardı. Ayakkabı ile ibâdet etmek onlarca makbul değildi.
Müslümanlar ise, bu hadis-i şerifte namazlarını ayakkabı ile kılarak Yahudilere muhalefet etmekle emrolunmuştur. Ancak buradaki emir farziyet değil, mubahlık ifâde eder. Nitekim bir Önceki hadisin açıklanmasında, tercemesini sunduğumuz îbn Ebî Şeybe’nin Abdurrahman b. Ebi Leylâ’dan naklettiği "isteyen namazını ayakkabıyla kılar, yalınayak namaz kılmak isteyen de ayakkabılarını çıkarır öyle kılar"[371] mealindeki hadis-i şerif de buradaki emrin mubahhk ifâde ettiğine delâlet eder.
Hatta bazı âlimler, "Ey Adem oğullan, her mescide güzel elbiselerinizi giyinerek gidin"[372] âyetine bakarak ayakkabılı kılınan namazın daha faziletli olduğu hükmüne varmışlardır.[373] 653 numara ile terceme edeceğimiz hadis de buna delâlet eder.
ed-Dürru’I-Muhtâr’da bu mevzuda şöyle denilmektedir; "Ayakkabı ile namaz kılmak çıplak namaz kılmaktan daha faziletlidir." İbn Âbidîn de ona yazdığı haşiyesi Reddu’l-Muhtâr’da şöyle diyor; "temiz mest ve ayakkabılarla namaz kılmak, Yahudilere muhalefet için çıplak ayakla namaz kılmaktan daha faziletlidir." Tatarbâniye’de ise, şöyle denilmektedir; "Ayakkabılar temiz bile olsa, mescidi kirletmek tehlikesi varsa, çıplak ayakla namaz kılmak daha faziletlidir. Mescid-i Nebevi, Resûl-i Ekrem’in sağlığında kumlarla kaplı idi. Zamanımızda içine halılar serilmiştir."
Umdetü’l-Müftf isimli eserde de şöyle deniliyor; "Mescide ayakkabı İle girmek edebe uymaz."
Bütün bu fetvaları Bezlü’l-Mechûd isimli eserinde nakleden merhum es-Sehârenfûrî, bu mevzudaki kendi görüşlerini de şöyle ifâde ediyor; "Günümüzde ayakkabılarla ibâdet eden Hıristiyanlara bakarak namazın çıplak ayakla kılınması gerektiği kanaatindeyim."[374]
Bütün bu açıklamalardan anlaşılıyor ki, tslâmiyette ayakkabı ile de, çıplak ayakla da namaz-kılmak caizdir. Ancak bazı hallerde biri diğerine tercih edilebilir. (653 no’lu hadis-i şerifin şerhindeki izahata müracaat edilebilir.)[375]

653. …Amr b. Şuayb’in babasından rivayet ettiğine göre dedesi (şöyle) demiştir: "Ben peygamber (s.a.)’i ayakkabılı da ayakkabısız da namaz kılarken gördüm."[376]

Açıklama

Bu hadis-i şerif gerek ayakkabılı, gerekse ayakkabısız olarak namaz kılmanın caiz olduğunu ifâde etmektedir. Aynı zamanda namazı ayakkabı ile kılmayı ifâde eden bir önceki hadis-i şerifteki emrin hükmünü farz olmaktan çıkarıp mübahlık ifade ettiğini bildiren de bu hadis-i şeriftir. Çünkü emr kayıtsız ve şartsız olduğu zaman, farziyet ifâde eder. Ancak onun farziyyet için olmadığını ortaya koyan diğer bir delil bulunursa, o zaman o emr farziyet ifâde etmekten çıkmış olur.
îşte bu hadis-i şerif Resûl-i Ekrem’in bazan ayakkabılarla bazan da ayakkabısız olarak namaz kıldıklarını ifâde ederek ayakkabı ile namaz kılmanın caiz olduğunu, farz olmadığını açıklamıştır. Bir önceki hadiste de açıkladığımız gibi bazı fıkıh âlimlerinin ayakkabı ile kılınan namazın daha faziletli olduğuna dair hükümlerinin delili ise, A’raf Sûresinin 31. âyetidir.
Kadı Iyaz, bu mevzuda şunları söylemektedir; "Eğer ayakkabıda pislik ol madiği biliniyorsa,o ayakkabı ile namaz kılmakta herhangi bir sakınca yoktur.
"Fakat üzerinde, pislik olduğunda bütün ulemânın birleştiği cinsten bir pislik bulunan ayakkabı, su ile iyice temizlenmedikçe o ayakkabı ile namaz kılınamaz.
"Ulemânın pis olup olmadığında kesinlikle görüş birliğine varmadığı hafif necaset cinsinden bir pislik bulaşan aVakkâbının toprağa sürtülerek temizlenip temizlenmeyeceği hususunda biz Mâlikîlere göre iki görüş vardır, Evzaî ve Sevrî’ye göre böyle hayvan tersi gibi hafif necaset cinsinden pislik bulaşan ayakkabı toprağa sürtünce kesinlikle temizlenir.
"Hanefilere göre, ayakkabıya bulaşan idrar ise, veya yaş pislik ise, yıkanmadıkça ayakkabı temizlenmiş olmaz ve o ayakkabıyla namaz kılınmaz.
"Şâfiîlere göre, ağır pisliği ancak su temizleyebilir. Bu mevzuda îmam Şafiî şöyle demiştir; "Pisliğinde ihtilâf edilen hafif pisliğin toprağa sürtmekle temizlenip temizlenmeyeceği hususu bize göre ihtilaflıdır."
Netice: Bu hususta iki noktayı belirtmekte fayda mülahaza edilir:
1. Hz. Peygamberin yaşadığı bölge ile içinde bulunduğumuz bölgenin özelliğidir. Bilindiği gibi Medine-i Münevvere ve Arab yarımadasında bölgenin sıcak ve kumluk olması, yolların kuru ve çoğu kez temiz olduğu gerçeğinden hareket edersek ayakkabıların temiz olup olmaması konusunda hüküm vermek kolaydır. Peygamber aleyhisselâm zamanında bugünkü tarzda tuvaletlerin olmaması, kum üzerine ihtiyaç giderilmesi, sıçrama tehlikesinin bulunmaması,kısa zamanda sıcağın harareti, pisliği izale etmesi, oradaki temizliği kolaylaştırmaktadır.
Zamanımızda, hayvancılığın çoğalması, pisliklerin sokaklarda belirmesi, yüznumaralara ayakkabı ile girilmesi yanında bunların pisliğini giderecek kum ve toz teması da olmaması ayakkabı ile namaz kılma hükmünü kaldırmaktadır. Çünkü hüküm ayakkabıların temiz olması halinde ayakkabı ile namaz kılınabileceğidir.
2. Namazın sıhhatinin şartlarından biri de necâcetten taharet olduğuna göre, ayakkabılarda buna mâni bir necasetin bulunmamasıdır ki, yukarıda zikredilmiştir. Biz burada cenaze namazında kılınan namaz üzerinde duracağız ki, günümüzde buna dikkat edilmemektedir. Namazın, cenazesi ve farzı yoktur. Namaz namazdır. Camide kılınan namaz ile cenaze namazı arasında fark yoktur. Günümüzde ise, camide kılınan namaza dikkat edilirken, cenaze namazına dikkat edilmemektedir. Ayağındaki ayakkabılarla beş vakit namazdan birini kılamayacaksa aynı ayakkabı ile cenaze namazını da kılamaz. Ancak, ayakkabıların altı pis üstü temiz olacak olursa, ayakkabısını çıkararak ayakkabılarının üstüne basarak namaz kılabilir. Aksi halde yerin temiz olması halinde yere basılmalı veya temiz bir şey üzerinde namaza durmalıdır.[377] >


Kayıtsız Üye
Çıplak ayak ile namaz kılmak sünnet olabilir,ancak bu günümüz şartlarında camide pek uygun değil.Bir insanın dini konuları çok iyi bilmesine gerek yok.Biraz mantık yürütün yeter.Neden bazı camilerde çorapsız girmeyin uyarısı var?!Bir vatandaş olarak camide çıplak ayak ile değil namaz kılmak,girilmesine bile karşıyım.!Adam gelecek çıplak hastalıklı(mantar,ekzema v.s.)ayakları ile camide benim secde yaptığım,alnımı koyduğum yere basacak,ayaklarının parazitini dökecek…Bir vatandaş olarak camiye çıplak ayak ile girilmesine,namaz kılınmasına şiddet ile karşıyım.Evinizde nasıl isterseniz kılın ister çıplak ayak,ister …siz bilirsiniz! Neticede Allah’ın huzuruna varıyorsunuz,işyerinizde müdürün huzuruna değil.Ama camilere lütfen,ama lütfen çorapsız girip başka insanları o güzelim camilerden soğutmayın.O tür insanlar yüzünden Cumaları dahi terk eder olduk,günahı acaba kime?!


musab
Şafi Mezhebine göre erkeklerin çıplak ayakla namaz kılmaları müstehaptır.


serkann
Benim görüşüm ce hem safii meshebinde sunettir bir hususta musluman müslüman in camiye gelişine sevineceyi yerde camiye gelen insani camiye cemaate başlayacağı yerde camiye gelen insanlara bu hususta malifet olmalari rahatsizlik vermeleri mümine yakışır bir davranis deyil camiye gelen mumin tabelalarda hadisler ayetler güzel dua seklinde makaleler okumak isterken ne yazik bir çok camiye gittiginde corap siz hirmeyin çorap siz girmeyelim diye 5.adet6 adet tabelada ayni yazilarla karsilasiyoruz ne yazikki oysaki mekke de medinede kutsal topraklarimiz da yuzde 80 mimin kardeslerimiz corapsiz geziliyor ve namazlar ibadetler yapoliyo bir kusur olsa islamiyetin yayıldığını büyük alimlerin bulunduğu o tapraklarda önce önlemler alinmaya baslardi biz müslüman olarak hastaligin ALAH tan geldigine inanarak camiye gelen insanlari güler yüzle karşılayarak camiye geleni hizmet etmek istiyorsak ALLAH riza için onları tuta bilmemiz lazim tahrip eden olmamamiz lazım yapici olmaliyiz yıkıcı deyil Müftülüklerden ricam bu tabelalari bir an önce camilerden kaldırmalari için talimat vermeleri bir cami cemaati olarak bu durumdan çok rahatsizim ALLAH BÜTÜN MÜMİN LERDEN RAZI OLSUN


Ismini vermez
Şimdi herkesin dediginden bişey anlamadım biri cevap yazsın namaz çıplak ayakla mı kılınır


Şem’a
< namaz çıplak ayakla mı kılınır >
Hanefi mezhebine göre kılınır ama Şafii mezhebine göre kadınlar ayaklarına çorap giymek zorundadırlar


Kayıtsız Üye
Şafi mezhebine göre çıplak ayakla. namaz kılmak sünnetmi dir


arifselim
Erkekler için sünnet olduğu değilde müstehap olduğu görüşü daha kuvvetlidir. Kadınlar ise şafiide ayaklarını da örtmeleri gerekir.

Nevevî de değişik görüşlere yer verdikten sonra, Şafiî mezhebinde en kuvvetli görüşe göre, çıplak ayakla namaz kılmak müstehaptır. demiştir. (bk. Mecmu, 3/429)


Kayıtsız Üye
o zaman camilerdeki muslukları filan kaldıralım herkes evinden abdestini alsın gelsin. olur mu öyle şey dinimizde zorluk çıkarma yok kolaylaştırma var. insanın ayağında mantar vb hastalık varsa o zaten çorap giymek zorunda giymiyorsa vebali günahı onun üzerine. halıları 3, 5 ayda bir
yıkatırsın olay çözülür. bu kadar büyütmek doğru değil dinimize zarar verir.bazı insanlar yazın çorap giyemez çorap giyince ayağı hemen terler terli çoraplamı camiye girsin.Güney Doğuda
Adana Adıyaman Urfa vs insanlar camilerde çorapsız namaz kılıyor. o zaman doğuda hastalıktan insan kalmazdı herkes ölürdü .adam umumi hamama gider aklına hastalık vs gelmez camiye gelir ahkam kesilir. bırakın böyle dar görüşleri rahatı kalp ile kılın namazınızı ALLAH KABUL ETSİN .


Kayıtsız Üye
o zaman umimi kablıcalarada gitmeyelim oralarda hiçbir hastalık aklınıza gelmez kahvehanede
rahatlıkla herkesin kullaıdığı bardaktan çay iç ,camii gibi kutsal mekanlarda her hastalık aklımıza gelsin , sökelim camilerdeki muslukları herkes evinden alsın gelsin abdestini okadarda ince düşünmek şeytanın işini kolaylaştırır şeytanı sevindirir insanları camiden uzaklaştırır . camiye çıplak ayakla girilir yok girilmez. bu gibi düşünceler dinde fitneye sebep olur . brakın insan kendini nasıl rahat hissediyosa öyle girsin sıkca cami halılarını yıkadırsın olur biter ayağında hastalık olan tabiki çorabını giymek zorunda ,hastalık oldugu halde gçorap giymiyorsa
günahıda onun vebalide onun.


Kayıtsız Üye
Arkadaşlar, Bendeniz de bu konuda görüşlerimi foruma arz etmek istiyorum. Şöyle ki, Namazın dışındaki farzları yerine getiren herkes mescidlerde namaz kılabilir diye düşünüyorum. Bir defa Asr-ı Saadette günümüzdeki gibi hiç bir yerde çorap tekstil fabrikası yoktu ! O zamanlar ya ayakkabılarla (çarık veya nalınlarla) veyahutta yalın ayak namaz kılındığını bilmek için ulema olmaya gerek yoktur. Hiç kimse, çorapsız camiye girdiği için hiçbir müslümanı kınayamaz ! Efendim ayaklar mantar egzema v.s. gibi hastalık mikrobu taşıyormuşmuş ! Bunlar, fasa-fiso kabilinden bahanelerdir ! Asıl amaç camilerdeki HALILARI korumaya çalışmak ve bunların temizliğini -tembellikten veya masraftan dolayı- olabildiğince uzun zamana taşımaktır ! Mescid-i Nebevide olsun, Mescid-i Haramda olsun namaz kılarken dünyanın en siyah insanları gelip önünüzde namaz kılıyor ve siz onların çıplak ayakla bastığı yerlere secde ediyorsunuz… Bugüne kadar bu konuda kimseden bir şikayet veya bu konuda bir tedbir alınması görülmüş mü veya istenmiş mi ? Yoksa, Mescid-i Nebevinin halıları, bizdeki camilerin halılarından daha mı az değerli ? Yoksa, onlar kirlenmeye karşı şerbetli mi ? Değil ! Ama, müslümanlara "Çorap giy de öyle gel!" denmiyor, halılar sürekli temizleniyor…Doğrusu budur. Cami Dernekleri tembellik göstererek ve masraftan çekindikleri için millete "Çorapsız-yalın ayak camiye gelme !" diyor ! Bu çok büyük bir vebaldir ! Hiç kimsenin, kimseyi cami ve mescidlerden soğutmaya ve engellemeye hakkı da yoktur, yetkisi de yoktur !


Omer Faruk
Selamün Aleyküm Kardeşlerim,

Sünneti, alimler değerlendirirken farklı görüşler ortaya koymuşlar. Bazıları (hanbeli alimleri) Rasulullah’ın her yaptığını yapmanın sevap olduğu düşüncesiyle hareket ederken, bazıları bunu zamana, çağa, kesin emir içerip içermediğine bakarak değerlendirmişlerdir.

Bu tür sünnetler Fıkıh Usulüne göre emir sigası içermediği için ibaha sahasına girer. Yani dileyen yapar dilemeyen yapmaz, Yapan yapmayanı kınayamaz. Üstelik sağlığa veya kamu yararına sakıncaları varsa terketmemek kerahet teşkil eder.

Sonuç olarak, bugünkü tıp bilgilerimize göre insanların ayaklarında çeşitli vesilelerle oluşan zararlı mantar çeşitleri olduğunu öğreniyoruz. Bunların da ortak kullanılan mekanlarda temas yoluyla yayıldığını anlıyoruz. Artık bu gibi yerlerde çıplak ayakla namaz kılmak sünnet değil tam aksine mekruhtur. Peki bu hükmü nereye dayandırıyoruz. İslam hukuku Kur’an ve Sünnette doğrudan bir yasaklama yok ise şu 5 maslahatı tehdit ettiğinde de ilgili fiilin yasaklanacağını belirlemiştir;

1- Can emniyeti
2- Mal emniyeti
3- Din emniyeti
4- Akıl emniyeti
5- Nesil emniyeti

Selametle kalınız…


Kayıtsız Üye
Güzel kardeşim kokudan ziyade bazı mümin kardeşlerimizin ayaklarinda mantar gibi kolay bulaşabilen hastalıklar olabiliyor.
Hastalıklar olabiliyor.tedbirli olmak lazım.


çorapsız namaz kılmak, çorapsız namaz kılmak sünnet mi, çorapsız namaz kılınır mı

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();